abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2008 @ 20:10:42 #151
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_64098670
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het kabinet meent even voor iedereen geldende normen en waarden te kunnen vaststellen.

Ik kan prima voor mezelf denken, daar heb ik geen opgelegde regels voor nodig waarvan bepaalde mensen vinden dat het zo hoort.
Whehe, natuurlijk, adviesgroepen van de regering zeggen dat het een slecht plan is en wat doet de regering vervolgens: ze ramt het plan er lekker door. Misschien moet zo'n groep volgende keer eens reverse psychology toepassen en zeggen dat het wèl gedaan moet worden, benieuwd of ze het dan stopzetten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_64099992
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Whehe, natuurlijk, adviesgroepen van de regering zeggen dat het een slecht plan is en wat doet de regering vervolgens: ze ramt het plan er lekker door. Misschien moet zo'n groep volgende keer eens reverse psychology toepassen en zeggen dat het wèl gedaan moet worden, benieuwd of ze het dan stopzetten.
Precies, en het ergste is dat dit niet eens de eerste keer is dat de Christelijke partijen menen hun zin te moeten doordrukken, met de invoering van het paddoverbod is het kabinet ook totaal voorbij gegaan aan de uitkomsten van talloze onderzoeken van deskundigen (die het kabinet notabene zelf had opgevraagd).

Maar als standpunten schijnbaar niet in het straatje passen van de eigen visie en normen en waarden van - voornamelijk - de Christelijke partijen dan is de waarheid schijnbaar ondergeschikt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_64104592
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

We kunnen adviesgroepen ook gewoon afschaffen. Deze subsidiesponzen ondermijnen de democratie.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_64105312
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies, en het ergste is dat dit niet eens de eerste keer is dat de Christelijke partijen menen hun zin te moeten doordrukken, met de invoering van het paddoverbod is het kabinet ook totaal voorbij gegaan aan de uitkomsten van talloze onderzoeken van deskundigen (die het kabinet notabene zelf had opgevraagd).

Maar als standpunten schijnbaar niet in het straatje passen van de eigen visie en normen en waarden van - voornamelijk - de Christelijke partijen dan is de waarheid schijnbaar ondergeschikt.
Dat is nog hetgeen dat mij veruit het meeste stoort. Klink pretendeert op 'rationele gronden' een paddoverbod in te voeren. Als hij nou gewoon zou zeggen: 'Ik vind het gebruik van paddo's immoreel en daarom kan de overheid dit niet toestaan.' dan zou dat wat mij betreft prima zijn. Als hij echter blijft volhouden dat paddo's zeer gevaarlijk zijn en daarom verboden moeten worden zodat er minder incidenten zijn, dan zou hij toch serieus naar zo'n CAM raport moeten kijken en niet iets zeggen dat neerkomt op: 'De uitkomsten van dat onderzoek zinnen met totaal niet, dus het klopt niet'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64107198
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is nog hetgeen dat mij veruit het meeste stoort. Klink pretendeert op 'rationele gronden' een paddoverbod in te voeren. Als hij nou gewoon zou zeggen: 'Ik vind het gebruik van paddo's immoreel en daarom kan de overheid dit niet toestaan.' dan zou dat wat mij betreft prima zijn. Als hij echter blijft volhouden dat paddo's zeer gevaarlijk zijn en daarom verboden moeten worden zodat er minder incidenten zijn, dan zou hij toch serieus naar zo'n CAM raport moeten kijken en niet iets zeggen dat neerkomt op: 'De uitkomsten van dat onderzoek zinnen met totaal niet, dus het klopt niet'.
Ja, het schijnt dat hij doorgaans vatbaar is voor overwogen argumentatie, maar dat paddoverbod en de hele mediamachine eromheen is volksmennerij. Een minister die, zeker in zo'n departement, toch mensen om zich heen moet hebben die beleid met een wetenschappelijke basis willen onderbouwen, de Telegraafhypes rond blijft bazuinen moet toch weten dat hij aan het liegen is? Er is niet veel aan te begrijpen, maar misschien ligt het aan de slecht verlichte wegen naar de macht binnen het CDA.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:09:00 #156
66825 Reya
Fier Wallon
pi_66737858
quote:
Oproep voor vakantie in eigen land

Staatssecretaris Heemskerk vindt dat Nederlanders in eigen land op vakantie moeten gaan. Gemiddeld gaan er jaarlijks zo'n 9 miljoen Nederlanders naar het buitenland. Als een derde van hen hier blijft, levert dat miljarden op, wat een forse impuls voor de economie betekent.

Volgens de staatssecretaris kan de toeristische sector wel een steuntje in de rug gebruiken. Vorig jaar is het aantal buitenlanders dat Nederland bezoekt fors gedaald.

Het Nederlands Bureau voor Toerisme verwacht dit jaar een verdere daling. Staatssecretaris Heemskerk zelf gaat in mei een weekje naar Terschelling.
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:29:52 #157
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_66746816
Alleen de koptitels van veel regels in de Op klinken niet slecht. Borstvoeding is niet slecht dacht ik zo en te prefereren boven poedermelk. Met al die "goedbedoelde" betuttelingen snap ik niet waarom oorlog nodig was in Irak met eigen doden tot gevolg. En waarom Fluoride nu een voedings-supplement is. Allesbehalve gezond dus.. Erg tegenstrijdig deze regering. En naast veel willen ook veel belasting eisen..

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 05-03-2009 22:35:58 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_66746941
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:09 schreef Reya het volgende:

[..]
Het was niet verplicht. Verplicht zou zijn als ze de ambtenaren zouden verplichten hun vakantiegeld in eigen land te besteden Veelzeggend, want kennelijk is dit wel één van de onderzochte mogelijkheden geweest. Anders verzin je dit niet.
pi_66750372
Dit is nieuw. Na het roken gaat het eten op de schop.

Steeds meer mensen met overgewicht
Het aantal Nederlanders met overgewicht is in de afgelopen dertig jaar flink toegenomen.
quote:
STEEDS MEER MENSEN MET OVERGEWICHT

De helft

Begin jaren '80 was 30% van de volwassen Nederlanders te dik. Nu is dat gestegen tot ongeveer de helft.
Risico's

Zware mensen hebben meer kans op hart en vaatziekten, suikerziekte en kanker. Minister Klink van Volksgezondheid wil dat te zware mensen op doktersadvies gratis mogen sporten. Het moet in de basisverzekering worden opgenomen.
Kinderen

Ook veel kinderen zijn te zwaar. Daarom wil de minister dat reclame voor ongezond eten aan banden wordt gelegd.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 07:47:45 #160
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66753971
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:44 schreef _Qmars_ het volgende:
Dit is nieuw. Na het roken gaat het eten op de schop.

Het aantal Nederlanders met overgewicht is in de afgelopen dertig jaar flink toegenomen.
[..]

Het cbs laat mooi die ontwikkeling zien.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67015941
Weer een leuk gevalletje symboolwetgeving.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/93616
quote:
Den Haag - Het kabinet stelt een algeheel verbod in op de verkoop en het bezit van stiletto’s, valmessen en vlindermessen om steekincidenten te voorkomen. Dit blijkt uit een wetsvoorstel van minister Hirsch Ballin van Justitie waarmee de ministerraad vrijdag 13 maart heeft ingestemd.

Momenteel is de verkoop en het bezit van de genoemde steek- en stootwapens alleen toegestaan als wordt voldaan aan een bepaalde maatvoering en de betreffende bezitter meerderjarig is.

Uit recent onderzoek is gebleken dat ze veelvuldig worden aangeboden via het legale verkoopcircuit en dus eenvoudig verkrijgbaar zijn. Bovendien hebben stiletto’s, vlindermessen en valmessen aantrekkingskracht op jongeren.
- Of de messen worden in het illegale circuit verkocht aan jongeren, dus dan heeft een verbod geen zin
- Of de messen worden via de winkels aan jongeren verkocht, en dan blijkt dat een verbod dus geen zin in

De enige die er last van zal hebben is de volwassen hobbyist. Een kind kan dit beredeneren, behalve Ernst....
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:42:59 #162
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67018551
Hoe moeten mensen voortaan hun sinaasappels schillen dan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_67020491
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:42 schreef Yildiz het volgende:
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:13:57 #164
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67024205
Shit die kan je bij de praxis niet meer krijgen.. Je kan ook lange schroevedraaiers gebruiken en die flink slijpen..

En heggescharen kunnen die dingen koppen snellen zonder veel moeite?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:40:49 #165
198365 Morendo
The Real Deal
pi_67027280
quote:
Door middel van een schilmesje wellicht?
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:45:21 #166
198365 Morendo
The Real Deal
pi_67027396
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:05 schreef Autodidact het volgende:
De enige die er last van zal hebben is de volwassen hobbyist. Een kind kan dit beredeneren, behalve Ernst....
Over welke hobby's spreken we dan?
  zaterdag 14 maart 2009 @ 00:10:24 #167
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_67028090
Er klopt iets niet. Aan de ene kant roept de overheid op tot gezond eten enzovoort. Maar aan de andere kant gebeuren er dingen die verre van gezond zijn en goedgekeurd door die o-zo geliefde EU-parlement (wat balkenende ons zo door de strot heeft geduwd)
pi_67028548
quote:
Jij schilt het met een stiletto?
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 00:40:55 #169
230491 Zith
pls tip
pi_67028833
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:29 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Jij schilt het met een stiletto?
Waarom niet?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 00:41:42 #170
230491 Zith
pls tip
pi_67028852
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 23:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Koken, eten, houtbewerken, naaien
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 01:12:42 #171
198365 Morendo
The Real Deal
pi_67029607
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:41 schreef Zith het volgende:

[..]

Koken, eten, houtbewerken, naaien
Dat zal allemaal wel.
Toch vind ik het persoonlijk wenselijk dat die betreffende messen verboden worden.
Evenals bij het verbieden van heroïne en machinegeweren zullen bepaalde, ter goeder trouwe, hobbyisten de dupe zijn van een dergelijk verbod. Maar dat betekent niet dat de samenleving als geheel er niet bij gebaat is. En kom op, eten met een valmes: are u kidding me?
pi_67031783
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 01:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel.
Toch vind ik het persoonlijk wenselijk dat die betreffende messen verboden worden.
Evenals bij het verbieden van heroïne en machinegeweren zullen bepaalde, ter goeder trouwe, hobbyisten de dupe zijn van een dergelijk verbod. Maar dat betekent niet dat de samenleving als geheel er niet bij gebaat is.
Wel als het verbod op niemand anders effect kan hebben. Het probleem is nu juist dat het illegaal verkocht wordt aan jongeren. Er is legaal geen probleem.

En met deze redenering kun je natuurlijk alles verbieden.
quote:

[..]
En kom op, eten met een valmes: are u kidding me?
Mwa, ik ken een boswachter die een stiletto gebruikt. Een stiletto is niet dodelijker dan elk ander mes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Autodidact op 14-03-2009 09:23:56 ]
pi_67031796
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 23:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Outdoor, kampeerders, survival, etc.
pi_67034181
quote:

[..]

Dat zal allemaal wel.
Evenals bij het verbieden van heroïne en machinegeweren zullen bepaalde, ter goeder trouwe, hobbyisten de dupe zijn van een dergelijk verbod. Maar dat betekent niet dat de samenleving als geheel er niet bij gebaat is. En kom op, eten met een valmes: are u kidding me?
Het is inderdaad maar goed dat heroïne verboden is, stel je voor dat mensen in Nederland dat daadwerkelijk zouden gebruiken.
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 11:36:18 #175
230491 Zith
pls tip
pi_67034367
quote:

[..]

En kom op, eten met een valmes: are u kidding me?
Het is pure symboolpolitiek. Wat maar een vlindermes nou gevaarlijker dan een kookmes, beiden gaan dwars door je huid
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:12:45 #176
198365 Morendo
The Real Deal
pi_67036602
Ernst HB zal het verbod wel hebben afgekeken van Groot Brittannië, waar 'knife-crime' echt een zeer groot probleem is. Het verbod raakt mij persoonlijk niet en het interesseert me verder ook vrij weinig. Ik wil wel alle hobbyisten veel sterkte toewensen.
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 21:17:47 #177
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67051155
quote:
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 13:12 schreef Morendo het volgende:
Het verbod raakt mij persoonlijk niet en het interesseert me verder ook vrij weinig.
Het interesseert je zo weinig dat je het persoonlijk wenselijk vindt dat ze verboden worden.
Carpe Libertatem
pi_67052935
Alsof een simpel vleesmes uit de keukenla geen dodelijk wapen kan zijn
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:18:53 #179
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71451388
quote:
CDA wil verplichte chips in fietsen

Alle fietsen in Nederland moeten verplicht worden voorzien van een chip; ook de goedkope, uit het buitenland geïmporteerde fietsen.

Bovendien moeten politie, fietsenstallingen en de fietsenhandel worden uitgerust met veel meer chiplezers. Dat stelde Tweede Kamerlid Joop Atsma (CDA) donderdag naar aanleiding van een artikel in het AD.

Hij vindt dat minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) meer werk moet maken van de aanpak van fietsendiefstal en hier enkele miljoenen voor moet uittrekken.

Het Kamerlid benadrukte dat Nederland met ongeveer 700.000 tot 800.000 gestolen fietsen per jaar koploper is in de wereld.

Hij vermoedt dat er veel gestolen exemplaren zijn onder de tienduizenden fietsen die op de stallingen bij NS-stations staan.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 10:29:52 #180
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71451643
Werk van moet maken? Maar, maar, men heeft twee jaar geleden al afgesproken dat er volgend jaar 100.000 minder fietsen worden gestolen. Lezen criminelen geen kabinetsplannen ofzo?
quote:
DEN HAAG - Het kabinet wil het aantal gestolen fietsen terugbrengen. In 2010 moeten dat er 100.000 minder zijn ten opzichte van 2006. Nu worden er jaarlijks ongeveer 750.000 fietsen gestolen.
http://www.ad.nl/binnenland/article1437040.ece
Carpe Libertatem
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:40:18 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71451899
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Werk van moet maken? Maar, maar, men heeft twee jaar geleden al afgesproken dat er volgend jaar 100.000 minder fietsen worden gestolen. Lezen criminelen geen kabinetsplannen ofzo?
[..]

http://www.ad.nl/binnenland/article1437040.ece
Asociaal, inderdaad. Als elke junk gewoon een paar fietsen minder per jaar steelt, zou dit doel tenminste behaald worden; ik bemerk een gebrek in respect voor overheidsplannen bij delinquenten.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 10:47:25 #182
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71452090
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:40 schreef Reya het volgende:
Asociaal, inderdaad. Als elke junk gewoon een paar fietsen minder per jaar steelt, zou dit doel tenminste behaald worden; ik bemerk een gebrek in respect voor overheidsplannen bij delinquenten.
Tijd om asocialen te chippen!
Carpe Libertatem
pi_71452678
Ik vraag me ook af waar we heen gaan als ik al die verboden zie. En dan hebben we het nog niet eens over handhaving daarvan.

Maar ik realiseer me ook dat veel verboden een gevolg zijn van een gebrek aan verantwoordelijkheid bij de mensen zelf. Als overlast toeneemt, springen een stel regelzuchtige ambtenaren erop om alles te regelen. En vaak niet op de manier zoals de mensen graag zien, omdat het moraliserende vingertje van de overheid dan tevoorschijn komt. Houden we meer rekening met elkaar, dan zijn er veel minder conflicten en wordt er ook minder verboden. Dan houdt de overheid tijd en budget over om de echte problemen aan te pakken: criminaliteit, schooluitval, bevorderen van werkgelegenheid, etc.
pi_71509446
quote:

[..]

Als die junks nu gewoon eens opgesloten werden in een afkickkliniek dan was is het hele fietsendiefstal probleem volledig verdwenen. Ten tijde van de LPF werd er geen fiets gestolen in Rotterdam centrum, maar nu de PvdA terug is zijn ook de junks terug. Dus neemt het aantal fietsendiefstallen weer toe.
  † In Memoriam † zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:57:41 #185
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71509738
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Als die junks nu gewoon eens opgesloten werden in een afkickkliniek dan was is het hele fietsendiefstal probleem volledig verdwenen. Ten tijde van de LPF werd er geen fiets gestolen in Rotterdam centrum, maar nu de PvdA terug is zijn ook de junks terug. Dus neemt het aantal fietsendiefstallen weer toe.
Carpe Libertatem
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:27:41 #186
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71514756
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:08 schreef lyolyrc het volgende:
Ik vraag me ook af waar we heen gaan als ik al die verboden zie. En dan hebben we het nog niet eens over handhaving daarvan.

Maar ik realiseer me ook dat veel verboden een gevolg zijn van een gebrek aan verantwoordelijkheid bij de mensen zelf. Als overlast toeneemt, springen een stel regelzuchtige ambtenaren erop om alles te regelen. En vaak niet op de manier zoals de mensen graag zien, omdat het moraliserende vingertje van de overheid dan tevoorschijn komt. Houden we meer rekening met elkaar, dan zijn er veel minder conflicten en wordt er ook minder verboden. Dan houdt de overheid tijd en budget over om de echte problemen aan te pakken: criminaliteit, schooluitval, bevorderen van werkgelegenheid, etc.
nee, nee, wacht, als de burgers allemaal braaf waren geweest, denk je dat dit abnormaal is wat er gebeurd? het is gewoon een maatschappij en dan heb je dat soort dingen, het is volgens mij heel natuurlijk. de politiek kan het ook uitlichten en gebruiken om de burger meer en meer regels opte leggen. met de bedoeling ze in de hoek te drukken, bij de keel te vatten.

in de gezondheidszorg bijv. zijn wij daarin allemaal erg crimineel? wat doet de overheid echter, ze bemoeien zich veral mee waardoor het stervens duur wordt. waar hebben wij dat aan verdiend?

wat ik wil zeggen is dat die regels er toch wel kwamen, of we nou allemaal over-crimineel waren of juist erg braaf.. Het is hun doel om ons bij de keel te vatten en ons in de hoek te drukken, geen andere keus te geven. Zij willen alles chippen dat is al jaren geleden gezegd. En zie hier... Dan moet je niet andere factoren de schuld geven. Het is alleen afleding en een goed excuus om het op criminaliteit te gooien voor de overheid.

We vertonen erg veel gelijkenissen met de jaren '30.. de media, de zondebokken, de socialisme, de angst.

[ Bericht 7% gewijzigd door Schenkstroop op 01-08-2009 14:37:36 ]
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:44:07 #187
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71515070
Ik denk dat onze politici denken dat zij het voor een goed doel doen, een ideaal. als ik kijk naar de eocnomische crisis, de militairisme, het oorlogsje spelen, en het aanwijzen van zondebokken, dan stevenen wij af op een nieuwe wereldwijde oorlog. Hitler deed ook aan imperialisme, landje inpikken met smoesjes en valse gronden. Nu is dat niet anders. Het is allemaal socialisme/marxisme. Ze proberen het weer om een ideaal na te streven, maar wat echte machthebbers willen is gewoon landje roven, mensen vermoorden, winst maken dmv oorlog. En de overgrote deel aan politici trappen er allemaal blind in.
pi_71515140
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:08 schreef lyolyrc het volgende:

Maar ik realiseer me ook dat veel verboden een gevolg zijn van een gebrek aan verantwoordelijkheid bij de mensen zelf.
Dit is een kip-ei verhaal. Hoe meer de overheid zich met zaken gaat bemoeien, hoe minder verantwoordelijkheid burgers zullen nemen. En vervolgens zal de overheid nóg meer macht grijpen, enzovoort. Zie hier de neerwaartse spiraal waarin wij ons nu bevinden.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71517504
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:47 schreef dddour het volgende:

[..]

Dit is een kip-ei verhaal. Hoe meer de overheid zich met zaken gaat bemoeien, hoe minder verantwoordelijkheid burgers zullen nemen. En vervolgens zal de overheid nóg meer macht grijpen, enzovoort. Zie hier de neerwaartse spiraal waarin wij ons nu bevinden.
Correct, maar de overheidsminnenden zijn het hier uiteraard niet mee eens. Ze doen het voor alsof zij heel solidair en sociaal zijn terwijl hun gehele gedachtegoed is gebaseerd op een diepgewortelde minachting van de gemiddelde burger. Deze burger valt niet te vertrouwen en moet dus middels regels zoveel mogelijk in de tang worden gehouden. De verantwoordelijkheid wordt de burger uit de handen genomen door de vrijheid te beperken.

De spiraal gaat door tot het moment waarop de staat álles bepaalt. Hopelijk volgen hierop grootschalige conflicten, waardoor de vrijheid (tijdelijk) kan wederkeren. En dan zitten de schuldige, solidaire, sociale staatsleiders opeens in de rechtbank, hun daden uit te leggen, zeggende dat ze het beste voor hadden met de bevolking.

Wanneer leert men nou eens van de geschiedenis? Het is al zo vaak gebleken dat een machtige overheid meer kwaad dan goed doet. Het is al vaak genoeg bewezen dat het niet werkt om een kleine groep machthebbers alles te laten bepalen voor de rest van de bevolking. Het leidt vrijwel altijd tot misbruik. En toch is de heersende mening nog steeds niet dat vrijheid het grootste goed is.

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71546888
chips en databases en chips en databases en chips en databases.

ja mensen dit is de heilige graal.

alles kunnen we oplossen met chips en databases.

waarom is er geen enkele politieke partij die MINDER databases en MINDER chips en MINDER monitor mogelijkheden wil voor de overheid.

ik voel mij echt niet veiliger als ik weet dat de oveheid over mij (be)waakt
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:33:42 #191
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71573933
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:17 schreef Apogist het volgende:
chips en databases en chips en databases en chips en databases.

ja mensen dit is de heilige graal.

alles kunnen we oplossen met chips en databases.

waarom is er geen enkele politieke partij die MINDER databases en MINDER chips en MINDER monitor mogelijkheden wil voor de overheid.

ik voel mij echt niet veiliger als ik weet dat de oveheid over mij (be)waakt
Het punt dat jij aanhaalt, is misschien wel het meest verontrustende.
Er zijn geen partijen die de inperking van de privacy willen terugdraaien, hoogstens een paar partijen die verdere inperking tijdelijk tegen willen houden. Net als bij wetten, regels en belastingen, zie je alleen dat het verder uitgebreid wordt, het wordt nooit minder. De overheid maakt immers geen fouten Op het moment dat er een nieuw verbod wordt ingevoerd, de belastingen worden verhoogd, of een nieuwe database geopend wordt, kun je ervan uitgaan dat dat niet meer teruggedraaid wordt. Ook daarom zou er veel beter over nagedacht moeten worden. Niet alleen door politici, maar ook door burgers.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_71575531
quote:

[..]

En als je de dieven niet kan aanpakken, dan richt je je op de fietseigenaren:
quote:
3.Fiets niet op slot zetten

Het boetebedrag wordt:
¤30
http://www.om.nl/onderwer(...)99,13237,3115#keuzes
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:25:00 #193
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71575671
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:20 schreef nikk het volgende:

[..]

En als je de dieven niet kan aanpakken, dan richt je je op de fietseigenaren:
[..]

http://www.om.nl/onderwer(...)99,13237,3115#keuzes
Dat is echt dieptriest.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_71580734
ook zoiets.

Verhagen(israel,amerika fanboy) heeft dus ingestemd samen de andere ministers van buitenlandse zaken in de EU om de VS gewoon toegang te geven tot de bankgegevens van alle EU bewoners. :S :S

sorry?

en gaat dit ook visa versa op? NEEN, net zoals met alle uitleveringsverdragen met de VS die altijd voordelig uitpakken voor de VS en slecht voor de andere landen (neem het VK recent nog)

Ik verwacht dat Verhagen, als lid van het kabinet, mijn privacy gaat beschermen, toch????
ik verwacht dat hij tegen de andere EU ministers zegt, dat dit een kwalijke zaak is.
maar nee hoor, hij is zo hypocriet als wat. Laatst waren ze bij obama op bezoek, kunnen ze niet ff opkomen voor nederland en afdwingen dat die "the Hague intervention act"(die feitelijk alleen symbolische waarde heeft) ongedaan moet worden gemaakt.
nee, ze kwamen er weg met NIETS. De enige partij die wat leek te winnen was eventueel Obama. Aangezien Balkenende 'de deur op een kier' heeft gezet voor een afghanistan missie.

Tegen Ijsland durft Verhagen een gigantisch grote bek op te zetten maar bij de VS kruipt ie in de kont.

nog zoiets met dat china debacle en de dalai lama. Dit kabinet had net als Frankrijk de rug recht moeten houden. Wat gaan ze doen?? nederland boycotten?? so what. Al die schepen die in Rotterdam hun goederen komen afleveren en ophalen kunnen alleen in Rotterdam terecht, geen enkele andere haven in europa kan de hoeveelheid schepen van de grootste klasse aan. Economische sancties kunnen ze maar beperkt toepassen aangezien Nederland onderdeel is van de gezamelijk markt van de EU en een gezamelijke munteenheid heeft.

Ja dit kabinet weet zich zeer goed op internationaal niveau te begeven. Ze weten allemaal zeer goed aan te schuiven aan de grote tafels... maar ze bepalen nog altijd het menu niet.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:11:51 #195
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71642314
KLPD wil rijdend navigeren verbieden

Weliswaar blijkt uit het bericht niet dat het rechtstreeks is geïnitieerd vanuit de regering, maar de KLPD valt uiteraard wel onder diens verantwoordelijkheid.
pi_71642769
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:11 schreef Reya het volgende:
KLPD wil rijdend navigeren verbieden

Weliswaar blijkt uit het bericht niet dat het rechtstreeks is geïnitieerd vanuit de regering, maar de KLPD valt uiteraard wel onder diens verantwoordelijkheid.
Nu heb ik bij de KLPD wel zoiets van....dat zijn mensen uit de praktijk dus die zullen nog wel een goede reden kunnen hebben.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71646758
De enige reden die ik kan bedenken is dat nog meer verboden het makkelijker maakt om het prestatiecontract te halen.
pi_71659245
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nu heb ik bij de KLPD wel zoiets van....dat zijn mensen uit de praktijk dus die zullen nog wel een goede reden kunnen hebben.
Dat wil niet zeggen dat ze de juiste analyse maken. Ik stel mijn navigatiesysteem altijd vooraf in, maar ik zet het geluid uit tot ik bijna bij de bestemming ben. Heel irritant om dat stemmetje de hele tijd te horen als je het niet nodig hebt. De handeling, twee knoppen indrukken, zou illegaal worden, terwijl het even gevaarlijk is om je spiegeltje in te stellen, de radio te bedienen. Onzin natuurlijk. Wat wel terecht verboden is, is roekeloos rijgedrag. Als blijkt dat iemand zo afwezig is dat hij het verkeer om zich heen of zijn rijbaan niet kan volgen mag 'ie best langs de kant gezet worden, maar dat is nu al mogelijk.
  maandag 9 november 2009 @ 22:49:04 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_74557886
Het was al opvallend lang rustig.

CDA overweegt verbod op game
pi_74559304
Als de CU dat niet eens ziet zitten komt het wel goed.
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')