graag gedaanquote:Op zondag 20 april 2008 21:14 schreef hupsakee het volgende:
Wexy bedankt voor je rekenuitleg.
Ik weet nog niet of ik een deposito ga nemen, maar tis toch heerlijk om je alvast rijk te rekenen
Jij gaat nu ook uit van dat je elke maand dezelfde rente krijgt. Dus niet rekening houdend dat je over de maand februari minder rente krijgt. En dus dat je die maand ook minder inleg op je spaarrekening hebt en dus aan het eind van het jaar ook een ander bedrag uitkomt.quote:Op maandag 21 april 2008 14:02 schreef MrFl0ppY het volgende:
Voor de mensen die aan een deposito bij ATB bank zitten te denken maar niet weten hoeveel het hen uiteindelijk opleverd heb ik een excel in elkaar gezet waarin je dat makkelijk kan berekenen. Alleen even de grijze velden invullen en je bent klaar. In het groene veld komen dan de bedragen per jaar. Wel even rekening houden met de de looptijd. (hij geeft altijd 5 jaar weer namelijk). Volgens mij kloppen de berekeningen iig.
Excel bestand
Klopt maar ik denk wel dat het je een aardig idee geeft wat je kunt verwachten. Das ook mijn insteek. Trouwens je tweede puntje klopt volgens mij niet helemaal als we het over hetzelfde hebben. Ik reken namelijk het gemiddelde bedrag uit wat er op de spaarrekening staat over een jaar. Daarover bepaal ik dan de rente. Als het goed is moet dat wel aardig accuraat zijn.quote:Op maandag 21 april 2008 14:42 schreef Wexy het volgende:
[..]
Jij gaat nu ook uit van dat je elke maand dezelfde rente krijgt. Dus niet rekening houdend dat je over de maand februari minder rente krijgt. En dus dat je die maand ook minder inleg op je spaarrekening hebt en dus aan het eind van het jaar ook een ander bedrag uitkomt.
Verder ziet hij er erg stoer uit
oeps en nog een PSje... jij rekent ook dat je een gemiddelde rente per maand krijgt. Op zich niet erg ware het niet dat er over de maanden januari en feb natuurlijk veel minder rente komt dan aan het eind van het jaar.
(zekerheid over het verschil in rente heb ik nog niet voor je. Kijk ik nog wel eens na)
Ik zag inderdaad hoe jij alles berekend hebt.quote:Op maandag 21 april 2008 15:08 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Klopt maar ik denk wel dat het je een aardig idee geeft wat je kunt verwachten. Das ook mijn insteek. Trouwens je tweede puntje klopt volgens mij niet helemaal als we het over hetzelfde hebben. Ik reken namelijk het gemiddelde bedrag uit wat er op de spaarrekening staat over een jaar. Daarover bepaal ik dan de rente. Als het goed is moet dat wel aardig accuraat zijn.
Zo geeft 4,5% rente in 2008 (schrikkeljaar!) dus 366/365 keer die rente, iets meer dusquote:Op maandag 21 april 2008 14:42 schreef Wexy het volgende:
[..]
Jij gaat nu ook uit van dat je elke maand dezelfde rente krijgt. Dus niet rekening houdend dat je over de maand februari minder rente krijgt. En dus dat je die maand ook minder inleg op je spaarrekening hebt en dus aan het eind van het jaar ook een ander bedrag uitkomt.
klopt en als je op de site van meerdere banken kijkt staat er ook dat je bij een schrikkenljaar extra rente ontvangt.quote:Op maandag 21 april 2008 19:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zo geeft 4,5% rente in 2008 (schrikkeljaar!) dus 366/365 keer die rente, iets meer dus
Hieruit lees ik tenminste dat zij veronderstellen dat elk jaar 365 dagen heeft en dus het rentepercentage gedeeld moet worden door 365 en dan keer het aantal dagen in een jaar.quote:De Bank gebruikt voor het berekenen van de rente de „dagelijkse salderingsmethode“
wat inhoudt dat de rente op dagbasis over de hoofdsom op de Rekening wordt berekend. Elk jaar wordt verondersteld 365 dagen te hebben. Voor een Rekening is het rentepercentage variabel. De Rekening
heeft geen vaste looptijd en is dagelijks opvraagbaar.
Als je de rekening leeghaalt, zul je de rente gewoon 31 december krijgen. Pas als je de rekening daarna ook opheft zul je rente direct bij de opheffing uitgekeerd krijgen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:41 schreef bruver het volgende:
Na de herkomst van Credit europe bank verandert zien worden van turks naar grieks naar russisch ben ik maar eens
Ik wil ook overstappen op CEB en uit ohra bank weer achter me laten. In de voorwaarden staat dat op elk gewenst moment je geld kunt opnemen, betekent dit ook dat ik alle resterende opgespaarde rente uitgekeert krijg wanneer ik de boel opzeg en mn biezen pak?
normaal gesproken krijg je die aan het eind van de afgesproken periode uitgekeerd ( per maand, kwartaal of jaar) Als je het helemaal opzegt en je rekening ook echt opzegt ga ik er vanuit dat ze dat een paar dagen na het opzeggen storten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:41 schreef bruver het volgende:
Na de herkomst van Credit europe bank verandert zien worden van turks naar grieks naar russisch ben ik maar eens gaan zoeken hoe het zat. Naar eigen zeggen zijn ze een dochter van een turkse bank waar een griekse bank de grootste hoeveelheid aandelen bezit.
Ik vindt het in ieder geval erg aantrekkelijk wat ze aanbieden, ik ben 10 maanden geleden voor dat ohra automatisch sparen gegaan met het maximum ¤250,-. In die eerste 6 maanden waar die 2% bonusrente dus gold heb ik in totaal 19,50 rente gekregen. Dus of dat nou uberhaupt de moeite was om alle voorwaarden te lezen en alle recentie forums te lezen...Dus als je gewoon redelijk geld hebt zou ik sowieso niet automatisch maandelijks gaan sparen. Als er maar 250 euro op je rekening staat is die hoge rente ook compleet te verwaarlozen dus.
Ik wil ook overstappen op CEB en uit ohra bank weer achter me laten. In de voorwaarden staat dat op elk gewenst moment je geld kunt opnemen, betekent dit ook dat ik alle resterende opgespaarde rente uitgekeert krijg wanneer ik de boel opzeg en mn biezen pak?
OHRA is een geval apart... Ik heb mijn opzegbrief verstuurd, met het verzoek tot een schriftelijke reactie. Hierna heb ik niets gehoord, wel is de nog openstaande rente van mijn OHRA-rekening overgeboekt naar m'n giro, maar ik kan ook nog steeds gewoon inloggen, dus de rekening is niet afgesloten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:41 schreef bruver het volgende:
hier sinds vandaag EXACT het zelfde. het geld is al op mijn giro gestort maar staat ook nog op mijn ohra rekeningquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
OHRA is een geval apart... Ik heb mijn opzegbrief verstuurd, met het verzoek tot een schriftelijke reactie. Hierna heb ik niets gehoord, wel is de nog openstaande rente van mijn OHRA-rekening overgeboekt naar m'n giro, maar ik kan ook nog steeds gewoon inloggen, dus de rekening is niet afgesloten.
TEB: geen ervaringen, maarquote:Op donderdag 24 april 2008 15:54 schreef Repeat het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met de TEB of AK? Want ik krijg nu bij de amro een schamele 2,8%, dan kan ik daar zonder voorwaarden toch zo 2% winst pakken?
Sites zien er nl zeer mager uit, maar of dat nou een reden is om het niet te doen?..
Bij mij is m'n OHRA-saldo wel tot 0 gereduceerd (maar dat had ik handmatig (excl. de rente) al gedaan)...quote:Op donderdag 24 april 2008 17:43 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
hier sinds vandaag EXACT het zelfde. het geld is al op mijn giro gestort maar staat ook nog op mijn ohra rekening
nog steeds dubbelgeld hierquote:Op donderdag 24 april 2008 22:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bij mij is m'n OHRA-saldo wel tot 0 gereduceerd (maar dat had ik handmatig (excl. de rente) al gedaan)...
Weet niet hoeveel dat bij andere banken is, maar bij Maxisparen heb je een maandelijkse inleg van 50 tot 500 euro.quote:Op zondag 27 april 2008 14:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Wauw, SNS heeft dus als eerste (?) van de maandelijks-vast-sparen-rekeningen het maximumbedrag hoger dan 250 gemaakt?
ze lijken geen behoefte te hebben aan spaarders en tevreden klanten en zo, anders handelen ze wel anders!quote:Op maandag 28 april 2008 07:34 schreef tinny het volgende:
Ik zat te denken..al die grote banken (rabo, postbank, abn) die hebben al die transactieoverzichten... dan moet het voor hun toch heel makkelijk te analyseren zijn dat 1000'den mensen hun geld over storten naar die rekeningnummers die bij ATB/CE/AKB etc. horen?? Maar zouden ze dat ook doen? Of mag dat misschien niet ivm privacy? Als ik directeur was van zo'n bank was zou ik gelijk zo'n analyse laten doen en alle klanten een aanbieding doen om hun geld snel voor 5% weer terug te zetten...
Zo lang miljoenen mensen dat niet doen, is er voor hen niets aan de hand. Bovendien; mensen met écht veel geld zullen waarschijnlijk toch bij de grootbanken blijven bankieren. Zij zullen ongetwijfeld op safe willen spelen en hun miljoenen niet bij een 'kleine' bank willen stallen waar het risico op faillissement toch wat groter is.quote:Op maandag 28 april 2008 07:34 schreef tinny het volgende:
1000'den mensen hun geld over storten naar die rekeningnummers die bij ATB/CE/AKB etc. horen??
Denk dat het aantal overstappers wel mee valt. Vooral ouderen mensen (met vaak veel vermogen) blijven toch vaak hangen en hebben niet zoveel vertrouwen in die nieuwe onbekende banken. Daarbij speelt natuurlijk het alleen via internet beschikbaar mee in de afweging. Mijn ouders willen wel maar zijn nog niet zo thuis met computers/internet. Dus die stappen nog niet over. Aan de andere kant, de jeugd van nu is natuurlijk over een jaar of 10 a 20 wel een stuk vermogender. Dus op de lange termijn zullen ze het echt wel gaan voelen.quote:Op maandag 28 april 2008 07:34 schreef tinny het volgende:
Ik zat te denken..al die grote banken (rabo, postbank, abn) die hebben al die transactieoverzichten... dan moet het voor hun toch heel makkelijk te analyseren zijn dat 1000'den mensen hun geld over storten naar die rekeningnummers die bij ATB/CE/AKB etc. horen?? Maar zouden ze dat ook doen? Of mag dat misschien niet ivm privacy? Als ik directeur was van zo'n bank was zou ik gelijk zo'n analyse laten doen en alle klanten een aanbieding doen om hun geld snel voor 5% weer terug te zetten...
Ik weet niet hoe het bij de andere banken zit, maar bij CEB krijg je gewoon per transactie een afschrift en kun je met een gewoon overschrijvingsbewijsje over maken. Dus je hebt niet de verplichting dat je ook internet er bij hebt.quote:Op maandag 28 april 2008 10:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Denk dat het aantal overstappers wel mee valt. Vooral ouderen mensen (met vaak veel vermogen) blijven toch vaak hangen en hebben niet zoveel vertrouwen in die nieuwe onbekende banken. Daarbij speelt natuurlijk het alleen via internet beschikbaar mee in de afweging. Mijn ouders willen wel maar zijn nog niet zo thuis met computers/internet. Dus die stappen nog niet over. Aan de andere kant, de jeugd van nu is natuurlijk over een jaar of 10 a 20 wel een stuk vermogender. Dus op de lange termijn zullen ze het echt wel gaan voelen.
Afgezien van het feit dat het aantal overstappers relatief heel klein is, bieden veel grootbanken voor interessante klanten ook wel (maatwerk) alternatieven. Met andere woorden: als je maar genoeg geld hebt krijg je ook bij andere banken wel hogere rentes. Soms met beperkende voorwaarden, maar soms ook niet. Veel mensen vinden die beperkende voorwaarden geen probleem. ABN AMRO bijvoorbeeld biedt 4.4% (1 jaar vast) of 4.25 (1 jaar trouwgeldconstructie). Best redelijk tarief.quote:Op maandag 28 april 2008 07:34 schreef tinny het volgende:
ATBank dus, iemand ervaring met hetzelfde 'probleem' ? En zo ja? Is een mailtje sturen voldoende?quote:Wachtwoord of gebruikersnaam is onjuist. Na 5x foutieve invoering van uw wachtwoord wordt deze ongeldig en geblokkeerd. Neem contact op met de bank.
Gebruikersnaam is geblokkeerd, het aantal pogingen is overschreden
Mijn ervaring: alles duurt LANG! De bankpas (een maand), de pincode (nog een maand), en nu wachten tot m'n chipknip ook werkt....quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:48 schreef Shift-Happens het volgende:
Mensen hier ervaring met Argenta?
Houd er rekening mee dat Argenta niet valt onder de Nederlandse garantieregeling van DNB. De Argenta Bank is gevestigd in België en valt dus onder de Belgische regeling die garandeert tot 20.000 euro (dacht ik).quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:48 schreef Shift-Happens het volgende:
Mensen hier ervaring met Argenta?
Heb ik vanmiddag een internet spaarrekening geopend.
Nope, Argenta zit nu ook met een klein kantoor in Breda en valt onder de garantieregeling van DNB.quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:52 schreef RJD het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat Argenta niet valt onder de Nederlandse garantieregeling van DNB. De Argenta Bank is gevestigd in België en valt dus onder de Belgische regeling die garandeert tot 20.000 euro (dacht ik).
quote:De Collectieve Garantie Regeling (CGR) en het sparen
Het depositogarantiestelsel is een regeling die de belangen van de rekeninghouders waarborgt. Het depositogarantiestelsel geldt onder meer voor spaartegoeden en beleggingen.
Bijkantoren van buitenlandse banken die in Nederland een vergunning van DNB hebben, maar die in een ander EU-land zijn gevestigd, vallen onder de garantieregeling van het betreffende EU-land. Argenta valt dus onder de Belgische Collectieve Garantieregeling.
De Belgische CGR geeft bescherming aan particulieren, kleine ondernemingen, verenigingen en stichtingen die een vordering hebben op de bank die in de problemen is geraakt en is onder andere van toepassing op tegoeden op betaal- en spaarrekeningen. De regeling voorziet in de terugbetaling van maximaal 20.000 EUR per rekeninghouder per bank.
Dat zal dan dus een BIJkantoor zijn, waardoor Argenta nog steeds niet onder de NL-regeling valt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:40 schreef Shift-Happens het volgende:
[..]
Nope, Argenta zit nu ook met een klein kantoor in Breda en valt onder de garantieregeling van DNB.
[..]
Ik heb zojuist in het register op de site van DNB gekeken en Argenta valt dus NIET onder de garantieregeling van DNB.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:40 schreef Shift-Happens het volgende:
[..]
Nope, Argenta zit nu ook met een klein kantoor in Breda en valt onder de garantieregeling van DNB.
[..]
Het risico is bij b.v. een ABN-AMRO niet kleiner het gaat om de bankgarantie die is 100% tot 20 Kquote:Op maandag 28 april 2008 09:40 schreef Cottleston-Pie het volgende:
[..]
Zo lang miljoenen mensen dat niet doen, is er voor hen niets aan de hand. Bovendien; mensen met écht veel geld zullen waarschijnlijk toch bij de grootbanken blijven bankieren. Zij zullen ongetwijfeld op safe willen spelen en hun miljoenen niet bij een 'kleine' bank willen stallen waar het risico op faillissement toch wat groter is.
Dat leek mij eerlijk gezegd ook al sterk als ze alleen om een bijkantoor al onder de DNB zouden vallen.quote:Op woensdag 30 april 2008 11:17 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik heb zojuist in het register op de site van DNB gekeken en Argenta valt dus NIET onder de garantieregeling van DNB.
Dus gewoon onder de Belgische garantiequote:Argenta valt dus onder de Belgische Collectieve Garantieregeling.
Maar miljonairs zullen vast niet 50 verschillende banken hebben...quote:Op woensdag 30 april 2008 12:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Vermogende mensen spreiden hun gelden dus hebben meerdere bankrekeningen, aandelen, obligatie's ed.
vraag het eens aan éénquote:Op woensdag 30 april 2008 18:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar miljonairs zullen vast niet 50 verschillende banken hebben...
Kom ik als nederlander ook in aanmerking voor die Belgische garantie?quote:Op woensdag 30 april 2008 13:00 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat leek mij eerlijk gezegd ook al sterk als ze alleen om een bijkantoor al onder de DNB zouden vallen.
Dan zou elke buitenlandse bank toch een bijkantoortje in NL neerzetten en daarmee meteen onder DNB vallen.
Maar eigenlijk staat het ook in de kwoot van Shift:
[..]
Dus gewoon onder de Belgische garantie
Ja. Zie de site van Argenta zelf, en zie de Belgen hier in het topic die Nederlandse banken gebruiken.quote:Op woensdag 30 april 2008 19:32 schreef Shift-Happens het volgende:
[..]
Kom ik als nederlander ook in aanmerking voor die Belgische garantie?
En dat heeft ook geen nut... Als er 1 bank failliet gaat, draaien de andere banken op voor de kosten. Als je bij elke bank een rekening hebt, komt het indirect toch op je eigen kosten uit dus.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar die 20K per bank is hoe dan ook veilig.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:47 schreef RemcoDelft het volgende:
En dat heeft ook geen nut... Als er 1 bank failliet gaat, draaien de andere banken op voor de kosten. Als je bij elke bank een rekening hebt, komt het indirect toch op je eigen kosten uit dus.
Reaal inmiddels blijkbaar ook: http://www.reaal.nl/index.asp?NavigationID=1219quote:Op zondag 27 april 2008 14:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Wauw, SNS heeft dus als eerste (?) van de maandelijks-vast-sparen-rekeningen het maximumbedrag hoger dan 250 gemaakt?
Dat zal ook niet nodig zijn omdat banken waarschijnlijk niet allemaal tegelijk (of helemaal niet) failliiet gaanquote:Op woensdag 30 april 2008 18:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Het is geen onzin. Iedereen moet namelijk voor zichzelf bepalen of hij met een nog niet gevestige/kleine naam in zee wil gaan en voor hoeveel geld hij dat wil doen. Het is duidelijk dat de depositogarantieregeling 100% dekt tot 20.000 euro en dat hier dus inderdaad een grens ligt waarboven een hoger risico op verlies van (een deel van) je geld ligt dan eronder.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:55 schreef tinny het volgende:
Top 3 regels waarom dat onzin is die 20K! ..komt u maar!
Even mailen helpt wel, m'n saldo is opeens een heel stuk lagerquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn Argenta-soap gaat verder....... Ik kwam er net achter dat het geld wat ik uit de automaat gehaald heb, al ruim lang genoeg geleden, nog niet van m'n rekening is afgegaan...... Vage bank
Zijn het de geweldige ratings? (bijvoorbeeld CCC+ door Standard and Poor's voor "mijn" ATB)quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:55 schreef tinny het volgende:
steeds vaker hoor ik het op bruiloften en partijen... die mensen die lopen te miepen dat je vooral niet meer dan 20K op "onze" hoge spaarrente bankjes moet zetten.
Dus...
Is geen onzin. Als zo'n kleine bank omvalt, kunnen alle overige banken dat eenvoudig opvangen en dus is er een risico dat zo'n kleine bank echt valt (los van het feit of daar ook een reden voor aanwezig is). Een ING zal in de praktijk nooit vallen, want dat kunnen de overige banken nooit opvangen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:55 schreef tinny het volgende:
Reactie van Argenta:quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn Argenta-soap gaat verder....... Ik kwam er net achter dat het geld wat ik uit de automaat gehaald heb, al ruim lang genoeg geleden, nog niet van m'n rekening is afgegaan...... Vage bank
Oftewel samengevat: dankzij de feestdagen laten ze het verkeerde saldo zien! En ze vragen of ik na een dag m'n chipknip al kan gebruiken... Ik geef het op daar, mijn opzegging gaat die kant op.quote:Bij het inloggen via het internetmenu start er een verbinding tussen dit menu en onze databank. Dit duurt ongeveer 8 seconden. Indien dit niet binnen de 8 seconden gebeurt (door oa te veel log-ins die verwerkt moeten worden), dan worden de oude gegevens (van de vorige login) getoond. Wanneer men in dit geval opnieuw aanlogt, dan zal men weer geen respons krijgen binnen de 8 seconden. Dit is echter uitzonderlijk.
Dit heeft te maken met de feestdagen. Wij raden aan om op een later tijdstip opnieuw in te loggen om het actueel saldo te kunnen raadplegen. In dien dit probleem niet opgelost is gelieve ons een printscreen daarvan te bezorgen.
Heeft u reeds al gebruik kunnen maken van de chipknip? Zo niet kunt u het beste contact met ons opnemen.
Nee.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat heeft ook geen nut... Als er 1 bank failliet gaat, draaien de andere banken op voor de kosten. Als je bij elke bank een rekening hebt, komt het indirect toch op je eigen kosten uit dus.
Met een klein detail: Met een gezamelijke rekening is het wel onzin, dan kun je namelijk 100% onder DNB dekking tot 40K.quote:
volgens mij kun je idd geen rekening openen op naam van kind zelf. Wel een spaarrekening zoals een zilvervloot weet ik veel pennyrekeningen enzo die dan op hun 12e over gaan in hun eigen naam.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:24 schreef tinny het volgende:
ben aan het kijken of ik een spaarrekening met hoge rente kan openen voo rmijn pasgeboren kind. Hier kan dan al het spaargeld op worden gestort en kunnen de opa's en oma's ook hun bijdrage leveren.
Ik wil dit perse op naam van de pasgeborene doen ivm erf- en schenkingsrecht.
Dit echter blijkt nog niet zo makkelijk..
- Bij de rabobank (waar ik zelf ook bankier) kan ik wel een spaarrekening openen maar een betaalrekening wordt lastig (zijn ze nog aan het kijken)
- Ik heb het alvast ook bij ATB geprobeerd(heb ik zelf ook een rekening), maar daar kreeg ik al snel de mededling dat de internetspaarrekening alleen voor 18+ is.
- Argenta is ook lastig kreeg ik te horen...
heeft iemand al iets zo geprobeerd?
Doordat je belastingtechnisch niet zomaar een groot bedrag mag schenken is het natuurlijk voordeliger om ieder jaar een klein deel te schenken aan de kleine.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:40 schreef Eslin het volgende:
Je kunt het beste gewoon een spaarrekening openen op jouw eigen naam. Een rekening openen op naam van een kind voegt niets toe, ja misschien dat je bij de Rabobank een knuffeltje krijgt.
Kies voor een hoog rendement en niet voor een speciale kinderrekening met 3% en een cadeautje.
ik wil het niet op mijn naam ivm er- en schenkingsrecht...ik wil het op haar naamquote:Op woensdag 14 mei 2008 12:40 schreef Eslin het volgende:
Je kunt het beste gewoon een spaarrekening openen op jouw eigen naam. Een rekening openen op naam van een kind voegt niets toe, ja misschien dat je bij de Rabobank een knuffeltje krijgt.
Kies voor een hoog rendement en niet voor een speciale kinderrekening met 3% en een cadeautje.
sowieso moet je een eigen tegenrekening koppelen aan de meeste banken met hoge spaarrente. Dat is natuurlijk ook lastig met een kiddo....quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:23 schreef tinny het volgende:
[..]
ik wil het niet op mijn naam ivm er- en schenkingsrecht...ik wil het op haar naam
inmiddels ben ik erachter dat je , wil je een spaar rek openen voor je kind, je alleen terecht kan bij de traditionele banken (postb, rabo, amro etc) en je op zijn minst een sofienummer/BSN nummer moet hebben.
een bank met hoge rente (CE, ATB, etc) lukt helaas niet...
Waarom pak je niet gewoon de rekening met de hoogste rente en geeft dat geld later weg aan dat kind?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:24 schreef tinny het volgende:
ben aan het kijken of ik een spaarrekening met hoge rente kan openen voo rmijn pasgeboren kind. Hier kan dan al het spaargeld op worden gestort en kunnen de opa's en oma's ook hun bijdrage leveren.
Ik wil dit perse op naam van de pasgeborene doen ivm erf- en schenkingsrecht.
Dit echter blijkt nog niet zo makkelijk..
- Bij de rabobank (waar ik zelf ook bankier) kan ik wel een spaarrekening openen maar een betaalrekening wordt lastig (zijn ze nog aan het kijken)
- Ik heb het alvast ook bij ATB geprobeerd(heb ik zelf ook een rekening), maar daar kreeg ik al snel de mededling dat de internetspaarrekening alleen voor 18+ is.
- Argenta is ook lastig kreeg ik te horen...
heeft iemand al iets zo geprobeerd?
Ga eens praten met de bank wat de mogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:20 schreef Hetzijzo. het volgende:
Vraagje over deposito's.
In hoeverre is de rente daarop onderhandelbaar als je een wat groter bedrag vast wil zetten voor langer dan 10 jaar?
Mijn eigen bank (rabo) heeft het b.v. namelijk over rente voor bedragen < 4000,= en > 4000,= tot max 10 jaar. Maar als je nu b.v.50.000,= voor 30 jaar vast wil zetten, valt er dan over te onderhandelen (bij zowel grootbanken als de kleinere banken die sowieso al meer rente geven)?
En toen werd je wakkerquote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:23 schreef Bleekmiddel het volgende:
Ik heb in 1985 1,8 miljoen gulden vast gezet voor 50 jaar en 11,48 % rente
Dat soort rentes had je echt in die tijd.quote:
8,25% Mees & Hoopquote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat soort rentes had je echt in die tijd.
Zelfs op vrij opneembare tegoeden kreeg je al 8% ofzo.
De rente vind ik niet ongeloofwaardig, wel dat hij 1,8 miljoen gulden had.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat soort rentes had je echt in die tijd.
Zelfs op vrij opneembare tegoeden kreeg je al 8% ofzo.
Ik had toen en nu wel ietsje meerquote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:23 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
De rente vind ik niet ongeloofwaardig, wel dat hij 1,8 miljoen gulden had.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:15 schreef Bleekmiddel het volgende:
ik denk niet dat veel mensen van minder dan 1,8 miljoen gulden kunnen leven. Ik in ieder geval niet.
Dan moet je wegzetten voor een goede rente, als je het goed doet kun je ervan rentenieren. bijv. 4,5 procent bij de ATBank is op jaarbasis dan toch al 45000 euro aan rente.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:29 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
Ik had toen en nu wel ietsje meer. Als je nu al kijkt wat een gemiddeld huis al wel niet kost. daar kom je met een miljoen euro niet meer hoor
Praten kan altijd natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ga eens praten met de bank wat de mogelijkheden zijn.
Maar om eerlijk te zijn is 50.000 niet echt een groot bedrag dus ik denk niet dat ze wat betreft depositos iets speciaals voor je zullen doen.
Een 30-jarige staatsobligatie doet momenteel zo'n 4,7%. Maar voor een periode van 30 jaar zou ik persoonlijk altijd voor aandelen gaan en niet voor een deposito of iets dergelijks.
Dan zou ik die 5000 euro wegzetten op een deposito voor 2 jaar vast. Dat overige geld kun je dan op een gewone spaarrekening zetten. Want je kan niet bijstorten op een deposito, evenals je het eraf kan halen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:37 schreef isVuur het volgende:
Die deposito's klinken best gunstig. Maar wat is het handigst om te doen in de volgende situatie:
Ik heb nu een bedrag van 5000 euro wat ik voor 2 jaar kan vastzetten. Tevens heb ik vrijwel iedere maand 500 euro over om te sparen.
Kan ik dat dan bijstorten op dat deposito? Of is het in zo'n geval beter om een normale spaarrekening te openen (met natuurlijk de hoogste rente) en daar alles op te zetten?
Je opent een internetspaarrekening en een internetdepositorekening bij ATBank. Op de internetdepositorekening krijg je 5,15% voor 2 jaar vast (inleg vanaf 5000 euro) en op de internetspaarrekening krijg je 4,5% rente.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:37 schreef isVuur het volgende:
Die deposito's klinken best gunstig. Maar wat is het handigst om te doen in de volgende situatie:
Ik heb nu een bedrag van 5000 euro wat ik voor 2 jaar kan vastzetten. Tevens heb ik vrijwel iedere maand 500 euro over om te sparen.
Kan ik dat dan bijstorten op dat deposito? Of is het in zo'n geval beter om een normale spaarrekening te openen (met natuurlijk de hoogste rente) en daar alles op te zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |