abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58540599
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:39 schreef LeXX het volgende:

[..]

McLaren is officieel een privateer, maar in de praktijk een fabrieksteam van Mercedes.
Williams is in staat al jaren mee te draaien in het wereldje, al vanaf de jaren 70. Het is de laatst overgebleven privateer (naast Mclaren dan) die het wereldje overleeft heeft. Er zijn tientallen teams kopje onder gegaan, waaronder grote namen zoals Lotus, Brabham, March, Tyrrell, e.d.
Force India moet mijns inziens zich nog bewijzen, en tel ik gemakshalve nog ff niet mee. Wat blijft er dan over?
Bar ( ) weinig. Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat het voor een renstal niet meer mogelijk is de F1 te halen, zoals Jordan het destijds deed in 1991 (overstap van F3 (geloof ik) naar F1). Je moet flink ondersteund, danwel overgenomen worden door een fabrikant. Ook dat geeft geen garantie (toyota).
het blijft lastige materie, aangezien de F1 het hoogste is en moet blijven in de autosport. Alleen, op deze manier, blijft er weinig over. De FIA worstelt ook al jaren met dit probleem.
Het is en blijft een kwestie van geld en dan met name (voor de privateers) het vinden van goede partners en sponsoren die willen betalen (in tegenstelling tot SS United bij SA en in het verleden Superfund bij Minard). De teams (met uitzondering van Lotus, die de dood van Chapman nooit echt te boven is gekomen) die je noemt zijn ook overgenomen door andere eigenaren, die vervolgens de boel flesten (Brabham, March) of ook werden overgenomen door hun partner (Tyrrell -> Bar -> Honda).

Als je genoeg geld hebt, kun je een eigen auto (laten) ontwikkelen en een motor aankopen (of laten ontwikkelen).
quote:
is er een oplossing? Altijd, maar dit gaat altijd ten koste van of techniek, of teams, of spektakel. Ik vrees dat F1 door een aantal moeilijke jaren moet gaan, alvorens het weer het niveau gaat krijgen van de hoogtijdagen, mijns inziens van halverwege jaren 80 t/m halverwege jaren 90... Als dit al terugkomt...
Maar toen had je ook 30+ coureurs en van het kaliber Lauda, Prost, Senna, Mansell, Piquet. Die ook bij hetzlefde team tegen elkaar konden racen (McLaren, Williams, Ferrari). Zoveel coureurs van dat kailber zijn er niet meer en tegen elkaar racen ook al bijna niet meer. Al kwam vorig jaar aardig in de buurt met Alonso, Hamilton, Raikkonen en Massa, maar die konden elkaar weer niet of nauwelijks inhalen (door de aerodynamica en het racen op de slaapverwekkende circuits van Tilke).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58541488
Juist, kunnen ze niet eens een ander persoon aannemen die circuits ontwerpt. Die van Tilke zijn dodelijk voor de Formule 1. Tilke-circuits ->
pi_58550883
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:29 schreef HPoi het volgende:
Juist, kunnen ze niet eens een ander persoon aannemen die circuits ontwerpt. Die van Tilke zijn dodelijk voor de Formule 1. Tilke-circuits ->
Terwijl men een aantal jaren geleden nog zo lyrisch was over Der Hermann....
Misschien moeten ze weer gaan racen op de Nordschleife... Het zou knap zijn als ze met hedendaagse F1 auto's ook 4 wielen van de grond zouden krijgen...



[ Bericht 4% gewijzigd door LeXX op 08-05-2008 12:35:14 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:35:02 #204
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58550977
Een plaatje in je post zou ik dan weer knap vinden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58551235
Een race het ene jaar gaaf vinden, en het jaar daarop saai vinden, en dan t circuit de schuld geven Dat ligt toch echt wel voornl. aan die auto's. Slaapverwekkend vind ik voornamelijk de aanpassingen aan bestaande circuits om inhalen te bevorderen die dan totaal de plank mis slaan (spanje, busstop in Spa, verlengen rechte stuk Hongarije)..

Bahrein, Turkije, Zuhai en Maleisie zijn echt wel goeie circuits
Where facts are few, experts are many.
pi_58551280
Er is nog geen Turkije topic? Dan maar hier

http://f1.gpupdate.net/en(...)eclared-fit-to-race/
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:54:37 #207
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58551407
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58552153
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is en blijft een kwestie van geld en dan met name (voor de privateers) het vinden van goede partners en sponsoren die willen betalen (in tegenstelling tot SS United bij SA en in het verleden Superfund bij Minard). De teams (met uitzondering van Lotus, die de dood van Chapman nooit echt te boven is gekomen) die je noemt zijn ook overgenomen door andere eigenaren, die vervolgens de boel flesten (Brabham, March) of ook werden overgenomen door hun partner (Tyrrell -> Bar -> Honda).

Als je genoeg geld hebt, kun je een eigen auto (laten) ontwikkelen en een motor aankopen (of laten ontwikkelen).
[..]

Maar toen had je ook 30+ coureurs en van het kaliber Lauda, Prost, Senna, Mansell, Piquet. Die ook bij hetzlefde team tegen elkaar konden racen (McLaren, Williams, Ferrari). Zoveel coureurs van dat kailber zijn er niet meer en tegen elkaar racen ook al bijna niet meer. Al kwam vorig jaar aardig in de buurt met Alonso, Hamilton, Raikkonen en Massa, maar die konden elkaar weer niet of nauwelijks inhalen (door de aerodynamica en het racen op de slaapverwekkende circuits van Tilke).
Absoluut, geld is de drempel. Alleen is die drempel zo hoog tegenwoordig dat enkel multinationals deze stap kunnen maken. De drempel zal weer naar beneden moeten.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat er vroegah meer talenten in de F1, danwel in de autosport rondlopen. Ik denk dat er genoeg aanwas is (Rosberg jr, Piquet jr, Kubica) welke in staat zijn om om het WC te strijden. Maar ook hier is commercie een voorwaarde geworden om te kunnen instappen. Geen enkele coureur zal F1 halen zonder steun van een groot bedrijf.
De hoogtijdagen zijn voorbij helaas...
pi_58552215
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
Een plaatje in je post zou ik dan weer knap vinden
Kikkeralert? Ik zie hem wel overigens.... Heb hem aangepast.
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:33:29 #210
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58554637
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:34 schreef LeXX het volgende:

[..]

Kikkeralert? Ik zie hem wel overigens.... Heb hem aangepast.
Nu zie ik hem ook

Wat is het eigenlijk? Een Lotus ofzo?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:39:36 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58554757
Lijkt me eerder een BRM
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58555754
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:39 schreef sanger het volgende:
Lijkt me eerder een BRM
Dit is Jackie Stewart volgens de URL, ik gok een Matra dan. Dit is overigens een andere foto dan de oorspronkelijke in de post, dat was wel een Lotus. Dus knap geraden ondanks dat je hem niet zag, AR!

Edit, Stewart heeft het eerste jaar (1965) voor BRM gereden. Dus je zou gelijk kunnen hebben, Sanger! Ik probeer het uit te zoeken.

[ Bericht 5% gewijzigd door LeXX op 08-05-2008 15:42:07 ]
pi_58555878
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:35 schreef LeXX het volgende:

[..]

Dit is Jackie Stewart volgens de URL, ik gok een Matra dan. Dit is overigens een andere foto dan de oorspronkelijke in de post, dat was wel een Lotus. Dus knap geraden ondanks dat je hem niet zag, AR!

Edit, Stewart heeft het eerste jaar (1969) voor BRM gereden. Dus je zou gelijk kunnen hebben, Sanger! Ik probeer het uit te zoeken.
Ondertitel bij de foto geeft aan dat het een BRM is (en in 1966)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58555997
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ondertitel bij de foto geeft aan dat het een BRM is (en in 1966)
pi_58557417
Sato en Davidson in beeld bij Honda
Takuma Sato en Anthony Davidson zitten nog maar net zonder werk nadat hun werkgever Super Aguri besloot te stoppen, het tweetal wordt nu al in verband gebracht met een nieuwe baas. En voor beide heren gaat het om een vertrouwde omgeving. Sato en Davidson zouden namelijk in beeld zijn voor een terugkeer bij Honda.

De Japanse autofabrikant had speciaal voor Sato Super Aguri in het leven geroepen, maar de rekeningen liepen uiteindelijk te hoog op. Sato is voor de Japanse markt echter van wezenlijk belang voor Honda en de firma zou een manier zoeken om de Japanner weer in dienst te nemen. De 31-jarige coureur moet volgens de geruchten al bij de volgende race, in Monaco, de plek van Rubens Barrichello innemen.

Maar niet alleen Sato kan terugkeren bij Honda, ook diens Super Aguri-bondgenoot Anthony Davidson zou op het oude nest terecht kunnen. De Engelsman was in het verleden al jaren werkzaam als testrijder voor de Japanse renstal. Als beloning mocht hij in 2007 gaan racen voor Super Aguri. Honda heeft met Alexander Wurz al een vaste testrijder en met Luca Filippi en Mike Conway twee jonge parttime testers, maar zou wel bereid zijn om Davidson terug te halen.

BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)-in-beeld-bij-honda/

Kan Barrichello gelijk na zijn record aantal GP-starts voor de buis Formule 1 kijken.
pi_58558700
haha, en dan Barrichello er uit knikkeren tussen deze race en voor hij zonder enige twijfel recordhouder is, krijg je tot in de eindigheid der dagen discussie of Barrichello het record nou net wel of net niet had.
pi_58559158
Dat zie ik echt no fucking way gebeuren hoor.
Honda laat Rubens dit jaar sowieso wel afmaken denk ik zomaar.

Bovendien heeft Brawn aardig wat melk in de pap te brokkelen en ondanks dat bij Ferrari Michael een voorkeursbehandeling genoot denk ik niet dat Brawn Rubens zomaar eventjes op straat flikkert.

Volgens mij kunnen die prima door 1 deur samen en bovendien schat ik persoonlijk Rubens hoger 1 dan Sato en Davidson
pi_58559514
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:20 schreef Ared het volgende:
haha, en dan Barrichello er uit knikkeren tussen deze race en voor hij zonder enige twijfel recordhouder is, krijg je tot in de eindigheid der dagen discussie of Barrichello het record nou net wel of net niet had.
Ik zie er de lol wel van in inderdaad! Barri helemaal zo van "Ja, ik heb het toch gehaald.... " Niet dus want in 1 race startte hij niet en stond hij alleen op de startgrid!
pi_58559566
Patrese heeft ook een 2-tal van dergelijke races "gereden".
Ik denk dat Rubens hem nu al heeft
pi_58559729
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:11 schreef NED het volgende:
Patrese heeft ook een 2-tal van dergelijke races "gereden".
Ik denk dat Rubens hem nu al heeft
Nee joh! (het begint nu al!)
pi_58561592
Gewoon alle raceweekenden tellen waar ze aan meegedaan hebben. Dan zijn we van dat hele gezeur af, of ze de race nou wel of niet gereden hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58570262
quote:
Ferrari found loophole in engine freeze?

According to whispers in the Istanbul paddock, Ferrari may have found a way to creep ahead in the horse power department this season despite the current 'freeze' on engine development.

It is common knowledge that, not only are the Maranello based team's drivers getting the best starts off the grid, the V8 power plant in the back of the F2008 is now perhaps the most powerful in the entire field.

Last year, however, the engine situation between teams seemed closer, leading to suggestions that Ferrari's permitted tweaks for 2008 have added tangible performance to the unit.

The German magazine Auto Motor und Sport estimates Ferrari's horse power gain compared to last year at 'within the two-digit range'.

Most engine manufacturers made permitted tweaks to their V8 designs over the winter, but it is rumoured that some rival teams are unhappy that Ferrari's changes - apparently green-lighted by the FIA - seem to have resulted in a significant performance gain.


Auto Motor und Sport said Ferrari's rivals are concerned that the Italian team's 2008 changes were submitted "under the pretext of reliability problems".

"The (engine freeze) rules do not allow any great leaps. So whether a development has taken place to increase performance, I cannot judge," BMW motor sport director Mario Theissen said at Istanbul Park.

"But I assume the normal procedures have taken place. I have no suspicions," he added.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58572178
quote:
Codemasters koopt Formule 1 game licentie
[09/05/2008 - 10:13] Door: Maurice

Codemasters zal vanaf 2009 de officiële Formule 1 games mogen gaan verzorgen, het bedrijf wat onder meer bekend is van RaceDriver en de Colin McRae series zou daarvoor een overeenkomst hebben bereikt met de FOA(Formula One Administration). Het is dus voor het eerst sinds jaren dat we weer Formule 1 games op alle platformen mogen gaan verwachten.

Sony betaalde begin 2003 een bedrag van rond de 75 miljoen dollar voor 4 jaar totale exclusiviteit voor de eigen PlayStation consoles, met de komst van Codemasters mag verwacht worden dat de games opnieuw op alle nieuwe-generatie consoles komen en natuurlijk de PC.

"Formule 1 is ambitieus in het verbreden van haar bereik met meer circuits in het Midden-Oosten en China. Ook is het ambitieus in het vergroten van haar bereik door technologie.", aldus Rod Cousens, CEO van Codemasters tegenover Autosport.

"De digitale community's die de computer en videogame industrie creeëren zal een grote rol spelen in het verder groeien van het F1-publiek en om ze met elkaar in contact te brengen."

"Als wereldleider op het gebied van race games, is deze F1 deel het juweel op de kroon van Codemasters en maakt het daarmee tot absolute leider in zijn soort."

Gezien het Formule 1 seizoen 2008 al te ver onderweg is zal Codemasters haar focus leggen op het Formule 1 seizoen 2009, het is dan voor het eerst sinds 3 jaar dat er een officiële F1-game is uitgekomen.

Codemasters heeft voor het ambitieuze project een team samengesteld van 350 mensen, onder meer van de voormalige Sega Racing Studio's die kortgeleden door Codemasters werd overgenomen, deze zullen samen gaan werken aan een F1-game gebaseerd op de EGO/NEON engine waar ook de huidige games Colin McRae:DiRT en Race Driver: GRID op gebaseerd zijn.

bron: www.f1.racestart.nl
Het was al bekend dat de licentie vrij zou komen, maar dit is even wat meer info erover.
Goed nieuws wat mij betreft
pi_58572788
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:33 schreef NED het volgende:

[..]

Het was al bekend dat de licentie vrij zou komen, maar dit is even wat meer info erover.
Goed nieuws wat mij betreft
Zeer goed nieuws inderdaad. Was eerst nog bang dat het richting EA zou gaan. maar dat is gelukkig niet gebeurd.
pi_58573490
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:33 schreef NED het volgende:
Het was al bekend dat de licentie vrij zou komen, maar dit is even wat meer info erover.
Goed nieuws wat mij betreft
Zowel goed, als slecht nieuws.. De dtm games van codemasters zijn nou niet echt heel realistisch, dus ik ben bang dat het de arcade kant op gaat, maar we krijgen iig een F1 op de PC weer en dat is wel goed nieuws natuurlijk
Where facts are few, experts are many.
pi_58573552
Ach, ik meen dat eind 2008 of begin 2009 ergens een nieuwe rFactor uit gaat komen, dus dan wachten we gewoon op de F1 mods voor de nieuwe rFactor.

Zo nu en dan een beetje arcade-achtig racen is ook best leuk.
pi_58574410
nadeel van een te realistisch spel is toch dat je net zulke saaie races als op tv krijgt... geef mij maar GP3, kun je de auto ten minste nog een beetje "overdriven". Als je dat in GP4 doet ben je meteen de lul. Al kan dat natuurlijk ook aan mijn beperkte stuurmanskunsten liggen.


het liefst zou ik een heel realistisch spel van halverwege de jaren '80 spelen. McLaren, Ferrari, Williams en Lotus op redelijk gelijk niveau en een sloot legendes om tegen te races waar je U tegen zegt. Piquet, Mansell, Prost, Senna, Lauda, DeAngelis...
pi_58574769
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:27 schreef Ared het volgende:
nadeel van een te realistisch spel is toch dat je net zulke saaie races als op tv krijgt... geef mij maar GP3, kun je de auto ten minste nog een beetje "overdriven". Als je dat in GP4 doet ben je meteen de lul. Al kan dat natuurlijk ook aan mijn beperkte stuurmanskunsten liggen.


het liefst zou ik een heel realistisch spel van halverwege de jaren '80 spelen. McLaren, Ferrari, Williams en Lotus op redelijk gelijk niveau en een sloot legendes om tegen te races waar je U tegen zegt. Piquet, Mansell, Prost, Senna, Lauda, DeAngelis...
GP4 kan je idd lekker mee sliden als je bandjes een beetje glad worden Maar ik ben ondertussen al aan me 3e seizoen bezig in GP4 (dus alle races rijden, op 100% distance) en ik ben bang dat t aan je beperkingen ligt. Overigens, wat wij saai vinden op tv, hoeft voor een coureur (of degene die t spel speelt) niet zo te zijn natuurlijk, soms ben ik 10 ronden bezig om een gat van 3 seconden dicht te rijden, en dat is helemaal niet saai hoor

GP Legends weleens gespeelt trouwens?
Where facts are few, experts are many.
pi_58575903
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:45 schreef Atreidez het volgende:

GP Legends weleens gespeelt trouwens?
[ afbeelding ]
Erg realistisch, niet om mee te beginnen
Ik speel veel DTM3 op het LAN, wat dat betreft is het een leuk spel. Ik heb eerlijk gezegd de tijd niet meer om uren met de afstelling aan de slag te gaan, om zodoende 100% races te gaan rijden.
Ik vind de graphics van DTM 3 erg goed, op een resolutie van 1920x1200 speelt het lekker soepel en realistisch, in de zin dat de auto goed reageert. Dat is met sommige andere racespellen wel anders. Wat dat betreft kijk ik wel uit naar de eerste creatie van Codemasters voor F1!
pi_58575918
Die zoek ik nog altijd de volledige versie van.
Heb jij die toevallig?
pi_58576069
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:45 schreef NED het volgende:
Die zoek ik nog altijd de volledige versie van.
Heb jij die toevallig?
GP legends? Een aantal jaren geleden nog gekocht via een of ander webshopje. Ze hebben hem niet meer online staan (www.mediaboetiek.nl). Wellicht kun je een mail sturen oid?
Overigens twijfel of ik hem weg wil doen, aangezien ik van plan ben het nog wel eens op te pakken...

edit: Hij's hier nog te koop: http://www.shops.nl/product/210450/?oid=4
Let niet op 'Sold Out", da's de uitgever, en betekent niet dat hij niet meer leverbaar is

[ Bericht 14% gewijzigd door LeXX op 09-05-2008 14:58:35 ]
pi_58576356
Ken je hem niet ergens online gooien?
pi_58576988
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:05 schreef NED het volgende:
Ken je hem niet ergens online gooien?

Ik dacht dat je hem origineel wilde Ik PM je straks wel ff, ben nu op 't werk.....
pi_58578853
Super!
pi_58629323
quote:
Nieuw tijdschema voor GP Singapore
Het tijdschema voor de eerste nachtrace in de Formule 1, in Singapore, is veranderd om de teams meer kansen te geven om in het donker te rijden. Aanvankelijk zouden alleen de tweede training op vrijdag, de kwalificatie op zaterdag en de race op zondag in het donker worden verreden, maar nu zijn alle sessies 's avonds.

Eind maart liet teammanager Massimo Rivola van Scuderia Toro Rosso al weten dat hij het niet zag zitten om de eerste training van vrijdag en de zaterdagtraining bij daglicht te rijden. Hierdoor zouden de coureurs niet genoeg tijd krijgen om te wennen aan het rijden bij kunstlicht, omdat er voorafgaand aan het raceweekend in Singapore geen testsessies zijn gepland.

Het nieuwe tijdschema ziet er als volgt uit:

Vrijdag
Eerste vrije training: 19:00-20:30
Tweede vrije training: 21:30-23:00

Zaterdag
Derde vrije training: 19:00-20:00
Kwalificatie: 22-00:23:00

Zondag
Race: 20:00

Alle tijden zijn lokale tijden.
Bron
pi_58666485
quote:
Williams probeert 'haaienvin' van Red Bull uit
14 mei 2008

Na Renault lijkt ook het team van Williams de zogenoemde 'haaienvin' van Red Bull Racing over te willen nemen. Williams-coureur Nico Rosberg kwam woensdag het circuit van Paul Ricard op met een aangepaste motorkap.

De rechtopstaande vin op de motorkap moet voor een betere luchtstroom aan de achterzijde van de wagen zorgen, wat de stabiliteit van de auto ten goede zou komen. Bij Williams volgt de vin meer de vorm van de oude motorkap dan bij Renault, Red Bull en Toro Rosso, bij wie de vinnen horizontaal door naar achteren lopen.

Het team van Honda probeert ondertussen verschillende varianten van de nieuwe vleugeltjes op de voorkant van de auto uit. Honda-testcoureur Alexander Wurz probeerde een versie van deze vleugels met een gat in het rechtopstaande gedeelte en een variant met wing-endplates aan de uiteinden van de beide neusvleugels.
pi_58668080
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:02 schreef LeXX het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ziet er wel mooier uit dan die van Red Bull, Torro Rosso en Renault.
  donderdag 15 mei 2008 @ 08:46:47 #238
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58678246
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 17:29 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ziet er wel mooier uit dan die van Red Bull, Torro Rosso en Renault.
Inderdaad, mede door de beschildering

Maar het gaat natuurlijk om de effectiviteit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58689553
Timing 2e test dag Paul Ricard:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:05.381  102
 2.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:05.471   89
 3.  Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:05.905  135
 4.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:06.001   82
 5.  Button        Honda                (B)  1:06.091  155
 6.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:06.125  110
 7.  Trulli        Toyota               (B)  1:06.205  120
 8.  Piquet        Renault              (B)  1:06.355  193
 9.  Nakajima      Williams             (B)  1:07.080  129
10.  Sutil         Force India-Ferrari  (B)  1:07.104   56
11.  Fisichella    Force India-Ferrari  (B)  1:07.123   64


Morgen zullen de teams testen op de Canada layout, de afgelopen 2 dagen werd er op de Monaco layout gereden.
pi_58695364
Layout? Wat bedoel je daarmee? Qua circuit, of qua afstelling?

Ik neem toch aan dat op Paul Ricard niet zomaar eventjes een parcour afgezet kan worden dat het de ene dag de baan is van Canada en de dag erna die van Monaco of wel?

Anyway, Monaco..... ik gok dat Trulli en Webber gaan knallen daar (en dan bedoel ik niet crashen dus ) , maar ik durf geen van beide te kopen voor de manager, want vorig jaar dacht ik ook dat ik daar een andere zet mee nam dan het meerendeel, maar toen vielen ze allebei uit godnondesdju!

Toch hoop ik dat ze het allebei goed gaan doen dit jaar. Meestal zijn ze allebei erg sterk in Monaco
pi_58696931
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:29 schreef NED het volgende:
Layout? Wat bedoel je daarmee? Qua circuit, of qua afstelling?

Ik neem toch aan dat op Paul Ricard niet zomaar eventjes een parcour afgezet kan worden dat het de ene dag de baan is van Canada en de dag erna die van Monaco of wel?
Jewel

http://www.circuitpaulricard.com/tracks/tracks.php?id=TRA_NPR
Klik maar op het plaatje van het circuit met 180 track solutions
  vrijdag 16 mei 2008 @ 08:42:09 #242
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58699234
Paul Ricard is de ultieme testfaciliteit voor de autosport.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58699730
Nooit geweten
pi_58700865
Even een vraagje tussendoor.

Welk team stopte voor het seizoen 2002 goed en wel begonnen was? (dus niet het toen kwakkelende Arrows)

Ik vraag dit omdat ik nu de Toyota heb van Salo 2002 met nummer 24 (McNish heeft nummer 25). Echter deden er maar 11 teams (incl. Arrows) mee, dus er moet vlak voor het seizoen van start ging een team gestopt zijn... (volgens mij met nummer 18 en 19)

[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 16-05-2008 10:36:44 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:25:49 #245
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58700911
Uit het hoofd zeg ik Prost
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58701172
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:25 schreef sanger het volgende:
Uit het hoofd zeg ik Prost
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar ik weet het niet zeker.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:44:58 #247
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58701318
Ik weet het nu zeker:
quote:
Prost nam het team van Ligier over in 1997 en met de Bridgestone-banden deed het team het bijzonder aardig. Tijdens sommige races, zoals de Grand Prix van Barcelona, wist Prost Grand Prix soms flink te verrassen. Er werd dan ook met gepast optimisme uitgekeken naar 1998, maar dat optimisme bleek onterecht. De auto bleek een onhandelbaar kreng en ging ook nog eens al kapot als je er alleen al naar keek. Prost kende in 1999 een beter jaar, maar vanaf 2000 was er geen ontsnappen meer aan de neerwaartse spiraal.

De auto in 2000 was zo mogelijk nog een groter drama dan die van 1998. Nick Heidfeld en Jean Alesi kwamen het hele jaar niet in de top-zes voor. Sponsor Gauloises, een Franse sigarettenfabrikant, had weinig zin meer om geld te pompen in een team dat niet eens een puntje kan scoren en toen Jean Alesi het in zijn hoofd haalde om in het weekend van de Franse GP kritiek te hebben op motorenleverancier Peugeot, reageerde laatstgenoemde op een typisch Franse manier: ze gingen staken. Alesi moest eerst zijn excuses aanbieden, anders werd er geen motor gestart. Het is dan ook weinig verrassend dat de relatie tussen Prost en Peugeot na 2000 niet werd voortgezet.

Prost zat dus zonder hoofdsponsor en zonder motor. Het motorenprobleem werd opgelost door Ferrari-krachtbronnen te ritselen, maar de hoofdsponsor bleef achterwege. De Formule 1-wereld krabte zich achter de oren. Hoe kon zo'n geniale coureur een team zo op z'n bek laten gaan? Zouden de Franse sponsoren niet in de rij moeten staan om Prost te ondersteunen? Wat is er immers mooier dan een Frans team, met een Franse teambaas, een Franse coureur en een Franse hoofdsponsor? Vrij veel dus, want tijdens de tests voor 2001 prijkte er heel trots 'Prost' op de zijkant van de auto. 'Prost', dat betekent dus 'geen geld'. 2001 was overigens niet eens zo'n slecht jaar voor het team. Er werden wat puntjes bijeen geschraapt, maar de stoelendans binnen de renstal verried dat ieder dubbeltje omgedraaid moest worden. Jean Alesi, Gaston Mazzacane, Luciano Burti, Heinz-Harald Frentzen en Tomas Enge namen plaats in de auto gedurende het jaar. In de winter van 2001 werd het duidelijk: Prost ging het niet halen. Vlak voor aanvang van het seizoen 2002 maakte het team inderdaad bekend dat het doek was gevallen. Prost was in die vijf seizoenen twintig jaar ouder geworden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58701409
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:44 schreef sanger het volgende:
Ik weet het nu zeker:
[..]


Hey! Bedankt. Nu weet ik hoe het komt dat er ontbrekende nummers zijn in het veld van 2002 en waarom het toen gestartte Toyota de nummers 24 en 25 hebben!
pi_58703728
Oplossing in de maak voor Safety Car probleem
Er is een oplossing in de maak voor het probleem met het Safety Car reglement, dat meldt autosport.com.
De regels, die stipuleren dat de pits gesloten wordt vanaf het moment dat de Safety Car uitrijdt tot dat de raceleiding ze terug open verklaart, zorgden al voor heel wat controcerse in de eerste races van het seizoen.

Het reglement zou té willekeurig zijn en onder andere Rubens Barrichello en meer recentelijk Nick Heidfeld, mochten al ondervinden dat dat niet aangenaam is, zeker niet wanneer je net met een lege benzinetank zit.

De teams en de FIA zijn dan ook al een tijdje op zoek naar een oplossing en die lijkt nu in de maak. Door middel van de standaard ECU zouden de rijders op hun stuurdisplay een indicatie krijgen van hoe snel ze naar de pits mogen rijden. Op die manier wordt dus vermeden dat rijders tijdens een gevaarlijke situatie toch vol door rijden om snel de pits in te duiken maar tegelijkertijd zal de regel voor iedereen hetzelfde zijn.

De oplossing zou in juli volledig uitgewerkt moeten zijn.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2160

Lijkt mij een domme (technische) ingewikkelde oplossing.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Formule 1 ingenieurs helpen Britse politie
De Britse politiediensten pakken binnekort uit met een wel heel snelle patrouillewagen, de Caparo T1.

Deze tweezitter kan topsnelheden halen van 320 km/u en werd ontwikkeld door ingenieurs van het Mclaren F1 team. De wagen zou vooral gebruikt worden om snelle interventies te kunnen uitvoeren. Of er ook snelheidsduivels mee gepakt zullen worden is nog niet bekend.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2163


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Mogelijke shoot-out bij Renault met Takuma Sato

Takuma Sato keert misschien sneller dan verwacht terug in de Formule 1. De Japanner reed voor het inmiddels opgedoekte Super Aguri en heeft over belangstelling niet te klagen. Zo zou Sato bij Honda in beeld zijn als vervanger van Rubens Barrichello, wellicht al tijdens het huidige seizoen en anders voor 2009.

Het Franse magazine AutoHebdo brengt de Japanner nu ook in verband met Renault. Volgens het blad is de Franse renstal zeer ontevreden over Nelson Piquet jr. en overweegt het een shoot-out test. Voor die test zou Sato ook een uitnodiging krijgen. De 31-jarige coureur moet volgens het verhaal in AutoHebdo samen met de jonge testrijder Romain Grosjean gaan uitmaken wie het plekje van Piquet jr. mag overnemen.

BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)ult-met-takuma-sato/

Alles beter dan Piquet jr.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
pi_58704107
Ik zie persoonlijk liever Piquet dan bv een Sutil
pi_58704765
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:47 schreef NED het volgende:
Ik zie persoonlijk liever Piquet dan bv een Sutil
Dat meen je niet. Piquet moet alle zeilen bijzetten om Sutil voor te blijven..............
pi_58704939
Diamanten helmen voor Hamilton en Kovalainen
16 mei 2008

McLaren-coureurs Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen rijden volgende week met een wel erg kostbare helm door de straten van Monte Carlo. De helmen van de beide heren zullen speciaal voor deze race namelijk zijn ingelegd met diamanten. Hamilton kreeg zijn helm eerder deze week overhandigd door McLaren-sponsor Steinmetz. Kovalainen krijgt zijn exemplaar volgende week woensdag in Monaco.

Op de helmen van Hamilton en Kovalainen zullen de handtekeningen van de coureurs en het logo van Steinmetz door zeer kostbare diamanten worden gevormd. Hamilton is blij met zijn diamanten helm: "Ik vind het erg mooi wat de mensen van Steinmetz hebben gemaakt. Ik ben altijd erg veeleisend als het om mijn helm gaat, maar dit ziet er geweldig uit. Het geeft het evenement nog een beetje extra glans."

In 2005 reden toenmalig McLaren-coureurs Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya ook met diamant ingelegde helmen in de Grand Prix van Monaco

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ilton-en-kovalainen/

Dit doet mij denken aan de diamant die in de neus van de Jaguar zat. Crash bij de hairpin en diamant foetsie!
pi_58705236
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:44 schreef sanger het volgende:
Ik weet het nu zeker:
[..]


Yep, de ondergang van Prost betekende het afscheid van Verstappen bij Arrows (omdat die werd vervangen door Frentzen, die bij Prost reed).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58706006
quote:
omdat die werd vervangen door Frentzen
De lul !
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:07:41 #255
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_58708296
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:26 schreef HPoi het volgende:
Diamanten helmen voor Hamilton en Kovalainen
16 mei 2008

McLaren-coureurs Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen rijden volgende week met een wel erg kostbare helm door de straten van Monte Carlo. De helmen van de beide heren zullen speciaal voor deze race namelijk zijn ingelegd met diamanten. Hamilton kreeg zijn helm eerder deze week overhandigd door McLaren-sponsor Steinmetz. Kovalainen krijgt zijn exemplaar volgende week woensdag in Monaco.

Op de helmen van Hamilton en Kovalainen zullen de handtekeningen van de coureurs en het logo van Steinmetz door zeer kostbare diamanten worden gevormd. Hamilton is blij met zijn diamanten helm: "Ik vind het erg mooi wat de mensen van Steinmetz hebben gemaakt. Ik ben altijd erg veeleisend als het om mijn helm gaat, maar dit ziet er geweldig uit. Het geeft het evenement nog een beetje extra glans."

In 2005 reden toenmalig McLaren-coureurs Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya ook met diamant ingelegde helmen in de Grand Prix van Monaco

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ilton-en-kovalainen/

Dit doet mij denken aan de diamant die in de neus van de Jaguar zat. Crash bij de hairpin en diamant foetsie!
Gaat Red Bull nog iets leuks doen in Monaco?
Vorig jaar was een lelijke tegenvaller met die lelijke kleine fotootjes op de bolide.
Maar de jaren daarvoor had Red Bull een paar aardige stunts voor Monaco Grand Prix.









Dat soort stuntjes kan ik altijd wel waarderen.
Indiana Jones misschien? Net als Marco Andretti voor de Indy 500.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:51:38 #256
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_58709100
Ja die Red Bull met Star Wars livery and stormtrooper overalls en Darth Vader lollypopman
Geniale stunt

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:08:20 #257
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_58709392
En Coulthard die in de 2006 Monaco GP een derde plaats veroverde en toen in z'n Superman overall compleet met rode cape naar het podium mocht.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:19:05 #258
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_58709591
Met als gevolg daarvan dat Horner naakt in het zwembad bij het motorhome moest springen

Horner naakt zwembad in om 3e plek DC
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_58710072
Misschien doen ze iets met Indiana Jones?
pi_58710451
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Indiana Jones misschien? Net als Marco Andretti voor de Indy 500.
Ja die is wel goed gelukt
Where facts are few, experts are many.
pi_58711502
Tijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pos  Driver        Team                      Time     Laps
 1.  Trulli        Toyota               (B)  1:31.360   26
 2.  Piquet        Renault              (B)  1:31.634   60
 3.  de la Rosa    McLaren-Mercedes     (B)  1:32.143   53
 4.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:32.480   49
 5.  Massa         Ferrari              (B)  1:33.246   19
 6.  Heidfeld      BMW-Sauber           (B)  1:33.371   30
 7.  Buemi         Red Bull-Renault     (B)  1:34.064   16
 8.  Fisichella    Force India-Ferrari  (B)  1:34.071   31
 9.  Button        Honda                (B)  1:36.501   19
10.  Sutil         Force India-Ferrari  (B)  1:43.877   13
11.  Hulkenberg    Williams             (B)  1:44.741   35


Dit was met de lay-out voor Canada en het was regenachtig.
pi_58711658
Nou, Sutil en Hulkenberg bakken er niets van.
pi_58712122
Controverse rond klantenchassis lijkt voorbij

Force India zal haar juridische stappen tegen Toro Rosso stopzetten.

Het team dat vorig seizoen nog als Spyker door het leven ging, starte vorig jaar een rechtzaak tegen Super Aguri en Toro Rosso omdat beide teams volgens Spyker een klantenchassis gebruikten van respectievelijk Honda en Red Bull.

De controverse lijkt nu echter voorbij nadat Red Bull naar verluidt instemde met een minnelijke schikking van 8 miljoen euro.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2172

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Lancia is geïnteresseerd in Toro Rosso

De Italiaanse autobouwer Lancia zou geïnteresseerd zijn in een overname van het Toro Rosso team, dat zeggen geruchten in Italië volgens grandprix.com.

Lancia wordt op dit moment geleid door Olivier Francois, die op zijn beurt nauwe contacten onderhoudt met de familie Todt. Lancia is ook een onderdeel van de Fiat groep net als Ferrari. Met deze mogelijke overname zouden er dus twee F1-teams onder de leiding van Fiat in de Formule 1 komen.

Toro Rosso wordt op dit moment reeds door motoren en versnellingsbakken van Ferrari voorzien, wat de intrede van Lancia in de F1 zou vergemakkelijken.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2171

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
pi_58713496
Over onze vriend (Kw)Albers, die kennelijk het gaspedaal heeft gevonden
quote:
Christijan Albers ontketend op de Eurospeedway Lausitz

Uitgegeven door Bas Kaligis 16 mei 2008 13:14 - Print artikel


Christijan Albers heeft bij de eerste vrije training van het DTM weekend op de Eurospeedway Lausitz een goede prestatie neergezet door de zevende tijd te realiseren. De ex F1 coureur voelt zich duidelijk in zijn element, ondanks dat hij het moet doen met minder materiaal. Albers rijdt immers met een 2006 versie, terwijl de coureurs voor en achter hem over de nieuwste 2008 fabrieksbolides beschikken. Des te meer een puike prestatie van de Larenaar.

Albers gaf in de eerste training, die overigens kortstondig werd stil gelegd doordat er teveel zand op de baan lag, slecht vijf tienden van een seconde toe op snelste man Martin Tomczyk in de RedBull Audi. Hij werd op de voet gevolgd door een peloton met Tom Kristensen, Paul di Resta, Timo Scheider en Mattias Eckström. Mister DTM; Bernd Schneider volgde op de zesde plek in zijn Mercedes AMG 2008, slechts een halve tiende sneller dan de ontketende Albers in zijn oranje Futurecom bolide.
Trouwens, gisteren had ik een bedrijfsuitje, waar een bijzondere spreker was: Bob Bell, technisch directeur van Renault F1! Indrukwekkend om iemand te horen spreken die al jaren in de F1 zit, en met o.a. Senna gewerkt heeft!
pi_58723274
quote:
Lancia is geïnteresseerd in Toro Rosso
ZOMG! Dat zou vet zijn!!!

En dan word mijn Lancia misschien ook wat meer waard
  zondag 18 mei 2008 @ 12:00:07 #266
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_58740258
quote:
MI5 agent quits after wife took part in 'Nazi-style' orgy with Max Mosley

An MI5 agent has been forced to resign after being linked to a tabloid sting on motor racing mogul Max Mosley, it was claimed today.

The man's wife is believed to be a prostitute who handed the News of the World evidence that Mr Mosley had taken part in a sado-masochist orgy.

In the footage, the Formula One boss is seen with five call girls taking part in the orgy which took place in an underground "torture chamber" in Chelsea, West London.

Mr Mosley, who is the president of the Federation Internationale de l'Automobile (FIA), is allegedly shown enacting a concentration camp-style scene in which he plays both victim and guard.

The disclosure of the MI5 link in the scandal will raise questions over vetting procedures in Britain's security service.

However, MI5 director general Jonathan Evans has given Gordon Brown and Home Secretary Jacqui Smith a categorical assurance that the organisation itself was not involved in the sting.

According to the Sunday Telegraph, the agent at the centre of the controversy was in his 40s and had been working as a surveillance operative for several years.

He served in the military before joining MI5, where he was responsible for watching al Qaida suspects, Russian spies and crime bosses.

MI5 vetting should have entailed regular questioning about his private life, covering details of relationships, sexual habits, and intake of drugs and alcohol.

The system is designed to detect whether individuals are susceptible to blackmail, and therefore pose a security risk.

However, it seems important information slipped through the net on this occasion.

The agent apparently resigned immediately when confronted with evidence about the involvement of his wife - who is thought to have been paid tens of thousands of pounds for video footage.

The News of the World published its story about Mr Mosley at the end of March, claiming he paid £2,500 for an orgy with five prostitutes that had a "sick" Nazi theme.

Jewish groups condemned Mr Mosley, whose father, Oswald, led the British Union of Fascists in the 1930s and was a friend of Adolf Hitler.

But Mr Mosley, president of motor racing body the FIA, has denied there were any Nazi or racist overtones and is seeking damages for invasion of privacy.
Calm down, please!
pi_58740837
hoe slecht verdient een MI5 agent dat z'n vrouw zo'n bijbaantje moet nemen? En hoe slecht ben je als MI5 agent als je niet doorhebt dat je vrouw een dubbelleven leidt? Of zouden hij en/of zijn baas er toch van af geweten hebben?

Zoals de Britten zeggen: the plot thickens...
pi_58741701
Huh een MI5 agent en ze vrouw is een hoer?

Volgende week Grand Prix van Monaco
De mooiste Grand Prix van het jaar wat mij betreft, heb er nu al zin in
  zondag 18 mei 2008 @ 15:18:08 #269
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_58743388
quote:
Vettel to get five-place grid penalty at Monaco

Scuderia Toro Rosso driver Sebastian Vettel will finally be able to race the STR3 at Monaco, but the young German will face a five-place grid penalty. The new STR3 requires a different gearbox installation than the STR2B and the 2008 regulations state that a gearbox must be used for four races. Vettel, however, is to use a different gearbox at Monaco than the one at Turkey, resulting in a grid penalty.
Calm down, please!
pi_58743965
quote:
Op zondag 18 mei 2008 15:18 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Weer een regel van de FIA waar niet goed over is nagedacht.
pi_58745152
Ik denk niet dat dit nog Vettel zn jaar gaat worden
pi_58750807
Niet echt Formule 1 nieuws, maar toch.
quote:
Villa Mika Hakkinen grotendeels afgebrand

Een brand heeft een villa van Mika Hakkinen in Frankrijk grotendeels verwoest. De villa staat net buiten het dorpje Callian, nabij de stad in Grasse in de Provence.

Op het moment van de brand was Hakkinen zelf niet thuis, maar wel zijn vermeende nieuwe vriendin en diens vriendin. De brand brak uit rond vier uur zaterdagochtend en heeft ongeveer driekwart van de net gebouwde villa verwoest. Brandweerkorpsen uit verschillende regio's hebben gevochten tegen de brand, waarbij niemand gewond is geraakt. De twee vrouwen die aanwezig waren in het huis zijn uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht, maar hebben geen verwondingen opgelopen.

Twee van de drie ruimtes die gebruikt werden voor de opslag van trofeën van Hakkinen's carriere zijn zwaar beschadigd geraakt. De brand is waarschijnlijk veroorzaakt door kortsluiting.

Hakkinen's villa had een waarde van ongeveer 12 miljoen dollar en telde 10 slaapkamers.
bron: www.f1today.nl
12 miljoen.... hij zal wel een goeie verzekering hebben neem ik aan
pi_58752209
quote:
Op zondag 18 mei 2008 22:01 schreef NED het volgende:
Niet echt Formule 1 nieuws, maar toch.
[..]

12 miljoen.... hij zal wel een goeie verzekering hebben neem ik aan
In een ander bericht staat dat hij wel thuis was, samen met twee vrouwen.
[Mosley]
Ik denk dat de kaarsen in de SM-kelder de zweep van paardenhaar in de hens heeft gestoken, welke de tweede vrouw gebruikte om Hakkinen in gevangenis-outfit te spanken....
[/Mosley]


Sterkte met de afwikkeling, Mika!
  maandag 19 mei 2008 @ 08:21:05 #274
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58755725
quote:
Op zondag 18 mei 2008 15:18 schreef Googolplexian het volgende:

[..]




Goede regel dus Ook stom dat ze daar bij STR niet over hebben nagedacht (ga ik dan maar van uit).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58755778
quote:
In een ander bericht staat dat hij wel thuis was, samen met twee vrouwen.
Ik las het al ja. Of hij nou wel of niet thuis was, als je villa van 12 miljoen affikt is nooit grappig denk ik

En over de versnellingsbak van Vettel vind ik eik ook gewoon stom van het team.
Had hem dan een race later in die nieuwe auto gezet, of denken ze soms dat de STR3 ineens die 5 plaatsen makkelijk goed kan maken? En dat in een race als Monaco?

Ik denk dat ze er simpelweg niet over nagedacht hebben en dat vind ik nogal een kwalijke zaak.
Aan de andere kant, als ze er wel over nagedacht hebben, dan vraag ik mij serieus af wat voor voordeel ze menen te bereiken door hem nu al in te zetten?
  maandag 19 mei 2008 @ 09:15:24 #276
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58756258
Ze kunnen alsnog beslissen de STR2 in te zetten toch
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58756886
quote:
Op maandag 19 mei 2008 08:29 schreef NED het volgende:
Ik las het al ja. Of hij nou wel of niet thuis was, als je villa van 12 miljoen affikt is nooit grappig denk ik
sowieso nogal knullig dat je in een spiksplinternieuw huis voor 12 miljoen dollar geen fatsoenlijke kortsluiting-vrije bekabeling kunt krijgen. Maarja, de dollar is ook niet meer wat 'ie geweest is natuurlijk

Wist trouwens niet eens dat Mika en Erja uit elkaar waren.
pi_58756985
Dat is destijds zelfs nog gepost hier!
pi_58758015
Al ze prijzen in de hens Of mocht je bij McLaren je prijzen toch al niet zelf houden?
Where facts are few, experts are many.
  maandag 19 mei 2008 @ 11:13:35 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58758140
Nope, die zijn van het team.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 19 mei 2008 @ 11:21:35 #281
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_58758274
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
Nope, die zijn van het team.
hey, pssst Alex heeft nog niets gehoord van jullie over die iD kaarten en ik eerlijk gezegd ook niet. Kink in de kabel?
Calm down, please!
pi_58758499
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:05 schreef Atreidez het volgende:
Al ze prijzen in de hens Of mocht je bij McLaren je prijzen toch al niet zelf houden?
Nee, hij heeft replica's van alle prijzen. De originele staan in Woking.

Lijkt me overigens wel kut als je op een ander dom sletje van een jaar of 20 indruk wilt maken door te roepen dat je meervoudig wereldkampioen F1 bent en dat als ze het niet gelooft dat ze dan maar mee naar jouw huis moet gaan zodat ze zelf de prijzen kan zien.

En die zijn dan afgefikt.

Mooie boel, dan gelooft ze je niet en wil je ook niet meer met je neuken

Arme Mika
  maandag 19 mei 2008 @ 11:43:24 #283
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58758657
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:21 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

hey, pssst Alex heeft nog niets gehoord van jullie over die iD kaarten en ik eerlijk gezegd ook niet. Kink in de kabel?
Check je PM
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58758659
quote:
Hamilton: "Iedereen wil winnen in Monaco"
19 Mei, 10:32 | De Formule 1 maakt zich klaar voor het meest prestigieuze raceweekend van het jaar. Traditiegetrouw staat eind mei namelijk de Grand Prix van Monaco op het programma. Lewis Hamilton debuteerde er vorig jaar met een knappe tweede plaats achter Fernando Alonso, maar hoopt dit jaar zijn allereerste zege te pakken in het vorstendom. "Dit is de race die elke coureur wil winnen," kijkt de vice-wereldkampioen vooruit.

"Monaco is echt een van mijn favoriete races," vertelt Hamilton over de race in de straten van Monte Carlo. "De hele race ademt een en al historie uit en de sfeer is er altijd fantastisch. Dit is dan ook de race die elke coureur enorm graag wil winnen. Omdat het een stratencircuit is, is het erg opwindend hier te rijden. Er is absoluut geen plaats om foutjes te maken. Je zit de hele tijd op de limiet en dat terwijl er eigenlijk geen rechte stukken zijn om even bij te komen. Het circuit is erg krap en bochtig en eigenlijk is het onwerkelijk als je denkt hoe hard we hier eigenlijk rijden. Om hier snel te zijn moet je elke centimeter van het circuit gebruiken, wat betekent dat je soms ook licht de vangrails aanraakt."

"De afstelling waarmee we hier rijden verschilt enorm van die bij andere races," gaat de McLaren-coureur verder. "Het belangrijkste is dat je goede tractie hebt, om ervoor te zorgen dat je goed kan uitacceleren bij elke bocht. Omdat er geen rechte stukken zijn, stellen we de auto af voor maximale neerwaartse druk. Op dit circuit is het namelijk niet nodig en bovendien ook niet mogelijk om écht hoge topsnelheden te bereiken."

"Het circuit is erg krap en het is moeilijk te beschrijven hoe zoiets voelt, omdat je zo laag bij de grond zit," probeert Hamilton het gevoel van racen in Monaco te beschrijven. "Je komt soms met bijna 300 km per uur op de bochten af, terwijl je weet dat er geen uitloopstroken zijn en je het einde van de bocht ook niet kunt zien. Alles wat je kunt zien is dat we er direct voor je gebeurt, wat misschien zo'n 50 meter is. In sommige bochten is het dus een beetje een gok wat er voor je gebeurt. Je probeert in te schatten hoe je de auto moet insturen en hoop dat je daarmee op de goede plaats zit. Je moet echt vertrouwen op je instincten en je geheugen."

bron: www.formule1wereld.nl
Dat doet Spa-Francorchamps ook, fopneger en die heb jij nog niet weten te winnen.

Kimi FTW
quote:
Toekomst Hockenheim na 2010 in gevaar
[19 mei - 09:58]

De toekomst van het Duitse Hockenheim-circuit ziet er niet zo goed uit. De kans zit erin dat het circuit na deze zomer nog maar één keer de Formule 1-wagens zal mogen ontvangen. Na 2010 zou het dan afgelopen zijn.

Dit is de waarschuwing die Karl Josef Schmidt, de managing director van het circuit, stuurt naar het bestuur van Baden-Wurttemberg. Volgens Schmidt moet men dringend meewerken om de Grote Prijs in Hockenheim om de twee jaar op de kalender te krijgen.

“Als dit niet het geval is, dan zullen er na 2010 geen Formule 1-wedstrijd meer gehouden worden,” zei hij aan de Duitse krant Stuttgarter Nachrichten. Ondertussen kreeg zijn waarschuwing al reactie van de woordvoerder van de minister van Economische Zaken. Die zei dat het de taak niet is van het publiek om evenementen op de Hockenheimring te financieren.

Zes jaar geleden pompte de regering al vijftien miljoen euro in de update van het circuit. De Grote Prijs van Duitsland wordt voorlopig nog steeds afgewisseld tussen Hockenheim en de Nurburgring die na één jaar afwezigheid volgend jaar weer van de partij zal zijn.

bron: www.f1-club.be
Ik denk dat het hoog tijd word dat we alvast de oven aanzetten voor Bernie met zn belachelijke bedragen. Dat die vent maar zeer binnenkort mag omvallen
pi_58759242
quote:
Disease outbreak at Ferrari F1 factory

Workers at Ferrari's Formula One factory in Italy have been told to keep working despite an outbreak of the infectious disease tuberculosis.

The British newspaper The Sun reports that a staff member was rushed to hospital and diagnosed with TB, a common and deadly disease that - if untreated - kills up to half of its victims.

The Sun said the staff member was a carbon fibre specialist, and Ferrari confirmed that he has a "mild form" of tuberculosis.

It is reported that the 25 technicians whose job it is to build Kimi Räikkönen and Felipe Massa's cars for each grand prix are currently undergoing blood tests to see if they have also been infected.

Ferrari said Räikkönen and Massa will not need tests.

"We're not happy," a British employee is quoted as saying from Maranello.

"We think the lab should be shut down until we get an all-clear. It feels as if Ferrari are putting cars before people."
Ferrari
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 19 mei 2008 @ 12:24:28 #286
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_58759413
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:43 schreef NED het volgende:
Dat doet Spa-Francorchamps ook, fopneger en die heb jij nog niet weten te winnen.
Hij heeft 'm ook al zo lekker vaak gereden
quote:
Ik denk dat het hoog tijd word dat we alvast de oven aanzetten voor Bernie met zn belachelijke bedragen. Dat die vent maar zeer binnenkort mag omvallen
Ahhh ... lees dan dit:
quote:
Mosley now scraps with his oldest friend in motorsport, Ecclestone

Max Mosley's desperate attempt to survive a sex scandal has been distilled into an ugly fight with his oldest friend in motorsport, Bernie Ecclestone.

Mosley, the disgraced president of the FIA, will be at the Monaco Grand Prix this week — he is a resident of the tax haven — but he will delegate his duties to his deputy, Marco Piccinini, to avoid any public association with Prince Albert, who presides over the post-race presentations.

Prince Albert will also host a gala dinner next Sunday evening, which Mosley has been to in the past but on this occasion he is likely to be omitted from the guest list.

With billionaires on yachts anchored in the harbour, and other monied guests housed in £2,000-a-night hotel rooms, Mosley's presence will cast a harsh spotlight on Formula One's unedifying power struggle.

Mosley, in a leaked letter, has offered to relinquish his office as FIA president in October next year to allow him to prevent Ecclestone, as Formula One's commercial rights holder, wresting control from the sport's governing body.

At least that is the scenario Mosley is painting as he tries to cling to office. Mosley, publicly ridiculed after being photographed by a tabloid newspaper as he participated in a sadomasochistic orgy with five prostitutes, will have his fate determined at an extraordinary general meeting of the FIA on June 3.

Mosley, whose father Sir Oswald founded the British Union of Fascists, denies there was a Nazi theme to the orgy, as alleged by the newspaper. But ahead of the meeting in Paris, Mosley has made the battle personal.

He revealed the FIA is in the middle of renegotiations over the 100-year agreement with commercial rights holder (CRH), represented by Ecclestone, and effectively giving away governance of Formula One.

In 2001, the FIA, with Mosley's full support, sold Ecclestone's family holding company SLEC a 100-year extension to their rights for $309million (£160m), a sum most commentators felt was laughably low.

Mosley wrote in his letter to the president of member clubs: "The CRH originally asked us to accept changes to the agreement in order to reduce the CRH's liability to tax. These we can probably concede. But the CRH has also now asked for control over the Formula One regulations and the right to sell the business to anyone — in effect to take over Formula One completely.

"During my period as FIA president (17 years) the economics of Formula One have changed beyond all recognition. We are now dealing with a sport involving billions of dollars and interest that would like nothing better than to remove the FIA from the championship entirely."

In essence, Mosley is squaring up for a showdown with Ecclestone. Mosley, 68, contends he is the only man capable of handling tough, complex negotiations.


Yet he is ignoring the reality that Formula One's major manufacturers, like Mercedes, BMW, Honda and Toyota, have publicly called for his resignation. The Bahrain Royal household ordered him not to attend the Bahrain Grand Prix last month — and Formula One sponsors are unhappy with Mosley's refusal to bow to increasing public pressure to quit. At the last race, seven Formula One teams voted to sign a letter demanding Mosley's departure.

Ecclestone also agreed to put his name to such a letter — but only if there was anonymous agreement within the paddock. Ferrari, Williams and Toro Rosso are believed to have declined to sign.

Ecclestone was a powerful friend to Mosley over almost four decades. Mosley is now about to comprehend he is an even more powerful enemy.
Calm down, please!
pi_58759429
Ehmz... beetje eenzijdig bericht hoor. Het gaat om een milde vorm en er is vooralsnog geen enkele spraken van dat andere mensen het ook hebben.

Er gaat veel te veel geld om in de F1 om dan maar meteen de hele afdeling dicht te gooien en daardoor wellicht de meest prestigieuze GP van het seizoen moeten missen.

Ik weet zeker dat als er daar echt een fikse uitbraak is dat wel degelijk de gezondheid van de mensen op de eerste plaats komt.
pi_58762401
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:25 schreef NED het volgende:
Ehmz... beetje eenzijdig bericht hoor. Het gaat om een milde vorm en er is vooralsnog geen enkele spraken van dat andere mensen het ook hebben.

Er gaat veel te veel geld om in de F1 om dan maar meteen de hele afdeling dicht te gooien en daardoor wellicht de meest prestigieuze GP van het seizoen moeten missen.

Ik weet zeker dat als er daar echt een fikse uitbraak is dat wel degelijk de gezondheid van de mensen op de eerste plaats komt.
Het probleem is alleen dat zolang er mensen in het lab werken die het wel hebben, deze andere mensen kunnen besmetten die het nog niet hebben.

En geld dan wel prestige mag (IMHO) nooit voor de gezondheid van mensen gaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58764520
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat zolang er mensen in het lab werken die het wel hebben, deze andere mensen kunnen besmetten die het nog niet hebben.

En geld dan wel prestige mag (IMHO) nooit voor de gezondheid van mensen gaan.
Heb je helemaal gelijk in, maar het feit dat het uit The Sun komt verlaagt de betrouwbaarheid al behoorlijk (IMHO).
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:35:29 #290
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_58781186
Nog geen Monaco topic?

Overigens geeft weather.com 60% kans op regen op zowel zaterdag als zondag.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:41:31 #291
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_58781295
Ik heb een vraag, ik moet zondag a.s. werken, en mis net de live race in monaco.
Wordt het nog herhaald ergens? zoja wanneer en welke zender.
pi_58782639
Op RTL7 is een samenvatting rond 11 uur 's avonds.
Geloof niet dat de race ergens in de hh wordt uitgezonden.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:36:20 #293
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_58783260
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:05 schreef Trystar het volgende:
Op RTL7 is een samenvatting rond 11 uur 's avonds.
Geloof niet dat de race ergens in de hh wordt uitgezonden.
Samenvatting is ook prima.

Bedankt iig
pi_58783855
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:36 schreef wolferl het volgende:

[..]

Samenvatting is ook prima.

Bedankt iig
Zondag 25 mei 23.10-23.55 uur RTL GP: Formule 1 - Samenvatting Monaco.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:25:07 #295
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_58785474
Leuk leesvoer over het spionageschandaal: http://www.wired.com/cars/coolwheels/magazine/16-06/ff_formulaone

(Gericht op Amerikanen, dat wel)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_58791464
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:05 schreef Trystar het volgende:
Op RTL7 is een samenvatting rond 11 uur 's avonds.
Geloof niet dat de race ergens in de hh wordt uitgezonden.
De race is vast in zijn geheel een aantal uren later op nieuwsservers te vinden....
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:52:18 #297
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58796743
Waar blijft het Monaco topic??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58797737
Goeie vraag. Ik heb geen idee
pi_58797779
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar blijft het Monaco topic??
Je kunt er ook zelf 1 openen, de vaste persoon is er even niet.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:12:07 #300
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58799781
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 10:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Je kunt er ook zelf 1 openen, de vaste persoon is er even niet.
Sanger is er wel toch?? Ik ben niet zo'n goede tekstschrijver
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')