abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57841242
Hier volgt een bericht dat ik geplaatst heb op de frontpage bij het volgende nieuwsbericht
Populariteit Verdonk schiet omhoog

mijn bericht
Ik vind haar een fatsoenlijker iemand dan Wilders, maar ik vertrouw haar niet helemaal. Gisteren was die presentatie, ik heb de afgelopen tijd haar politieke beweging gevolgd en als je haar verhaal de afgelopen tijd bekijkt dan verondersteld ze dat ze niet meer traditioneel wilt denken in verhoudingen links-rechts etc. Ze wilt problemen oplossen zegt ze, reizen door het land en van de mensen horen wat hun meningen/ideeën zijn. Die ideeën en meningen wilt ze graag toepassen beweert ze.

Als ze niet link-rechts denkt, dan zou ze eerder sociaal-liberaal of pragmatisch zijn. Toch?

Je kunt investeren in deze politieke partij. Verder kon je gisteren bij haar eerste bijeenkomst aanwezig zijn. Voor de betere plaatsen, dicht bij haar moest je al snel zo'n ¤200,-betalen.

Vragen:
-Wie kan deze prijs betalen, kortom wie kunnen het dichtste bij haar komen en invloed op haar politieke agenda uitoefenen?
-Als mensen investeren in haar politieke partij, ik heb het over de grotere bedragen, zouden die mensen dan wat terug willen zien van invloed?

Verder als ik kijk naar haar standpunten:
-Nederlandse cultuur in waarde laten.
-Het fileprobleem echt oplossen.
-Ouders verplicht een opvoedcursus bij een vervelend kind.
-Verplicht Nederlands kennen.

Vrij rechts zou je zeggen. Is dit de beste oplossing waar zij zo graag achteraan gaat!?

Ieder zijn mening, oké.

Verder zei zij enkele maanden geleden dat zij best in een kabinet kan zitten met de Heer Wilders. Ondanks is Wilders zijn film verschenen en hij is naar mijn mening als een sisser afgegaan. Zeker in combinatie met het felle Tweede Kamer debat.

Hoor je Verdonk gisteren: "Ik ben trots op al die allochtonen die goed werken, etc."

-Had zij hetzelfde gezegd als Wilders meer succes had met zijn film, als er bijvoorbeeld rellen zijn geweest?

Tevens probeert ze Balkenende in de zeik te zetten (niet onterecht naar mijn mening) met het feit dat hij niet rekening hield met de 'vrijheid van meningsuiting' wat betreft de film.

Nee, ik denk dat zij graag kijkt naar huidige ontwikkelingen en daar handig op inhaakt in combinatie met simpele oneliners voor het gewonen volk, en de mogelijkheid om invloed uit te oefenen in de agenda voor de elite.

Ze speelt een sluw en slim spelletje, er zit een behoorlijk luchtje aan Verdonk.

Wat is jullie mening hierover?

-Zou ze inderdaad, niet links niet rechts zijn?
-Wat is jullie mening over de vrijheid van investeren, en die invloed die investeerders uitoefenen?
-Wat is jullie mening over haar manier van presenteren, adv. eenvoudige oneliners waarmee ze ook het gewone volk aantrekt?
-Wat is jullie mening over de manier waarop ze ontwikkelingen (Wilders, Fitna, Tweede Kamerdebat en Balkenende) toepast tov. haar standpunten?

Is zij een integer iemand, een huichelaar, een adder onder het gras?

Vul het topic maar aan!

[ Bericht 1% gewijzigd door poldergeist op 05-04-2008 00:03:44 ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:07:08 #2
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_57841473
Neo-fascistisch?
Zyggie.
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:10:50 #4
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_57841568
ik vertrouw de gehele politiek niet.
Neerkomen wel!
pi_57841586
Neo-facisme gaat me te ver. Ik denk eerder (neo)-liberaal.
@Henkway, ik vertrouw beide niet en ik denk dat Verdonk gewoon een behoorlijk slaatje wilt slaan, maar niet echt daadkrachtig is zoals ze zich voordoet.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_57841614
Freeflyer, langerzamerhand denk ik er ook zo over. Maar mezelf distantiëren van politiek. Nee, kan ik denk ik niet.
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:15:38 #7
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57841684
Ik had ook kaartjes. We hebben de trein echter gemist en zaten dus zuur thuis
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_57841736
Lullig inderdaad. Mag ik veronderstellen dat jij vertrouwen in haar hebt, en misschien zelfs op haar gaat stemmen? Mag ik weten waarom, wat is jouw mening over haar en/of haar standpunten, haar manier van werken zoals ik in mijn OP beschreef?
pi_57841958
Verdonk is een zakkenvuller. Als kamerlid 170.000 euro's per jaar opstrijken terwijl ze helemaal nooit op het Binnenhof komt. Zoiets heet oneigenlijk gebruik, hetzelfde als waar ze Taida Pasic van beschuldigde. Alleen bij Taida ging het om 705 euro, bij Rita om vele tonnen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_57841995
Exact, ook heel vreemd inderdaad.
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:46:33 #11
158899 GasTurbine
pi_57842311
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:17 schreef poldergeist het volgende:
Lullig inderdaad. Mag ik veronderstellen dat jij vertrouwen in haar hebt, en misschien zelfs op haar gaat stemmen? Mag ik weten waarom, wat is jouw mening over haar en/of haar standpunten, haar manier van werken zoals ik in mijn OP beschreef?
Neh. Ben 16, ging eigenlijk mee met meerderen die zich er wel echt in verdiept hadden

Ik ben zelf rechts, en mag volgende verkiezing stemmen en zoals ik het nu zie, qua alles, stem ik op verdonk omdat de VVD een puinhoop is en ik heb een enorme hekel aan rutte en zijn uitspraken. Hij staat volgens mij te zwak in zijn schoenen als het er heet aan toe gaat.

Daarnaast ben ik het zéér zeker eens met haar standpunt over allochtonen waar wilders té in is. Ik vind ook dat je je moet aanpassen als je hier komt, en als dat niet lukt er zware straffen volgen. Om gewoon bepaalde volken te bannen is weer téveel van het goede.

En daarnaast heeft een direct familielid een toekomstige baan bij haar beweging
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:48:58 #12
158899 GasTurbine
pi_57842355
quote:
-Wat is jullie mening over de vrijheid van investeren, en die invloed die investeerders uitoefenen?
Van wat ik gehoord heb is dat dat via een apart fonds gaat waar ze geen inzage in heeft, en volledig anoniem gaat.
pi_57842520
Vind je het gek dat haar populariteit omhoog schiet. Ze heeft stemmen nodig, dan haal je dingen uit de kast die je normaal niet doet. Of erger nog, je wordt voorgelogen met dingen die toch niet kunnen worden beoogd.
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
  zaterdag 5 april 2008 @ 01:01:47 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57842574
Verdonk. De anti-Trutte.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_57842854
Ik moest wel lachen toen ik een quote van haar las uit haar speech. Helemaal correct geciteerd istie niet, maar het kwam op dit neer:

"We zullen niet zijn zoals de SP, die veel schopt maar zodra ze de kans kregen om in het kabinet te gaan zitten dat laf weigerden"

en even later zegt ze (nja niet letterlijk, maar de essentie is hetzelfde):

"Wanneer we ooit kunnen meeregeren zullen we van tevoren niets van onze standpunten afwijken"

Hallo, dan doe je toch EXACT hetzelfde als wat de SP 1.5 jaar geleden deed???? Die weken ook niet af
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 5 april 2008 @ 02:06:53 #16
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57843665
Ik post hem ook maar hier, verspreid het woord, Jan Maorijnissen? Josef Verdonk!

zaterdag 5 april 2008 @ 02:13:05 #17
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_57843763
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:12 schreef poldergeist het volgende:
Freeflyer, langerzamerhand denk ik er ook zo over. Maar mezelf distantiëren van politiek. Nee, kan ik denk ik niet.
if you can't beat them join them.

onder dat motto heb ik mij een aantal jaren flink verdiept in de politiek. lid geweest van een partij (welke doet niet ter zake). nog flink wat tijd in het bestuur van de partij gestoken en uiteindelijk na 3 jaar tot de conclusie gekomen dat het geen zin heeft.

de wil is er absoluut in het begin alleen word je meegezogen in het ambtelijke, toen heb ik de handdoek in de ring geworpen.

af en toe lijkt het net een secte. de partij is veelal afhankelijk van giften en als je dan regelmatig de acceptgiro op de deurmat ziet liggen dan gaat dat op een gegeven moment tegen staan.
Neerkomen wel!
pi_57843880
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:18 schreef kalinho het volgende:
Ik moest wel lachen toen ik een quote van haar las uit haar speech. Helemaal correct geciteerd istie niet, maar het kwam op dit neer:

"We zullen niet zijn zoals de SP, die veel schopt maar zodra ze de kans kregen om in het kabinet te gaan zitten dat laf weigerden"

en even later zegt ze (nja niet letterlijk, maar de essentie is hetzelfde):

"Wanneer we ooit kunnen meeregeren zullen we van tevoren niets van onze standpunten afwijken"

Hallo, dan doe je toch EXACT hetzelfde als wat de SP 1.5 jaar geleden deed???? Die weken ook niet af
Dat is ook een beetje het probleem met dit soort 'rechtljinige partijen'. Men beweert continu allerlei punten te gaan realiseren. Op het moment dat er echter een coalitie gevormd moet worden zal men concessies moeten doen. Dan blijkt op eens dat rechtlijnige niet zo haalbaar meer en haakt men af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 5 april 2008 @ 09:28:11 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57845124
Ze heeft een paar goeie punten, dat moet ik haar nageven. Nu alleen de invulling nog

Waar ik me alleen kapot aan erger is dat gelul over sociaal-democratie. Ja hoor, die hebben eigenhandig het onderwijs de nek omgedraaid. En de 'Liberalen' die zaten toen in de oppositie natuurlijk.

Oh nee... toch niet.

Slap gelul dus, dat nergens heen gaat. Sorry Rita.

Ze heeft de capaciteiten simpelweg niet. Die had Pim overigens ook niet, maar die was tenminste origineel en verdiende een kans.

Verdonk is een beetje het Japan van de politiek wat dat betreft. Goedkope namaak, maar wellicht juist daarom populair?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57845223
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 09:28 schreef Pappie_Culo het volgende:

Waar ik me alleen kapot aan erger is dat gelul over sociaal-democratie. Ja hoor, die hebben eigenhandig het onderwijs de nek omgedraaid. En de 'Liberalen' die zaten toen in de oppositie natuurlijk.
Ja, klopt, ja dat is puur gelul; ik denk dat het ook meer een soort catch frase is. Idem dat gezemel over de Nederlandse cultuur en de weg-met-ons-mentaliteit (van links). Ze concurreert op een politiek marktsegment waarin dat soort fraseologie het nu eenmaal goed doet.
Des te curieuzer dat ze dus ook zegt, want dat doet het op dat marktsegment volgens mij minder goed, dat ze ook trots is op de allochtonen die het goed doen.

Wat ze nu wel of niet allemaal meent, of zelfs zelf verzonnen heeft, dit klinkt natuurlijk ietsje pietsje sympathieker dan de langspeelplaat die haar concurrent op het marktsegment grijs draait.
I´m back.
pi_57845254
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 02:06 schreef rood_verzet het volgende:
Ik post hem ook maar hier, verspreid het woord, Jan Maorijnissen? Josef Verdonk!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, in haar jonge jaren zat ze gewoon bij de PSP hè, zoiets verloochent zich niet, denk ik. .
I´m back.
pi_57845421
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 09:28 schreef Pappie_Culo het volgende:

Ze heeft de capaciteiten simpelweg niet. Die had Pim overigens ook niet, maar die was tenminste origineel en verdiende een kans.
Als we Verdonk en Fortuyn op capaciteiten gaan vergelijken dan is er een enorm verschil. Fortuyn wist wel waar ie het over had, had een aardige kennis van allerlei beleidsterreinen, had een uitgebreide en onderbouwde visie waar het met dit land heen moest en had oplossingen bij de door hem gesignaleerde problemen.

Verdonk komt qua inhoud niet in de buurt. Daarom mijdt ze ook het debat en beperkt zich tot zorgvuldig geregisseerde shows, zo maar even uit de losse pols een verhaal houden kan ze niet. Daar heeft ze de hersens en de kennis niet voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:08:41 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57845447
quote:
Veel Verdonk-aanhangers willen doodstraf terug
RIJSWIJK - Aanhangers van Rita Verdonk vinden de doodstraf gerechtvaardigd voor moord, verkrachting en terrorisme. Van de potentiële Verdonk-kiezers is 57 procent voor herinvoering van de doodstraf. Van alle Nederlanders is dat 42 procent. Dat blijkt zaterdag uit een peiling van TNS NIPO in opdracht van de Volkskrant.

Van de Nederlanders die zeggen zeker niet op Verdonk te zullen stemmen, is niet meer dan 36 procent voor de doodstraf. Driekwart van de achterban van Trots op Nederland (TON) wil dat gezinshereniging onmogelijk wordt voor in Nederland wonende moslims met partners uit het land van herkomst. Een kleine meerderheid (53 procent) wil het fileprobleem aanpakken door in de Randstad alle snelwegen minimaal zesbaans te maken. Verder vindt 72 procent dat het openbaar vervoer gratis moet worden.

Als de beweging luistert naar de eigen aanhang, zal volgens de onderzoekers een flink aantal controversiële maatregelen worden doorgevoerd. Van de potentiële Verdonk-stemmers wil 89 procent een straatverbod voor mensen met een boerka, tegen 71 procent van alle Nederlanders. Van de aanhangers van TON mogen geen nieuwe moskeeën worden gebouwd (80 procent).

Rita Verdonk liet eerder weten dat ze haar politieke keuzes laat afhangen van de meerderheid van haar achterban. Die kan op de website van TON discussiëren over politieke onderwerpen. Van Verdonks aanhang vindt 94 procent dat een 'goed' tot 'zeer goed' idee, tegen 65 procent van alle Nederlanders.

Trots op Nederland werd donderdagavond gepresenteerd. De beweging gaat zich naar eigen zeggen inzetten voor het behoud van het Nederlandse karakter. TON maakt zich bovendien zorgen over de afstand tussen politiek en burgers.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:13:24 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57845488
Ik vind de verschillen tussen "de rest" en de aanhang van Rrita eigenlijk maar erg klein!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:18:27 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57845552
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:13 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind de verschillen tussen "de rest" en de aanhang van Rrita eigenlijk maar erg klein!?
jep... hopeloos de weg kwijt, dit land

mensen die minimumstraffen en de doodstraf voorstaan hebben niet zo goed begrepen wat een rechtsstaat nou eigenlijk is.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:19:36 #26
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57845564
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:13 schreef Hyperdude het volgende:
57 versus 42 procent is best wel een verschil hoor.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57845580
De shariasering van rechts. .
I´m back.
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:21:04 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57845582
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

57 versus 42 procent is best wel een verschil hoor.
Blijft een beetje klein verschil tussen "goed" en "kwaad" vlgns. mij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_57845594
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Blijft een beetje klein verschil tussen "goed" en "kwaad" vlgns. mij.
In democratische zin wel een belangrijk verschil.
Meer dan de helft + 1. En een stukje minder dan de helft + 1.
I´m back.
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:22:44 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57845595
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:20 schreef Ryan3 het volgende:
De shariasering van rechts. .
Idd Ben benieuwd wanneer lijfstraffen worden ingevoerd
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:25:04 #31
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57845626
Maar weet je wat het probleem is met dit soort rechtse maatregelen? Ze zijn er voor totdat ze er zelf mee te maken krijgen.

Zie dat geleuter over normen en waarden: er is onderzocht dat de rechterzijde dat erg aanspraak, zelfs VVD'ers.... totdat er dus maatregelen worden genomen waar ze zélf last van hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:29:35 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57845680
quote:
Het bouwen van nieuwe moskeeën moet worden verboden, vinden acht van de tien potentiële Verdonk-stemmers. Driekwart van de potentiële aanhang van ToN wil dat de gezinshereniging van in Nederland wonende moslims onmogelijk wordt gemaakt.

Religieus onderwijs mag volgens zestig procent geen subsidie meer krijgen. Islamitisch, protestants of katholiek onderwijs moet volgens zestig procent van de potentiële Verdonk-stemmers geen subsidie meer krijgen.

Van de groep die zeker op Verdonk zegt te stemmen, wil 54 procent dat de gulden terug komt. Van dezelfde groep vindt een minderheid van 37 procent dat Nederland uit de Europese Unie moet stappen. Alle snelwegen in de Randstad moeten minimaal zes banen krijgen, vindt 53 procent van de potentiële aanhangt. Maar de uitstoot van broeikasgassen moet ook worden teruggedrongen, vindt 59 procent. Dat Nederland zijn troepen uit Uruzgan terug moet halen, vindt 68 procent van de potentiële aanhang.

Verder wil de aanhang meer blauw op straat, gratis openbaar vervoer en de belasting moet ook gehalveerd worden.
Alles gratis, gulden terug en geen belasting betalen
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57845713
Ik vertrouw geen enkele politicus, dus haar ook niet.
pi_57845724
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 02:06 schreef rood_verzet het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je kunt ook dichter bij huis blijven:

pi_57845750
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:33 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij huis blijven:

[ afbeelding ]
Ha, Stalin heeft dat beeld gewoon van Colijn gepikt, dat is het. .
I´m back.
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:57:59 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57845994
http://www.telegraaf.nl/b(...)odstraf__.html?p=2,1

Omg, lees die reacties

Eigenlijk zou je de Verdonk aanhangers het land uit moeten zetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57846298
De doodstraf

Nou Rita, je wilt toch doen wat je achterban wil. Maak je daar een programmapunt van?
pi_57846335
Wat ik niet begrijp is de zo weinig kritische houding richting Verdonk. Als de PvdA of Bos zich haar gedraai zou permitteren, kreeg ie de volle lading.

Een voorbeeld: in een interview met De Pers kondigt Rita de internetdemocratie rond TON aan. Ze zal uitvoeren wat haar achterban wil via het web. Aan het slot van het interview zegt ze dan dat dat niet betekent dat ze een generaal pardon zal uitvoeren als haar achterban dat wil. Want "dan zou ik de mensen wel kunnen uitleggen dat dat een slechte beslissing is".
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:31:02 #39
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57846438
quote:
Verder wil de aanhang meer blauw op straat, gratis openbaar vervoer en de belasting moet ook gehalveerd worden.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:33:27 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57846487
@TS Vertrouw je de huidige politiek dan wel?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:39:33 #41
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57846591
Ik denk dat TON geweldig wordt om te volgen de komende 2 1/2 jaar.
Het wordt gewoon een treinongeluk, net als bv de Gouden Kooi nu is.
Je wilt het niet zien, maar je blijft toch kijken.
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:46:41 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57846701
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:39 schreef ErikT het volgende:
Ik denk dat TON geweldig wordt om te volgen de komende 2 1/2 jaar.
Het wordt gewoon een treinongeluk, net als bv de Gouden Kooi nu is.
Je wilt het niet zien, maar je blijft toch kijken.
54% wil de gulden terug. Dat is toch idioot? Oké, ik was ook geen fan van de euro maar om dat terug te draaien is ondoenlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:51:40 #43
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57846762
Rita zal nooit hoeven te vertellen wat nu de Nederlandse waarden zijn. Trots zijn is iets wat je voelt, maar wat je niet onder woorden kunt brengen. Ik vermoed dat zij een groot deel van haar achterban uit die argumenten moet halen. En natuurlijk van de vastgoedondernemers.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 5 april 2008 @ 12:38:47 #44
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57847477
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ha, Stalin heeft dat beeld gewoon van Colijn gepikt, dat is het. .
Het is iig ouderwets, dat soort posters waren dus meer dan 50 jaar geleden dé shit, hoe dan ook, geeft wel aan hoe clownesk deze hele manifestatie is
  zaterdag 5 april 2008 @ 12:40:55 #45
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57847508
Hoewel, 'herinvoering van de doodstraf' 'heropvoedingskampen' 'gratis OV', allemaal behoorlijk stalinistisch haha
pi_57847526
Wie wel?
pi_57847564
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:24 schreef SCH het volgende:
Wat ik niet begrijp is de zo weinig kritische houding richting Verdonk. Als de PvdA of Bos zich haar gedraai zou permitteren, kreeg ie de volle lading.

Een voorbeeld: in een interview met De Pers kondigt Rita de internetdemocratie rond TON aan. Ze zal uitvoeren wat haar achterban wil via het web. Aan het slot van het interview zegt ze dan dat dat niet betekent dat ze een generaal pardon zal uitvoeren als haar achterban dat wil. Want "dan zou ik de mensen wel kunnen uitleggen dat dat een slechte beslissing is".
maw, ze gaat stemmen binnenvaren met de loze beloftes van haar concept, en uiteindelijk doen waar zij haar zinnen op gezet heeft .. mammie zegt dat dit niet goed is voor jullie, dus we gaan het zo doen als mammie wil
pleased to meet you
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:06:55 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57847939
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:40 schreef rood_verzet het volgende:
Hoewel, 'herinvoering van de doodstraf' 'heropvoedingskampen' 'gratis OV', allemaal behoorlijk stalinistisch haha
PJORourkje jr. in 2050: "TON was links!!!! links!!! links!!!"
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:08:48 #49
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57847970
IJzeren Rita, de man van staal
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:11:12 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57848007
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:08 schreef rood_verzet het volgende:
IJzeren Rita, de man van staal
Ik wil Rita ook wel horen over topsalarissen en loonmatiging. En de salarissen van politici zelf uiteraard.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:31:49 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57848359
Alles gratis! En géén belastingen!

Zo. Die bij de standpunten voegen, Rita? .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:34:26 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57848405
Maarten van Rossem was gisteren bij EenVandaag echt geweldig :

hier te zien

"Pim Fortuyn is de grootste ramp die Nederland gehad heeft, op de Watersnoodsramp na uiteraard, sinds de Tweede Wereldoorlog"
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:50:44 #53
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57848700
quote:
Doodstraf, boerkaverbod en veel asfalt

Van onze verslaggever Jan Tromp
gepubliceerd op 05 april 2008 02:46, bijgewerkt op 5 april 2008 13:01

amsterdam - Als Rita Verdonk haar aanhang volgt en zij het voor het zeggen krijgt, zal een aantal controversiële maatregelen worden doorgevoerd. Dat blijkt uit een peiling die TNS NIPO in opdracht van de Volkskrant uitvoerde onder 898 personen van 18 jaar en ouder, zowel potentiële TON-stemmers als niet-potentiële TON-stemmers.

Zij kregen dertig stellingen voorgelegd over kwesties als het fileprobleem, het aantal moskeeën in Nederland en de doodstraf.

De aanhang van Verdonk vindt de doodstraf gerechtvaardigd voor moord, verkrachting en terrorisme. Van de potentiële aanhang spreekt 57 procent zich uit voor de doodstraf. Van alle Nederlanders is dat 42 procent. Van de kiezers die zeker niet op Verdonk zullen stemmen is dat 36 procent.

Moslims krijgen het niet gemakkelijk. ‘Dat wij Nederlanders in ons eigen land steeds maar moeten opschuiven en ons moeten aanpassen aan nieuwe culturen, daarvan zeg ik: genoeg!’, zei ze donderdagavond. ‘Er zijn grenzen.’

Dat vindt ook haar aanhang. Er komt een straatverbod voor boerka’s, zegt 89 procent van haar potentiële aanhang. Van alle Nederlanders vindt dat 71 procent. En volgens 80 procent van de potentiële Verdonkstemmers mogen geen nieuwe moskeeën worden gebouwd in Nederland.

Verdonk zal haar keuzes laten afhangen van de wil van de meerderheid. Ze stelt zich voor dat op de website van TON kiezers discussiëren over politieke onderwerpen en een zekere uitkomst bereiken. Van alle Nederlanders noemt 65 procent dit idee ‘goed’ tot ‘zeer goed’. Bij de potentiële TON-stemmers is dat 94 procent.

‘Als Rita Verdonk haar beleid wil baseren op de meerderheidsstem, staat haar nog een aantal lastige dilemma’s te wachten’, zegt Peter Kanne van TNS NIPO. Een aantal voorstellen laat zich slecht met elkaar verenigen. Wie met een pleidooi voor meer snelwegen van zes banen én extra geld tegen de luchtvervuiling naar de minister van Financiën stapt, kan bij hem niet op een warm onthaal rekenen.

In een peiling van TNS NIPO (voor RTL) zou TON 25 zetels behalen. Dat zijn er 4 minder dan bij de oprichting in oktober, maar 11 meer dan in januari. Verliezers zijn PvdA (23), VVD (18) en CDA (30).
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:58:19 #54
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57848833
Ik snap dat hele 'achterban direct volgen' niet zo.

Dat slaat toch nergens op? Democratie draait er juist om dat je mensen kiest van wie jij denkt dat ze het voor elkaar kunnen krijgen om volgens een redelijk persoonlijk gelijkwaardige visie te regeren.

Niet 'oh ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken, hebben jullie ideeën?'...

Alsof een directeur van een groot bedrijf altijd aan zijn schoonmakers vraagt of de hij beter 135 in plaats van 130 miljoen moet bieden voor overname van een concurrent.
  † In Memoriam † zaterdag 5 april 2008 @ 14:08:42 #55
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57848984
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:58 schreef Yildiz het volgende:
Ik snap dat hele 'achterban direct volgen' niet zo.

Dat slaat toch nergens op? Democratie draait er juist om dat je mensen kiest van wie jij denkt dat ze het voor elkaar kunnen krijgen om volgens een redelijk persoonlijk gelijkwaardige visie te regeren.

Niet 'oh ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken, hebben jullie ideeën?'...

Alsof een directeur van een groot bedrijf altijd aan zijn schoonmakers vraagt of de hij beter 135 in plaats van 130 miljoen moet bieden voor overname van een concurrent.
Volgens mij valt dat onder "luisteren naar het volk".
Carpe Libertatem
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:12:43 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57849040
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:34 schreef Klopkoek het volgende:
Maarten van Rossem was gisteren bij EenVandaag echt geweldig :

hier te zien

"Pim Fortuyn is de grootste ramp die Nederland gehad heeft, op de Watersnoodsramp na uiteraard, sinds de Tweede Wereldoorlog"
Ja, wel als je er niet tegen kan dat politici keer op keer finaal op hun bek gaan en dat nu ook nog eens groot in beeld wordt gebracht. Dan is Pim fortuyn inderdaad wel het ergste voor Nederland geweest. Wat de laatste jaren heeft laten zien is dat politici voor het grootste deel falende mensen zijn, die het misschien goed bedoelen maar niet goed uitvoeren. En ja, aangezien we aan democratie vastzitten, het midden niet goed functioneert dan geeft dat heel veel ruimte voor extremen. Niet zozeer Pim Fortuyn maar het falende middenspectrum van de politiek is de grootste ramp geweest.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57849052
Mevrouw Verdonk verwart democratie met dictatuur door de meerderheid. Helaas doet tegenwoordig een groot deel van het electoraat dat, en dus kon die dictatuur nog wel eens werkelijkheid worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57849166
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:13 schreef sigme het volgende:
Mevrouw Verdonk verwart democratie met dictatuur door de meerderheid. Helaas doet tegenwoordig een groot deel van het electoraat dat, en dus kon die dictatuur nog wel eens werkelijkheid worden.
wie 51% van de stemmen heeft, heeft het voor het zeggen.
Dat is de de dictatuur van de meerderheid.
laat verdonk maar eens een paar jaar haar gang gaan en 60% van de ambtenaren opruimen
  † In Memoriam † zaterdag 5 april 2008 @ 14:26:19 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57849218
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:13 schreef sigme het volgende:
Dat is ook de essentie van democratie. Het beschermen van minderheden ed. is er allemaal pas later bij verzonnen. Als Verdonk het over democratie heeft als de meerderheid zegt wat er moet gebeuren dan heeft ze gelijk. Als ze het over democratie heeft zoals wij die in westerse landen uitvoeren dmv. van een parlementaire democratie die de zwakkeren ook beschermt dan niet.
Carpe Libertatem
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:31:01 #60
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57849300
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:32:20 #61
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57849324
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is ook de essentie van democratie. Het beschermen van minderheden ed. is er allemaal pas later bij verzonnen. Als Verdonk het over democratie heeft als de meerderheid zegt wat er moet gebeuren dan heeft ze gelijk. Als ze het over democratie heeft zoals wij die in westerse landen uitvoeren dmv. van een parlementaire democratie die de zwakkeren ook beschermt dan niet.

Of eigenlijk:
pi_57849349
quote:

[..]

Onzin. De essentie van democratie is de bescherming van minderheden.
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:42:29 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57849493
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:22 schreef henkway het volgende:

[..]

wie 51% van de stemmen heeft, heeft het voor het zeggen.
Dat is de de dictatuur van de meerderheid.
laat verdonk maar eens een paar jaar haar gang gaan en 60% van de ambtenaren opruimen
Ja, want dat kan ze ook alleen doen. Daar heeft ze niet de hulp voor nodig van een heel leger aan ambtenaren, om nog maar niet te spreken over de steun van de eerste en tweede kamer. Wat een raar, idolaat beeld heb je toch van Verdonk. Het mens heeft nog niet één reeel, uitgewerkt plan gepresenteerd en toch denken veel mensen dat ze de nieuwe verlosser is.
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh? Volgens mij toch echt niet hoor. Er is geen enkele noodzaak om minderheden te beschermen binnen democratie. Dat we het doen is meer een aardigheidje dan een verplichting. Er kan ook heel democratisch besloten worden alle minderheden rechten te ontzeggen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 5 april 2008 @ 14:43:19 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57849504
Het is natuurlijk een leuk idee om je partijprogramma door de aanhang te laten bepalen (al schrik ik nogal van de opvattingen van die aanhang: de doodstraf herinvoeren? kom op zeg!), maar mensen laten zich veel te veel leiden door impulsen. Bovendien moet je als politicus nu eenmaal beslissingen nemen die niet iedereen zullen bevallen. Op deze manier wordt het een zootje.
Niet meer actief op Fok!
pi_57849700
Vinkingmeid, het klopt helemaal. Impulsen en onderbuikgevoelens zijn de laatste zaken die een politieke agenda moeten opvullen.
  † In Memoriam † zaterdag 5 april 2008 @ 15:22:07 #66
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57850108
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
Klik.
Carpe Libertatem
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:22:46 #67
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57850118
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:42 schreef ethiraseth het volgende:
Er is geen enkele noodzaak om minderheden te beschermen binnen democratie.
Nee
Behalve dan dat die minderheid zich er tegen gaat verzetten en dat je een burgeroorlog krijgt. Verder maakt het inderdaad niet uit.
quote:
Dat we het doen is meer een aardigheidje dan een verplichting.
Nee het komt voort uit het idee dat de één niet minder is dan de ander. En als je dit idee niet aanhangt dan heeft het nog voldoende pragmatische voordelen (zie hierboven).
quote:
Er kan ook heel democratisch besloten worden alle minderheden rechten te ontzeggen.
Nee dat is dus een contradictie.

Bovendien: alle minderheden bij elkaar zijn een meerderheid.
Jij maakt op de één of andere manier vast ook deel uit van een minderheid.
pi_57850137
Gaat Rita ook regelen dat het niet zoveel regent in april
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:25:46 #69
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57850157
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:23 schreef SCH het volgende:
Gaat Rita ook regelen dat het niet zoveel regent in april
Als ze dat nou eens zou beloven... De gevestigde orde doet echt helemaal niks aan het kloteweer!
pi_57850248
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:43 schreef Viking84 het volgende:
Het is natuurlijk een leuk idee om je partijprogramma door de aanhang te laten bepalen (al schrik ik nogal van de opvattingen van die aanhang: de doodstraf herinvoeren? kom op zeg!), maar mensen laten zich veel te veel leiden door impulsen. Bovendien moet je als politicus nu eenmaal beslissingen nemen die niet iedereen zullen bevallen. Op deze manier wordt het een zootje.
Ik denk dat veel kinderverkrachters beter af zouden zijn als ze dood waren, beter dan ze na een half jaar op proefverlof te sturen
pi_57850459
Ze had het beter de partij voor het plebs kunnen noemen. Dat je er voor die mensen wilt zijn is tot daar aan toe.
Maar dat je gaat luisteren naar ontevreden burgermannetjes en ander aanverwant schorem is ronduit belachelijk.
Die mensen zijn te dom om na te denken. Ze heeft dr partij nog niet gelanceerd of ze beginnen gelijk over de doodstraf te mekkeren. Dat is geen politiek dat is de klok terugdraaien naar de middeleeuwen.
"It's true hard work never killed anybody, but I figure, why take the chance?"
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:09:40 #72
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57850765
Ach, uiteindelijk zal ze toch wel in de Tweede Kamer vermoord worden als ze een wet voor de landverdeling wil doorvoeren ten gunste van het volk. Daarna komen er sterke mannen op, die een burgeroorlog uitvechten wat uitloopt op de overwinning van één man die de democratie afschaft.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:21:30 #73
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57850919
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat onder "luisteren naar het volk".
Dat hele "luisteren naar het volk" komt me daadwerkelijk de strot uit. Op die manier krijg je alleen maar meningen van studenten of andere mensen die teveel tijd over hebben en toevallig die website weten te vinden.

Van mensen die gewoon geen zin hebben om dag in dag uit over politiek te lullen -en dat kan ik héél goed begrijpen, wat een bullshit is het soms- zul je daar nooit horen. Van mensen die wel wat beters te doen hebben, zoals werken, sporten, zorgen voor de kinderen of zelfs demonstreren, daar zul je ook vrij weinig van horen.

Ik vind het nogal erg selectief om daar je oor naar te laten hangen. Zo dwing je feitelijk de burger die het normaal gesproken geen zak kon schelen -terecht- om ook een al dan niet doordachte mening te hebben. En dat lijkt me allemaal bij elkaar niet erg handig.
pi_57851219
quote:

[..]

Ten eerste, de essentie van democratie is de leden zeggenschap te geven over de macht. Dat dat door middel van een getelde ongewogen meerderheid van stemmen van alle aanwezigen gebeurt is er later bij verzonnen.

Ten tweede, als 51% besluit de overige 49% te vermoorden (of stemrecht te ontnemen) dan is dat niet democratisch. Wel een meerderheid, geen democratie.

Ten derde is Verdonk trots op Nederland, en de hier geldende normen en waarden. Uitgangspunt bij invoering van de parlementaire democratie hier te lande was de bescherming van minderheden (overigens van elke georganiseerde democratie - zie punt twee).

Wat zij wil is een dictatuur van de meerderheid - dat is even democratisch als NoordKorea of Saoedi-Arabie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57851357
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat veel kinderverkrachters beter af zouden zijn als ze dood waren, beter dan ze na een half jaar op proefverlof te sturen
Als je de doodstraf weer wilt invoeren, bedenk dan wildat: dan was Lucia de B. nu hartstikke dood geweest. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Is dat wat die Rita-fans willen die tegelijkertijd zo kankeren op justitie en het OM?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')