Het is en blijft een kwestie van geld en dan met name (voor de privateers) het vinden van goede partners en sponsoren die willen betalen (in tegenstelling tot SS United bij SA en in het verleden Superfund bij Minard). De teams (met uitzondering van Lotus, die de dood van Chapman nooit echt te boven is gekomen) die je noemt zijn ook overgenomen door andere eigenaren, die vervolgens de boel flesten (Brabham, March) of ook werden overgenomen door hun partner (Tyrrell -> Bar -> Honda).quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:39 schreef LeXX het volgende:
[..]
McLaren is officieel een privateer, maar in de praktijk een fabrieksteam van Mercedes.
Williams is in staat al jaren mee te draaien in het wereldje, al vanaf de jaren 70. Het is de laatst overgebleven privateer (naast Mclaren dan) die het wereldje overleeft heeft. Er zijn tientallen teams kopje onder gegaan, waaronder grote namen zoals Lotus, Brabham, March, Tyrrell, e.d.
Force India moet mijns inziens zich nog bewijzen, en tel ik gemakshalve nog ff niet mee. Wat blijft er dan over?
Bar () weinig. Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat het voor een renstal niet meer mogelijk is de F1 te halen, zoals Jordan het destijds deed in 1991 (overstap van F3 (geloof ik) naar F1). Je moet flink ondersteund, danwel overgenomen worden door een fabrikant. Ook dat geeft geen garantie (toyota).
het blijft lastige materie, aangezien de F1 het hoogste is en moet blijven in de autosport. Alleen, op deze manier, blijft er weinig over. De FIA worstelt ook al jaren met dit probleem.
Maar toen had je ook 30+ coureurs en van het kaliber Lauda, Prost, Senna, Mansell, Piquet. Die ook bij hetzlefde team tegen elkaar konden racen (McLaren, Williams, Ferrari). Zoveel coureurs van dat kailber zijn er niet meer en tegen elkaar racen ook al bijna niet meer. Al kwam vorig jaar aardig in de buurt met Alonso, Hamilton, Raikkonen en Massa, maar die konden elkaar weer niet of nauwelijks inhalen (door de aerodynamica en het racen op de slaapverwekkende circuits van Tilke).quote:is er een oplossing? Altijd, maar dit gaat altijd ten koste van of techniek, of teams, of spektakel. Ik vrees dat F1 door een aantal moeilijke jaren moet gaan, alvorens het weer het niveau gaat krijgen van de hoogtijdagen, mijns inziens van halverwege jaren 80 t/m halverwege jaren 90... Als dit al terugkomt...
Terwijl men een aantal jaren geleden nog zo lyrisch was over Der Hermann....quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:29 schreef HPoi het volgende:
Juist, kunnen ze niet eens een ander persoon aannemen die circuits ontwerpt. Die van Tilke zijn dodelijk voor de Formule 1. Tilke-circuits ->
Absoluut, geld is de drempel. Alleen is die drempel zo hoog tegenwoordig dat enkel multinationals deze stap kunnen maken. De drempel zal weer naar beneden moeten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is en blijft een kwestie van geld en dan met name (voor de privateers) het vinden van goede partners en sponsoren die willen betalen (in tegenstelling tot SS United bij SA en in het verleden Superfund bij Minard). De teams (met uitzondering van Lotus, die de dood van Chapman nooit echt te boven is gekomen) die je noemt zijn ook overgenomen door andere eigenaren, die vervolgens de boel flesten (Brabham, March) of ook werden overgenomen door hun partner (Tyrrell -> Bar -> Honda).
Als je genoeg geld hebt, kun je een eigen auto (laten) ontwikkelen en een motor aankopen (of laten ontwikkelen).
[..]
Maar toen had je ook 30+ coureurs en van het kaliber Lauda, Prost, Senna, Mansell, Piquet. Die ook bij hetzlefde team tegen elkaar konden racen (McLaren, Williams, Ferrari). Zoveel coureurs van dat kailber zijn er niet meer en tegen elkaar racen ook al bijna niet meer. Al kwam vorig jaar aardig in de buurt met Alonso, Hamilton, Raikkonen en Massa, maar die konden elkaar weer niet of nauwelijks inhalen (door de aerodynamica en het racen op de slaapverwekkende circuits van Tilke).
Kikkeralert?quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
Een plaatje in je post zou ik dan weer knap vinden
Nu zie ik hem ookquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:34 schreef LeXX het volgende:
[..]
Kikkeralert?Ik zie hem wel overigens.... Heb hem aangepast.
Dit is Jackie Stewart volgens de URL, ik gok een Matra dan. Dit is overigens een andere foto dan de oorspronkelijke in de post, dat was wel een Lotus. Dus knap geraden ondanks dat je hem niet zag, AR!quote:
Ondertitel bij de foto geeft aan dat het een BRM is (en in 1966)quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:35 schreef LeXX het volgende:
[..]
Dit is Jackie Stewart volgens de URL, ik gok een Matra dan. Dit is overigens een andere foto dan de oorspronkelijke in de post, dat was wel een Lotus. Dus knap geraden ondanks dat je hem niet zag, AR!
Edit, Stewart heeft het eerste jaar (1969) voor BRM gereden. Dus je zou gelijk kunnen hebben, Sanger! Ik probeer het uit te zoeken.
quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ondertitel bij de foto geeft aan dat het een BRM is (en in 1966)
Ik zie er de lol wel van in inderdaad!quote:Op donderdag 8 mei 2008 18:20 schreef Ared het volgende:
haha, en dan Barrichello er uit knikkeren tussen deze race en voor hij zonder enige twijfel recordhouder is, krijg je tot in de eindigheid der dagen discussie of Barrichello het record nou net wel of net niet had.
Nee joh!quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:11 schreef NED het volgende:
Patrese heeft ook een 2-tal van dergelijke races "gereden".
Ik denk dat Rubens hem nu al heeft
quote:Ferrari found loophole in engine freeze?
According to whispers in the Istanbul paddock, Ferrari may have found a way to creep ahead in the horse power department this season despite the current 'freeze' on engine development.
It is common knowledge that, not only are the Maranello based team's drivers getting the best starts off the grid, the V8 power plant in the back of the F2008 is now perhaps the most powerful in the entire field.
Last year, however, the engine situation between teams seemed closer, leading to suggestions that Ferrari's permitted tweaks for 2008 have added tangible performance to the unit.
The German magazine Auto Motor und Sport estimates Ferrari's horse power gain compared to last year at 'within the two-digit range'.
Most engine manufacturers made permitted tweaks to their V8 designs over the winter, but it is rumoured that some rival teams are unhappy that Ferrari's changes - apparently green-lighted by the FIA - seem to have resulted in a significant performance gain.
Auto Motor und Sport said Ferrari's rivals are concerned that the Italian team's 2008 changes were submitted "under the pretext of reliability problems".
"The (engine freeze) rules do not allow any great leaps. So whether a development has taken place to increase performance, I cannot judge," BMW motor sport director Mario Theissen said at Istanbul Park.
"But I assume the normal procedures have taken place. I have no suspicions," he added.
Het was al bekend dat de licentie vrij zou komen, maar dit is even wat meer info erover.quote:Codemasters koopt Formule 1 game licentie
[09/05/2008 - 10:13] Door: Maurice
Codemasters zal vanaf 2009 de officiële Formule 1 games mogen gaan verzorgen, het bedrijf wat onder meer bekend is van RaceDriver en de Colin McRae series zou daarvoor een overeenkomst hebben bereikt met de FOA(Formula One Administration). Het is dus voor het eerst sinds jaren dat we weer Formule 1 games op alle platformen mogen gaan verwachten.
Sony betaalde begin 2003 een bedrag van rond de 75 miljoen dollar voor 4 jaar totale exclusiviteit voor de eigen PlayStation consoles, met de komst van Codemasters mag verwacht worden dat de games opnieuw op alle nieuwe-generatie consoles komen en natuurlijk de PC.
"Formule 1 is ambitieus in het verbreden van haar bereik met meer circuits in het Midden-Oosten en China. Ook is het ambitieus in het vergroten van haar bereik door technologie.", aldus Rod Cousens, CEO van Codemasters tegenover Autosport.
"De digitale community's die de computer en videogame industrie creeëren zal een grote rol spelen in het verder groeien van het F1-publiek en om ze met elkaar in contact te brengen."
"Als wereldleider op het gebied van race games, is deze F1 deel het juweel op de kroon van Codemasters en maakt het daarmee tot absolute leider in zijn soort."
Gezien het Formule 1 seizoen 2008 al te ver onderweg is zal Codemasters haar focus leggen op het Formule 1 seizoen 2009, het is dan voor het eerst sinds 3 jaar dat er een officiële F1-game is uitgekomen.
Codemasters heeft voor het ambitieuze project een team samengesteld van 350 mensen, onder meer van de voormalige Sega Racing Studio's die kortgeleden door Codemasters werd overgenomen, deze zullen samen gaan werken aan een F1-game gebaseerd op de EGO/NEON engine waar ook de huidige games Colin McRae:DiRT en Race Driver: GRID op gebaseerd zijn.
bron: www.f1.racestart.nl
Zeer goed nieuws inderdaad. Was eerst nog bang dat het richting EA zou gaan. maar dat is gelukkig niet gebeurd.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:33 schreef NED het volgende:
[..]
Het was al bekend dat de licentie vrij zou komen, maar dit is even wat meer info erover.
Goed nieuws wat mij betreft![]()
Zowel goed, als slecht nieuws.. De dtm games van codemasters zijn nou niet echt heel realistisch, dus ik ben bang dat het de arcade kant op gaat, maar we krijgen iig een F1 op de PC weer en dat is wel goed nieuws natuurlijkquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:33 schreef NED het volgende:
Het was al bekend dat de licentie vrij zou komen, maar dit is even wat meer info erover.
Goed nieuws wat mij betreft![]()
GP4 kan je idd lekker mee sliden als je bandjes een beetje glad wordenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:27 schreef Ared het volgende:
nadeel van een te realistisch spel is toch dat je net zulke saaie races als op tv krijgt... geef mij maar GP3, kun je de auto ten minste nog een beetje "overdriven". Als je dat in GP4 doet ben je meteen de lul. Al kan dat natuurlijk ook aan mijn beperkte stuurmanskunsten liggen.
het liefst zou ik een heel realistisch spel van halverwege de jaren '80 spelen. McLaren, Ferrari, Williams en Lotus op redelijk gelijk niveau en een sloot legendes om tegen te races waar je U tegen zegt. Piquet, Mansell, Prost, Senna, Lauda, DeAngelis...
Erg realistisch, niet om mee te beginnenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:45 schreef Atreidez het volgende:
GP Legends weleens gespeelt trouwens?
[ afbeelding ]
GP legends? Een aantal jaren geleden nog gekocht via een of ander webshopje. Ze hebben hem niet meer online staan (www.mediaboetiek.nl). Wellicht kun je een mail sturen oid?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:45 schreef NED het volgende:
Die zoek ik nog altijd de volledige versie van.
Heb jij die toevallig?
Bronquote:Nieuw tijdschema voor GP Singapore
Het tijdschema voor de eerste nachtrace in de Formule 1, in Singapore, is veranderd om de teams meer kansen te geven om in het donker te rijden. Aanvankelijk zouden alleen de tweede training op vrijdag, de kwalificatie op zaterdag en de race op zondag in het donker worden verreden, maar nu zijn alle sessies 's avonds.
Eind maart liet teammanager Massimo Rivola van Scuderia Toro Rosso al weten dat hij het niet zag zitten om de eerste training van vrijdag en de zaterdagtraining bij daglicht te rijden. Hierdoor zouden de coureurs niet genoeg tijd krijgen om te wennen aan het rijden bij kunstlicht, omdat er voorafgaand aan het raceweekend in Singapore geen testsessies zijn gepland.
Het nieuwe tijdschema ziet er als volgt uit:
Vrijdag
Eerste vrije training: 19:00-20:30
Tweede vrije training: 21:30-23:00
Zaterdag
Derde vrije training: 19:00-20:00
Kwalificatie: 22-00:23:00
Zondag
Race: 20:00
Alle tijden zijn lokale tijden.
quote:Williams probeert 'haaienvin' van Red Bull uit
14 mei 2008
Na Renault lijkt ook het team van Williams de zogenoemde 'haaienvin' van Red Bull Racing over te willen nemen. Williams-coureur Nico Rosberg kwam woensdag het circuit van Paul Ricard op met een aangepaste motorkap.
De rechtopstaande vin op de motorkap moet voor een betere luchtstroom aan de achterzijde van de wagen zorgen, wat de stabiliteit van de auto ten goede zou komen. Bij Williams volgt de vin meer de vorm van de oude motorkap dan bij Renault, Red Bull en Toro Rosso, bij wie de vinnen horizontaal door naar achteren lopen.
Het team van Honda probeert ondertussen verschillende varianten van de nieuwe vleugeltjes op de voorkant van de auto uit. Honda-testcoureur Alexander Wurz probeerde een versie van deze vleugels met een gat in het rechtopstaande gedeelte en een variant met wing-endplates aan de uiteinden van de beide neusvleugels.
Inderdaad, mede door de beschilderingquote:Op woensdag 14 mei 2008 17:29 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ziet er wel mooier uit dan die van Red Bull, Torro Rosso en Renault.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 1. Raikkonen Ferrari (B) 1:05.381 102 2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:05.471 89 3. Kubica BMW-Sauber (B) 1:05.905 135 4. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:06.001 82 5. Button Honda (B) 1:06.091 155 6. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:06.125 110 7. Trulli Toyota (B) 1:06.205 120 8. Piquet Renault (B) 1:06.355 193 9. Nakajima Williams (B) 1:07.080 129 10. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:07.104 56 11. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:07.123 64 |
Jewelquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:29 schreef NED het volgende:
Layout? Wat bedoel je daarmee? Qua circuit, of qua afstelling?
Ik neem toch aan dat op Paul Ricard niet zomaar eventjes een parcour afgezet kan worden dat het de ene dag de baan is van Canada en de dag erna die van Monaco of wel?![]()
quote:Prost nam het team van Ligier over in 1997 en met de Bridgestone-banden deed het team het bijzonder aardig. Tijdens sommige races, zoals de Grand Prix van Barcelona, wist Prost Grand Prix soms flink te verrassen. Er werd dan ook met gepast optimisme uitgekeken naar 1998, maar dat optimisme bleek onterecht. De auto bleek een onhandelbaar kreng en ging ook nog eens al kapot als je er alleen al naar keek. Prost kende in 1999 een beter jaar, maar vanaf 2000 was er geen ontsnappen meer aan de neerwaartse spiraal.
De auto in 2000 was zo mogelijk nog een groter drama dan die van 1998. Nick Heidfeld en Jean Alesi kwamen het hele jaar niet in de top-zes voor. Sponsor Gauloises, een Franse sigarettenfabrikant, had weinig zin meer om geld te pompen in een team dat niet eens een puntje kan scoren en toen Jean Alesi het in zijn hoofd haalde om in het weekend van de Franse GP kritiek te hebben op motorenleverancier Peugeot, reageerde laatstgenoemde op een typisch Franse manier: ze gingen staken. Alesi moest eerst zijn excuses aanbieden, anders werd er geen motor gestart. Het is dan ook weinig verrassend dat de relatie tussen Prost en Peugeot na 2000 niet werd voortgezet.
Prost zat dus zonder hoofdsponsor en zonder motor. Het motorenprobleem werd opgelost door Ferrari-krachtbronnen te ritselen, maar de hoofdsponsor bleef achterwege. De Formule 1-wereld krabte zich achter de oren. Hoe kon zo'n geniale coureur een team zo op z'n bek laten gaan? Zouden de Franse sponsoren niet in de rij moeten staan om Prost te ondersteunen? Wat is er immers mooier dan een Frans team, met een Franse teambaas, een Franse coureur en een Franse hoofdsponsor? Vrij veel dus, want tijdens de tests voor 2001 prijkte er heel trots 'Prost' op de zijkant van de auto. 'Prost', dat betekent dus 'geen geld'. 2001 was overigens niet eens zo'n slecht jaar voor het team. Er werden wat puntjes bijeen geschraapt, maar de stoelendans binnen de renstal verried dat ieder dubbeltje omgedraaid moest worden. Jean Alesi, Gaston Mazzacane, Luciano Burti, Heinz-Harald Frentzen en Tomas Enge namen plaats in de auto gedurende het jaar. In de winter van 2001 werd het duidelijk: Prost ging het niet halen. Vlak voor aanvang van het seizoen 2002 maakte het team inderdaad bekend dat het doek was gevallen. Prost was in die vijf seizoenen twintig jaar ouder geworden.
Hey! Bedankt. Nu weet ik hoe het komt dat er ontbrekende nummers zijn in het veld van 2002 en waarom het toen gestartte Toyota de nummers 24 en 25 hebben!quote:
Dat meen je niet. Piquet moet alle zeilen bijzetten om Sutil voor te blijven..............quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:47 schreef NED het volgende:
Ik zie persoonlijk liever Piquet dan bv een Sutil
Yep, de ondergang van Prost betekende het afscheid van Verstappen bij Arrows (omdat die werd vervangen door Frentzen, die bij Prost reed).quote:
Gaat Red Bull nog iets leuks doen in Monaco?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:26 schreef HPoi het volgende:
Diamanten helmen voor Hamilton en Kovalainen
16 mei 2008
McLaren-coureurs Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen rijden volgende week met een wel erg kostbare helm door de straten van Monte Carlo. De helmen van de beide heren zullen speciaal voor deze race namelijk zijn ingelegd met diamanten. Hamilton kreeg zijn helm eerder deze week overhandigd door McLaren-sponsor Steinmetz. Kovalainen krijgt zijn exemplaar volgende week woensdag in Monaco.
Op de helmen van Hamilton en Kovalainen zullen de handtekeningen van de coureurs en het logo van Steinmetz door zeer kostbare diamanten worden gevormd. Hamilton is blij met zijn diamanten helm: "Ik vind het erg mooi wat de mensen van Steinmetz hebben gemaakt. Ik ben altijd erg veeleisend als het om mijn helm gaat, maar dit ziet er geweldig uit. Het geeft het evenement nog een beetje extra glans."
In 2005 reden toenmalig McLaren-coureurs Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya ook met diamant ingelegde helmen in de Grand Prix van Monaco
BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ilton-en-kovalainen/
Dit doet mij denken aan de diamant die in de neus van de Jaguar zat. Crash bij de hairpin en diamant foetsie!
Ja die is wel goed geluktquote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Indiana Jones misschien? Net als Marco Andretti voor de Indy 500.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 1. Trulli Toyota (B) 1:31.360 26 2. Piquet Renault (B) 1:31.634 60 3. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:32.143 53 4. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:32.480 49 5. Massa Ferrari (B) 1:33.246 19 6. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:33.371 30 7. Buemi Red Bull-Renault (B) 1:34.064 16 8. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:34.071 31 9. Button Honda (B) 1:36.501 19 10. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:43.877 13 11. Hulkenberg Williams (B) 1:44.741 35 |
Trouwens, gisteren had ik een bedrijfsuitje, waar een bijzondere spreker was: Bob Bell, technisch directeur van Renault F1! Indrukwekkend om iemand te horen spreken die al jaren in de F1 zit, en met o.a. Senna gewerkt heeft!quote:Christijan Albers ontketend op de Eurospeedway Lausitz
Uitgegeven door Bas Kaligis 16 mei 2008 13:14 - Print artikel
Christijan Albers heeft bij de eerste vrije training van het DTM weekend op de Eurospeedway Lausitz een goede prestatie neergezet door de zevende tijd te realiseren. De ex F1 coureur voelt zich duidelijk in zijn element, ondanks dat hij het moet doen met minder materiaal. Albers rijdt immers met een 2006 versie, terwijl de coureurs voor en achter hem over de nieuwste 2008 fabrieksbolides beschikken. Des te meer een puike prestatie van de Larenaar.
Albers gaf in de eerste training, die overigens kortstondig werd stil gelegd doordat er teveel zand op de baan lag, slecht vijf tienden van een seconde toe op snelste man Martin Tomczyk in de RedBull Audi. Hij werd op de voet gevolgd door een peloton met Tom Kristensen, Paul di Resta, Timo Scheider en Mattias Eckström. Mister DTM; Bernd Schneider volgde op de zesde plek in zijn Mercedes AMG 2008, slechts een halve tiende sneller dan de ontketende Albers in zijn oranje Futurecom bolide.
ZOMG! Dat zou vet zijn!!!quote:Lancia is geïnteresseerd in Toro Rosso
quote:MI5 agent quits after wife took part in 'Nazi-style' orgy with Max Mosley
An MI5 agent has been forced to resign after being linked to a tabloid sting on motor racing mogul Max Mosley, it was claimed today.
The man's wife is believed to be a prostitute who handed the News of the World evidence that Mr Mosley had taken part in a sado-masochist orgy.
In the footage, the Formula One boss is seen with five call girls taking part in the orgy which took place in an underground "torture chamber" in Chelsea, West London.
Mr Mosley, who is the president of the Federation Internationale de l'Automobile (FIA), is allegedly shown enacting a concentration camp-style scene in which he plays both victim and guard.
The disclosure of the MI5 link in the scandal will raise questions over vetting procedures in Britain's security service.
However, MI5 director general Jonathan Evans has given Gordon Brown and Home Secretary Jacqui Smith a categorical assurance that the organisation itself was not involved in the sting.
According to the Sunday Telegraph, the agent at the centre of the controversy was in his 40s and had been working as a surveillance operative for several years.
He served in the military before joining MI5, where he was responsible for watching al Qaida suspects, Russian spies and crime bosses.
MI5 vetting should have entailed regular questioning about his private life, covering details of relationships, sexual habits, and intake of drugs and alcohol.
The system is designed to detect whether individuals are susceptible to blackmail, and therefore pose a security risk.
However, it seems important information slipped through the net on this occasion.
The agent apparently resigned immediately when confronted with evidence about the involvement of his wife - who is thought to have been paid tens of thousands of pounds for video footage.
The News of the World published its story about Mr Mosley at the end of March, claiming he paid £2,500 for an orgy with five prostitutes that had a "sick" Nazi theme.
Jewish groups condemned Mr Mosley, whose father, Oswald, led the British Union of Fascists in the 1930s and was a friend of Adolf Hitler.
But Mr Mosley, president of motor racing body the FIA, has denied there were any Nazi or racist overtones and is seeking damages for invasion of privacy.
quote:Vettel to get five-place grid penalty at Monaco
Scuderia Toro Rosso driver Sebastian Vettel will finally be able to race the STR3 at Monaco, but the young German will face a five-place grid penalty. The new STR3 requires a different gearbox installation than the STR2B and the 2008 regulations state that a gearbox must be used for four races. Vettel, however, is to use a different gearbox at Monaco than the one at Turkey, resulting in a grid penalty.
12 miljoen.... hij zal wel een goeie verzekering hebben neem ik aanquote:Villa Mika Hakkinen grotendeels afgebrand
Een brand heeft een villa van Mika Hakkinen in Frankrijk grotendeels verwoest. De villa staat net buiten het dorpje Callian, nabij de stad in Grasse in de Provence.
Op het moment van de brand was Hakkinen zelf niet thuis, maar wel zijn vermeende nieuwe vriendin en diens vriendin. De brand brak uit rond vier uur zaterdagochtend en heeft ongeveer driekwart van de net gebouwde villa verwoest. Brandweerkorpsen uit verschillende regio's hebben gevochten tegen de brand, waarbij niemand gewond is geraakt. De twee vrouwen die aanwezig waren in het huis zijn uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht, maar hebben geen verwondingen opgelopen.
Twee van de drie ruimtes die gebruikt werden voor de opslag van trofeën van Hakkinen's carriere zijn zwaar beschadigd geraakt. De brand is waarschijnlijk veroorzaakt door kortsluiting.
Hakkinen's villa had een waarde van ongeveer 12 miljoen dollar en telde 10 slaapkamers.
bron: www.f1today.nl
In een ander bericht staat dat hij wel thuis was, samen met twee vrouwen.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:01 schreef NED het volgende:
Niet echt Formule 1 nieuws, maar toch.
[..]
12 miljoen.... hij zal wel een goeie verzekering hebben neem ik aan
quote:
Ik las het al ja. Of hij nou wel of niet thuis was, als je villa van 12 miljoen affikt is nooit grappig denk ikquote:In een ander bericht staat dat hij wel thuis was, samen met twee vrouwen.
sowieso nogal knullig dat je in een spiksplinternieuw huis voor 12 miljoen dollar geen fatsoenlijke kortsluiting-vrije bekabeling kunt krijgen. Maarja, de dollar is ook niet meer wat 'ie geweest is natuurlijkquote:Op maandag 19 mei 2008 08:29 schreef NED het volgende:
Ik las het al ja. Of hij nou wel of niet thuis was, als je villa van 12 miljoen affikt is nooit grappig denk ik
hey, pssstquote:Op maandag 19 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
Nope, die zijn van het team.
Nee, hij heeft replica's van alle prijzen. De originele staan in Woking.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:05 schreef Atreidez het volgende:
Al ze prijzen in de hensOf mocht je bij McLaren je prijzen toch al niet zelf houden?
Check je PMquote:Op maandag 19 mei 2008 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
hey, pssstAlex heeft nog niets gehoord van jullie over die iD kaarten en ik eerlijk gezegd ook niet. Kink in de kabel?
Dat doet Spa-Francorchamps ook, fopneger en die heb jij nog niet weten te winnen.quote:Hamilton: "Iedereen wil winnen in Monaco"
19 Mei, 10:32 | De Formule 1 maakt zich klaar voor het meest prestigieuze raceweekend van het jaar. Traditiegetrouw staat eind mei namelijk de Grand Prix van Monaco op het programma. Lewis Hamilton debuteerde er vorig jaar met een knappe tweede plaats achter Fernando Alonso, maar hoopt dit jaar zijn allereerste zege te pakken in het vorstendom. "Dit is de race die elke coureur wil winnen," kijkt de vice-wereldkampioen vooruit.
"Monaco is echt een van mijn favoriete races," vertelt Hamilton over de race in de straten van Monte Carlo. "De hele race ademt een en al historie uit en de sfeer is er altijd fantastisch. Dit is dan ook de race die elke coureur enorm graag wil winnen. Omdat het een stratencircuit is, is het erg opwindend hier te rijden. Er is absoluut geen plaats om foutjes te maken. Je zit de hele tijd op de limiet en dat terwijl er eigenlijk geen rechte stukken zijn om even bij te komen. Het circuit is erg krap en bochtig en eigenlijk is het onwerkelijk als je denkt hoe hard we hier eigenlijk rijden. Om hier snel te zijn moet je elke centimeter van het circuit gebruiken, wat betekent dat je soms ook licht de vangrails aanraakt."
"De afstelling waarmee we hier rijden verschilt enorm van die bij andere races," gaat de McLaren-coureur verder. "Het belangrijkste is dat je goede tractie hebt, om ervoor te zorgen dat je goed kan uitacceleren bij elke bocht. Omdat er geen rechte stukken zijn, stellen we de auto af voor maximale neerwaartse druk. Op dit circuit is het namelijk niet nodig en bovendien ook niet mogelijk om écht hoge topsnelheden te bereiken."
"Het circuit is erg krap en het is moeilijk te beschrijven hoe zoiets voelt, omdat je zo laag bij de grond zit," probeert Hamilton het gevoel van racen in Monaco te beschrijven. "Je komt soms met bijna 300 km per uur op de bochten af, terwijl je weet dat er geen uitloopstroken zijn en je het einde van de bocht ook niet kunt zien. Alles wat je kunt zien is dat we er direct voor je gebeurt, wat misschien zo'n 50 meter is. In sommige bochten is het dus een beetje een gok wat er voor je gebeurt. Je probeert in te schatten hoe je de auto moet insturen en hoop dat je daarmee op de goede plaats zit. Je moet echt vertrouwen op je instincten en je geheugen."
bron: www.formule1wereld.nl
Ik denk dat het hoog tijd word dat we alvast de oven aanzetten voor Bernie met zn belachelijke bedragen. Dat die vent maar zeer binnenkort mag omvallenquote:Toekomst Hockenheim na 2010 in gevaar
[19 mei - 09:58]
De toekomst van het Duitse Hockenheim-circuit ziet er niet zo goed uit. De kans zit erin dat het circuit na deze zomer nog maar één keer de Formule 1-wagens zal mogen ontvangen. Na 2010 zou het dan afgelopen zijn.
Dit is de waarschuwing die Karl Josef Schmidt, de managing director van het circuit, stuurt naar het bestuur van Baden-Wurttemberg. Volgens Schmidt moet men dringend meewerken om de Grote Prijs in Hockenheim om de twee jaar op de kalender te krijgen.
“Als dit niet het geval is, dan zullen er na 2010 geen Formule 1-wedstrijd meer gehouden worden,” zei hij aan de Duitse krant Stuttgarter Nachrichten. Ondertussen kreeg zijn waarschuwing al reactie van de woordvoerder van de minister van Economische Zaken. Die zei dat het de taak niet is van het publiek om evenementen op de Hockenheimring te financieren.
Zes jaar geleden pompte de regering al vijftien miljoen euro in de update van het circuit. De Grote Prijs van Duitsland wordt voorlopig nog steeds afgewisseld tussen Hockenheim en de Nurburgring die na één jaar afwezigheid volgend jaar weer van de partij zal zijn.
bron: www.f1-club.be
Ferrariquote:Disease outbreak at Ferrari F1 factory
Workers at Ferrari's Formula One factory in Italy have been told to keep working despite an outbreak of the infectious disease tuberculosis.
The British newspaper The Sun reports that a staff member was rushed to hospital and diagnosed with TB, a common and deadly disease that - if untreated - kills up to half of its victims.
The Sun said the staff member was a carbon fibre specialist, and Ferrari confirmed that he has a "mild form" of tuberculosis.
It is reported that the 25 technicians whose job it is to build Kimi Räikkönen and Felipe Massa's cars for each grand prix are currently undergoing blood tests to see if they have also been infected.
Ferrari said Räikkönen and Massa will not need tests.
"We're not happy," a British employee is quoted as saying from Maranello.
"We think the lab should be shut down until we get an all-clear. It feels as if Ferrari are putting cars before people."
Hij heeft 'm ook al zo lekker vaak geredenquote:Op maandag 19 mei 2008 11:43 schreef NED het volgende:
Dat doet Spa-Francorchamps ook, fopneger en die heb jij nog niet weten te winnen.
Ahhh ... lees dan dit:quote:Ik denk dat het hoog tijd word dat we alvast de oven aanzetten voor Bernie met zn belachelijke bedragen. Dat die vent maar zeer binnenkort mag omvallen
quote:Mosley now scraps with his oldest friend in motorsport, Ecclestone
Max Mosley's desperate attempt to survive a sex scandal has been distilled into an ugly fight with his oldest friend in motorsport, Bernie Ecclestone.
Mosley, the disgraced president of the FIA, will be at the Monaco Grand Prix this week — he is a resident of the tax haven — but he will delegate his duties to his deputy, Marco Piccinini, to avoid any public association with Prince Albert, who presides over the post-race presentations.
Prince Albert will also host a gala dinner next Sunday evening, which Mosley has been to in the past but on this occasion he is likely to be omitted from the guest list.
With billionaires on yachts anchored in the harbour, and other monied guests housed in £2,000-a-night hotel rooms, Mosley's presence will cast a harsh spotlight on Formula One's unedifying power struggle.
Mosley, in a leaked letter, has offered to relinquish his office as FIA president in October next year to allow him to prevent Ecclestone, as Formula One's commercial rights holder, wresting control from the sport's governing body.
At least that is the scenario Mosley is painting as he tries to cling to office. Mosley, publicly ridiculed after being photographed by a tabloid newspaper as he participated in a sadomasochistic orgy with five prostitutes, will have his fate determined at an extraordinary general meeting of the FIA on June 3.
Mosley, whose father Sir Oswald founded the British Union of Fascists, denies there was a Nazi theme to the orgy, as alleged by the newspaper. But ahead of the meeting in Paris, Mosley has made the battle personal.
He revealed the FIA is in the middle of renegotiations over the 100-year agreement with commercial rights holder (CRH), represented by Ecclestone, and effectively giving away governance of Formula One.
In 2001, the FIA, with Mosley's full support, sold Ecclestone's family holding company SLEC a 100-year extension to their rights for $309million (£160m), a sum most commentators felt was laughably low.
Mosley wrote in his letter to the president of member clubs: "The CRH originally asked us to accept changes to the agreement in order to reduce the CRH's liability to tax. These we can probably concede. But the CRH has also now asked for control over the Formula One regulations and the right to sell the business to anyone — in effect to take over Formula One completely.
"During my period as FIA president (17 years) the economics of Formula One have changed beyond all recognition. We are now dealing with a sport involving billions of dollars and interest that would like nothing better than to remove the FIA from the championship entirely."
In essence, Mosley is squaring up for a showdown with Ecclestone. Mosley, 68, contends he is the only man capable of handling tough, complex negotiations.
Yet he is ignoring the reality that Formula One's major manufacturers, like Mercedes, BMW, Honda and Toyota, have publicly called for his resignation. The Bahrain Royal household ordered him not to attend the Bahrain Grand Prix last month — and Formula One sponsors are unhappy with Mosley's refusal to bow to increasing public pressure to quit. At the last race, seven Formula One teams voted to sign a letter demanding Mosley's departure.
Ecclestone also agreed to put his name to such a letter — but only if there was anonymous agreement within the paddock. Ferrari, Williams and Toro Rosso are believed to have declined to sign.
Ecclestone was a powerful friend to Mosley over almost four decades. Mosley is now about to comprehend he is an even more powerful enemy.
Het probleem is alleen dat zolang er mensen in het lab werken die het wel hebben, deze andere mensen kunnen besmetten die het nog niet hebben.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:25 schreef NED het volgende:
Ehmz... beetje eenzijdig bericht hoor. Het gaat om een milde vorm en er is vooralsnog geen enkele spraken van dat andere mensen het ook hebben.
Er gaat veel te veel geld om in de F1 om dan maar meteen de hele afdeling dicht te gooien en daardoor wellicht de meest prestigieuze GP van het seizoen moeten missen.
Ik weet zeker dat als er daar echt een fikse uitbraak is dat wel degelijk de gezondheid van de mensen op de eerste plaats komt.
Heb je helemaal gelijk in, maar het feit dat het uit The Sun komt verlaagt de betrouwbaarheid al behoorlijk (IMHO).quote:Op maandag 19 mei 2008 15:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat zolang er mensen in het lab werken die het wel hebben, deze andere mensen kunnen besmetten die het nog niet hebben.
En geld dan wel prestige mag (IMHO) nooit voor de gezondheid van mensen gaan.
Samenvatting is ook prima.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:05 schreef Trystar het volgende:
Op RTL7 is een samenvatting rond 11 uur 's avonds.
Geloof niet dat de race ergens in de hh wordt uitgezonden.
De race is vast in zijn geheel een aantal uren later op nieuwsservers te vinden....quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:05 schreef Trystar het volgende:
Op RTL7 is een samenvatting rond 11 uur 's avonds.
Geloof niet dat de race ergens in de hh wordt uitgezonden.
Je kunt er ook zelf 1 openen, de vaste persoon is er even niet.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar blijft het Monaco topic??
Sanger is er wel toch?? Ik ben niet zo'n goede tekstschrijverquote:Op woensdag 21 mei 2008 10:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Je kunt er ook zelf 1 openen, de vaste persoon is er even niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |