Mij lijkt het wel leuk. Maar ik denk dat de rest in de war raakt als ze niet "Sinkrate! Sinkrate!" horen als ze in een slip rakenquote:Op maandag 15 september 2008 @ 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Omdat geen hol ooit naar de stickies kijkt attendeer ik jullie op deze manier even op [ACTIETOPIC!] Vlieg jij voor FOK! uit de bocht?
Airspace infringements door zwevers willen nog wel eens voorkomen, dan is het voor het verkeer dat daar wel mag vliegen wel fijn om dit potentiele gevaar aan te zien komen.quote:Op maandag 15 september 2008 00:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik zie niet in op welke manier mijn eigen veiligheid in hemelsnaam gebaat is bij het gebruiken van een transponder. Krijg hooguit kanker van de straling.
Dan is het probleem dat je met je reet in een verkeerd stuk luchtruim zit. Niet dat je niet zo'n kastje aan boord hebt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 @ 15:03 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Airspace infringements door zwevers willen nog wel eens voorkomen, dan is het voor het verkeer dat daar wel mag vliegen wel fijn om dit potentiele gevaar aan te zien komen.
Nee, maar ATC e.d. hebben hier wel degelijk baat bij. Je bent bij lange na niet de enige in de lucht.quote:Op maandag 15 september 2008 11:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Euh, andere piloten in het luchtruim waar ik vlieg hebben ook geen TCAS dus die hebben niets aan mijn transponder.
Het is dat je het zelf zegt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:08 schreef mcDavid het volgende:(en het is betreurenswaardig dat er idd mensen bestaan die zo lomp/dom zijn)
Ja ATC zit erop te wachten dat er ieder weekend met mooi weer ineens 2000 stipjes op de radar opduiken die kriskras alle kanten op vliegen!quote:Op dinsdag 16 september 2008 @ 16:28 schreef Cloudsurfer het volgende:
[..]
Nee, maar ATC e.d. hebben hier wel degelijk baat bij. Je bent bij lange na niet de enige in de lucht.
Ik weet niet watvoor situatie je in gedachten hebt, maar ik kan niets verzinnen waarbij een zweefvliegtuig in de weg zou zitten voor een andere kist. Tenzij die in het cirquitgebied van een zweefvliegveld een noodlanding wil maken ofzo?quote:Op dinsdag 16 september 2008 @ 18:50 schreef Cloudsurfer het volgende:
Ja, daar zitten ze inderdaad op te wachten. Stel er moet een kist een noodlanding maken en jij zit daar in de weg met je zweefkist, dan ben je toch blij dat ATC je ff zag aankomen.
quote:Een vliegtuig van een nog onbekende maatschappij is maandagmiddag kort na de start vanaf Schiphol een onderdeel kwijtgeraakt.
Volgens een woordvoerder van de Inspectie Verkeer en Waterstaat, dinsdag, is het zogeheten stroomlijnstuk terechtgekomen in de buurt van Spaarnwoude.
Het is nog onduidelijk hoe groot het stuk plaatstaal is. Ook is onduidelijk hoe het onderdeel van het vliegtuig heeft kunnen vallen.
Alfa's die verslag doen van technische dingen...quote:
Je moet het in jip en janneke taal houden, anders snappen de mensen het nietquote:Op dinsdag 16 september 2008 20:41 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Alfa's die verslag doen van technische dingen...
1. een "stroomlijnstuk" bestaat niet, de hele buitenkant van een vliegtuig is een stroomlijnstuk.
2. Plaatstaal? Voor een vormstuk?!
In een noodsituatie kan er van alles gebeuren en kun er dus wel een kist vlak voor je neus terecht komen, ja. Het is nog nooit gebeurd en waarschijnlijk gaat het ook nooit gebeuren. Maarja, je neemt ook niet een airbag met de verwachting dat je morgen tegen een boom knalt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik weet niet watvoor situatie je in gedachten hebt, maar ik kan niets verzinnen waarbij een zweefvliegtuig in de weg zou zitten voor een andere kist. Tenzij die in het cirquitgebied van een zweefvliegveld een noodlanding wil maken ofzo?
Bij grotere vliegvelden is het ófwel verboden daar te vliegen met je zweefvliegtuig, ofwel het is sowieso wel bekend dat er ook gezweefd wordt.
En waar wij wel mogen vliegen geldt gewoon See and avoid, ook als je een noodlanding wilt maken. (los van het feit dat zwevers meestal veel hoger zitten dan ander VFR verkeer)
Slecht voorbeeld. Airbag is ingevoerd na zorgvuldige onderzoeken en zéér herhaaldelijke incidenten.quote:Op dinsdag 16 september 2008 @ 21:58 schreef Cloudsurfer het volgende:
[..]
In een noodsituatie kan er van alles gebeuren en kun er dus wel een kist vlak voor je neus terecht komen, ja. Het is nog nooit gebeurd en waarschijnlijk gaat het ook nooit gebeuren. Maarja, je neemt ook niet een airbag met de verwachting dat je morgen tegen een boom knalt.
Overigens is het ook zeer handig voor de heren van de KLu, die nu dus naast de Boeings en Airbussen ook zweeftuig kan zien en vermijden. Gewoon doen en niet zeiken. Er zijn ergere dingen: zoals een PPL voor 487 euro.
Wat? Volgensmij snap je het niet helemaalquote:Op dinsdag 16 september 2008 23:07 schreef mcDavid het volgende:En een F16 die 900km/h vliegt kan onmogelijk op zo'n stipje anticiperen dat de hele tijd een andere kant op vliegt...
Misschien moet je dit nog eens doorlezen:quote:Op dinsdag 16 september 2008 @ 23:41 schreef Cloudsurfer het volgende:
[..]
Wat? Volgensmij snap je het niet helemaaleen F16 kan wel degelijk rekening houden met vfr verkeer als die netjes op hun radar verschijnen. Kijk voor de grap maar eens naar de Leeuwarden CTR op een vfr kaart en de corridor's die er vlak langs lopen (die richting EHAL lopen). Genoeg gespuis om rekening mee te houden als KLu'er.
En dan lees ik ook nog eens dat lulargument over die airbag onderzoekenToegegeven heb ik me nooit echt verdiept in het zweven dus willicht dat jouw iewat naive standpunt daar zijn wortelen kent
Edit: en anders wens ik je veel plezier onder de 1200ft![]()
Gast........ ATC weet dan tenminste op welke hoogte je zit en kan dit doorgeven aan ander verkeer. Damn zeg...quote:Op maandag 15 september 2008 11:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Euh, andere piloten in het luchtruim waar ik vlieg hebben ook geen TCAS dus die hebben niets aan mijn transponder.
Zie hier de reden waarom echte piloten die zweefnerds rete irritant vinden. JE BENT NIET DE ENIGE IN DE LUCHT.quote:maar ik kan niets verzinnen waarbij een zweefvliegtuig in de weg zou zitten voor een andere kist.
Misschien moet jij dit maar eens lezen:quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:53 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Misschien moet je dit nog eens doorlezen:
http://www.knvvl.nl/actue(...)ogmaals_transponders
Onder de 1200ft is een transponder uberhaupt nog niet verplicht.
Over de airbag, die is niet verplicht. Maar als we naar de verplichting van de autogordel kijken, die is echt niet ingevoerd n.a.v. één ongeluk, waarbij de bestuurder bovendien niets aan een gordel had gehad, en in een tijd dat er uberhaupt nog geen geschikte gordels te krijgen waren voor in auto's.
Wat loop je nou allemaal gefrustreerd te blaten man?quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 00:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Gast........ ATC weet dan tenminste op welke hoogte je zit en kan dit doorgeven aan ander verkeer. Damn zeg...
[..]
Zie hier de reden waarom echte piloten die zweefnerds rete irritant vinden. JE BENT NIET DE ENIGE IN DE LUCHT.
En idd zoals eerder gezegd, vooral voor de KLu heel handig. Die kutprutsers die overal maar rondzweven en denken dat ze alles kunnen en mogen zonder rekening te houden met de rest van het luchtverkeer... pfffff. Het is gewoon wachten op een ongeluk.
Ik denk dat je een heel erg naif idee hebt van VFR vliegen. In je zwever die max 60km/h gaat met overal glas om je heen en alleen wat andere zwevers om je druk over te maken is het natuurlijk prima te doen. In een groot verkeersvliegtuig met een snelheid van zo'n 450 km/h (soms op atc verzoek 550, dat is 150m per seconden. Dus 10 seconden op je schermpje kijken en je zit weer anderhalve kilometer verder), op zo ongeveer het aller drukste moment van de vlucht is het niet zo dat je ff dat zwevertje ontwijkt, als je hem uberhaupt al op tijd ziet. Gelukkig weet ATC dit ook en geven ze voortdurend ook informatie over conflicterend VFR verkeer, mits deze natuurlijk een transponder hebben.quote:Op woensdag 17 september 2008 01:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Luchtruim waar ik in vlieg is gewoon VFR luchtruim. Nee we zijn niet de enigen. Maar waar wij vliegen is het gewoon de bedoeling dat iederéén uit zijn doppen kijkt! Als er ongelukken gebeuren komt dat júíst door van die flippo's die alleen maar op hun schermpje turen als ze in VFR luchtruim zitten!
Deze
ATC hoeft uberhaupt niets door te geven aan ander verkeer, want we komen niet in de buurt van ander verkeer dat contact heeft met ATC.
En deze
Helemaal omdat we pal op de grens van schiphol TMA1 zitten.
Couldn't have said it better myselfquote:Op woensdag 17 september 2008 09:02 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ik denk dat je een heel erg naif idee hebt van VFR vliegen. In je zwever die max 60km/h gaat met overal glas om je heen en alleen wat andere zwevers om je druk over te maken is het natuurlijk prima te doen. In een groot verkeersvliegtuig met een snelheid van zo'n 450 km/h (soms op atc verzoek 550, dat is 150m per seconden. Dus 10 seconden op je schermpje kijken en je zit weer anderhalve kilometer verder), op zo ongeveer het aller drukste moment van de vlucht is het niet zo dat je ff dat zwevertje ontwijkt, als je hem uberhaupt al op tijd ziet. Gelukkig weet ATC dit ook en geven ze voortdurend ook informatie over conflicterend VFR verkeer, mits deze natuurlijk een transponder hebben.
Ik snap niet wat jullie zweefvliegers tegen een simpele veiligheidsmaatregel hebben, die potentieel honderden levens kan redden. Het gaat namelijk niet alleen om de nerd in de zwever die veranderd is in gehakt, het is nog maar de vraag of het passagiersvliegtuig met 300 man erin het overleeft met stukjes zweefnerd in de motor. Als jullie enige bezwaar het feit is dat een transponder geld kost, dan vind ik dat enorm kortzichtig en zeker niet getuigen van 'good airmanship'. Het is niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook voor de veiligheid van iedereen waar jij het luchtruim mee deelt.
Met zo'n dwarse houding maken jullie ook op den duur je eigen hobby kapot. Het commerciële verkeer zal het altijd 'winnen' want daar verdient de overheid bakken met geld aan, dat handjevol hobbyisten kunnen ze missen als kiespijn. Hoe meer jullie tegenwerken en tegenstribbelen hoe groter de kans wordt dat IVW er gewoon de stekker uit trekt! En daar heeft natuurlijk niemand wat aan!
Oowja en die laatste twee zinnen snap ik ook niet helemaal.
kijk, dáár zouden ze wat aan moeten doen!quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 09:25 schreef Keiichi het volgende:
Met je zwever rondjes om een ballon circelen roeleert trouwens![]()
Hebben we afgelopen zondag even gedaan, die krengen kwamen zomaar dwars door de CTR heen geramd
Vooral zijn laatste regel of niet?quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 17:23 schreef Cloudsurfer het volgende:
[..]
Couldn't have said it better myself
Even voorop gesteld: niemand heeft iets tegen veiligheidsmaatregelen. Waar we iets op tegen hebben is dat we met een gigantische kostenpost opgezadeld worden, terwijl het niet of nauwelijks iets toevoegt aan de veiligheid. Hoe vaak komt het voor dat je met je boeing door klasse E of G luchtruim gestuurd wordt? voor zover ik weet zelden tot nooit.quote:
Ik bedoelde de laatste twee zinnen in jouw stukje wat ik gequote had. Namelijk:quote:Op woensdag 17 september 2008 18:06 schreef mcDavid het volgende:
Vooral zijn laatste regel of niet? [ afbeelding ]
[..]
De regel gaat om álle generatorloze luchtvaartuigen, dus óók luchtballonen. (stel je voor dat je die niet zietquote:Op woensdag 17 september 2008 @ 18:26 schreef Cloudsurfer het volgende:
Volgensmij hoeven luchtballonnen geen mode s aan boord te hebben.
De lijn tussen schiphol TMA 1 (klasse A) en Niew Millingen TMA B (klasse E) loopt letterlijk over ons veld.Check je kaart maar, in flevoland, staat zo'n g'tje met een rondje eromheen, dat zijn wij.quote:Op donderdag 18 september 2008 @ 10:58 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ik bedoelde de laatste twee zinnen in jouw stukje wat ik gequote had. Namelijk:
Deze
ATC hoeft uberhaupt niets door te geven aan ander verkeer, want we komen niet in de buurt van ander verkeer dat contact heeft met ATC.
En deze
Helemaal omdat we pal op de grens van schiphol TMA1 zitten.
De VFR zone is IN de Schiphol TMA. Ik ben in het verleden wel eens op 2000' over Lelystad gevlogen in een 747.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:41 schreef mcDavid het volgende:
[..]
De regel gaat om álle generatorloze luchtvaartuigen, dus óók luchtballonen. (stel je voor dat je die niet ziet)
[..]
De lijn tussen schiphol TMA 1 (klasse A) en Niew Millingen TMA B (klasse E) loopt letterlijk over ons veld.Check je kaart maar, in flevoland, staat zo'n g'tje met een rondje eromheen, dat zijn wij.
Desalniettemin blijven we ónder de TMA schiphol (in de VFR zone rond vliegveld lelystad tot max 1050 meter (3500 ft), of ruim ernaast (in NW Millingen TMA B, tot FL65).
Das wel weer leuk van die transponders, die geven FL aan, dus hoeven we niet meer zelf te kutten met verschillende hoogtemeter instellingen... Vroeger hielden we meestal 1700 meter AGL (5600 ft) aan, om ook bij lage luchtdruk niet in de CTA terecht te komen.
Ook wel in het weekend, maar dan kunnen we net zo goed thuis blijvenquote:Op donderdag 18 september 2008 14:48 schreef mcDavid het volgende:
Aanmeldingen?
Meestal wordt er een week of 2-3 van tevoren een mailtje rondgestuurd dat er weer kamp is en wie er komen...
Maar wellicht dat het dit keer iets 'professioneler' opgepakt wordt, met de ervaringen van 5 jaar geleden in het geheugenAnyway ik heb nog niets gehoord.
Kun je ook niet alleen een weekend komen ofzo?Of is dat kamp voor jullie echt puur door de weeks?
Was dat over lelystad of over het ijsselmeer? (die vfr-zone ligt alleen boven het land, en, met dank aan de dwarsheid van de VFR-vliegers, het veluwemeer.) Maar dan nog kom je NM binnen, dus dat zou inderdaad een situatie zijn waarin een transponder enige vorm van nut heeft. Hoewel het dan vooral makkelijker is, niet per sé veiliger.quote:Op donderdag 18 september 2008 @ 14:53 schreef Alternate het volgende:
[..]
De VFR zone is IN de Schiphol TMA. Ik ben in het verleden wel eens op 2000' over Lelystad gevlogen in een 747.
Dat is om geluidsoverlast te verminderenDan mogen ze op Schiphol niet op 2 banen tegelijk landen vanwegen het milieu en geluidsoverlast, dus dan wordt al het binnenkomende verkeer op 2000' over heel Nederland gevectored, anders loopt de holding zo vol en dat is ook slecht voor het millieu
![]()
(voor de niet ingewijden: 2000' is 600 meter en dan heb je een brandstofverbruik waar je u tegen zegt en een bak herrie waar je naar van wordt)
Ik herinner mij dat de 'neukbaarheid' van één van onze clubleden een keer uitgebreid besproken is in deze reeksquote:Op donderdag 18 september 2008 @ 15:00 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ook wel in het weekend, maar dan kunnen we net zo goed thuis blijven![]()
Maar ik had gehoord dat jullie club wel wat leuke vrouwen had rondlopen
Heheh, dat moest wel degelijk opnieuw berekend worden inderdaad, maar dat was écht het probleem niet!quote:Op zondag 21 september 2008 @ 14:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Zwevers zullen ook wel zeiken over die transponder omdat dan meteen heel hun CG naar z'n mallemoer is
Dude, jij bent echt wel tekenend voor de onwetendheid van de gemiddelde zweefvlieger in Nederland. Ja, 'die zweefvlieger' zit dan fout......maar het is wel fijn als je dat op de radar ziet zodat je de vliegers die wel netjes opletten hoe hoog ze zitten kan waarschuwen, en niet ineens KLMxxx van 't scherm verdwijnt omdat ie uit het niets een zwever zonder XPDR tegenkwam.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dan is het probleem dat je met je reet in een verkeerd stuk luchtruim zit. Niet dat je niet zo'n kastje aan boord hebt.
ofwel: human error van die zweefvlieger (en het is betreurenswaardig dat er idd mensen bestaan die zo lomp/dom zijn)
En deze zijn wel ook wel lekker tegenstrijdig.quote:ATC hoeft uberhaupt niets door te geven aan ander verkeer, want we komen niet in de buurt van ander verkeer dat contact heeft met ATC.
quote:De lijn tussen schiphol TMA 1 (klasse A) en Niew Millingen TMA B (klasse E) loopt letterlijk over ons veld.Check je kaart maar, in flevoland, staat zo'n g'tje met een rondje eromheen, dat zijn wij.
Desalniettemin blijven we ónder de TMA schiphol (in de VFR zone rond vliegveld lelystad tot max 1050 meter (3500 ft), of ruim ernaast (in NW Millingen TMA B, tot FL65).
Hoe vaak vliegen jullie daar, onder FL65?quote:Op dinsdag 23 september 2008 @ 21:34 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Dude, jij bent echt wel tekenend voor de onwetendheid van de gemiddelde zweefvlieger in Nederland. Ja, 'die zweefvlieger' zit dan fout......maar het is wel fijn als je dat op de radar ziet zodat je de vliegers die wel netjes opletten hoe hoog ze zitten kan waarschuwen, en niet ineens KLMxxx van 't scherm verdwijnt omdat ie uit het niets een zwever zonder XPDR tegenkwam.
Daarnaast zijn bij mijn weten onder andere de EHRD TMA en de Mil TMA D klasse Echo (EHEH-verkeer) (Tma D tot F065 , daarboven klasse Bravo) Dus met je Boeing ongecontroleerd vfr-verkeer tegenkomen is best goed mogelijk.
Deze quote:
[..]
En deze zijn wel ook wel lekker tegenstrijdig.
[..]
Meestal wordt je richting de FL70 geklaar inbound river. Zodra je onder de Fl100 komt ga je over op appraoch die je meestal in een keer naar transition level laat zakken (zo rond FL45 meestal).quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hoe vaak vliegen jullie daar, onder FL65?
Jullie zitten toch ook onder de CTR van eindhoven? Lijkt me dat het dan wat anders is...quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 11:27 schreef Alternate het volgende:
[..]
Meestal wordt je richting de FL70 geklaar inbound river. Zodra je onder de Fl100 komt ga je over op appraoch die je meestal in een keer naar transition level laat zakken (zo rond FL45 meestal).
Dat wil niet zeggen dat je ook op FL45 over Rotterdam komt zetten, maar het is dus wel mogelijk.
FL70 dat spoort wel, da's 65 + 500ft separatie. Ik neem aan dat je pas in schiphol TMA1 echt omlaag gaat?quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 10:39 schreef jozef444 het volgende:
Mwoah zelf vlieg ik vanaf Nistelrode (grasbaantje bij volkel in de buurt) Ik kom toch redelijk vaak een ryanair of andere 73 tegen die richting ehv gaat. Af en toe komen ze op ongeveer 4 a 500 mtr. over het veld heen. Ik ben iig erg blij dat ik tegenwoordig een transponder er in heb zitten.
Je merkt het trouwens al wel aan de vliegbewegingen, vorig jaar klapten ze vaak recht over het veld heen, nu zie je steeds meer dat ze toch wat afstand houden (dus it works both ways)
Typische jaloerse verkeersvlieger die het allang zat is dat hij de hele vlucht alleen maar procedures mag afroepen en de automatische piloot inprogrammerenquote:Op dinsdag 23 september 2008 @ 22:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Typische zweefvlieger reactie hierboven...
Zum kotsen. Mongolen. Denken dat ze god zijn.
500ft separatie is niet prima, dat is een hoop papierwerk (airprox)quote:Op woensdag 24 september 2008 12:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Jullie zitten toch ook onder de CTR van eindhoven? Lijkt me dat het dan wat anders is...
[..]
FL70 dat spoort wel, da's 65 + 500ft separatie. Ik neem aan dat je pas in schiphol TMA1 echt omlaag gaat?
Anyways goed om wat positieve geluiden te horen, dan is het dus toch niet allemaal voor niets
Hilversum is sowieso een uitzonderingssituatie, die zitten helemaal ingebouwd qua luchtruimstructuur, en hebben speciale afspraken met de verkeersleiding zodat ze toch een beetje kunnen vliegen (het fijne weet ik er ook niet van)quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 13:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
500ft separatie is niet prima, dat is een hoop papierwerk (airprox)
Van het weekend werden we nog wat hoog gehouden vanwegen zwevers van Hilversum die op de verkeerde plek zaten. Gelukkig hadden zij een transponder
Onder de CTR van Eindhoven? Van welke kokosnoot heb jij Airlaw gekregen? Een CTR loopt per definitie vanaf GND, dus daaronder is lastig komen met een vliegtuig. Daarnaast kom je met je Boeing/KDC-10/ATR/Dornier sowieso onder FL065 als je moet landen op EHEH, dus ja..die kom je daaronder zeker tegen.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Jullie zitten toch ook onder de CTR van eindhoven? Lijkt me dat het dan wat anders is...
[..]
quote:FL70 dat spoort wel, da's 65 + 500ft separatie. Ik neem aan dat je pas in schiphol TMA1 echt omlaag gaat?
Anyways goed om wat positieve geluiden te horen, dan is het dus toch niet allemaal voor niets
Dude, jij hebt het echt niet begrepen he....weet je hoe lastig een zwever te spotten is op een heiige dag? Van elkaar weet je vaak waar je zit, aangezien je allemaal achter de grootste bel aan gaat. Maar dit is voor een VFR-vlieger compleet niet van belang, en aangezien de meeste zweefvliegers ook te lui/bang/ouderwets zijn om de radio normaal te gebruiken kan ik me erg goed voorstellen dat je niet gezien wordt.quote:Luchtruim waar ik in vlieg is gewoon VFR luchtruim. Nee we zijn niet de enigen. Maar waar wij vliegen is het gewoon de bedoeling dat iederéén uit zijn doppen kijkt! Als er ongelukken gebeuren komt dat júíst door van die flippo's die alleen maar op hun schermpje turen als ze in VFR luchtruim zitten!
erin danquote:Op woensdag 24 september 2008 @ 16:47 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Onder de CTR van Eindhoven? Van welke kokosnoot heb jij Airlaw gekregen? Een CTR loopt per definitie vanaf GND, dus daaronder is lastig komen met een vliegtuig. Daarnaast kom je met je Boeing/KDC-10/ATR/Dornier sowieso onder FL065 als je moet landen op EHEH, dus ja..die kom je daaronder zeker tegen.
ok.quote:500ft separatie is niet genoeg, daarnaast wil jij met je 400 kilo wegende zwever niet onder de Wake komen van een Medium of Heavy vliegtuig. (Goed mogelijk dat die daar al op FL070 zitten, EHRD inbounds uit het Oosten moeten at or before FLEVO vaak op FL070 zitten.)
ja dat weet ikquote:Dude, jij hebt het echt niet begrepen he....weet je hoe lastig een zwever te spotten is op een heiige dag?
IFR bedoel je hoop ik?quote:Van elkaar weet je vaak waar je zit, aangezien je allemaal achter de grootste bel aan gaat. Maar dit is voor een VFR-vlieger compleet niet van belang,
Dat we op een andere frequentie zitten dan jij wil niet zeggen dat we 'm niet gebruikenquote:en aangezien de meeste zweefvliegers ook te lui/bang/ouderwets zijn om de radio normaal te gebruiken kan ik me erg goed voorstellen dat je niet gezien wordt.
In frankrijk doen ze dat al! (nouja, oranje reflectiestrepen dan)quote:Misschien een goed idee om alle zwevers fel-oranje te schilderen?
Ik ben geen verkeersvliegerquote:Op woensdag 24 september 2008 12:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Typische jaloerse verkeersvlieger die het allang zat is dat hij de hele vlucht alleen maar procedures mag afroepen en de automatische piloot inprogrammeren
(zo herkenbaar, steekhoudende argumenten zijn op -> dan maar schelden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |