abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2008 @ 21:18:07 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57990761

Hoi, welkom in NWS (Nieuws en Achtergronden).

Hier kun je discussieren over actuele zaken uit het nieuws.

Probeer je argumenten zoveel mogelijk te onderbouwen, geef aan van welke bronnen je gebruik maakt en link hier zo mogelijk naar. Let hier vooral op bij het openen van nieuwe topics.

De openingspost moet wel een nette/valide en verifieerbare bron(vermelding) bevatten. Kies verder een duidelijke topic titel (= TT) welke de lading van het nieuwsbericht voldoende afdekt. In de praktijk is de kop van het nieuwsbericht vaak voldoende als TT.

Kom je een post tegen waarvan je vindt dat deze niet door de beugel kan, wijs de modjes hier dan op door een topicreport (=TR) (eventueel anoniem) in te voeren of meldt de post in het feedbacktopic. Een TR kun je invoeren als je op het icoontje (behorende bij het juiste topic) klikt.

Verder is hetgeen je in de algemene FAQ van FOK! vindt natuurlijk ook van toepassing op NWS. Veel plezier .
quote:
Klein onderdeel van de FAQ
Wat verwachten we van jou als user ?
Het voornaamste is dat we verwachten dat je je op fatsoenlijke wijze gedraagt tegenover je medeposters, dat je je aan de Nederlandse wetgeving houdt en dat je de instructies van moderators en (forum)admins opvolgt.
Verder reageer je natuurlijk ontopic, probeer je niet ongepast lollig te doen in serieuze forums en topics en laat je de modjes en (forum)admins bepalen wat wel en geen slotje verdient en wie wel of geen ban moet krijgen. Ook gaan we ervan uit dat je niet onnodig kwetsend, schokkend of storend gedrag vertoont of dergelijke plaatjes post.
En natuurlijk verwachten we dat je FAQ\\\\\\\\\\\\\\\'s leest. Bijna elk subforum heeft ze en het is aan te raden deze door te lezen voordat je in het specifieke subforum post. Sommige regels kunnen afwijken van deze policy.

Een selectie van nieuwssites kun je hier vinden.

FrontPage submit
Ben je een uniek nieuwsfeitje tegengekomen die je ook aan de FrontPage redaktie wilt melden.
Dan kan dat hier.

Moderators.
  • sp3c
  • DoG
  • Drugshond
  • Paddy
  • Gronk

De modjes zijn via de PM te bereiken onder de naam NWS_POL_Mods

Het vorige FB-topic was [NWS FB] -- All the news that fits.

• Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_57990825
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 21:17 schreef Dagonet het volgende:
    Is er soms foeballuh?

maar dat is best saai, dus hier ben ik weer
      vrijdag 11 april 2008 @ 21:24:16 #3
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_57990957
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 21:20 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

maar dat is best saai, dus hier ben ik weer
    Dat eerste is níet echt verrassend als je het mij vraagt.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
      vrijdag 11 april 2008 @ 21:33:42 #4
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_57991180
    Dago hoopt dat ie tijdens het EK voor half geld naar de bioscoop kan tijdens wedstrijden van Oranje
    pi_57991232
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 21:33 schreef remlof het volgende:
    Dago hoopt dat ie tijdens het EK voor half geld naar de bioscoop kan tijdens wedstrijden van Oranje
    Voor hem zijn de herhalingen van Derrick.
    pi_57991724
    quote:
    Kan deze regel niet uit de OP verwijderd worden daar het iets suggereert maar onmogelijk wordt gemaakt?
      vrijdag 11 april 2008 @ 21:58:13 #7
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_57991793
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 21:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor hem zijn de herhalingen van Derrick.
    Nee hoor, voor mij zijn er series, boeken, spelletjes, een x-box en niet in de laatste plaats een vriendin. .
      vrijdag 11 april 2008 @ 21:58:35 #8
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_57991802
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 21:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kan deze regel niet uit de OP verwijderd worden daar het iets suggereert maar onmogelijk wordt gemaakt?
    Discussieren is iets anders dan 50.000 keer hetzelfde zeggen.
      vrijdag 11 april 2008 @ 21:58:48 #9
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_57991809
    50.000e keer dat ik dat post.
    pi_57991836
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 21:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Discussieren is iets anders dan 50.000 keer hetzelfde zeggen.
    Dan kan je beter NWS opheffen.
    pi_57991847
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 21:58 schreef Dagonet het volgende:
    50.000e keer dat ik dat post.
    Op naar de miljoen.
      Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 22:09:05 #12
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_57992039
    was jij niet weg?
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_57992246
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 22:09 schreef sp3c het volgende:
    was jij niet weg?
    Nikita is een kleefpleister
      vrijdag 11 april 2008 @ 22:20:54 #14
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_57992310
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 22:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Nikita is een kleefpleister
    Zo'n ouderwetse, die aan de randjes gaat krullen en zwart wordt en als je die er dan in één keer afrukt dat je dan je opperhuid en een zooi haren meetrekt?
      vrijdag 11 april 2008 @ 22:29:40 #15
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57992483
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 22:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zo'n ouderwetse, die aan de randjes gaat krullen en zwart wordt en als je die er dan in één keer afrukt dat je dan je opperhuid en een zooi haren meetrekt?
    Je hebt ook van die 'moderne' kleefpleisters. Die plakken na een halve dag al niet meer, laten dan half los en het enige waardoor ze nog vast blijven zitten is 't wondje zelf.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_57992721
    quote:

[..]

Nee van die Hongaarse, die na 5 seconden alweer loslaten. Je vergeet ze meteen. Soort gebakken lucht
    pi_57992783
    quote:

[..]

Moeten Admins niet boven dit soort opmerkingen staan?
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_57994426
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 21:43 schreef gronk het volgende:
    ... die zijn we een beetje beu, en dus gaan die de komende tijd stukken eerder dicht.

We willen het graag een beetje leuk houden in NWS, dus het zoveelste topic over wat er nu weer mis is met moslims, islamisten, allochtone danwel autochtone reljeugd, religie en nog zo wat dingen, waarvan je na twee posts al kunt zien dat 't het zoveelste bashtopic wordt, dat soort topics gaan vanaf nu direct op slot.

Typische overtrokken reacties die d'r voor zorgen dat een normaal topic verandert in een bashtopic: zelfde verhaal, weg d'rmee.

Topics waar mensen op een normale manier kunnen discussieren over moslims, integratie, extremisme, terrorisme en all that: prima.

Bashtopics, of het standaard ' nee gij katholieken/moslims/dierenliefhebbers/pindakaaseters zijt goed bezig'-werk -- slotje, danwel weg.

Reacties in [NWS FB] -- All the news that fits. ; daar staat ook meer context voor dit hele gebeuren.
    Ik zag al in opmerkingen in topics dat je deze richting uit wilde gaan om bepaald nieuws en discussies uit te sluiten. Helaas heb ik de indruk dat ook normale topics en discussies niet meer kunnen.

Zelf ben ik van mening dat nieuws nieuws is, ook als het nieuws je zelf niet aan staat. Het lijkt mij niet de taak van mods om te bepalen dat bepaald nieuws niet mag worden gebracht en dat er niet over mag worden gediscussieerd door users als het wel nieuwswaardig is. Hier jaag je users mee weg.

Is deze censuur op nieuwsberichten en beperking van de discussie over nieuwsberichten overigens een ander beleid dan op frontpage wordt gevoerd?
    pi_57997053
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 22:09 schreef sp3c het volgende:
    was jij niet weg?
    Shit zeg, dit is blijkbaar de Feedback van ONZ (nou ja FB, zeg maar eerder een theekransje van incababele mods en FA's die dom aan het slowchatten en baggeren zijn)

Inmiddels is ook Fok!'s gefrustreerde relnicht gearriveerd om lekker in de hoogste octaven met overslaande stem mee te janken. Nu nog wachten op de meki's, super7vechters, BullShitBoytjes en meer van die randdebielen zoals geilie's (zal wel een tikfout in de naam zitten), 'V'eetjes en niet te vergeten de onbeSCHoftje's "te dom om zelf te poepen" fanclub om in koor jankoefeningen te doen en tijdens de pauze het genot van bruin likwerk te consumeren.

Maargoed, ik ben wel weg van de NWS topics maar mijn strontkritiekemmer is bij lange na niet leeg wat censuur betreft.

Wanneer zetten malloten zoals jullie je niet in om het NOS journaal te verbieden?
      Moderator zaterdag 12 april 2008 @ 08:39:17 #20
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_57997347
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2008 05:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wanneer zetten malloten zoals jullie je niet in om het NOS journaal te verbieden?
    wattuh
      zaterdag 12 april 2008 @ 08:57:10 #21
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57997420
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 23:57 schreef rutger05 het volgende:

Is deze censuur op nieuwsberichten en beperking van de discussie over nieuwsberichten overigens een ander beleid dan op frontpage wordt gevoerd?

FP en forum zijn twee verschillende dingen, IMHO. En ook de FP heeft geen policy van het type 'we accepteren iedere submit'. De rest van je vragen is in het vorige feedbacktopic ( [NWS FB] -- All the news that fits. ) al verschillende keren beantwoord.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      † In Memoriam † zaterdag 12 april 2008 @ 10:54:00 #22
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_57998569
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 21:18 schreef Dagonet het volgende:
    [ afbeelding ]
    Hoi, welkom in NWS (Nieuws en Achtergronden).
    [ afbeelding ]
    Je mag die zin weg weghalen uit je openingspost hoor Dagonet, de tijd dat je hier mocht discussieren is al een tijdje voorbij.
      † In Memoriam † zaterdag 12 april 2008 @ 11:00:27 #23
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_57998678
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 21:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ben spuit 11 geloof ik

Maar goed, NWS is dus nu voor de slowchat van enkele personen die het helemaal met elkaar eens zijn , maak er dan een soort onzin-II van, dit gaat idd helemaal nergens meer over.

Ik zit meer in het FB te discussieren over vreemde ingrepen van mods dan dat ik nog lekker ongedwongen kan posten in NWS zelf. Bij elke posting moet je gaan nadenken of je deze wel wilt plaatsen, of deze door de ballotagecommissie heenkomt of dat je TT wel past bij de denkwijze van de mods. Topics die dichtgaan omdat een mod niet weet wat er speelt, postings die weg zijn omdat een mod ze niet blieft of totale off-topic postings van mods in een lopende thread waardoor een topic totaal verziekt is en geen hond (behalve dan die drugshond weer ) er nog wil posten.

En dan ook nog tot overmaat van ramp bans uitdelen aan mensen met een reden die helemaal kant noch wal raakt is al helemaal te idioot voor woorden.

Maar goed, jammer, het had zo leuk kunnen zijn.

Je kan natuurlijk ook achter de schermen gewoon even aankaarten of er geen reactiesysteem voor NWS kan komen zoals de meeste online kranten hebben, eerst een keuring van je onderwerp en posting alvorens een mod besluit of het online mag, dát zou voor de huidige mods helemaal te gek zijn.
      Moderator zaterdag 12 april 2008 @ 11:13:56 #24
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_57998914
    je bent niet goed bij je hoofd

ik ga echt niet elke post en elk topic apart keuren
    als je nog meer domme suggesties hebt ...
    pi_57999231
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2008 11:13 schreef sp3c het volgende:
    je bent niet goed bij je hoofd

ik ga echt niet elke post en elk topic apart keuren
    als je nog meer domme suggesties hebt ...
    Wat doe je dan? Je laat een search los op onwelvallige woorden?
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')