abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58352584
Ik zat te denken..al die grote banken (rabo, postbank, abn) die hebben al die transactieoverzichten... dan moet het voor hun toch heel makkelijk te analyseren zijn dat 1000'den mensen hun geld over storten naar die rekeningnummers die bij ATB/CE/AKB etc. horen?? Maar zouden ze dat ook doen? Of mag dat misschien niet ivm privacy? Als ik directeur was van zo'n bank was zou ik gelijk zo'n analyse laten doen en alle klanten een aanbieding doen om hun geld snel voor 5% weer terug te zetten...
pi_58352858
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Wauw, SNS heeft dus als eerste (?) van de maandelijks-vast-sparen-rekeningen het maximumbedrag hoger dan 250 gemaakt?
Weet niet hoeveel dat bij andere banken is, maar bij Maxisparen heb je een maandelijkse inleg van 50 tot 500 euro.
pi_58353514
quote:
Op maandag 28 april 2008 07:34 schreef tinny het volgende:
Ik zat te denken..al die grote banken (rabo, postbank, abn) die hebben al die transactieoverzichten... dan moet het voor hun toch heel makkelijk te analyseren zijn dat 1000'den mensen hun geld over storten naar die rekeningnummers die bij ATB/CE/AKB etc. horen?? Maar zouden ze dat ook doen? Of mag dat misschien niet ivm privacy? Als ik directeur was van zo'n bank was zou ik gelijk zo'n analyse laten doen en alle klanten een aanbieding doen om hun geld snel voor 5% weer terug te zetten...
ze lijken geen behoefte te hebben aan spaarders en tevreden klanten en zo, anders handelen ze wel anders!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  maandag 28 april 2008 @ 09:40:51 #129
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_58353721
quote:
1000'den mensen hun geld over storten naar die rekeningnummers die bij ATB/CE/AKB etc. horen??
Zo lang miljoenen mensen dat niet doen, is er voor hen niets aan de hand. Bovendien; mensen met écht veel geld zullen waarschijnlijk toch bij de grootbanken blijven bankieren. Zij zullen ongetwijfeld op safe willen spelen en hun miljoenen niet bij een 'kleine' bank willen stallen waar het risico op faillissement toch wat groter is.
  maandag 28 april 2008 @ 10:09:16 #130
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_58354160
quote:
Denk dat het aantal overstappers wel mee valt. Vooral ouderen mensen (met vaak veel vermogen) blijven toch vaak hangen en hebben niet zoveel vertrouwen in die nieuwe onbekende banken. Daarbij speelt natuurlijk het alleen via internet beschikbaar mee in de afweging. Mijn ouders willen wel maar zijn nog niet zo thuis met computers/internet. Dus die stappen nog niet over. Aan de andere kant, de jeugd van nu is natuurlijk over een jaar of 10 a 20 wel een stuk vermogender. Dus op de lange termijn zullen ze het echt wel gaan voelen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 28 april 2008 @ 10:14:16 #131
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58354256
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:09 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Denk dat het aantal overstappers wel mee valt. Vooral ouderen mensen (met vaak veel vermogen) blijven toch vaak hangen en hebben niet zoveel vertrouwen in die nieuwe onbekende banken. Daarbij speelt natuurlijk het alleen via internet beschikbaar mee in de afweging. Mijn ouders willen wel maar zijn nog niet zo thuis met computers/internet. Dus die stappen nog niet over. Aan de andere kant, de jeugd van nu is natuurlijk over een jaar of 10 a 20 wel een stuk vermogender. Dus op de lange termijn zullen ze het echt wel gaan voelen.
Ik weet niet hoe het bij de andere banken zit, maar bij CEB krijg je gewoon per transactie een afschrift en kun je met een gewoon overschrijvingsbewijsje over maken. Dus je hebt niet de verplichting dat je ook internet er bij hebt.

Je krijgt de code enzo, die hoef je echter niet te gebruiken. Die mag je gebruiken.

Blijft inderdaad wel het feit dat oudere mensen moeilijker overstappen. Mijn ouders hebbe de aanvraag van CEB nog steeds liggen hier....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_58354872
quote:
Afgezien van het feit dat het aantal overstappers relatief heel klein is, bieden veel grootbanken voor interessante klanten ook wel (maatwerk) alternatieven. Met andere woorden: als je maar genoeg geld hebt krijg je ook bij andere banken wel hogere rentes. Soms met beperkende voorwaarden, maar soms ook niet. Veel mensen vinden die beperkende voorwaarden geen probleem. ABN AMRO bijvoorbeeld biedt 4.4% (1 jaar vast) of 4.25 (1 jaar trouwgeldconstructie). Best redelijk tarief.

Die 5% uit je voorbeeld moet wel terugverdiend worden. Momenteel is de rente vrij onzeker, waardoor die tarieven door grootbanken niet geboden worden.

Bovendien: denk je dat een grootbank liever een klant heeft die loyaal is en prijs stelt op een stukje service (nogmaals: als je maar genoeg geld hebt...), of een klant die elke maand een keer overstapt omdat de rente bij de buurman opeens hoger is?

En dan het laatste argument: niet elke bank is een prijsvechter. Sommige banken hebben andere prioriteiten én verdienen hun geld op een andere manier. Kwestie van keuzes maken.
pi_58359224
3 weken geleden mijn wachtwoord moeten wijzigen en sindsdien uiteraard niet meer ingelogd:
quote:
Wachtwoord of gebruikersnaam is onjuist. Na 5x foutieve invoering van uw wachtwoord wordt deze ongeldig en geblokkeerd. Neem contact op met de bank.
Gebruikersnaam is geblokkeerd, het aantal pogingen is overschreden
ATBank dus, iemand ervaring met hetzelfde 'probleem' ? En zo ja? Is een mailtje sturen voldoende?
pi_58363808
Inderdaad vandaag gebeld met atb. "je kan het beste ene mail sturen". Krijg ik een mail terug dat ik het formulier moest invullen en opsturen. Voordeel is dat het je egen cent kost. Het is een antwoordnummer
pi_58384414
Mensen hier ervaring met Argenta?
Heb ik vanmiddag een internet spaarrekening geopend.
  dinsdag 29 april 2008 @ 18:28:46 #137
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58385151
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 17:48 schreef Shift-Happens het volgende:
Mijn ervaring: alles duurt LANG! De bankpas (een maand), de pincode (nog een maand), en nu wachten tot m'n chipknip ook werkt....
censuur :O
pi_58385700
mmm das kut, al eens conctact op genomen met de bank?
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:00:39 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58386834
Meerdere keren, en het komt telkens wel goed, maar het duurt gewoon lang...
pi_58387921
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 17:48 schreef Shift-Happens het volgende:
Heb ik vanmiddag een internet spaarrekening geopend.
Houd er rekening mee dat Argenta niet valt onder de Nederlandse garantieregeling van DNB. De Argenta Bank is gevestigd in België en valt dus onder de Belgische regeling die garandeert tot 20.000 euro (dacht ik).
pi_58390181
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:52 schreef RJD het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat Argenta niet valt onder de Nederlandse garantieregeling van DNB. De Argenta Bank is gevestigd in België en valt dus onder de Belgische regeling die garandeert tot 20.000 euro (dacht ik).
Nope, Argenta zit nu ook met een klein kantoor in Breda en valt onder de garantieregeling van DNB.
quote:
De Collectieve Garantie Regeling (CGR) en het sparen

Het depositogarantiestelsel is een regeling die de belangen van de rekeninghouders waarborgt. Het depositogarantiestelsel geldt onder meer voor spaartegoeden en beleggingen.

Bijkantoren van buitenlandse banken die in Nederland een vergunning van DNB hebben, maar die in een ander EU-land zijn gevestigd, vallen onder de garantieregeling van het betreffende EU-land. Argenta valt dus onder de Belgische Collectieve Garantieregeling.

De Belgische CGR geeft bescherming aan particulieren, kleine ondernemingen, verenigingen en stichtingen die een vordering hebben op de bank die in de problemen is geraakt en is onder andere van toepassing op tegoeden op betaal- en spaarrekeningen. De regeling voorziet in de terugbetaling van maximaal 20.000 EUR per rekeninghouder per bank.
  woensdag 30 april 2008 @ 09:25:58 #142
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_58394840
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:40 schreef Shift-Happens het volgende:

[..]

Nope, Argenta zit nu ook met een klein kantoor in Breda en valt onder de garantieregeling van DNB.
[..]

Dat zal dan dus een BIJkantoor zijn, waardoor Argenta nog steeds niet onder de NL-regeling valt.
pi_58395811
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:40 schreef Shift-Happens het volgende:

[..]

[..]

Ik heb zojuist in het register op de site van DNB gekeken en Argenta valt dus NIET onder de garantieregeling van DNB.
pi_58397119
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:40 schreef Cottleston-Pie het volgende:

[..]

Zo lang miljoenen mensen dat niet doen, is er voor hen niets aan de hand. Bovendien; mensen met écht veel geld zullen waarschijnlijk toch bij de grootbanken blijven bankieren. Zij zullen ongetwijfeld op safe willen spelen en hun miljoenen niet bij een 'kleine' bank willen stallen waar het risico op faillissement toch wat groter is.
Het risico is bij b.v. een ABN-AMRO niet kleiner het gaat om de bankgarantie die is 100% tot 20 K
Als je daarboven gaat is het aan te raden om te gaan spreiden over meerdere banken cq aandelen etc.

Vermogende mensen spreiden hun gelden dus hebben meerdere bankrekeningen, aandelen, obligatie's ed.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 30 april 2008 @ 13:00:13 #145
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58397180
quote:
Op woensdag 30 april 2008 11:17 schreef RJD het volgende:

[..]

Ik heb zojuist in het register op de site van DNB gekeken en Argenta valt dus NIET onder de garantieregeling van DNB.
Dat leek mij eerlijk gezegd ook al sterk als ze alleen om een bijkantoor al onder de DNB zouden vallen.
Dan zou elke buitenlandse bank toch een bijkantoortje in NL neerzetten en daarmee meteen onder DNB vallen.

Maar eigenlijk staat het ook in de kwoot van Shift:
quote:
Argenta valt dus onder de Belgische Collectieve Garantieregeling.
Dus gewoon onder de Belgische garantie
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2008 @ 18:43:38 #146
862 Arcee
Look closer
pi_58401333
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Vermogende mensen spreiden hun gelden dus hebben meerdere bankrekeningen, aandelen, obligatie's ed.
Maar miljonairs zullen vast niet 50 verschillende banken hebben...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 30 april 2008 @ 18:45:05 #147
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58401352
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

vraag het eens aan één
pi_58402155
quote:
Op woensdag 30 april 2008 13:00 schreef Wexy het volgende:

[..]

Dat leek mij eerlijk gezegd ook al sterk als ze alleen om een bijkantoor al onder de DNB zouden vallen.
Dan zou elke buitenlandse bank toch een bijkantoortje in NL neerzetten en daarmee meteen onder DNB vallen.

Maar eigenlijk staat het ook in de kwoot van Shift:
[..]

Dus gewoon onder de Belgische garantie
Kom ik als nederlander ook in aanmerking voor die Belgische garantie?
  woensdag 30 april 2008 @ 23:46:41 #149
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58407857
quote:
Op woensdag 30 april 2008 19:32 schreef Shift-Happens het volgende:

[..]

Kom ik als nederlander ook in aanmerking voor die Belgische garantie?
Ja. Zie de site van Argenta zelf, en zie de Belgen hier in het topic die Nederlandse banken gebruiken.
  woensdag 30 april 2008 @ 23:47:12 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58407866
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

En dat heeft ook geen nut... Als er 1 bank failliet gaat, draaien de andere banken op voor de kosten. Als je bij elke bank een rekening hebt, komt het indirect toch op je eigen kosten uit dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')