gestegen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dollar is 2 ct gedaald vandaag
Ze hebben een tekort was vorig jaar nog op TV dat ze een groot tekort aan gas hadden en dat het bijna kritiek werdquote:Op vrijdag 18 april 2008 18:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Wel grappig dat het zo slecht met de UK gaat, het is namelijk een van de weinige EU-landen met een energie-overschot. Overigens zal dat overschot in de toekomst snel verdwenen zijn en zullen ze energie gaan importeren. Maar toch. Hoe kom je aan handelstekort als je zelfvoorzienend bent in energie
De UK is netto importeur van gas en netto exporteur van oliequote:Op vrijdag 18 april 2008 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze hebben een tekort was vorig jaar nog op TV dat ze een groot tekort aan gas hadden en dat het bijna kritiek werd
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Toch doen ze het niet slecht hoor:quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
De UK is netto importeur van gas en netto exporteur van olie
Maar ondertussen wel 111 miljard handelstekort hebbenquote:Oil - production:
1.861 million bbl/day (2005 est.)
Oil - consumption:
1.82 million bbl/day (2005 est.)
Natural gas - production:
84.16 billion cu m (2005 est.)
Natural gas - consumption:
91.16 billion cu m (2005 est.)
Neen, omgekeerd. Mensen die dollars hebben die er terug euro's voor willen. En deze groep wordt alsmaar groter aangezien de dollar alsmaar goedkoper wordt. Vicieuze cirkel.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:38 schreef Lyrebird het volgende:
Pfoe, Google nu +21%... (vol 13.9 miljoen) Amazon + 10%...
Ik neem aan dat als men Amerikaanse aandelen koopt met buitenlandse valuta, dat die valuta eerst in dollars moeten worden omgezet? Zou dat de koersstijging van de dollar kunnen verklaren?
Italiëquote:Oil - production:
164,800 bbl/day (2005 est.)
Oil - consumption:
1.732 million bbl/day (2005 est.)
Natural gas - production:
11.49 billion cu m (2005 est.)
Natural gas - consumption:
82.64 billion cu m (2005 est.)
Ik heb een aantal maanden geleden al mijn spaar-euro's omgezet in aandelen dollars (GOOG, RIG, PCU, BAC). Dat was tot gisteren een pijnlijke aangelegenheid, maar het lijkt erop dat dit een wijs besluit is geweest.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Neen, omgekeerd. Mensen die dollars hebben die er terug euro's voor willen. En deze groep wordt alsmaar groter aangezien de dollar alsmaar goedkoper wordt. Vicieuze cirkel.
Ja, 1.5 cent winst per dollarquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb een aantal maanden geleden al mijn spaar-euro's omgezet in aandelen dollars (GOOG, RIG, PCU, BAC). Dat was tot gisteren een pijnlijke aangelegenheid, maar het lijkt erop dat dit een wijs besluit is geweest.
Nee, achteraf gezien was het zeker niet wijs. Qua dollar naar euro omwisseling sta ik nog steeds zwaar in het rood. Maar ik denk wel dat we de bodem langzamerhand bereikt hebben. De Amerikaanse huizenmarkt is flut en de banken doen het slecht, maar het bedrijfsleven tuft lekker voort.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:09 schreef Billary het volgende:
[..]
Ja, 1.5 cent winst per dollarAleen wijs als het om een heel groot bedrag gaat en op een hele korte termijn of een met een heeeeeele sterke toekomstvisie.
Ik hoor andere geluiden vooral de automobiel/en motoren markt zit in zwaar weer net als de staal industrie en aanverwantenquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, achteraf gezien was het zeker niet wijs. Qua dollar naar euro omwisseling sta ik nog steeds zwaar in het rood. Maar ik denk wel dat we de bodem langzamerhand bereikt hebben. De Amerikaanse huizenmarkt is flut en de banken doen het slecht, maar het bedrijfsleven tuft lekker voort.
Olie en gas worden niet beïnvloed door de waarde van het Britse Pond, tabaksproducten liggen ook eerder in de sfeer van de commodity waarvan de prijs - nagenoeg - niet zal worden bepaald door de waarde van het Pond terwijl het voor alcohol al niet veel anders ligt. Financial services, lijkt me niet dat dat op het ogenblik een sterk export artikel is. Hou je over wapens en medicijnen, toevallig de terreinen waarop de Britten de sterkste concurrentie zullen ondervinden van dat andere angelsaksische land waarvan de valuta nog sterker is gedaald.quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Olie en gas, (financial) services, medicijnen, militaire equipment, dranken, tabaksproducten, etc
Klopt. Niet alles draait even fris. Sectoren waar intensief gebruik wordt gemaakt van (laag-betaalde) arbeid hebben het moeilijk. Hier wordt een fabriek van GE gesloten waar koelkasten (!) gemaakt worden. Tweehonderd man op straat.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik hoor andere geluiden vooral de automobiel/en motoren markt zit in zwaar weer net als de staal industrie en aanverwanten
Vandaar dat Airbus overweegt om productie-faciliteiten in de VS te gaan opzetten. Boeing kan de borst gaan natmaken.quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt. Niet alles draait even fris. Sectoren waar intensief gebruik wordt gemaakt van (laag-betaalde) arbeid hebben het moeilijk. Hier wordt een fabriek van GE gesloten waar koelkasten (!) gemaakt worden. Tweehonderd man op straat.
O ja, wat denken jullie van Boeing? Die moeten met het met de lage dollar heel gemakkelijk krijgen om hun vliegtuigen te verkopen. Ze hebben in het segment van grotere vliegtuigen alleen Airbus tegen zich, die met een dure euro kampen.
Via Northrop Grumman?quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Vandaar dat Airbus overweegt om productie-faciliteiten in de VS te gaan opzetten. Boeing kan de borst gaan natmaken.
slim, slim...quote:Op vrijdag 18 april 200819:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb een aantal maanden geleden al mijn spaar-euro's omgezet in aandelen dollars (GOOG, RIG, PCU, BAC). Dat was tot gisteren een pijnlijke aangelegenheid, maar het lijkt erop dat dit een wijs besluit is geweest. [afbeelding]
heel slim; zie de post die ik erboven zettequote:
Dat is duidelijke taal, zeker voor een centrale bank. Dus de ECB kijkt momenteel eerder naar rente verhogen dan rente verlagen.quote:Weber says ECB must act if inflation stays high
Sat Apr 19, 2008 8:20am EDT
BERLIN (Reuters) - Wage and fiscal policy in the euro zone could buoy inflation and the European Central Bank may need to act, ECB Governing Council member Axel Weber said in a newspaper interview released on Saturday.
"I am concerned that, with regard to the conduct of wage and fiscal policy, the recent temporary heightened inflation rate could be consolidated for longer than is necessary above the tolerance level of the Eurosystem," Weber said.
"Should indications of this increase, we must react with interest rate policy," he added in an interview with Germany's Welt am Sonntag. "We are therefore observing the current wage agreements and finance policy decisions very closely."
The ECB has kept interest rates at 4 percent for the last 10 months while the U.S. Federal Reserve, the Bank of England and the Bank of Canada have cut their benchmark rates in the face of accelerating inflation and uncertainty about the impact of a global credit crisis on the world economy.
Another ECB Governing Council member, Austria's Klaus Liebscher, told Reuters on Friday that no room exists to cut euro zone interest rates and rate rises could not be ruled out.
Weber told Welt am Sonntag: "Our primary goal is price stability."
Surging energy and food prices pushed euro zone inflation to a new high of 3.6 percent in March, well above the ECB's target of just below 2 percent.
"We must make sure that inflation expectations remain stable, and that the higher prices now do not lead to higher wages and salaries. Because that would inevitably start off a wage-price spiral," Weber said.
bron: Reuters
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |