abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61418334
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:53 schreef GoodGawd het volgende:
Sinds wanneer doen ze dat al ruim voor touchdown?
waarschijnlijk zat'ie wat aan de hoge kant, en heeft hij de remkleppen gebruikt om die hoogte kwijt te raken.

Kan door de storm komen: dattie verkeerd uitgekomen is, of juist expres wat meer veiligheidshoogte gehouden heeft.
misschien kunnen de verkeersvliegers er wat over zeggen?
pi_61421042
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:53 schreef GoodGawd het volgende:
Sinds wanneer doen ze dat al ruim voor touchdown?
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_brake_(aircraft)
quote:
As TALL1440 mentionned, the Fokker F70, F100 and also F28 have speedbrakes on the tailcone. Sometimes the F70 and the F100 has no need for the speedbrake but the F28 does because it does not have reverse thrust (therefore the extra slowing down by the speedbrake is very helpful and sometime very necessary)

I have a few videos of Fokker F-28 aircraf (both cockpit and outside) where you can see that the speedbrake is usually deployed before landing (some 100ft AGL in most cases)

The tailcone speedbrake does not have a limiting factor as far as speed is concerned which means you can deploy it at any time during flight and at any speed.

On a sidenote, some aerodynamic surfaces on top of the wings of certain airplanes do act as speedbrakes only without spoiling lift (can't remember which aircraft though...)

Remember... speedbrakes are not necessarily lift dumpers, but all lift dumpers also act as speedbrakes icon_wink.gif
Bron
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_61428058
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:57 schreef mcDavid het volgende:

[..]

waarschijnlijk zat'ie wat aan de hoge kant, en heeft hij de remkleppen gebruikt om die hoogte kwijt te raken.

Kan door de storm komen: dattie verkeerd uitgekomen is, of juist expres wat meer veiligheidshoogte gehouden heeft.
misschien kunnen de verkeersvliegers er wat over zeggen?
Je kunt niet even hoogte kwijtraken in een verkeersvliegtuig, dan begint hij 'sinkrate' te brullen boven de 1000/minuut. Met een normaal 3 graden glijpad en een snelheid van zo'n 140 knopen heb je al 700'/m nodig om netjes op het glijpad te blijven. Je kunt het het je dan ook niet permiteren om zomaar wat steiler aan te vliegen, omdat je dan een grote kans hebt dat je de hoogte niet meer kwijtraakt zonder een sinkrate warning te krijgen.
De reden om de speedbrake te gebruiken bij stormachtig weer is ten eerste dat je meer motorvermogen nodig hebt met de speedbrake uit. Mocht er zich dan bv een windshear situatie voordoen dan klapt de speedbrake snel in, zodat je opeens een hoop vermogen over hebt. Je hebt dan geen last van lange spin-up tijd van de motoren. Ten tweede vliegen we met stormachtig weer wat harder, de speedbrake helpt dan om te voorkomen dat je eindeloos bij elke zucht wind boven de baan blijft floaten.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:23:33 #154
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_61428395
Dat commentaar bij dat filmpje trouwens
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_61430136
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:09 schreef Alternate het volgende:

[..]

Je kunt niet even hoogte kwijtraken in een verkeersvliegtuig, dan begint hij 'sinkrate' te brullen boven de 1000/minuut. Met een normaal 3 graden glijpad en een snelheid van zo'n 140 knopen heb je al 700'/m nodig om netjes op het glijpad te blijven. Je kunt het het je dan ook niet permiteren om zomaar wat steiler aan te vliegen, omdat je dan een grote kans hebt dat je de hoogte niet meer kwijtraakt zonder een sinkrate warning te krijgen.
De reden om de speedbrake te gebruiken bij stormachtig weer is ten eerste dat je meer motorvermogen nodig hebt met de speedbrake uit. Mocht er zich dan bv een windshear situatie voordoen dan klapt de speedbrake snel in, zodat je opeens een hoop vermogen over hebt. Je hebt dan geen last van lange spin-up tijd van de motoren. Ten tweede vliegen we met stormachtig weer wat harder, de speedbrake helpt dan om te voorkomen dat je eindeloos bij elke zucht wind boven de baan blijft floaten.
Anyway, extra veiligheidsmarge dus.
pi_61454250
Weet iemand dat filmpje nog te vinden, van die stoomkatapult start waarbij de starthaak afbreekt en het vliegtuig zo het water in rijdt?
pi_61467191
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:17 schreef GoodGawd het volgende:
Hallo beste mede aviators, in dit filmpje:



Zag ik dat de Fokkers hun air brakes all hadden deployed. Why?
Verwar de speedbrakes/airbrakes dus niet met de lift dumpers. De lift dumpers (spoilers) gaan pas open na touchdown, de speedbrakes kunnen ook in de lucht gebruikt worden. Op Boeings, Airbussen en dat soort meuk hebben de lift dumpers de dubbele functie van speedbrake.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:09 schreef Alternate het volgende:Met een normaal 3 graden glijpad en een snelheid van zo'n 140 knopen
Hangt dus sterk af van het type, gewicht, etc. Is lang niet altijd 140 kias (overigens vrij hoog voor een F100/70).
This is a swell ship for the skipper, but a hell ship for the crew
pi_61475188
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:59 schreef Cloudsurfer het volgende:

Hangt dus sterk af van het type, gewicht, etc. Is lang niet altijd 140 kias (overigens vrij hoog voor een F100/70).
Ok, voor de volledigheid, een F100/70 met flaps 25, 10 knopen windcorrectie en een landing weight van 35 ton, heeft een approach snelheid van 141 knopen IAS.
Een gewicht van 35 ton is niet uitzonderlijk hoog voor een F100, dat gaat vaak zelf in de richting van de 37 Vref Flaps 25 is dan 135, daar komt dan nog een windcorrectie van minimaal 5 knopen bovenop.
  maandag 8 september 2008 @ 16:22:58 #159
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61475952
Okay ik vond een paar filmpjes:



Van deze gozer:

http://nl.youtube.com/user/Enki1968

Het schijnt dus dat die mooie vliegtuigjes de bijein doden met de chemtrails. No Bee = No Food = No Life
Conspiracy stuff enzo, ik vind het lachwekkend
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 8 september 2008 @ 16:34:06 #160
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_61476179
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:22 schreef GoodGawd het volgende:
Okay ik vond een paar filmpjes:



Van deze gozer:

http://nl.youtube.com/user/Enki1968

Het schijnt dus dat die mooie vliegtuigjes de bijein doden met de chemtrails. No Bee = No Food = No Life
Conspiracy stuff enzo, ik vind het lachwekkend
Je kent de chemtrail topics in BNW nog niet?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 8 september 2008 @ 16:40:20 #161
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61476314
-edit-

Oh I see, dat zijn toch echt mensen met een sensatiegebrek syndroom of iets in die richting.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_61477922
Dat chemtrail gedoe is niks minder dan puur vermaak, hoe sommige mensen daar serieus op ingaan. Laat ze maar lullen!
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:47 schreef Alternate het volgende:
Ok, voor de volledigheid, een F100/70 met flaps 25, 10 knopen windcorrectie en een landing weight van 35 ton, heeft een approach snelheid van 141 knopen IAS.
Een gewicht van 35 ton is niet uitzonderlijk hoog voor een F100, dat gaat vaak zelf in de richting van de 37 Vref Flaps 25 is dan 135, daar komt dan nog een windcorrectie van minimaal 5 knopen bovenop.
Ik snap
This is a swell ship for the skipper, but a hell ship for the crew
  maandag 8 september 2008 @ 18:00:53 #163
227466 Mama_appelsap
Mama sé Mama sá!
pi_61478092
quote:
Op maandag 8 september 2008 @ 16:40 schreef GoodGawd het volgende:
-edit-

Oh I see, dat zijn toch echt mensen met een sensatiegebrek syndroom of iets in die richting.
Het zijn wel heerlijke topics, als je je even héél intelligent wilt voelen!
  maandag 8 september 2008 @ 18:54:05 #164
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61479621


Verklaar dat maar!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 8 september 2008 @ 19:00:28 #165
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61479800
'Sommige sproeivliegtuigen zijn zelfs roze'

Volgens mij was het gewoon een TNT kist, te zien aan de livery.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_61490563
Wat is dat voor haardroger dan?
This is a swell ship for the skipper, but a hell ship for the crew
pi_61491348
Ik heb wel eens zo'n ding gezien op een testvliegtuig van een vliegtuigfabriek. Op grote hoogte spuiten ze daar water uit. Het vliegtuig wat getest moet worden vliegt daar dan doorheen, waardoor het water op de vleugels en romp vastvriest en ze de anti ijs systemen kunnen testen.
  woensdag 10 september 2008 @ 00:34:07 #168
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61514479
quote:
kent niemand piloten etc in hun omgeving die dit toegeven?"
Als ik die zou kennen en dit zou aanhalen, zou je toch alleen maar zeggen dat 'iedereen wel kan zeggen dat hij ergens verstand van heeft of iets is, wat niet betekent dat dit ook zo is.'

Je zit in je eigen redenatie, en je blijft toch alles maar gewoon ontkennen. Ik neem aan dat je het filmpje dat duidelijk contrails van chemtrails onderscheidt, inmiddels hebt bekeken. Hier hoor ik je niet meer over. Maar vervolgens kom je met andere tegenvragen, alsof iedereen hier ALLES over chemtrails zou weten.

Natuurlijk weet niemand hier alles over chemtrails, anders zaten we niet hier. Ik niet in elk geval, dan had ik wel een symposium of zoiets georganiseerd. Misschien hier wel een berichtje achtergelaten bwv uitnodiging. We proberen allemaal de waarheid te achterhalen en gebruiken nou eenmaal de bronnen die we voorgeschoteld krijgen van anderen die dit ook doen. Net zoals jij... o_O

en tot slot:
"...als die zogenaamde chemicalïen een straalmotor-verbranding kunnen doorstaan..."

De chemicalien hoeven niet door de motor heen om gesproeid te worden. Ze gaan ook helemaal niet door de motor heen, daarvoor worden installaties gebouwd op de vliegtuigen. Maar dit geloof je ook niet dus het opzoeken van bewijzen hiervoor is tijdverspilling.
Mensen draaien toch echt door. Het is echt een hele groep die zo....nou hoe zal ik het zeggen..."apart" denkt.

DUS HOU OP STELLETJE MOORDENAARS!!!!!!!!!!!!!

[ Bericht 13% gewijzigd door GoodGawd op 10-09-2008 12:28:48 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 10 september 2008 @ 01:12:16 #169
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_61514874
Tvp , wil nog steeds vlieger worden (heli), maar helaas het geld er niet voor sinds ik op mezelf woon (al ooit vele topics geleden gemeld) . Zodra ik een meid heb die meebetaald aan mijn appartement ga ik echt wel lessen nemen . Heb waarshijnlijk trouwens al wel een proefles geregeld voor mijn verjaardag in lelystad, ver rijden, maar die vlieguren (30min) tellen al wel mee .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_61514993
Als je ff doorrijdt naar biddinghuizen krijg je dr nog een paar minuten bij.
pi_61515001
[gez] Leuke, spontane meid om mee te betalen aan mijn appartement zodat ik vliegles kan nemen.

Lijkt me wel een goeie, btw!
pi_61515033
quote:
Op woensdag 10 september 2008 01:32 schreef mcDavid het volgende:
Als je ff doorrijdt naar biddinghuizen krijg je dr nog een paar minuten bij.
Sinds wanneer kan je in Biddinghuizen heli vliegen? Veel verder dan een zweefvliegtuig gaat het toch niet?
pi_61515044
Sinds wanneer vliegen heli's?
pi_61515058
quote:
Op woensdag 10 september 2008 01:38 schreef mcDavid het volgende:
Sinds wanneer vliegen heli's?
Je weet wat ik bedoel
pi_61515206
quote:
Op woensdag 10 september 2008 @ 01:40 schreef Niek. het volgende:

[..]

Je weet wat ik bedoel
Je weet dat je zeikt om het zeiken terwijl je zelf waarschijnlijk nog nooit iets anders als een stuntvlieger bestuurd hebt.
pi_61515875
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:47 schreef Alternate het volgende:
Ik heb wel eens zo'n ding gezien op een testvliegtuig van een vliegtuigfabriek. Op grote hoogte spuiten ze daar water uit. Het vliegtuig wat getest moet worden vliegt daar dan doorheen, waardoor het water op de vleugels en romp vastvriest en ze de anti ijs systemen kunnen testen.
Dat is dus duidelijk een chemtrail sproeier
This is a swell ship for the skipper, but a hell ship for the crew
pi_61515999
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:02 schreef Cloudsurfer het volgende:

[..]

Dat is dus duidelijk een chemtrail sproeier
Mythe confirmed or busted?
pi_61520637
quote:
Op woensdag 10 september 2008 @ 08:14 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Mythe confirmed or busted?
Oh het was allang confirmed dat er wel eens vloeistoffen uit een vliegtuig gegooid worden.

Maarreuh, hoeveel van de lijnvluchten op schiphol zie jij vertrekken met zo'n sproeier erachter?
pi_61536556
Tof, je moet plotseling van het IVW hier een examen Engels afleggen voor het behalen van een JAA-brevet. Tering wat krijg ik een slappe plasser van het beleid hier.

Ik moet het ze nageven, 't is een prachtig staaltje geldkloppen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Koploperkopper op 10-09-2008 22:17:09 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61538512
quote:
Op woensdag 10 september 2008 @ 21:56 schreef Koploperkopper het volgende:
Tof, je moet plotseling van het IVW hier een examen Engels afleggen voor het behalen van een JAA-brevet. Tering wat krijg ik een slappe plasser van het beleid hier.

Ik moet het ze nageven, 't is een prachtig staaltje geldkloppen.
Ohja had ik al verteld over die zweefvliegtransponders?

Ze hebben nu ontdekt dat een bepaald type waar zo'n beetje iedereen mee vliegt een bug heeft ofzo... mogen dus allemaal terug naar de fabrikant ofzo

Maar een week na het bericht dat ze niet meer gebruikt mochten worden, kwam er alweer een bericht dat het in nederland voorlopig nog even wel mag ofzo
  donderdag 11 september 2008 @ 10:44:04 #181
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61545318


Toch leuk die Chemtrail topics Zo zie je nog eens wat. Dat eerste ding is van de navo voor atmosferische metingen.
Maar wat is dit ding hieronder? Zo te zien wel hetzelfde vliegtuig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door GoodGawd op 11-09-2008 12:14:25 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_61546036
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:42 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ohja had ik al verteld over die zweefvliegtransponders?

Ze hebben nu ontdekt dat een bepaald type waar zo'n beetje iedereen mee vliegt een bug heeft ofzo... mogen dus allemaal terug naar de fabrikant ofzo

Maar een week na het bericht dat ze niet meer gebruikt mochten worden, kwam er alweer een bericht dat het in nederland voorlopig nog even wel mag ofzo [ afbeelding ]
Het allerleukste daarvan is misschien nog wel dat ze nogsteeds niet gebruikt mogen worden onder een enorm deel van Nederland ivm. de Schiphol TMA.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61549654
quote:
Op donderdag 11 september 2008 @ 11:19 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Het allerleukste daarvan is misschien nog wel dat ze nogsteeds niet gebruikt mogen worden onder een enorm deel van Nederland ivm. de Schiphol TMA.
Wat dacht je van deze: ons veld ligt precies op de grens van de Schiphol TMA.
Volgens de voorschriften, moet je, indien je een transponder hebt, deze de hele vlucht voeren.
Maar, omdat wij dus op die grens zitten, moeten we 'm iedere keer aan en uit zetten als we over de denkbeeldige lijn vliegen

Ohja en in de start moet'ie sowieso uit, 't schijnt dat de grote jongens een raket-aanval op de TCAS krijgen als ze toevallig een paar kilometer voor zo'n lierstart langs vliegen
pi_61557559
Zwevers... Levensgevaarlijk.
pi_61558428
Zonder die transponderbende ging het anders altijd goed.
pi_61558530
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:59 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wat dacht je van deze: ons veld ligt precies op de grens van de Schiphol TMA.
Volgens de voorschriften, moet je, indien je een transponder hebt, deze de hele vlucht voeren.
Maar, omdat wij dus op die grens zitten, moeten we 'm iedere keer aan en uit zetten als we over de denkbeeldige lijn vliegen

Ohja en in de start moet'ie sowieso uit, 't schijnt dat de grote jongens een raket-aanval op de TCAS krijgen als ze toevallig een paar kilometer voor zo'n lierstart langs vliegen
Klopt ja, heb ik meerdere malen gehoort van die lierstart.

Ach, het blijft geweldig dat IVW. Waar zouden we zonder ze zijn, dan zou alles te makkelijk gaan.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61558724
quote:
Op donderdag 11 september 2008 @ 19:32 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Klopt ja, heb ik meerdere malen gehoort van die lierstart.

Ach, het blijft geweldig dat IVW. Waar zouden we zonder ze zijn, dan zou alles te makkelijk gaan.
En te goedkoop. Die transponders hebben de waarde van sommige van onze kisten met c.a. 30% doen stijgen
pi_61558837
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:39 schreef mcDavid het volgende:

[..]

En te goedkoop. Die transponders hebben de waarde van sommige van onze kisten met c.a. 30% doen stijgen
Ach ja, dat is te veel moeite voor de ambtenaartjes om bij stil te staan he. Had ik al gezegd dat dat engels examen 200 kuteuro's per keer kost? Ja, per keer, als je niet meteen level 6 haalt is het 3, respectievelijk 6 jaarlijks.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61579120
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:59 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wat dacht je van deze: ons veld ligt precies op de grens van de Schiphol TMA.
Volgens de voorschriften, moet je, indien je een transponder hebt, deze de hele vlucht voeren.
Maar, omdat wij dus op die grens zitten, moeten we 'm iedere keer aan en uit zetten als we over de denkbeeldige lijn vliegen

Ohja en in de start moet'ie sowieso uit, 't schijnt dat de grote jongens een raket-aanval op de TCAS krijgen als ze toevallig een paar kilometer voor zo'n lierstart langs vliegen
Als je hem dan toch aanlaat zorg dan iig dat hij op mode C staat. Niets is zo irritant als een hele berg mode A returns overal om je heen.
pi_61591733
Ze staan altijd op ACS.
Nouja, mits mode S het doet dus, dat was die bug
  zondag 14 september 2008 @ 16:35:34 #191
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61623095
"Bij Hoorn is een Ultralight-vliegtuig neergestort in het water van de Hoornse hop, een inham van het Markermeer. Er waren twee mannen aan boord, een man is overleden naar de tweede wordt nog gezocht. Het vliegtuig was vertrokken van vliegveld Middenmeer."


-edit-

Tweede man ook overleden.


[ Bericht 11% gewijzigd door GoodGawd op 14-09-2008 22:20:56 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_61628216
Ach wat doe je ertegen, vind het zelf ook behoorlijk balen. Gewoon gaan voor je level 6, naar het schijnt is dat niet zo heel moeilijk. Ben je er de rest van je leven nog vanaf ook.

Zelfde geldt overigens voor die mode S transponders. Je moet even in de buidel tasten maar uiteindelijk gaat het om je eigen veiligheid.
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:35 schreef GoodGawd het volgende:
"Bij Hoorn is een Ultralight-vliegtuig neergestort in het water van de Hoornse hop, een inham van het Markermeer. Er waren twee mannen aan boord, een man is overleden naar de tweede wordt nog gezocht. Het vliegtuig was vertrokken van vliegveld Middenmeer."

Erg triest verhaal, dit. Mijn medeleven naar de familie en vrienden van de betrokken heren.
This is a swell ship for the skipper, but a hell ship for the crew
pi_61635583
quote:
Op zondag 14 september 2008 @ 20:15 schreef Cloudsurfer het volgende:
Ach wat doe je ertegen, vind het zelf ook behoorlijk balen. Gewoon gaan voor je level 6, naar het schijnt is dat niet zo heel moeilijk. Ben je er de rest van je leven nog vanaf ook.

Zelfde geldt overigens voor die mode S transponders. Je moet even in de buidel tasten maar uiteindelijk gaat het om je eigen veiligheid.
Ik zie niet in op welke manier mijn eigen veiligheid in hemelsnaam gebaat is bij het gebruiken van een transponder. Krijg hooguit kanker van de straling.

RIP aan de ultra-light piloten! Hoorde het pas toen ik thuis was vandaag...
pi_61636222
Een transponder omdat je niet de enige bent in het luchtruim en zodat andere wellicht serieuzere piloten tenminste een beter idee krijgen van waar je rond zit te kloten?
  maandag 15 september 2008 @ 01:43:04 #195
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61636561
En voor de vogels
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_61640987
quote:
Op maandag 15 september 2008 @ 01:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Een transponder omdat je niet de enige bent in het luchtruim en zodat andere wellicht serieuzere piloten tenminste een beter idee krijgen van waar je rond zit te kloten?
Euh, andere piloten in het luchtruim waar ik vlieg hebben ook geen TCAS dus die hebben niets aan mijn transponder.
pi_61644559
We lieren met gedeeltelijk met kunststof kabel. Op de laatste vlucht van gisteren hebben we zo'n kabel kapot getrokken, het breukstuk was nog heel

Dat is wel erg vervelend, kunststof liert best lekker en je komt er hoog mee
pi_61645022
Scheelt dat veel? En is die kabel een beetje te repareren?
pi_61646187
quote:
Op maandag 15 september 2008 14:29 schreef mcDavid het volgende:
Scheelt dat veel? En is die kabel een beetje te repareren?
Het hoogtelierrecord is met kunststofkabel gevestigd. Tevens met onze lier en een lid van onze club

Onze lierbaan is redelijk kort, dus elke meter die we ergens mee kunnen halen is mooi meegenomen. Ik denk dat het tov staal op onze lierbaan zo'n 50 a 100m in hoogte kan schelen, maar heel zeker weet ik het niet.

Het schijnt dat je de kabel weer in elkaar zou kunnen vlechten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')