Ik zit zelf bij inholland rotterdam, dat is een dramaquote:Op zondag 13 april 2008 19:04 schreef JaapLiekefan het volgende:
rotterdam, amsterdam en haarlem is de keuze geloof ik... wat adviseer je me?
quote:Op zondag 13 april 2008 20:20 schreef JaapLiekefan het volgende:
weet jij toevallig of het ook in andere steden zit? enne, ben je veel tijd kwijt aan je studie MEM?
In breda bij de nhtv, dat is geen inholland dus al een enorm pluspunt. Voor de rest zit er volgens mij 1 in leeuwarden ofzo.quote:Op zondag 13 april 2008 20:20 schreef JaapLiekefan het volgende:
weet jij toevallig of het ook in andere steden zit? enne, ben je veel tijd kwijt aan je studie MEM?
Het is bij inholland gewoon zo dat je van alles een heel klein beetje krijgt, en dan ook nog op de inholland manier. Het enige wat tot nu toe echt nuttig was bij mij was het leerwerkbedrijf waar je in het 2de jaar 5 maanden doorbrengt. Ook is 1 van de minors die ik heb gevolgd me zeer goed bevallen maar dat had niks met tv te maken (brandmanagement)quote:Op zondag 13 april 2008 21:21 schreef JaapLiekefan het volgende:
is het echt zo`n waardeloze studie waar je niks aan hebt? daar was ik al bang voor. wat raad je me dan wel aan? want al die onderdelen van MEM spreken me echt ontzettend aan.
quote:Op zondag 13 april 2008 23:24 schreef lienelien het volgende:
Ik doe nu een minor die gericht is op het produceren en filmen ed van een studioprogramma met iedere keer 3 'echte' gasten zeg maar. Dus BN'ers, of mensen met bepaalde zeggenschap/autoriteit ergens over. We hebben een redactieteam van 9 mensen, waarvan er iemand de presentator is, iemand regisseur, eindredacteur, camera, geluid, opnameleider, enz enz. Echt heel leuk en professioneel! Wordt opgenomen in de Desmet studio's.
quote:Op zondag 13 april 2008 21:22 schreef jna het volgende:
[..]
In breda bij de nhtv, dat is geen inholland dus al een enorm pluspunt. Voor de rest zit er volgens mij 1 in leeuwarden ofzo.
Voor de rest klopt het verhaal van Linlin85 helemaal, weet niet of Linlin85 in haarlem of rotterdam zit?
Rotterdamquote:Op maandag 14 april 2008 01:53 schreef Linlin85 het volgende:
Ik zit zelf in Haarlem. Waar zit jij?
[..]
quote:Op maandag 14 april 2008 13:08 schreef jna het volgende:
[..]
3de, ben nu stage aan het lopen![]()
Jij bent bezig met je afstudeeropdracht?
Mee eens, kwaliteit en niveau van de meeste hbo-opleidingen zijn echt dramatisch. Mede doordat hogescholen zoveelmogleijk studenten willen trekken om hun subsidieering te garanderen waardoor er tegenwoordig bijna geen eisen meer gesteld worden bij toelating...quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:54 schreef Scaurus het volgende:
Zonde van je tijd. Wie gymnasium heeft gedaan, hoort niet thuis op het HBO. Het HBO zuigt voor mensen die succesvol willen worden. Ga gewoon communicatiewetenschap o.i.d. doen en schrijf ernaast voor studentenblaadjes enzo.
Ik denk echt dat dit iets voor je is!quote:Op maandag 14 april 2008 09:26 schreef ethr het volgende:
JaapLiekefan, je zou eens informatie moeten vragen over een vorig schooljaar geïntroduceerde studie aan de Saxion hogescholen (of in ieder geval Saxion Hogeschool Enschede); Cross-Media Concepting.
Ik denk dat je iets in die richting zoekt.
Door gymnasium te doen verhef je jezelf al boven de middelmaat. Jij kan beter leren dan het overgrote deel van de Havo'ers en mbo'ers. Alleen daarom moet je al niet naar de HBO.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:24 schreef JaapLiekefan het volgende:
het is niet zo dat ik een 'wonderkind' ben ofzo.. gewoon een hele gemiddelde (absoluut geen hoogvlieger)..
Niks moet. En als mensen met de potentie om universiteit te doen dat juist besluiten niet te doen vanuit een grondige overweging, is dat voor hen ook de beste keuze. Niet alles draait om welvaart, kenniseconomie of een nummertje in de maatschappij zijn. Er bestaan ook nog zaken als welzijn.quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:04 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Door gymnasium te doen verhef je jezelf al boven de middelmaat. Jij kan beter leren dan het overgrote deel van de Havo'ers en mbo'ers. Alleen daarom moet je al niet naar de HBO.
wakker worden. Met HBO krijg je de titel Bachelor.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:46 schreef Pozo het volgende:
Mijn advies als persoon die nu even niets te doen heeft: Universiteit gaan doen. Voor Communicatiewetenschappen hoef je niet echt een hoogvlieger te zijn denk ik zo, maar uiteindelijk staat 'Master (of minstens Bachelor) of [dit en dat]' een stuk mooier op je CV dan HBO.
quote:Op woensdag 16 april 2008 10:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
wakker worden. Met HBO krijg je de titel Bachelor.
Uiteraard. Maar jij had het gewoon over Bachelor. En ik word met mijn 4 jarige HBO Bachelor of Economics, en iemand die bedrijfseconomie op de universiteit doet, wordt ook Bachelor of Economics. (Pas na een master zal dat veranderen)quote:Op woensdag 16 april 2008 15:00 schreef Linlin85 het volgende:
Heb je nooit het verschil gehoord tussen Bachelor in Science en een hbo-bachelor..?
[..]
Op het papiertje is het dan wel in beide gevallen een B.Sc., maar het verschil tussen een graad van de universiteit en het HBO is evident.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:42 schreef lienelien het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar jij had het gewoon over Bachelor. En ik word met mijn 4 jarige HBO Bachelor of Economics, en iemand die bedrijfseconomie op de universiteit doet, wordt ook Bachelor of Economics. (Pas na een master zal dat veranderen)
Iemand die BE op de uni doet krijgt als titel bachelor in science of economics..en na de master master in science of economics..zit dus wel degelijk verschil tussen hbo en wo titel, anders zou er ook geen verschil zijn tussen een hogeschool en een universteitquote:Op woensdag 16 april 2008 15:42 schreef lienelien het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar jij had het gewoon over Bachelor. En ik word met mijn 4 jarige HBO Bachelor of Economics, en iemand die bedrijfseconomie op de universiteit doet, wordt ook Bachelor of Economics. (Pas na een master zal dat veranderen)
Het is niet "gewoon" een andere titel, het is een bewijs van het niveau van onderwijs die je gehad hebt..quote:Op woensdag 16 april 2008 15:50 schreef PietjePuk007 het volgende:, HBO is toch bc. achter de naam en uni BSc.
Het is toch gewoon een andere titel.
Het salaris is volgens mij wel goed, maar lange/vaste contracten zijn bijna onmogelijk om te krijgenquote:Op vrijdag 18 april 2008 15:27 schreef JaapLiekefan het volgende:
commerciele televisie in nederland crap? zo werkt het overal, zo ver ik weet. anyway: verdient een baan in die branche goed?
Nou ja, de A-Team wordt in dit land al herhaald sinds de beeldenstorm ofzo.quote:Op vrijdag 18 april 2008 15:27 schreef JaapLiekefan het volgende:
commerciele televisie in nederland crap? zo werkt het overal, zo ver ik weet.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:38 schreef Asile het volgende:
Welk beroep bedoel je precies? Redacteur, productiemedewerker, regisseur, runner, camerama/vrouw of iets anders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |