abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2008 @ 09:50:38 #151
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_58037852
Hoe kun je nou een plicht weigeren!?!

Stelletje verwende lamzakken! Ik hoop dat als het zo ver komt en er komt echt weer een dienstplicht omdat het nódig is en Nederland aangevallen wordt (far fetched, maar hey het was Hypothetisch) dat ze dan ook de weigeraars weer standrechtelijk gaan executeren!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_58038140
quote:
Op maandag 14 april 2008 02:25 schreef McKillem het volgende:

TENZIJ dit land overrompel word door troepen waar dan ook weg, weiger ik dienstplicht. (en zelfs dan wil ik niet dat achterlijke traject door lopen waar ze gaan bepalen hoe ik er uit moet zien. Ik wil een uniform aantrekken en daar houd het mee op)

Het Nederlandse leger lijkt in de verste verte niet op zo'n boot camp uit Full Metal Jacket. Je wordt niet standaard kaalgeschoren bij binnenkomst enzo...
Ja, ik generaliseer.
pi_58038204
In het kader van emancipatie en feminisme... moet de Nederlandse vrouw ook dienstplichtig meedoen in het leger als Nederland aangevallen wordt?
Ja, ik generaliseer.
  maandag 14 april 2008 @ 10:58:16 #154
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_58039032
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:11 schreef Northside het volgende:
In het kader van emancipatie en feminisme... moet de Nederlandse vrouw ook dienstplichtig meedoen in het leger als Nederland aangevallen wordt?
Wie A zegt...

Ja dus!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_58040555
Nope, een land is niet de baas over mij. (behalve wetten natuurlijk, maar die zijn nodig om een sociale leefbaarheid te behalen)
  maandag 14 april 2008 @ 12:18:06 #156
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58040595
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:16 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nope, een land is niet de baas over mij. (behalve wetten natuurlijk, maar die zijn nodig om een sociale leefbaarheid te behalen)
grappig.. dat is dienstplicht ook
ze roepen je namelijk niet op om mee te doen aan een toffe parade in Den-haag knul.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_58041408
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:16 schreef Basekid_NZ het volgende:
Dus als over 25 jaar de chinezen komen dan vind jij het sociaal leefbaar om chinees te leren en je bankrekening volgens oud communistisch gebruik te delen?

Als je ooit in het buitenland verzeild raakt moet je maar rekenen dat je ERG blij bent met je NL paspoortje... geloof mij maar.

En tot een bepaalde hoogte is het land baas over je, voorbeeld is oorlogsdreiging... dan hebben we elkaar nodig om onze vrijheid (en die sociale standaard van je) te behouden. Laat je dit anderen voor je opknappen dan zijn er juist weer die wetten die zorgen dat jij buiten de boot valt binnen die maatschappij door een gevangenis en een stempeltje waar je nooit meer vanaf komt. Weiger je te schieten dan schiet iemand anders wel voor je maar wel richting de muur waar jij voor staat.

Uiteraard een karikatuur zoals ik die schets maar of je wil of niet... het land en je volk MOETEN verdedigd worden in nood en dat kun je niet aan anderen overlaten.. daar is IEDEREEN voor nodig. Ze maken er niet zomaar wetten voor.. je leven en dat van je kinderen en familie hangt er vanaf man!
  † In Memoriam † maandag 14 april 2008 @ 20:24:49 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_58050360
quote:
Op zondag 13 april 2008 08:12 schreef jpjedi het volgende:

[..]

-Anderen jouw vrijheid laten bekopen met hun leven?
-leger -> niet per definitie vooraan met je wapen
-Jouw nageslacht geen vrij leven gunnen zoals jij dat hebt geleefd.

Ga jij echt door de gordijnen zitten loeren hoe anderen hun leven geven voor jou leventje en dat van je familie? Sorry maar vanuit deze gedachte vind ik het eigenlijk knap egoïstisch. Zeker met een WBK opleiding ben je aardig gewenst in de achterlinies.
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:10 schreef Bob-B het volgende:

[..]

En daarom zullen ze jou een landverrader noemen.
Ik ben hartpatiënt. Bij korte inspanning heb ik maar 60% van de kracht/energie/whatever dan je zou verwachten van iemand van mijn postuur, leeftijd en geslacht. En bij een lange inspanning is dat nog minder. Ergo: ik zou een blok aan het been van het leger zijn. Effe nadenken voor je iets brult
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 14 april 2008 @ 20:32:23 #159
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58050648
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:24 schreef 2cv het volgende:

[..]

[..]

Ik ben hartpatiënt. Bij korte inspanning heb ik maar 60% van de kracht/energie/whatever dan je zou verwachten van iemand van mijn postuur, leeftijd en geslacht. En bij een lange inspanning is dat nog minder. Ergo: ik zou een blok aan het been van het leger zijn. Effe nadenken voor je iets brult
Niet elke militair stompt met een geweer in zijn handen over de heide.
  † In Memoriam † maandag 14 april 2008 @ 20:51:34 #160
25682 2cv
Niet subtiel
pi_58051271
Volgens mij moet elke militair aan bepaalde lichamelijke eisen voldoen. En het zou handig zijn als het leger niet steeds een karrevracht aan medicijnen mee hoeft te slepen. Maar ik zie het wel als het zo ver is. Ik zal stomverbaasd zijn als ik toch mee mag/moet doen.
  maandag 14 april 2008 @ 22:43:13 #161
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58055373
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:51 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij moet elke militair aan bepaalde lichamelijke eisen voldoen. En het zou handig zijn als het leger niet steeds een karrevracht aan medicijnen mee hoeft te slepen. Maar ik zie het wel als het zo ver is. Ik zal stomverbaasd zijn als ik toch mee mag/moet doen.

daarom zijn er clusters
maar ik denk dat je wel afgekeurd wordt hoor met hartproblemen.
tenzij de nood zooo erg hoog is, krijg je vast een lekker plekkie bij de logistiek ofzo
  † In Memoriam † maandag 14 april 2008 @ 23:19:52 #162
25682 2cv
Niet subtiel
pi_58056714
Zien we dan wel weer
pi_58058700
Nee. Ik zou zoveel mogelijk Belgen neerschieten. En dan de tel bijhouden op mijn helm, met een krijtje dat ik kundig heb weten te confisqueren toen de peletonleider de strategie uitlegde op het krijtbord. Gezellig bij het kampvuur je Diemaco schoonmaken en jolige verhalen vertellen over hoe die ene Belg makkelijk te zien was in de bossen door zijn 'camouflage' (Belgische jigsaw patroon ).
En op een grimmige dag de duinen op rennen, luid schreeuwend "VOOR HET VADERLAND!!" terwijl de mortieren je kameraden vellen, maar er is geen tijd voor medelijden en verdriet want als je even niet oplet ben je er zelf geweest. Vergeet de politiek, die doet er niet toe "in the midst of combat", het succesvol volbrengen van een missie in samenwerking met mede-soldaten is waar het om gaat.
Disclaimer: Teveel films gekeken .
  dinsdag 15 april 2008 @ 01:34:47 #164
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58058783
Ligt er aan. Als het een echte oorlog is in de sTyLLow\/\/ wan WWII dan wel denk ik (denk ik vooral...) maar als als ze zouden zeggen van "Je moet vechten!!"
"Waarom?"
- "In Afghanistan! Voor vrede en veiligheid"

Dan zou ik wel een -reactie998790879797979807 hebben.

Maar ik wil nooit vechten. Vechten is stom en voor eikels
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_58059201
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:24 schreef 2cv het volgende:

[..]

[..]

quote:
Op zondag 13 april 2008 08:02 schreef 2cv het volgende:
Ik zou niet gaan omdat het zeker weten mijn dood zou worden.
Post dan ook meer dan alleen een regel. Als je post dat je echt niet op komt zonder te vermelden waarom dan mogen we er in de lijn van dit topic toch vanuit gaan dat je een weigeraar bent.
pi_58059462
Mn vader (55) wilde zich toen hij 18 was laten afkeuren, en hij had geluk, want vlak voor de keuring sprong hij zn knie op slot en moest er kraakbeen verwijderd worden. Mazzeltje dus.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  dinsdag 15 april 2008 @ 07:56:22 #167
176916 Karrs
2007-2017
pi_58059627
"Nee ik ga niet"
"Vechten is voor sukkels"
"Kutland"
"Je kunt me niet verplichten tot iets wat ik niet wil"

Wat een houding toch ook in vredestijd. Maar zodra de Chinezen binnenvallen schreeuw ik ze allemaal de duinen in om stelling te nemen... en ze doen 't. Vrijwillig, net zo vrijwillig als ze zijn opgekomen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:06:48 #168
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_58060387
Iedereen die zich op FOK! begeeft, wordt op voorhand al afgekeurd.
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:12:45 #169
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58062500
Ik heb astma en ik heb er geen zin in
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:13:30 #170
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_58062511
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 04:10 schreef jpjedi het volgende:

[..]

[..]

Post dan ook meer dan alleen een regel. Als je post dat je echt niet op komt zonder te vermelden waarom dan mogen we er in de lijn van dit topic toch vanuit gaan dat je een weigeraar bent.
Is hij ook en terrecht
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_58063529
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:10 schreef Bouke-p het volgende:
Nee, stel je voor dat je eens iets zou doen voor Nederland. Als het je hier niet bevalt(en de mensen hier boven moeten schijnbaar niks van NL hebben) dan rot je toch lekker op?

OT:
Ik zou niet weigeren, sterker nog ik ben vrijwillig opgekomen.
Dit land doet niets voor mij, maar zodra het ze even uitkomt moet ik dan keurig opdraven om de vertiefenis ingeschoten te worden? Thanks but no thanks.
pi_58063716
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:00 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Dit land doet niets voor mij, maar zodra het ze even uitkomt moet ik dan keurig opdraven om de vertiefenis ingeschoten te worden? Thanks but no thanks.
Het doet niks behalve dat je er vreedzaam kan wonen en rustig je leven kan leiden
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:23:35 #173
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58064117
quote:

[..]

Punt is dat we allemaal zo enorm pleuris verwend zijn, dat we niet eens meer weten hoe het zonder dit alles kan en we het als standaard zijn gaan beschouwen.
pi_58064293
quote:

[..]

Niets voor jou???
pi_58064482
Ik ben vóór dienst. Tegen plicht, maar vóór invoering van een keuze. Op dit moment kun je niet 1 jaar in het leger gaan om harder/gedisciplineerder/algemeen ontwikkelder te worden.. Ik had dit graag gewilt, maar omdat je in het leger meteen een vast dienstverband moet tekenen én je in een peloton mensen terecht komt die allen beroepsmilitair willen worden, is het geen ideale optie.

Dus ik ben vóór de Dienstkeuze
* Schopt
Officieel lid van de Kibbelingbende en de Amoebeboys
pi_58065147
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:37 schreef Branieschopper het volgende:
Ik ben vóór dienst. Tegen plicht, maar vóór invoering van een keuze. Op dit moment kun je niet 1 jaar in het leger gaan om harder/gedisciplineerder/algemeen ontwikkelder te worden.. Ik had dit graag gewilt, maar omdat je in het leger meteen een vast dienstverband moet tekenen én je in een peloton mensen terecht komt die allen beroepsmilitair willen worden, is het geen ideale optie.

Dus ik ben vóór de Dienstkeuze
Denk dat je niet weet hoe het zit. Je hebt Beroeps bepaalde tijd (BBT) en beroeps onbepaalde tijd. (BOT) BBT is voorheen ook wel KVV genoemd (kort verband vrijwilliger)

Ik geloof dat het kortste contract op het moment bij de bewaking is voor 18 maanden. Zij vertegenwoordigen 80% van de krijgsmacht. De langste periode is op het moment 12 jaar meen ik voor officieren in BBT. Pin me niet vast op de exacte periodes tegenwoordig.

Met dit principe heb je een getrainde groep achter de hand en blijf je mensen opleiden zodat bij nood er een grotere groep snel inzetbaar is. De sleutelposities voor beleid bijvoorbeeld zijn wel voor de lange termijn aangenomen (BOT) Je moet eerst BBT-er zijn om in aanmerking te komen voor een BOT positie zover ik weet.

Ik ben er al weer 10 jaar uit dus het kan nu alweer wat anders liggen.
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:13:39 #177
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_58073106
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef jpjedi het volgende:

Ik geloof dat het kortste contract op het moment bij de bewaking is voor 18 maanden.
Volgens mij, bij de KLu dan, is dat tegenwoordig 4 jaar. BBT kan je voor 2,5 jaar tekenen.

OT; ik zou niet weigeren, ik zou vooraan staan
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:57:25 #178
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_58074122
Ik ga niet in dienst. Ongeacht de straf die ik er voor krijg.
pi_58075225
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:57 schreef Ixnay het volgende:
Ik ga niet in dienst. Ongeacht de straf die ik er voor krijg.
Wat houdt zo'n dienst, welke jij weigert, in volgens jou?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:21:51 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58076223
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Denk dat je niet weet hoe het zit. Je hebt Beroeps bepaalde tijd (BBT) en beroeps onbepaalde tijd. (BOT) BBT is voorheen ook wel KVV genoemd (kort verband vrijwilliger)

Ik geloof dat het kortste contract op het moment bij de bewaking is voor 18 maanden. Zij vertegenwoordigen 80% van de krijgsmacht. De langste periode is op het moment 12 jaar meen ik voor officieren in BBT. Pin me niet vast op de exacte periodes tegenwoordig.

Met dit principe heb je een getrainde groep achter de hand en blijf je mensen opleiden zodat bij nood er een grotere groep snel inzetbaar is. De sleutelposities voor beleid bijvoorbeeld zijn wel voor de lange termijn aangenomen (BOT) Je moet eerst BBT-er zijn om in aanmerking te komen voor een BOT positie zover ik weet.

Ik ben er al weer 10 jaar uit dus het kan nu alweer wat anders liggen.
Is idd allemaal alweer veranderd met het nieuwe FPS, het verschil BOT/BBT kennen we niet meer. Je krijgt een contract en je dient minimaal de tijd die in je contract staat vermeld. Vervolgens kun je rustig bijtekenen en doorgaan tot je 35e. Daar ligt het meetmoment waar men gaat kijken of je geschikt bent om een leidinggevende functie te bekleden. Zo ja, dan kun je naar de KMS/KMA (eerder kan natuurlijk altijd) en dan ga je eigenlijk het "oude BOT" traject in, dienen tot je pensioen. Maar als de baas denkt dat je niet geschikt bent, dan vlieg je er op je 35e uit.
pi_58076304
Ze spreken maar mooi mijn voicemail in als het zover is
pi_58077325
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is idd allemaal alweer veranderd met het nieuwe FPS, het verschil BOT/BBT kennen we niet meer. Je krijgt een contract en je dient minimaal de tijd die in je contract staat vermeld. Vervolgens kun je rustig bijtekenen en doorgaan tot je 35e. Daar ligt het meetmoment waar men gaat kijken of je geschikt bent om een leidinggevende functie te bekleden. Zo ja, dan kun je naar de KMS/KMA (eerder kan natuurlijk altijd) en dan ga je eigenlijk het "oude BOT" traject in, dienen tot je pensioen. Maar als de baas denkt dat je niet geschikt bent, dan vlieg je er op je 35e uit.
Maar dat contract is zo beklemmend. Zeker voor iemand als ik die graag een baan in het bedrijfsleven wil bekleden en opleidingen wil volgen. Dienst tussen de middelbare school en opleiding zou ideaal zijn.. Ik denk aan een tussenjaar, waarin je de fijne kneepjes van het militaire bestaan leert kennen. Zo ontwikkel je jezelf wat breder en kun je rustig (nouja rustig..) nadenken over je toekomst (lees: opleidingen etc, niet de toekomst in het leger). Voor defensie zou dit zelfs ook ideaal zijn!! Ik las vandaag dat ze 6000 vacatures open hebben staan. Middels dit tussenjaar kun je goodwill kweken en mensen enthousiasmeren over een baan in het leger... Daarnaast is er een grotere groep mensen beschikbaar en onderlegd voor eventuele crisis-situaties. WIN WIN MENSEN!
* Schopt
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:20:27 #183
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58077784
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:04 schreef Branieschopper het volgende:

[..]

Maar dat contract is zo beklemmend. Zeker voor iemand als ik die graag een baan in het bedrijfsleven wil bekleden en opleidingen wil volgen. Dienst tussen de middelbare school en opleiding zou ideaal zijn.. Ik denk aan een tussenjaar, waarin je de fijne kneepjes van het militaire bestaan leert kennen. Zo ontwikkel je jezelf wat breder en kun je rustig (nouja rustig..) nadenken over je toekomst (lees: opleidingen etc, niet de toekomst in het leger). Voor defensie zou dit zelfs ook ideaal zijn!! Ik las vandaag dat ze 6000 vacatures open hebben staan. Middels dit tussenjaar kun je goodwill kweken en mensen enthousiasmeren over een baan in het leger... Daarnaast is er een grotere groep mensen beschikbaar en onderlegd voor eventuele crisis-situaties. WIN WIN MENSEN!
Defensie heeft helemaal niets aan mensen die maar een jaartje blijven, die kun je namelijk niet inzetten in de huidige conflicten. Tegen de tijd dat ze voldoende voorbereid zijn gaan ze alweer uit dienst. Bovendien kost het nogal wat geld en mankracht om die opleidingen te verzorgen, en dat is nou niet iets wat defensie tegenwoordig te over heeft.
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:45:15 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58078402
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:04 schreef Branieschopper het volgende:

[..]

Het probleem is dat een jaartje tegenwoordig met de huidige inzet van het leger niet genoeg is. Voor de reguliere beroepsmilitair is de gemiddelde opwerkperiode naar een uitzending toe al ongeveer een half jaar. Dat red je niet als je als burger binnenkomt en nog moet leren hoe je wapen werkt.
pi_58078942
Ik zei dat vanmiddag ook al tegen hem maar hij wilde niet luisteren !
  woensdag 16 april 2008 @ 00:16:10 #186
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_58078971
Bij mijn keuring heb ik aangegeven absoluut niet in militaire dienst te gaan. Vervangende dienstplicht, prima, maar als dat niet kon zou ik weigeren.

Bleek irrelevant, want ik werd afgekeurd

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58084019
Wat ik zo grappig vind aan Fok is dat mensen totaal niet naar je luisteren. Je gooit een balletje op en meteen wordt alles afgekraakt, naar mijn mening púúr om het afkraken.. Pessimisten, dat zijn jullie. Wat ik hierboven heb geschreven is in essentie een verschrikkelijk goed plan, maar de meesten van jullie zijn zo inflexibel, dat enige inleving jullie vreemd is.
* Schopt
pi_58084069
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:03 schreef Branieschopper het volgende:
Wat ik zo grappig vind aan Fok is dat mensen totaal niet naar je luisteren. Je gooit een balletje op en meteen wordt alles afgekraakt, naar mijn mening púúr om het afkraken.. Pessimisten, dat zijn jullie. Wat ik hierboven heb geschreven is in essentie een verschrikkelijk goed plan, maar de meesten van jullie zijn zo inflexibel, dat enige inleving jullie vreemd is.
Welkom op fok.
  woensdag 16 april 2008 @ 11:15:38 #189
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58084269
Wat ik me afvraag, hoe denken de echt grote dienstplicht-voorstanders over sociale dienstplicht? Ben je een echte man als je besluit niet voor Nederland te vechten maar wel in een bejaardentehuis gaat werken?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_58084290
Ik zit er al langer.. Maar Fok laat me zeker inzien hoe belangrijk een positieve instelling wel niet is.
* Schopt
pi_58085560
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:16 schreef Branieschopper het volgende:
Ik zit er al langer.. Maar Fok laat me zeker inzien hoe belangrijk een positieve instelling wel niet is.
Ik vind het wel een goed idee
pi_58085782
quote:
Wat ik zo grappig vind aan Fok is dat mensen totaal niet naar je luisteren. Je gooit een balletje op en meteen wordt alles afgekraakt, naar mijn mening púúr om het afkraken.. Pessimisten, dat zijn jullie.
Afkraken? Pessismisten?

Eén jaar is te weinig om een burger tot militair op te leiden én uit te zenden. En een van de weinige dingen die voor élke militair moet gelden is dat deze uitgezonden kan worden. Wat is hier afkraken/pessimistisch aan? Wat is er gek aan dat defensie alleen contracten aanbied waarin jij defensie wat kan bieden?

Wat jij voorstelt zou wellicht kunnen werken als ze een dergelijk jaar bij de Nationale Reserve aanbieden waar je toch al niet hoeft worden uitgezonden. Maar een contract bij de Natres duurt op dit moment ook 4 jaar.
  woensdag 16 april 2008 @ 12:29:51 #193
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_58085899
quote:
Kerel, je gooit een plan op dat op papier prima werkt, ware het niet dat je in de huidige conflicten veel meer hebt aan een kleine groep goed getrainde militairen dan aan een grote groep slecht getrainde militairen die maar een jaar in dienst blijven. Ga je eens in de huidige conflicten op de wereld verdiepen, die zijn veel ingewikkelder dan je je (denk ik) realiseert. Daar gaat veel meer werk in zitten dan je in een jaar kan leren. Bovendien werkt het niet echt goed voor de groepsbinding als er de hele tijd mensen vertrekken uit je peloton omdat ze uit dienst treden (omdat hun jaar er immers op zit).

Dus om mensen die er iets realistischer dan jij naar kijken meteen pessimistisch en afzeikerts te noemen is onzin.

Voor de rest klopt je analyse van Fok! prima hoor Er wordt toch nooit naar mensen die echt iets te melden hebben geluisterd hier. Maar boeien, het is een internetforum...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_58085956
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:15 schreef Strani het volgende:
Ben je een echte man als je besluit niet voor Nederland te vechten maar wel in een bejaardentehuis gaat werken?
Wat mij betreft niet. Mannen zijn er voor het agressieve vecht-werk, vrouwen voor het liefhebbende verzorg-werk. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Maar ik zou het liefste zien dat iedereen kiest wat hij/zij wil. Ik gok er namelijk op dat de meeste mannen toch wel het vecht-werk willen doen en de meeste vrouwen het verzorg-werk.

Dit natuurlijk afgezien van het feit dat het helemaal fantastisch is dat je überhaupt mee wil doen aan een dienst- of sociale-plicht.
pi_58086419
dit bedoel ik dus
* Schopt
pi_58086532
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:53 schreef Branieschopper het volgende:
dit bedoel ik dus
Huillie alert
pi_58086622
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:53 schreef Branieschopper het volgende:
dit bedoel ik dus
Ja en ga er nou eens inhoudelijk op in.

1 jaar is te weinig om te worden opgeleid en te worden uitgezonden, waarom zou defensie iemand betalen die ze opleiden maar waar ze zelf niks aan hebben?
  woensdag 16 april 2008 @ 14:19:13 #198
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58088222
quote:
Je bedoelt dat jij niet wilt inzien dat je plan wel eens niet zo perfect zou kunnen zijn als je zelf denkt.
pi_58088304
Ik zorg ervoor dat ik afgekeurd wordt.
pi_58088349
Ik vond toevallig een paar dagen geleden mijn militaire paspoort, - rijbewijs en een lastgeving. Hoe lang na uitdiensttreden kon je ook alweer worden opgeroepen? Deze is gedagtekend op 26/01/1996.

Ik was een van de laatste dienstplichtigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')