abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57859019
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 22:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En in grote(re) steden is bij binnenstedelijke nieuwbouwwoningen het meestal een eis dat het parkeren volledig op eigen terrein is (dan wel door huur of koop van een plek in een parkeergarage, maar er worden dus geen parkeervergunningen afgegeven bij nieuwbouwwoningen). En terecht.
Klopt, ik moet het zelf eisen . Plannen die niet minimaal aan de parkeernorm voldoen komen er simpelweg niet door.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57867608
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 22:26 schreef ACT-F het volgende:
Een typische Amsterdammer zonder auto. Nooit verder gekomen dan de A10-ring !
Ik werk buiten de ring, ik reis veel naar het buitenland..
En nee, ik heb geen auto; heb ik niet nodig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 6 april 2008 @ 14:43:00 #78
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_57868894
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik werk buiten de ring, ik reis veel naar het buitenland..
En nee, ik heb geen auto; heb ik niet nodig.
Kijk aan, het werkt net buiten de ring. En komt in allerlei landen. Nee dan weet je wel hoe Nederland er uit ziet. Bommetje vol natuurlijk
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_57870957
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef ACT-F het volgende:
Kijk aan, het werkt net buiten de ring. En komt in allerlei landen. Nee dan weet je wel hoe Nederland er uit ziet. Bommetje vol natuurlijk
ben geboren en getogen in Drenthe en heb in meerdere plaatsen gewoond in Nederland...
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 6 april 2008 @ 19:26:31 #80
24533 ACT-F
pi_57874810
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

ben geboren en getogen in Drenthe en heb in meerdere plaatsen gewoond in Nederland...
Dan weet je ook dat er ruimte zat is.
pi_57876883
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:26 schreef ACT-F het volgende:
Dan weet je ook dat er ruimte zat is.
Niet in Amsterdam.
Als je je autootje zo graag gratis naast je deur wilt parkeren, dan verhuis je maar naar Drenthe.
Simpel toch?
  zondag 6 april 2008 @ 21:16:36 #82
141482 Q.
JurassiQ
pi_57877071
Of je auto in Drente parkeren, daar is ruimte zat!
For great justice!
  zondag 6 april 2008 @ 22:22:39 #83
132605 kawotski
Il Dottore
pi_57878609
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet in Amsterdam.
Als je je autootje zo graag gratis naast je deur wilt parkeren, dan verhuis je maar naar Drenthe.
Simpel toch?
en vervolgens rij je elke dag van Drenthe naar Amsterdam om daar te werken..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57879423
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:22 schreef kawotski het volgende:
Of je leest het topic ff door...
pi_57879799
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:22 schreef kawotski het volgende:

[..]

En dan verwacht je dat je baas op zijn eigen terrein parkeerruimte voor je regelt .
  maandag 7 april 2008 @ 19:38:45 #86
24533 ACT-F
pi_57895173
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet in Amsterdam.
Simpel toch?
Of je bouwt geen nieuwe panden meer in hartje Amsterdam. Na afbraak geen nieuw pand meer. En ja, da's klote als dat jouw duurbetaalde grond is, maar dat is het risico van speculeren.
pi_57895717
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Of je bouwt geen nieuwe panden meer in hartje Amsterdam. Na afbraak geen nieuw pand meer. En ja, da's klote als dat jouw duurbetaalde grond is, maar dat is het risico van speculeren.
Waarom zou je waardevolle grond verspillen aan iets met zo weinig rendement? Iedereen die dat wil moet het vooral doen maar snugger lijkt het me zeker niet .
  maandag 7 april 2008 @ 20:03:54 #88
141482 Q.
JurassiQ
pi_57895755
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ja, er wordt ook zoveel afgebroken in Amsterdam-centrum. . En dan nog, enig idee hoe hoog de grondprijs daar is? Enig realisme is jou helemaal vreemd hè?
For great justice!
pi_57895869
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, er wordt ook zoveel afgebroken in Amsterdam-centrum. . En dan nog, enig idee hoe hoog de grondprijs daar is? Enig realisme is jou helemaal vreemd hè?
volgens deze site http://www.erfpacht.amsterdam.nl/main.asp?action=display_data&item_id=23&name=pagina moeten we dan toch wel richting de 2000 ¤/m2 gaan denken. Bij een parkeerplek van 2,5 bij 5 meter hebben we het dan over 25.000 ¤ per parkeerplaats. En dan vergeten we nog even wat het bebouwen van die grond nog voor extra verkoopwaarde oplevert.
Laat hem maar lekker pandjes opkopen om af te breken .
pi_57895890
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:02 schreef du_ke het volgende:

Waarom zou je waardevolle grond verspillen aan iets met zo weinig rendement? Iedereen die dat wil moet het vooral doen maar snugger lijkt het me zeker niet .
Je pleit ook voor het afschaffen van openbaar groen en kinderspeeltuintjes?
  maandag 7 april 2008 @ 20:12:41 #91
141482 Q.
JurassiQ
pi_57895936
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En wegen. Ook verspilling van ruimte. Hoeveel kinderspeeltuintjes zijn er in downtown amsterdam?
For great justice!
pi_57895967
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee zeker niet.

maar ik pleit ook niet voor het verbieden van het herbouwen van woningen waar gesloopt is om meer ruimte te maken voor openbaar groen en kinderspeeltuintjes. Dat is toch niet iets anders lijkt me zo .
pi_57895999
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:12 schreef Q. het volgende:

[..]

En wegen. Ook verspilling van ruimte. Hoeveel kinderspeeltuintjes zijn er in downtown amsterdam?
Artis en het Vondelpark .
pi_57896128
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:13 schreef du_ke het volgende:

Nee zeker niet.

maar ik pleit ook niet voor het verbieden van het herbouwen van woningen waar gesloopt is om meer ruimte te maken voor openbaar groen en kinderspeeltuintjes. Dat is toch niet iets anders lijkt me zo .
Waarschijnlijk omdat je vindt dat er voldoende groen en speeltuintjes zijn om aan de vraag te voldoen.

Maar vervalt daarmee niet je financiële argument?
pi_57896201
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je vindt dat er voldoende groen en speeltuintjes zijn om aan de vraag te voldoen.
Neuh niet direct.
quote:
Maar vervalt daarmee niet je financiële argument?
Neehoor. Vervangen van bebouwing door andere functies die duidelijk minder opbrengen is over het algemeen financieel gezien niet zo slim.
pi_57896357
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:26 schreef du_ke het volgende:

Neehoor. Vervangen van bebouwing door andere functies die duidelijk minder opbrengen is over het algemeen financieel gezien niet zo slim.
Maar wanneer jij van mening was geweest dat er te weinig groen en speeltuintjes waren, dan had je 't wél een goed idee gevonden.

Daar gaat je argument .
pi_57896391
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar wanneer jij van mening was geweest dat er te weinig groen en speeltuintjes waren, dan had je 't wél een goed idee gevonden.
Er is te weinig groen. Maar dan nog is het, zeker financieel, onnozel om er voor te pleiten om gebouwen te vervangen door groen.
quote:
Daar gaat je argument .
Neehoor . Maar jij bent wel voor die voorgestelde oplossing?
pi_57896830
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is te weinig groen. Maar dan nog is het, zeker financieel, onnozel om er voor te pleiten om gebouwen te vervangen door groen.
[..]

Neehoor . Maar jij bent wel voor die voorgestelde oplossing?
Als er te weinig parkeerplaatsen zijn, dan moeten er nieuwe bij komen. Net zoals dat voor groen en speelplaatsen geldt. En dan bouwt men maar meer huizen erbij aan de rand van de stad, de mix moet in orde zijn.

De geconstrueerde prijs per vierkante meter is geen goede graadmeter.
pi_57897548
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als er te weinig parkeerplaatsen zijn, dan moeten er nieuwe bij komen. Net zoals dat voor groen en speelplaatsen geldt. En dan bouwt men maar meer huizen erbij aan de rand van de stad, de mix moet in orde zijn.

De geconstrueerde prijs per vierkante meter is geen goede graadmeter.
Tja sorry maar dat is economisch gezien nogal onbenullig. Maar goed ga gerust je gang met pogingen het voor elkaar te krijgen. Compleet kansloos maar doe je best zou ik zo zeggen .

En economische haalbaarheid lijkt me wel degelijk een belangrijk argument om bepaalde zaken wel of niet te willen
pi_57897709
En nu nog een onderbouwing?

Als er te weinig speelplaatsen, groen of parkeerplaatsen zijn om een wijk 'leefbaar' te houden, dan dient dat aangepast te worden, zo eenvoudig is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')