Waarom pak je niet gewoon de rekening met de hoogste rente en geeft dat geld later weg aan dat kind?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:24 schreef tinny het volgende:
ben aan het kijken of ik een spaarrekening met hoge rente kan openen voo rmijn pasgeboren kind. Hier kan dan al het spaargeld op worden gestort en kunnen de opa's en oma's ook hun bijdrage leveren.
Ik wil dit perse op naam van de pasgeborene doen ivm erf- en schenkingsrecht.
Dit echter blijkt nog niet zo makkelijk..
- Bij de rabobank (waar ik zelf ook bankier) kan ik wel een spaarrekening openen maar een betaalrekening wordt lastig (zijn ze nog aan het kijken)
- Ik heb het alvast ook bij ATB geprobeerd(heb ik zelf ook een rekening), maar daar kreeg ik al snel de mededling dat de internetspaarrekening alleen voor 18+ is.
- Argenta is ook lastig kreeg ik te horen...
heeft iemand al iets zo geprobeerd?
Ga eens praten met de bank wat de mogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:20 schreef Hetzijzo. het volgende:
Vraagje over deposito's.
In hoeverre is de rente daarop onderhandelbaar als je een wat groter bedrag vast wil zetten voor langer dan 10 jaar?
Mijn eigen bank (rabo) heeft het b.v. namelijk over rente voor bedragen < 4000,= en > 4000,= tot max 10 jaar. Maar als je nu b.v.50.000,= voor 30 jaar vast wil zetten, valt er dan over te onderhandelen (bij zowel grootbanken als de kleinere banken die sowieso al meer rente geven)?
En toen werd je wakkerquote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:23 schreef Bleekmiddel het volgende:
Ik heb in 1985 1,8 miljoen gulden vast gezet voor 50 jaar en 11,48 % rente
Dat soort rentes had je echt in die tijd.quote:
8,25% Mees & Hoopquote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat soort rentes had je echt in die tijd.
Zelfs op vrij opneembare tegoeden kreeg je al 8% ofzo.
De rente vind ik niet ongeloofwaardig, wel dat hij 1,8 miljoen gulden had.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat soort rentes had je echt in die tijd.
Zelfs op vrij opneembare tegoeden kreeg je al 8% ofzo.
Ik had toen en nu wel ietsje meerquote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:23 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
De rente vind ik niet ongeloofwaardig, wel dat hij 1,8 miljoen gulden had.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:15 schreef Bleekmiddel het volgende:
ik denk niet dat veel mensen van minder dan 1,8 miljoen gulden kunnen leven. Ik in ieder geval niet.
Dan moet je wegzetten voor een goede rente, als je het goed doet kun je ervan rentenieren. bijv. 4,5 procent bij de ATBank is op jaarbasis dan toch al 45000 euro aan rente.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:29 schreef Bleekmiddel het volgende:
[..]
Ik had toen en nu wel ietsje meer. Als je nu al kijkt wat een gemiddeld huis al wel niet kost. daar kom je met een miljoen euro niet meer hoor
Praten kan altijd natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ga eens praten met de bank wat de mogelijkheden zijn.
Maar om eerlijk te zijn is 50.000 niet echt een groot bedrag dus ik denk niet dat ze wat betreft depositos iets speciaals voor je zullen doen.
Een 30-jarige staatsobligatie doet momenteel zo'n 4,7%. Maar voor een periode van 30 jaar zou ik persoonlijk altijd voor aandelen gaan en niet voor een deposito of iets dergelijks.
Dan zou ik die 5000 euro wegzetten op een deposito voor 2 jaar vast. Dat overige geld kun je dan op een gewone spaarrekening zetten. Want je kan niet bijstorten op een deposito, evenals je het eraf kan halen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:37 schreef isVuur het volgende:
Die deposito's klinken best gunstig. Maar wat is het handigst om te doen in de volgende situatie:
Ik heb nu een bedrag van 5000 euro wat ik voor 2 jaar kan vastzetten. Tevens heb ik vrijwel iedere maand 500 euro over om te sparen.
Kan ik dat dan bijstorten op dat deposito? Of is het in zo'n geval beter om een normale spaarrekening te openen (met natuurlijk de hoogste rente) en daar alles op te zetten?
Je opent een internetspaarrekening en een internetdepositorekening bij ATBank. Op de internetdepositorekening krijg je 5,15% voor 2 jaar vast (inleg vanaf 5000 euro) en op de internetspaarrekening krijg je 4,5% rente.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:37 schreef isVuur het volgende:
Die deposito's klinken best gunstig. Maar wat is het handigst om te doen in de volgende situatie:
Ik heb nu een bedrag van 5000 euro wat ik voor 2 jaar kan vastzetten. Tevens heb ik vrijwel iedere maand 500 euro over om te sparen.
Kan ik dat dan bijstorten op dat deposito? Of is het in zo'n geval beter om een normale spaarrekening te openen (met natuurlijk de hoogste rente) en daar alles op te zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |