abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58142418
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dollar is 2 ct gedaald vandaag
gestegen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_58142477
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Wel grappig dat het zo slecht met de UK gaat, het is namelijk een van de weinige EU-landen met een energie-overschot. Overigens zal dat overschot in de toekomst snel verdwenen zijn en zullen ze energie gaan importeren. Maar toch. Hoe kom je aan handelstekort als je zelfvoorzienend bent in energie
Ze hebben een tekort was vorig jaar nog op TV dat ze een groot tekort aan gas hadden en dat het bijna kritiek werd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 18 april 2008 @ 19:04:15 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58142717
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze hebben een tekort was vorig jaar nog op TV dat ze een groot tekort aan gas hadden en dat het bijna kritiek werd
De UK is netto importeur van gas en netto exporteur van olie
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 18 april 2008 @ 19:30:01 #179
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58143569
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:54 schreef Caesu het volgende:

[..]

gestegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58143852
Pfoe, Google nu +21%... (vol 13.9 miljoen) Amazon + 10%...

Ik neem aan dat als men Amerikaanse aandelen koopt met buitenlandse valuta, dat die valuta eerst in dollars moeten worden omgezet? Zou dat de koersstijging van de dollar kunnen verklaren?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_58144019
denk eerder grote beleggers, die overal snel hun winst uit halen- zei het in olie, goud, dollars of euro's. Dit zijn gewoon grote en snelle schommelingen die niet echt veel zeggen. Bijna te vergelijken met global warming

Toch wel raar dat de beurs in amerika nu omhoog gaat terwijl er toch wel best slecht nieuws is van citigroup?
pi_58144178
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

De UK is netto importeur van gas en netto exporteur van olie
Toch doen ze het niet slecht hoor:
quote:
Oil - production:
1.861 million bbl/day (2005 est.)
Oil - consumption:
1.82 million bbl/day (2005 est.)

Natural gas - production:
84.16 billion cu m (2005 est.)
Natural gas - consumption:
91.16 billion cu m (2005 est.)
Maar ondertussen wel 111 miljard handelstekort hebben .
pi_58144210
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:38 schreef Lyrebird het volgende:
Pfoe, Google nu +21%... (vol 13.9 miljoen) Amazon + 10%...

Ik neem aan dat als men Amerikaanse aandelen koopt met buitenlandse valuta, dat die valuta eerst in dollars moeten worden omgezet? Zou dat de koersstijging van de dollar kunnen verklaren?
Neen, omgekeerd. Mensen die dollars hebben die er terug euro's voor willen. En deze groep wordt alsmaar groter aangezien de dollar alsmaar goedkoper wordt. Vicieuze cirkel.
pi_58144320
Nee, hij bedoelt vandaag.
Maar het is niet de verklaring Verklaring is winstnemingen + meer vertrouwen in de Amerikaanse economie...
pi_58144329
quote:
Oil - production:
164,800 bbl/day (2005 est.)
Oil - consumption:
1.732 million bbl/day (2005 est.)

Natural gas - production:
11.49 billion cu m (2005 est.)
Natural gas - consumption:
82.64 billion cu m (2005 est.)
Italië .
pi_58144430
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:49 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Neen, omgekeerd. Mensen die dollars hebben die er terug euro's voor willen. En deze groep wordt alsmaar groter aangezien de dollar alsmaar goedkoper wordt. Vicieuze cirkel.
Ik heb een aantal maanden geleden al mijn spaar-euro's omgezet in aandelen dollars (GOOG, RIG, PCU, BAC). Dat was tot gisteren een pijnlijke aangelegenheid, maar het lijkt erop dat dit een wijs besluit is geweest.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_58144734
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb een aantal maanden geleden al mijn spaar-euro's omgezet in aandelen dollars (GOOG, RIG, PCU, BAC). Dat was tot gisteren een pijnlijke aangelegenheid, maar het lijkt erop dat dit een wijs besluit is geweest.
Ja, 1.5 cent winst per dollar Aleen wijs als het om een heel groot bedrag gaat en op een hele korte termijn of een met een heeeeeele sterke toekomstvisie.
pi_58146469
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:09 schreef Billary het volgende:

[..]

Ja, 1.5 cent winst per dollar Aleen wijs als het om een heel groot bedrag gaat en op een hele korte termijn of een met een heeeeeele sterke toekomstvisie.

Nee, achteraf gezien was het zeker niet wijs. Qua dollar naar euro omwisseling sta ik nog steeds zwaar in het rood. Maar ik denk wel dat we de bodem langzamerhand bereikt hebben. De Amerikaanse huizenmarkt is flut en de banken doen het slecht, maar het bedrijfsleven tuft lekker voort.
pi_58147780
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, achteraf gezien was het zeker niet wijs. Qua dollar naar euro omwisseling sta ik nog steeds zwaar in het rood. Maar ik denk wel dat we de bodem langzamerhand bereikt hebben. De Amerikaanse huizenmarkt is flut en de banken doen het slecht, maar het bedrijfsleven tuft lekker voort.
Ik hoor andere geluiden vooral de automobiel/en motoren markt zit in zwaar weer net als de staal industrie en aanverwanten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 18 april 2008 @ 23:22:30 #190
155616 Proximo
For god, king & country
pi_58150042
Ik ben blij emt de aantrekkende dow
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_58150239
iedere signaal van een aantrekkende economie zal resulteren in een hogere en hogere olieprijs, dus het credo voor de komende jaren is zuinige motoren en zuinige huizen bouwen
pi_58151264
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Olie en gas, (financial) services, medicijnen, militaire equipment, dranken, tabaksproducten, etc
Olie en gas worden niet beïnvloed door de waarde van het Britse Pond, tabaksproducten liggen ook eerder in de sfeer van de commodity waarvan de prijs - nagenoeg - niet zal worden bepaald door de waarde van het Pond terwijl het voor alcohol al niet veel anders ligt. Financial services, lijkt me niet dat dat op het ogenblik een sterk export artikel is. Hou je over wapens en medicijnen, toevallig de terreinen waarop de Britten de sterkste concurrentie zullen ondervinden van dat andere angelsaksische land waarvan de valuta nog sterker is gedaald.

Kortom; het VK heeft zijn schroeven en bouten industrie veel te veel verwaarloosd om de klappen die nu vallen in de service industrie ook maar een beetje op te kunnen vangen.

Ik schat zo in dat er een klein wondertje nodig is om de economie daar uit een zware depressie te houden. Daarnaast denk ik dat pariteit met de euro niet erg lang meer op zich zal laten wachten.
pi_58151353
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik hoor andere geluiden vooral de automobiel/en motoren markt zit in zwaar weer net als de staal industrie en aanverwanten
Klopt. Niet alles draait even fris. Sectoren waar intensief gebruik wordt gemaakt van (laag-betaalde) arbeid hebben het moeilijk. Hier wordt een fabriek van GE gesloten waar koelkasten (!) gemaakt worden. Tweehonderd man op straat.

O ja, wat denken jullie van Boeing? Die moeten met het met de lage dollar heel gemakkelijk krijgen om hun vliegtuigen te verkopen. Ze hebben in het segment van grotere vliegtuigen alleen Airbus tegen zich, die met een dure euro kampen.
pi_58151931
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 00:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klopt. Niet alles draait even fris. Sectoren waar intensief gebruik wordt gemaakt van (laag-betaalde) arbeid hebben het moeilijk. Hier wordt een fabriek van GE gesloten waar koelkasten (!) gemaakt worden. Tweehonderd man op straat.

O ja, wat denken jullie van Boeing? Die moeten met het met de lage dollar heel gemakkelijk krijgen om hun vliegtuigen te verkopen. Ze hebben in het segment van grotere vliegtuigen alleen Airbus tegen zich, die met een dure euro kampen.
Vandaar dat Airbus overweegt om productie-faciliteiten in de VS te gaan opzetten. Boeing kan de borst gaan natmaken.
pi_58153601
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 00:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vandaar dat Airbus overweegt om productie-faciliteiten in de VS te gaan opzetten. Boeing kan de borst gaan natmaken.
Via Northrop Grumman?
pi_58153815
Airbus planned produktie in US voor het USAF contract en zijn niet zo enorm gevoelig voor de koers vanwege de raw material markt die ook in Dollars is.

[ Bericht 15% gewijzigd door jpjedi op 19-04-2008 10:07:32 ]
pi_58154299
in http://www.usnews.com/art(...)-you-be-worried.html de mededeling dat gepensioneerde controllers teruggehaald worden in actieve dienst, compleet met "waar moet ik op letten mbt mijn spaarcentjes en failliette banken".........

maar er is niks aan de hand hoor!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58154641
quote:
Op vrijdag 18 april 200819:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb een aantal maanden geleden al mijn spaar-euro's omgezet in aandelen dollars (GOOG, RIG, PCU, BAC). Dat was tot gisteren een pijnlijke aangelegenheid, maar het lijkt erop dat dit een wijs besluit is geweest. [afbeelding]
slim, slim...
pi_58154801
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 09:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

slim, slim...
heel slim; zie de post die ik erboven zette maar laten we eens zelf speculeren en "wat als" spelen. wat zijn de mogelijkheden nu nog om het verlies te beperken? snel eruit nu het nog kan, of meer de "hang on in there!"-tactiek? ik zie namelijk toch echt op redelijk korte termijn een stevige neergang, zoniet een crash (denk aan de sluipcrash van laatst!). de economische vooruitzichten zijn ronduit beroerd, waarmee de hele boel nu toch echt lijkt te drijven op speculaties, itt gezonde fundamentele principes! kijk, als dit de pijn was zit je goed, maar als je nu echt eerlijk kijkt naar de data, heeft dat scenario dan eigenlijk wel een reeele bestaanskans?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 19 april 2008 @ 16:29:26 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58160355
quote:
Weber says ECB must act if inflation stays high
Sat Apr 19, 2008 8:20am EDT

BERLIN (Reuters) - Wage and fiscal policy in the euro zone could buoy inflation and the European Central Bank may need to act, ECB Governing Council member Axel Weber said in a newspaper interview released on Saturday.

"I am concerned that, with regard to the conduct of wage and fiscal policy, the recent temporary heightened inflation rate could be consolidated for longer than is necessary above the tolerance level of the Eurosystem," Weber said.

"Should indications of this increase, we must react with interest rate policy," he added in an interview with Germany's Welt am Sonntag. "We are therefore observing the current wage agreements and finance policy decisions very closely."

The ECB has kept interest rates at 4 percent for the last 10 months while the U.S. Federal Reserve, the Bank of England and the Bank of Canada have cut their benchmark rates in the face of accelerating inflation and uncertainty about the impact of a global credit crisis on the world economy.

Another ECB Governing Council member, Austria's Klaus Liebscher, told Reuters on Friday that no room exists to cut euro zone interest rates and rate rises could not be ruled out.

Weber told Welt am Sonntag: "Our primary goal is price stability."

Surging energy and food prices pushed euro zone inflation to a new high of 3.6 percent in March, well above the ECB's target of just below 2 percent.

"We must make sure that inflation expectations remain stable, and that the higher prices now do not lead to higher wages and salaries. Because that would inevitably start off a wage-price spiral," Weber said.

bron: Reuters
Dat is duidelijke taal, zeker voor een centrale bank. Dus de ECB kijkt momenteel eerder naar rente verhogen dan rente verlagen.

ECB
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')