abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58020350
En is het een leuke opleiding? in welk jaar zit je? en wat heb je er allemaal geleerd dit jaar?
  zondag 13 april 2008 @ 16:52:50 #52
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_58022542
Zit nu in jaar 3. Opzich is het wel een leuke opleiding, heel breed, dat wel. Heb dit jaar eerst 2 minors gedaan (Mediaplanning & Inkoop en Brandmanagement) en loop nu stage. Ik weet niet waar je de opleiding wil gaan volgend want dat maakt nogal verschil in kwaliteit.
Jawel, je keek.
pi_58025647
rotterdam, amsterdam en haarlem is de keuze geloof ik... wat adviseer je me?
  zondag 13 april 2008 @ 19:33:41 #54
131729 jna
pi_58026326
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:04 schreef JaapLiekefan het volgende:
rotterdam, amsterdam en haarlem is de keuze geloof ik... wat adviseer je me?
Ik zit zelf bij inholland rotterdam, dat is een drama
Haarlem schijnt wel veel beter te zijn dan rotterdam, maar dat hoor ik ook alleen van verhalen.
Amsterdam wist ik niet eens dus kan ik niks over zeggen
Jawel, je keek.
pi_58027538
weet jij toevallig of het ook in andere steden zit? enne, ben je veel tijd kwijt aan je studie MEM?
pi_58028824
Ik ben zelf nu afstudeerder aan de MEM, ik raad je als je een degelijke opleiding wilt doen de komende 4 jaar de MEM echt af...Je leert daar vrij weinig, soms betwijfel ik of MEM zich wel hbo-waardig mag noemen..daarom ga ik volgend jaar aan de universiteit verder studeren..owja de hoeveelheid aansluitende studies aan de universiteit met vooropleiding MEM is ook dramatisch, heb zelf met heelveel correspondentie e.d. het voor elkaar gekregen om bedrijfswetenschappen te mogen studeren aan de universiteit.
Denk er dus goed over na, wil je een studie waar je later echt wat aan hebt of wil je een studie waarbij je de komende 4 jaar lekker achterover kunt leunen waar je weinig tot vrijwel niks leert.
En mocht je toch de MEM gaan doen, ga dit dan iig niet aan de Inholland studeren
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:20 schreef JaapLiekefan het volgende:
weet jij toevallig of het ook in andere steden zit? enne, ben je veel tijd kwijt aan je studie MEM?
pi_58029039
is het echt zo`n waardeloze studie waar je niks aan hebt? daar was ik al bang voor. wat raad je me dan wel aan? want al die onderdelen van MEM spreken me echt ontzettend aan.
  zondag 13 april 2008 @ 21:22:35 #58
131729 jna
pi_58029065
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:20 schreef JaapLiekefan het volgende:
In breda bij de nhtv, dat is geen inholland dus al een enorm pluspunt. Voor de rest zit er volgens mij 1 in leeuwarden ofzo.

Voor de rest klopt het verhaal van Linlin85 helemaal, weet niet of Linlin85 in haarlem of rotterdam zit?

[ Bericht 1% gewijzigd door jna op 13-04-2008 21:28:04 ]
Jawel, je keek.
  zondag 13 april 2008 @ 21:27:26 #59
131729 jna
pi_58029239
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:21 schreef JaapLiekefan het volgende:
is het echt zo`n waardeloze studie waar je niks aan hebt? daar was ik al bang voor. wat raad je me dan wel aan? want al die onderdelen van MEM spreken me echt ontzettend aan.
Het is bij inholland gewoon zo dat je van alles een heel klein beetje krijgt, en dan ook nog op de inholland manier. Het enige wat tot nu toe echt nuttig was bij mij was het leerwerkbedrijf waar je in het 2de jaar 5 maanden doorbrengt. Ook is 1 van de minors die ik heb gevolgd me zeer goed bevallen maar dat had niks met tv te maken (brandmanagement)

Je zou dus even moeten kijken of je iemand kan vinden die in Breda zit en naar zijn of haar ervaring vragen
Jawel, je keek.
pi_58032556
waarom is de nhtv dan zoveel beter dan inholland?
pi_58032891
InHolland schijnt gewoon crap te zijn op alle organisatorische gebieden ed. Maar je had niet door dat ik een soort gelijke, een meer journalistieke, studie aanraadde op de vorige pagina? Het MIM in Amsterdam, aan de HvA
pi_58033081
wat is qua opleiding dan het grootste verschil tussen mim en mem? want ik wil opzich niet de journalistiek in, maar echt televisiegericht.
pi_58033140
televisie is geen journalistiek volgens jou?
pi_58033220
even een crosspost dan maar:
quote:
Op zondag 13 april 2008 23:24 schreef lienelien het volgende:
Ik doe nu een minor die gericht is op het produceren en filmen ed van een studioprogramma met iedere keer 3 'echte' gasten zeg maar. Dus BN'ers, of mensen met bepaalde zeggenschap/autoriteit ergens over. We hebben een redactieteam van 9 mensen, waarvan er iemand de presentator is, iemand regisseur, eindredacteur, camera, geluid, opnameleider, enz enz. Echt heel leuk en professioneel! Wordt opgenomen in de Desmet studio's.

Ik ben nu derdejaars Media en Informatie Management, afstuudeerrichting Redactie- Mediaproductie (één van de 5 richtingen) en doe nu een minor Redactie en Productie voor Televisie
pi_58033331
oke, maar met welke opleiding kom je beter 'aan de bak'? of zit daar niet veel verschil in? ik hoor namelijk ook van mensen dat MIM juist weer helemaal niets is... de meningen zijn echt verdeeld merk ik wat betreft MEM en MIMI... daarbij komt dat MEM in me eigen woonplaats is en MIM 2 uur voor moet reizen
pi_58033650
Dat beter aan de bak komen ligt gewoon aan je eigen inzet, de stages die je volgt en de minor bijvoorbeeld. En bijbaantjes ed. En ik zit niet op 't MEM, dus ik kan de verschillen niet aangeven. Gewoon naar de open dagen gaan en kijken wat je het meest aanspreekt Als een studie die 2 uur reizen is interessanter is, moet je dat er gewoon voor over hebben
pi_58035817
Ik zit zelf in Haarlem. Waar zit jij?
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:22 schreef jna het volgende:

[..]

In breda bij de nhtv, dat is geen inholland dus al een enorm pluspunt. Voor de rest zit er volgens mij 1 in leeuwarden ofzo.

Voor de rest klopt het verhaal van Linlin85 helemaal, weet niet of Linlin85 in haarlem of rotterdam zit?
pi_58035876
Ik las net dat je binnenkort je gymnasium diplioma in bezit gaat krijgen. Alleen hierom zou ik je al aanraden om niet de MEM te gaan doen, waarschijnlijk vind je te weinig uitdaging in deze studie waardoor je steeds meer ongemotiveerd gaat raken. Ik heb zelf HAVO Natuur en Gezondheid gedaan en vondt de MEM al zoooo makkelijk..Daarnaast is het zo dat als je binnen televisiewereld wilt gaan werken je niet eens een aansluitende vooropleiding moet hebben, je moet het meer hebben van je netwerk.
Mijn advies is dus kies een opleiding waar je later op kunt terugvallen en ga gewoon netwerken met personen binnen de tv-branche.

Er zitten trouwens ook veel MBO-ers op de MEM, ik denk dat als je met 1 van hen in een projectgroep zit dat je echt helemaal gek gaat worden..No offense....
  maandag 14 april 2008 @ 09:26:02 #69
212505 ethr
your favourite chloroform;
pi_58037426
JaapLiekefan, je zou eens informatie moeten vragen over een vorig schooljaar geïntroduceerde studie aan de Saxion hogescholen (of in ieder geval Saxion Hogeschool Enschede); Cross-Media Concepting.

Ik denk dat je iets in die richting zoekt.
brokenBREAKbeats?
  maandag 14 april 2008 @ 10:45:09 #70
131729 jna
pi_58038828
quote:
Op maandag 14 april 2008 01:53 schreef Linlin85 het volgende:
Ik zit zelf in Haarlem. Waar zit jij?
[..]
Rotterdam
Jawel, je keek.
pi_58039181
Televisie- en Filmacademie in Amsterdam is natuurlijk dé opleiding eigenlijk.... Maar daar kom je niet zomaar binnen helaas
pi_58040456
Welk jaar zit je ?
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:45 schreef jna het volgende:

[..]

Rotterdam
  maandag 14 april 2008 @ 13:08:01 #73
131729 jna
pi_58041496
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:09 schreef Linlin85 het volgende:
Welk jaar zit je ?
[..]
3de, ben nu stage aan het lopen

Jij bent bezig met je afstudeeropdracht?
Jawel, je keek.
pi_58051902
Ja klopt, ben op ;t moment bezig met mn scriptie en me aan het voorbereiden op toelatingstoets van de uni
quote:
Op maandag 14 april 2008 13:08 schreef jna het volgende:

[..]

3de, ben nu stage aan het lopen

Jij bent bezig met je afstudeeropdracht?
pi_58065470
wat jammer dat het MEM vol zit met ongemotiveerde MBO'ers.... toch denk ik dat ik MEM een jaartje ga proberen.... of is dat heel erg zonde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')