Komt mooi uit, want ik heb er nooit in gezeten. Voor een keertje wel lacheh.quote:Op dinsdag 22 april 2008 04:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
]Nadeel van lijn 52 is dat je vrijwel zeker in een Frysker zit, of je moet net die Dokkumse chauffeur treffen die stiekem een grote bus meepakt i.p.v. een Frysker. Dat is echter zo goed als uitgesloten i.v.m. controle daarop
.quote:In Dokkum kun je in de stationskantine, bij Theo, tussendoor wat snacken/drinken ofzo als je tussendoor wat langer moet wachten
Dat komt me prima uit, want ik heb toch een OVquote:Nadeel van deze lijn is dat hij in het weekend niet rijdt.
Goeiemoggul en thanx!quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien is een leuke optie dat je met lijn 62 van Leeuwarden naar Kollum reist, daar overstapt op lijn 63 naar Dokkum, dan een slagje 52 om met de 54 weer terug naar Leeuwarden te gaan. Is wel een tripje waar veel Fryskers op zitten, maar gaat wel door diverse landschappen in de provincie.
Keep us postedquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:02 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Goeiemoggul en thanx!![]()
Ga toch eens een ritje maken binnenkort
Da's toch naar Oudewater?quote:Op maandag 21 april 2008 17:35 schreef ReisT het volgende:
Herinneren we ons deze nog?
[..]
Ik zat 'm net op 't busstation (BT-HB-50), nu als lijn 180 volgens het A4-tje achter de voorruit.
Oowwwwwwquote:
Dat is toch wat je wilde? Als je liever in een stadse omgeving blijft, moet je maar wat rondjes Maxx doenquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:52 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Oowwwwwwnu moet ik nog echt gaan ook
![]()
zit ik 3 uur in een bielebusjes in me uppie met alleen de sjoof en alleen maar weilanden om me heen
Bron, locatiequote:Op dinsdag 22 april 2008 09:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
en is er weer een Q-linertje (MB Integro) kapot gegaan?
quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is toch wat je wilde? Als je liever in een stadse omgeving blijft, moet je maar wat rondjes Maxx doen
[..]
Bron, locatie
Meer info plz, dit zegt geen reet zo...
Extra spitsritje, rijdt niet verder dan De Meern... en tegelijk met de 245 naar Oudewater die De Meern overslaat.quote:
yeah en vanmiddag ook al een gelede Citaro op lijn 100.. welke daar doorgaans alleen in de ochtend spits rijd.. vaak nog versterkt met een Integrotje :pquote:Op woensdag 23 april 2008 15:20 schreef NoBody122 het volgende:
Er reed vanochtend zo tussen 8-12 een gelede Citaro van Alkmaar op lijn 350
ik kwam 's middags zo'n bus tegen als 350 richting alkmaar:quote:Op woensdag 23 april 2008 15:20 schreef NoBody122 het volgende:
Er reed vanochtend zo tussen 8-12 een gelede Citaro van Alkmaar op lijn 350
pas als er een frysker rijd is het comfort tot onder het nul punt he :pquote:Op woensdag 23 april 2008 20:40 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik kwam 's middags zo'n bus tegen als 350 richting alkmaar:
[ afbeelding ]
lekker comfortabel
hangt van t nummertje af wat er op zitquote:Op woensdag 23 april 2008 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, ik vind Amba's nu ook niet bepaald lange afstandsbussen
quote:Op woensdag 23 april 2008 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, maar dat kan prima met een 8000 Arriva Amba en een 8000 ex-Hermes Alliance
Het zijn matrixdisplays.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
als XX de koersrollen ook eens fixt![]()
dan hoef ik niet elke keer de bus te laten stoppen en te vragen welke lijn het nou is :p
handig als er 2 komen op t zelfde tijdstip enzo
mag ook!quote:Op donderdag 24 april 2008 13:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het zijn matrixdisplays.
Maar goed, ik ben helemaal uitgekeken op koersrollen. Moeilijk te bewerken en meer storingsgevoelig.
LOL!quote:Op donderdag 24 april 2008 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
En niet om de haverklap blijft hangen zoals dat aankondigingenbord in Leeuwarden doet. Als het al werkt, dan blijft het gewoon hangen, maar wel een verbetering: het ding staat weer recht.
omgquote:Op woensdag 23 april 2008 20:40 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik kwam 's middags zo'n bus tegen als 350 richting alkmaar:
[ afbeelding ]
lekker comfortabel
Zou best kunnen, maar volgens mij hebben wij in Leeuwarden momenteel geen volledig witte amba's, alleen die VDL-bus (amba 200). Aangezien 350 alleen vanuit Alkmaar en Leeuwarden wordt gereden ga ik er derhalve vanuit dat deze (momenteel) van Alkmaar isquote:Op vrijdag 25 april 2008 02:12 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een ex-BBA, exex-MTI en een Fryslân Amba. Waren de allereerste amba's op lijndienst. Heb nog nooit in zo'n ding moegen zitten, dus ik kan niet zeggen hoe luxe die bus is.
doorgaans rijden die "afwijkende" bussen een soort van roullatie schema? tussen de verschillende punten :pquote:Op vrijdag 25 april 2008 02:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar volgens mij hebben wij in Leeuwarden momenteel geen volledig witte amba's, alleen die VDL-bus (amba 200). Aangezien 350 alleen vanuit Alkmaar en Leeuwarden wordt gereden ga ik er derhalve vanuit dat deze (momenteel) van Alkmaar is
Officiëel zouden alle Q-Liner bussen van lijn 350 gewoon rond moeten rouleren en at random in Alkmaar danwel Leeuwarden moeten overnachten, afhankelijk van waar ze die dag eindigen.. Echter omdat er in Leeuwarden geen voldoende ruimte is, om i.p.v. de 12-meter Integro's, 15-meter Volvo's te stallen (het past in de huidige situatie allemaal nog maar net), wordt er bij buswissels (dus bij Zurich ('Kop Afsluitdijk')) niet van chauffeur, maar van passagiers gewisseld. Zo blijven de Integro's in Frieslân en de Volvo's in Noord-Hollandquote:Op vrijdag 25 april 2008 07:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doorgaans rijden die "afwijkende" bussen een soort van roullatie schema? tussen de verschillende punten :p
Goeie zaak, hopelijk is dit een oplossing die ook daadwerkelijk tot goede resultaten leidt!quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:45 schreef Willy84 het volgende:
Triestheid![]()
Camera's bewaken chauffeur
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Camera's met speciale agressiedetectoren moeten buschauffeurs gaan beschermen tegen vandalen en geweldplegers in Amsterdam-Noord.
Burgemeester Job Cohen heeft besloten in te gaan op het verzoek van Stadsregio Amsterdam om binnen enkele maanden een dergelijk systeem aan te leggen rond het viaduct van de Waddenweg. Op die locatie hebben buschauffeurs regelmatig te kampen met agressie en geweld bij de bushaltes. Chauffeurs klagen met grote regelmaat over jongeren die daar rondhangen en hen het leven zuur maken. Vooral vervoersbedrijf Arriva heeft er veel last van. Cohen erkent de situatie, mede door het aantal aangiften, en wil maatregelen.
Met agressiedetectie wordt met behulp van microfoontjes in een vroegtijdig stadium naderend onheil gesignaleerd. Stemverheffingen worden geconstateerd en op dat moment gaat er een alarm af bij de uitkijkcentrale en worden de camera's gericht op de locatie waar het geluid vandaan komt. De politie kan op die manier beslissen of zij in actie moet komen.
Volgens Cohen kan het cameratoezicht op deze manier nog effectiever worden toegepast. Bij agressiedetectie wordt ter bescherming van de privacy geen geluid opgenomen.
Benieuwd
Het is voor het eerst dat agressiedetectie bij een cameraproject wordt gebruikt in het kader van handhaving van de openbare orde in Amsterdam. "Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de resultaten ervan", zegt Cohen, die toestemming voor het project geeft tot en met 31 december 2010. Verder komt op het Buikslotermeerplein een nieuw flexibel draadloos camerasysteem dat onmiddellijk kan verhuizen als de situatie daarom vraagt. De grootscheepse renovatie- en bouwwerkzaamheden die op stapel staan, dwingen het stadsdeel ertoe deze maatregel in te voeren. De verwachting is dat steeds op andere plekken rond het plein de problemen de kop opsteken.
Televaag
geen alliances meer....quote:Connexxion checkt bus op brandgevaar
Gepubliceerd op 25 april 2008, 19:09
den helder -
Connexxion heeft deze alle bussen van Den Oudsten van een bepaald type gecontroleerd. Het vervoersbedrijf heeft daartoe besloten vanwege de brand in een bus van dat type zondag bij Van Ewijcksluis. Er werden geen defecten gevonden.
De achterkant van de bus die zondagmiddag van Den Helder naar Hoorn op weg was, vloog tijdens de rit in brand. De chauffeur stopte de bus vlak voor de rotonde bij Van Ewijcksluis, waardoor alle inzittenden tijdig het voertuig konden verlaten. De bus was voor de brandweer niet meer te redden.
Uit onderzoek is gebleken dat de brand is veroorzaakt doordat een brandstofverstuiver in de motor van de bus niet goed vast heeft gezeten. Daardoor is brandstof vrij gekomen, hetgeen de brand veroorzaakt heeft.
Uit angst voor nieuwe ongelukken heeft Connexxion alle bussen van hetzelfde type onderzocht. ,,Maar nergens is het defect geconstateerd. Het is blijkbaar geen structureel probleem. We vermoeden dat de slang misschien niet helemaal juist gemonteerd is. Heel vervelend, maar er is geen angst dat dit weer gebeurt'', aldus woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion.
Om alle gevaren uit te sluiten blijft het busbedrijf de komende tijd bussen van dit type controleren. ,,Gewoon voor de zekerheid. En aan het einde van het jaar wordt dit type vervangen. Dat waren we al van plan.''
valt hier wel mee hoorquote:
quote:
Daarom hebben ze ook net 360 bussen besteld bij Berkhof. Dat zullen dus wel weer Amba's worden...quote:Op zaterdag 26 april 2008 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar goed.. gaan alle Alliances van Connexxion aan de kant? O.o
dan hebben ze heel wat bussen bij te kopen denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |