Was dat maar zo geblevenquote:Op zondag 1 juni 2008 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:
ach, de fryskers waren al afgekeurd voor ze reden
quote:Op maandag 2 juni 2008 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
ik zie er anders nog genoeg hoor. Vanochtend weer in zo'n kreng gezeten
In theorie wel; echter ontdekt men steeds meer dat er geen haan naar kraait als je in het weekend gewoon 'stiekem' een grote bus meeneemt ipv een Frysker, zoals opgedragenquote:Op maandag 2 juni 2008 14:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]![]()
zelfs lijn 95 rijd niet meer met fryskers
Ja kan ik me voorstellen en heb ook wel hetzelfde gehad. Doordat het XX en Arriva is zie je ook het verschil tussen de 2 concessies op het streekbusplatform. Dan zie je hoe weinig lijntjes en bussen er ri Zaandam gaan en hoeveel Arriva er heeft rijden.quote:Op maandag 2 juni 2008 20:08 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Toen Arriva de diensten van Connexxion had overgenomen voor Amsterdam en omstreken was ik onder de indruk hoeveel Arriva bussen ik continu rond het Amsterdam CS zag rijden. Vandaag was ik onder de indruk van de enorme leegte op hetzelfde station bij het Arriva gedeelte.
Zo`n staking heeft toch wel wat.
quote:Op maandag 2 juni 2008 10:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vandaar dat ik ze hier bijna niet meer zie rijden![]()
Heb je een url met wat meer info over dat nieuwe loonbod? Ik zie daar niets over terug op de FP danwel nu.nl, namelijk...quote:Op maandag 2 juni 2008 22:38 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ja kan ik me voorstellen en heb ook wel hetzelfde gehad. Doordat het XX en Arriva is zie je ook het verschil tussen de 2 concessies op het streekbusplatform. Dan zie je hoe weinig lijntjes en bussen er ri Zaandam gaan en hoeveel Arriva er heeft rijden.
Ben alleen benieuwd wat voor alternatief vervoer mensen hebben gekozen. Hoorde wel op school van mensen die maar niet waren gekomen.
Overigens is er een nieuw loonbod gedaan welke is afgewezen. Zo blijven we bezig!
Miste de bussen op Amstel al
zijn dat niet die andere 8 of 10 meter barrels van VDL? of waren het echt fryskers?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 01:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb ze anders ook al in de stadsdienst van Almere gespot
Het komt in ieder geval wel weer een stap dichterbijquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:49 schreef JeePee83 het volgende:
Hiero staat het loonbod weergegeven. Dank u Veolia
onderzoeken worden dus NIET medemogelijk gemaakt door het streek vervoerquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:10 schreef Willy84 het volgende:
Nou wat een onderzoek! Normaliter hebben ze 3 jaar voor zo'n onderzoek nodig. Nu kan het ineens in 3 en een halve dag. Prachtig
Ze zullen wel moeten, de busbedrijven gaan het vast niet trekken als hun bussen 3 jaar lang niet gereden wordenquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:10 schreef Willy84 het volgende:
Nou wat een onderzoek! Normaliter hebben ze 3 jaar voor zo'n onderzoek nodig. Nu kan het ineens in 3 en een halve dag. Prachtig
ow maar! XX rijd hier nog redelijk hoorquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten, de busbedrijven gaan het vast niet trekken als hun bussen 3 jaar lang niet gereden worden
quote:Televaag schrijft:
Nepbushalte voorkomt weglopen
AMSTERDAM - Duitse verpleeghuizen hebben een middel gevonden tegen weglopende Alzheimerpatiënten. Buiten het terrein zijn nepbushaltes geplaatst. Patiënten die daar op de bus wachten kunnen zo eenvoudig door het personeel worden opgespoord. Het komt vaak voor dat politieagenten vermiste patiënten moeten zoeken die op weg zijn naar een niet-bestaand thuis of familieleden. De gemiddelde leeftijd van de patiënten is 84. Hun korte termijngeheugen werkt bijna niet meer, het lange termijngeheugen wel. "Het klinkt gek maar het help echt", zegt Franz-Josef Goebel, voorzitter van de hulporganisatie "Old Lions". "Ze herkennen het bord van de bushalte en denken dat als ze maar wachten, ze wel thuiskomen." Verplegers benaderen de mensen bij de bushalte voorzichtig, zeggen dat de bus later komt en nodigen de wachtenden uit voor een kop koffie. Vijf minuten later zijn ze vergeten waarom ze met de bus wilden.
meteen in een andere CAO trappen graagquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb zostraks gehoord dat er maar een vervoerder heeft ingeschreven voor de concessie Zuid-Oost Fryslân en dat is NS dochter Qbuzz.
Dat is omdat Arriva zich heeft teruggetrokken. Arriva vindt deze regio simpelweg niet winstgevend genoeg om zich daar uit te kunnen leven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb zostraks gehoord dat er maar een vervoerder heeft ingeschreven voor de concessie Zuid-Oost Fryslân en dat is NS dochter Qbuzz.
Nou , er zitten stickers op de zijkant met Frysker, dus dan mag ik er toch vanuit gaan dat ze het zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zijn dat niet die andere 8 of 10 meter barrels van VDL? of waren het echt fryskers?
quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:11 schreef Willy84 het volgende:
Wanneer gaan die stinkbussen weer rijden?
Dat kan nog wel een paar weken gaan duren. Tenzij de bonden en werkgevers tot elkaar komen maar dat verwacht ik niet.quote:
beter! dan zijn ze hier niet meerquote:Op donderdag 5 juni 2008 01:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou , er zitten stickers op de zijkant met Frysker, dus dan mag ik er toch vanuit gaan dat ze het zijn.
hm dat worden dus nog kut bussen naar schoolquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is omdat Arriva zich heeft teruggetrokken. Arriva vindt deze regio simpelweg niet winstgevend genoeg om zich daar uit te kunnen leven.
nogal simpel..quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat kan nog wel een paar weken gaan duren. Tenzij de bonden en werkgevers tot elkaar komen maar dat verwacht ik niet.
Als ze weer gaan rijden weten ze wel gelijk van welke bussen de accu's allemaal slecht zijn. Die starten dan niet meer.
Dat doen ze al, want voor elke niet gereden dag ontvangt de vervoerder geen subsidie. En dan kan het bedrag aan gemiste inkomsten snel oplopen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
nogal simpel..
laat de consessie verlenders gewoon BOETES opleggen voor elke NIET Gereden dag. met terug werkende kracht!moet je opletten hoesnel het gedaan is!
das niet voldoende hequote:Op donderdag 5 juni 2008 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat doen ze al, want voor elke niet gereden dag ontvangt de vervoerder geen subsidie. En dan kan het bedrag aan gemiste inkomsten snel oplopen.
Dat lijkt me eerder ja, die 1000 euro ligt niet echt iemand van wakkerquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Ehm, het gaat voor al die concessies samen meer dan een miljoen per week wat de vervoerders mislopen!!
dan schijf je er een paar nulletjes bijquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder ja, die 1000 euro ligt niet echt iemand van wakker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |