Ik bedoelde de laatste twee zinnen in jouw stukje wat ik gequote had. Namelijk:quote:Op woensdag 17 september 2008 18:06 schreef mcDavid het volgende:
Vooral zijn laatste regel of niet? [ afbeelding ]
[..]
De regel gaat om álle generatorloze luchtvaartuigen, dus óók luchtballonen. (stel je voor dat je die niet zietquote:Op woensdag 17 september 2008 @ 18:26 schreef Cloudsurfer het volgende:
Volgensmij hoeven luchtballonnen geen mode s aan boord te hebben.
De lijn tussen schiphol TMA 1 (klasse A) en Niew Millingen TMA B (klasse E) loopt letterlijk over ons veld.Check je kaart maar, in flevoland, staat zo'n g'tje met een rondje eromheen, dat zijn wij.quote:Op donderdag 18 september 2008 @ 10:58 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ik bedoelde de laatste twee zinnen in jouw stukje wat ik gequote had. Namelijk:
Deze
ATC hoeft uberhaupt niets door te geven aan ander verkeer, want we komen niet in de buurt van ander verkeer dat contact heeft met ATC.
En deze
Helemaal omdat we pal op de grens van schiphol TMA1 zitten.
De VFR zone is IN de Schiphol TMA. Ik ben in het verleden wel eens op 2000' over Lelystad gevlogen in een 747.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:41 schreef mcDavid het volgende:
[..]
De regel gaat om álle generatorloze luchtvaartuigen, dus óók luchtballonen. (stel je voor dat je die niet ziet)
[..]
De lijn tussen schiphol TMA 1 (klasse A) en Niew Millingen TMA B (klasse E) loopt letterlijk over ons veld.Check je kaart maar, in flevoland, staat zo'n g'tje met een rondje eromheen, dat zijn wij.
Desalniettemin blijven we ónder de TMA schiphol (in de VFR zone rond vliegveld lelystad tot max 1050 meter (3500 ft), of ruim ernaast (in NW Millingen TMA B, tot FL65).
Das wel weer leuk van die transponders, die geven FL aan, dus hoeven we niet meer zelf te kutten met verschillende hoogtemeter instellingen... Vroeger hielden we meestal 1700 meter AGL (5600 ft) aan, om ook bij lage luchtdruk niet in de CTA terecht te komen.
Ook wel in het weekend, maar dan kunnen we net zo goed thuis blijvenquote:Op donderdag 18 september 2008 14:48 schreef mcDavid het volgende:
Aanmeldingen?
Meestal wordt er een week of 2-3 van tevoren een mailtje rondgestuurd dat er weer kamp is en wie er komen...
Maar wellicht dat het dit keer iets 'professioneler' opgepakt wordt, met de ervaringen van 5 jaar geleden in het geheugenAnyway ik heb nog niets gehoord.
Kun je ook niet alleen een weekend komen ofzo?Of is dat kamp voor jullie echt puur door de weeks?
Was dat over lelystad of over het ijsselmeer? (die vfr-zone ligt alleen boven het land, en, met dank aan de dwarsheid van de VFR-vliegers, het veluwemeer.) Maar dan nog kom je NM binnen, dus dat zou inderdaad een situatie zijn waarin een transponder enige vorm van nut heeft. Hoewel het dan vooral makkelijker is, niet per sé veiliger.quote:Op donderdag 18 september 2008 @ 14:53 schreef Alternate het volgende:
[..]
De VFR zone is IN de Schiphol TMA. Ik ben in het verleden wel eens op 2000' over Lelystad gevlogen in een 747.
Dat is om geluidsoverlast te verminderenDan mogen ze op Schiphol niet op 2 banen tegelijk landen vanwegen het milieu en geluidsoverlast, dus dan wordt al het binnenkomende verkeer op 2000' over heel Nederland gevectored, anders loopt de holding zo vol en dat is ook slecht voor het millieu
![]()
(voor de niet ingewijden: 2000' is 600 meter en dan heb je een brandstofverbruik waar je u tegen zegt en een bak herrie waar je naar van wordt)
Ik herinner mij dat de 'neukbaarheid' van één van onze clubleden een keer uitgebreid besproken is in deze reeksquote:Op donderdag 18 september 2008 @ 15:00 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ook wel in het weekend, maar dan kunnen we net zo goed thuis blijven![]()
Maar ik had gehoord dat jullie club wel wat leuke vrouwen had rondlopen
Heheh, dat moest wel degelijk opnieuw berekend worden inderdaad, maar dat was écht het probleem niet!quote:Op zondag 21 september 2008 @ 14:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Zwevers zullen ook wel zeiken over die transponder omdat dan meteen heel hun CG naar z'n mallemoer is
Dude, jij bent echt wel tekenend voor de onwetendheid van de gemiddelde zweefvlieger in Nederland. Ja, 'die zweefvlieger' zit dan fout......maar het is wel fijn als je dat op de radar ziet zodat je de vliegers die wel netjes opletten hoe hoog ze zitten kan waarschuwen, en niet ineens KLMxxx van 't scherm verdwijnt omdat ie uit het niets een zwever zonder XPDR tegenkwam.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dan is het probleem dat je met je reet in een verkeerd stuk luchtruim zit. Niet dat je niet zo'n kastje aan boord hebt.
ofwel: human error van die zweefvlieger (en het is betreurenswaardig dat er idd mensen bestaan die zo lomp/dom zijn)
En deze zijn wel ook wel lekker tegenstrijdig.quote:ATC hoeft uberhaupt niets door te geven aan ander verkeer, want we komen niet in de buurt van ander verkeer dat contact heeft met ATC.
quote:De lijn tussen schiphol TMA 1 (klasse A) en Niew Millingen TMA B (klasse E) loopt letterlijk over ons veld.Check je kaart maar, in flevoland, staat zo'n g'tje met een rondje eromheen, dat zijn wij.
Desalniettemin blijven we ónder de TMA schiphol (in de VFR zone rond vliegveld lelystad tot max 1050 meter (3500 ft), of ruim ernaast (in NW Millingen TMA B, tot FL65).
Hoe vaak vliegen jullie daar, onder FL65?quote:Op dinsdag 23 september 2008 @ 21:34 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Dude, jij bent echt wel tekenend voor de onwetendheid van de gemiddelde zweefvlieger in Nederland. Ja, 'die zweefvlieger' zit dan fout......maar het is wel fijn als je dat op de radar ziet zodat je de vliegers die wel netjes opletten hoe hoog ze zitten kan waarschuwen, en niet ineens KLMxxx van 't scherm verdwijnt omdat ie uit het niets een zwever zonder XPDR tegenkwam.
Daarnaast zijn bij mijn weten onder andere de EHRD TMA en de Mil TMA D klasse Echo (EHEH-verkeer) (Tma D tot F065 , daarboven klasse Bravo) Dus met je Boeing ongecontroleerd vfr-verkeer tegenkomen is best goed mogelijk.
Deze quote:
[..]
En deze zijn wel ook wel lekker tegenstrijdig.
[..]
Meestal wordt je richting de FL70 geklaar inbound river. Zodra je onder de Fl100 komt ga je over op appraoch die je meestal in een keer naar transition level laat zakken (zo rond FL45 meestal).quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hoe vaak vliegen jullie daar, onder FL65?
Jullie zitten toch ook onder de CTR van eindhoven? Lijkt me dat het dan wat anders is...quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 11:27 schreef Alternate het volgende:
[..]
Meestal wordt je richting de FL70 geklaar inbound river. Zodra je onder de Fl100 komt ga je over op appraoch die je meestal in een keer naar transition level laat zakken (zo rond FL45 meestal).
Dat wil niet zeggen dat je ook op FL45 over Rotterdam komt zetten, maar het is dus wel mogelijk.
FL70 dat spoort wel, da's 65 + 500ft separatie. Ik neem aan dat je pas in schiphol TMA1 echt omlaag gaat?quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 10:39 schreef jozef444 het volgende:
Mwoah zelf vlieg ik vanaf Nistelrode (grasbaantje bij volkel in de buurt) Ik kom toch redelijk vaak een ryanair of andere 73 tegen die richting ehv gaat. Af en toe komen ze op ongeveer 4 a 500 mtr. over het veld heen. Ik ben iig erg blij dat ik tegenwoordig een transponder er in heb zitten.
Je merkt het trouwens al wel aan de vliegbewegingen, vorig jaar klapten ze vaak recht over het veld heen, nu zie je steeds meer dat ze toch wat afstand houden (dus it works both ways)
Typische jaloerse verkeersvlieger die het allang zat is dat hij de hele vlucht alleen maar procedures mag afroepen en de automatische piloot inprogrammerenquote:Op dinsdag 23 september 2008 @ 22:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Typische zweefvlieger reactie hierboven...
Zum kotsen. Mongolen. Denken dat ze god zijn.
500ft separatie is niet prima, dat is een hoop papierwerk (airprox)quote:Op woensdag 24 september 2008 12:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Jullie zitten toch ook onder de CTR van eindhoven? Lijkt me dat het dan wat anders is...
[..]
FL70 dat spoort wel, da's 65 + 500ft separatie. Ik neem aan dat je pas in schiphol TMA1 echt omlaag gaat?
Anyways goed om wat positieve geluiden te horen, dan is het dus toch niet allemaal voor niets
Hilversum is sowieso een uitzonderingssituatie, die zitten helemaal ingebouwd qua luchtruimstructuur, en hebben speciale afspraken met de verkeersleiding zodat ze toch een beetje kunnen vliegen (het fijne weet ik er ook niet van)quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 13:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
500ft separatie is niet prima, dat is een hoop papierwerk (airprox)
Van het weekend werden we nog wat hoog gehouden vanwegen zwevers van Hilversum die op de verkeerde plek zaten. Gelukkig hadden zij een transponder
Onder de CTR van Eindhoven? Van welke kokosnoot heb jij Airlaw gekregen? Een CTR loopt per definitie vanaf GND, dus daaronder is lastig komen met een vliegtuig. Daarnaast kom je met je Boeing/KDC-10/ATR/Dornier sowieso onder FL065 als je moet landen op EHEH, dus ja..die kom je daaronder zeker tegen.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Jullie zitten toch ook onder de CTR van eindhoven? Lijkt me dat het dan wat anders is...
[..]
quote:FL70 dat spoort wel, da's 65 + 500ft separatie. Ik neem aan dat je pas in schiphol TMA1 echt omlaag gaat?
Anyways goed om wat positieve geluiden te horen, dan is het dus toch niet allemaal voor niets
Dude, jij hebt het echt niet begrepen he....weet je hoe lastig een zwever te spotten is op een heiige dag? Van elkaar weet je vaak waar je zit, aangezien je allemaal achter de grootste bel aan gaat. Maar dit is voor een VFR-vlieger compleet niet van belang, en aangezien de meeste zweefvliegers ook te lui/bang/ouderwets zijn om de radio normaal te gebruiken kan ik me erg goed voorstellen dat je niet gezien wordt.quote:Luchtruim waar ik in vlieg is gewoon VFR luchtruim. Nee we zijn niet de enigen. Maar waar wij vliegen is het gewoon de bedoeling dat iederéén uit zijn doppen kijkt! Als er ongelukken gebeuren komt dat júíst door van die flippo's die alleen maar op hun schermpje turen als ze in VFR luchtruim zitten!
erin danquote:Op woensdag 24 september 2008 @ 16:47 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Onder de CTR van Eindhoven? Van welke kokosnoot heb jij Airlaw gekregen? Een CTR loopt per definitie vanaf GND, dus daaronder is lastig komen met een vliegtuig. Daarnaast kom je met je Boeing/KDC-10/ATR/Dornier sowieso onder FL065 als je moet landen op EHEH, dus ja..die kom je daaronder zeker tegen.
ok.quote:500ft separatie is niet genoeg, daarnaast wil jij met je 400 kilo wegende zwever niet onder de Wake komen van een Medium of Heavy vliegtuig. (Goed mogelijk dat die daar al op FL070 zitten, EHRD inbounds uit het Oosten moeten at or before FLEVO vaak op FL070 zitten.)
ja dat weet ikquote:Dude, jij hebt het echt niet begrepen he....weet je hoe lastig een zwever te spotten is op een heiige dag?
IFR bedoel je hoop ik?quote:Van elkaar weet je vaak waar je zit, aangezien je allemaal achter de grootste bel aan gaat. Maar dit is voor een VFR-vlieger compleet niet van belang,
Dat we op een andere frequentie zitten dan jij wil niet zeggen dat we 'm niet gebruikenquote:en aangezien de meeste zweefvliegers ook te lui/bang/ouderwets zijn om de radio normaal te gebruiken kan ik me erg goed voorstellen dat je niet gezien wordt.
In frankrijk doen ze dat al! (nouja, oranje reflectiestrepen dan)quote:Misschien een goed idee om alle zwevers fel-oranje te schilderen?
Ik ben geen verkeersvliegerquote:Op woensdag 24 september 2008 12:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Typische jaloerse verkeersvlieger die het allang zat is dat hij de hele vlucht alleen maar procedures mag afroepen en de automatische piloot inprogrammeren
(zo herkenbaar, steekhoudende argumenten zijn op -> dan maar schelden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |