geen idee... ik ben een pessimistische ouwe zeikerd van 28, dus mijn beeld zal vast niet geheel conform de realiteit zijnquote:Op vrijdag 18 april 2008 22:32 schreef JaapLiekefan het volgende:
maar het is toch wel een onwijs leuk beroep? of heb ik daar een te rooskleurig beeld van?
quote:Op zondag 20 april 2008 18:47 schreef JaapLiekefan het volgende:
Maar stel dat je bij een programma wilt werken als de Gouden Kooi, in de redactie... wat voor een opleiding moet je dan doen? Toch MEM?
Ja bevalt hem zeker. Hij moest zegmaar de alledaagse dingen regelen voor de bewoners. Als ze wat moesten hebben van buiten het huis ging ie er achteraan enzo. Hij is ook een keer met Jaap naar de erasmus uni gereden omdat Jaap wat moest regelen daar.quote:Op zondag 20 april 2008 18:51 schreef JaapLiekefan het volgende:
Wat gaaf! En bevalt het hem? Wat doet hij precies daar?
productieslaafje dus..quote:Op zondag 20 april 2008 18:55 schreef jna het volgende:
[..]
Ja bevalt hem zeker. Hij moest zegmaar de alledaagse dingen regelen voor de bewoners. Als ze wat moesten hebben van buiten het huis ging ie er achteraan enzo. Hij is ook een keer met Jaap naar de erasmus uni gereden omdat Jaap wat moest regelen daar.
Die indruk krijg ik helemaal niet als ik dit topic leesquote:Op zondag 20 april 2008 11:59 schreef JaapLiekefan het volgende:
wat onwijs jammer dat bij de televisie werken helemaal niet leuk is en een slechte baan is. ik heb echt alleen maar negatieve reacties gehad op de opleiding en het wereldje.
Zoals ik al zei:quote:Op zondag 20 april 2008 19:41 schreef JaapLiekefan het volgende:
wat zijn die drie beter geschikte studies dan?
quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:54 schreef Asile het volgende:
HBO:film- en televisieacademie, journalistiek, media- en entertainmentmanagement.
Universiteit: theater-, film- en televisiewetenschap in Utrecht (er is volgens mij maar één theatervak verplicht) of media en cultuur in Amsterdam. En nee, op een universitaire opleiding leer je niet filmen of toneelspelen.
Geen van deze opleidingen zijn garanties dat je het televisiewereldje binnen rolt. Je zal zelf door middel van stages je kansen moeten vergroten. Met deze opleidingen krijg je ook hoogstwaarschijnlijke geen financiële functie, dan heb je meer aan een studie bedrijfskunde, zoals PietjePuk007 zegt.
Bekijk eens wat website van opleidingen en ga langs open dagen. De studie moet je ook aanspreken, niet alleen het beroep wat je later wilt gaan uitoefenen.
media - en entertainmentmanagement is toch MEM?quote:Op zondag 20 april 2008 20:56 schreef Asile het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik helemaal niet als ik dit topic leesMensen schetsen hier gewoon een realistisch beeld.
[..]
Zoals ik al zei:
[..]
quote:Op maandag 21 april 2008 16:55 schreef JaapLiekefan het volgende:
[..]
media - en entertainmentmanagement is toch MEM?
Ik ben eerstejaars, dit jaar een nieuw vak gehad (Media Entertainment & Populaire Cultuur) waar muziek (kort) werd behandeld. Maar dan ging het vooral over dingen als de MTVcultuur en seksistische clips en het mogelijke effect ervan op bijvoorbeeld jongeren (dus onderzoeksgericht), en niet over de banen die jij noemt. Dus als je echt voor zo'n soort beroep wil gaan lijkt communicatiewetenschap me geen geschikte keusquote:Op maandag 21 april 2008 01:36 schreef biggetje het volgende:
Ik heb mijn VWO-diploma en wil in tegenstelling tot de ts niet bij de televisie werken, maar ik wil graag achter de schermen werken in de muziekbusiness. Denk hierbij aan tourmanager, planner etc. MEM en IMM zijn in mijn ogen geschikte HBO opleidingen, (vooral die IMM richt zich op het muziek aspect) maar dit is al de zoveelste keer dat ik slechte verhalen hoor over de MEM en over Inholland. Ik hoor dit niet over IMM, dus misschien kan daar wat meer over verteld worden?
Op universitair niveau is communicatiewetenschap zeer zeker een optie, maar misschien te breed naar mijn smaak en te weinig muziek. Heeft iemand ervaring met deze studie?
Briljante suggesties/adviezen zijn ook welkom!
Welke school en welke stad?quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef JaapLiekefan het volgende:
Ik denk dat ik toch maar MEM ga doen, lijkt me de meest geschikte studie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |