abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57780034
quote:
mmigratie kost Britten alleen maar geld
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: woensdag 2 april 2008 @ 13:32
Economisch

Immigranten hebben Groot-Brittannië niet bepaald weelde gebracht. Dat blijkt uit een rapport van een Britse commissie. Veelgehoorde argumenten dat immigratie economische voorspoed heeft gebracht en dat immigranten werk verrichten waarvoor geen Britten beschikbaar zijn, kloppen van geen kant in de UK.

Het onafhankelijk rapport van een onderzoekscommissie van het Hogerhuis stelt dat er geen economisch voordeel is gehaald door de ruimhartige Britse migratiepolitiek van de laatste jaren. Laagbetaalde autochtone Britten en al in het land verblijvende etnische minderheden hebben juist last van de instroom van gelukszoekers.

De commissie stelt voor een maximum in te stellen aan het aantal migranten dat jaarlijks in Groot-Brittannië mag gaan wonen. Premier Gordon Brown is hier echter op tegen. Hij wijst erop dat het toelatingsbeleid al is aangescherpt via een onlangs ingevoerd puntensysteem. Dit systeem komt er in het kort op neer dat de Britten alleen die mensen toelaten die door specifieke kennis een bijdrage leveren aan de samenleving.
Immigratie kost Britten alleen maar geld

voor nederland schijnt hetzelfde op te gaan, er is een boek over geschreven en ook het cbs heeft ooit berekend dat de niet westerse immigranten meer geld kosten dan oplevereden.

als je een natie (samenleving) bekijkt volgens een kosten baten analyse en dat berust op 4 pijlers dan vraag ik me af wat we opgeschoten zijn met niet-westerse allochtonen.

-economie -->kosten extreem hoog
-cultureel --> niks bijgedragen, eigenlijk afbreuk aan veel culturele westerse zaken,waarden en normen
-sociaal --> ontzettende botsingen tussen vrij denkende westerlingen en kortzichtige niet westerse allochtone
-wetmatig --> veel ellende over zaken als wel of niet met hoofdoekje op paspoort, openbaar ruimte, begrip achterlijke cultuur bij bijvoorbeeld eerwraak, etc dus we hebben wetmatig alleen maar nieuwe regels die anders niet nodig waren en onze vrijheid beperken

het engelse onderzoek en de nederlandse gaan over een periode tot nu toe.
de problemen nemen echter alleen toe waardoor de kosten ook veel harder zullen toenemen dan in het verleden.
de "nederlander" bestaat idd niet meer, waarden en normen die in nederland normaal zijn worden zwaar op de proef gesteld en we leveren zelfs in.

als je het zo bekijkt heeft wilders en aanhangers groot gelijk.
1000000 moslims zijn al een ramp, nog meer en niet hard optreden zou nog meer ellende kunnen veroorzaken.

westerse samenlevingen en mensen uit een niet vrije samenleving met een barbaarse ideologie gaan gewoon niet samen. een melting-pot waar veel politici nog op hopen is een utopia.
pi_57780307
Volgens de gerenommeerde Duitse krant "Die Zeit" leveren ook niet-westerse allochtonen geld op, ook al zijn ze vaker werkloos dan o.a. autochtonen. (bron) Immigrant zijn over het algemeen namelijk volwassen en kunnen voor zichzelf zorgen. Ze betalen wel belasting, verzekeringen enzovoort, maar de kosten die ze als kind veroorzaken, zoals school en kinderbijslag, gaan op rekening van het land van herkomst.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2008 14:57:00 ]
pi_57780649
Wat stel je voor TS? Het is niet hun schuld dat ze hier zitten, maar de onze.

We hebben ze zelf in eerste instantie gevraagd te komen en daarna de deuren opengezet voor hun vrouwen, kinderen, neven en nichten. Ze zijn er nu, dus er maar mee om leren gaan zou ik zeggen.

De toegevoegde waarde van gehandicapten, chronisch zieken en bijstandsmoeders is ook bijzonder klein, zoniet negatief.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 2 april 2008 @ 15:10:37 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57780750
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:05 schreef DroogDok het volgende:
Ja we zijn idd in de jaren 60 massaal met boten naar Turkije, Italie en Marokko gegaan en hebben hele dorpen platgebrand en hun inwoners met harde hand in de Nederlandse fabrieken gedumpt.

Misschien in 1760 maar niet in 1960. Dat was toch echt hun eigen schuld dat ze hier wilden werken.
pi_57780853
INT --> POL
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 2 april 2008 @ 15:17:36 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_57780917
Want investeringen hebben namelijk per definitie een maximale terugverdientijd van 30 jaar. .

Om nog maar te zwijgen over de kosten die je had kunnen hebben door alle niet-Westerse allochtonen maar te dwingen in hun land te blijven.. armoede-->ontevredenheid--->politieke spanningen---> internationaal gevaar etc.

Maar goed, da's allemaal iets te ver doordenken voor de gemiddelde moslimcriticaster uiteraard. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_57783091
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:17 schreef Posdnous het volgende:
Want investeringen hebben namelijk per definitie een maximale terugverdientijd van 30 jaar. .

Om nog maar te zwijgen over de kosten die je had kunnen hebben door alle niet-Westerse allochtonen maar te dwingen in hun land te blijven.. armoede-->ontevredenheid--->politieke spanningen---> internationaal gevaar etc.

Maar goed, da's allemaal iets te ver doordenken voor de gemiddelde moslimcriticaster uiteraard. .
terug verdien, er word niks terug verdiend, de kosten lopen op en de opbrengsten dalen.
vanuit elk economisch perspectief zou je bedrijfsmatig moeten stoppen met een dergelijke investering.

de prognosesvoor de toekomst zijn nog slechter dan ze nu al zijn.

de grote fout die ooit is gemaakt is om ze hierheen te halen, er hadden eisen moeten worden gesteld qua opleiding en aanpassing zodat je de slimme mensen kreeg die zich makkelijk aanpassen aan de westerse samenleving.

de laatste jaren toen al bleek dat de situatie niet wenselijk was werden ze nog in staat gesteld tot familie hereniging en krijgen we nog steeds niet westerse migranten binnen.

enigste wat je kan concluderen is dat je een migratiestop moet invoeren voor die landen en extra eisen stellen zoals een bepaalde opleiding, vermogen en bereidheid tot aanpassing.
de mensen die hier zijn keihard aanpakken en geen gezeik meer tolereren en geen geld meer erin pompen.

kan best begrijpen dat veel mensen het met wilders eens zijn, geen enkele politieke partij erkend dat het de slechtste investering ooit is geweest en dat we het moeten stoppen.
  woensdag 2 april 2008 @ 17:14:49 #8
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_57783444
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:58 schreef leefmeuit het volgende:

[..]

kan best begrijpen dat veel mensen het met wilders eens zijn, geen enkele politieke partij erkend dat het de slechtste investering ooit is geweest en dat we het moeten stoppen.
Inderdaad een migratiestop voor onbepaalde tijd!

En eerst de problemen hier oplossen!
Expertus dico
pi_57783613
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:10 schreef Buschetta het volgende:

[..]
Misschien in 1760 maar niet in 1960. Dat was toch echt hun eigen schuld dat ze hier wilden werken.
Mensen uit Nederland gingen naar Marokko om werknemers te werven en vroegen hen dus of ze in Nederland wilden komen werken. Als je ergens lang genoeg werkt vestig je je daar nog wel eens.
Het is wel de 'schuld' van Nederland.
En straks gaan mensen ook over 2e en 3e generatie Polen janken, omdat de mensen die het liefst Marokkanen terug naar Marokko zien vertrekken wél graag Polen hierheen halen voor werk momenteel.
  woensdag 2 april 2008 @ 17:46:22 #10
172704 zulthoofd
pi_57784039
quote:
Op woensdag 2 april 2008 17:23 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Mensen uit Nederland gingen naar Marokko om werknemers te werven en vroegen hen dus of ze in Nederland wilden komen werken. Als je ergens lang genoeg werkt vestig je je daar nog wel eens.
Het is wel de 'schuld' van Nederland.
En straks gaan mensen ook over 2e en 3e generatie Polen janken, omdat de mensen die het liefst Marokkanen terug naar Marokko zien vertrekken wél graag Polen hierheen halen voor werk momenteel.
Die Polen mogen ook wel mee naar Marokko die kunnen wel een beetje zon gebruiken
Expertus dico
  woensdag 2 april 2008 @ 17:47:54 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57784070
Toegevoegde waarde van niet-westerse allochtonen: mijn grote Chinese vrienden van de snackbar als ook het Chinese afhaalcentrum.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57784188
quote:
de grote fout die ooit is gemaakt is om ze hierheen te halen, er hadden eisen moeten worden gesteld qua opleiding en aanpassing zodat je de slimme mensen kreeg die zich makkelijk aanpassen aan de westerse samenleving.
Er was laaggeschoold werk voorhanden, je kunt bouwkundigen en hoogleraren naar Nederland halen, maar er werd gerecruiteerd voor medewerkers die industriewerk wouden doen, de gevolgde opleiding is hierbij niet relevant. Of iemand zich wel/niet wilt aanpassen kun je niet van tevoren weten, zoiets kun je pas vasstellen wanneer iemand na een x aantal jaar in welke mate 'geintegreerd' is.
quote:
-economie -->kosten extreem hoog
-cultureel --> niks bijgedragen, eigenlijk afbreuk aan veel culturele westerse zaken,waarden en normen
-sociaal --> ontzettende botsingen tussen vrij denkende westerlingen en kortzichtige niet westerse allochtone
-wetmatig --> veel ellende over zaken als wel of niet met hoofdoekje op paspoort, openbaar ruimte, begrip achterlijke cultuur bij bijvoorbeeld eerwraak, etc dus we hebben wetmatig alleen maar nieuwe regels die anders niet nodig waren en onze vrijheid beperken
Dit is natuurlijk jou kant van het verhaal, maar tegelijkertijd steunt het nergens op, economisch is niets zinnigs over te zeggen, cultureel is subjectief, de één kan de shoarmazaak wel waarderen de ander niet, de één maakt zich wel druk om een hoofddoek, de ander niet.

Daarnaast vraag ik mij af of de zaak wel/niet met hoofdoekje op paspoort en welke betekenissen begrippen hebben jou de afgelopen jaren in je vrijheid beperkt hebben.

Verder is een belangrijke nuance op dit verhaal:' Britse migratiepolitiek van de laatste jaren. ' Of met de 'laatste jaren' 4, 10 of 50 jaar bedoeld wordt is nogal een verschil. Verder zal de situatie in Groot-Brittannië ongetwijfeld verschillen met de huidige situatie nu in Nederland en zeker met de situatie van Nederland in de jaren 60.
pi_57784239
Bovendien kan menig allochtoon beter Nederlands dan de TS. Bij de inburgeringstoets op TV scoorden de Chinese immigranten gemiddeld zelfs beter dan de Nederlanders.
  woensdag 2 april 2008 @ 17:58:38 #14
172704 zulthoofd
pi_57784264
quote:
Op woensdag 2 april 2008 17:57 schreef Igen het volgende:
Bovendien kan menig allochtoon beter Nederlands dan de TS. Bij de inburgeringstoets op TV scoorden de Chinese immigranten gemiddeld zelfs beter dan de Nederlanders.
En dus?
Expertus dico
pi_57787204
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:39 schreef leefmeuit het volgende:
voor nederland schijnt hetzelfde op te gaan, er is een boek over geschreven en ook het cbs heeft ooit berekend dat de niet westerse immigranten meer geld kosten dan oplevereden.
Weet je dat dat ook geldt voor autochtone Nederlanders? Dat die 'de staat' meer geld kosten dan ze opleveren ?

Misschien ligt het niet aan de 'te dure' mensen; allochtoon & autochtoon, maar aan de partij die geld van ze int en geld van ze uitgeeft..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2008 @ 20:10:23 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57787429
Ze hebben Koe Lu Yuk geleverd, dat is voor mij meer dan voldoende.
Carpe Libertatem
  woensdag 2 april 2008 @ 20:17:21 #17
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57787595
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:00 schreef sigme het volgende:
Weet je dat dat ook geldt voor autochtone Nederlanders? Dat die 'de staat' meer geld kosten dan ze opleveren ?
Natuurlijk niet. De staat kan niet functioneren als de autochtone Nederland gemiddeld meer kost dan oplevert. Of betaal jij meer belasting dan je verdient?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57787673
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:17 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. De staat kan niet functioneren als de autochtone Nederland gemiddeld meer kost dan oplevert. Of betaal jij meer belasting dan je verdient?
<knip> Nee, toch niet verklappen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2008 20:20:46 ]
pi_57788482
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:17 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Kan je het niet zelf bedenken? De overheid heeft eigen inkomsten, en niet te zuinig ook..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 2 april 2008 @ 21:04:21 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57788973
Je vergeet de positieve effecten op onze genenpoel TS. Een beetje variatie in ons inteeltlandje kon geen kwaad en ik geniet bovendien wekelijks van shoarma en nasi.
quote:

Ik denk hierbij eerder aan de bekrompen denkende westerlingen dan aan de vrijdenkende westerlingen.
  woensdag 2 april 2008 @ 22:08:56 #21
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57791159
quote:

[..]

ttp://frontpage.fok.nl/nieuws/90078

.
Dat was het CPB dat hier hier voorzichtig omschrijft. Verder heb je nog een hoop amper meetbare kosten als alle veel talige folders, toegenomen criminaliteit, stijging vreemde ziekten, toename achterstandskinderen, etc.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_57796930
quote:

We hebben ze zelf in eerste instantie gevraagd te komen en daarna de deuren opengezet voor hun vrouwen, kinderen, neven en nichten. Ze zijn er nu, dus er maar mee om leren gaan zou ik zeggen.
Dit is een sprookje dat in stand wordt gehouden door cultuurrelativisten. Laat ik je droom verstoren: niet wij zijn verantwoordelijk, maar zij zelf!

Ik ben zelf een Nederlandse immigrant die naar de VS is vertrokken. Je denkt toch niet dat ik de Amerikanen verantwoordelijk houd voor mijn wel en wee?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 3 april 2008 @ 08:26:34 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57797679
quote:

De toegevoegde waarde van gehandicapten, chronisch zieken en bijstandsmoeders is ook bijzonder klein, zoniet negatief.
Zo is het. Achteraf bezien hadden we er nooit aan moeten beginnen, maar goed. Laten we nu dan proberen de schade zoveel mogelijk te beperken door de aanwezige groep te integreren en verdere immigratie te beperken.
The End Times are wild
pi_57797753
Ik vind dat een ieder die geen waarde toevoegt aan de maatschappij in financiele zin, het land uitgezet moet worden!
pi_57798522
Ik leid hieruit af dat westerse landen, waaronder dus ook Nederland, er economisch gezien belang bij hebben om remigratie te gaan stimuleren. Ik zou dat een goede zaak vinden. Niet zelden kunnen de niet-westerse allochtonen in het land van herkomst veel meer betekenen en voelen ze zich daar ook nog eens gelukkiger. Iedereen blijer.
  donderdag 3 april 2008 @ 10:20:13 #26
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_57799356
quote:
Op donderdag 3 april 2008 02:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit is een sprookje dat in stand wordt gehouden door cultuurrelativisten. Laat ik je droom verstoren: niet wij zijn verantwoordelijk, maar zij zelf!

Ik ben zelf een Nederlandse immigrant die naar de VS is vertrokken. Je denkt toch niet dat ik de Amerikanen verantwoordelijk houd voor mijn wel en wee?
Marokkanen in Nederland

De emigratie van Marokkanen naar West-Europa is officieel in de jaren zestig geregeld in werfakkoorden. Met Duitsland werd zo'n overeenkomst waarin alle procedures voor werving en tewerkstelling waren geregeld, gesloten in 1963, Frankrijk volgde in 1964, België ook in 1964 en Nederland kwam wat achteraan met een werfakkoord in 1969. De werving heeft formeel niet langer dan vier jaar geduurd, want bij de (olie)crisis van 1973 werd zij stopgezet. Daarna is de immigratie doorgegaan in de vorm van primaire en secundaire gezinshereniging. In het eerste geval laat een (voormalige) gastarbeider zijn gezin overkomen, in het tweede geval huwt een kind met een legale verblijfsstatus in Nederland met een Marokkaan uit Marokko.

Verder is er een migratiecircuit van illegalen. Toen Shadid (1979) aan het einde van de jaren zeventig een grote representatieve steekproef van Marokkaanse arbeiders ondervroeg, ontdekte hij dat slechts 13 procent van hen via de officiële werving was gekomen. Velen hadden eerder in Frankrijk gewerkt en kwamen daarna door naar Nederland. Obdeijn (1993) heeft onlangs gereconstrueerd hoe het migratiepatroon zich heeft ontwikkeld. Hij schrijft dat verschillende wervingscommissies op hun eigen houtje het land doorkruisten op zoek naar sterke jonge mannen (met een gaaf gebit) en dat ze in feite deden wat een aantal louche lokale bemiddelaars zeiden. Waren de eerste emigranten eenmaal vertrokken, dan volgde de rest spontaan via het welbekende proces van kettingmigratie. Door dit mechanisme is de afkomst van de Marokkaanse migranten regionaal zeer beperkt. De Marokkanen in Frankrijk zijn grotendeels afkomstig uit de Soesstreek rond Agadir (dat in de koloniale periode onder Frans bewind stond) en er zijn veel studenten onder die uit steden kwamen. De Marokkaanse immigrantengroep in Frankrijk is sociaal meer gevarieerd samengesteld dan waar ook in Europa. De Marokkanen in België zijn grotendeels afkomstig uit de steden in het noorden (Tanger, Tetuan, Larache, Chefchaouen en Ouazzane). Die in Nederland zijn voor 80% afkomstig uit het voormalige Spaanse protectoraatsgebied in de Rif dat onderontwikkeld is gebleven en dat bevindt zich dicht bij het gebied van waaruit de cannabis-cultuur zich verbreidt. Het opleidingsniveau van de Marokkaanse gastarbeiders naar Nederland was zeer laag, 70% had zelfs geen lager onderwijs genoten en een intellectueel kader (zoals in Frankrijk) ontbrak geheel.

De reden waarom door het Nederlandse bedrijfsleven vooral in de Rif is geworven, is volgens Obdeijn nogal prozaïsch. De Nederlandse werfagenten zochten de minst ontwikkelde bevolking, omdat daarvan de grootste mate van gedweeheid werd verwacht en de koning van Marokko zag ze gaarne een lastige bevolkingsgroep wegvoeren.

Bron: http://www.burojansen.nl/traa/b8_2_29.htm
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_57810215
Arabische cijfers.
Satesaus.
Boeddisme.
Overgeleverd werk van de Oude Grieken.
Speculaaskruiden.
Buskruit.
Thee.
Falafel.
Kalligrafie.
Cacaodranken.
Het oudste heldendicht ter wereld.
Baklava.
Vuurwerk.
Gelukskoekjes.
Wortels van de hedendagse popmuziek.
  donderdag 3 april 2008 @ 22:47:40 #28
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57816835
Wat hebben immigranten in het Nederland van na de jaren '60 daarmee te maken? Niets.
pi_57818013
quote:
Op donderdag 3 april 2008 02:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jouw positie als hoogopgeleide met extra kansen in een ander land is anders dan een straatarme Turk die hier komt om brood te verdienen. Natuurlijk gaat eigen verantwoordelijkheid voor. Maar 'wij' zijn wel de medeschuldige als we mensen zonder serieuze kans op een perspectief aanmoedigen hier te komen (zoals met Polen nu) waarna we verbaasd reageren als diezelfde armen hier voor rotzooi zorgen. Natuurlijk is elk individu verantwoordelijk, maar je kunt als overheid voorspellen welke individuen beter of minder gaan slagen (integreren) in de maatschappij. Arme mensen hierheen halen, slecht huisvesten, laag betalen, enz. Je weet wat er van komt. Daarom geen mensen aanmoedigen hierheen te komen. Mensen zelf laten komen en daarna eerst even screenen, alleen mensen met perspectief (taalkennis op zijn minst toch) toelaten. Géén lage klasse importeren omdat onze fabriekjes moelijk aan personeel komen.
pi_57819224
quote:
De toegevoegde waarde van niet-westerse allochtonen
Shoarma. Slotje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_57819341
Die is er niet.

Natuurlijk hebben wij bepaalde uitvindingen en producten overgenomen vanuit niet-Europese gebieden maar dat geldt nog veel meer omgekeerd. Kijk maar naar alle belangrijke uitvindingen en je zult zien dat die voor 95% door Europeanen of Amerikanen (in de recentere tijden) gedaan zijn.

Natuurlijk is kennis uitwisselen en handel voeren met niet-Westerse landen prima maar dat betekend nog niet dat je hier allemaal niet-Westerse allochtonen moet importeren op zeer grote schaal. Naar mijn mening hoort de bevolking van een land voor minimaal 95% te bestaan uit de echte inwoners en daarmee grotendeels homogeen te zijn. Want in een monoculturele samenleving zijn veel minder problemen, de mensen begrijpen elkaar dan beter en voelen zich nu eenmaal nauwer verwant met mensen van dezelfde ethnische groep. .Dat leidt m.i. tot een gezondere samenleving.

Dit geldt niet alleen voor Nederland maar ook voor andere landen. Laat Nederland toch vooral van de echte Nederlanders zijn, Frankrijk voor de Fransen en Japan voor de Japanners (waar ze erg goed in slagen daar). Dat is het beste voor iedereen.
Over 20 jaar zouden we kunnen terugkijken en de problemen van nu weglachen... óf we zitten in een loopgraaf de laatste restanten autochtoon Nederland te verdedigen.
pi_57819972
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Jouw positie als hoogopgeleide met extra kansen in een ander land is anders dan een straatarme Turk die hier komt om brood te verdienen. Natuurlijk gaat eigen verantwoordelijkheid voor. Maar 'wij' zijn wel de medeschuldige als we mensen zonder serieuze kans op een perspectief aanmoedigen hier te komen (zoals met Polen nu) waarna we verbaasd reageren als diezelfde armen hier voor rotzooi zorgen. Natuurlijk is elk individu verantwoordelijk, maar je kunt als overheid voorspellen welke individuen beter of minder gaan slagen (integreren) in de maatschappij. Arme mensen hierheen halen, slecht huisvesten, laag betalen, enz. Je weet wat er van komt. Daarom geen mensen aanmoedigen hierheen te komen. Mensen zelf laten komen en daarna eerst even screenen, alleen mensen met perspectief (taalkennis op zijn minst toch) toelaten. Géén lage klasse importeren omdat onze fabriekjes moelijk aan personeel komen.
Ik ben het helemaal met je eens dat de Nederlandse overheid haar verantwoordelijkheid niet genomen heeft, en nog steeds niet neemt. Het is onverantwoord om mensen binnen te laten die de taal niet spreken, die geen opleiding hebben gehad en die op de Nederlandse arbeidsmarkt slechts kunnen concureren met een stel tokkies voor een baan als kippenvanger of aardbeienplukker. Maar het zijn juist de "socialen" van GL en de PvdA - de partijen die claimen om voor tokkies op te komen (de SP speelt het spel een stuk frisser) die blijven hameren op hoe geweldig het is om die mensen naar Nederland te halen.

Maar dan nog.

Die mensen komen hier zelf naar toe en zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor hun eigen wel en wee. Die verantwoordelijkheid kun je niet op iemand anders afschuiven. Het is hetzelfde als met meisjes die vrijwillig naar het Westen gaan met louche mensensmokkelaars om "danseres" of "serveerster" te worden. 't is jammer voor hun dat ze in 99% van de gevallen terecht komen in de prostitutie, maar lees dan ook eens een krant en wees minder naief. Eigen schuld, dikke...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:27:10 #33
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_57825235
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat de Nederlandse overheid haar verantwoordelijkheid niet genomen heeft, en nog steeds niet neemt. Het is onverantwoord om mensen binnen te laten die de taal niet spreken, die geen opleiding hebben gehad en die op de Nederlandse arbeidsmarkt slechts kunnen concureren met een stel tokkies voor een baan als kippenvanger of aardbeienplukker. Maar het zijn juist de "socialen" van GL en de PvdA - de partijen die claimen om voor tokkies op te komen (de SP speelt het spel een stuk frisser) die blijven hameren op hoe geweldig het is om die mensen naar Nederland te halen.

Maar dan nog.

Die mensen komen hier zelf naar toe en zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor hun eigen wel en wee. Die verantwoordelijkheid kun je niet op iemand anders afschuiven. Het is hetzelfde als met meisjes die vrijwillig naar het Westen gaan met louche mensensmokkelaars om "danseres" of "serveerster" te worden. 't is jammer voor hun dat ze in 99% van de gevallen terecht komen in de prostitutie, maar lees dan ook eens een krant en wees minder naief. Eigen schuld, dikke...
Het zijn de ondernemers (VVD stemmers?) die gastarbeiders zoals bijvoorbeeld Polen binnenhalen.....
Niet die stinkhippies van de SP, die hebben geen eigen bedrijven om deze mensen voor zich te laten werken....

[ Bericht 0% gewijzigd door _Vulcanus_ op 04-04-2008 11:36:12 ]
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_57825679
Wat is de toegevoegde waarde van autochtonen dan eigenlijk ? Voordat je eindelijk aan het werk gaat en belasting gaat betalen, heb je al tonnen en tonnen gekost aan scholing, studiefinanciering, kinderbijslag en wat al niet meer.

Kun je beter een allochtoon hebben, die op zijn 25ste hier komt en meteen gaat werken (En belasting betalen !)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:08:52 #35
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57826253
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kun je beter een allochtoon hebben, die op zijn 25ste hier komt en meteen gaat werken (En belasting betalen !)
Ja, en die gaat gelijk als ingenieur of accountant aan de slag, wordt vrijwel zeker niet werkloos, vraagt geen uitkering aan
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:10:12 #36
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_57826278
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat is de toegevoegde waarde van autochtonen dan eigenlijk ? Voordat je eindelijk aan het werk gaat en belasting gaat betalen, heb je al tonnen en tonnen gekost aan scholing, studiefinanciering, kinderbijslag en wat al niet meer.

Goed punt.
Ik stel voor om voortaan Pakistanen te halen (lekkere curry), begin die shoarma inmiddels wel een beetje zat te worden.
Berlioz
pi_57826699
quote:
Op woensdag 2 april 2008 20:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Offtopic aanrader: Hvordan vi slipper af med de andre (2007) - "In a swift, effective and unsentimental operation, the Danish society get's rid of its unproductive citizens once and for all."
pi_57828080
quote:

[..]

Die mensen komen hier zelf naar toe en zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor hun eigen wel en wee. Die verantwoordelijkheid kun je niet op iemand anders afschuiven.
Eens. Maar die verantwoordelijk geldt geldt niet, ook niet een beetje, zij die in Nederland geboren zijn, of als minderjarig hiernaartoe gehaald.
quote:
Het is hetzelfde als met meisjes die vrijwillig naar het Westen gaan met louche mensensmokkelaars om "danseres" of "serveerster" te worden. 't is jammer voor hun dat ze in 99% van de gevallen terecht komen in de prostitutie, maar lees dan ook eens een krant en wees minder naief. Eigen schuld, dikke...
Och. Ik hecht toch wel waarde aan de strafbaarheid van misleiding / oplichting / dwang. En die zaken doen wel af aan de eigen verantwoordelijkheid van degenen die erin geluisd zijn.
pi_57828122
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:51 schreef Igen het volgende:
Ze betalen wel belasting, verzekeringen enzovoort, maar de kosten die ze als kind veroorzaken, zoals school en kinderbijslag, gaan op rekening van het land van herkomst.
dit is toch grappig bedoeld. Als ze echt kinderbijislag betaalden in Marokko of Turkijke waren die landen toch allang failliet. Om over een zogenaamde opleiding maar te zwijgen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_57828317
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

dit is toch grappig bedoeld. Als ze echt kinderbijislag betaalden in Marokko of Turkijke waren die landen toch allang failliet. Om over een zogenaamde opleiding maar te zwijgen.
Grappig? Nee hoor, Duitsers zijn daar veel te serieus voor. Klik die bron (die je uit mijn quote hebt weggeknipt) maar eens aan, daar vind je de precieze cijfers.
pi_57828354
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:58 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Arabische Indische cijfers.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_57832309
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:27 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Het zijn de ondernemers (VVD stemmers?) die gastarbeiders zoals bijvoorbeeld Polen binnenhalen.....
Niet die stinkhippies van de SP, die hebben geen eigen bedrijven om deze mensen voor zich te laten werken....
Dat klopt helemaal. Die ondernemers zouden dat niet hoeven te doen als Nederlanders van hun luie reet af kwamen en gingen werken, ipv massaal met een uitkering achter de geraniums te gaan zitten.
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:14:38 #43
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_57832442
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Die ondernemers zouden dat niet hoeven te doen als Nederlanders van hun luie reet af kwamen en gingen werken, ipv massaal met een uitkering achter de geraniums te gaan zitten.
Hebben ze van de marokkanen geleerd

Een ander iets wat ze misschien geleerd hebben, is om te emigreren naar bijvoorbeeld de VS.
Begrijp ik wel, betere kansen, maar wie moet het werk doen van al die geemigreerde Nederlanders .
Berlioz
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:23:52 #44
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57833554
De toegevoegde waarde is de culturele, maar vooral de religieuze verrijking. Dat is alles wat matters. Zonder de niet-westerse allochtonen was Nederland cultureel en religieus al helemaal uitgehold.

We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:36:01 #45
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57833753
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:23 schreef Super7fighter het volgende:
De toegevoegde waarde is de culturele, maar vooral de religieuze verrijking. Dat is alles wat matters. Zonder de niet-westerse allochtonen was Nederland cultureel en religieus al helemaal uitgehold.
Care to elaborate.
  vrijdag 4 april 2008 @ 19:57:02 #46
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57835405
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:36 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Care to elaborate.
Ik laat het aan Dr Hoffman over:

http://www.geocities.com/embracing_islam/islam_in_the_west.html
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_57837822
quote:
Op donderdag 3 april 2008 22:47 schreef Scaurus het volgende:
Wat hebben immigranten in het Nederland van na de jaren '60 daarmee te maken? Niets.
Ze hebben het niet persoonlijk uitgevonden. Maar het lijkt hier de heersende mening dat een niet-westerse achtergrond gelijk staat aan 'probleemgeval'.

Als zo iemand komt wonen nou, dan trekt hij natuurlijk meteen een uitkering, komt in de gevangenis en helpt de voorheen zo leuke buurt om zeep. Daar moet je niet er teveel van hebben.

Van daar even een lijstje met dingen die deze 'probleemgevallen' hebben uitgevonden zonder hulp van de geweldige blanken.
pi_57837892
quote:
Op donderdag 3 april 2008 08:33 schreef Xith het volgende:
Ik vind dat een ieder die geen waarde toevoegt aan de maatschappij in financiele zin, het land uitgezet moet worden!
Hoe wil je dat doen ???.

Ik zal nooit accepteren dat mensen die in armoede etc. hier het land uitgaan..
Denk menselijk en aanbid vrede.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_57841530
quote:

[..]

ik denk dat je dat wat verkeerd ziet, zowat alle linkse partijen waren niet al te blij met de buitenlandse import, dat verzwakte immers de positie van de Nederlandse arbeider .. maar als ze dan toch binnen zijn, dan moet je ze ook, conform de wet, als normale en volwaardige mensen behandelen
quote:
om een krant te kunnen lezen moet je aan 2 voorwaarden voldoen ..
ten eerste moet je zo'n krant kunnen kopen, heb je daar wel geld voor, iedere dag ? Zo ja, is er überhaupt een krant te koop in dat dorpje, iedere dag, eens in de week/maand ? Zo ja, hoe groot is de kans daar een artikel in te vinden over de leugens van mensenhandelaren ? Misschien wel, misschien niet, en misschien had je nou net die ene keer dat zo'n artikel er wel in stond geen geld voor een krant ?
Dat geheel dan voorop gesteld dat je aan voorwaarde 2 voldoet, namelijk dat je kan lezen ..

dus hoezo eigen schuld, dikke bult .. je redeneert vanuit jouw achtergrond, vanuit je uitgebreide kennis .. deze meiden beschikken niet over de informatie die voor jou vanzelfsprekend is, voor hun is emigratie geen luxe-verbetering maar een kwestie van overleven
btw, de meesten worden gelokt met mooie baantjes in de huishouding, als kinderverzorgster ed, vaak gecombineerd met de belofte van scholing en een, voor hun maatstaven, riant geldbedrag voor de achterblijvende familie .. althans volgens de diverse recentere reportages over dit soort vrouwenhandel in de verschillende werelddelen .. dat danseresje is een antiek overblijfsel van de Vietnam-oorlog ?
pleased to meet you
pi_57842753
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:09 schreef moussie het volgende:

[..]

ik denk dat je dat wat verkeerd ziet, zowat alle linkse partijen waren niet al te blij met de buitenlandse import, dat verzwakte immers de positie van de Nederlandse arbeider .. maar als ze dan toch binnen zijn, dan moet je ze ook, conform de wet, als normale en volwaardige mensen behandelen
Dat is niet mijn indruk. De Nederlandse arbeider wilde eind jaren 60 begin jaren 70 meer loon voor hetzelfde werk, waardoor de concurentiepositie van het Nederlandse bedrijfsleven vergeleken met het buitenland minder werd. Toen bedrijven noodgedwongen wilden saneren vanwege de hoge lonen, gingen de vakbonden op hun achterste poten staan. Saneringen moesten gepaard gaan zonder gedwongen ontslagenen. De werkgevers hebben die situatie aangegrepen/misbruikt om goedkope gastarbeiders naar Nederland te halen.
pi_57845527
Niemand komt verder dan (afhaal)chinees, vietnamese loempia's en shoarmatenten als het gaat om de toegevoegde waarde van (niet westerse) allochtonen.
Daarom is multikul de overtreffende trap van flauwekul
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_57845617
Iemand moet toch de pizza's bezorgen?
Maar daar heb je 't wel ongeveer mee gehad.

Aan de andere kant... als we de kosten van allerlei uitkeringen en criminaliteit zouden kunnen vermijden, hadden we daarvoor ambtenaren de pizza's kunnen laten bezorgen, en zouden we nog geld overhouden, hmm..
pi_57845664
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:15 schreef Oud_student het volgende:
Niemand komt verder dan (afhaal)chinees, vietnamese loempia's en shoarmatenten als het gaat om de toegevoegde waarde van (niet westerse) allochtonen.
quote:
Zelfde geld natuurlijk ook voor gehandicapten, mensen zonder baan en ander tuig!
pi_57846073
Het gaat niet om westerse of niet-westerse allochtonen maar om laag of hoog opgeleide allochtonen. Laag opgeleide allochtonen kosten de gemeenschap per saldo geld, net als laag opgeleide autochtonen trouwens, omdat deze mensen een habbekrats aan premies en belasting betalen maar wel allerlei subsidies krijgen. Hoog opgeleide allochtonen en autochtonen betalen per saldo de rekening voor de laag opgeleiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door FeestNummer op 05-04-2008 11:15:20 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_57846111
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:15 schreef Oud_student het volgende:
Op de hoofdkantoren van multinationals als Philips, Shell of Unilever is de helft allochtoon en dan gaat het om academici die jaarlijks een grote zak geld bij de belasting mogen inleveren om mensen zoals jij te subsidieren.

Je verkoopt gewoon klinklare onzin als je beweert dat alle (niet-westerse) allochtonen ongeschoold zouden zijn en niets zouden bijdragen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_57846169
quote:
Op donderdag 3 april 2008 09:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik leid hieruit af dat westerse landen, waaronder dus ook Nederland, er economisch gezien belang bij hebben om remigratie te gaan stimuleren. Ik zou dat een goede zaak vinden. Niet zelden kunnen de niet-westerse allochtonen in het land van herkomst veel meer betekenen en voelen ze zich daar ook nog eens gelukkiger. Iedereen blijer.
De ervaring met eerdere remigratieprojecten is dat vooral hoog opgeleide jongeren daar gebruik van maken en laag opgeleiden niet. Je jaagt dan dus precies diegenen weg die per saldo geld opleveren en dat is dus niet zo snugger met de torenhoge kosten van de vergrijzing op komst. Soms is het verstandig eerst van te voren even na te denken.
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:14:29 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57846181
De niet-westerse allochtonen valt niets te verwijten.
De problemen zijn de schuld van de linksen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57846206
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:14 schreef SeLang het volgende:
De niet-westerse allochtonen valt niets te verwijten.
De problemen zijn de schuld van de linksen.
Mag ik er op wijzen dat NL dat laatste 30 jaar vrijwel permanent centrum-rechtse regeringen heeft gehad.
pi_57846309
quote:
Dat betekent dan dat ook alle autochtonen onder MBO-niveau weg moeten?
Die kosten de gemeenschap immers ook alleen maar geld.

Oveirgens kun je sowieso niemand met een NL-paspoort het land uitzetten, autochtoon noch allochtoon.
pi_57846319
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is niet mijn indruk. De Nederlandse arbeider wilde eind jaren 60 begin jaren 70 meer loon voor hetzelfde werk, waardoor de concurentiepositie van het Nederlandse bedrijfsleven vergeleken met het buitenland minder werd. Toen bedrijven noodgedwongen wilden saneren vanwege de hoge lonen, gingen de vakbonden op hun achterste poten staan. Saneringen moesten gepaard gaan zonder gedwongen ontslagenen. De werkgevers hebben die situatie aangegrepen/misbruikt om goedkope gastarbeiders naar Nederland te halen.
huh, je bevestigd toch wat ik zeg .. dat links helemaal niet zo blij was met die import omdat het hun onderhandelingspositie ondermijnt ..
En dat dat 'noodgedwongen moeten saneren' ook maar een vorm van chantage was om de looneisen te drukken zou je zelf moeten kunnen bedenken, er was immers werk zat, genoeg om hele hordes uit het buitenland van werk te voorzien
pleased to meet you
pi_57846511
Wat mensen hier vergeten is dat we in NL een veelvoud aan mogelijkheden hebben. Wij zijn rijk en zij zijn arm. En o wee als iemand uit een arm gebied zijn lot wil verbeteren. Dan klagen de rijke westerlingen steen en been..

(En voor de mensen die roepen dat ze hun eigen land maar moeten opbouwen: Verrek zeg daar heb ik nog niet aan gedacht! Zo ff de situatie in mijn thuisland verbeteren. Zo moeijk is het toch niet om als individu say, Uganda uit het slop te trekken, nee, heel reele optie. )

De grenzen helemaal opengooien is geen optie natuurlijk. Dat is het zelfde als tijdens eeen scheepsramp honderd mensen op een reddingsboot laten, daar heeft niemand wat aan. Maar een paar mensen zicht op een toekomst bieden, dat is een morele verplichting! Ook al kost het dan een paar euro's meer belasting die we niet aan bier of een grotere auto uit kunnen geven.

Ik stoorde mij ook aan het 'liefdadigheids' diner van Riat verdonk, op een grote luxe boot. De gasten hadden 500 euro per stuk neergelegd om daar te eten. Ze dachten vast eij zijn rijk en zij zijn arm, laten we dat vooral zo houden..

Wat ik me verder nog afvraag is: waarom is reizen leuk?? Waarom gaan mensen naar Thailand of Egypte?? Daar kom je ook andere culturen tegen. En zoals ik uit allerlei 'multikul' topics hier op maak zijn andere culturen zwaar kut...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')