SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over een paar jaar lachen we er omquote:Op vrijdag 11 april 2008 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Die dingen zijn niet eens een foto waard.
Vandaag gelukkig weer eens in een normale bus gezeten ipv zo'n barrel
Ik heb nog nooit in zo'n barrel gezetenquote:Op vrijdag 11 april 2008 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Die dingen zijn niet eens een foto waard.
Vandaag gelukkig weer eens in een normale bus gezeten ipv zo'n barrel
En de locatie/URL van die foto's is... ?quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag drie Fryskers van NOF op de foto gezet
Tuurlijk welquote:Op zondag 13 april 2008 03:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En de locatie/URL van die foto's is... ?
Of heb je ze nog niet op het web gezet
Kewl! Vind trolleybussen altijd gaaf! Laatst nog een ritje gemaaktquote:Op maandag 14 april 2008 08:59 schreef -chefke- het volgende:
ik zat vrijdag in de bus in arnhem zo`n bus met voelsprieten en toen had onze chaufeur het briljante idee om zo`n andere bus met voelsprieten in te halen op 1 bovenleiden.drie keer raden wat er gebeurde
vonken als de ziekte een hoop herie en een hele hoop kwade bestuurders erachter. De heren chaufers gingen bekvechten wie fout was en daarna op hen de dode gemak het zaakje uit de knoop halen.
hierdoor wel mijn trein gemist.
Bizar verhaal!quote:Op maandag 14 april 2008 08:59 schreef -chefke- het volgende:
ik zat vrijdag in de bus in arnhem zo`n bus met voelsprieten en toen had onze chaufeur het briljante idee om zo`n andere bus met voelsprieten in te halen op 1 bovenleiden.drie keer raden wat er gebeurde
vonken als de ziekte een hoop herie en een hele hoop kwade bestuurders erachter. De heren chaufers gingen bekvechten wie fout was en daarna op hen de dode gemak het zaakje uit de knoop halen.
hierdoor wel mijn trein gemist.
Dat was wel een pic-waardige gebeurtenisquote:Op maandag 14 april 2008 08:59 schreef -chefke- het volgende:
ik zat vrijdag in de bus in arnhem zo`n bus met voelsprieten en toen had onze chaufeur het briljante idee om zo`n andere bus met voelsprieten in te halen op 1 bovenleiden.drie keer raden wat er gebeurde
vonken als de ziekte een hoop herie en een hele hoop kwade bestuurders erachter. De heren chaufers gingen bekvechten wie fout was en daarna op hen de dode gemak het zaakje uit de knoop halen.
hierdoor wel mijn trein gemist.
zijn er dus 13 minder op mijn lijntjes? (A)quote:Op zondag 13 april 2008 08:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tuurlijk welJe kent me toch?
Foto's Noordelijk OV-museum
foto's NOF Fryskers
NOF heeft er 13 gekocht btwSterkte aan de NOF chauffeurs, passagiers en accountant!
Klaes van BuzzyBeequote:Op maandag 14 april 2008 01:48 schreef NoBody122 het volgende:
Wie stond er vanavond vroeg onze mooie 2908 te fotograferen, toen die bij Wommels aan een sleepwagen werd gehangen?
Ik tref ze helaas af en toe welquote:Op maandag 14 april 2008 15:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er dus 13 minder op mijn lijntjes? (A)
dan is het een goede zaak!
Thnxquote:Op maandag 14 april 2008 16:37 schreef Dangel het volgende:
[..]
Klaes van BuzzyBee
http://www.buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=123&t=10380
Wie wat waarquote:Op maandag 14 april 2008 18:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
dr rijden nu ook al weer extra ambatjes
Zal wel Joure en omstreken zijnquote:
ooh nee hoor die rijden hier nog met bakkenquote:Op maandag 14 april 2008 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal wel Joure en omstreken zijn![]()
Kunnen trouwens ook ter vervanging van de 8000 serie Alliances zijn die ik nog maar zeer sporadisch zie.
In Leeuwarden is er in ieder geval niets veranderd kwa samenstelling Fryskers t.o.v. grote bussen.. Wel zijn er de laatste tijd meer groene Alliances (26xx/27xx) bijgekomen t.o.v. 8000-serie Alliancesquote:Op maandag 14 april 2008 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal wel Joure en omstreken zijn![]()
Kunnen trouwens ook ter vervanging van de 8000 serie Alliances zijn die ik nog maar zeer sporadisch zie.
quote:Op maandag 14 april 2008 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ramen die met ducttape op zn plek worden gehouden... :/
nope.quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:25 schreef RealZeus het volgende:
[..]Doet Alexxxx het onderhoud van die bussen?
Berkhof is kut.quote:Op maandag 14 april 2008 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Berkhof is niet meer wat het geweest is.
de fijnste bussen die er in friesland zijn. helaas rijd ik al 4 dagen op rij in een fryskerquote:de 24/25/26/2800 serie is idd best fijn
jij was toch sjoof?quote:Op woensdag 16 april 2008 12:30 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
de fijnste bussen die er in friesland zijn. helaas rijd ik al 4 dagen op rij in een frysker
Ja, jammer dat ze niet wat vaker op zijn hé op het moment dat je een bus moet zoekenquote:Op woensdag 16 april 2008 12:30 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
de fijnste bussen die er in friesland zijn. helaas rijd ik al 4 dagen op rij in een frysker
Oeh, dat is een hele oude. Die heeft nl kleinere ramen. Maar idd, dat zijn de bussen. Onverslijtbaar. Mijn vader is chauffeur en die vindt ze ook fijner rijden dan de nieuwere bussen. Al is het alleen maar door de ondervloermotor, die de bus stabieler en minder zijwindgevoelig maakt.quote:Op woensdag 16 april 2008 02:10 schreef NoBody122 het volgende:
Ik blijf erbij:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat zou ik er veel voor over hebben om daar nog ooit eens een volle dienst mee te rijden
Helaas zullen die bussen wel nooit meer terugkomen bij ons in Frieslân
quote:Op zondag 20 april 2008 17:04 schreef Gnittoo het volgende:
[.En ja, de chauffeur had ook op dat moment het raampje ook open…….]
Die chauffeur gaat daar nog vaak collega's over horen, gok ik zomaarquote:Op zondag 20 april 2008 16:50 schreef Battlefan het volgende:
Van NuFoto:
[ afbeelding ]
Afgelopen donderdag 17 april 2008 reed deze Syntus bus (lijn Doetinchem-Enschede) op het viaduct bij het knooppunt van de A18 bij Varsseveld. Bij de tegemoetkomende tractor/mestwagen combinatie schoot spontaan een afsluitklep los terwijl beiden langs elkaar reden. Zie hier het resultaat toen de bus in Groenlo vervangen werd….En ja, de chauffeur had ook op dat moment het raampje ook open…….
Bron: Leeuwarder Courantquote:Klachten buschauffeurs stadsdienst
LEEUWARDEN -
Chauffeurs van de stadsdienst in Leeuwarden hebben een lijst met zeventig klachten opgesteld. Tijdens een zogeheten achterbanoverleg wordt de kritiek op vervoerder Connexxion, sinds vier maanden hun nieuwe werkgever, maandagavond besproken.
De chauffeurs klagen over lange diensten met korte pauzes en weinig variatie. De rijtijden zijn krap ingedeeld, de werkdruk is hoog, communicatie richting chauffeurs nagenoeg nihil. Verder moeten op bepaalde lijnen herhaaldelijk mensen blijven staan terwijl de chauffeurs de kritiek moeten slikken. De chauffeurs noemen de werkwijze van Connexxion log en het bedrijf zou geen betrokkenheid tonen bij ziekte.
Ook de Frysker moet het weer ontgelden. De chauffeurs van de stadsdienst hadden vooraf al aangegeven de kleinere bus niet te zien zitten. De chauffeurs noemen de bussen op drukke lijnen niet de goede oplossing. De deuren zijn te traag, de ruimte voor chauffeurs erg krap, de bus is lawaaiig en het comfort beneden alle peil: ,,Men zit op plankies.''
Vorige week legde de statenfractie van GrienLinks een lijst met 42 vragen voor aan vervoersgedeputeerde Piet Adema. Connexxion gaf in een reactie daarop aan geen signalen te hebben gekregen dat er iets mis is. De chauffeurs willen daarom weten waar de klachten van de reizigers blijven en wat ermee wordt gedaan.
Ik zat 'm net op 't busstation (BT-HB-50), nu als lijn 180 volgens het A4-tje achter de voorruit.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik dan toch niet, want ik zag er vanochtend weer eentje rijden. Ze zijn / hij is overigens bordeauxrood met beige, sort of. De CFL-sticker is er inmiddels af, maar je kan nog goed zien waar hij gezeten heeft. Kenteken was BT-HG-50 geloof ik, kon het niet goed zien. BT-HB-50 kan ook.
De bovenste 2 zijn nieuwe bussen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:38 schreef ReisT het volgende:
Zomaar een paar busjes, vanmiddag in Luik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dacht dat jij daar woonde?quote:Op maandag 21 april 2008 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: Leeuwarder Courant
Gaat goed daar
Heb jij nog tips van leuke routes met de bus vanaf Leeuwarden, en dat je ook weer een beetje normaal kan terug komen? Dus zonder belbusjes en busjes die eens per uur rijden enzo.quote:Op dinsdag 22 april 2008 02:08 schreef Peterselieman het volgende:
mja, mn ouderlijk huis staat daar in de buurt. Zelf woon ik in Groningen
Vanaf Leeuwarden naar Dokkum met lijn 54, dan vanaf daar ff een volle slag meegaan met lijn 52 en dan op 51 weer terugquote:Op dinsdag 22 april 2008 02:31 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Heb jij nog tips van leuke routes met de bus vanaf Leeuwarden, en dat je ook weer een beetje normaal kan terug komen? Dus zonder belbusjes en busjes die eens per uur rijden enzo.
Afgezien van de rit naar Alkmaar. Leuke rit maar te lang in zo'n bus is niks
Misschien is een leuke optie dat je met lijn 62 van Leeuwarden naar Kollum reist, daar overstapt op lijn 63 naar Dokkum, dan een slagje 52 om met de 54 weer terug naar Leeuwarden te gaan. Is wel een tripje waar veel Fryskers op zitten, maar gaat wel door diverse landschappen in de provincie.quote:Op dinsdag 22 april 2008 02:31 schreef Willy84 het volgende:
Heb jij nog tips van leuke routes met de bus vanaf Leeuwarden, en dat je ook weer een beetje normaal kan terug komen? Dus zonder belbusjes en busjes die eens per uur rijden enzo.
Afgezien van de rit naar Alkmaar. Leuke rit maar te lang in zo'n bus is niks
Komt mooi uit, want ik heb er nooit in gezeten. Voor een keertje wel lacheh.quote:Op dinsdag 22 april 2008 04:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
]Nadeel van lijn 52 is dat je vrijwel zeker in een Frysker zit, of je moet net die Dokkumse chauffeur treffen die stiekem een grote bus meepakt i.p.v. een Frysker. Dat is echter zo goed als uitgesloten i.v.m. controle daarop
.quote:In Dokkum kun je in de stationskantine, bij Theo, tussendoor wat snacken/drinken ofzo als je tussendoor wat langer moet wachten
Dat komt me prima uit, want ik heb toch een OVquote:Nadeel van deze lijn is dat hij in het weekend niet rijdt.
Goeiemoggul en thanx!quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien is een leuke optie dat je met lijn 62 van Leeuwarden naar Kollum reist, daar overstapt op lijn 63 naar Dokkum, dan een slagje 52 om met de 54 weer terug naar Leeuwarden te gaan. Is wel een tripje waar veel Fryskers op zitten, maar gaat wel door diverse landschappen in de provincie.
Keep us postedquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Goeiemoggul en thanx!![]()
Ga toch eens een ritje maken binnenkort
Da's toch naar Oudewater?quote:Op maandag 21 april 2008 17:35 schreef ReisT het volgende:
Herinneren we ons deze nog?
[..]
Ik zat 'm net op 't busstation (BT-HB-50), nu als lijn 180 volgens het A4-tje achter de voorruit.
Oowwwwwwquote:
Dat is toch wat je wilde? Als je liever in een stadse omgeving blijft, moet je maar wat rondjes Maxx doenquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:52 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Oowwwwwwnu moet ik nog echt gaan ook
![]()
zit ik 3 uur in een bielebusjes in me uppie met alleen de sjoof en alleen maar weilanden om me heen
Bron, locatiequote:Op dinsdag 22 april 2008 09:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
en is er weer een Q-linertje (MB Integro) kapot gegaan?
quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is toch wat je wilde? Als je liever in een stadse omgeving blijft, moet je maar wat rondjes Maxx doen
[..]
Bron, locatie
Meer info plz, dit zegt geen reet zo...
Extra spitsritje, rijdt niet verder dan De Meern... en tegelijk met de 245 naar Oudewater die De Meern overslaat.quote:
yeah en vanmiddag ook al een gelede Citaro op lijn 100.. welke daar doorgaans alleen in de ochtend spits rijd.. vaak nog versterkt met een Integrotje :pquote:Op woensdag 23 april 2008 15:20 schreef NoBody122 het volgende:
Er reed vanochtend zo tussen 8-12 een gelede Citaro van Alkmaar op lijn 350
ik kwam 's middags zo'n bus tegen als 350 richting alkmaar:quote:Op woensdag 23 april 2008 15:20 schreef NoBody122 het volgende:
Er reed vanochtend zo tussen 8-12 een gelede Citaro van Alkmaar op lijn 350
pas als er een frysker rijd is het comfort tot onder het nul punt he :pquote:Op woensdag 23 april 2008 20:40 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik kwam 's middags zo'n bus tegen als 350 richting alkmaar:
[ afbeelding ]
lekker comfortabel
hangt van t nummertje af wat er op zitquote:Op woensdag 23 april 2008 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, ik vind Amba's nu ook niet bepaald lange afstandsbussen
quote:Op woensdag 23 april 2008 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, maar dat kan prima met een 8000 Arriva Amba en een 8000 ex-Hermes Alliance
Het zijn matrixdisplays.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
als XX de koersrollen ook eens fixt![]()
dan hoef ik niet elke keer de bus te laten stoppen en te vragen welke lijn het nou is :p
handig als er 2 komen op t zelfde tijdstip enzo
mag ook!quote:Op donderdag 24 april 2008 13:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het zijn matrixdisplays.
Maar goed, ik ben helemaal uitgekeken op koersrollen. Moeilijk te bewerken en meer storingsgevoelig.
LOL!quote:Op donderdag 24 april 2008 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
En niet om de haverklap blijft hangen zoals dat aankondigingenbord in Leeuwarden doet. Als het al werkt, dan blijft het gewoon hangen, maar wel een verbetering: het ding staat weer recht.
omgquote:Op woensdag 23 april 2008 20:40 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik kwam 's middags zo'n bus tegen als 350 richting alkmaar:
[ afbeelding ]
lekker comfortabel
Zou best kunnen, maar volgens mij hebben wij in Leeuwarden momenteel geen volledig witte amba's, alleen die VDL-bus (amba 200). Aangezien 350 alleen vanuit Alkmaar en Leeuwarden wordt gereden ga ik er derhalve vanuit dat deze (momenteel) van Alkmaar isquote:Op vrijdag 25 april 2008 02:12 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een ex-BBA, exex-MTI en een Fryslân Amba. Waren de allereerste amba's op lijndienst. Heb nog nooit in zo'n ding moegen zitten, dus ik kan niet zeggen hoe luxe die bus is.
doorgaans rijden die "afwijkende" bussen een soort van roullatie schema? tussen de verschillende punten :pquote:Op vrijdag 25 april 2008 02:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar volgens mij hebben wij in Leeuwarden momenteel geen volledig witte amba's, alleen die VDL-bus (amba 200). Aangezien 350 alleen vanuit Alkmaar en Leeuwarden wordt gereden ga ik er derhalve vanuit dat deze (momenteel) van Alkmaar is
Officiëel zouden alle Q-Liner bussen van lijn 350 gewoon rond moeten rouleren en at random in Alkmaar danwel Leeuwarden moeten overnachten, afhankelijk van waar ze die dag eindigen.. Echter omdat er in Leeuwarden geen voldoende ruimte is, om i.p.v. de 12-meter Integro's, 15-meter Volvo's te stallen (het past in de huidige situatie allemaal nog maar net), wordt er bij buswissels (dus bij Zurich ('Kop Afsluitdijk')) niet van chauffeur, maar van passagiers gewisseld. Zo blijven de Integro's in Frieslân en de Volvo's in Noord-Hollandquote:Op vrijdag 25 april 2008 07:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doorgaans rijden die "afwijkende" bussen een soort van roullatie schema? tussen de verschillende punten :p
Goeie zaak, hopelijk is dit een oplossing die ook daadwerkelijk tot goede resultaten leidt!quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:45 schreef Willy84 het volgende:
Triestheid![]()
Camera's bewaken chauffeur
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Camera's met speciale agressiedetectoren moeten buschauffeurs gaan beschermen tegen vandalen en geweldplegers in Amsterdam-Noord.
Burgemeester Job Cohen heeft besloten in te gaan op het verzoek van Stadsregio Amsterdam om binnen enkele maanden een dergelijk systeem aan te leggen rond het viaduct van de Waddenweg. Op die locatie hebben buschauffeurs regelmatig te kampen met agressie en geweld bij de bushaltes. Chauffeurs klagen met grote regelmaat over jongeren die daar rondhangen en hen het leven zuur maken. Vooral vervoersbedrijf Arriva heeft er veel last van. Cohen erkent de situatie, mede door het aantal aangiften, en wil maatregelen.
Met agressiedetectie wordt met behulp van microfoontjes in een vroegtijdig stadium naderend onheil gesignaleerd. Stemverheffingen worden geconstateerd en op dat moment gaat er een alarm af bij de uitkijkcentrale en worden de camera's gericht op de locatie waar het geluid vandaan komt. De politie kan op die manier beslissen of zij in actie moet komen.
Volgens Cohen kan het cameratoezicht op deze manier nog effectiever worden toegepast. Bij agressiedetectie wordt ter bescherming van de privacy geen geluid opgenomen.
Benieuwd
Het is voor het eerst dat agressiedetectie bij een cameraproject wordt gebruikt in het kader van handhaving van de openbare orde in Amsterdam. "Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de resultaten ervan", zegt Cohen, die toestemming voor het project geeft tot en met 31 december 2010. Verder komt op het Buikslotermeerplein een nieuw flexibel draadloos camerasysteem dat onmiddellijk kan verhuizen als de situatie daarom vraagt. De grootscheepse renovatie- en bouwwerkzaamheden die op stapel staan, dwingen het stadsdeel ertoe deze maatregel in te voeren. De verwachting is dat steeds op andere plekken rond het plein de problemen de kop opsteken.
Televaag
geen alliances meer....quote:Connexxion checkt bus op brandgevaar
Gepubliceerd op 25 april 2008, 19:09
den helder -
Connexxion heeft deze alle bussen van Den Oudsten van een bepaald type gecontroleerd. Het vervoersbedrijf heeft daartoe besloten vanwege de brand in een bus van dat type zondag bij Van Ewijcksluis. Er werden geen defecten gevonden.
De achterkant van de bus die zondagmiddag van Den Helder naar Hoorn op weg was, vloog tijdens de rit in brand. De chauffeur stopte de bus vlak voor de rotonde bij Van Ewijcksluis, waardoor alle inzittenden tijdig het voertuig konden verlaten. De bus was voor de brandweer niet meer te redden.
Uit onderzoek is gebleken dat de brand is veroorzaakt doordat een brandstofverstuiver in de motor van de bus niet goed vast heeft gezeten. Daardoor is brandstof vrij gekomen, hetgeen de brand veroorzaakt heeft.
Uit angst voor nieuwe ongelukken heeft Connexxion alle bussen van hetzelfde type onderzocht. ,,Maar nergens is het defect geconstateerd. Het is blijkbaar geen structureel probleem. We vermoeden dat de slang misschien niet helemaal juist gemonteerd is. Heel vervelend, maar er is geen angst dat dit weer gebeurt'', aldus woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion.
Om alle gevaren uit te sluiten blijft het busbedrijf de komende tijd bussen van dit type controleren. ,,Gewoon voor de zekerheid. En aan het einde van het jaar wordt dit type vervangen. Dat waren we al van plan.''
valt hier wel mee hoorquote:
quote:
Daarom hebben ze ook net 360 bussen besteld bij Berkhof. Dat zullen dus wel weer Amba's worden...quote:Op zaterdag 26 april 2008 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar goed.. gaan alle Alliances van Connexxion aan de kant? O.o
dan hebben ze heel wat bussen bij te kopen denk ik
liever 10 ambas op de weg dan 1 frysker zeg maarquote:Op zaterdag 26 april 2008 17:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daarom hebben ze ook net 360 bussen besteld bij Berkhof. Dat zullen dus wel weer Amba's worden...
Daar sluit ik me bij aanquote:Op zondag 27 april 2008 15:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
liever 10 ambas op de weg dan 1 frysker zeg maar
owquote:Op maandag 28 april 2008 02:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag reed die gelede Citaro van Alkmaar alweer rond op de 350... Er zal wel 1 van hun Volvo's met een defect bij de garage staan, of om gekeurd te worden natuurlijk
En om even in te gaan op bovenstaande; in Frieslân worden niet -alle- Alliances vervangen, degenen waar nu InfoXX in zit blijven voorlopig
jammer, de alliances met infoxx vind ik een stuk minder lekker rijden dan de 2500/2600-serie.quote:in Frieslân worden niet -alle- Alliances vervangen, degenen waar nu InfoXX in zit blijven voorlopig
Welk foutje?quote:Op maandag 28 april 2008 10:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow![]()
hebben die dan ook dat foutje opgelost?
Oh ja, dat.. Die bussen zijn allemaal onderzocht na dat incident op lijn 135, het veroorzakende euvel bij dat geval is bij geen van de andere Alliances geconstateerdquote:Op maandag 28 april 2008 19:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
iets met verhoogdekans op een motorbrandje :p
dr was nog iets waardoor die alliances nogal goed in de fik wouden vliegenquote:Op maandag 28 april 2008 19:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oh ja, dat.. Die bussen zijn allemaal onderzocht na dat incident op lijn 135, het veroorzakende euvel bij dat geval is bij geen van de andere Alliances geconstateerd
Er valt dus niets te verhelpen
Geldig in de bijna de gehele stad Groningen http://www.arriva.nl/page.php?id=1811quote:Op maandag 28 april 2008 23:41 schreef dery1990 het volgende:
Hee !
Zo'n 1 euro kaartje in Groningen is toch gewoon voor heel Groningen, niet alleen het centrum?
Thnxz!
Geluk bij een ongeluk? Dit is gebeurd op 5 mei (bevrijdingsdag). Het Eindhovens Dagblad berichtte al dat die lijn normaal gesproken vol zit met scholieren en studenten, die toevallig die dag vrij hadden.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:06 schreef Willy84 het volgende:
En dat er dan ook maar 1 passagier in zit he. Streekbus
tja maar.. dan wassie waarschijnlijk weer niet tegen een boom gereden:)quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk? Dit is gebeurd op 5 mei (bevrijdingsdag). Het Eindhovens Dagblad berichtte al dat die lijn normaal gesproken vol zit met scholieren en studenten, die toevallig die dag vrij hadden.
Een dag later had het dus heel wat lelijker af kunnen lopen...
die kant op valt het smorgens meequote:Op donderdag 8 mei 2008 22:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk? Dit is gebeurd op 5 mei (bevrijdingsdag). Het Eindhovens Dagblad berichtte al dat die lijn normaal gesproken vol zit met scholieren en studenten, die toevallig die dag vrij hadden.
Een dag later had het dus heel wat lelijker af kunnen lopen...
Ik hoop voor je dat men zo verstandig was/is om grote bussen in te zetten op die lijn, i.v.m. het ontbreken van de Arriva-bussen vandaag en morgenquote:Op woensdag 14 mei 2008 07:24 schreef Volvoman het volgende:
Gelukkig rijdt connexxion hier nog wel met lijn 53. Hoef ik niet op de fiets naar het sation
al mijn bussen van afgelopen week nietquote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag in Alliance 8030 van xx gezeten die een werkende halteomroep had
behalve als ze buiten de spits staken, dan is het wel gratis in de spitsquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ja ze rijden en ja er moet gewoon betaald worden. Komende dinsdag tot en met donderdag wordt er buiten de spitsuren verder gestaakt.
volgens mij had de fnv als reactie daarop dat het geen sigaar uit eigen doos was, maar een hele tabaksplantage... dat wordt hem dus niet denk ik zoquote:Op zaterdag 17 mei 2008 02:55 schreef Willy84 het volgende:
Werkgevers schijnen een nieuw loonbod te hebben gedaan stond in de Telegraaf.
Staken helpt is de boodschap blijkbaar...
de halteomroep is gelukkig uit te zetten.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
al mijn bussen van afgelopen week niet
wel voorzover aanwezig werkende INFOXX!
goede zaak! vind t een onding :pquote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:45 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
de halteomroep is gelukkig uit te zetten.
De vakbond kan zoveel lullen, het enige waarop ze uit zijn, is bedrijven naar de Filistijnen helpen met hun chantage- en intrigepraktijken.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 09:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
volgens mij had de fnv als reactie daarop dat het geen sigaar uit eigen doos was, maar een hele tabaksplantage... dat wordt hem dus niet denk ik zo
Aan één kant geef ik je gelijk, echter als ik dan lees, dat er één of andere topman bij Cxx is vertrokken met een 'gouden handdruk' van ¤800.000,-... Tsja...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De vakbond kan zoveel lullen, het enige waarop ze uit zijn, is bedrijven naar de Filistijnen helpen met hun chantage- en intrigepraktijken.
Er moeten meer bedrijven zoals Syntus komen, bedrijven die hun CAO's superieur stellen boven die van die verkapte guerillastrijders.
En terecht. Mijn vader is ook chauffeur en die ziet de arbeidsvoorwaarden achteruit hollen. Je hebt amper tijd om je brood op te eten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De vakbond kan zoveel lullen, het enige waarop ze uit zijn, is bedrijven naar de Filistijnen helpen met hun chantage- en intrigepraktijken.
gezien XX eigenaar is van Hermes zou het prima kunnen dat er even een busje gewisseld isquote:Op zondag 18 mei 2008 17:00 schreef zwahiel het volgende:
Overig, Hermes? Kwam vandaag met een XX bus aanzetten. En dat is niet de eerste keer. Wil XX Hermes toch een beetje uitfaseren op lijn 83 Venlo - Nijmegen?
Die hebben ze niet, wel de 9085 geloof ik.quote:Op maandag 19 mei 2008 00:53 schreef NoBody122 het volgende:
Ik kwam vandaag een gelede Volvo van Arriva tegen bij de haven van Lauwersoog; helemaal in de Cxx-kleuren nog en met Cxx-stoelbekleding. Er zit aan de zijkant alleen een Arriva-logo geplakt
9055 was het geloof ik...
Soit.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die hebben ze niet, wel de 9085 geloof ik.
als je er kwa materieel op vooruit gaat op dat momentquote:Op maandag 19 mei 2008 15:46 schreef Bommenlegger het volgende:
Net als dat er nu ook bussen, gelede citaro, interliner en standaardbus van xx op bepaalde lijnen van het gvu ingezet worden.
Enige is dat er een bord voor de ruit staat met: rijd in opdracht van gvu.
En worden gereden door gvu chauffeurs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de motor is nog droogquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
Oeps. Afwachten in hoeverre die Alliance van Arriva Touring beschadigd is geraakt bij dit geintje
Denemarken? Als er ikke i rute op die dingen verschijnt, dan weet je wel genoegquote:Op woensdag 21 mei 2008 12:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
over bussen
waar leverd berkhof nou kanarie gele ambas aan af?
geen ideequote:Op woensdag 21 mei 2008 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denemarken? Als er ikke i rute op die dingen verschijnt, dan weet je wel genoeg
Ten eerste: die ziekte die je toewenst, denk eens na zielig figuur, je weet niet wat je zegt. (verder hou ik me in)quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
In Utrecht wordt niet gestaakt
Nee, want dat irriteert de mensen niet genoegWeet je wat we doen? We laten gewoon lekker iedereen bij alle haltes een half uur lang barsten, maar we rijden WEL vrolijk iedere 5 minuten met een dikke dubbelgelede bus met "Buiten Dienst" erop. DAT is pas lachen
GVU, sterf aan de kanker. Ik hoop echt dat er binnenkort eens een aantal buschauffeurs goed in elkaar gerost worden
Houd je hoofd koel, eet even een ijsje of zo.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:17 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ten eerste: die ziekte die je toewenst, denk eens na zielig figuur, je weet niet wat je zegt. (verder hou ik me in)
Ten tweede: ik hoop dat je zelf total loss geslagen word.
Ten derde: je weet de reden niet waarom die buiten dienst reed, wie weet naar de garage ivm storing of wat dan ook.
Trieste reactie weer helaas.
Verder ga ik niet eens in op je zogenaamde zielige probleempjes, omdat jij benadeeld word.
Zal een ijsje nemen en misschien nog wat anders, maar je weet hoe het werkt, actie-reactie...quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Houd je hoofd koel, eet even een ijsje of zo.
Ach, weet je. Ik irriteer me er gewoon dood aan, en het gaat maar door met het GVU. En het was voor een groot deel ook simpelweg stoom afblazen. Ik begrijp jouw reactie op mijn post ook heel goed hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:17 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ten eerste: die ziekte die je toewenst, denk eens na zielig figuur, je weet niet wat je zegt. (verder hou ik me in)
Ten tweede: ik hoop dat je zelf total loss geslagen word.
Ten derde: je weet de reden niet waarom die buiten dienst reed, wie weet naar de garage ivm storing of wat dan ook.
Trieste reactie weer helaas.
Verder ga ik niet eens in op je zogenaamde zielige probleempjes, omdat jij benadeeld word.
Oh ja nog even inhoudelijk: als er iedere 5 minuten een bus langs komt met "Buiten Dienst" erop, 5 achter elkaar, en er tegelijkertijd geen enkele bus "in dienst" langs komt, een half uur lang, terwijl er op papier iedere 5 minuten gereden wordt, dan weet ik heus wel hoe laat het is hoorquote:Op woensdag 21 mei 2008 16:17 schreef Bommenlegger het volgende:
Ten derde: je weet de reden niet waarom die buiten dienst reed, wie weet naar de garage ivm storing of wat dan ook.
Wat een onzin. Als jij gaat staken wordt je toch ook niet gelijk ontslagen? Het is alleen lullig voor degenen die afhankelijk zijn van het OV, maar ik kan mij de irritatie van de buschauffeurs goed voorstellen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja nog even inhoudelijk: als er iedere 5 minuten een bus langs komt met "Buiten Dienst" erop, 5 achter elkaar, en er tegelijkertijd geen enkele bus "in dienst" langs komt, een half uur lang, terwijl er op papier iedere 5 minuten gereden wordt, dan weet ik heus wel hoe laat het is hoor![]()
Normale mensen worden voor werkweigering op staande voet ontslagen, maar hey, misschien zijn het wel 5 defecten op rij
Het was geen staken. Dan wzou er op al die bussen "Actie bus" of zo gestaan hebben, en zou het uitgebreid in de media aangekondigd zijn, zoals met de stakingen in het streekvervoer momenteel. Dit gaat over STADSvervoer, wat "gewoon" rijdt. Tenminste, op papier danquote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:14 schreef RealZeus het volgende:
Wat een onzin. Als jij gaat staken wordt je toch ook niet gelijk ontslagen? Het is alleen lullig voor degenen die afhankelijk zijn van het OV, maar ik kan mij de irritatie van de buschauffeurs goed voorstellen.
Idd, want in Dordrecht wordt er ook gewoon gereden en in Noord- en Zuid-West Fryslân ookquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:55 schreef thatsme het volgende:
Tijdens de stakingen in het streekvervoer rijden de meeste stadsbussen in nederland niet. Alleen de in de 4 grote steden. De rest van de steden ligt gewoon alles plat. Heel misleidend.
hier vielen anders nog genoeg ritten uit! buiten de qliners om :/ die reden ook al niet :/quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Idd, want in Dordrecht wordt er ook gewoon gereden en in Noord- en Zuid-West Fryslân ook
Over een vorige opmerking: Hart voor de Klant.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja nog even inhoudelijk: als er iedere 5 minuten een bus langs komt met "Buiten Dienst" erop, 5 achter elkaar, en er tegelijkertijd geen enkele bus "in dienst" langs komt, een half uur lang, terwijl er op papier iedere 5 minuten gereden wordt, dan weet ik heus wel hoe laat het is hoor![]()
Normale mensen worden voor werkweigering op staande voet ontslagen, maar hey, misschien zijn het wel 5 defecten op rij
Ja, dat is zo. En misschien niet eens omdat de chauffeurs er debet aan zijn, maar simpelweg omdat de chauffeurs het meest voor de hand liggende aanspreekpunt van de klant zijn. En in sommige gevallen is dat best oneerlijk misschien ja.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:46 schreef Bommenlegger het volgende:
Over een vorige opmerking: Hart voor de Klant.
DIe leus heeft onze directrice met haar wijsheid besloten erop te zetten.
DIe kan en mag je er alleen opzetten als je het waar kan maken.
Helaas gebeurt dat niet.
En daar worden dus de bestuurders op afgerekend.
Ik weet niet of ze jou verkeerd geïnstrueerd hebben, of mij verkeerd geïnformeerd, maar lijn 11 rijdt in de spits iedere 5 minuten, niet iedere 7. Dat staat in de Abri's, en dat staat op www.gvu.nl.quote:Dan nu over het een half uur moeten wachten.
Lijn 11 rijd buiten de spits om de 10 min, in de spits om de 7 min.
Lijn 12 rijd buiten de spits om de 5 min, in de spits om de 3 min.
Reken maar uit hoeveel bussen dat moeten zijn dan.
Yep, die zie ik geregeld. Overigens staat er dan meestal "Leswagen" op. Hoe dan ook, er was hier geen sprake van leswagens.quote:Ook wel eens opgevallen dat als je een bus ziet die buiten dienst rijdt, dat er voorin een paar personen staan? Dat zijn de lesbussen die de route leren rijden en met de dubbelgelede bussen leren rijden.
@Werkweigering: Ik constateer dat er een half uur lang geen reizigers meegenomen worden, dat betekent dat men niet doet waarvoor men betaald wordt. Ik constateer dat er geen staking voor het stadsvervoer in de grote steden is afgekondigd. 1 + 1 = 2.quote:Wat betreft dat werkweigering, dat begrijp ik ff niet wat dat ermee te maken heeft, en over de storing al net zo min.
Maar kan aan mij liggen.
Dat lijdt geen twijfelquote:Ik zie het waarschijnlijk allemaal anders, omdat ik aan de "andere" kant sta dan jij.
Ja, dat begrijp ik allemaal wel. En het hoeft ook strikt genomen niet eens iets met elkaar te maken te hebben. Maar als je een half uur staat te wachten tot een bus je eindelijk eens mee wil nemen, terwijl er wel vrolijk af en aan "Buiten dienst" gereden wordt, dan gaan mensen dingen met elkaar in verband brengen, al is dat misschien niet terecht.quote:En om nog ff terug te komen op bussen die buiten dienst rijden, als dat vanaf 17.00 uur gebeurd dan zijn dat bussen die naar de garage gaan, simpelweg omdat de dienst van deze bussen erop zit. Misschien is het nu iets duidelijker geworden, het gebeuren over buiten dienst rijden.
We kunnen er hier lang of kort over praten.quote:
Okee, ik wil ook wel wat meer begrip hebben voor de prestaties die ik dagelijks mag meemaken. Wanneer en hoe laat? Ongeveer een half uur voorafgaande aan mijn post. Toegegeven, 5 bussen op rij die uitvallen, dat is een uitzondering. Maar het is dit jaar minimaal de 3e keer dat er 3 of meer op rij uitvallen. En dat is dan gewoon wat ik zelf meemaak. Wat er op de rest van het net gebeurt, geen idee. Morgen kan ik wel een overzicht leveren van ongeveer alles wat me aan metro, tram en bus dwars gezeten heeft in de laatste anderhalf jaar (maar ik heb mijn USB-stick op kantoor laten liggenquote:Op zondag 25 mei 2008 22:45 schreef Bommenlegger het volgende:
We kunnen er hier lang of kort over praten.
Ik vertel het uit de kant van chauffeur en jij als klant die staat te wachten om vervoerd te worden.
Misschien kan je me eens vertellen op welke datum het was en hoelaat.
Je kan 't ook aan de andere kant eens bekijken, dit trekt jou aandacht nóg meer dan als ze er helemaal niet zijn. Slim gedaan van ze, vervelend is het wel. Maar waarom laat jij je zo ontzettend opjutten. Je wist tenslotte dat er gestaakt word her en der. Pak de fiets.quote:
Ik heb geen fiets. Niet dat dat de schuld van GVU is natuurlijk, maar er was duidelijk aangegeven dat het STREEKvervoer zou staken. En dat minstens in de 4 grote steden het STADSvervoer zou rijden. dus dat zou er niks mee te maken moeten hebben. EN wat ik al eerder zei: al die buiten Dienst bussen hoeven er ook niet per se iets mee te maken te hebben. Feit is wel dat er om de 5 minuten een bus verwacht wordt te rijden, en dat er dus in dit geval 5 achter elkaar uitvallen. Ik weet niet HOE je wilt dat ik dat ga bekijken hoor, maar als betaldende reiziger heb ik tot op heden nog geen enkele manier gevonden om daar blij van te worden. Hoe graag ik ook wil.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:00 schreef blup het volgende:
Je kan 't ook aan de andere kant eens bekijken, dit trekt jou aandacht nóg meer dan als ze er helemaal niet zijn. Slim gedaan van ze, vervelend is het wel. Maar waarom laat jij je zo ontzettend opjutten. Je wist tenslotte dat er gestaakt word her en der. Pak de fiets.
Dat zou kunnen. Maar zelfs al zou GVU op alle andere fronten perfect presteren (ja vast welquote:Op maandag 26 mei 2008 22:40 schreef Battlefan het volgende:
Toch wonderlijk dat het bij mij nog nooit mis is gegaan bij het GVU, het lijkt echt bij lijn 11 en 12 te zitten als ik het zo lees
ik ben hier vanmorgen niet gecontroleerd..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:36 schreef Willy84 het volgende:
controleren ze die studentebussen eigenlijk weleens in de spits?
Op lijn 12? Dat is toch praktisch onmogelijk...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:36 schreef Willy84 het volgende:
controleren ze die studentebussen eigenlijk weleens in de spits?
Gisteren werd er ineens weer gecontroleerd.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:36 schreef Willy84 het volgende:
controleren ze die studentebussen eigenlijk weleens in de spits?
Ik heb gisteren (rond 8:10) inderdaad wel een oude A300 stil zien staan met wat bonnenschrijvers. Stond bij het Provinciekantoor. En het was erg druk met uniformen op de stoep. Begreep er niet zo veel van, en er stond "LESWAGEN" op de display. Maar dat was dus idd controle begrijp ik? Overigens mocht mijn 11 ongehinderd doorrijdenquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:45 schreef Bommenlegger het volgende:
Gisteren werd er ineens weer gecontroleerd.
s'Morgens lijn 11 en s'middags lijn 12.
Ze hadden het groots aangepakt.
Een reservebus erbij om met de boefjes te gaan zitten om de bekeuringen uit te schrijven.
Wanneer de resultaten bekend zijn post ik deze.
Klopt, die bus gebruikten ze om daarin te gaan zitten en de bonnen uit te schrijven.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb gisteren (rond 8:10) inderdaad wel een oude A300 stil zien staan met wat bonnenschrijvers. Stond bij het Provinciekantoor. En het was erg druk met uniformen op de stoep. Begreep er niet zo veel van, en er stond "LESWAGEN" op de display. Maar dat was dus idd controle begrijp ik? Overigens mocht mijn 11 ongehinderd doorrijden
In dit geval stopt de bus waar ze staan, en rijd pas verder als de controle gedaan is.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:01 schreef Willy84 het volgende:
Oke, maar gaat dat dan zo dat er 10 man instappen en gaan controleren, en ondertussen rijdt de bus langzaam verder? Of wordt er gestopt waarna iedereen uit moet stappen en moet overstappen op een er voorstaande bus?
Heb eens gelezen dat ze in Den Haag preventief naar wapens gingen fouileren. Dat hadden ze zo georganiseerd dat je moest uitstappen bij een halte waar allemaal hekken stonden.
Dat lijkt me ook ja, die "schrijfbus" was behoorlijk drukquote:Op woensdag 28 mei 2008 23:08 schreef Bommenlegger het volgende:
En dat de bus door mocht, wil denk ik zeggen dat in de bus daarvoor genoeg gepakt is, en niet voldoende mensen hadden dan om de volgende bus te controleren.
Kanariegele bussen voor het BRU:quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
over bussen
waar leverd berkhof nou kanarie gele ambas aan af?
JA die dusquote:Op donderdag 29 mei 2008 22:32 schreef Carport het volgende:
[..]
Kanariegele bussen voor het BRU:
[ afbeelding ]
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/76361
Wel grappig dat dat 088 nummer NERGENS maar dan ook echt NERGENS publiekelijk bekend gemaakt is of ook maar ergens bij een halte vermeld staat. Denk dat 't ze 't dan aardig druk gaan krijgen bij die lijn...quote:BRU Richtlijnen 2008
2008: welke verbeteringen gaat u zien?
Cameratoezicht op bijna alle tramhaltes langs de lijn Utrecht – Nieuwegein/IJsselstein.
Op 15 februari officieel in werking gesteld door de drie burgemeesters.
Het gaat om 46 camera´s op 22 tramhaltes.
In mei opent P+R Papendorp naar verwachting; buslijn 29 (Utrecht CS – Papendorp)
gaat frequenter rijden. In 2009 volgt een busverbinding tussen Papendorp en
Nieuwegein.
Na de zomer gaat BRU extra trams inzetten tussen Utrecht en Nieuwegein;
dit voorjaar rijdt een tram uit Wenen proefritten.
Meer dan 700 bushalteparen verspreid over de hele regio krijgen de komende
jaren een kwaliteitsimpuls: duurzaam, sociaal veilig, toegankelijk en aantrekkelijk.
Per 13 december treedt de nieuwe dienstregeling in. Met - naast het huidige
stadsvervoer - een nieuwe concessie voor regiovervoer (bus en tram) en
spitslijnen. Zichtbaar nieuw zijn daarin onder meer:
- Reizigersinformatie op elke bus, via displays
- 088-nummer voor informatie en klachten tegen regionaal tarief
- Laagdrempelige klachtenregeling met een sneller afhandeling
- Uitsluitend nieuwe bussen die voldoen aan de strengste emissienormen (EEV)
- Geen reclame meer op de bussen
- Speciale aandacht voor het vervoer van en naar kleine kernen
Randstadspoor: ieder uur vier treinen tussen Breukelen en Utrecht, aansluitend busvervoer, parkeren.
Inzet maatregelen tijdens werkzaamheden stationsgebied Utrecht.
Die Franse tram die hier op bezoek was, was ook geel, toeval? Of stiekem een voorproefje...quote:
Dat nummer wordt pas in december ingevoerd he, dus ze hebben nog een half jaar om dat bekend te makenquote:Wel grappig dat dat 088 nummer NERGENS maar dan ook echt NERGENS publiekelijk bekend gemaakt is of ook maar ergens bij een halte vermeld staat.
Dat kan je wel vergetenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 07:51 schreef vw_caddy het volgende:
De communicatie over die kutstakingen verloopt echt weer prima.... Gaan ze nog onderhandelen met de vakbonden? Zou mooi zijn als ik maandag met de bus kon.
nee want dat zou ik december 2007 al ingevoerd moeten zijn en vanaf de nieuwe dienstregeling afgelopen december al gecommuniceerd moeten zijnquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die Franse tram die hier op bezoek was, was ook geel, toeval? Of stiekem een voorproefje...
[..]
Dat nummer wordt pas in december ingevoerd he, dus ze hebben nog een half jaar om dat bekend te maken
Dat 088-nummer staat in dat lijstje hier toch genoemd bij de nieuwe dingen voor de nieuwe concessie vanaf komende december. Vorig jaar is er ook geen nieuwe concessie geweest.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:10 schreef zwahiel het volgende:
Dat is het actiepunten lijstje van 2008.
quote:104 Teletekst zo 01 jun
***************************************
Inspectie keurt bussen Hermes af
***************************************
` Bij openbaarvervoerbedrijf Hermes in
Eindhoven zijn tien van de vijftien
gecontroleerde bussen door de inspectie
afgekeurd.Vijf hadden problemen met de
remmen,van twee deugde de wielophanging
niet en drie bussen vertoonden gebreken
aan de stuurinrichting.
De vijftien bussen waren door de
inspectie uit het wagenpark gelicht.Het
zijn allemaal bussen die ouder dan vijf
jaar zijn en die een half jaar geleden
voor de apk waren aangeboden.
De inspectie eist dat Hermes 35 van
zijn 78 bussen opnieuw laat keuren,
voordat er weer passagiers mee vervoerd
mogen worden.
***************************************
volgende nieuws weer & verkeer sport
Ja, wat een geweldig ideequote:Op zondag 1 juni 2008 18:28 schreef Willy84 het volgende:
Goed bezig weer, misschien dat dit opgelost kan worden door IVW aan te besteden
Ik woon in Amsterdam, dat is al erg genoegquote:Op zondag 1 juni 2008 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, wat een geweldig ideeGa in België wonen met je briljante ingevingen jij
Ho Ho Ho..!!!quote:Op zondag 1 juni 2008 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Eerst Arriva, nu Herpes (xx), wie zal volgen?
Was dat maar zo geblevenquote:Op zondag 1 juni 2008 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:
ach, de fryskers waren al afgekeurd voor ze reden
quote:Op maandag 2 juni 2008 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
ik zie er anders nog genoeg hoor. Vanochtend weer in zo'n kreng gezeten
In theorie wel; echter ontdekt men steeds meer dat er geen haan naar kraait als je in het weekend gewoon 'stiekem' een grote bus meeneemt ipv een Frysker, zoals opgedragenquote:Op maandag 2 juni 2008 14:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]![]()
zelfs lijn 95 rijd niet meer met fryskers
Ja kan ik me voorstellen en heb ook wel hetzelfde gehad. Doordat het XX en Arriva is zie je ook het verschil tussen de 2 concessies op het streekbusplatform. Dan zie je hoe weinig lijntjes en bussen er ri Zaandam gaan en hoeveel Arriva er heeft rijden.quote:Op maandag 2 juni 2008 20:08 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Toen Arriva de diensten van Connexxion had overgenomen voor Amsterdam en omstreken was ik onder de indruk hoeveel Arriva bussen ik continu rond het Amsterdam CS zag rijden. Vandaag was ik onder de indruk van de enorme leegte op hetzelfde station bij het Arriva gedeelte.
Zo`n staking heeft toch wel wat.
quote:Op maandag 2 juni 2008 10:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vandaar dat ik ze hier bijna niet meer zie rijden![]()
Heb je een url met wat meer info over dat nieuwe loonbod? Ik zie daar niets over terug op de FP danwel nu.nl, namelijk...quote:Op maandag 2 juni 2008 22:38 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ja kan ik me voorstellen en heb ook wel hetzelfde gehad. Doordat het XX en Arriva is zie je ook het verschil tussen de 2 concessies op het streekbusplatform. Dan zie je hoe weinig lijntjes en bussen er ri Zaandam gaan en hoeveel Arriva er heeft rijden.
Ben alleen benieuwd wat voor alternatief vervoer mensen hebben gekozen. Hoorde wel op school van mensen die maar niet waren gekomen.
Overigens is er een nieuw loonbod gedaan welke is afgewezen. Zo blijven we bezig!
Miste de bussen op Amstel al
zijn dat niet die andere 8 of 10 meter barrels van VDL? of waren het echt fryskers?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb ze anders ook al in de stadsdienst van Almere gespot
Het komt in ieder geval wel weer een stap dichterbijquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:49 schreef JeePee83 het volgende:
Hiero staat het loonbod weergegeven. Dank u Veolia
onderzoeken worden dus NIET medemogelijk gemaakt door het streek vervoerquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:10 schreef Willy84 het volgende:
Nou wat een onderzoek! Normaliter hebben ze 3 jaar voor zo'n onderzoek nodig. Nu kan het ineens in 3 en een halve dag. Prachtig
Ze zullen wel moeten, de busbedrijven gaan het vast niet trekken als hun bussen 3 jaar lang niet gereden wordenquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:10 schreef Willy84 het volgende:
Nou wat een onderzoek! Normaliter hebben ze 3 jaar voor zo'n onderzoek nodig. Nu kan het ineens in 3 en een halve dag. Prachtig
ow maar! XX rijd hier nog redelijk hoorquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten, de busbedrijven gaan het vast niet trekken als hun bussen 3 jaar lang niet gereden worden
quote:Televaag schrijft:
Nepbushalte voorkomt weglopen
AMSTERDAM - Duitse verpleeghuizen hebben een middel gevonden tegen weglopende Alzheimerpatiënten. Buiten het terrein zijn nepbushaltes geplaatst. Patiënten die daar op de bus wachten kunnen zo eenvoudig door het personeel worden opgespoord. Het komt vaak voor dat politieagenten vermiste patiënten moeten zoeken die op weg zijn naar een niet-bestaand thuis of familieleden. De gemiddelde leeftijd van de patiënten is 84. Hun korte termijngeheugen werkt bijna niet meer, het lange termijngeheugen wel. "Het klinkt gek maar het help echt", zegt Franz-Josef Goebel, voorzitter van de hulporganisatie "Old Lions". "Ze herkennen het bord van de bushalte en denken dat als ze maar wachten, ze wel thuiskomen." Verplegers benaderen de mensen bij de bushalte voorzichtig, zeggen dat de bus later komt en nodigen de wachtenden uit voor een kop koffie. Vijf minuten later zijn ze vergeten waarom ze met de bus wilden.
meteen in een andere CAO trappen graagquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb zostraks gehoord dat er maar een vervoerder heeft ingeschreven voor de concessie Zuid-Oost Fryslân en dat is NS dochter Qbuzz.
Dat is omdat Arriva zich heeft teruggetrokken. Arriva vindt deze regio simpelweg niet winstgevend genoeg om zich daar uit te kunnen leven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb zostraks gehoord dat er maar een vervoerder heeft ingeschreven voor de concessie Zuid-Oost Fryslân en dat is NS dochter Qbuzz.
Nou , er zitten stickers op de zijkant met Frysker, dus dan mag ik er toch vanuit gaan dat ze het zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zijn dat niet die andere 8 of 10 meter barrels van VDL? of waren het echt fryskers?
quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:11 schreef Willy84 het volgende:
Wanneer gaan die stinkbussen weer rijden?
Dat kan nog wel een paar weken gaan duren. Tenzij de bonden en werkgevers tot elkaar komen maar dat verwacht ik niet.quote:
beter! dan zijn ze hier niet meerquote:Op donderdag 5 juni 2008 01:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou , er zitten stickers op de zijkant met Frysker, dus dan mag ik er toch vanuit gaan dat ze het zijn.
hm dat worden dus nog kut bussen naar schoolquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is omdat Arriva zich heeft teruggetrokken. Arriva vindt deze regio simpelweg niet winstgevend genoeg om zich daar uit te kunnen leven.
nogal simpel..quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat kan nog wel een paar weken gaan duren. Tenzij de bonden en werkgevers tot elkaar komen maar dat verwacht ik niet.
Als ze weer gaan rijden weten ze wel gelijk van welke bussen de accu's allemaal slecht zijn. Die starten dan niet meer.
Dat doen ze al, want voor elke niet gereden dag ontvangt de vervoerder geen subsidie. En dan kan het bedrag aan gemiste inkomsten snel oplopen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
nogal simpel..
laat de consessie verlenders gewoon BOETES opleggen voor elke NIET Gereden dag. met terug werkende kracht!moet je opletten hoesnel het gedaan is!
das niet voldoende hequote:Op donderdag 5 juni 2008 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat doen ze al, want voor elke niet gereden dag ontvangt de vervoerder geen subsidie. En dan kan het bedrag aan gemiste inkomsten snel oplopen.
Dat lijkt me eerder ja, die 1000 euro ligt niet echt iemand van wakkerquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Ehm, het gaat voor al die concessies samen meer dan een miljoen per week wat de vervoerders mislopen!!
dan schijf je er een paar nulletjes bijquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder ja, die 1000 euro ligt niet echt iemand van wakker
Duvedec is ook geen merk lamlul. APTS idem. Heb ik ooit beweerd dat ik konzuquind ben?quote:Op maandag 9 juni 2008 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Frysker is geen merk, maar een concept van xx, dus die mag van het lijstje geschrapt worden
Of bedoel je gewoon lege topics?quote:Op maandag 9 juni 2008 18:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Staat nog een niet merk tussen, +1 kudd0w voor de persoon die die aanwijst.
Edit: twee zelfs!
Whehequote:Op maandag 9 juni 2008 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of bedoel je gewoon lege topics?Want dan zal ik die Säffles nog ff opnieuw posten
Waardeloos modje zegquote:Op maandag 9 juni 2008 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee.
Het zou hier ook van toepassing kunnen zijnquote:Op maandag 9 juni 2008 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, het gaat nu over BuzzyBee. Daar ben ik een waardeloze admin.
quote:18:30 10 Juni 2008
Busstaking mag niet in de spits
De chauffeurs van Arriva, Connexxion en Veolia mogen van de rechter doorgaan met hun staking, maar alleen buiten de spitsuren. De rechter in Groningen heeft daarmee deels de eisen ingewilligd van de provincies Groningen, Friesland en Drenthe en reizigersvereniging Rover.
De uitspraak gaat 12 juni in, en geldt voor twee maanden en alleen voor de drie noordelijke provincies, al wordt wel verwacht dat de uitspraak effect zal hebben op de andere provincies.
De chauffeurs voeren sinds eind april actie voor een betere cao. Na beperkte acties wordt er sinds 1 juni in grote delen van het land gestaakt.
quote:Connexxion zegt ’nee’ tegen concessie Rotterdam
ROTTERDAM (ANP) – Connexxion gaat geen offerte aanbieden voor de concessie Bus Streek Overig van de Stadsregio Rotterdam. Dit heeft het vervoersbedrijf woensdag bekendgemaakt. Doordat de NS onbeperkt mag toetreden op de markt voor het streekvervoer, kan er volgens Connexxion concurrentie plaatsvinden op basis van arbeidsvoorwaarden. Het vervoersbedrijf vindt dat onacceptabel.
De NS heeft een goedkopere cao met een lagere pensioenpremie dan geldt voor chauffeurs in het streekvervoer. Zeventig procent van de exploitatiekosten zijn loonkosten. Daarom kan de NS concurreren op arbeidsvoorwaarden, vindt Connexxion.
dr schijnen meer routes te veranderenquote:Op donderdag 12 juni 2008 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Zag vandaag dat de route van lijn 22 gewijzigd gaat worden. Kwam vanochtend opeens 2 haltepalen tegen, waarna ik op onderzoek uit ben gegaan. Blijkt dat de oude route richting Goutum gereden gaat worden, waarna via de noordelijke weg richting Drachtsterbrug gereden gaat worden. Wel een langere omweg zo te lezen, maar het is niet anders.
jammer van t biermerkquote:Op donderdag 12 juni 2008 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Als je aan het werk bent, zie je nog eens wat
Zoals deze bus die achter een hek staat in Grou:
[ afbeelding ]
jaquote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
109 Teletekst vr 13 jun
***************************************
Akkoord bussen,toch nog stakingen
***************************************
` De vakbonden en werkgevers in het
streekvervoer hebben na een nacht en
een dag praten een principe-akkoord
bereikt over een nieuwe cao.Toch gaan
de stakingsacties voorlopig door,"als
stok achter de deur",zegt de FNV.
In het akkoord gaan de partijen ervan
uit dat staatssecretaris Huizinga van
Verkeer inderdaad met geld over de brug
komt.De partijen werden het eens over
een cao voor 1,5 jaar,met een in twee
fasen doorgevoerde loonstijging van
5,5 procent.
Het overleg begon gisteravond om half
negen in een hotel in Bussum en ging
tot het einde van de middag door.
***************************************
volgende nieuws weer & verkeer sport
Goed bezig ja, het lijkt godverdomme België wel. Kutstakers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |