abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2008 @ 23:50:40 #151
862 Arcee
Look closer
pi_58407944
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:47 schreef RemcoDelft het volgende:
En dat heeft ook geen nut... Als er 1 bank failliet gaat, draaien de andere banken op voor de kosten. Als je bij elke bank een rekening hebt, komt het indirect toch op je eigen kosten uit dus.
Ja, maar die 20K per bank is hoe dan ook veilig.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2008 @ 23:52:45 #152
862 Arcee
Look closer
pi_58407989
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Wauw, SNS heeft dus als eerste (?) van de maandelijks-vast-sparen-rekeningen het maximumbedrag hoger dan 250 gemaakt?
Reaal inmiddels blijkbaar ook: http://www.reaal.nl/index.asp?NavigationID=1219
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_58408109
Ikzelf ben gunstiger uit qua aanbiedingen van rente hoe meer ik stort. Dus die 20000 zal ik en vele andere mensen niet als belangrijkste doel gebruiken. ikzelf heb dan ook geen 50 bankrekeningen. Veel geld zit in staatsobligaties. Maar ben nu op het punt gekomen dat ik toch wel veel aflopende obligaties heb. en om de zoveel tijd een deposito open maar dan toch bij veelal dezelfde banken. Want een 20000 bij verschillende banken storten is gewoonweg niet mogenlijk. omdat er niet genoeg banken zijn. Fortis werkt nu samen met de ABN dus dat is ook eigenlijk al weer 1 20000 euro minder. als dat zo zou zijn.
pi_58408859
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar miljonairs zullen vast niet 50 verschillende banken hebben...
Dat zal ook niet nodig zijn omdat banken waarschijnlijk niet allemaal tegelijk (of helemaal niet) failliiet gaan
In het geval dat het wel gebeurd is je geld ook niets meer waard
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:05:11 #155
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58414256
Mijn Argenta-soap gaat verder....... Ik kwam er net achter dat het geld wat ik uit de automaat gehaald heb, al ruim lang genoeg geleden, nog niet van m'n rekening is afgegaan...... Vage bank
censuur :O
pi_58417552
Gisteren een email van Argenta gekregen met wachtwoord en rekening nummer.
Gelijk een bedrag gestort en nu wachten op de brieven.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:55:51 #157
136150 tinny
Sumend
pi_58439520
steeds vaker hoor ik het op bruiloften en partijen... die mensen die lopen te miepen dat je vooral niet meer dan 20K op "onze" hoge spaarrente bankjes moet zetten.

Dus...

Top 3 regels waarom dat onzin is die 20K! ..komt u maar!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:03:39 #158
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_58439646
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:55 schreef tinny het volgende:
Wat wil je nou? Het is geen onzin. Iedereen moet namelijk voor zichzelf bepalen of hij met een nog niet gevestige/kleine naam in zee wil gaan en voor hoeveel geld hij dat wil doen. Het is duidelijk dat de depositogarantieregeling 100% dekt tot 20.000 euro en dat hier dus inderdaad een grens ligt waarboven een hoger risico op verlies van (een deel van) je geld ligt dan eronder.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:10:00 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58439762
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn Argenta-soap gaat verder....... Ik kwam er net achter dat het geld wat ik uit de automaat gehaald heb, al ruim lang genoeg geleden, nog niet van m'n rekening is afgegaan...... Vage bank
Even mailen helpt wel, m'n saldo is opeens een heel stuk lager
pi_58439964
quote:
steeds vaker hoor ik het op bruiloften en partijen... die mensen die lopen te miepen dat je vooral niet meer dan 20K op "onze" hoge spaarrente bankjes moet zetten.

Dus...

Zijn het de geweldige ratings? (bijvoorbeeld CCC+ door Standard and Poor's voor "mijn" ATB)

Overigens verwacht ik niet dat hij spoedig en zomaar zal omvallen. Maar in de regel geldt nou eenmaal dat je voor een hoger risico een hogere rente wil ontvangen. Dat is hier niet zo. Wil ik 4,5% rente voor 100% zekerheid, of wil ik 4,5% rente voor minder dan 100% zekerheid? De 100% zekerheid kost niks, ik zie dus ook geen reden om daar niet voor te kiezen.
Voor mij persoonlijk heeft het dus niks te maken met vertrouwen, maar met risk management.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 mei 2008 @ 18:33:07 #161
862 Arcee
Look closer
pi_58440157
quote:
Is geen onzin. Als zo'n kleine bank omvalt, kunnen alle overige banken dat eenvoudig opvangen en dus is er een risico dat zo'n kleine bank echt valt (los van het feit of daar ook een reden voor aanwezig is). Een ING zal in de praktijk nooit vallen, want dat kunnen de overige banken nooit opvangen.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 10:40:34 #162
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58451285
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Reactie van Argenta:
quote:
Bij het inloggen via het internetmenu start er een verbinding tussen dit menu en onze databank. Dit duurt ongeveer 8 seconden. Indien dit niet binnen de 8 seconden gebeurt (door oa te veel log-ins die verwerkt moeten worden), dan worden de oude gegevens (van de vorige login) getoond. Wanneer men in dit geval opnieuw aanlogt, dan zal men weer geen respons krijgen binnen de 8 seconden. Dit is echter uitzonderlijk.

Dit heeft te maken met de feestdagen. Wij raden aan om op een later tijdstip opnieuw in te loggen om het actueel saldo te kunnen raadplegen. In dien dit probleem niet opgelost is gelieve ons een printscreen daarvan te bezorgen.

Heeft u reeds al gebruik kunnen maken van de chipknip? Zo niet kunt u het beste contact met ons opnemen.
Oftewel samengevat: dankzij de feestdagen laten ze het verkeerde saldo zien! En ze vragen of ik na een dag m'n chipknip al kan gebruiken... Ik geef het op daar, mijn opzegging gaat die kant op.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 11:25:16 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58451700
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dat heeft ook geen nut... Als er 1 bank failliet gaat, draaien de andere banken op voor de kosten. Als je bij elke bank een rekening hebt, komt het indirect toch op je eigen kosten uit dus.
Nee.

Die eerste 20k is door DNB gegarandeerd(= de staat, want die zal ingrijpen als DNB dreigt ongeloofwaardig te worden). En de staat heeft een geweldsmonopolie en de macht om belasting te heffen en kan dus altijd aan geld komen.
Natuurlijk zit ook daar ergens een grens, maar de kans op een failliet van de staat is vele malen kleiner dan een failliet van een individuele bank.

De meeste van die kleine banken met hoge rentes hebben hele slechte creditratings, dus een faillisement is prima mogelijk (zie bijvoorbeeld Bank van der Hoop een paar jaar geleden. Die mensen waren een deel van hun geld gewoon kwijt). Ook omdat die banken relatief klein zijn en het 'systeem' niet in gevaar brengen.

Een bank als ING is vele malen safer omdat de creditrating vele malen beter is EN omdat een faillisement zulke grote gevolgen zou hebben dat er meer kans is op een bailout dan bij een van de kleinere banken. Kans is echter niet nul.

Hoe doe je het als je veel geld hebt?
Dan spreid je het uit over meerdere banken en als er niet genoeg banken zijn dan stop je de rest in kortlopende staatsobligaties (yield 4%). Effecten (dus ook staatsobligaties) horen niet bij de boedel van de bank en blijven daarom buiten een eventueel faillisement van de bank. Je enige risico is een failliet gaan van de Nederlandse staat. Maar als je obligaties koopt met een looptijd van 0,5-1 jaar dan is die kans nihil. Een staat die failliet gaat zie je over het algemeen ruim van tevoren aankomen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 mei 2008 @ 16:50:23 #164
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_58456068
Net het aanmeldformulier voor de Credit Europe Top-Interest rekening op de bus gedaan. 4,5% rente klinkt erg lekker. Maar wat ik niet snap, waarom krijg je bij hun termijndepositos van 1, 3, 6 en 9 maanden respectievelijk slechts 3,55%, 3,75%, 4% en 4,1% rente? Dan kan je toch net zo goed je geld op die Top-Interest rekening laten? Daar krijg je 4,5% vanaf 1 euro inleg... Of mis ik iets?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 17:19:37 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58456489
Bij de termijn depositos kunnen ze de rente niet tussentijds verlagen, bij die Top-Interest rekening wel. Maar het lijkt mij ook een slechte deal
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_58456532
tvp
pi_58468046
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 18:33 schreef Arcee het volgende:

[..]

Is geen onzin.
Met een klein detail: Met een gezamelijke rekening is het wel onzin, dan kun je namelijk 100% onder DNB dekking tot 40K.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:23:21 #168
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_58547605
de rente bij de DSB is gestegen naar: 3.863%
pi_58559917
EN over 2 weken weer naar beneden
pi_58643294
ben aan het kijken of ik een spaarrekening met hoge rente kan openen voo rmijn pasgeboren kind. Hier kan dan al het spaargeld op worden gestort en kunnen de opa's en oma's ook hun bijdrage leveren.
Ik wil dit perse op naam van de pasgeborene doen ivm erf- en schenkingsrecht.

Dit echter blijkt nog niet zo makkelijk..
- Bij de rabobank (waar ik zelf ook bankier) kan ik wel een spaarrekening openen maar een betaalrekening wordt lastig (zijn ze nog aan het kijken)
- Ik heb het alvast ook bij ATB geprobeerd(heb ik zelf ook een rekening), maar daar kreeg ik al snel de mededling dat de internetspaarrekening alleen voor 18+ is.
- Argenta is ook lastig kreeg ik te horen...

heeft iemand al iets zo geprobeerd?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 13 mei 2008 @ 13:48:06 #171
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58643758
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 13:24 schreef tinny het volgende:
ben aan het kijken of ik een spaarrekening met hoge rente kan openen voo rmijn pasgeboren kind. Hier kan dan al het spaargeld op worden gestort en kunnen de opa's en oma's ook hun bijdrage leveren.
Ik wil dit perse op naam van de pasgeborene doen ivm erf- en schenkingsrecht.

Dit echter blijkt nog niet zo makkelijk..
- Bij de rabobank (waar ik zelf ook bankier) kan ik wel een spaarrekening openen maar een betaalrekening wordt lastig (zijn ze nog aan het kijken)
- Ik heb het alvast ook bij ATB geprobeerd(heb ik zelf ook een rekening), maar daar kreeg ik al snel de mededling dat de internetspaarrekening alleen voor 18+ is.
- Argenta is ook lastig kreeg ik te horen...

heeft iemand al iets zo geprobeerd?
volgens mij kun je idd geen rekening openen op naam van kind zelf. Wel een spaarrekening zoals een zilvervloot weet ik veel pennyrekeningen enzo die dan op hun 12e over gaan in hun eigen naam.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_58662972
Je kunt het beste gewoon een spaarrekening openen op jouw eigen naam. Een rekening openen op naam van een kind voegt niets toe, ja misschien dat je bij de Rabobank een knuffeltje krijgt.

Kies voor een hoog rendement en niet voor een speciale kinderrekening met 3% en een cadeautje.
Actueel rentestanden overzicht voor sparen en lenen http://www.e-rente.nl/
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 mei 2008 @ 13:22:16 #173
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58663767
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:40 schreef Eslin het volgende:
Je kunt het beste gewoon een spaarrekening openen op jouw eigen naam. Een rekening openen op naam van een kind voegt niets toe, ja misschien dat je bij de Rabobank een knuffeltje krijgt.

Kies voor een hoog rendement en niet voor een speciale kinderrekening met 3% en een cadeautje.
Doordat je belastingtechnisch niet zomaar een groot bedrag mag schenken is het natuurlijk voordeliger om ieder jaar een klein deel te schenken aan de kleine.
Dan heeft de kleine een mooie spaarrekening, gespekt door ouders en grootouders.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_58663783
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:40 schreef Eslin het volgende:

ik wil het niet op mijn naam ivm er- en schenkingsrecht...ik wil het op haar naam

inmiddels ben ik erachter dat je , wil je een spaar rek openen voor je kind, je alleen terecht kan bij de traditionele banken (postb, rabo, amro etc) en je op zijn minst een sofienummer/BSN nummer moet hebben.

een bank met hoge rente (CE, ATB, etc) lukt helaas niet...
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 mei 2008 @ 13:29:31 #175
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58663892
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:23 schreef tinny het volgende:

[..]

ik wil het niet op mijn naam ivm er- en schenkingsrecht...ik wil het op haar naam

inmiddels ben ik erachter dat je , wil je een spaar rek openen voor je kind, je alleen terecht kan bij de traditionele banken (postb, rabo, amro etc) en je op zijn minst een sofienummer/BSN nummer moet hebben.

een bank met hoge rente (CE, ATB, etc) lukt helaas niet...
sowieso moet je een eigen tegenrekening koppelen aan de meeste banken met hoge spaarrente. Dat is natuurlijk ook lastig met een kiddo....

Ik vind het ook al jammer dat mijn ouders niet zomaar even kunnen over maken naar mijn CEB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')