Zo ben ikquote:
Ik had er op de uni ook eerst problemen mee, maar nu loopt het als een zonnetjequote:Op maandag 7 april 2008 11:52 schreef Battlefan het volgende:
Zit op school, de identificatieserver kan het niet aan, windows negeert de weggevallen verbinding van een paar seconden en werkt dus gewoon door, OS X is wat meer van het veilige en verbreekt direct de verbinding, dus kan ik weer opnieuw inloggen(We werken hier met TTLS-PAP)
Dat het met enctryptie te maken had, wist ik niet toen ik mijn tekst verstuurde....quote:Op maandag 7 april 2008 11:53 schreef Anthraxx het volgende:
Wat heeft N met 802.1x (een encryptie type) te maken?
Battlefan zit vast op een onderwijsinstelling waarbij ze 802.1x gebruiken voor Wireless. En dat werkt bij mij ook niet in Leopard.
Het werkte eerst ook gewoon, maar er zijn nu heel wat leerlingen met laptops bij gekomen dus tript die hele login serverquote:Op maandag 7 april 2008 11:56 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik had er op de uni ook eerst problemen mee, maar nu loopt het als een zonnetje
Krijg netjes een inlogscherm wanneer AirPort verbinding wil maken
UU?quote:Op maandag 7 april 2008 11:56 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik had er op de uni ook eerst problemen mee, maar nu loopt het als een zonnetje
Krijg netjes een inlogscherm wanneer AirPort verbinding wil maken
Zeg dan ook niets, als je er geen verstand van hebt.quote:Op maandag 7 april 2008 11:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat het met enctryptie te maken had, wist ik niet toen ik mijn tekst verstuurde....
De mijnes doet het primaquote:Op maandag 7 april 2008 12:10 schreef Anthraxx het volgende:
Er staan hier wel handleidingen voor OSX en zelfs Linux maar 802.1x is in Leopard zodanig verkloot dat het gewoon op geen enkele manier werkt.
Oh, en de VPN client van Cisco weigert ook in Leopard.
Vaag, nooit last van gehad. Waar zit je?quote:Op maandag 7 april 2008 11:56 schreef Battlefan het volgende:
Het meest frustrerende is dat er hier patchkastjes naast me hangen, die niet werken
[..]
Het werkte eerst ook gewoon, maar er zijn nu heel wat leerlingen met laptops bij gekomen dus tript die hele login server
Er was ook een handleiding voor Tiger op de UU, als je dan je browser opende, kreeg je die te zien en kon je netjes alles instellen. Bij Tiger werkte dat prima maar toen Leopard kwam, duurde het wat langer voordat ik verbinding kon maken. Helpdesk kreeg het ook niet voor elkaar, en eindelijk na een beetje kloten lukte het eindelijkquote:Op maandag 7 april 2008 12:10 schreef Anthraxx het volgende:
Er staan hier wel handleidingen voor OSX en zelfs Linux maar 802.1x is in Leopard zodanig verkloot dat het gewoon op geen enkele manier werkt.
Je moet die handleidig voor Tiger er bij pakken en dan die instellingen overnemen, en zorgen dat je locatie niet verkeerd staat. Daar lag het volgens mij bij mij toen aan.quote:Op maandag 7 april 2008 12:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wazig. Bij mij werkt het voor geen meter op de UU.
Hij had het toch over 802.1x...quote:Op maandag 7 april 2008 11:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat het met enctryptie te maken had, wist ik niet toen ik mijn tekst verstuurde....
We zijn weer lkkr agressief he.quote:Op maandag 7 april 2008 12:03 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zeg dan ook niets, als je er geen verstand van hebt.
ROC Midden Nederland (quote:Op maandag 7 april 2008 12:12 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Vaag, nooit last van gehad. Waar zit je?
Ook daar gaat het niet om. Ik kan ook willekeurige opmerkingen de SC in helpen bij bepaalde problemen. Het is niet relevant en het voegt niets toe. Hij heeft problemen met 802.1x op een schoolnetwerk. Dat heeft geen ruk te maken met de overdrachtssnelheid van de router (g of n). Het vervangen van een router heeft geen zin en achteraf een opmerking plaatsen met "schoolnetwerkenquote:Op maandag 7 april 2008 12:20 schreef JoMo0 het volgende:
Tja niet iedereen studeert informatica ..
Ofwel , lekker boeiend dat het niet klopt. Dit is een slowchat geen encyclopedie.
Klopt. Als is het wel zo dat Spamkip helemaal geen vraag stelt , maar slechts een opmerking. En trouwens waar is je 'oplossing' dan..quote:Op maandag 7 april 2008 12:22 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ook daar gaat het niet om. Ik kan ook willekeurige opmerkingen de SC in helpen bij bepaalde problemen. Het is niet relevant en het voegt niets toe. Hij heeft problemen met 802.1x op een schoolnetwerk. Dat heeft geen ruk te maken met de overdrachtssnelheid van de router (g of n). Het vervangen van een router heeft geen zin en achteraf een opmerking plaatsen met "schoolnetwerken" slaat ook nergens op. Dat lost zijn probleem niet op. Hij kan niets doen aan dat schoolnetwerk, dat wordt ergens van bovenaf bepaald hoe of wat. De problematiek is er en hij vraagt daar een oplossing voor.
Maar geen 'home' en 'away'. En als ik iets verschrikkelijk irritant vind is het drag & drop ftp clients.quote:Op maandag 7 april 2008 12:29 schreef Battlefan het volgende:
Zolang het internet nog werkt (ik ben op weg naar een record) heb ik nog even de tijd om Flow te aanbidden, een nieuw ftp programma. Sneller dan Transmit (vraag me niet hoe, maar het is nog waar ook), QuickLook op je server, eyecandy en meer
G fakwes of whatever begint met het droppen van 'oplossingen'quote:Op maandag 7 april 2008 12:32 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Klopt. Als is het wel zo dat Spamkip helemaal geen vraag stelt , maar slechts een opmerking. En trouwens waar is je 'oplossing' dan..
Spamkip? We hadden het over de opmerking van G. Fawkes hoor.quote:Op maandag 7 april 2008 12:32 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Klopt. Als is het wel zo dat Spamkip helemaal geen vraag stelt , maar slechts een opmerking. En trouwens waar is je 'oplossing' dan..
Allemaal leuk en aardig , maar je probeert G. af te zeiken en probeert over te komen als 'lopende probeemoplosser' en je zegt dat hij niets mag zeggen omdat hij geen oplossing geeft , terwijl je er zelf ook geen geeft ..quote:Op maandag 7 april 2008 12:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Spamkip? We hadden het over de opmerking van G. Fawkes hoor.
En een oplossing? Als je beter had gelezen zag je dat ik (en nog een handvol andere mensen) dezelfde problemen met 802.1x hebben. Vrolijke-frits had een oplossing, en die kan ik niet proberen omdat ik NU niet aanwezig ben op de Uni.
In de ghetto?quote:Op maandag 7 april 2008 12:19 schreef Battlefan het volgende:
[..]
ROC Midden Nederland () in Amersfoort
Wanneer probeer ik dat dan? Alleen hier. Kom op zeg, jullie moeten beter weten. Ik reageer alleen op dingen waarvan ik iets weet. Ik blijf ver weg van dingen die ik niet weet en dat probeer ik niet.quote:Op maandag 7 april 2008 12:43 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig , maar je probeert G. af te zeiken en probeert over te komen als 'lopende probeemoplosser' en je zegt dat hij niets mag zeggen omdat hij geen oplossing geeft , terwijl je er zelf ook geen geeft ..
Anyway , het heeft geen zin om hierover te gaan discussiëren want we mogen hier alleen praten over oplossingen en problemen. Ik ben ervandoor.![]()
In de ghetto jaquote:
Wat een naam johquote:Op maandag 7 april 2008 12:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik leef met je mee. Vroeger zat je afdeling nog op de disketteweg.
Je moet die wijk eens zien. Plotterweg, Computerweg, Printerweg, Hardwareweg, Softwareweg, Displayweg, Cobolweg, Algolweg, Basicweg, Digitaalpad, Fortranweg, Accupad, Terminalweg, Databankweg, en als je weg wilt: Outputweg.quote:
quote:Op maandag 7 april 2008 12:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je moet die wijk eens zien. Plotterweg, Computerweg, Printerweg, Hardwareweg, Softwareweg, Displayweg, Cobolweg, Algolweg, Basicweg, Digitaalpad, Fortranweg, Accupad, Terminalweg, Databankweg, en als je weg wilt: Outputweg.
In wat voor bijelkaar geplakte stad woon jij dan?quote:Op maandag 7 april 2008 13:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wacht, het accupad is deel van een andere wijk. Met ondermeer: Energieweg, De Generator, De Rotor, De Dynamo, De Zonnecel, De Stuwdam, De Windturbine en De Stator.
Amersfoort. Met een heleboel nieuwbouw, inclusief melige ambtenaren die denken leuk te zijn door marijuana te roken alvorens straatnamen te verzinnen.quote:Op maandag 7 april 2008 13:03 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
In wat voor bijelkaar geplakte stad woon jij dan?
Eweka als je een goedkope provider zoekt (waar je dan dus ook 0,0 service van krijgt), TweakNews als je kwaliteit & support wilt. Eweka accepteert iDeal, dus online in een paar minuten, van TweakNews weet ik het niet.quote:Op maandag 7 april 2008 13:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Geksie, wat is een goede unlimited usenetaccountprovider die niet al te duur is? Volgens mij ben jij de usenet-gebruiker hier en ik wil mijn AppleTV asap vol met HD-movies van usenet
Ik heb het ookquote:
Voor mij een no-go. Verder ziet het er wel goed uit.quote:Indien XS News niet uiterlijk een week voor afloop van het abonnement een opzegging heeft ontvangen dan zal het abonnement automatisch met een zelfde periode verlengd worden.
Ik heb een maandabo daar. En voor mij is het geen probleem. Maarja dat zal voor iedereen anders zijnquote:Op maandag 7 april 2008 14:54 schreef Geqxon het volgende:
Een reden voor mij om geen Xsnews te nemen:
[..]
Voor mij een no-go. Verder ziet het er wel goed uit.
Tandenstoker?quote:Op maandag 7 april 2008 15:17 schreef Sjoewe het volgende:
M'n MBP wil opeens niet meer van de digital output af.... :[
Ik heb het hier aan de Uni aan de praat, maar vraag me niet meer hoe..quote:Op maandag 7 april 2008 12:10 schreef Anthraxx het volgende:
quote:Op maandag 7 april 2008 12:26 schreef Daklem het volgende:
Hebben jullie een Ideetje om op mn plasma 720p materiaal af te spelen? htpc dus
Ik zit eigenlijk te denken aan een mac mini er neer te zetten via wifi netwerk (N netwerk).
Ideetje? zou een G4 PowerPC ook werken met 720p (evt 1080i)? of daat het niet werken?
OF heeft iemand andere ideetjes? alles is welkom!
kutte van Apple TV is, dat je alles om moet zetten naar een iTunes formaat! Dat vind ik te veel werk. Dat kost mij uren extra!quote:
Apple TV is niet zo super dus dat zou ik niet doen. Mac Mini Intel is daar prima voor , zolang je genoeg geheugen hebt.quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat een Powerbook G4 het moeilijk gaat hebben met 720p HDTV media. Die Macbook van mij kan het ook maar net zonder al teveel gestotter...quote:
Zoiets dacht ik dus ook!quote:Op maandag 7 april 2008 16:06 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Apple TV is niet zo super dus dat zou ik niet doen. Mac Mini Intel is daar prima voor , zolang je genoeg geheugen hebt.
720P moet nog wel gaan. 1080 onmogelijk. Leve de GMA.
Mac Mini G4 lijkt me niet. Daar zit nog een mindere videokaart in.
Klopt, maar ik weet dus niet of het ook zo gaat werken, zoals ik hoop! Daarom denk ik dat het toch een mac mini gaat worden!quote:Op maandag 7 april 2008 16:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Met die AppleTv's kun je er toch wel de Perian-Codec opzetten? Scheelt weer omzetten van bestanden naar iTunes formaat...
dat werkt niet? dan krijg ik alleen dat geluidje wat je krijgt als iets niet kan...quote:
Vreemd, als ik in de lettertypecatalogus een font selecteer en dan Archief -> Druk af kies dan werkt het gewoon. Krijg je ook niet een schermpje waar je de printer kan kiezen enzo?quote:Op maandag 7 april 2008 18:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
dat werkt niet? dan krijg ik alleen dat geluidje wat je krijgt als iets niet kan...
klopt, maar ik ga hem sowieso niet nieuw aanschaffen. dat wordt gewoon een 2de handsjequote:Op maandag 7 april 2008 16:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
De nieuwste Mac Mini met Perian 1.1 zou zeker moeten werken..
Prijstechnisch daarentegen..
Duurste versie:
AppleTv: ¤399,-
Mac-Mini" ¤779,-
Nou ben ik nog te kort into Apple om het met zekerheid te zeggen aan de hand van je screenshot, maar heb je toevallig Tiger? Ik heb onder Leopard die functie wel iig.quote:Op maandag 7 april 2008 18:30 schreef Guppyfriend het volgende:
ik heb niet eens 'druk af'
[ afbeelding ]
als ik in de finder de fonts opzoek, en dan 'druk af' doet, doet ie t ook niet
mn iMac draait inderdaad nog op Tiger,quote:Op maandag 7 april 2008 18:37 schreef portier het volgende:
[..]
Nou ben ik nog te kort into Apple om het met zekerheid te zeggen aan de hand van je screenshot, maar heb je toevallig Tiger? Ik heb onder Leopard die functie wel iig.
[ afbeelding ]
Ik zou eventueel de Voorvertoning aan je door kunnen sturen als we dezelfde fonts hebben?
Waarom heb je eigenlijk nog Tiger? Leopard geeft een aardige snelheidsboost.quote:Op maandag 7 april 2008 18:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
mn iMac draait inderdaad nog op Tiger,
maar ik start even mn MacBook op die op Leopard draait. toch eens checken
het ligt inderdaad aan Tiger, in Leopard kan t weltoch maar eens denken aan overstappen dan
tja, waarom... geen tijd gehad om Leopard te kopen. als ik dan tijd had, had ik geen geld. en eigenlijk miste ik ook nog geen functies, tot nu toe.quote:Op maandag 7 april 2008 18:48 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waarom heb je eigenlijk nog Tiger? Leopard geeft een aardige snelheidsboost.
Dvi heeft geen geluid aan boord. Hdmi wel, maar een dvi -> hdmi connector dus ook niet. Misschien zijn er spdif + dvi -> hdmi-connectors te koop, maar meestal wil je sowieso beeld via tv en geluid via versterker laten lopen.quote:Op maandag 7 april 2008 18:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wel kut dat wanneer je de MacBook via HDMI of DVI op de TV aansluit, dat je dan alleen beeld hebt, maar geen geluid.
Ik wou net even 720p geilheid afspelen op de TV, heb ik geen geluid.
Dan nog, voor fontmanagement gebruik je FontExplorer X. Niet dat makke ingebouwde ding.quote:Op maandag 7 april 2008 18:41 schreef Guppyfriend het volgende:
het ligt inderdaad aan Tiger, in Leopard kan t weltoch maar eens denken aan overstappen dan
Ja. Minimaliseren. De ronde 'bal' linksboven.quote:Op maandag 7 april 2008 19:22 schreef bodylotion het volgende:
kunnen je geopende gespresvensters in msn 6 ook appart aan de rechterkan van je dock komen te staan?
Waar hèb je het over?quote:Op maandag 7 april 2008 19:43 schreef bodylotion het volgende:
ja dat begrijp ik, maar ik bedoel dat je vensters ook rechts van je dock komen te staan, zodat je ze makkelijk aan kunt klikken
ehm... nu gaat dat msnicoontje springen als je een berichtje krijgt, dan moet je er met rechtermuis op klikken en dan kun je zien wie er praat.quote:
Ah zo.quote:Op maandag 7 april 2008 19:53 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ehm... nu gaat dat msnicoontje springen als je een berichtje krijgt, dan moet je er met rechtermuis op klikken en dan kun je zien wie er praat.
nu is mijn vraag of je ook per gespreksvenster zo'n icoontje in je dock kan hebben, zodat je direct kunt zien wie er praat
Zou best eens kunnen , of er zit iets nieuws in het verschiet ..quote:Op maandag 7 april 2008 19:48 schreef -Menn0- het volgende:
Hopen dat die iPhone niet uitverkocht is in Miami anders zit ik straks alsnog zonder
en suitcase, is dat wat?quote:Op maandag 7 april 2008 19:33 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dan nog, voor fontmanagement gebruik je FontExplorer X. Niet dat makke ingebouwde ding.
Ik ben er ook echt heel bang voorquote:Op maandag 7 april 2008 19:57 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Zou best eens kunnen , of er zit iets nieuws in het verschiet ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |