Tuurlijk kan dat, en is ook prima, alleen van iemand met een gymnasium opleiding kan je toch wel verwahten dat die precies weet wat ie wil? Dus of journalistiek, of financieel. "Iets" bij de tv willen doen is meer voor 12 jarige meisjes.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:04 schreef JaapLiekefan het volgende:
dus iemand met gymnasium kan niet bij de televisie willen werken? en waarom dan wel niet?
Misschien wel, maar op de universiteit heb je vaak ook de mogelijkheid om een of meerdere stages te doen. Zeker voor de functie van redacteur kan een iets inhoudelijker vooropleiding (politicologie, geschiedenis, media & cultuur) nuttig zijnquote:Op zaterdag 12 april 2008 17:49 schreef lienelien het volgende:
als je producent/redacteur wil worden in hbo zeker wel een betere basis, aangezien je juist praktische dingen gaat doen..
kan idd nuttig zijn, maar dan mis je nog een belangrijk gedeelte wat je een goed redacteur maakt. En op de universiteit loop je meestal geen/minder stage dan op HBOquote:Op zaterdag 12 april 2008 17:52 schreef Asile het volgende:
[..]
Misschien wel, maar op de universiteit heb je vaak ook de mogelijkheid om een of meerdere stages te doen. Zeker voor de functie van redacteur kan een iets inhoudelijker vooropleiding (politicologie, geschiedenis, media & cultuur) nuttig zijn
Als universitair student heb je legio mogelijkheden om buiten studie dan wel stage ervaring op te doen als redacteur. Geschiedenisstudenten worden niet bij de VARA of Elsevier aangenomen omdat ze geschiedenis hebben gestudeerd, maar omdat ze naast hun studie bij studentenbladen actief zijn geweest. Ik denk dat zulke nevenactiviteiten uiteindelijk belangrijker zijn dan een stage van enkele maanden.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:14 schreef lienelien het volgende:
kan idd nuttig zijn, maar dan mis je nog een belangrijk gedeelte wat je een goed redacteur maakt. En op de universiteit loop je meestal geen/minder stage dan op HBO![]()
Op HBO loop je meestal juist minimaal 1x20 weken en vaak ook nog 1x10 weken ergens stage, en soms nog tijdens je studie traineeships.
En als je geschiedenis gaat studeren zien ze je al aankomen op de redactie van een willekeurig programma; je hebt geen idee hoe je televisie maakt, en er is in de mediawereld ook echt niet 'even tijd' om je uit te leggen hoe alles werkt
Op de universiteit is er zeker wel ruimte voor een stage, alleen deze is niet verplicht. Tijdens mijn bachelorfase heb ik 3 maanden fulltime stage gelopen, en nu in mijn master ga ik weer een stage van 3 maanden doen, overigens beide bij televisieproductiebedrijven.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:14 schreef lienelien het volgende:
[..]
kan idd nuttig zijn, maar dan mis je nog een belangrijk gedeelte wat je een goed redacteur maakt. En op de universiteit loop je meestal geen/minder stage dan op HBO![]()
Op HBO loop je meestal juist minimaal 1x20 weken en vaak ook nog 1x10 weken ergens stage, en soms nog tijdens je studie traineeships.
En als je geschiedenis gaat studeren zien ze je al aankomen op de redactie van een willekeurig programma; je hebt geen idee hoe je televisie maakt, en er is in de mediawereld ook echt niet 'even tijd' om je uit te leggen hoe alles werkt
Dat bedoelde ik inderdaad ook, dat je het niet verplicht moet doen, maar natuurlijk is er de mogelijkheidquote:Op zaterdag 12 april 2008 19:46 schreef Asile het volgende:
[..]
Op de universiteit is er zeker wel ruimte voor een stage, alleen deze is niet verplicht. Tijdens mijn bachelorfase heb ik 3 maanden fulltime stage gelopen, en nu in mijn master ga ik weer een stage van 3 maanden doen, overigens beide bij televisieproductiebedrijven.
Schrijfvaardigheden vind ik meer iets wat je moet kúnnen en niet zo zeer kan leren. Zeker wel te verbeteren, maar het moet je wel liggen, een soort van talent. In het geval van NOVA bv heb je gelijk ja, maar ik denk toch dat een student als ik (mediaproductie HvA, minor redactie- en productie van televisie) eerder binnenkomt in het televisiewereldje en zich niet hoeft te verdedigen waarom je per se bij televisie wil werken. Ook denk ik dat universitaire studenten wat meer extra curriculaire activiteiten op hun cv moeten hebben staan omdat ze vrijwel alleen droge stof krijgen en weinig praktijk. Maar dat is mijn visie. En MEM is dan ook gewoon een beetje poep, dat kunnen runners worden ja.quote:Welk 'gedeelte wat je tot een goed redacteur maakt' mis je dan op de universiteit? De research- en schrijfvaardigheden die je daar opdoet, zijn van een hoger niveau dan op het HBO. Verder is het maken van een televisieprogramma toch echt alleen maar goed te leren in Hilversum/Aalsmeer. Bij NOVA hebben ze denk ik liever iemand die politicologie heeft gestudeerd en bij Andere Tijden liever een historicus dan iemand met HBO media- en entertainmentmanagement. Die laatste zal eerder worden aangenomen bij de productie dan bij de redactie.
Ik heb een bachelor media en cultuur en doe nu de master film- en televisiewetenschap.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:53 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik inderdaad ook, dat je het niet verplicht moet doen, maar natuurlijk is er de mogelijkheid
Maar welke studie en welke master doe je dan?
[..]
Schrijfvaardigheden vind ik meer iets wat je moet kúnnen en niet zo zeer kan leren. Zeker wel te verbeteren, maar het moet je wel liggen, een soort van talent. In het geval van NOVA bv heb je gelijk ja, maar ik denk toch dat een student als ik (mediaproductie HvA, minor redactie- en productie van televisie) eerder binnenkomt in het televisiewereldje en zich niet hoeft te verdedigen waarom je per se bij televisie wil werken. Ook denk ik dat universitaire studenten wat meer extra curriculaire activiteiten op hun cv moeten hebben staan omdat ze vrijwel alleen droge stof krijgen en weinig praktijk. Maar dat is mijn visie. En MEM is dan ook gewoon een beetje poep, dat kunnen runners worden ja.
Maar hier helpen we TS eigenlijk niet zo mee, ik denk dat we beter aan hem/haar (?) kunnen overlaten of hbo of uni de voorkeur heeft
dat is precies wat ik hierna wil gaan doenquote:Op zaterdag 12 april 2008 20:06 schreef Asile het volgende:
[..]
Ik heb een bachelor media en cultuur en doe nu de master film- en televisiewetenschap.
Waarom is dat zo belangrijk om te weten?quote:Op zaterdag 12 april 2008 21:50 schreef JaapLiekefan het volgende:
hoe is de verdeling eigenlijk van jongens/meisjes op hbo mem?
in welk decenium is jouw mentor blijven hangen? ik dacht dat we anno 2008 wel een beetje af waren van dit-is-een-jongens-opleiding en dit-is-een-meisjes-opleiding. Als jij denkt een studie te hebben gevonden die aansluit bij je intresses en je in de richting stuurt waar je later in wil gaan werken, wat boeit het dan hoeveel % mannen of vrouwen er in zittenquote:Op zaterdag 12 april 2008 22:36 schreef JaapLiekefan het volgende:
mijn mentor dacht dat het opleiding voor vrouwen is. ik ben dus man.
quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:52 schreef JaapLiekefan het volgende:
want eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om als enigste jongen daar te zitten..
sjezus man, als je daar de keuze voor je toekomstbasis vanaf laat hangen dan zou ik helemaal nog maar niet gaan studeren en eerst een jaartje gaan reizen of werken. Beetje volwassen worden.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:52 schreef JaapLiekefan het volgende:
ja, dat is zo... maar heeft iemand een idee hoe dat zit? want eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om als enigste jongen daar te zitten..
Precies. Daarnaast kun je met vrijwel alle opleidingen bij de televisie terecht komen. Kijk maar eens naar de cv's van presentatoren van nu. Sommigen hebben MBO anderen HBO of WO of zelfs helemaal niets. Je moet alleen meestal wel lagerop beginnen. Bij lokale televisieomroepen dus.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:33 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik denk dat zulke nevenactiviteiten uiteindelijk belangrijker zijn dan een stage van enkele maanden.
quote:Op zondag 13 april 2008 09:55 schreef Scaurus het volgende:
En die blonde MILF die eerst bij RTL4 zat maar nu bij die ouderenomroep deed geschiedenis.
Mijn 'idool' Charles Groenhuijsen trouwens ook.quote:Op zondag 13 april 2008 09:55 schreef Scaurus het volgende:
En die blonde MILF die eerst bij RTL4 zat maar nu bij die ouderenomroep deed geschiedenis.
die mensen werken allemaal vóór de schermen en TS wil niet gaan presenteren, maar juist redactie/productiequote:Op zondag 13 april 2008 09:50 schreef Knevelt het volgende:
Waar Sacha de Boer () bijvoorbeeld communicatiewetenschappen heeft gestudeerd, heeft Barbara Barend in Texas Business Administration zitten studeren, terwijl Andries Knevel zijn studie Theologie toen al lang afhad. Die ging toen op de EO met Thijs van den Brink (HBO Journalistiek in Ede) een programma presenteren, terwijl Tom Egberts (HBO Journalistiek in Utrecht) verslaggaf van de Champions League wedstrijd PSV Eindhoven - AC Milan.
Om maar even aan te geven dat je er met heel veel studie terecht kunt komen.)
Ik zit zelf bij inholland rotterdam, dat is een dramaquote:Op zondag 13 april 2008 19:04 schreef JaapLiekefan het volgende:
rotterdam, amsterdam en haarlem is de keuze geloof ik... wat adviseer je me?
quote:Op zondag 13 april 2008 20:20 schreef JaapLiekefan het volgende:
weet jij toevallig of het ook in andere steden zit? enne, ben je veel tijd kwijt aan je studie MEM?
In breda bij de nhtv, dat is geen inholland dus al een enorm pluspunt. Voor de rest zit er volgens mij 1 in leeuwarden ofzo.quote:Op zondag 13 april 2008 20:20 schreef JaapLiekefan het volgende:
weet jij toevallig of het ook in andere steden zit? enne, ben je veel tijd kwijt aan je studie MEM?
Het is bij inholland gewoon zo dat je van alles een heel klein beetje krijgt, en dan ook nog op de inholland manier. Het enige wat tot nu toe echt nuttig was bij mij was het leerwerkbedrijf waar je in het 2de jaar 5 maanden doorbrengt. Ook is 1 van de minors die ik heb gevolgd me zeer goed bevallen maar dat had niks met tv te maken (brandmanagement)quote:Op zondag 13 april 2008 21:21 schreef JaapLiekefan het volgende:
is het echt zo`n waardeloze studie waar je niks aan hebt? daar was ik al bang voor. wat raad je me dan wel aan? want al die onderdelen van MEM spreken me echt ontzettend aan.
quote:Op zondag 13 april 2008 23:24 schreef lienelien het volgende:
Ik doe nu een minor die gericht is op het produceren en filmen ed van een studioprogramma met iedere keer 3 'echte' gasten zeg maar. Dus BN'ers, of mensen met bepaalde zeggenschap/autoriteit ergens over. We hebben een redactieteam van 9 mensen, waarvan er iemand de presentator is, iemand regisseur, eindredacteur, camera, geluid, opnameleider, enz enz. Echt heel leuk en professioneel! Wordt opgenomen in de Desmet studio's.
quote:Op zondag 13 april 2008 21:22 schreef jna het volgende:
[..]
In breda bij de nhtv, dat is geen inholland dus al een enorm pluspunt. Voor de rest zit er volgens mij 1 in leeuwarden ofzo.
Voor de rest klopt het verhaal van Linlin85 helemaal, weet niet of Linlin85 in haarlem of rotterdam zit?
Rotterdamquote:Op maandag 14 april 2008 01:53 schreef Linlin85 het volgende:
Ik zit zelf in Haarlem. Waar zit jij?
[..]
quote:Op maandag 14 april 2008 13:08 schreef jna het volgende:
[..]
3de, ben nu stage aan het lopen![]()
Jij bent bezig met je afstudeeropdracht?
Mee eens, kwaliteit en niveau van de meeste hbo-opleidingen zijn echt dramatisch. Mede doordat hogescholen zoveelmogleijk studenten willen trekken om hun subsidieering te garanderen waardoor er tegenwoordig bijna geen eisen meer gesteld worden bij toelating...quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:54 schreef Scaurus het volgende:
Zonde van je tijd. Wie gymnasium heeft gedaan, hoort niet thuis op het HBO. Het HBO zuigt voor mensen die succesvol willen worden. Ga gewoon communicatiewetenschap o.i.d. doen en schrijf ernaast voor studentenblaadjes enzo.
Ik denk echt dat dit iets voor je is!quote:Op maandag 14 april 2008 09:26 schreef ethr het volgende:
JaapLiekefan, je zou eens informatie moeten vragen over een vorig schooljaar geïntroduceerde studie aan de Saxion hogescholen (of in ieder geval Saxion Hogeschool Enschede); Cross-Media Concepting.
Ik denk dat je iets in die richting zoekt.
Door gymnasium te doen verhef je jezelf al boven de middelmaat. Jij kan beter leren dan het overgrote deel van de Havo'ers en mbo'ers. Alleen daarom moet je al niet naar de HBO.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:24 schreef JaapLiekefan het volgende:
het is niet zo dat ik een 'wonderkind' ben ofzo.. gewoon een hele gemiddelde (absoluut geen hoogvlieger)..
Niks moet. En als mensen met de potentie om universiteit te doen dat juist besluiten niet te doen vanuit een grondige overweging, is dat voor hen ook de beste keuze. Niet alles draait om welvaart, kenniseconomie of een nummertje in de maatschappij zijn. Er bestaan ook nog zaken als welzijn.quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:04 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Door gymnasium te doen verhef je jezelf al boven de middelmaat. Jij kan beter leren dan het overgrote deel van de Havo'ers en mbo'ers. Alleen daarom moet je al niet naar de HBO.
wakker worden. Met HBO krijg je de titel Bachelor.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:46 schreef Pozo het volgende:
Mijn advies als persoon die nu even niets te doen heeft: Universiteit gaan doen. Voor Communicatiewetenschappen hoef je niet echt een hoogvlieger te zijn denk ik zo, maar uiteindelijk staat 'Master (of minstens Bachelor) of [dit en dat]' een stuk mooier op je CV dan HBO.
quote:Op woensdag 16 april 2008 10:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
wakker worden. Met HBO krijg je de titel Bachelor.
Uiteraard. Maar jij had het gewoon over Bachelor. En ik word met mijn 4 jarige HBO Bachelor of Economics, en iemand die bedrijfseconomie op de universiteit doet, wordt ook Bachelor of Economics. (Pas na een master zal dat veranderen)quote:Op woensdag 16 april 2008 15:00 schreef Linlin85 het volgende:
Heb je nooit het verschil gehoord tussen Bachelor in Science en een hbo-bachelor..?
[..]
Op het papiertje is het dan wel in beide gevallen een B.Sc., maar het verschil tussen een graad van de universiteit en het HBO is evident.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:42 schreef lienelien het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar jij had het gewoon over Bachelor. En ik word met mijn 4 jarige HBO Bachelor of Economics, en iemand die bedrijfseconomie op de universiteit doet, wordt ook Bachelor of Economics. (Pas na een master zal dat veranderen)
Iemand die BE op de uni doet krijgt als titel bachelor in science of economics..en na de master master in science of economics..zit dus wel degelijk verschil tussen hbo en wo titel, anders zou er ook geen verschil zijn tussen een hogeschool en een universteitquote:Op woensdag 16 april 2008 15:42 schreef lienelien het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar jij had het gewoon over Bachelor. En ik word met mijn 4 jarige HBO Bachelor of Economics, en iemand die bedrijfseconomie op de universiteit doet, wordt ook Bachelor of Economics. (Pas na een master zal dat veranderen)
Het is niet "gewoon" een andere titel, het is een bewijs van het niveau van onderwijs die je gehad hebt..quote:Op woensdag 16 april 2008 15:50 schreef PietjePuk007 het volgende:, HBO is toch bc. achter de naam en uni BSc.
Het is toch gewoon een andere titel.
Het salaris is volgens mij wel goed, maar lange/vaste contracten zijn bijna onmogelijk om te krijgenquote:Op vrijdag 18 april 2008 15:27 schreef JaapLiekefan het volgende:
commerciele televisie in nederland crap? zo werkt het overal, zo ver ik weet. anyway: verdient een baan in die branche goed?
Nou ja, de A-Team wordt in dit land al herhaald sinds de beeldenstorm ofzo.quote:Op vrijdag 18 april 2008 15:27 schreef JaapLiekefan het volgende:
commerciele televisie in nederland crap? zo werkt het overal, zo ver ik weet.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:38 schreef Asile het volgende:
Welk beroep bedoel je precies? Redacteur, productiemedewerker, regisseur, runner, camerama/vrouw of iets anders?
geen idee... ik ben een pessimistische ouwe zeikerd van 28, dus mijn beeld zal vast niet geheel conform de realiteit zijnquote:Op vrijdag 18 april 2008 22:32 schreef JaapLiekefan het volgende:
maar het is toch wel een onwijs leuk beroep? of heb ik daar een te rooskleurig beeld van?
quote:Op zondag 20 april 2008 18:47 schreef JaapLiekefan het volgende:
Maar stel dat je bij een programma wilt werken als de Gouden Kooi, in de redactie... wat voor een opleiding moet je dan doen? Toch MEM?
Ja bevalt hem zeker. Hij moest zegmaar de alledaagse dingen regelen voor de bewoners. Als ze wat moesten hebben van buiten het huis ging ie er achteraan enzo. Hij is ook een keer met Jaap naar de erasmus uni gereden omdat Jaap wat moest regelen daar.quote:Op zondag 20 april 2008 18:51 schreef JaapLiekefan het volgende:
Wat gaaf! En bevalt het hem? Wat doet hij precies daar?
productieslaafje dus..quote:Op zondag 20 april 2008 18:55 schreef jna het volgende:
[..]
Ja bevalt hem zeker. Hij moest zegmaar de alledaagse dingen regelen voor de bewoners. Als ze wat moesten hebben van buiten het huis ging ie er achteraan enzo. Hij is ook een keer met Jaap naar de erasmus uni gereden omdat Jaap wat moest regelen daar.
Die indruk krijg ik helemaal niet als ik dit topic leesquote:Op zondag 20 april 2008 11:59 schreef JaapLiekefan het volgende:
wat onwijs jammer dat bij de televisie werken helemaal niet leuk is en een slechte baan is. ik heb echt alleen maar negatieve reacties gehad op de opleiding en het wereldje.
Zoals ik al zei:quote:Op zondag 20 april 2008 19:41 schreef JaapLiekefan het volgende:
wat zijn die drie beter geschikte studies dan?
quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:54 schreef Asile het volgende:
HBO:film- en televisieacademie, journalistiek, media- en entertainmentmanagement.
Universiteit: theater-, film- en televisiewetenschap in Utrecht (er is volgens mij maar één theatervak verplicht) of media en cultuur in Amsterdam. En nee, op een universitaire opleiding leer je niet filmen of toneelspelen.
Geen van deze opleidingen zijn garanties dat je het televisiewereldje binnen rolt. Je zal zelf door middel van stages je kansen moeten vergroten. Met deze opleidingen krijg je ook hoogstwaarschijnlijke geen financiële functie, dan heb je meer aan een studie bedrijfskunde, zoals PietjePuk007 zegt.
Bekijk eens wat website van opleidingen en ga langs open dagen. De studie moet je ook aanspreken, niet alleen het beroep wat je later wilt gaan uitoefenen.
media - en entertainmentmanagement is toch MEM?quote:Op zondag 20 april 2008 20:56 schreef Asile het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik helemaal niet als ik dit topic leesMensen schetsen hier gewoon een realistisch beeld.
[..]
Zoals ik al zei:
[..]
quote:Op maandag 21 april 2008 16:55 schreef JaapLiekefan het volgende:
[..]
media - en entertainmentmanagement is toch MEM?
Ik ben eerstejaars, dit jaar een nieuw vak gehad (Media Entertainment & Populaire Cultuur) waar muziek (kort) werd behandeld. Maar dan ging het vooral over dingen als de MTVcultuur en seksistische clips en het mogelijke effect ervan op bijvoorbeeld jongeren (dus onderzoeksgericht), en niet over de banen die jij noemt. Dus als je echt voor zo'n soort beroep wil gaan lijkt communicatiewetenschap me geen geschikte keusquote:Op maandag 21 april 2008 01:36 schreef biggetje het volgende:
Ik heb mijn VWO-diploma en wil in tegenstelling tot de ts niet bij de televisie werken, maar ik wil graag achter de schermen werken in de muziekbusiness. Denk hierbij aan tourmanager, planner etc. MEM en IMM zijn in mijn ogen geschikte HBO opleidingen, (vooral die IMM richt zich op het muziek aspect) maar dit is al de zoveelste keer dat ik slechte verhalen hoor over de MEM en over Inholland. Ik hoor dit niet over IMM, dus misschien kan daar wat meer over verteld worden?
Op universitair niveau is communicatiewetenschap zeer zeker een optie, maar misschien te breed naar mijn smaak en te weinig muziek. Heeft iemand ervaring met deze studie?
Briljante suggesties/adviezen zijn ook welkom!
Welke school en welke stad?quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef JaapLiekefan het volgende:
Ik denk dat ik toch maar MEM ga doen, lijkt me de meest geschikte studie.
quote:Op maandag 28 april 2008 20:16 schreef MarkG het volgende:
JaapLiekefan, je hebt echt een bord voor je kop..
weet niet of je al verlost bent maar bij deze ' de verhouding is ongeveer 70/30 (meisjes/jongens)quote:Op zaterdag 12 april 2008 21:50 schreef JaapLiekefan het volgende:
hoe is de verdeling eigenlijk van jongens/meisjes op hbo mem?
IMM doen ( mits je een 8 hebt voor engels, anders word je er binnen een half jaar weer uitgeknikkerd )quote:Op maandag 21 april 2008 01:36 schreef biggetje het volgende:
Ik heb mijn VWO-diploma en wil in tegenstelling tot de ts niet bij de televisie werken, maar ik wil graag achter de schermen werken in de muziekbusiness. Denk hierbij aan tourmanager, planner etc. MEM en IMM zijn in mijn ogen geschikte HBO opleidingen, (vooral die IMM richt zich op het muziek aspect) maar dit is al de zoveelste keer dat ik slechte verhalen hoor over de MEM en over Inholland. Ik hoor dit niet over IMM, dus misschien kan daar wat meer over verteld worden?
Op universitair niveau is communicatiewetenschap zeer zeker een optie, maar misschien te breed naar mijn smaak en te weinig muziek. Heeft iemand ervaring met deze studie?
Briljante suggesties/adviezen zijn ook welkom!
Ik, ook in Rotterdam. Ben nu vierdejaars en aan het afstuderen, met evenementen als specialisatie. Ik kan je dus niks vertellen over de specialisaties qua televisie en film.quote:Op maandag 28 april 2008 15:04 schreef JaapLiekefan het volgende:
zit er iemand hier toevallig op MEM Rotterdam?
Woops, onder verkeerde account gepost. Voor vragen mag je ook een PM sturenquote:Op dinsdag 29 april 2008 18:09 schreef Attagirl het volgende:
[..]
Ik, ook in Rotterdam. Ben nu vierdejaars en aan het afstuderen, met evenementen als specialisatie. Ik kan je dus niks vertellen over de specialisaties qua televisie en film.
Volgens mij las ik dat je het een jaartje wil aankijken. Je moet je wel beseffen dat de eerste twee jaren breed zijn, major dus. Dat zijn acht blokken, waarvan ik er maar één heb gehad dat over het ontwikkelen van een tv concept ging. Ik begrijp van verschillende docenten nu wel dat er sommige blokken afgeschaft zijn en een aantal bijgekomen zijn. Ik weet echter niet welke dit zijn. Vraag anders na of je een soort indeling kan krijgen van het jaar, zodat je weet wat er je te wachten staat.
Ik raad je echt aan goed over je beslissing na te denken, want het is geen fijne school. Wat hier ook al eerder gezegd is, MEM is geen moeilijke opleiding. Ik denk dat je beter kan.
Met alle respect hoor, ik heb vroeger ook over die studie gedacht, maar alle mensen die ik ken, die dat studeerden (een stuk of 5) zijn ermee gestopt. Zal dus wel een beetje tegenvallenquote:Op zaterdag 12 april 2008 15:29 schreef lienelien het volgende:
HVA Media, Informatie en Communicatie
ik had het tegen biggejte, voor MEM heb je geen 8 nodig voor engels...en IMM is muziek, geen televisie.quote:Op dinsdag 29 april 2008 23:14 schreef JaapLiekefan het volgende:
Maar ik heb geen 8 voor Engels, dat is me slechte vak. Bovendien vind ik het juist fijn om na 6 jaar het moeilijk te hebben gehad, het een tijdje 'makkelijk' te krijgen.
Dus? ik heb een half jaar HEAO gedaan, en ben daarna gestopt. Wil niet zeggen dat die studie niets was, maar gewoon dat het niet de juiste keuze voor mij was.quote:Op woensdag 30 april 2008 19:13 schreef SjaakSjofel het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, ik heb vroeger ook over die studie gedacht, maar alle mensen die ik ken, die dat studeerden (een stuk of 5) zijn ermee gestopt. Zal dus wel een beetje tegenvallen.
de naam zegt hey al International music management, je wordt dus in de muziekbusiness in gegooid...quote:Op woensdag 30 april 2008 22:17 schreef JaapLiekefan het volgende:
maar die opleiding van jou, daar wordt toch juist van gezegd dat het meer de muziekant is?
Nee bij MEM niet. Bij Communicatie is het 20/80 maar die zitten in hetzelfde gebouw als MEM dus daardoor lopen er meer vrouwen rond in het gebouw. Overigens zit alles vanaf deze zomer weer in 1 gebouw dus dan valt het niet meer zo op.quote:Op donderdag 1 mei 2008 09:48 schreef JaapLiekefan het volgende:
dus voor televisie kan je beter naar rotterdam gaan? en daar is dus de verhouding jongens 20% en meisje 80%?
Er wordt veel "reclame" gemaakt voor die site als je een stage zoekt als MEM'er dus ik neem aan van wel.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:20 schreef JaapLiekefan het volgende:
en mediastages.nl sluit dus goed aan bij MEM?
Ik loop nu stage.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:25 schreef JaapLiekefan het volgende:
en wat zijn jouw lestijden momenteel? en ben je er veel tijd aan kwijt?
bij een agentschap voor jazz en wreldmuziek. Bevalt me prima.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:58 schreef JaapLiekefan het volgende:
waar loop je stage als ik vragen mag? en bevalt het?
Heb geen idee.quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:14 schreef JaapLiekefan het volgende:
oke en ken je toevallig ook mede (ex)-MEM'ers die het 'gemaakt hebben' in de televisiewereld? die leuke functies bekleden momenteel? ben daar wel benieuwd naar.![]()
Je hoeft ook geen camera of geluid te doen. Als jij alles wilt bedenken doe je dat en dan is er vast wel iemand anders die cameraman/vrouw wil zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:36 schreef JaapLiekefan het volgende:
ik weet nu niet of dit nou wel is wat ik wil. dat is toch allemaal met camera en geluid werken enzo? ik wil vooral de programma's bedenken, dingen regelen voor het programma en zoals bijvoorbeeld bij de gouden kooi de website bijhouden (iedere 10 minuten een verslag enzo).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |