abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57845527
Niemand komt verder dan (afhaal)chinees, vietnamese loempia's en shoarmatenten als het gaat om de toegevoegde waarde van (niet westerse) allochtonen.
Daarom is multikul de overtreffende trap van flauwekul
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_57845617
Iemand moet toch de pizza's bezorgen?
Maar daar heb je 't wel ongeveer mee gehad.

Aan de andere kant... als we de kosten van allerlei uitkeringen en criminaliteit zouden kunnen vermijden, hadden we daarvoor ambtenaren de pizza's kunnen laten bezorgen, en zouden we nog geld overhouden, hmm..
pi_57845664
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:15 schreef Oud_student het volgende:
Niemand komt verder dan (afhaal)chinees, vietnamese loempia's en shoarmatenten als het gaat om de toegevoegde waarde van (niet westerse) allochtonen.
quote:
Op donderdag 3 april 2008 08:33 schreef Xith het volgende:
Ik vind dat een ieder die geen waarde toevoegt aan de maatschappij in financiele zin, het land uitgezet moet worden!
Zelfde geld natuurlijk ook voor gehandicapten, mensen zonder baan en ander tuig!
pi_57846073
Het gaat niet om westerse of niet-westerse allochtonen maar om laag of hoog opgeleide allochtonen. Laag opgeleide allochtonen kosten de gemeenschap per saldo geld, net als laag opgeleide autochtonen trouwens, omdat deze mensen een habbekrats aan premies en belasting betalen maar wel allerlei subsidies krijgen. Hoog opgeleide allochtonen en autochtonen betalen per saldo de rekening voor de laag opgeleiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door FeestNummer op 05-04-2008 11:15:20 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_57846111
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:15 schreef Oud_student het volgende:
Op de hoofdkantoren van multinationals als Philips, Shell of Unilever is de helft allochtoon en dan gaat het om academici die jaarlijks een grote zak geld bij de belasting mogen inleveren om mensen zoals jij te subsidieren.

Je verkoopt gewoon klinklare onzin als je beweert dat alle (niet-westerse) allochtonen ongeschoold zouden zijn en niets zouden bijdragen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_57846169
quote:
Op donderdag 3 april 2008 09:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik leid hieruit af dat westerse landen, waaronder dus ook Nederland, er economisch gezien belang bij hebben om remigratie te gaan stimuleren. Ik zou dat een goede zaak vinden. Niet zelden kunnen de niet-westerse allochtonen in het land van herkomst veel meer betekenen en voelen ze zich daar ook nog eens gelukkiger. Iedereen blijer.
De ervaring met eerdere remigratieprojecten is dat vooral hoog opgeleide jongeren daar gebruik van maken en laag opgeleiden niet. Je jaagt dan dus precies diegenen weg die per saldo geld opleveren en dat is dus niet zo snugger met de torenhoge kosten van de vergrijzing op komst. Soms is het verstandig eerst van te voren even na te denken.
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:14:29 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57846181
De niet-westerse allochtonen valt niets te verwijten.
De problemen zijn de schuld van de linksen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57846206
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:14 schreef SeLang het volgende:
De niet-westerse allochtonen valt niets te verwijten.
De problemen zijn de schuld van de linksen.
Mag ik er op wijzen dat NL dat laatste 30 jaar vrijwel permanent centrum-rechtse regeringen heeft gehad.
pi_57846309
quote:
Op donderdag 3 april 2008 08:33 schreef Xith het volgende:
Ik vind dat een ieder die geen waarde toevoegt aan de maatschappij in financiele zin, het land uitgezet moet worden!
Dat betekent dan dat ook alle autochtonen onder MBO-niveau weg moeten?
Die kosten de gemeenschap immers ook alleen maar geld.

Oveirgens kun je sowieso niemand met een NL-paspoort het land uitzetten, autochtoon noch allochtoon.
pi_57846319
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 01:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is niet mijn indruk. De Nederlandse arbeider wilde eind jaren 60 begin jaren 70 meer loon voor hetzelfde werk, waardoor de concurentiepositie van het Nederlandse bedrijfsleven vergeleken met het buitenland minder werd. Toen bedrijven noodgedwongen wilden saneren vanwege de hoge lonen, gingen de vakbonden op hun achterste poten staan. Saneringen moesten gepaard gaan zonder gedwongen ontslagenen. De werkgevers hebben die situatie aangegrepen/misbruikt om goedkope gastarbeiders naar Nederland te halen.
huh, je bevestigd toch wat ik zeg .. dat links helemaal niet zo blij was met die import omdat het hun onderhandelingspositie ondermijnt ..
En dat dat 'noodgedwongen moeten saneren' ook maar een vorm van chantage was om de looneisen te drukken zou je zelf moeten kunnen bedenken, er was immers werk zat, genoeg om hele hordes uit het buitenland van werk te voorzien
pleased to meet you
pi_57846511
Wat mensen hier vergeten is dat we in NL een veelvoud aan mogelijkheden hebben. Wij zijn rijk en zij zijn arm. En o wee als iemand uit een arm gebied zijn lot wil verbeteren. Dan klagen de rijke westerlingen steen en been..

(En voor de mensen die roepen dat ze hun eigen land maar moeten opbouwen: Verrek zeg daar heb ik nog niet aan gedacht! Zo ff de situatie in mijn thuisland verbeteren. Zo moeijk is het toch niet om als individu say, Uganda uit het slop te trekken, nee, heel reele optie. )

De grenzen helemaal opengooien is geen optie natuurlijk. Dat is het zelfde als tijdens eeen scheepsramp honderd mensen op een reddingsboot laten, daar heeft niemand wat aan. Maar een paar mensen zicht op een toekomst bieden, dat is een morele verplichting! Ook al kost het dan een paar euro's meer belasting die we niet aan bier of een grotere auto uit kunnen geven.

Ik stoorde mij ook aan het 'liefdadigheids' diner van Riat verdonk, op een grote luxe boot. De gasten hadden 500 euro per stuk neergelegd om daar te eten. Ze dachten vast eij zijn rijk en zij zijn arm, laten we dat vooral zo houden..

Wat ik me verder nog afvraag is: waarom is reizen leuk?? Waarom gaan mensen naar Thailand of Egypte?? Daar kom je ook andere culturen tegen. En zoals ik uit allerlei 'multikul' topics hier op maak zijn andere culturen zwaar kut...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')