Hehe nee 'jammer genoeg' studeer ik drums (jazz, op het cons in r'dam). Maar hij is heel vaak weg, ik ben eigenlijk vaker in zijn huis dan hijzelfquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:58 schreef robbolo het volgende:
[..]
Ben jaloers! Welk instrument bespeel je eigenlijk? Als je bassist bent, kan hij je ook nog privé les geven
Ik heb mijn ticketquote:Evan Parker/Cor Fuhler/Michael Vatcher
concert
Zaterdag 7 februari 20.30 uur
Entree: ¤12,- / ¤9,- korting /¤7,50 Grandpas.
Evan Parker: sopraansax, tenorsax * Cor Fuhler: piano * Michael Vatcher: drums.
Evan Parker (1944) is een van de meest belangrijke saxofonisten sinds John Coltrane. De Britse saxofonist stond aan de wieg van de Europese improvisatiemuziek. Hij was te beluisteren in een baanbrekend trio met bassist Barry Guy en drummer Paul Lytton en in het Schlippenbach Trio met pianist Alexander von Schlippenbach en drummer Paul Lovens. Verder speelde hij in het London Jazz Composers Orchestra en met o.a. Anthony Braxton, Steve Lacy, Marilyn Crispell, Ned Rothenberg.
"The techniques he's developed have been inspirational summits for many saxophonists." (Richard Cook). Het saxofoonfenomeen komt naar Groningen met wederom een trio dat ditmaal bestaat uit twee kopstukken uit de Amsterdamse jazzscene: pianist Cor Fuhler en drummer Michael Vatcher.
http://en.wikipedia.org/wiki/Evan_Parker
www.euronet.nl/users/fuhler/
doek.org/michaelVatcher_bioE.html
Heurlijk!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:17 schreef Wii-Style het volgende:
Trouwens, I'm Old Fashioned, van John Coltrane (Blue Train). Wat een prachtig nummer.
quote:Pharoah Sanders - tenor sax, percussion, kalimba; Donald Rafael Garrett - bass clarinet, bass, percussion; Jimmy Garrison - bass; John Coltrane - jingle bells, percussion; Frank Butler - drums (center), percussion; Elvin Jones - drums (right channel); Juno Lewis - lead vocal, hand drums, conch shell, percussion; McCoy Tyner - piano.
Zo langzamerhand zijn er wel 20 tvp's in de jazztopics van mij maar iedere keer wordt m'n kloon om het leven gehopen. Als het nog eens gebeurt dan ga ik de bookmarks van firefox gebruiken.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:24 schreef wallofdolls het volgende:
Dat ziet er meer uit als een Toeter Vind Post
De moeite waard? Heb nooit zo veel tijd gestoken in Coltrane na 1964.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:16 schreef wallofdolls het volgende:
Hmmm. Dan zit je Kulu Se Mama te luisteren. En dan denk je... ik hoor weinig echte Coltrane.
[..]
Jajaja, ik vind alles na '64 briljant. Die Kulu Se Mama heeft een of andere geflipte afrikaans aandoende zanger. Best goed en een beetje wereldmuziekachtig, maar toch Coltrane ten voeten uitquote:Op woensdag 9 september 2009 23:00 schreef Os__ het volgende:
[..]
De moeite waard? Heb nooit zo veel tijd gestoken in Coltrane na 1964.
[ afbeelding ]
Is echt een absolute topplaat!
Sowieso is Coltrane na '64 erg goed.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:00 schreef Os__ het volgende:
[..]
De moeite waard? Heb nooit zo veel tijd gestoken in Coltrane na 1964.
[ afbeelding ]
Is echt een absolute topplaat!
wat je zoekt is zelfs een heel genre volgens mij namelijk: third stream. Ik kan je iig moondog van moondog aanbevelenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:12 schreef wallofdolls het volgende:
Ik ben benieuwd of er hier mensen zitten die mij kunnen helpen met het volgende:
ik ben op zoek naar albums van dezelfde artiesten die lijken op:
Town Hall 1962 van Ornette Coleman
Sketches from Spain van Miles Davis
Let the children hear music / Black saint and sinner lady van Mingus
Dit vind ik stuk voor stuk albums die ver boven hun toch al imposante oeuvre uittorenen, maar toch kom ik niks tegen wat er op lijkt. Zijn dit de enige albums die ze op die manier gemaakt hbben (meer richting klassiek) of hebben ze stiekem nog meer van zulks gemaakt.
Ik hoor t graag.
Haha cool, bedankt.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]
wat je zoekt is zelfs een heel genre volgens mij namelijk: third stream. Ik kan je iig moondog van moondog aanbevelen
oh en hier is een lijstje van de top albums (door alle gebruikers van rym):
hier dus
wie?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:20 schreef Seven. het volgende:
Als ik Incognito zeg, wat zeggen de jazzfans dan?
Incognito?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:20 schreef Seven. het volgende:
Als ik Incognito zeg, wat zeggen de jazzfans dan?
Klassiekers is toch waar het hart van de meesten (hier) liggen, denk ik.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:16 schreef Os__ het volgende:
Is hier helemaal geen animo bij de 'nieuwere' generatie zoals Kurt Rosenwinkel, Jonathan Kreisberg, Chris Potter, Aaron Parks, Joshua Redman, Ari Hoenig en consorten? Sommige van hen gaan een hele interessante originele richting op vind ik hoor. Zeker de moeite waard om te checken.
Kurt Rosenwinkel vind ik wel goed, Chris Potter ook, maar Joshua Redman vind ik echt slappe hap.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:16 schreef Os__ het volgende:
Is hier helemaal geen animo bij de 'nieuwere' generatie zoals Kurt Rosenwinkel, Jonathan Kreisberg, Chris Potter, Aaron Parks, Joshua Redman, Ari Hoenig en consorten? Sommige van hen gaan een hele interessante originele richting op vind ik hoor. Zeker de moeite waard om te checken.
Luister dan eens naar Spirit of the Moment: Live at the Village Vanguard. Dat is alles behalve een slappe hap en als je Chris Potter kan waarderen moet er aan dat album zeker wel wat te beleven zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 23:55 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Kurt Rosenwinkel vind ik wel goed, Chris Potter ook, maar Joshua Redman vind ik echt slappe hap.
Moondog is geniaal! Ik kan het niet echt Jazz vinden, maar ach. Van dat album Moondog is een mooie dubbelrelease op CD verschenen, samen met Moondog II.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Haha cool, bedankt.
Het suffe is dat ik een paar dagen geleden al op die overzichtspagina zat (vraag me niet hoe) en volgens mij heb ik zelfs Moondog gedownload. Toch viel t kwartje niet dat dit het type muziek is dat ik zocht (ik heb Monodog ook nog niet geluisterd).
wat trouwens óók een heel gaaf album isquote:Op donderdag 12 november 2009 21:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Moondog is geniaal! Ik kan het niet echt Jazz vinden, maar ach. Van dat album Moondog is een mooie dubbelrelease op CD verschenen, samen met Moondog II.
Die Live At Newport is echt geniaal ja!!quote:Op maandag 16 november 2009 12:20 schreef wallofdolls het volgende:
Ik vind Moondog ook érg goed.
Net trouwens Dizzy Gillespie live at Newport geluisterd en die is ook niet mis.
Is dat die cd waarop Lee Morgan het stokje van Dizzy overneemt en de solo op Night In Tunesia mag spelen?quote:Op maandag 30 november 2009 23:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die Live At Newport is echt geniaal ja!!
Ik heb zelf aangeschaft:quote:Op maandag 7 december 2009 00:01 schreef Os__ het volgende:
Welke albums heb je aangeschaft als ik vragen mag?
Alleen de cultuurbarbaar die het plaatje er bij gezocht heeft zat er zo'n 13 jaar naastquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:34 schreef Libereco het volgende:
Nog zo'n heerlijk nummer. Of de tijd even stilstaat....
het is dus toen ik aan het refreshen was ineens uitverkocht, dus ja...dan houdt het opquote:Op maandag 8 februari 2010 21:50 schreef Os__ het volgende:
Als het niet uitverkocht is zijn er toch kaartjes die je aan de kassa kan afhalen voor 5 euro? Dat is in ieder geval wel zo in De Doelen.
Zondag naar Lou Donaldson en dan of 17 maart naar de San Francisco Jazz Collective of 20 maart naar Brad Mehldau. Lastige keuze aangezien ik Mehldau al een keer gezien heb.
Een redelijke prijs, wat heet. Ik vind dit gewoon spotgoedkoopquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:17 schreef Os__ het volgende:
Die series zijn voornamelijk een bijeen geraapt zooitje. Wel by far the best opties om een goede introductie te krijgen van een artiest voor een redelijke prijs.
Ik heb de Django set en dat is kwalitatief toch niet onaardig. Zeker niet voor die prijs uiteraard.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:17 schreef Os__ het volgende:
Die series zijn voornamelijk een bijeen geraapt zooitje. Wel by far the best opties om een goede introductie te krijgen van een artiest voor een redelijke prijs.
Precies, die Gordon set is ook erg goed. Ik weet wel dat je voor 5 eurodie je betaalt voor dit soort cd´s bij die popmuziekgoden uit de jaren ´60 ´70 echt enorme boutopnamen krijgt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb de Django set en dat is kwalitatief toch niet onaardig. Zeker niet voor die prijs uiteraard.
quote:Let's Get Lost
Unieke film over het leven van Chet Baker, de legendarische muzikant met het melancholische trompetgeluid en de gehavende, melodieuze croonerstem. Van wonderboy van de West Coast Jazz in de jaren vijftig, tot de allergrootsten gerekend, en vervolgens in de val van drugs en drank getrapt, heeft hij bijna twee decennia lang een bestaan in de marge van de jazzwereld geleid.
Zondag 2 mei, 02:55, BBC2
Dat tijdstip...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 21:21 schreef OldJeller het volgende:
Interessante documentaire morgen op BBC2.
[..]
Geweldige serie iddquote:Op maandag 14 juni 2010 00:02 schreef TJLinden het volgende:
Dikke aanrader voor (dixieland) jazzfans: de nieuwe HBO-serie Treme.
De serie draait om post-Katrina New Orleans dat weer op z'n pootjes probeert te krabbelen en volgt daarin een groepje mensen. Het verhaal is niet spectaculair, maar de sfeer is geniaal en het zit volgepropt met jazz. Altijd wel live-gigjes, muzikanten en parades in beeld.![]()
Hoedanook, via die serie ben ik ook weer een beetje in de sferen gekomen en zit ik me weer 's wat meer in jazz te verdiepen. Ben op basis van de FOK top 100 wat dingen aan het binnenhalen en zit momenteel te genieten van Coltrane, Parker, Mingus, Ellington, Armstrong, Davis, Lewis, Fitzgerald, Morton, Monk, Cole, enz.![]()
Ik ga het topic nog even doorspitten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |