Ze kunnen het niet kopieren omdat ze dan 1 product op twee totaal verschillende markten willen gooien. De markt van de serieuze gamer en de markt van de non-gamer (waar de Wii op zit). Om de non-gamer binnen te halen moet het product vele malen simpeler gemaakt worden (om te beginnen met de menu structuur en de manier waarop je save games en je profiel opslaat en vervolgens nog het hele Live gebeuren) en vervolgens moet er een enorme marketing campagne kopen dat de nieuwe Xbox toch echt hetzelfde kan als de Wii. Ja met mooiere graphics maar daar zit geen hond op te wachten (in de non-gamer markt). Vervolgens zal de non-gamer de nieuwe Xbox als een gecopieerde versie van de Wii gaan zien en aangezien de Wii op dit moment al een soort van Apple iPod status begint te krijgen, zul je zien dat MS ontzettend onderuit zal gaan. Net zoals met de Zune, de iPod killerquote:Op vrijdag 11 april 2008 09:45 schreef Sackboy het volgende:
Uhm.. welk onderdeel van die winnende combinatie zou Microsoft niet kunnen kopieren?
Microsoft has teh moneyz u know
Ik denk dat je teveel in twee groepen denkt. Er zijn mijns inziens niet twee afgebakende groepen van "non-gamers" en "serieuze gamers". Juist daartussenin zit de massa van consumenten op de gamesmarkt. Als die een apparaat kunnen kopen voor een lagere prijs dan een Wii, terwijl dit apparaat net zoveel kan en daarnaast ook nog eens net zoveel als de (duurdere) Playstation 3. Dan denk ik dat ze nog aardig wat kunnen verkopen. Tuurlijk zal het het succes van de Wii bij lange na niet evenaren, maar dat verwacht Microsoft denk ik ook niet.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:57 schreef FJD het volgende:
[..]
Ze kunnen het niet kopieren omdat ze dan 1 product op twee totaal verschillende markten willen gooien. De markt van de serieuze gamer en de markt van de non-gamer (waar de Wii op zit). Om de non-gamer binnen te halen moet het product vele malen simpeler gemaakt worden (om te beginnen met de menu structuur en de manier waarop je save games en je profiel opslaat en vervolgens nog het hele Live gebeuren) en vervolgens moet er een enorme marketing campagne kopen dat de nieuwe Xbox toch echt hetzelfde kan als de Wii. Ja met mooiere graphics maar daar zit geen hond op te wachten (in de non-gamer markt). Vervolgens zal de non-gamer de nieuwe Xbox als een gecopieerde versie van de Wii gaan zien en aangezien de Wii op dit moment al een soort van Apple iPod status begint te krijgen, zul je zien dat MS ontzettend onderuit zal gaan. Net zoals met de Zune, de iPod killer![]()
Vergeet daarbij ook de invloed van ervaringen in de omgeving niet; als een non-gamer hoort dat z'n computer-gekke neefje een Xbox heeft en z'n computer-noob nichtje een Wii heeft gekocht en dat beide apparaten hetzeldfe kunnen dan zal die persoon bijna altijd een Wii gaan halen omdat de non-gamer zich vergelijkt met z'n nichtje en onder het motto van "dan kom ik daar ook wel uit" zal de Xbox het afleggen.
Vervolgens zit MS met het volgende probleem; als ze de nieuwe Xbox echt zwaar gaan marketen als non-gamer apparaat dan verloochenen ze daarmee ten eerste hun huidige achterban en ten tweede jagen ze de gamers direct de armen van Sony in.
Hee dit komt me bekend voor. Was dit ook niet het geval toen Microsoft de gamesmarkt op ging?quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:57 schreef FJD het volgende:
Ze willen een graantje meepikken van een markt waar ze helemaal niets op te zoeken hebben en die veel meer risico's opleveren dan het rendement zou rechtvaardigen.
Geen Nazi's?quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:16 schreef Strolie75 het volgende:
Ik weet niet of ik straks de verleiding van deze kan weerstaan. Het is jammer dat ze de Nazi's eruit hebben gehaald. Maar fuck. Indiana Jones
[ afbeelding ]
Als je de gemiddelde Wii-gamer naast de gemiddelde Xbox-gamer zet dan is dat verschil redelijk duidelijkquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:09 schreef Sackboy het volgende:
Ik denk dat je teveel in twee groepen denkt. Er zijn mijns inziens niet twee afgebakende groepen van "non-gamers" en "serieuze gamers". Juist daartussenin zit de massa van consumenten op de gamesmarkt. Als die een apparaat kunnen kopen voor een lagere prijs dan een Wii, terwijl dit apparaat net zoveel kan en daarnaast ook nog eens net zoveel als de (duurdere) Playstation 3. Dan denk ik dat ze nog aardig wat kunnen verkopen. Tuurlijk zal het het succes van de Wii bij lange na niet evenaren, maar dat verwacht Microsoft denk ik ook niet.
Grote verschil is nu wel dat ze een grote en goed draaiende fanbase in moeten zetten inclusief de opgebouwde goodwill. Bij de introductie van een console kun je nog wel een keer falen; dan ben je gewoon innovatief bezig geweest en het lukt helaas niet. Door naar het volgende product. Ga je de scope verleggen of verbreden dan is het achteraf niet een kwestie van wel of niet innovatief maar van succes of falen en als je faalt dan straalt dat negatief af op je eigen imago.quote:Hee dit komt me bekend voor. Was dit ook niet het geval toen Microsoft de gamesmarkt op ging?
[High Definition & Multichannel Audio] #9quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:32 schreef Cyberia18 het volgende:
Even offtopic, maar zijn er hier ook meer bezitters van de Panasonic TX-32LX70?![]()
En waar is het High Definition & Multichannel Audio gebleven?
Ja, dat vond Lego niet goed. Een Lego Adolf Hitler was blijkbaar niet kindvriendelijk genoeg.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:19 schreef SpankmasterC het volgende:
Geen Nazi's?
Nu maar hopen dat de game schattig genoeg is om hiervoor te compenseren!
Thnx!quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:36 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
[High Definition & Multichannel Audio] #9
Hmm, ik weet niet of je kan spreken van een 'gemiddelde' gamer. Lijkt me nogal moeilijk te definieren.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:21 schreef FJD het volgende:
Als je de gemiddelde Wii-gamer naast de gemiddelde Xbox-gamer zet dan is dat verschil redelijk duidelijk![]()
Klopt, maar je kunt jezelf ook overpositioneren, waardoor je een groot deel van de consumenten bij voorbaat al uitsluit. Dat is iets wat Microsoft in ieder geval niet wil doen. Ze zullen het (denk ik) als 'the complete experience' gaan positioneren.quote:Je kunt wel proberen om alle markten te bedienen maar tenzij je echt iets superieurs te bieden hebt, zul je zien dat andere spelers er met de markt vandoor gaan omdat zij zich duidelijk kunnen positioneren op de markt en daarmee dus makkelijker klanten kunnen overtuigen.
Zoals ik al eerder aangaf denk ik niet in twee grote groepen gamers. Als je kijkt naar hoeveel miljoenen exemplaren een game als NFS: ProStreet heeft verkocht, dat is een game die te serieus is voor non-gamers maar tegelijkertijd te debiel voor serieuze gamers.quote:Uiteraard zit er nog enige overlap tussen de twee groepen gamers maar die overlap is niet enorm groot.
Klopt het is ook nog niet door Microsoft bevestigd, maar de bronnen (MTV, 8BitJoystick) zijn er aardig zeker van dat het eraan komt. Ik denk dat Microsoft het aanvankelijk pas op de E3 had willen aankondigen.quote:Ik zou het dan ook een stomme zet vinden van MS als ze vol op de Wii markt willen inbeuken maar ik verwacht ook niet dat ze het zullen doen. Ik vraag me zelfs af of die controller gaat komen.
Grootste online retailer wereldwijd?quote:
Pannenkoek.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:17 schreef Wessiej het volgende:
Qua game releases helemaal niet.
Dat zegt niet alles. Er zijn meerdere grote retailers geweest die iets publiceerde maar waarvan het achteraf broodje aap bleek te zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:17 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Grootste online retailer wereldwijd?
Maar er zijn ook genoeg gevallen geweest waar grote retailers iets publiceerden en waarvan het achteraf waar bleek te zijnquote:Op vrijdag 11 april 2008 12:20 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat zegt niet alles. Er zijn meerdere grote retailers geweest die iets publiceerde maar waarvan het achteraf broodje aap bleek te zijn.
Owwwwwwww...wat een arrogante eikel.quote:Rock Band "won't magically get cheaper because you wish it so"
Harmonix has told the Internet there's no point going bonkers over the European price of Rock Band, saying the game is "not magically going to get cheaper because you wish it to be so".
In a post on the Rock Band forums product development manager Greg LoPiccolo wrote, "We’re not making a killing on Rock Band in Europe. We are incredibly sensitive to pricing issues. We are painfully aware that the higher the price we charge, the less copies we’ll sell.
"We are strongly motivated to keep the price as low as possible. That said, we don’t propose to lose money on it. The fact of the matter is, the costs of releasing in Europe are far higher than in the US, in some ways uniquely so for Rock Band compared to other game titles, because of the size of the peripherals."
LoPiccolo declined to reveal cost structure details - "That would probably get me fired, and rightly so." Instead he highlighted the extra cost involved with shipping a larger product box and doing so outside the US: "Seriously, I was shocked to learn how much it costs us to ship an RB peripherals box to Europe. It’s way more than you’d expect."
According to LoPiccolo it doesn't make sense to compare the manufacturer-recommended US and UK prices for Rock Band. He wheeled out the old VAT line, stating, "That’s not the whole discrepancy, but it’s a big chunk of it." LoPiccolo also observed that European retailers are free to cut the price of games, unlike their US counterparts. "So a reasonable price comparison is what you actually pay, not just the SRP, which means two different things in the two territories.
"We’re not gouging you, primarily because doing so doesn’t serve our interests," LoPiccolo continued. "We can only build our franchise if you buy our games. You may conclude that Rock Band isn’t worth the price charged, and that is your prerogative. But it’s not magically going to get cheaper because you wish it to be so.
"We’ve sold a ton of these in the US at a far higher price point than people are used to paying for a videogame, because it really is a new and different experience... Once you get a crack at it, you’ll know whether or not it’s worth the money. We think you might decide that it is."
Earlier this week, EA announced that the full Rock Band set-up - game, drum kit, guitar and microphone - will cost GBP 180 / EUR 240, compared to USD 169 (GBP 85 / EUR 107) in the US. Harmonix's Rob Kay defended the higher price point during a chat with Eurogamer - read the full interview to find out what he had to say.
Or for a real laugh, why not read this story from May last year.
www.eurogamer.net
moet je nu weer alles onder elkaar postenquote:Op vrijdag 11 april 2008 12:20 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat zegt niet alles. Er zijn meerdere grote retailers geweest die iets publiceerde maar waarvan het achteraf broodje aap bleek te zijn.
Kan jij werkelijk eens je t*fus muil eens dichthouden?quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:50 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
moet je nu weer alles onder elkaar posten
heb nooit indiana films gekeken , maar zitten daar nazi's in , en hitler himself ?quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:37 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ja, dat vond Lego niet goed. Een Lego Adolf Hitler was blijkbaar niet kindvriendelijk genoeg.
Ze zijn nu vervangen door een sekte, maar wel nog steeds herkenbaar als de slechteriken uit de films hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:10 schreef DJ_ het volgende:
[..]
heb nooit indiana films gekeken , maar zitten daar nazi's in , en hitler himself ?
quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:10 schreef DJ_ het volgende:
[..]
heb nooit indiana films gekeken , maar zitten daar nazi's in , en hitler himself ?
quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:10 schreef DJ_ het volgende:
heb nooit indiana films gekeken , maar zitten daar nazi's in , en hitler himself ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |