abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58020350
En is het een leuke opleiding? in welk jaar zit je? en wat heb je er allemaal geleerd dit jaar?
  zondag 13 april 2008 @ 16:52:50 #52
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_58022542
Zit nu in jaar 3. Opzich is het wel een leuke opleiding, heel breed, dat wel. Heb dit jaar eerst 2 minors gedaan (Mediaplanning & Inkoop en Brandmanagement) en loop nu stage. Ik weet niet waar je de opleiding wil gaan volgend want dat maakt nogal verschil in kwaliteit.
Jawel, je keek.
pi_58025647
rotterdam, amsterdam en haarlem is de keuze geloof ik... wat adviseer je me?
  zondag 13 april 2008 @ 19:33:41 #54
131729 jna
pi_58026326
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:04 schreef JaapLiekefan het volgende:
rotterdam, amsterdam en haarlem is de keuze geloof ik... wat adviseer je me?
Ik zit zelf bij inholland rotterdam, dat is een drama
Haarlem schijnt wel veel beter te zijn dan rotterdam, maar dat hoor ik ook alleen van verhalen.
Amsterdam wist ik niet eens dus kan ik niks over zeggen
Jawel, je keek.
pi_58027538
weet jij toevallig of het ook in andere steden zit? enne, ben je veel tijd kwijt aan je studie MEM?
pi_58028824
Ik ben zelf nu afstudeerder aan de MEM, ik raad je als je een degelijke opleiding wilt doen de komende 4 jaar de MEM echt af...Je leert daar vrij weinig, soms betwijfel ik of MEM zich wel hbo-waardig mag noemen..daarom ga ik volgend jaar aan de universiteit verder studeren..owja de hoeveelheid aansluitende studies aan de universiteit met vooropleiding MEM is ook dramatisch, heb zelf met heelveel correspondentie e.d. het voor elkaar gekregen om bedrijfswetenschappen te mogen studeren aan de universiteit.
Denk er dus goed over na, wil je een studie waar je later echt wat aan hebt of wil je een studie waarbij je de komende 4 jaar lekker achterover kunt leunen waar je weinig tot vrijwel niks leert.
En mocht je toch de MEM gaan doen, ga dit dan iig niet aan de Inholland studeren
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:20 schreef JaapLiekefan het volgende:
weet jij toevallig of het ook in andere steden zit? enne, ben je veel tijd kwijt aan je studie MEM?
pi_58029039
is het echt zo`n waardeloze studie waar je niks aan hebt? daar was ik al bang voor. wat raad je me dan wel aan? want al die onderdelen van MEM spreken me echt ontzettend aan.
  zondag 13 april 2008 @ 21:22:35 #58
131729 jna
pi_58029065
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:20 schreef JaapLiekefan het volgende:
In breda bij de nhtv, dat is geen inholland dus al een enorm pluspunt. Voor de rest zit er volgens mij 1 in leeuwarden ofzo.

Voor de rest klopt het verhaal van Linlin85 helemaal, weet niet of Linlin85 in haarlem of rotterdam zit?

[ Bericht 1% gewijzigd door jna op 13-04-2008 21:28:04 ]
Jawel, je keek.
  zondag 13 april 2008 @ 21:27:26 #59
131729 jna
pi_58029239
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:21 schreef JaapLiekefan het volgende:
is het echt zo`n waardeloze studie waar je niks aan hebt? daar was ik al bang voor. wat raad je me dan wel aan? want al die onderdelen van MEM spreken me echt ontzettend aan.
Het is bij inholland gewoon zo dat je van alles een heel klein beetje krijgt, en dan ook nog op de inholland manier. Het enige wat tot nu toe echt nuttig was bij mij was het leerwerkbedrijf waar je in het 2de jaar 5 maanden doorbrengt. Ook is 1 van de minors die ik heb gevolgd me zeer goed bevallen maar dat had niks met tv te maken (brandmanagement)

Je zou dus even moeten kijken of je iemand kan vinden die in Breda zit en naar zijn of haar ervaring vragen
Jawel, je keek.
pi_58032556
waarom is de nhtv dan zoveel beter dan inholland?
pi_58032891
InHolland schijnt gewoon crap te zijn op alle organisatorische gebieden ed. Maar je had niet door dat ik een soort gelijke, een meer journalistieke, studie aanraadde op de vorige pagina? Het MIM in Amsterdam, aan de HvA
pi_58033081
wat is qua opleiding dan het grootste verschil tussen mim en mem? want ik wil opzich niet de journalistiek in, maar echt televisiegericht.
pi_58033140
televisie is geen journalistiek volgens jou?
pi_58033220
even een crosspost dan maar:
quote:
Op zondag 13 april 2008 23:24 schreef lienelien het volgende:
Ik doe nu een minor die gericht is op het produceren en filmen ed van een studioprogramma met iedere keer 3 'echte' gasten zeg maar. Dus BN'ers, of mensen met bepaalde zeggenschap/autoriteit ergens over. We hebben een redactieteam van 9 mensen, waarvan er iemand de presentator is, iemand regisseur, eindredacteur, camera, geluid, opnameleider, enz enz. Echt heel leuk en professioneel! Wordt opgenomen in de Desmet studio's.

Ik ben nu derdejaars Media en Informatie Management, afstuudeerrichting Redactie- Mediaproductie (één van de 5 richtingen) en doe nu een minor Redactie en Productie voor Televisie
pi_58033331
oke, maar met welke opleiding kom je beter 'aan de bak'? of zit daar niet veel verschil in? ik hoor namelijk ook van mensen dat MIM juist weer helemaal niets is... de meningen zijn echt verdeeld merk ik wat betreft MEM en MIMI... daarbij komt dat MEM in me eigen woonplaats is en MIM 2 uur voor moet reizen
pi_58033650
Dat beter aan de bak komen ligt gewoon aan je eigen inzet, de stages die je volgt en de minor bijvoorbeeld. En bijbaantjes ed. En ik zit niet op 't MEM, dus ik kan de verschillen niet aangeven. Gewoon naar de open dagen gaan en kijken wat je het meest aanspreekt Als een studie die 2 uur reizen is interessanter is, moet je dat er gewoon voor over hebben
pi_58035817
Ik zit zelf in Haarlem. Waar zit jij?
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:22 schreef jna het volgende:

[..]

In breda bij de nhtv, dat is geen inholland dus al een enorm pluspunt. Voor de rest zit er volgens mij 1 in leeuwarden ofzo.

Voor de rest klopt het verhaal van Linlin85 helemaal, weet niet of Linlin85 in haarlem of rotterdam zit?
pi_58035876
Ik las net dat je binnenkort je gymnasium diplioma in bezit gaat krijgen. Alleen hierom zou ik je al aanraden om niet de MEM te gaan doen, waarschijnlijk vind je te weinig uitdaging in deze studie waardoor je steeds meer ongemotiveerd gaat raken. Ik heb zelf HAVO Natuur en Gezondheid gedaan en vondt de MEM al zoooo makkelijk..Daarnaast is het zo dat als je binnen televisiewereld wilt gaan werken je niet eens een aansluitende vooropleiding moet hebben, je moet het meer hebben van je netwerk.
Mijn advies is dus kies een opleiding waar je later op kunt terugvallen en ga gewoon netwerken met personen binnen de tv-branche.

Er zitten trouwens ook veel MBO-ers op de MEM, ik denk dat als je met 1 van hen in een projectgroep zit dat je echt helemaal gek gaat worden..No offense....
  maandag 14 april 2008 @ 09:26:02 #69
212505 ethr
your favourite chloroform;
pi_58037426
JaapLiekefan, je zou eens informatie moeten vragen over een vorig schooljaar geïntroduceerde studie aan de Saxion hogescholen (of in ieder geval Saxion Hogeschool Enschede); Cross-Media Concepting.

Ik denk dat je iets in die richting zoekt.
brokenBREAKbeats?
  maandag 14 april 2008 @ 10:45:09 #70
131729 jna
pi_58038828
quote:
Op maandag 14 april 2008 01:53 schreef Linlin85 het volgende:
Ik zit zelf in Haarlem. Waar zit jij?
[..]
Rotterdam
Jawel, je keek.
pi_58039181
Televisie- en Filmacademie in Amsterdam is natuurlijk dé opleiding eigenlijk.... Maar daar kom je niet zomaar binnen helaas
pi_58040456
Welk jaar zit je ?
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:45 schreef jna het volgende:

[..]

Rotterdam
  maandag 14 april 2008 @ 13:08:01 #73
131729 jna
pi_58041496
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:09 schreef Linlin85 het volgende:
Welk jaar zit je ?
[..]
3de, ben nu stage aan het lopen

Jij bent bezig met je afstudeeropdracht?
Jawel, je keek.
pi_58051902
Ja klopt, ben op ;t moment bezig met mn scriptie en me aan het voorbereiden op toelatingstoets van de uni
quote:
Op maandag 14 april 2008 13:08 schreef jna het volgende:

[..]

3de, ben nu stage aan het lopen

Jij bent bezig met je afstudeeropdracht?
pi_58065470
wat jammer dat het MEM vol zit met ongemotiveerde MBO'ers.... toch denk ik dat ik MEM een jaartje ga proberen.... of is dat heel erg zonde?
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:54:21 #76
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58066154
Zonde van je tijd. Wie gymnasium heeft gedaan, hoort niet thuis op het HBO. Het HBO zuigt voor mensen die succesvol willen worden. Ga gewoon communicatiewetenschap o.i.d. doen en schrijf ernaast voor studentenblaadjes enzo.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58066663
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:54 schreef Scaurus het volgende:
Zonde van je tijd. Wie gymnasium heeft gedaan, hoort niet thuis op het HBO. Het HBO zuigt voor mensen die succesvol willen worden. Ga gewoon communicatiewetenschap o.i.d. doen en schrijf ernaast voor studentenblaadjes enzo.
Mee eens, kwaliteit en niveau van de meeste hbo-opleidingen zijn echt dramatisch. Mede doordat hogescholen zoveelmogleijk studenten willen trekken om hun subsidieering te garanderen waardoor er tegenwoordig bijna geen eisen meer gesteld worden bij toelating...
vroeger zat er een numerus fixus op de opleiding MEM, toen werd je geselecteerd op basis van je cijferlijsten en motivatie, nu kan elke willekeurige geinteresseerde instromen.
Als je nagaat dat sommige hbo studenten(mijn ervaring is dan studenten met een mbo-vooropleiding) niet eens rapporten kunnen schrijven met zinnen langer dan 4 woorden, dan weet je al hoe het is gesteld met het niveau.

Daarnaast zijn de docenten ook van een beduidend lager niveau dan de hoogleraren op de uni's. Hoogleraren moeten gepromoveerd zijn, docenten op het hbo zijn meestal uit het bedrijfsleven geplukt om les te gaan geven op het hbo waarvoor zij eigenlijk niet eens geschikt zijn...ook hebbn hoogleraren interesse en passie in het vakgebied waar zij les in geven(in het bedrijfsleven kunnen zij immers meestal een meervoud verdienen van wat de uni hen aanbiedt) docenten doen het meestal voor het geld en dat merk je echt tijdens de hoorcolleges en werkcolleges.

Een voorbeeld hiervan bijv dat een hoogleraar kwantitatieve economie tegen mij zei dat de docenten op het hbo als vooropleiding gewoon het hbo kunnen hebben waardoor zij gewoon simpelweg geen kennis hebben van bepaalde zaken binne het vakgebied in tegenstelling tot de hoogleraren.

[ Bericht 27% gewijzigd door Linlin85 op 15-04-2008 14:32:11 ]
pi_58071960
het is niet zo dat ik een 'wonderkind' ben ofzo.. gewoon een hele gemiddelde (absoluut geen hoogvlieger)..
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:25:11 #79
212505 ethr
your favourite chloroform;
pi_58073374
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:26 schreef ethr het volgende:
JaapLiekefan, je zou eens informatie moeten vragen over een vorig schooljaar geïntroduceerde studie aan de Saxion hogescholen (of in ieder geval Saxion Hogeschool Enschede); Cross-Media Concepting.

Ik denk dat je iets in die richting zoekt.
Ik denk echt dat dit iets voor je is!
brokenBREAKbeats?
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:04:29 #80
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58074264
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:24 schreef JaapLiekefan het volgende:
het is niet zo dat ik een 'wonderkind' ben ofzo.. gewoon een hele gemiddelde (absoluut geen hoogvlieger)..
Door gymnasium te doen verhef je jezelf al boven de middelmaat. Jij kan beter leren dan het overgrote deel van de Havo'ers en mbo'ers. Alleen daarom moet je al niet naar de HBO.
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:45:28 #81
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_58075262
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:04 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Door gymnasium te doen verhef je jezelf al boven de middelmaat. Jij kan beter leren dan het overgrote deel van de Havo'ers en mbo'ers. Alleen daarom moet je al niet naar de HBO.
Niks moet. En als mensen met de potentie om universiteit te doen dat juist besluiten niet te doen vanuit een grondige overweging, is dat voor hen ook de beste keuze. Niet alles draait om welvaart, kenniseconomie of een nummertje in de maatschappij zijn. Er bestaan ook nog zaken als welzijn.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:09:31 #82
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58075947
Kom op Knevelt, je weet zelf ook dat het niveau van het HBO af en toe deerniswekkend is. Op je analytisch vermogen wordt geen beroep gedaan, evenmin heb je veel vrijheid om zelf je vakken te kiezen. De universiteit is beter, ook voor iemand die zijn toekomstige carriére grotendeels buiten de collegezaal moet voorbereiden.
pi_58076561
maar jullie adviseren me dus om desnoods bouwkunde te gaan doen, omdat het in die wereld toch alleen maar om netwerken draait en niet om een opleiding?
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:47:59 #84
131729 jna
pi_58076888
sowieso draait de hele media en entertainment wereld om je netwerk, dat merk ik nu ook wel bij m'n stage. Het is dan wel weer zo dat je via je opleiding natuurlijk makkelijker aan een netwerk komt.
Jawel, je keek.
pi_58078440
Mijn advies als persoon die nu even niets te doen heeft: Universiteit gaan doen. Voor Communicatiewetenschappen hoef je niet echt een hoogvlieger te zijn denk ik zo, maar uiteindelijk staat 'Master (of minstens Bachelor) of [dit en dat]' een stuk mooier op je CV dan HBO. Universitairen kunnen brede dingen aanpakken, HBO'ers hebben een 'hoger beroep geleerd'. Ze zijn goed in wat ze geleerd hebben, maar verder zijn ze (doorgaans, er zijn uiteraard uitzonderingen) niet snel met het oppikken van andere vaardigheden.

Dat laatste kan nogal in je nadeel werken als je er tegen je 22e achter komt dat je 'TV' eigenlijk te saai voor woorden vindt. Hoeft niet natuurlijk, maar je hebt nu geen reden om je er niet tegen in te dekken.

PS Ken een meisje die MEM in Utrecht doet, geen idee bij welk instituut. Zij heeft het wel naar dr zin opzich, maar ik heb nou niet het idee dat ze vele nuttigs leert. Meer een soort erg grote minor dan een 'echt iets'.
One rabbit to rule them all!
pi_58083817
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:46 schreef Pozo het volgende:
Mijn advies als persoon die nu even niets te doen heeft: Universiteit gaan doen. Voor Communicatiewetenschappen hoef je niet echt een hoogvlieger te zijn denk ik zo, maar uiteindelijk staat 'Master (of minstens Bachelor) of [dit en dat]' een stuk mooier op je CV dan HBO.
wakker worden. Met HBO krijg je de titel Bachelor.
pi_58089073
Heb je nooit het verschil gehoord tussen Bachelor in Science en een hbo-bachelor..?
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:55 schreef lienelien het volgende:

[..]

wakker worden. Met HBO krijg je de titel Bachelor.
pi_58089808
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:00 schreef Linlin85 het volgende:
Heb je nooit het verschil gehoord tussen Bachelor in Science en een hbo-bachelor..?
[..]

Uiteraard. Maar jij had het gewoon over Bachelor. En ik word met mijn 4 jarige HBO Bachelor of Economics, en iemand die bedrijfseconomie op de universiteit doet, wordt ook Bachelor of Economics. (Pas na een master zal dat veranderen)
pi_58089884
Wordt die geen Bachelor of Science in Economics ? Of bestaat dat niet ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 16 april 2008 @ 15:48:20 #90
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58089916
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:42 schreef lienelien het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar jij had het gewoon over Bachelor. En ik word met mijn 4 jarige HBO Bachelor of Economics, en iemand die bedrijfseconomie op de universiteit doet, wordt ook Bachelor of Economics. (Pas na een master zal dat veranderen)
Op het papiertje is het dan wel in beide gevallen een B.Sc., maar het verschil tussen een graad van de universiteit en het HBO is evident.
pi_58089971
, HBO is toch bc. achter de naam en uni BSc.

Het is toch gewoon een andere titel.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 16 april 2008 @ 16:05:35 #92
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58090266
Een voordeel: slechter dan de Nederlandse commerciele TV kan niet.

Nadeel: het gaat er om dat er mensen kijken zodat je met een flut rapportje over kijkcijfers in de hand advertentie ruimte kan verkopen, niet dat je leuke programma's maakt of aankoopt.

Als je leuke programma's wil maken dan doe je dat maar voor break-even bij de Publieke Omroep.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58091344
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:42 schreef lienelien het volgende:

[..]

Iemand die BE op de uni doet krijgt als titel bachelor in science of economics..en na de master master in science of economics..zit dus wel degelijk verschil tussen hbo en wo titel, anders zou er ook geen verschil zijn tussen een hogeschool en een universteit
pi_58091377
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
, HBO is toch bc. achter de naam en uni BSc.

Het is toch gewoon een andere titel.
Het is niet "gewoon" een andere titel, het is een bewijs van het niveau van onderwijs die je gehad hebt..
pi_58137856
commerciele televisie in nederland crap? zo werkt het overal, zo ver ik weet. anyway: verdient een baan in die branche goed?
pi_58138159
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:27 schreef JaapLiekefan het volgende:
commerciele televisie in nederland crap? zo werkt het overal, zo ver ik weet. anyway: verdient een baan in die branche goed?
Het salaris is volgens mij wel goed, maar lange/vaste contracten zijn bijna onmogelijk om te krijgen
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:15:45 #97
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58140427
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:27 schreef JaapLiekefan het volgende:
commerciele televisie in nederland crap? zo werkt het overal, zo ver ik weet.
Nou ja, de A-Team wordt in dit land al herhaald sinds de beeldenstorm ofzo.

Herhalingen zijn tot daar aan toe, maar dit is gewoon het schofferen van kijkers en adverteerders.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58148762
maar het is toch wel een onwijs leuk beroep? of heb ik daar een te rooskleurig beeld van?
pi_58148922
Welk beroep bedoel je precies? Redacteur, productiemedewerker, regisseur, runner, camerama/vrouw of iets anders? Elk beroep heeft zijn goede en slechte kanten. Als het gaat om redactie/productie, dan is het 'onwijs leuk' om met een team een mooi programma te maken, maar daarvoor moet je soms wel nachten doorwerken, heel veel stress doorstaan en accepteren dat je misschien een paar weken later weer werkloos bent.
  vrijdag 18 april 2008 @ 23:10:43 #100
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_58149703
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 22:38 schreef Asile het volgende:
Welk beroep bedoel je precies? Redacteur, productiemedewerker, regisseur, runner, camerama/vrouw of iets anders?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')