Ik vond http://www.photofacts.nl/(...)_bruidsreportage.asp heel interessant om te lezen (Ook hier in FOT gevonden)quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ben gevraagd om as maandag de trouwfoto's van mijn neefje te maken. Ben onwijs blij dat mij die eer ten deel valt maar het is de eerste keer dat ik zo iets belangrijks op de foto mag zetten. Graag zou ik wat tips krijgen om het tot een succes te maken.
Dit zou er allemaal op moeten kunnen, past althans volgens de site op een FZ7 die volgens dpreview bouwgelijk is aan de FZ8.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:06 schreef SuikerVuist het volgende:
Beginners vraag: is het mogelijk een groothoeklens op een Lumix FZ-8 te zetten, en zo ja, waar moet ik dan aan denken (type, prijs, etc.) Of kan ik beter meteen upgraden naar een DSLR?
Als je zo af en toe eens een afstandsbediening gebruikt en je je niet druk maakt om je imago moet je even naar de Blokker fietsen en de goedkoopste afstandsbediening halen. Daarna even googelen welke code je precies nodig hebt om m te gebruiken op je Nikon. Een aantal TV's gebruikt voor bepaalde functies dezelfde code als de Nikon camera verwacht.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:42 schreef Timmos het volgende:
Hmm, geluk.. Laat ik er daar nou nooit zoveel van hebben![]()
Afstandsbediening staat op de lijst met een SB 600 (Die niks met dat vuurwerk te maken heeft)
8 seconden ben ik niet van plan dus hoop dat deze keer mijn statief genoeg is.. Hoop dat er iets lukt voor een kleine Testcase
Thanks voor de sites
Hier kan it wat mee.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dit zou er allemaal op moeten kunnen, past althans volgens de site op een FZ7 die volgens dpreview bouwgelijk is aan de FZ8.
Prijzen kan ik even geen voorstelling bij maken, maar meestal niet van dien aard om gelijk maar een reflex aan te schaffen.
Ja. Ligt eraan.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:43 schreef katerwater het volgende:
Kan je je camera verzekeren als je op reis gaat? En zo ja: is dat de moeite waard?
Het zal wel niet betaalbaar zijn zeker
Ik denk dat je inderdaad wel boven de polis van je reisverzekering uit komtquote:Op zondag 29 juni 2008 12:49 schreef katerwater het volgende:
Nikon D300.
Met lenzen, flits en statief kom ik toch aan zo een 3000 euro.
Je zou zo'n regenhoes voor je camera aan kunnen schaffen.quote:Op zondag 29 juni 2008 15:11 schreef V0ice het volgende:
Ik ga over 3 weken naar egypte en uiteraard wil ik daar ook fotograferen in de woestijn. Zijn er nog accessoires die ik zeker nodig heb aangezien dat zand niet echt bevorderlijk is voor de lenzen en de camera (canon 400d).
Ik neem sowieso een zonnekap en een pola filter mee voor de lenzen.
[centraal] Wie helpt me een nieuwe camera vinden, deel 13quote:Op zondag 29 juni 2008 14:50 schreef Blue_note het volgende:
Ik ben van plan een nieuwe compacte digitale camera te kopen.
Ik gebruik de camera incidenteel, en vooral tijdens vakanties.
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 toestellen. Misschien kunnen jullie me tips geven, of de keuze nog moeilijker maken, door met betere toestellen te komen.
Ik heb al véél gezocht op internet, recencies gelezen, etc. Ik wil tot ¤250,- uitgeven (inclusief 2gb geheugen, ik neem namelijk altijd mijn laptop mee op reis, dus schrijf dan gelijk alles weg naar de laptop).
De toestellen:
- Sony cybershot DSC-W120
- Canon Digital Ixus 80 IS
Mijn twijfel:
- De Sony heeft een Carl Zeiss lens, de Canon niet. Gaat dat duidelijk verschil geven?
Alle tips en opmerkingen zijn welkom.
Nee, Canon maakt prima compact-zoom lenzen. Laat je niet misleiden door de naam Carl Zeiss. Die maken idd topkwaliteit lenzen, maar dat wil niet zeggen dat al hun lenzen topkwaliteit zijn. Ook Canon maakt trouwens top-lenzen, maar die zijn voor het segment waar jij zoekt verder net zomin relevant als de top lenzen van CZquote:Op zondag 29 juni 2008 14:50 schreef Blue_note het volgende:
Mijn twijfel:
- De Sony heeft een Carl Zeiss lens, de Canon niet. Gaat dat duidelijk verschil geven?
Ik zou persoonlijk eerder voor een cardreader gaan ( http://www.dixons.nl/De_o(...)7082022/default.aspx bijvoorbeeld ).. Weet niet wat een goed merk is..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:06 schreef shmoopy het volgende:
Lieve experts.
Ik ben al tijden het kabeltje kwijt waarmee ik m'n foto's naar de pc kan uploaden dus ik wil even op internet kijken naar prijzen en zulks, maar hoe nóem je zo'n kabeltje nou?
weet nietquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:06 schreef shmoopy het volgende:
Lieve experts.
Ik ben al tijden het kabeltje kwijt waarmee ik m'n foto's naar de pc kan uploaden dus ik wil even op internet kijken naar prijzen en zulks, maar hoe nóem je zo'n kabeltje nou?
Vanaf wat voor camera als in merkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:06 schreef shmoopy het volgende:
Lieve experts.
Wees enorm voorzichtig! Woestijnzand is anders dan bijvoorbeeld zand bij ons op het strand. Het is vele malen fijner en gaat makkelijk je camera in.quote:Op zondag 29 juni 2008 15:11 schreef V0ice het volgende:
Ik ga over 3 weken naar egypte en uiteraard wil ik daar ook fotograferen in de woestijn. Zijn er nog accessoires die ik zeker nodig heb aangezien dat zand niet echt bevorderlijk is voor de lenzen en de camera (canon 400d).
Ik neem sowieso een zonnekap en een pola filter mee voor de lenzen.
Wat moet Smoopz nou met de kaart uit de camera van de buurmanquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:35 schreef veldmuis het volgende:
Als je 'm nog niet gehaald heb: ga voor een cardreader. Ietsje duurder, maar handiger, en die dingen vreten alle soorten kaartjes, dus ook die uit de camera van de buurman.
Daarnaast gaat het kopieeren gewoon veul sneller over het algemeen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |