Tja, want als je in het centrum van Amsterdam woont hoef je natuurlijk nooit buiten de stad te zijnquote:Op dinsdag 1 april 2008 14:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Welke godsgruwelijke tyfusmongool heeft, als ie in 't centrum van A'dam woont, in godsnaam een auto?!?!
Dan ben je ook wel een gigantische malloot hoor.
Eigen schuld.
Mensen die zich dat kunnen veroorloven, kunnen ook hun auto in een bewaakte parkeergarage zetten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:25 schreef Seneca het volgende:
Tja, want als je in het centrum van Amsterdam woont hoef je natuurlijk nooit buiten de stad te zijn
Mensen die zich dat kunnen veroorloven moeten vaak JUIST buiten de stad zijn. Dan is een auto wel zo handig.
FYI: buiten het centrum is ook geen ruimte.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:07 schreef Zjummie het volgende:
Zit niet te zeiken Spijkerbroek. In het centrum is geen ruimte, dus parkeren die mensen buiten de stad, WAAR WEL RUIMTE IS. Er is dus geen enkele aanleiding om daar betaald parkeren in te voeren. De enige reden is zakkenvullen over de ruggen van de centrumbewoners heen. Het is echt te zot woorden
Dichtbij werk, vrienden, veel te doen....quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:56 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij wordt wonen in Amsterdam langzamerhand onbetaalbaar. Je moet er maar willen wonen: onbereikbaar, dure huizen, hoge parkeertarieven, veel criminaliteit....
Dat is inderdaad nogal een kostbare grap. Zeker in de oudere wijken kosten 2 parkeerplaatsen per woning nogal een paar centen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 18:36 schreef kawotski het volgende:
Het is natuurlijk onmogelijk om aan je eigen burgers gratis een papiertje te verstrekken waarop staat dat je recht hebt op een parkeerplaats in je eigen stad..
het is een kostbare grap voor de plaatselijke schatkist ja. De gemiddelde gemeente garandeerd nl. niet een parkeerplaats al betaal je er grof voor (IMHO).quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nogal een kostbare grap. Zeker in de oudere wijken kosten 2 parkeerplaatsen per woning nogal een paar centen.
Hij kiest er zelf voor om in de Jordaan te wonen. Hij kan ook in de polder gaan wonen, daar kan ie z'n auto in z'n eigen garage zetten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:15 schreef Sora het volgende:
tja het is gewoon tuig daar in 't stadhuis. Een kennis van mij moet voor zijn werk regelmatig de polder in, met het OV is dat niet te doen. Auto is dan de enige oplossing, maar hij woont in de jordaan. Dat houd nu dus in dat hij altijd eerst 25 minuten binnen amsterdam met het OV moet naar z'n parkeerplaats en daar pas in zijn auto kan stappen. Hij wacht inmiddels al ruim 4 jaar op z'n vergunning maar zal toch echt nog even wat langer moeten wachten, door dit plan zal hij binnenkort z'n auto nog verder buiten de ring moeten parkeren. ronduit schandalig. En dan is het bijzonder jammer om te zien dat er van die nsb'rs in deze stad wonen die dit soort wanbeleid goedkeuren.
Komt omdat minimaal 2 parkeerplaatsen per woning in al bestaande wijken erg lastig te realiseren zonder bv al het openbare groen op te offerenquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:31 schreef kawotski het volgende:
[..]
het is een kostbare grap voor de plaatselijke schatkist ja. De gemiddelde gemeente garandeerd nl. niet een parkeerplaats al betaal je er grof voor (IMHO).
Inderdaad, in zo'n wijk wonen en buiten de stad werken op een slecht bereikbare locatie is niet erg snugger lijkt me zo.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij kiest er zelf voor om in de Jordaan te wonen. Hij kan ook in de polder gaan wonen, daar kan ie z'n auto in z'n eigen garage zetten.
Als je een beetje een fatsoenlijke plek hebt dat je daadwerkelijk 'huis' kan noemen in het centrum van Amsterdam heb je ook gewoon aan de Prinsengracht een garage onder je huis waar je altijd wel meerdere auto's kwijt kan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij kiest er zelf voor om in de Jordaan te wonen. Hij kan ook in de polder gaan wonen, daar kan ie z'n auto in z'n eigen garage zetten.
Tuurlijk, want 3 van de 5 dagen moet 'ie enkelt in hartje amsterdam zijn (kantoor zit op keizersgracht). Maar goed, enkelt omdat iemand dus in de jordaan woont moet hij maar kilometers reizen naar zijn parkeerplaats? Ik dacht dat we hier niet meer in de jaren '30 leefden waar alleen de rijken zich een auto konden veroorloven en iedereen mobiel kon zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij kiest er zelf voor om in de Jordaan te wonen. Hij kan ook in de polder gaan wonen, daar kan ie z'n auto in z'n eigen garage zetten.
zie post, kantoor zit vlakbij z'n huis.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, in zo'n wijk wonen en buiten de stad werken op een slecht bereikbare locatie is niet erg snugger lijkt me zo.
nieuws is geplaatst op 1 aprilquote:Op woensdag 2 april 2008 00:31 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Hihi, is dit echt een 1 april grap ? Zit ik me op te winden over niks
Wij pakken gewoon de tramquote:Op dinsdag 1 april 2008 17:56 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij wordt wonen in Amsterdam langzamerhand onbetaalbaar. Je moet er maar willen wonen: onbereikbaar, dure huizen, hoge parkeertarieven, veel criminaliteit....
Vraag en aanbod?quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Prima, jij vindt het geldklopperij.
Ik vind het vraag en aanbod, dus betalen.
Niet iedereen hoeft naar Nieuwegein en terug.quote:
Wat doet de landelijke politiek aan het bestuur van amsterdam..quote:Op woensdag 2 april 2008 12:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja, blijf maar klagen, allemaal. Echt weer Nederland op z'n smalst.
Start een politieke partij op die er iets aan kan doen. Maar nee, dat doen jullie niet. Stel je voor, zeg.
Blijf maar lekker zeiken, dan gaan de fatsoenlijke mensen wel door met normaal leven.
Daaag
Waar zeg ik dat het een partij in de landelijke politiek moet zijn?quote:Op woensdag 2 april 2008 13:15 schreef Metro2005 het volgende:
Wat doet de landelijke politiek aan het bestuur van amsterdam..
inderdaad: helemaal niks.
Wat heeft het voor zin om een lokale politieke partij te beginnen in Amsterdam? No way dat je de PVDA daar uit het zadel krijgt met zo'n enorme populatie allochtonen. Het is niet alsof bijv de VVD voorstander is van dit beleid, maar die krijgen geen meerderheid in het overwegend "linkse" amsterdam. Dat neemt niet weg dat dit wanbeleid een regelrecht drama is en dat mensen daar niet over mogen klagen.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het een partij in de landelijke politiek moet zijn?
Dank je voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:55 schreef Sora het volgende:
Wat heeft het voor zin om een lokale politieke partij te beginnen in Amsterdam? No way dat je de PVDA daar uit het zadel krijgt met zo'n enorme populatie allochtonen. Het is niet alsof bijv de VVD voorstander is van dit beleid, maar die krijgen geen meerderheid in het overwegend "linkse" amsterdam. Dat neemt niet weg dat dit wanbeleid een regelrecht drama is en dat mensen daar niet over mogen klagen.
Want het krijgen van een meerderheid in amsterdam is wel realistisch wou je zeggen? Je kan op zich ook gewoon stemmen op een partij die dit parkeerbeleid al wil aanpakken, maar als die ook geen meerderheid haalt heeft het niet zo heel veel zin om er nog een andere partij naast te zetten hmm?quote:Op woensdag 2 april 2008 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dank je voor het bevestigen van mijn punt.
Klagen dat iets niet goed is, maar er zelf niks aan doen "omdat je toch geen meerderheid krijgt" (heb je het al eens geprobeerd?) en daarover dan ook nog weer klagen.
Klaag maar fijn verder hoor.
't Is goed hoor. Blijf maar hangen in je wereldje.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:23 schreef Sora het volgende:
Want het krijgen van een meerderheid in amsterdam is wel realistisch wou je zeggen? Je kan op zich ook gewoon stemmen op een partij die dit parkeerbeleid al wil aanpakken, maar als die ook geen meerderheid haalt heeft het niet zo heel veel zin om er nog een andere partij naast te zetten hmm?
Vraag en aanbod in een zwaar door de overheid gereguleerd systeem...nee, jij snapt het.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Prima, jij vindt het geldklopperij.
Ik vind het vraag en aanbod, dus betalen.
quote:Op woensdag 2 april 2008 14:46 schreef HarryP het volgende:
Ach het is maar Amsterdam. Afsteken en afzinken.. Probleem opgelost.
Dan moet z'n baas maar een parkeerplaatsje of autotje regelenquote:
Kan je dat verhaal ook met goed fatsoen onderbouwen? Dit kan namelijk net zo goed op rechts corporatisme duiden. Nogal goedkoop dus.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:50 schreef Metro2005 het volgende:
ben echt blij dat ik er niet woon en / of hoef te komen. En @ Spijkerbroek, vraag en aanbod? waar. Alles wordt kunstmatig in stand gehouden door de gemeente daar. Huizen, parkeerplaatsen, wegen. Alles wordt door de gemeente en de overheid bepaalt. Ik zie hier absoluut 0,0 marktwerking.
Eerder een soort links communisme.
Nou ja echt heel raar Integendeel, het is logischquote:Op woensdag 2 april 2008 09:50 schreef Metro2005 het volgende:
En dat bedrijven er gaan zitten kan ik me al helemaal niet voorstellen, zeker als dit soort maatregelen ook nog doorgang vinden (mensen komen toch vaak van buiten de stad naar de industrieterreinen).
Amsterdam en zulk nieuws over auto's. Nee, dat is helaas gewoon waarquote:
Ja, want de Amsterdamse haven stelt natuurlijk niets voor. Het is slechts de zesde grootste haven van Europa.quote:Op donderdag 3 april 2008 09:05 schreef Semisane het volgende:
Rotterdam is met zijn haven daarvoor nou eenmaal vele malen beter op ingericht.
Het i schaap tot herder: Nieuwmarkt tot Westerkerk.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft naar Nieuwegein en terug.
Ik heb toch helemaal geen oordeel gegeven over de haven van Amsterdam?...of je moet Purmerend rekenen tot groot Amsterdam.quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, want de Amsterdamse haven stelt natuurlijk niets voor. Het is slechts de zesde grootste haven van Europa.
Kolder. Het werkelijke plan van wethouder "achterlijke idooot" is om nog meer geld binnen te slepen waarmee allerhande zielige allochtoontjes, parasieten en kunstenaartjes gefinancierd kunnen worden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:25 schreef misdaadforum het volgende:
Het nieuwe beleid is onderdeel van het plan voor schonere stadslucht van wethouder Tjeerd Herrema (PvdA), 'Voorrang voor een gezonde stad'.
Wat ben jij dom zeg. Vraag en aanbod is alleen van toepassing in een vrije markt. En dat is hier dus niet het geval he? Is het al eens bij je opgekomen dat het gebrek aan parkeerplaatsen een kunstmatig gecreeerde schaarste is? Dat er expres te weinig parkeerplaatsen aangelegd worden? Goh, zou de overheid hier een monopolie op hebben? Je bent niet zo'n helder licht, he?quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Prima, jij vindt het geldklopperij.
Ik vind het vraag en aanbod, dus betalen.
Grapjas, alsof Amsterdam buiten het centrum zo weinig ruimte heeft. Het is heus wel mogelijk om parkeerterreinen/-garages aan te leggen hoor, als je maar wilt. En dat willen ze in Amsterdam niet. Wat een zielige zooi daar, die gemeenteraad. Corruptie in de Bijlmer en oneindige linkse incompetentie, wat een feest!quote:
wat ik inderdaad al aangaf, de PVDA krijg je in Amsterdam nooit meer uit het zadel. aangezien het overgrote gedeelte van de allochtonen op hun stemt en de stad voor bijna de helft uit allochtonen bestaat, kan je dus zoals spijkerbroek zei wel een eigen partij oprichten, maar daar schiet je niets mee op. Tenzij je aangeeft allochtonen nog harder te gaan knuffelen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Grapjas, alsof Amsterdam buiten het centrum zo weinig ruimte heeft. Het is heus wel mogelijk om parkeerterreinen/-garages aan te leggen hoor, als je maar wilt. En dat willen ze in Amsterdam niet. Wat een zielige zooi daar, die gemeenteraad. Corruptie in de Bijlmer en oneindige linkse incompetentie, wat een feest!
Het grappige is trouwens dat het bestaansrecht van links in de grote steden te ontlenen is aan de grote groep allochtonen, die door de linksen zelf zijn binnen gehaald... Een vicieuze cirkel, of een neerwaarste spiraal. Het is maar hoe je het bekijkt.
Het klinkt bijna alsof ze blij moeten zijn dat aan hen gedacht wordtquote:Op dinsdag 1 april 2008 13:25 schreef misdaadforum het volgende:
''Het is echt een vergeten groep,'' zegt Hoolsema. ''Duizenden bewoners van het centrum kunnen nergens meer heen met hun auto. Ze parkeren ergens aan de rand van de stad om meestal met een vouwfietsje verder te gaan. En dat is nou precies zoals de milieuwethouders het graag zien!''
Nee, van de PvdA.quote:Op zaterdag 5 april 2008 09:55 schreef DennisMoore het volgende:
Ik begrijp dat het dus allemaal de schuld is van de allochtonen?
Geef ze allemaal een auto, zou ik zeggen.
Hoezo zou dit de schuld zijn van de allochtonen? het is de schuld van de gemeente, die voert dit wanbeleid. Ik zou als allochtoon ook stemmen op de partij die het beste voor mijn belangen opkomt. Ik zie niet in waarom je hun dit wanbeleid in de schoenen kan schuiven.quote:Op zaterdag 5 april 2008 09:55 schreef DennisMoore het volgende:
Ik begrijp dat het dus allemaal de schuld is van de allochtonen?
Geef ze allemaal een auto, zou ik zeggen.
Het IS geldklopperij.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Prima, jij vindt het geldklopperij.
Ik vind het vraag en aanbod, dus betalen.
Niet om het een of ander hoor flapdrol, maar Amsterdam is altijd een rooie stad geweest.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Grapjas, alsof Amsterdam buiten het centrum zo weinig ruimte heeft. Het is heus wel mogelijk om parkeerterreinen/-garages aan te leggen hoor, als je maar wilt. En dat willen ze in Amsterdam niet. Wat een zielige zooi daar, die gemeenteraad. Corruptie in de Bijlmer en oneindige linkse incompetentie, wat een feest!
Het grappige is trouwens dat het bestaansrecht van links in de grote steden te ontlenen is aan de grote groep allochtonen, die door de linksen zelf zijn binnen gehaald... Een vicieuze cirkel, of een neerwaarste spiraal. Het is maar hoe je het bekijkt.
Het kan wel maar kost heel veel geld, het is een keuzequote:Op vrijdag 4 april 2008 23:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Grapjas, alsof Amsterdam buiten het centrum zo weinig ruimte heeft. Het is heus wel mogelijk om parkeerterreinen/-garages aan te leggen hoor, als je maar wilt. En dat willen ze in Amsterdam niet. Wat een zielige zooi daar, die gemeenteraad. Corruptie in de Bijlmer en oneindige linkse incompetentie, wat een feest!
De linksen van VVD en CDAquote:Het grappige is trouwens dat het bestaansrecht van links in de grote steden te ontlenen is aan de grote groep allochtonen, die door de linksen zelf zijn binnen gehaald... Een vicieuze cirkel, of een neerwaarste spiraal. Het is maar hoe je het bekijkt.
Wat is jouw plan dan? toch maar de grachten vervangen door parkeerhavens?quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:51 schreef FJD het volgende:
Ach ja, eerst iedereen met een auto de binnenstad uitjagen en vervolgens over 10 jaar weer klagen dat de middenklasse uit Amsterdam is vertrokken![]()
Kortzichtige politiek
CDA + VVD zit in de oppositie, college word gevormd door Groenlinks en PVDA.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het kan wel maar kost heel veel geld, het is een keuze.
[..]
De linksen van VVD en CDA?
http://www.vvdcentrum.nl/artikel/375.htmquote:Het onderzoek bevestigt de vrees van de fractie dat ontdemping van de Westerstraat onoverkomelijke schade toebrengt aan de florerende middenstand en de succesvolle weekmarkten in de straat. Gezien de positieve reactie van het Dagelijks Bestuur voelt de VVD zich gesterkt in haar voorstel de Westerstraat als alternatief om te toveren tot een ‘Ramblas’ in de Jordaan met ondergronds parkeren, waar buurtbewoner en bezoeker kunnen flaneren, winkelen en verblijven, en waarmee het economisch potentieel van deze winkelstraat wordt versterkt. De Ramblas-variant kan bovendien rekenen op toenemende steun van buurtbewoners en ondernemers.
Dat je de echte binnenstad autoluw maakt daar kan ik me wel in vinden maar jij gelooft toch ook niet dat alles binnen de A10 autoluw moet worden gemaakt en anders zwaar belast moet worden omwille van het milieuquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:22 schreef du_ke het volgende:
Wat is jouw plan dan? toch maar de grachten vervangen door parkeerhavens?
Een stad als Amsterdam kampt nu eenmaal met een tekort aan grond en de grond die beschikbaar is levert met andere bestemmingen vele malen meer op dan als parkeerplaats.
Ah je kan dus alleen fatsoenlijk wonen als de gemeenschap 2 parkeerplaatsen voor je aanlegt, betaalt, onderhoudt etc etc?quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:32 schreef LoggedIn het volgende:
Het erge is dat dit maar een begin is. Alleen Amsterdam mijden is niet zon probleem, je gaat gewoon naar een andere stad die relatief goed met haar inwoners omgaat. Maar straks gaan ze in andere steden hetzelfde doen. En dan is het in Nederland gewoon niet meer mogelijk om fatsoenlijk te wonen.
Wat is er zo raar aan dat "de gemeenschap" geld neerlegt voor een fatsoenlijke infrastructuur die iedereen in staat stelt zich vrij te bewegen? En ja, ik vind dat wel van cruciaal belang. Ik heb liever dat de overheid een paar miljoen uitgeeft om te zorgen dat iedereen in Nederland gratis met goed fatsoen zn auto voor zn deur kan zetten, dan dat er een zooitje afrikaanse stammen dat geld krijgen om er weer een lading shit bij te kopen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah je kan dus alleen fatsoenlijk wonen als de gemeenschap 2 parkeerplaatsen voor je aanlegt, betaalt, onderhoudt etc etc?
Je auto bij je huis parkeren is geen onderdeel van de infrastructuur. Er zijn toch ook geen openbare fietsenstallingen in woonwijken?quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan dat "de gemeenschap" geld neerlegt voor een fatsoenlijke infrastructuur die iedereen in staat stelt zich vrij te bewegen? En ja, ik vind dat wel van cruciaal belang. Ik heb liever dat de overheid een paar miljoen uitgeeft om te zorgen dat iedereen in Nederland gratis met goed fatsoen zn auto voor zn deur kan zetten, dan dat er een zooitje afrikaanse stammen dat geld krijgen om er weer een lading shit bij te kopen.
Een typische Amsterdammer zonder auto. Nooit verder gekomen dan de A10-ringquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Ruimte in Nederland is schaars. Schaarse goederen zijn duur. Wet van vraag en aanbod.
Als de centrumbewoners hun auto gratis naast de deur willen parkeren, moeten ze maar naar Canada verhuizen.
En in grote(re) steden is bij binnenstedelijke nieuwbouwwoningen het meestal een eis dat het parkeren volledig op eigen terrein is (dan wel door huur of koop van een plek in een parkeergarage, maar er worden dus geen parkeervergunningen afgegeven bij nieuwbouwwoningen). En terecht.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:23 schreef du_ke het volgende:
Je hebt wel een paar jaarbudgetten van ontwikkelingshulp nodig om dit te kunnen betalen hoor.
Je moet dan namelijk halve steden gaan slopen omdat geen wijk van voor 1995 ooit aan die behoefte kan voldoen.
De overheid kan volgens mij niet veel meer doen dan voor nieuwe projecten strenge parkeernormen opleggen. Voor wat duurdere wijken is dat b.v. ruimte voor 2 auto's op eigen erf.
So true. Zeker op plekken waar de grondwaarde zo enorm hoog is als in Amsterdam. Het is zelfs egoistisch want op die manier zorg je voor een nog groter woningtekort.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:31 schreef du_ke het volgende:
Gebouwen vervangen door parkeerplaatsen is dan ook je reinste kapitaalvernietiging
Klopt, ik moet het zelf eisenquote:Op zaterdag 5 april 2008 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En in grote(re) steden is bij binnenstedelijke nieuwbouwwoningen het meestal een eis dat het parkeren volledig op eigen terrein is (dan wel door huur of koop van een plek in een parkeergarage, maar er worden dus geen parkeervergunningen afgegeven bij nieuwbouwwoningen). En terecht.
Ik werk buiten de ring, ik reis veel naar het buitenland..quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:26 schreef ACT-F het volgende:
Een typische Amsterdammer zonder auto. Nooit verder gekomen dan de A10-ring!
Kijk aan, het werkt net buiten de ring. En komt in allerlei landen. Nee dan weet je wel hoe Nederland er uit ziet. Bommetje vol natuurlijkquote:Op zondag 6 april 2008 13:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik werk buiten de ring, ik reis veel naar het buitenland..
En nee, ik heb geen auto; heb ik niet nodig.
ben geboren en getogen in Drenthe en heb in meerdere plaatsen gewoond in Nederland...quote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef ACT-F het volgende:
Kijk aan, het werkt net buiten de ring. En komt in allerlei landen. Nee dan weet je wel hoe Nederland er uit ziet. Bommetje vol natuurlijk
Dan weet je ook dat er ruimte zat is.quote:Op zondag 6 april 2008 16:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
ben geboren en getogen in Drenthe en heb in meerdere plaatsen gewoond in Nederland...
Niet in Amsterdam.quote:Op zondag 6 april 2008 19:26 schreef ACT-F het volgende:
Dan weet je ook dat er ruimte zat is.
en vervolgens rij je elke dag van Drenthe naar Amsterdam om daar te werken..quote:Op zondag 6 april 2008 21:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet in Amsterdam.
Als je je autootje zo graag gratis naast je deur wilt parkeren, dan verhuis je maar naar Drenthe.
Simpel toch?
Of je leest het topic ff door...quote:Op zondag 6 april 2008 22:22 schreef kawotski het volgende:
en vervolgens rij je elke dag van Drenthe naar Amsterdam om daar te werken..
En dan verwacht je dat je baas op zijn eigen terrein parkeerruimte voor je regeltquote:Op zondag 6 april 2008 22:22 schreef kawotski het volgende:
[..]
en vervolgens rij je elke dag van Drenthe naar Amsterdam om daar te werken..
Of je bouwt geen nieuwe panden meer in hartje Amsterdam. Na afbraak geen nieuw pand meer. En ja, da's klote als dat jouw duurbetaalde grond is, maar dat is het risico van speculeren.quote:Op zondag 6 april 2008 21:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet in Amsterdam.
Als je je autootje zo graag gratis naast je deur wilt parkeren, dan verhuis je maar naar Drenthe.
Simpel toch?
Waarom zou je waardevolle grond verspillen aan iets met zo weinig rendement? Iedereen die dat wil moet het vooral doen maar snugger lijkt het me zeker nietquote:Op maandag 7 april 2008 19:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Of je bouwt geen nieuwe panden meer in hartje Amsterdam. Na afbraak geen nieuw pand meer. En ja, da's klote als dat jouw duurbetaalde grond is, maar dat is het risico van speculeren.
Ja, er wordt ook zoveel afgebroken in Amsterdam-centrum.quote:Op maandag 7 april 2008 19:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Of je bouwt geen nieuwe panden meer in hartje Amsterdam. Na afbraak geen nieuw pand meer. En ja, da's klote als dat jouw duurbetaalde grond is, maar dat is het risico van speculeren.
volgens deze site http://www.erfpacht.amsterdam.nl/main.asp?action=display_data&item_id=23&name=pagina moeten we dan toch wel richting de 2000 ¤/m2 gaan denken. Bij een parkeerplek van 2,5 bij 5 meter hebben we het dan over 25.000 ¤ per parkeerplaats. En dan vergeten we nog even wat het bebouwen van die grond nog voor extra verkoopwaarde oplevert.quote:Op maandag 7 april 2008 20:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, er wordt ook zoveel afgebroken in Amsterdam-centrum.. En dan nog, enig idee hoe hoog de grondprijs daar is? Enig realisme is jou helemaal vreemd hè?
Je pleit ook voor het afschaffen van openbaar groen en kinderspeeltuintjes?quote:Op maandag 7 april 2008 20:02 schreef du_ke het volgende:
Waarom zou je waardevolle grond verspillen aan iets met zo weinig rendement? Iedereen die dat wil moet het vooral doen maar snugger lijkt het me zeker niet.
En wegen. Ook verspilling van ruimte.quote:Op maandag 7 april 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je pleit ook voor het afschaffen van openbaar groen en kinderspeeltuintjes?
Nee zeker niet.quote:Op maandag 7 april 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je pleit ook voor het afschaffen van openbaar groen en kinderspeeltuintjes?
Artis en het Vondelparkquote:Op maandag 7 april 2008 20:12 schreef Q. het volgende:
[..]
En wegen. Ook verspilling van ruimte.Hoeveel kinderspeeltuintjes zijn er in downtown amsterdam?
Waarschijnlijk omdat je vindt dat er voldoende groen en speeltuintjes zijn om aan de vraag te voldoen.quote:Op maandag 7 april 2008 20:13 schreef du_ke het volgende:
Nee zeker niet.
maar ik pleit ook niet voor het verbieden van het herbouwen van woningen waar gesloopt is om meer ruimte te maken voor openbaar groen en kinderspeeltuintjes. Dat is toch niet iets anders lijkt me zo.
Neuh niet direct.quote:Op maandag 7 april 2008 20:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je vindt dat er voldoende groen en speeltuintjes zijn om aan de vraag te voldoen.
Neehoor. Vervangen van bebouwing door andere functies die duidelijk minder opbrengen is over het algemeen financieel gezien niet zo slim.quote:Maar vervalt daarmee niet je financiële argument?
Maar wanneer jij van mening was geweest dat er te weinig groen en speeltuintjes waren, dan had je 't wél een goed idee gevonden.quote:Op maandag 7 april 2008 20:26 schreef du_ke het volgende:
Neehoor. Vervangen van bebouwing door andere functies die duidelijk minder opbrengen is over het algemeen financieel gezien niet zo slim.
Er is te weinig groen. Maar dan nog is het, zeker financieel, onnozel om er voor te pleiten om gebouwen te vervangen door groen.quote:Op maandag 7 april 2008 20:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Maar wanneer jij van mening was geweest dat er te weinig groen en speeltuintjes waren, dan had je 't wél een goed idee gevonden.
Neehoorquote:Daar gaat je argument.
Als er te weinig parkeerplaatsen zijn, dan moeten er nieuwe bij komen. Net zoals dat voor groen en speelplaatsen geldt. En dan bouwt men maar meer huizen erbij aan de rand van de stad, de mix moet in orde zijn.quote:Op maandag 7 april 2008 20:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er is te weinig groen. Maar dan nog is het, zeker financieel, onnozel om er voor te pleiten om gebouwen te vervangen door groen.
[..]
Neehoor. Maar jij bent wel voor die voorgestelde oplossing?
Tja sorry maar dat is economisch gezien nogal onbenullig. Maar goed ga gerust je gang met pogingen het voor elkaar te krijgen. Compleet kansloos maar doe je best zou ik zo zeggenquote:Op maandag 7 april 2008 20:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als er te weinig parkeerplaatsen zijn, dan moeten er nieuwe bij komen. Net zoals dat voor groen en speelplaatsen geldt. En dan bouwt men maar meer huizen erbij aan de rand van de stad, de mix moet in orde zijn.
De geconstrueerde prijs per vierkante meter is geen goede graadmeter.
Van de kosten? Die heb ik net al gegeven.quote:Op maandag 7 april 2008 21:36 schreef DennisMoore het volgende:
En nu nog een onderbouwing?
Neuh waarom zou alles aangepast moeten worden door de overheid in de openbare ruimte? Je kan er ook voor kiezen om met kleine kinderen niet in een centrumwijk te gaan wonen. Of wanneer je op een slecht bereikbare plek in de polder werkt zijn er slimmere plaatsen om te gaan wonen dan hartje Amsterdam. Niet alle functies passen overal, zo simpel is het. Of wou je toch maar de grachten dempen omdat die wel erg in de weg liggen voor het autoverkeer?quote:Als er te weinig speelplaatsen, groen of parkeerplaatsen zijn om een wijk 'leefbaar' te houden, dan dient dat aangepast te worden, zo eenvoudig is het.
En da's de grap. Als je in het bezit bent van zo'n duur pand (lees grond), dan zou ik maar heel zuinig op je pand zijn. Afgefikt? Jammer joh. Grond c.q. een huis kopen is speculeren. En speculeren betekent niet automatisch winst, maar het kan ook verlies betekenen, zeker met een uitsterfbeleid. Dat in het achterhoofd houdend zakken de grondprijzen op zo'n locatie vanwege het risico dat bouwgrond zijn bestemming kwijt kan raken.quote:Op maandag 7 april 2008 20:02 schreef du_ke het volgende:
Waarom zou je waardevolle grond verspillen aan iets met zo weinig rendement? Iedereen die dat wil moet het vooral doen maar snugger lijkt het me zeker niet.
Je zou toch ook kunnen denken dat prijzen van huizen mét parkeerplaats nog veel harder zullen stijgen, en een bepaald type mensen aantrekken?quote:Op maandag 7 april 2008 21:48 schreef ACT-F het volgende:
Dat een rigoreuze maatregel als een uitsterfbeleid niet toegepast wordt is heel simpel. Het kost de gemeente geld als de schaarste verdwijnt. Daarom zorgen gemeenten er juist voor dat er schaarste gecreëerd wordt door zoveel mogelijk oppervlak vol te bouwen en weinig parkeerruimte over te laten, want dat is kassa. Geheel tegen de wens van de burger in, want die wil maar al te graag een betaalbaar stukje grond en gratis parkeren.
Nee maar kortzichtig gebouwen vervangen door parkeerplaatsen lijkt me ook niet alles. Of ken je de zeer geslaagde "moderniserings- en saneringsprojecten" in den lande uit b.v. de jaren '60 en '70 niet? Kaalslag en vervolgens of niet of op compleet andere schaal terugbouwen levert veelal niet echt juweeltjes opquote:Op maandag 7 april 2008 21:48 schreef DennisMoore het volgende:
Tja, nooit aanpassingen in steden doen dan? Niks plannen? Infrastructuur uit de middeleeuwen zou nog steeds prima zijn?
Dan nog vind ik herstel van waardevolle gebouwen logischer dan domweg overal tussenweg slopen. En wat is je einddoel van je uitsterfbeleid 1 grote parkeerplaats?quote:Op maandag 7 april 2008 21:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En da's de grap. Als je in het bezit bent van zo'n duur pand (lees grond), dan zou ik maar heel zuinig op je pand zijn. Afgefikt? Jammer joh. Grond c.q. een huis kopen is speculeren. En speculeren betekent niet automatisch winst, maar het kan ook verlies betekenen, zeker met een uitsterfbeleid. Dat in het achterhoofd houdend zakken de grondprijzen op zo'n locatie vanwege het risico dat bouwgrond zijn bestemming kwijt kan raken.
Heb je ergens een goede onderbouwing waaruit blijkt dat die prijs ook op zou kunnen gaan voor hartje Amsterdam? Dus vergeleken met grondprijzen in redelijk grote steden in ontwikkelde landen? De grond in en rond steden is namelijk altijd stukken duurder dan pakweg een ha bietenland in het Oldambt. Overigens is ook in Amsterdam de grondprijs maar een bescheiden deel van de totale prijs van een gebouw.quote:De waarde van de grond wordt in Nederland grotendeels bepaald door het overheidsbeleid. De economische waarde van een stuk grond is echt niet meer dan ¤2 à ¤3 per vierkante meter.
De rode lijn was een idee van Pronk maar nooit omgezet in beleid. De nieuwe WRO biedt veel ruimte voor maatwerk en flexibiliteit.quote:Zodra je ¤2000 neertelt voor een stuk vierkante meter grond in hartje A'dam bega je te allen tijd het risico dat deze tot een minimum in waarde zakt. Procentueel is die kans klein, maar het is altijd aanwezig. Zoals woekerwinsten gemaakt kunnen worden als een stuk grond een bouwbestemming krijgt kan er verlies geleden worden als een stuk grond z'n bouwbestemming verliest. Dat klinkt misschien onmogelijk in jouw oren, maar in de dagelijkse praktijk komt het heel vaak voor. Neem bijvoorbeeld de z.g.n. rode lijn. Deze lijn bepaalt dat je niet mag (her)bouwen voorbij een denkbeeldige lijn, meestal een bepaalde afstand vanaf de weg of rand van je kavel. Deze lijn wordt wel eens verschoven om bijvoorbeeld een toekomstige wegverbreding mogelijk te maken, of de zichtlijnen voor het verkeer te verbeteren.
Ach daar ben ik niet zo bang voor. Liever dat ze rustig doorgaan op de ingeslagen weg met doordachte stadsuitbreidingen dan zoals in de jaren 50-60 domweg aan het slopen slaan.quote:Dat een rigoreuze maatregel als een uitsterfbeleid niet toegepast wordt is heel simpel. Het kost de gemeente geld als de schaarste verdwijnt. Daarom zorgen gemeenten er juist voor dat er schaarste gecreëerd wordt door zoveel mogelijk oppervlak vol te bouwen en weinig parkeerruimte over te laten, want dat is kassa. Geheel tegen de wens van de burger in, want die wil maar al te graag een betaalbaar stukje grond en gratis parkeren.
Oh, puhlease.quote:Op maandag 7 april 2008 22:26 schreef du_ke het volgende:
En wat is je einddoel van je uitsterfbeleid 1 grote parkeerplaats?
En als er geen ruimte is, wat dan?quote:Op maandag 7 april 2008 21:36 schreef DennisMoore het volgende:
En nu nog een onderbouwing?
Als er te weinig speelplaatsen, groen of parkeerplaatsen zijn om een wijk 'leefbaar' te houden, dan dient dat aangepast te worden, zo eenvoudig is het.
Voor nieuwbouw wordt er over het algemeen dan ook parkeernorm op eigen grond van 1,6 (voor sociale huur/koop) - zeker 2 auto's per woning opgelegd. Als een projectontwikkelaar daar niet aan wil voldoen kunnen ze bouwen vergeten. voor nieuwe gebouwen is dat logisch maar om nu in bestaande wijken grote delen van de bebouwing eruit te slopen ten bate van parkeerplaatsen lijkt me niet handig.quote:Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je zou toch ook kunnen denken dat prijzen van huizen mét parkeerplaats nog veel harder zullen stijgen, en een bepaald type mensen aantrekken?
Lijkt me ook wel voordelig voor de gemeente eigenlijk.
Is de stad niet uit te breiden? Maal 't Markermeer maar droog.quote:Op maandag 7 april 2008 22:29 schreef Wombcat het volgende:
En als er geen ruimte is, wat dan?
En wie moet het betalen?
Wel eens van planschade gehoord?quote:Op maandag 7 april 2008 21:48 schreef ACT-F het volgende:
Zoals woekerwinsten gemaakt kunnen worden als een stuk grond een bouwbestemming krijgt kan er verlies geleden worden als een stuk grond z'n bouwbestemming verliest. Dat klinkt misschien onmogelijk in jouw oren, maar in de dagelijkse praktijk komt het heel vaak voor.
Hij pleit voor een uitsterfbeleid waarbij iedere gesloopte of afgebrande woning of bedrijf vervangen moet worden door een parkeerplaats. Dat lijkt mij dom en kortzichtig.quote:Op maandag 7 april 2008 22:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, puhlease.
En niemand pleit voor 'domweg' en 'kortzichtig'.
quote:Blijkbaar heb je dat soort retorische trucjes nodig. Zwak.
Dat zorgt voor meer parkeerruimte in de Jordaan of het Centrum?quote:Op maandag 7 april 2008 22:33 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is de stad niet uit te breiden? Maal 't Markermeer maar droog.
Het was een reactie op een post van je dat "als een wijk te weinig parkeerplaatsen of groen heeft, dat aangepast moet worden."quote:Op maandag 7 april 2008 22:33 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is de stad niet uit te breiden? Maal 't Markermeer maar droog.
Wie heeft het over 'grote delen'? Wie heeft het over 'eruit slopen'?quote:Op maandag 7 april 2008 22:30 schreef du_ke het volgende:
Voor nieuwbouw wordt er over het algemeen dan ook parkeernorm op eigen grond van 1,6 (voor sociale huur/koop) - zeker 2 auto's per woning opgelegd. Als een projectontwikkelaar daar niet aan wil voldoen kunnen ze bouwen vergeten. voor nieuwe gebouwen is dat logisch maar om nu in bestaande wijken grote delen van de bebouwing eruit te slopen ten bate van parkeerplaatsen lijkt me niet handig.
Als je op den duur huizen 'verplaatst' naar minder dicht bevolkte gebieden: ja.quote:Op maandag 7 april 2008 22:34 schreef du_ke het volgende:
Dat zorgt voor meer parkeerruimte in de Jordaan of het Centrum?
Om er nog maar over te zwijgen dat het dan een jaartje of 100 duurt voor je in hartje Amsterdam wél voldoende parkeerruimte hebt.quote:Op maandag 7 april 2008 22:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij pleit voor een uitsterfbeleid waarbij iedere gesloopte of afgebrande woning of bedrijf vervangen moet worden door een parkeerplaats. Dat lijkt mij dom en kortzichtig.
Je wilt toch voldoende ruimte voor parkeren? Dat is 2 auto's per huishouden minimaal. Dan mag jij ons vertellen hoe je die ergens kwijt wilt zonder flink te gaan slopen. Als je gemiddelde rijtjeshuizen neemt moet je er elke 5-10 wel een tussenuit slopen en als we over appartementen praten neemt het percentage sloop alleen maar toe.quote:Op maandag 7 april 2008 22:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wie heeft het over 'grote delen'? Wie heeft het over 'eruit slopen'?
Je wilt niet weten hoe vervelend onteigeningsprocedures zijn. Zeker voor een doel waar z'n buren ook nog eens een flinke planschadeclaim voor uit zullen laten gaan.quote:En wat is 'niet handig'? De huidige situatie met wachtlijsten voor parkeervergunningen, bewoners die van gekkigheid niet weten op welk industrieterrein ze hun auto nog kwijtkunnen? Da's wél handig? Simpelweg zeggen: Verhuis dan maar naar de polder? Is dát handig?
Eruit slopen dus.quote:Op maandag 7 april 2008 22:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als je op den duur huizen 'verplaatst' naar minder dicht bevolkte gebieden: ja.
Daarom het is nogal een heilloze weg. Maar leuk dat er nog fanatieke volgenlingen van Hendrik Kaasjager zijnquote:Op maandag 7 april 2008 22:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om er nog maar over te zwijgen dat het dan een jaartje of 100 duurt voor je in hartje Amsterdam wél voldoende parkeerruimte hebt.
Waar ik er dan weer geen rekening mee houdt dat waarschijnlijk 75% van de binnenstad monument of beschermd stadsgezicht is, en je er dus niet eens iets anders mee mág.
Moet je ondergronds gaan. Was een tijdje geleden iemand die een idee had om dat in Amsterdam grootschalig te gaan doen. Lijkt mij een beetje prijzig alleen (drassige grond is niet ideaal om ondergronds te bouwen, om er nog maar over te zwijgen dat als er al iets boven de grond staat, ondergronds bouwen lastig is. Maar diegene wilde geloof ik onder de grachten bouwen. Die kun je natuurlijk tijdelijk droog maken. Maar ook dat lijkt me weer praktisch wat lastig uitvoerbaar).quote:Op maandag 7 april 2008 22:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je wilt toch voldoende ruimte voor parkeren? Dat is 2 auto's per huishouden minimaal. Dan mag jij ons vertellen hoe je die ergens kwijt wilt zonder flink te gaan slopen. Als je gemiddelde rijtjeshuizen neemt moet je er elke 5-10 wel een tussenuit slopen en als we over appartementen praten neemt het percentage sloop alleen maar toe.
Maar goed overtuig ons maar van het tegendeel, dat je veel meer parkeerruimte krijgt zonder sloop. Daar is vast vraag naar.
Ja heb het plan gezien (van een of andere grote bouwondernemening). Leuk om eens een studie aan te besteden maar inderdaad nogal prijzig en bewerkelijk gok ikquote:Op maandag 7 april 2008 22:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Moet je ondergronds gaan. Was een tijdje geleden iemand die een idee had om dat in Amsterdam grootschalig te gaan doen. Lijkt mij een beetje prijzig alleen (drassige grond is niet ideaal om ondergronds te bouwen, om er nog maar over te zwijgen dat als er al iets boven de grond staat, ondergronds bouwen lastig is. Maar diegene wilde geloof ik onder de grachten bouwen. Die kun je natuurlijk tijdelijk droog maken. Maar ook dat lijkt me weer praktisch wat lastig uitvoerbaar).
Er staat me bij dat er ook iets gezegd werd dat "we onze nek maar eens moeten uitsteken." Meestal als (grote) ondernemers daarmee komen, bedoelen ze dat de overheid maar eens flink moet bijspringen, want het is zo goed voor de stad/het land.quote:Op maandag 7 april 2008 22:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja heb het plan gezien (van een of andere grote bouwondernemening). Leuk om eens een studie aan te besteden maar inderdaad nogal prijzig en bewerkelijk gok ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |