Neh. Ben 16, ging eigenlijk mee met meerderen die zich er wel echt in verdiept haddenquote:Op zaterdag 5 april 2008 00:17 schreef poldergeist het volgende:
Lullig inderdaad. Mag ik veronderstellen dat jij vertrouwen in haar hebt, en misschien zelfs op haar gaat stemmen? Mag ik weten waarom, wat is jouw mening over haar en/of haar standpunten, haar manier van werken zoals ik in mijn OP beschreef?
Van wat ik gehoord heb is dat dat via een apart fonds gaat waar ze geen inzage in heeft, en volledig anoniem gaat.quote:-Wat is jullie mening over de vrijheid van investeren, en die invloed die investeerders uitoefenen?
if you can't beat them join them.quote:Op zaterdag 5 april 2008 00:12 schreef poldergeist het volgende:
Freeflyer, langerzamerhand denk ik er ook zo over. Maar mezelf distantiëren van politiek. Nee, kan ik denk ik niet.![]()
Dat is ook een beetje het probleem met dit soort 'rechtljinige partijen'. Men beweert continu allerlei punten te gaan realiseren. Op het moment dat er echter een coalitie gevormd moet worden zal men concessies moeten doen. Dan blijkt op eens dat rechtlijnige niet zo haalbaar meer en haakt men af.quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:18 schreef kalinho het volgende:
Ik moest wel lachen toen ik een quote van haar las uit haar speech. Helemaal correct geciteerd istie niet, maar het kwam op dit neer:
"We zullen niet zijn zoals de SP, die veel schopt maar zodra ze de kans kregen om in het kabinet te gaan zitten dat laf weigerden"
en even later zegt ze (nja niet letterlijk, maar de essentie is hetzelfde):
"Wanneer we ooit kunnen meeregeren zullen we van tevoren niets van onze standpunten afwijken"
Hallo, dan doe je toch EXACT hetzelfde als wat de SP 1.5 jaar geleden deed???? Die weken ook niet af
Ja, klopt, ja dat is puur gelul; ik denk dat het ook meer een soort catch frase is. Idem dat gezemel over de Nederlandse cultuur en de weg-met-ons-mentaliteit (van links). Ze concurreert op een politiek marktsegment waarin dat soort fraseologie het nu eenmaal goed doet.quote:Op zaterdag 5 april 2008 09:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
Waar ik me alleen kapot aan erger is dat gelul over sociaal-democratie. Ja hoor, die hebben eigenhandig het onderwijs de nek omgedraaid. En de 'Liberalen' die zaten toen in de oppositie natuurlijk.
Ja, in haar jonge jaren zat ze gewoon bij de PSP hè, zoiets verloochent zich niet, denk ik.quote:Op zaterdag 5 april 2008 02:06 schreef rood_verzet het volgende:
Ik post hem ook maar hier, verspreid het woord, Jan Maorijnissen? Josef Verdonk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als we Verdonk en Fortuyn op capaciteiten gaan vergelijken dan is er een enorm verschil. Fortuyn wist wel waar ie het over had, had een aardige kennis van allerlei beleidsterreinen, had een uitgebreide en onderbouwde visie waar het met dit land heen moest en had oplossingen bij de door hem gesignaleerde problemen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 09:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ze heeft de capaciteiten simpelweg niet. Die had Pim overigens ook niet, maar die was tenminste origineel en verdiende een kans.
quote:Veel Verdonk-aanhangers willen doodstraf terug
RIJSWIJK - Aanhangers van Rita Verdonk vinden de doodstraf gerechtvaardigd voor moord, verkrachting en terrorisme. Van de potentiële Verdonk-kiezers is 57 procent voor herinvoering van de doodstraf. Van alle Nederlanders is dat 42 procent. Dat blijkt zaterdag uit een peiling van TNS NIPO in opdracht van de Volkskrant.
Van de Nederlanders die zeggen zeker niet op Verdonk te zullen stemmen, is niet meer dan 36 procent voor de doodstraf. Driekwart van de achterban van Trots op Nederland (TON) wil dat gezinshereniging onmogelijk wordt voor in Nederland wonende moslims met partners uit het land van herkomst. Een kleine meerderheid (53 procent) wil het fileprobleem aanpakken door in de Randstad alle snelwegen minimaal zesbaans te maken. Verder vindt 72 procent dat het openbaar vervoer gratis moet worden.
Als de beweging luistert naar de eigen aanhang, zal volgens de onderzoekers een flink aantal controversiële maatregelen worden doorgevoerd. Van de potentiële Verdonk-stemmers wil 89 procent een straatverbod voor mensen met een boerka, tegen 71 procent van alle Nederlanders. Van de aanhangers van TON mogen geen nieuwe moskeeën worden gebouwd (80 procent).
Rita Verdonk liet eerder weten dat ze haar politieke keuzes laat afhangen van de meerderheid van haar achterban. Die kan op de website van TON discussiëren over politieke onderwerpen. Van Verdonks aanhang vindt 94 procent dat een 'goed' tot 'zeer goed' idee, tegen 65 procent van alle Nederlanders.
Trots op Nederland werd donderdagavond gepresenteerd. De beweging gaat zich naar eigen zeggen inzetten voor het behoud van het Nederlandse karakter. TON maakt zich bovendien zorgen over de afstand tussen politiek en burgers.
jep... hopeloos de weg kwijt, dit landquote:Op zaterdag 5 april 2008 10:13 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind de verschillen tussen "de rest" en de aanhang van Rrita eigenlijk maar erg klein!?
57 versus 42 procent is best wel een verschil hoor.quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:13 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind de verschillen tussen "de rest" en de aanhang van Rrita eigenlijk maar erg klein!?
Blijft een beetje klein verschil tussen "goed" en "kwaad" vlgns. mij.quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
57 versus 42 procent is best wel een verschil hoor.
In democratische zin wel een belangrijk verschil.quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Blijft een beetje klein verschil tussen "goed" en "kwaad" vlgns. mij.
Iddquote:
Alles gratis, gulden terug en geen belasting betalenquote:Het bouwen van nieuwe moskeeën moet worden verboden, vinden acht van de tien potentiële Verdonk-stemmers. Driekwart van de potentiële aanhang van ToN wil dat de gezinshereniging van in Nederland wonende moslims onmogelijk wordt gemaakt.
Religieus onderwijs mag volgens zestig procent geen subsidie meer krijgen. Islamitisch, protestants of katholiek onderwijs moet volgens zestig procent van de potentiële Verdonk-stemmers geen subsidie meer krijgen.
Van de groep die zeker op Verdonk zegt te stemmen, wil 54 procent dat de gulden terug komt. Van dezelfde groep vindt een minderheid van 37 procent dat Nederland uit de Europese Unie moet stappen. Alle snelwegen in de Randstad moeten minimaal zes banen krijgen, vindt 53 procent van de potentiële aanhangt. Maar de uitstoot van broeikasgassen moet ook worden teruggedrongen, vindt 59 procent. Dat Nederland zijn troepen uit Uruzgan terug moet halen, vindt 68 procent van de potentiële aanhang.
Verder wil de aanhang meer blauw op straat, gratis openbaar vervoer en de belasting moet ook gehalveerd worden.
Je kunt ook dichter bij huis blijven:quote:Op zaterdag 5 april 2008 02:06 schreef rood_verzet het volgende:
Ik post hem ook maar hier, verspreid het woord, Jan Maorijnissen? Josef Verdonk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ha, Stalin heeft dat beeld gewoon van Colijn gepikt, dat is het.quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:33 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Je kunt ook dichter bij huis blijven:
[ afbeelding ]
quote:Verder wil de aanhang meer blauw op straat, gratis openbaar vervoer en de belasting moet ook gehalveerd worden.
54% wil de gulden terug. Dat is toch idioot? Oké, ik was ook geen fan van de euro maar om dat terug te draaien is ondoenlijk.quote:Op zaterdag 5 april 2008 11:39 schreef ErikT het volgende:
Ik denk dat TON geweldig wordt om te volgen de komende 2 1/2 jaar.
Het wordt gewoon een treinongeluk, net als bv de Gouden Kooi nu is.
Je wilt het niet zien, maar je blijft toch kijken.
Het is iig ouderwets, dat soort posters waren dus meer dan 50 jaar geleden dé shit, hoe dan ook, geeft wel aan hoe clownesk deze hele manifestatie isquote:Op zaterdag 5 april 2008 10:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ha, Stalin heeft dat beeld gewoon van Colijn gepikt, dat is het..
maw, ze gaat stemmen binnenvaren met de loze beloftes van haar concept, en uiteindelijk doen waar zij haar zinnen op gezet heeft .. mammie zegt dat dit niet goed is voor jullie, dus we gaan het zo doen als mammie wilquote:Op zaterdag 5 april 2008 11:24 schreef SCH het volgende:
Wat ik niet begrijp is de zo weinig kritische houding richting Verdonk. Als de PvdA of Bos zich haar gedraai zou permitteren, kreeg ie de volle lading.
Een voorbeeld: in een interview met De Pers kondigt Rita de internetdemocratie rond TON aan. Ze zal uitvoeren wat haar achterban wil via het web. Aan het slot van het interview zegt ze dan dat dat niet betekent dat ze een generaal pardon zal uitvoeren als haar achterban dat wil. Want "dan zou ik de mensen wel kunnen uitleggen dat dat een slechte beslissing is".
PJORourkje jr. in 2050: "TON was links!!!! links!!! links!!!"quote:Op zaterdag 5 april 2008 12:40 schreef rood_verzet het volgende:
Hoewel, 'herinvoering van de doodstraf' 'heropvoedingskampen' 'gratis OV', allemaal behoorlijk stalinistisch haha
Ik wil Rita ook wel horen over topsalarissen en loonmatiging. En de salarissen van politici zelf uiteraard.quote:
quote:Doodstraf, boerkaverbod en veel asfalt
Van onze verslaggever Jan Tromp
gepubliceerd op 05 april 2008 02:46, bijgewerkt op 5 april 2008 13:01
amsterdam - Als Rita Verdonk haar aanhang volgt en zij het voor het zeggen krijgt, zal een aantal controversiële maatregelen worden doorgevoerd. Dat blijkt uit een peiling die TNS NIPO in opdracht van de Volkskrant uitvoerde onder 898 personen van 18 jaar en ouder, zowel potentiële TON-stemmers als niet-potentiële TON-stemmers.
Zij kregen dertig stellingen voorgelegd over kwesties als het fileprobleem, het aantal moskeeën in Nederland en de doodstraf.
De aanhang van Verdonk vindt de doodstraf gerechtvaardigd voor moord, verkrachting en terrorisme. Van de potentiële aanhang spreekt 57 procent zich uit voor de doodstraf. Van alle Nederlanders is dat 42 procent. Van de kiezers die zeker niet op Verdonk zullen stemmen is dat 36 procent.
Moslims krijgen het niet gemakkelijk. ‘Dat wij Nederlanders in ons eigen land steeds maar moeten opschuiven en ons moeten aanpassen aan nieuwe culturen, daarvan zeg ik: genoeg!’, zei ze donderdagavond. ‘Er zijn grenzen.’
Dat vindt ook haar aanhang. Er komt een straatverbod voor boerka’s, zegt 89 procent van haar potentiële aanhang. Van alle Nederlanders vindt dat 71 procent. En volgens 80 procent van de potentiële Verdonkstemmers mogen geen nieuwe moskeeën worden gebouwd in Nederland.
Verdonk zal haar keuzes laten afhangen van de wil van de meerderheid. Ze stelt zich voor dat op de website van TON kiezers discussiëren over politieke onderwerpen en een zekere uitkomst bereiken. Van alle Nederlanders noemt 65 procent dit idee ‘goed’ tot ‘zeer goed’. Bij de potentiële TON-stemmers is dat 94 procent.
‘Als Rita Verdonk haar beleid wil baseren op de meerderheidsstem, staat haar nog een aantal lastige dilemma’s te wachten’, zegt Peter Kanne van TNS NIPO. Een aantal voorstellen laat zich slecht met elkaar verenigen. Wie met een pleidooi voor meer snelwegen van zes banen én extra geld tegen de luchtvervuiling naar de minister van Financiën stapt, kan bij hem niet op een warm onthaal rekenen.
In een peiling van TNS NIPO (voor RTL) zou TON 25 zetels behalen. Dat zijn er 4 minder dan bij de oprichting in oktober, maar 11 meer dan in januari. Verliezers zijn PvdA (23), VVD (18) en CDA (30).
Volgens mij valt dat onder "luisteren naar het volk".quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:58 schreef Yildiz het volgende:
Ik snap dat hele 'achterban direct volgen' niet zo.
Dat slaat toch nergens op? Democratie draait er juist om dat je mensen kiest van wie jij denkt dat ze het voor elkaar kunnen krijgen om volgens een redelijk persoonlijk gelijkwaardige visie te regeren.
Niet 'oh ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken, hebben jullie ideeën?'...
Alsof een directeur van een groot bedrijf altijd aan zijn schoonmakers vraagt of de hij beter 135 in plaats van 130 miljoen moet bieden voor overname van een concurrent.
Ja, wel als je er niet tegen kan dat politici keer op keer finaal op hun bek gaan en dat nu ook nog eens groot in beeld wordt gebracht. Dan is Pim fortuyn inderdaad wel het ergste voor Nederland geweest. Wat de laatste jaren heeft laten zien is dat politici voor het grootste deel falende mensen zijn, die het misschien goed bedoelen maar niet goed uitvoeren. En ja, aangezien we aan democratie vastzitten, het midden niet goed functioneert dan geeft dat heel veel ruimte voor extremen. Niet zozeer Pim Fortuyn maar het falende middenspectrum van de politiek is de grootste ramp geweest.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:34 schreef Klopkoek het volgende:
Maarten van Rossem was gisteren bij EenVandaag echt geweldig:
hier te zien
"Pim Fortuyn is de grootste ramp die Nederland gehad heeft, op de Watersnoodsramp na uiteraard, sinds de Tweede Wereldoorlog"
wie 51% van de stemmen heeft, heeft het voor het zeggen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:13 schreef sigme het volgende:
Mevrouw Verdonk verwart democratie met dictatuur door de meerderheid. Helaas doet tegenwoordig een groot deel van het electoraat dat, en dus kon die dictatuur nog wel eens werkelijkheid worden.
Dat is ook de essentie van democratie. Het beschermen van minderheden ed. is er allemaal pas later bij verzonnen. Als Verdonk het over democratie heeft als de meerderheid zegt wat er moet gebeuren dan heeft ze gelijk. Als ze het over democratie heeft zoals wij die in westerse landen uitvoeren dmv. van een parlementaire democratie die de zwakkeren ook beschermt dan niet.quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:13 schreef sigme het volgende:
Mevrouw Verdonk verwart democratie met dictatuur door de meerderheid. Helaas doet tegenwoordig een groot deel van het electoraat dat, en dus kon die dictatuur nog wel eens werkelijkheid worden.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is ook de essentie van democratie. Het beschermen van minderheden ed. is er allemaal pas later bij verzonnen. Als Verdonk het over democratie heeft als de meerderheid zegt wat er moet gebeuren dan heeft ze gelijk. Als ze het over democratie heeft zoals wij die in westerse landen uitvoeren dmv. van een parlementaire democratie die de zwakkeren ook beschermt dan niet.
Onzin. De essentie van democratie is de bescherming van minderheden.quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is ook de essentie van democratie. Het beschermen van minderheden ed. is er allemaal pas later bij verzonnen. Als Verdonk het over democratie heeft als de meerderheid zegt wat er moet gebeuren dan heeft ze gelijk. Als ze het over democratie heeft zoals wij die in westerse landen uitvoeren dmv. van een parlementaire democratie die de zwakkeren ook beschermt dan niet.
Ja, want dat kan ze ook alleen doen. Daar heeft ze niet de hulp voor nodig van een heel leger aan ambtenaren, om nog maar niet te spreken over de steun van de eerste en tweede kamer. Wat een raar, idolaat beeld heb je toch van Verdonk. Het mens heeft nog niet één reeel, uitgewerkt plan gepresenteerd en toch denken veel mensen dat ze de nieuwe verlosser is.quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:22 schreef henkway het volgende:
[..]
wie 51% van de stemmen heeft, heeft het voor het zeggen.
Dat is de de dictatuur van de meerderheid.
laat verdonk maar eens een paar jaar haar gang gaan en 60% van de ambtenaren opruimen
Oh? Volgens mij toch echt niet hoor. Er is geen enkele noodzaak om minderheden te beschermen binnen democratie. Dat we het doen is meer een aardigheidje dan een verplichting. Er kan ook heel democratisch besloten worden alle minderheden rechten te ontzeggen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. De essentie van democratie is de bescherming van minderheden.
Klik.quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
Onzin. De essentie van democratie is de bescherming van minderheden.
Neequote:Op zaterdag 5 april 2008 14:42 schreef ethiraseth het volgende:
Er is geen enkele noodzaak om minderheden te beschermen binnen democratie.
Nee het komt voort uit het idee dat de één niet minder is dan de ander. En als je dit idee niet aanhangt dan heeft het nog voldoende pragmatische voordelen (zie hierboven).quote:Dat we het doen is meer een aardigheidje dan een verplichting.
Nee dat is dus een contradictie.quote:Er kan ook heel democratisch besloten worden alle minderheden rechten te ontzeggen.
Als ze dat nou eens zou beloven... De gevestigde orde doet echt helemaal niks aan het kloteweer!quote:Op zaterdag 5 april 2008 15:23 schreef SCH het volgende:
Gaat Rita ook regelen dat het niet zoveel regent in april
Ik denk dat veel kinderverkrachters beter af zouden zijn als ze dood waren, beter dan ze na een half jaar op proefverlof te sturenquote:Op zaterdag 5 april 2008 14:43 schreef Viking84 het volgende:
Het is natuurlijk een leuk idee om je partijprogramma door de aanhang te laten bepalen (al schrik ik nogal van de opvattingen van die aanhang: de doodstraf herinvoeren? kom op zeg!), maar mensen laten zich veel te veel leiden door impulsen. Bovendien moet je als politicus nu eenmaal beslissingen nemen die niet iedereen zullen bevallen. Op deze manier wordt het een zootje.
Dat hele "luisteren naar het volk" komt me daadwerkelijk de strot uit. Op die manier krijg je alleen maar meningen van studenten of andere mensen die teveel tijd over hebben en toevallig die website weten te vinden.quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat onder "luisteren naar het volk".
Ten eerste, de essentie van democratie is de leden zeggenschap te geven over de macht. Dat dat door middel van een getelde ongewogen meerderheid van stemmen van alle aanwezigen gebeurt is er later bij verzonnen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je de doodstraf weer wilt invoeren, bedenk dan wildat: dan was Lucia de B. nu hartstikke dood geweest. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden.quote:Op zaterdag 5 april 2008 15:32 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat veel kinderverkrachters beter af zouden zijn als ze dood waren, beter dan ze na een half jaar op proefverlof te sturen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |