abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58540599
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:39 schreef LeXX het volgende:

[..]

McLaren is officieel een privateer, maar in de praktijk een fabrieksteam van Mercedes.
Williams is in staat al jaren mee te draaien in het wereldje, al vanaf de jaren 70. Het is de laatst overgebleven privateer (naast Mclaren dan) die het wereldje overleeft heeft. Er zijn tientallen teams kopje onder gegaan, waaronder grote namen zoals Lotus, Brabham, March, Tyrrell, e.d.
Force India moet mijns inziens zich nog bewijzen, en tel ik gemakshalve nog ff niet mee. Wat blijft er dan over?
Bar ( ) weinig. Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat het voor een renstal niet meer mogelijk is de F1 te halen, zoals Jordan het destijds deed in 1991 (overstap van F3 (geloof ik) naar F1). Je moet flink ondersteund, danwel overgenomen worden door een fabrikant. Ook dat geeft geen garantie (toyota).
het blijft lastige materie, aangezien de F1 het hoogste is en moet blijven in de autosport. Alleen, op deze manier, blijft er weinig over. De FIA worstelt ook al jaren met dit probleem.
Het is en blijft een kwestie van geld en dan met name (voor de privateers) het vinden van goede partners en sponsoren die willen betalen (in tegenstelling tot SS United bij SA en in het verleden Superfund bij Minard). De teams (met uitzondering van Lotus, die de dood van Chapman nooit echt te boven is gekomen) die je noemt zijn ook overgenomen door andere eigenaren, die vervolgens de boel flesten (Brabham, March) of ook werden overgenomen door hun partner (Tyrrell -> Bar -> Honda).

Als je genoeg geld hebt, kun je een eigen auto (laten) ontwikkelen en een motor aankopen (of laten ontwikkelen).
quote:
is er een oplossing? Altijd, maar dit gaat altijd ten koste van of techniek, of teams, of spektakel. Ik vrees dat F1 door een aantal moeilijke jaren moet gaan, alvorens het weer het niveau gaat krijgen van de hoogtijdagen, mijns inziens van halverwege jaren 80 t/m halverwege jaren 90... Als dit al terugkomt...
Maar toen had je ook 30+ coureurs en van het kaliber Lauda, Prost, Senna, Mansell, Piquet. Die ook bij hetzlefde team tegen elkaar konden racen (McLaren, Williams, Ferrari). Zoveel coureurs van dat kailber zijn er niet meer en tegen elkaar racen ook al bijna niet meer. Al kwam vorig jaar aardig in de buurt met Alonso, Hamilton, Raikkonen en Massa, maar die konden elkaar weer niet of nauwelijks inhalen (door de aerodynamica en het racen op de slaapverwekkende circuits van Tilke).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58541488
Juist, kunnen ze niet eens een ander persoon aannemen die circuits ontwerpt. Die van Tilke zijn dodelijk voor de Formule 1. Tilke-circuits ->
pi_58550883
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:29 schreef HPoi het volgende:
Juist, kunnen ze niet eens een ander persoon aannemen die circuits ontwerpt. Die van Tilke zijn dodelijk voor de Formule 1. Tilke-circuits ->
Terwijl men een aantal jaren geleden nog zo lyrisch was over Der Hermann....
Misschien moeten ze weer gaan racen op de Nordschleife... Het zou knap zijn als ze met hedendaagse F1 auto's ook 4 wielen van de grond zouden krijgen...



[ Bericht 4% gewijzigd door LeXX op 08-05-2008 12:35:14 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:35:02 #204
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58550977
Een plaatje in je post zou ik dan weer knap vinden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58551235
Een race het ene jaar gaaf vinden, en het jaar daarop saai vinden, en dan t circuit de schuld geven Dat ligt toch echt wel voornl. aan die auto's. Slaapverwekkend vind ik voornamelijk de aanpassingen aan bestaande circuits om inhalen te bevorderen die dan totaal de plank mis slaan (spanje, busstop in Spa, verlengen rechte stuk Hongarije)..

Bahrein, Turkije, Zuhai en Maleisie zijn echt wel goeie circuits
Where facts are few, experts are many.
pi_58551280
Er is nog geen Turkije topic? Dan maar hier

http://f1.gpupdate.net/en(...)eclared-fit-to-race/
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:54:37 #207
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58551407
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58552153
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is en blijft een kwestie van geld en dan met name (voor de privateers) het vinden van goede partners en sponsoren die willen betalen (in tegenstelling tot SS United bij SA en in het verleden Superfund bij Minard). De teams (met uitzondering van Lotus, die de dood van Chapman nooit echt te boven is gekomen) die je noemt zijn ook overgenomen door andere eigenaren, die vervolgens de boel flesten (Brabham, March) of ook werden overgenomen door hun partner (Tyrrell -> Bar -> Honda).

Als je genoeg geld hebt, kun je een eigen auto (laten) ontwikkelen en een motor aankopen (of laten ontwikkelen).
[..]

Maar toen had je ook 30+ coureurs en van het kaliber Lauda, Prost, Senna, Mansell, Piquet. Die ook bij hetzlefde team tegen elkaar konden racen (McLaren, Williams, Ferrari). Zoveel coureurs van dat kailber zijn er niet meer en tegen elkaar racen ook al bijna niet meer. Al kwam vorig jaar aardig in de buurt met Alonso, Hamilton, Raikkonen en Massa, maar die konden elkaar weer niet of nauwelijks inhalen (door de aerodynamica en het racen op de slaapverwekkende circuits van Tilke).
Absoluut, geld is de drempel. Alleen is die drempel zo hoog tegenwoordig dat enkel multinationals deze stap kunnen maken. De drempel zal weer naar beneden moeten.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat er vroegah meer talenten in de F1, danwel in de autosport rondlopen. Ik denk dat er genoeg aanwas is (Rosberg jr, Piquet jr, Kubica) welke in staat zijn om om het WC te strijden. Maar ook hier is commercie een voorwaarde geworden om te kunnen instappen. Geen enkele coureur zal F1 halen zonder steun van een groot bedrijf.
De hoogtijdagen zijn voorbij helaas...
pi_58552215
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
Een plaatje in je post zou ik dan weer knap vinden
Kikkeralert? Ik zie hem wel overigens.... Heb hem aangepast.
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:33:29 #210
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58554637
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:34 schreef LeXX het volgende:

[..]

Kikkeralert? Ik zie hem wel overigens.... Heb hem aangepast.
Nu zie ik hem ook

Wat is het eigenlijk? Een Lotus ofzo?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:39:36 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58554757
Lijkt me eerder een BRM
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58555754
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:39 schreef sanger het volgende:
Lijkt me eerder een BRM
Dit is Jackie Stewart volgens de URL, ik gok een Matra dan. Dit is overigens een andere foto dan de oorspronkelijke in de post, dat was wel een Lotus. Dus knap geraden ondanks dat je hem niet zag, AR!

Edit, Stewart heeft het eerste jaar (1965) voor BRM gereden. Dus je zou gelijk kunnen hebben, Sanger! Ik probeer het uit te zoeken.

[ Bericht 5% gewijzigd door LeXX op 08-05-2008 15:42:07 ]
pi_58555878
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:35 schreef LeXX het volgende:

[..]

Dit is Jackie Stewart volgens de URL, ik gok een Matra dan. Dit is overigens een andere foto dan de oorspronkelijke in de post, dat was wel een Lotus. Dus knap geraden ondanks dat je hem niet zag, AR!

Edit, Stewart heeft het eerste jaar (1969) voor BRM gereden. Dus je zou gelijk kunnen hebben, Sanger! Ik probeer het uit te zoeken.
Ondertitel bij de foto geeft aan dat het een BRM is (en in 1966)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58555997
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ondertitel bij de foto geeft aan dat het een BRM is (en in 1966)
pi_58557417
Sato en Davidson in beeld bij Honda
Takuma Sato en Anthony Davidson zitten nog maar net zonder werk nadat hun werkgever Super Aguri besloot te stoppen, het tweetal wordt nu al in verband gebracht met een nieuwe baas. En voor beide heren gaat het om een vertrouwde omgeving. Sato en Davidson zouden namelijk in beeld zijn voor een terugkeer bij Honda.

De Japanse autofabrikant had speciaal voor Sato Super Aguri in het leven geroepen, maar de rekeningen liepen uiteindelijk te hoog op. Sato is voor de Japanse markt echter van wezenlijk belang voor Honda en de firma zou een manier zoeken om de Japanner weer in dienst te nemen. De 31-jarige coureur moet volgens de geruchten al bij de volgende race, in Monaco, de plek van Rubens Barrichello innemen.

Maar niet alleen Sato kan terugkeren bij Honda, ook diens Super Aguri-bondgenoot Anthony Davidson zou op het oude nest terecht kunnen. De Engelsman was in het verleden al jaren werkzaam als testrijder voor de Japanse renstal. Als beloning mocht hij in 2007 gaan racen voor Super Aguri. Honda heeft met Alexander Wurz al een vaste testrijder en met Luca Filippi en Mike Conway twee jonge parttime testers, maar zou wel bereid zijn om Davidson terug te halen.

BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)-in-beeld-bij-honda/

Kan Barrichello gelijk na zijn record aantal GP-starts voor de buis Formule 1 kijken.
pi_58558700
haha, en dan Barrichello er uit knikkeren tussen deze race en voor hij zonder enige twijfel recordhouder is, krijg je tot in de eindigheid der dagen discussie of Barrichello het record nou net wel of net niet had.
pi_58559158
Dat zie ik echt no fucking way gebeuren hoor.
Honda laat Rubens dit jaar sowieso wel afmaken denk ik zomaar.

Bovendien heeft Brawn aardig wat melk in de pap te brokkelen en ondanks dat bij Ferrari Michael een voorkeursbehandeling genoot denk ik niet dat Brawn Rubens zomaar eventjes op straat flikkert.

Volgens mij kunnen die prima door 1 deur samen en bovendien schat ik persoonlijk Rubens hoger 1 dan Sato en Davidson
pi_58559514
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:20 schreef Ared het volgende:
haha, en dan Barrichello er uit knikkeren tussen deze race en voor hij zonder enige twijfel recordhouder is, krijg je tot in de eindigheid der dagen discussie of Barrichello het record nou net wel of net niet had.
Ik zie er de lol wel van in inderdaad! Barri helemaal zo van "Ja, ik heb het toch gehaald.... " Niet dus want in 1 race startte hij niet en stond hij alleen op de startgrid!
pi_58559566
Patrese heeft ook een 2-tal van dergelijke races "gereden".
Ik denk dat Rubens hem nu al heeft
pi_58559729
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:11 schreef NED het volgende:
Patrese heeft ook een 2-tal van dergelijke races "gereden".
Ik denk dat Rubens hem nu al heeft
Nee joh! (het begint nu al!)
pi_58561592
Gewoon alle raceweekenden tellen waar ze aan meegedaan hebben. Dan zijn we van dat hele gezeur af, of ze de race nou wel of niet gereden hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58570262
quote:
Ferrari found loophole in engine freeze?

According to whispers in the Istanbul paddock, Ferrari may have found a way to creep ahead in the horse power department this season despite the current 'freeze' on engine development.

It is common knowledge that, not only are the Maranello based team's drivers getting the best starts off the grid, the V8 power plant in the back of the F2008 is now perhaps the most powerful in the entire field.

Last year, however, the engine situation between teams seemed closer, leading to suggestions that Ferrari's permitted tweaks for 2008 have added tangible performance to the unit.

The German magazine Auto Motor und Sport estimates Ferrari's horse power gain compared to last year at 'within the two-digit range'.

Most engine manufacturers made permitted tweaks to their V8 designs over the winter, but it is rumoured that some rival teams are unhappy that Ferrari's changes - apparently green-lighted by the FIA - seem to have resulted in a significant performance gain.


Auto Motor und Sport said Ferrari's rivals are concerned that the Italian team's 2008 changes were submitted "under the pretext of reliability problems".

"The (engine freeze) rules do not allow any great leaps. So whether a development has taken place to increase performance, I cannot judge," BMW motor sport director Mario Theissen said at Istanbul Park.

"But I assume the normal procedures have taken place. I have no suspicions," he added.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58572178
quote:
Codemasters koopt Formule 1 game licentie
[09/05/2008 - 10:13] Door: Maurice

Codemasters zal vanaf 2009 de officiële Formule 1 games mogen gaan verzorgen, het bedrijf wat onder meer bekend is van RaceDriver en de Colin McRae series zou daarvoor een overeenkomst hebben bereikt met de FOA(Formula One Administration). Het is dus voor het eerst sinds jaren dat we weer Formule 1 games op alle platformen mogen gaan verwachten.

Sony betaalde begin 2003 een bedrag van rond de 75 miljoen dollar voor 4 jaar totale exclusiviteit voor de eigen PlayStation consoles, met de komst van Codemasters mag verwacht worden dat de games opnieuw op alle nieuwe-generatie consoles komen en natuurlijk de PC.

"Formule 1 is ambitieus in het verbreden van haar bereik met meer circuits in het Midden-Oosten en China. Ook is het ambitieus in het vergroten van haar bereik door technologie.", aldus Rod Cousens, CEO van Codemasters tegenover Autosport.

"De digitale community's die de computer en videogame industrie creeëren zal een grote rol spelen in het verder groeien van het F1-publiek en om ze met elkaar in contact te brengen."

"Als wereldleider op het gebied van race games, is deze F1 deel het juweel op de kroon van Codemasters en maakt het daarmee tot absolute leider in zijn soort."

Gezien het Formule 1 seizoen 2008 al te ver onderweg is zal Codemasters haar focus leggen op het Formule 1 seizoen 2009, het is dan voor het eerst sinds 3 jaar dat er een officiële F1-game is uitgekomen.

Codemasters heeft voor het ambitieuze project een team samengesteld van 350 mensen, onder meer van de voormalige Sega Racing Studio's die kortgeleden door Codemasters werd overgenomen, deze zullen samen gaan werken aan een F1-game gebaseerd op de EGO/NEON engine waar ook de huidige games Colin McRae:DiRT en Race Driver: GRID op gebaseerd zijn.

bron: www.f1.racestart.nl
Het was al bekend dat de licentie vrij zou komen, maar dit is even wat meer info erover.
Goed nieuws wat mij betreft
pi_58572788
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:33 schreef NED het volgende:

[..]

Het was al bekend dat de licentie vrij zou komen, maar dit is even wat meer info erover.
Goed nieuws wat mij betreft
Zeer goed nieuws inderdaad. Was eerst nog bang dat het richting EA zou gaan. maar dat is gelukkig niet gebeurd.
pi_58573490
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:33 schreef NED het volgende:
Het was al bekend dat de licentie vrij zou komen, maar dit is even wat meer info erover.
Goed nieuws wat mij betreft
Zowel goed, als slecht nieuws.. De dtm games van codemasters zijn nou niet echt heel realistisch, dus ik ben bang dat het de arcade kant op gaat, maar we krijgen iig een F1 op de PC weer en dat is wel goed nieuws natuurlijk
Where facts are few, experts are many.
pi_58573552
Ach, ik meen dat eind 2008 of begin 2009 ergens een nieuwe rFactor uit gaat komen, dus dan wachten we gewoon op de F1 mods voor de nieuwe rFactor.

Zo nu en dan een beetje arcade-achtig racen is ook best leuk.
pi_58574410
nadeel van een te realistisch spel is toch dat je net zulke saaie races als op tv krijgt... geef mij maar GP3, kun je de auto ten minste nog een beetje "overdriven". Als je dat in GP4 doet ben je meteen de lul. Al kan dat natuurlijk ook aan mijn beperkte stuurmanskunsten liggen.


het liefst zou ik een heel realistisch spel van halverwege de jaren '80 spelen. McLaren, Ferrari, Williams en Lotus op redelijk gelijk niveau en een sloot legendes om tegen te races waar je U tegen zegt. Piquet, Mansell, Prost, Senna, Lauda, DeAngelis...
pi_58574769
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:27 schreef Ared het volgende:
nadeel van een te realistisch spel is toch dat je net zulke saaie races als op tv krijgt... geef mij maar GP3, kun je de auto ten minste nog een beetje "overdriven". Als je dat in GP4 doet ben je meteen de lul. Al kan dat natuurlijk ook aan mijn beperkte stuurmanskunsten liggen.


het liefst zou ik een heel realistisch spel van halverwege de jaren '80 spelen. McLaren, Ferrari, Williams en Lotus op redelijk gelijk niveau en een sloot legendes om tegen te races waar je U tegen zegt. Piquet, Mansell, Prost, Senna, Lauda, DeAngelis...
GP4 kan je idd lekker mee sliden als je bandjes een beetje glad worden Maar ik ben ondertussen al aan me 3e seizoen bezig in GP4 (dus alle races rijden, op 100% distance) en ik ben bang dat t aan je beperkingen ligt. Overigens, wat wij saai vinden op tv, hoeft voor een coureur (of degene die t spel speelt) niet zo te zijn natuurlijk, soms ben ik 10 ronden bezig om een gat van 3 seconden dicht te rijden, en dat is helemaal niet saai hoor

GP Legends weleens gespeelt trouwens?
Where facts are few, experts are many.
pi_58575903
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:45 schreef Atreidez het volgende:

GP Legends weleens gespeelt trouwens?
[ afbeelding ]
Erg realistisch, niet om mee te beginnen
Ik speel veel DTM3 op het LAN, wat dat betreft is het een leuk spel. Ik heb eerlijk gezegd de tijd niet meer om uren met de afstelling aan de slag te gaan, om zodoende 100% races te gaan rijden.
Ik vind de graphics van DTM 3 erg goed, op een resolutie van 1920x1200 speelt het lekker soepel en realistisch, in de zin dat de auto goed reageert. Dat is met sommige andere racespellen wel anders. Wat dat betreft kijk ik wel uit naar de eerste creatie van Codemasters voor F1!
pi_58575918
Die zoek ik nog altijd de volledige versie van.
Heb jij die toevallig?
pi_58576069
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:45 schreef NED het volgende:
Die zoek ik nog altijd de volledige versie van.
Heb jij die toevallig?
GP legends? Een aantal jaren geleden nog gekocht via een of ander webshopje. Ze hebben hem niet meer online staan (www.mediaboetiek.nl). Wellicht kun je een mail sturen oid?
Overigens twijfel of ik hem weg wil doen, aangezien ik van plan ben het nog wel eens op te pakken...

edit: Hij's hier nog te koop: http://www.shops.nl/product/210450/?oid=4
Let niet op 'Sold Out", da's de uitgever, en betekent niet dat hij niet meer leverbaar is

[ Bericht 14% gewijzigd door LeXX op 09-05-2008 14:58:35 ]
pi_58576356
Ken je hem niet ergens online gooien?
pi_58576988
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:05 schreef NED het volgende:
Ken je hem niet ergens online gooien?

Ik dacht dat je hem origineel wilde Ik PM je straks wel ff, ben nu op 't werk.....
pi_58578853
Super!
pi_58629323
quote:
Nieuw tijdschema voor GP Singapore
Het tijdschema voor de eerste nachtrace in de Formule 1, in Singapore, is veranderd om de teams meer kansen te geven om in het donker te rijden. Aanvankelijk zouden alleen de tweede training op vrijdag, de kwalificatie op zaterdag en de race op zondag in het donker worden verreden, maar nu zijn alle sessies 's avonds.

Eind maart liet teammanager Massimo Rivola van Scuderia Toro Rosso al weten dat hij het niet zag zitten om de eerste training van vrijdag en de zaterdagtraining bij daglicht te rijden. Hierdoor zouden de coureurs niet genoeg tijd krijgen om te wennen aan het rijden bij kunstlicht, omdat er voorafgaand aan het raceweekend in Singapore geen testsessies zijn gepland.

Het nieuwe tijdschema ziet er als volgt uit:

Vrijdag
Eerste vrije training: 19:00-20:30
Tweede vrije training: 21:30-23:00

Zaterdag
Derde vrije training: 19:00-20:00
Kwalificatie: 22-00:23:00

Zondag
Race: 20:00

Alle tijden zijn lokale tijden.
Bron
pi_58666485
quote:
Williams probeert 'haaienvin' van Red Bull uit
14 mei 2008

Na Renault lijkt ook het team van Williams de zogenoemde 'haaienvin' van Red Bull Racing over te willen nemen. Williams-coureur Nico Rosberg kwam woensdag het circuit van Paul Ricard op met een aangepaste motorkap.

De rechtopstaande vin op de motorkap moet voor een betere luchtstroom aan de achterzijde van de wagen zorgen, wat de stabiliteit van de auto ten goede zou komen. Bij Williams volgt de vin meer de vorm van de oude motorkap dan bij Renault, Red Bull en Toro Rosso, bij wie de vinnen horizontaal door naar achteren lopen.

Het team van Honda probeert ondertussen verschillende varianten van de nieuwe vleugeltjes op de voorkant van de auto uit. Honda-testcoureur Alexander Wurz probeerde een versie van deze vleugels met een gat in het rechtopstaande gedeelte en een variant met wing-endplates aan de uiteinden van de beide neusvleugels.
pi_58668080
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:02 schreef LeXX het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ziet er wel mooier uit dan die van Red Bull, Torro Rosso en Renault.
  donderdag 15 mei 2008 @ 08:46:47 #238
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58678246
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 17:29 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ziet er wel mooier uit dan die van Red Bull, Torro Rosso en Renault.
Inderdaad, mede door de beschildering

Maar het gaat natuurlijk om de effectiviteit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58689553
Timing 2e test dag Paul Ricard:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:05.381  102
 2.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:05.471   89
 3.  Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:05.905  135
 4.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:06.001   82
 5.  Button        Honda                (B)  1:06.091  155
 6.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:06.125  110
 7.  Trulli        Toyota               (B)  1:06.205  120
 8.  Piquet        Renault              (B)  1:06.355  193
 9.  Nakajima      Williams             (B)  1:07.080  129
10.  Sutil         Force India-Ferrari  (B)  1:07.104   56
11.  Fisichella    Force India-Ferrari  (B)  1:07.123   64


Morgen zullen de teams testen op de Canada layout, de afgelopen 2 dagen werd er op de Monaco layout gereden.
pi_58695364
Layout? Wat bedoel je daarmee? Qua circuit, of qua afstelling?

Ik neem toch aan dat op Paul Ricard niet zomaar eventjes een parcour afgezet kan worden dat het de ene dag de baan is van Canada en de dag erna die van Monaco of wel?

Anyway, Monaco..... ik gok dat Trulli en Webber gaan knallen daar (en dan bedoel ik niet crashen dus ) , maar ik durf geen van beide te kopen voor de manager, want vorig jaar dacht ik ook dat ik daar een andere zet mee nam dan het meerendeel, maar toen vielen ze allebei uit godnondesdju!

Toch hoop ik dat ze het allebei goed gaan doen dit jaar. Meestal zijn ze allebei erg sterk in Monaco
pi_58696931
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:29 schreef NED het volgende:
Layout? Wat bedoel je daarmee? Qua circuit, of qua afstelling?

Ik neem toch aan dat op Paul Ricard niet zomaar eventjes een parcour afgezet kan worden dat het de ene dag de baan is van Canada en de dag erna die van Monaco of wel?
Jewel

http://www.circuitpaulricard.com/tracks/tracks.php?id=TRA_NPR
Klik maar op het plaatje van het circuit met 180 track solutions
  vrijdag 16 mei 2008 @ 08:42:09 #242
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58699234
Paul Ricard is de ultieme testfaciliteit voor de autosport.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58699730
Nooit geweten
pi_58700865
Even een vraagje tussendoor.

Welk team stopte voor het seizoen 2002 goed en wel begonnen was? (dus niet het toen kwakkelende Arrows)

Ik vraag dit omdat ik nu de Toyota heb van Salo 2002 met nummer 24 (McNish heeft nummer 25). Echter deden er maar 11 teams (incl. Arrows) mee, dus er moet vlak voor het seizoen van start ging een team gestopt zijn... (volgens mij met nummer 18 en 19)

[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 16-05-2008 10:36:44 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:25:49 #245
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58700911
Uit het hoofd zeg ik Prost
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58701172
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:25 schreef sanger het volgende:
Uit het hoofd zeg ik Prost
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar ik weet het niet zeker.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:44:58 #247
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58701318
Ik weet het nu zeker:
quote:
Prost nam het team van Ligier over in 1997 en met de Bridgestone-banden deed het team het bijzonder aardig. Tijdens sommige races, zoals de Grand Prix van Barcelona, wist Prost Grand Prix soms flink te verrassen. Er werd dan ook met gepast optimisme uitgekeken naar 1998, maar dat optimisme bleek onterecht. De auto bleek een onhandelbaar kreng en ging ook nog eens al kapot als je er alleen al naar keek. Prost kende in 1999 een beter jaar, maar vanaf 2000 was er geen ontsnappen meer aan de neerwaartse spiraal.

De auto in 2000 was zo mogelijk nog een groter drama dan die van 1998. Nick Heidfeld en Jean Alesi kwamen het hele jaar niet in de top-zes voor. Sponsor Gauloises, een Franse sigarettenfabrikant, had weinig zin meer om geld te pompen in een team dat niet eens een puntje kan scoren en toen Jean Alesi het in zijn hoofd haalde om in het weekend van de Franse GP kritiek te hebben op motorenleverancier Peugeot, reageerde laatstgenoemde op een typisch Franse manier: ze gingen staken. Alesi moest eerst zijn excuses aanbieden, anders werd er geen motor gestart. Het is dan ook weinig verrassend dat de relatie tussen Prost en Peugeot na 2000 niet werd voortgezet.

Prost zat dus zonder hoofdsponsor en zonder motor. Het motorenprobleem werd opgelost door Ferrari-krachtbronnen te ritselen, maar de hoofdsponsor bleef achterwege. De Formule 1-wereld krabte zich achter de oren. Hoe kon zo'n geniale coureur een team zo op z'n bek laten gaan? Zouden de Franse sponsoren niet in de rij moeten staan om Prost te ondersteunen? Wat is er immers mooier dan een Frans team, met een Franse teambaas, een Franse coureur en een Franse hoofdsponsor? Vrij veel dus, want tijdens de tests voor 2001 prijkte er heel trots 'Prost' op de zijkant van de auto. 'Prost', dat betekent dus 'geen geld'. 2001 was overigens niet eens zo'n slecht jaar voor het team. Er werden wat puntjes bijeen geschraapt, maar de stoelendans binnen de renstal verried dat ieder dubbeltje omgedraaid moest worden. Jean Alesi, Gaston Mazzacane, Luciano Burti, Heinz-Harald Frentzen en Tomas Enge namen plaats in de auto gedurende het jaar. In de winter van 2001 werd het duidelijk: Prost ging het niet halen. Vlak voor aanvang van het seizoen 2002 maakte het team inderdaad bekend dat het doek was gevallen. Prost was in die vijf seizoenen twintig jaar ouder geworden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58701409
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:44 schreef sanger het volgende:
Ik weet het nu zeker:
[..]


Hey! Bedankt. Nu weet ik hoe het komt dat er ontbrekende nummers zijn in het veld van 2002 en waarom het toen gestartte Toyota de nummers 24 en 25 hebben!
pi_58703728
Oplossing in de maak voor Safety Car probleem
Er is een oplossing in de maak voor het probleem met het Safety Car reglement, dat meldt autosport.com.
De regels, die stipuleren dat de pits gesloten wordt vanaf het moment dat de Safety Car uitrijdt tot dat de raceleiding ze terug open verklaart, zorgden al voor heel wat controcerse in de eerste races van het seizoen.

Het reglement zou té willekeurig zijn en onder andere Rubens Barrichello en meer recentelijk Nick Heidfeld, mochten al ondervinden dat dat niet aangenaam is, zeker niet wanneer je net met een lege benzinetank zit.

De teams en de FIA zijn dan ook al een tijdje op zoek naar een oplossing en die lijkt nu in de maak. Door middel van de standaard ECU zouden de rijders op hun stuurdisplay een indicatie krijgen van hoe snel ze naar de pits mogen rijden. Op die manier wordt dus vermeden dat rijders tijdens een gevaarlijke situatie toch vol door rijden om snel de pits in te duiken maar tegelijkertijd zal de regel voor iedereen hetzelfde zijn.

De oplossing zou in juli volledig uitgewerkt moeten zijn.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2160

Lijkt mij een domme (technische) ingewikkelde oplossing.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Formule 1 ingenieurs helpen Britse politie
De Britse politiediensten pakken binnekort uit met een wel heel snelle patrouillewagen, de Caparo T1.

Deze tweezitter kan topsnelheden halen van 320 km/u en werd ontwikkeld door ingenieurs van het Mclaren F1 team. De wagen zou vooral gebruikt worden om snelle interventies te kunnen uitvoeren. Of er ook snelheidsduivels mee gepakt zullen worden is nog niet bekend.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2163


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Mogelijke shoot-out bij Renault met Takuma Sato

Takuma Sato keert misschien sneller dan verwacht terug in de Formule 1. De Japanner reed voor het inmiddels opgedoekte Super Aguri en heeft over belangstelling niet te klagen. Zo zou Sato bij Honda in beeld zijn als vervanger van Rubens Barrichello, wellicht al tijdens het huidige seizoen en anders voor 2009.

Het Franse magazine AutoHebdo brengt de Japanner nu ook in verband met Renault. Volgens het blad is de Franse renstal zeer ontevreden over Nelson Piquet jr. en overweegt het een shoot-out test. Voor die test zou Sato ook een uitnodiging krijgen. De 31-jarige coureur moet volgens het verhaal in AutoHebdo samen met de jonge testrijder Romain Grosjean gaan uitmaken wie het plekje van Piquet jr. mag overnemen.

BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)ult-met-takuma-sato/

Alles beter dan Piquet jr.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
pi_58704107
Ik zie persoonlijk liever Piquet dan bv een Sutil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')