abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2008 @ 10:44:04 #181
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61545318


Toch leuk die Chemtrail topics Zo zie je nog eens wat. Dat eerste ding is van de navo voor atmosferische metingen.
Maar wat is dit ding hieronder? Zo te zien wel hetzelfde vliegtuig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door GoodGawd op 11-09-2008 12:14:25 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_61546036
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:42 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ohja had ik al verteld over die zweefvliegtransponders?

Ze hebben nu ontdekt dat een bepaald type waar zo'n beetje iedereen mee vliegt een bug heeft ofzo... mogen dus allemaal terug naar de fabrikant ofzo

Maar een week na het bericht dat ze niet meer gebruikt mochten worden, kwam er alweer een bericht dat het in nederland voorlopig nog even wel mag ofzo [ afbeelding ]
Het allerleukste daarvan is misschien nog wel dat ze nogsteeds niet gebruikt mogen worden onder een enorm deel van Nederland ivm. de Schiphol TMA.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61549654
quote:
Op donderdag 11 september 2008 @ 11:19 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Het allerleukste daarvan is misschien nog wel dat ze nogsteeds niet gebruikt mogen worden onder een enorm deel van Nederland ivm. de Schiphol TMA.
Wat dacht je van deze: ons veld ligt precies op de grens van de Schiphol TMA.
Volgens de voorschriften, moet je, indien je een transponder hebt, deze de hele vlucht voeren.
Maar, omdat wij dus op die grens zitten, moeten we 'm iedere keer aan en uit zetten als we over de denkbeeldige lijn vliegen

Ohja en in de start moet'ie sowieso uit, 't schijnt dat de grote jongens een raket-aanval op de TCAS krijgen als ze toevallig een paar kilometer voor zo'n lierstart langs vliegen
pi_61557559
Zwevers... Levensgevaarlijk.
pi_61558428
Zonder die transponderbende ging het anders altijd goed.
pi_61558530
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:59 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wat dacht je van deze: ons veld ligt precies op de grens van de Schiphol TMA.
Volgens de voorschriften, moet je, indien je een transponder hebt, deze de hele vlucht voeren.
Maar, omdat wij dus op die grens zitten, moeten we 'm iedere keer aan en uit zetten als we over de denkbeeldige lijn vliegen

Ohja en in de start moet'ie sowieso uit, 't schijnt dat de grote jongens een raket-aanval op de TCAS krijgen als ze toevallig een paar kilometer voor zo'n lierstart langs vliegen
Klopt ja, heb ik meerdere malen gehoort van die lierstart.

Ach, het blijft geweldig dat IVW. Waar zouden we zonder ze zijn, dan zou alles te makkelijk gaan.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61558724
quote:
Op donderdag 11 september 2008 @ 19:32 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Klopt ja, heb ik meerdere malen gehoort van die lierstart.

Ach, het blijft geweldig dat IVW. Waar zouden we zonder ze zijn, dan zou alles te makkelijk gaan.
En te goedkoop. Die transponders hebben de waarde van sommige van onze kisten met c.a. 30% doen stijgen
pi_61558837
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:39 schreef mcDavid het volgende:

[..]

En te goedkoop. Die transponders hebben de waarde van sommige van onze kisten met c.a. 30% doen stijgen
Ach ja, dat is te veel moeite voor de ambtenaartjes om bij stil te staan he. Had ik al gezegd dat dat engels examen 200 kuteuro's per keer kost? Ja, per keer, als je niet meteen level 6 haalt is het 3, respectievelijk 6 jaarlijks.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61579120
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:59 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wat dacht je van deze: ons veld ligt precies op de grens van de Schiphol TMA.
Volgens de voorschriften, moet je, indien je een transponder hebt, deze de hele vlucht voeren.
Maar, omdat wij dus op die grens zitten, moeten we 'm iedere keer aan en uit zetten als we over de denkbeeldige lijn vliegen

Ohja en in de start moet'ie sowieso uit, 't schijnt dat de grote jongens een raket-aanval op de TCAS krijgen als ze toevallig een paar kilometer voor zo'n lierstart langs vliegen
Als je hem dan toch aanlaat zorg dan iig dat hij op mode C staat. Niets is zo irritant als een hele berg mode A returns overal om je heen.
pi_61591733
Ze staan altijd op ACS.
Nouja, mits mode S het doet dus, dat was die bug
  zondag 14 september 2008 @ 16:35:34 #191
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61623095
"Bij Hoorn is een Ultralight-vliegtuig neergestort in het water van de Hoornse hop, een inham van het Markermeer. Er waren twee mannen aan boord, een man is overleden naar de tweede wordt nog gezocht. Het vliegtuig was vertrokken van vliegveld Middenmeer."


-edit-

Tweede man ook overleden.


[ Bericht 11% gewijzigd door GoodGawd op 14-09-2008 22:20:56 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_61628216
Ach wat doe je ertegen, vind het zelf ook behoorlijk balen. Gewoon gaan voor je level 6, naar het schijnt is dat niet zo heel moeilijk. Ben je er de rest van je leven nog vanaf ook.

Zelfde geldt overigens voor die mode S transponders. Je moet even in de buidel tasten maar uiteindelijk gaat het om je eigen veiligheid.
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:35 schreef GoodGawd het volgende:
"Bij Hoorn is een Ultralight-vliegtuig neergestort in het water van de Hoornse hop, een inham van het Markermeer. Er waren twee mannen aan boord, een man is overleden naar de tweede wordt nog gezocht. Het vliegtuig was vertrokken van vliegveld Middenmeer."

Erg triest verhaal, dit. Mijn medeleven naar de familie en vrienden van de betrokken heren.
This is a swell ship for the skipper, but a hell ship for the crew
pi_61635583
quote:
Op zondag 14 september 2008 @ 20:15 schreef Cloudsurfer het volgende:
Ach wat doe je ertegen, vind het zelf ook behoorlijk balen. Gewoon gaan voor je level 6, naar het schijnt is dat niet zo heel moeilijk. Ben je er de rest van je leven nog vanaf ook.

Zelfde geldt overigens voor die mode S transponders. Je moet even in de buidel tasten maar uiteindelijk gaat het om je eigen veiligheid.
Ik zie niet in op welke manier mijn eigen veiligheid in hemelsnaam gebaat is bij het gebruiken van een transponder. Krijg hooguit kanker van de straling.

RIP aan de ultra-light piloten! Hoorde het pas toen ik thuis was vandaag...
pi_61636222
Een transponder omdat je niet de enige bent in het luchtruim en zodat andere wellicht serieuzere piloten tenminste een beter idee krijgen van waar je rond zit te kloten?
  maandag 15 september 2008 @ 01:43:04 #195
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61636561
En voor de vogels
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_61640987
quote:
Op maandag 15 september 2008 @ 01:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Een transponder omdat je niet de enige bent in het luchtruim en zodat andere wellicht serieuzere piloten tenminste een beter idee krijgen van waar je rond zit te kloten?
Euh, andere piloten in het luchtruim waar ik vlieg hebben ook geen TCAS dus die hebben niets aan mijn transponder.
pi_61644559
We lieren met gedeeltelijk met kunststof kabel. Op de laatste vlucht van gisteren hebben we zo'n kabel kapot getrokken, het breukstuk was nog heel

Dat is wel erg vervelend, kunststof liert best lekker en je komt er hoog mee
pi_61645022
Scheelt dat veel? En is die kabel een beetje te repareren?
pi_61646187
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:29 schreef mcDavid het volgende:
Scheelt dat veel? En is die kabel een beetje te repareren?
Het hoogtelierrecord is met kunststofkabel gevestigd. Tevens met onze lier en een lid van onze club

Onze lierbaan is redelijk kort, dus elke meter die we ergens mee kunnen halen is mooi meegenomen. Ik denk dat het tov staal op onze lierbaan zo'n 50 a 100m in hoogte kan schelen, maar heel zeker weet ik het niet.

Het schijnt dat je de kabel weer in elkaar zou kunnen vlechten.
pi_61658783
Omdat geen hol ooit naar de stickies kijkt attendeer ik jullie op deze manier even op [ACTIETOPIC!] Vlieg jij voor FOK! uit de bocht?
pi_61658948
quote:
Op maandag 15 september 2008 @ 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Omdat geen hol ooit naar de stickies kijkt attendeer ik jullie op deze manier even op [ACTIETOPIC!] Vlieg jij voor FOK! uit de bocht?
Mij lijkt het wel leuk. Maar ik denk dat de rest in de war raakt als ze niet "Sinkrate! Sinkrate!" horen als ze in een slip raken
pi_61662071
Ik ben toch al een driftmeister, ik hoef niet mee te doen aan die vraagprijs.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61675295
quote:
Op maandag 15 september 2008 00:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik zie niet in op welke manier mijn eigen veiligheid in hemelsnaam gebaat is bij het gebruiken van een transponder. Krijg hooguit kanker van de straling.


Airspace infringements door zwevers willen nog wel eens voorkomen, dan is het voor het verkeer dat daar wel mag vliegen wel fijn om dit potentiele gevaar aan te zien komen.
pi_61675399
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 @ 15:03 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Airspace infringements door zwevers willen nog wel eens voorkomen, dan is het voor het verkeer dat daar wel mag vliegen wel fijn om dit potentiele gevaar aan te zien komen.
Dan is het probleem dat je met je reet in een verkeerd stuk luchtruim zit. Niet dat je niet zo'n kastje aan boord hebt.
ofwel: human error van die zweefvlieger (en het is betreurenswaardig dat er idd mensen bestaan die zo lomp/dom zijn)
pi_61677796
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:39 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Euh, andere piloten in het luchtruim waar ik vlieg hebben ook geen TCAS dus die hebben niets aan mijn transponder.
Nee, maar ATC e.d. hebben hier wel degelijk baat bij. Je bent bij lange na niet de enige in de lucht.
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:08 schreef mcDavid het volgende:(en het is betreurenswaardig dat er idd mensen bestaan die zo lomp/dom zijn)
Het is dat je het zelf zegt.
This is a swell ship for the skipper, but a hell ship for the crew
pi_61678330
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 @ 16:28 schreef Cloudsurfer het volgende:

[..]

Nee, maar ATC e.d. hebben hier wel degelijk baat bij. Je bent bij lange na niet de enige in de lucht.
Ja ATC zit erop te wachten dat er ieder weekend met mooi weer ineens 2000 stipjes op de radar opduiken die kriskras alle kanten op vliegen!
pi_61681743
Ja, daar zitten ze inderdaad op te wachten. Stel er moet een kist een noodlanding maken en jij zit daar in de weg met je zweefkist, dan ben je toch blij dat ATC je ff zag aankomen.
This is a swell ship for the skipper, but a hell ship for the crew
pi_61681884
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 @ 18:50 schreef Cloudsurfer het volgende:
Ja, daar zitten ze inderdaad op te wachten. Stel er moet een kist een noodlanding maken en jij zit daar in de weg met je zweefkist, dan ben je toch blij dat ATC je ff zag aankomen.
Ik weet niet watvoor situatie je in gedachten hebt, maar ik kan niets verzinnen waarbij een zweefvliegtuig in de weg zou zitten voor een andere kist. Tenzij die in het cirquitgebied van een zweefvliegveld een noodlanding wil maken ofzo?

Bij grotere vliegvelden is het ófwel verboden daar te vliegen met je zweefvliegtuig, ofwel het is sowieso wel bekend dat er ook gezweefd wordt.

En waar wij wel mogen vliegen geldt gewoon See and avoid, ook als je een noodlanding wilt maken. (los van het feit dat zwevers meestal veel hoger zitten dan ander VFR verkeer)
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:37:49 #210
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_61684852
quote:
Een vliegtuig van een nog onbekende maatschappij is maandagmiddag kort na de start vanaf Schiphol een onderdeel kwijtgeraakt.

Volgens een woordvoerder van de Inspectie Verkeer en Waterstaat, dinsdag, is het zogeheten stroomlijnstuk terechtgekomen in de buurt van Spaarnwoude.

Het is nog onduidelijk hoe groot het stuk plaatstaal is. Ook is onduidelijk hoe het onderdeel van het vliegtuig heeft kunnen vallen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')