Grapjas, alsof Amsterdam buiten het centrum zo weinig ruimte heeft. Het is heus wel mogelijk om parkeerterreinen/-garages aan te leggen hoor, als je maar wilt. En dat willen ze in Amsterdam niet. Wat een zielige zooi daar, die gemeenteraad. Corruptie in de Bijlmer en oneindige linkse incompetentie, wat een feest!quote:
wat ik inderdaad al aangaf, de PVDA krijg je in Amsterdam nooit meer uit het zadel. aangezien het overgrote gedeelte van de allochtonen op hun stemt en de stad voor bijna de helft uit allochtonen bestaat, kan je dus zoals spijkerbroek zei wel een eigen partij oprichten, maar daar schiet je niets mee op. Tenzij je aangeeft allochtonen nog harder te gaan knuffelen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Grapjas, alsof Amsterdam buiten het centrum zo weinig ruimte heeft. Het is heus wel mogelijk om parkeerterreinen/-garages aan te leggen hoor, als je maar wilt. En dat willen ze in Amsterdam niet. Wat een zielige zooi daar, die gemeenteraad. Corruptie in de Bijlmer en oneindige linkse incompetentie, wat een feest!
Het grappige is trouwens dat het bestaansrecht van links in de grote steden te ontlenen is aan de grote groep allochtonen, die door de linksen zelf zijn binnen gehaald... Een vicieuze cirkel, of een neerwaarste spiraal. Het is maar hoe je het bekijkt.
Het klinkt bijna alsof ze blij moeten zijn dat aan hen gedacht wordtquote:Op dinsdag 1 april 2008 13:25 schreef misdaadforum het volgende:
''Het is echt een vergeten groep,'' zegt Hoolsema. ''Duizenden bewoners van het centrum kunnen nergens meer heen met hun auto. Ze parkeren ergens aan de rand van de stad om meestal met een vouwfietsje verder te gaan. En dat is nou precies zoals de milieuwethouders het graag zien!''
Nee, van de PvdA.quote:Op zaterdag 5 april 2008 09:55 schreef DennisMoore het volgende:
Ik begrijp dat het dus allemaal de schuld is van de allochtonen?
Geef ze allemaal een auto, zou ik zeggen.
Hoezo zou dit de schuld zijn van de allochtonen? het is de schuld van de gemeente, die voert dit wanbeleid. Ik zou als allochtoon ook stemmen op de partij die het beste voor mijn belangen opkomt. Ik zie niet in waarom je hun dit wanbeleid in de schoenen kan schuiven.quote:Op zaterdag 5 april 2008 09:55 schreef DennisMoore het volgende:
Ik begrijp dat het dus allemaal de schuld is van de allochtonen?
Geef ze allemaal een auto, zou ik zeggen.
Het IS geldklopperij.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Prima, jij vindt het geldklopperij.
Ik vind het vraag en aanbod, dus betalen.
Niet om het een of ander hoor flapdrol, maar Amsterdam is altijd een rooie stad geweest.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Grapjas, alsof Amsterdam buiten het centrum zo weinig ruimte heeft. Het is heus wel mogelijk om parkeerterreinen/-garages aan te leggen hoor, als je maar wilt. En dat willen ze in Amsterdam niet. Wat een zielige zooi daar, die gemeenteraad. Corruptie in de Bijlmer en oneindige linkse incompetentie, wat een feest!
Het grappige is trouwens dat het bestaansrecht van links in de grote steden te ontlenen is aan de grote groep allochtonen, die door de linksen zelf zijn binnen gehaald... Een vicieuze cirkel, of een neerwaarste spiraal. Het is maar hoe je het bekijkt.
Het kan wel maar kost heel veel geld, het is een keuzequote:Op vrijdag 4 april 2008 23:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Grapjas, alsof Amsterdam buiten het centrum zo weinig ruimte heeft. Het is heus wel mogelijk om parkeerterreinen/-garages aan te leggen hoor, als je maar wilt. En dat willen ze in Amsterdam niet. Wat een zielige zooi daar, die gemeenteraad. Corruptie in de Bijlmer en oneindige linkse incompetentie, wat een feest!
De linksen van VVD en CDAquote:Het grappige is trouwens dat het bestaansrecht van links in de grote steden te ontlenen is aan de grote groep allochtonen, die door de linksen zelf zijn binnen gehaald... Een vicieuze cirkel, of een neerwaarste spiraal. Het is maar hoe je het bekijkt.
Wat is jouw plan dan? toch maar de grachten vervangen door parkeerhavens?quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:51 schreef FJD het volgende:
Ach ja, eerst iedereen met een auto de binnenstad uitjagen en vervolgens over 10 jaar weer klagen dat de middenklasse uit Amsterdam is vertrokken![]()
Kortzichtige politiek
CDA + VVD zit in de oppositie, college word gevormd door Groenlinks en PVDA.quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het kan wel maar kost heel veel geld, het is een keuze.
[..]
De linksen van VVD en CDA?
http://www.vvdcentrum.nl/artikel/375.htmquote:Het onderzoek bevestigt de vrees van de fractie dat ontdemping van de Westerstraat onoverkomelijke schade toebrengt aan de florerende middenstand en de succesvolle weekmarkten in de straat. Gezien de positieve reactie van het Dagelijks Bestuur voelt de VVD zich gesterkt in haar voorstel de Westerstraat als alternatief om te toveren tot een ‘Ramblas’ in de Jordaan met ondergronds parkeren, waar buurtbewoner en bezoeker kunnen flaneren, winkelen en verblijven, en waarmee het economisch potentieel van deze winkelstraat wordt versterkt. De Ramblas-variant kan bovendien rekenen op toenemende steun van buurtbewoners en ondernemers.
Dat je de echte binnenstad autoluw maakt daar kan ik me wel in vinden maar jij gelooft toch ook niet dat alles binnen de A10 autoluw moet worden gemaakt en anders zwaar belast moet worden omwille van het milieuquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:22 schreef du_ke het volgende:
Wat is jouw plan dan? toch maar de grachten vervangen door parkeerhavens?
Een stad als Amsterdam kampt nu eenmaal met een tekort aan grond en de grond die beschikbaar is levert met andere bestemmingen vele malen meer op dan als parkeerplaats.
Ah je kan dus alleen fatsoenlijk wonen als de gemeenschap 2 parkeerplaatsen voor je aanlegt, betaalt, onderhoudt etc etc?quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:32 schreef LoggedIn het volgende:
Het erge is dat dit maar een begin is. Alleen Amsterdam mijden is niet zon probleem, je gaat gewoon naar een andere stad die relatief goed met haar inwoners omgaat. Maar straks gaan ze in andere steden hetzelfde doen. En dan is het in Nederland gewoon niet meer mogelijk om fatsoenlijk te wonen.
Wat is er zo raar aan dat "de gemeenschap" geld neerlegt voor een fatsoenlijke infrastructuur die iedereen in staat stelt zich vrij te bewegen? En ja, ik vind dat wel van cruciaal belang. Ik heb liever dat de overheid een paar miljoen uitgeeft om te zorgen dat iedereen in Nederland gratis met goed fatsoen zn auto voor zn deur kan zetten, dan dat er een zooitje afrikaanse stammen dat geld krijgen om er weer een lading shit bij te kopen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah je kan dus alleen fatsoenlijk wonen als de gemeenschap 2 parkeerplaatsen voor je aanlegt, betaalt, onderhoudt etc etc?
Je auto bij je huis parkeren is geen onderdeel van de infrastructuur. Er zijn toch ook geen openbare fietsenstallingen in woonwijken?quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan dat "de gemeenschap" geld neerlegt voor een fatsoenlijke infrastructuur die iedereen in staat stelt zich vrij te bewegen? En ja, ik vind dat wel van cruciaal belang. Ik heb liever dat de overheid een paar miljoen uitgeeft om te zorgen dat iedereen in Nederland gratis met goed fatsoen zn auto voor zn deur kan zetten, dan dat er een zooitje afrikaanse stammen dat geld krijgen om er weer een lading shit bij te kopen.
Een typische Amsterdammer zonder auto. Nooit verder gekomen dan de A10-ringquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Ruimte in Nederland is schaars. Schaarse goederen zijn duur. Wet van vraag en aanbod.
Als de centrumbewoners hun auto gratis naast de deur willen parkeren, moeten ze maar naar Canada verhuizen.
En in grote(re) steden is bij binnenstedelijke nieuwbouwwoningen het meestal een eis dat het parkeren volledig op eigen terrein is (dan wel door huur of koop van een plek in een parkeergarage, maar er worden dus geen parkeervergunningen afgegeven bij nieuwbouwwoningen). En terecht.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:23 schreef du_ke het volgende:
Je hebt wel een paar jaarbudgetten van ontwikkelingshulp nodig om dit te kunnen betalen hoor.
Je moet dan namelijk halve steden gaan slopen omdat geen wijk van voor 1995 ooit aan die behoefte kan voldoen.
De overheid kan volgens mij niet veel meer doen dan voor nieuwe projecten strenge parkeernormen opleggen. Voor wat duurdere wijken is dat b.v. ruimte voor 2 auto's op eigen erf.
So true. Zeker op plekken waar de grondwaarde zo enorm hoog is als in Amsterdam. Het is zelfs egoistisch want op die manier zorg je voor een nog groter woningtekort.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:31 schreef du_ke het volgende:
Gebouwen vervangen door parkeerplaatsen is dan ook je reinste kapitaalvernietiging
Klopt, ik moet het zelf eisenquote:Op zaterdag 5 april 2008 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En in grote(re) steden is bij binnenstedelijke nieuwbouwwoningen het meestal een eis dat het parkeren volledig op eigen terrein is (dan wel door huur of koop van een plek in een parkeergarage, maar er worden dus geen parkeervergunningen afgegeven bij nieuwbouwwoningen). En terecht.
Ik werk buiten de ring, ik reis veel naar het buitenland..quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:26 schreef ACT-F het volgende:
Een typische Amsterdammer zonder auto. Nooit verder gekomen dan de A10-ring!
Kijk aan, het werkt net buiten de ring. En komt in allerlei landen. Nee dan weet je wel hoe Nederland er uit ziet. Bommetje vol natuurlijkquote:Op zondag 6 april 2008 13:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik werk buiten de ring, ik reis veel naar het buitenland..
En nee, ik heb geen auto; heb ik niet nodig.
ben geboren en getogen in Drenthe en heb in meerdere plaatsen gewoond in Nederland...quote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef ACT-F het volgende:
Kijk aan, het werkt net buiten de ring. En komt in allerlei landen. Nee dan weet je wel hoe Nederland er uit ziet. Bommetje vol natuurlijk
Dan weet je ook dat er ruimte zat is.quote:Op zondag 6 april 2008 16:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
ben geboren en getogen in Drenthe en heb in meerdere plaatsen gewoond in Nederland...
Niet in Amsterdam.quote:Op zondag 6 april 2008 19:26 schreef ACT-F het volgende:
Dan weet je ook dat er ruimte zat is.
en vervolgens rij je elke dag van Drenthe naar Amsterdam om daar te werken..quote:Op zondag 6 april 2008 21:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet in Amsterdam.
Als je je autootje zo graag gratis naast je deur wilt parkeren, dan verhuis je maar naar Drenthe.
Simpel toch?
Of je leest het topic ff door...quote:Op zondag 6 april 2008 22:22 schreef kawotski het volgende:
en vervolgens rij je elke dag van Drenthe naar Amsterdam om daar te werken..
En dan verwacht je dat je baas op zijn eigen terrein parkeerruimte voor je regeltquote:Op zondag 6 april 2008 22:22 schreef kawotski het volgende:
[..]
en vervolgens rij je elke dag van Drenthe naar Amsterdam om daar te werken..
Of je bouwt geen nieuwe panden meer in hartje Amsterdam. Na afbraak geen nieuw pand meer. En ja, da's klote als dat jouw duurbetaalde grond is, maar dat is het risico van speculeren.quote:Op zondag 6 april 2008 21:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet in Amsterdam.
Als je je autootje zo graag gratis naast je deur wilt parkeren, dan verhuis je maar naar Drenthe.
Simpel toch?
Waarom zou je waardevolle grond verspillen aan iets met zo weinig rendement? Iedereen die dat wil moet het vooral doen maar snugger lijkt het me zeker nietquote:Op maandag 7 april 2008 19:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Of je bouwt geen nieuwe panden meer in hartje Amsterdam. Na afbraak geen nieuw pand meer. En ja, da's klote als dat jouw duurbetaalde grond is, maar dat is het risico van speculeren.
Ja, er wordt ook zoveel afgebroken in Amsterdam-centrum.quote:Op maandag 7 april 2008 19:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Of je bouwt geen nieuwe panden meer in hartje Amsterdam. Na afbraak geen nieuw pand meer. En ja, da's klote als dat jouw duurbetaalde grond is, maar dat is het risico van speculeren.
volgens deze site http://www.erfpacht.amsterdam.nl/main.asp?action=display_data&item_id=23&name=pagina moeten we dan toch wel richting de 2000 ¤/m2 gaan denken. Bij een parkeerplek van 2,5 bij 5 meter hebben we het dan over 25.000 ¤ per parkeerplaats. En dan vergeten we nog even wat het bebouwen van die grond nog voor extra verkoopwaarde oplevert.quote:Op maandag 7 april 2008 20:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, er wordt ook zoveel afgebroken in Amsterdam-centrum.. En dan nog, enig idee hoe hoog de grondprijs daar is? Enig realisme is jou helemaal vreemd hè?
Je pleit ook voor het afschaffen van openbaar groen en kinderspeeltuintjes?quote:Op maandag 7 april 2008 20:02 schreef du_ke het volgende:
Waarom zou je waardevolle grond verspillen aan iets met zo weinig rendement? Iedereen die dat wil moet het vooral doen maar snugger lijkt het me zeker niet.
En wegen. Ook verspilling van ruimte.quote:Op maandag 7 april 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je pleit ook voor het afschaffen van openbaar groen en kinderspeeltuintjes?
Nee zeker niet.quote:Op maandag 7 april 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je pleit ook voor het afschaffen van openbaar groen en kinderspeeltuintjes?
Artis en het Vondelparkquote:Op maandag 7 april 2008 20:12 schreef Q. het volgende:
[..]
En wegen. Ook verspilling van ruimte.Hoeveel kinderspeeltuintjes zijn er in downtown amsterdam?
Waarschijnlijk omdat je vindt dat er voldoende groen en speeltuintjes zijn om aan de vraag te voldoen.quote:Op maandag 7 april 2008 20:13 schreef du_ke het volgende:
Nee zeker niet.
maar ik pleit ook niet voor het verbieden van het herbouwen van woningen waar gesloopt is om meer ruimte te maken voor openbaar groen en kinderspeeltuintjes. Dat is toch niet iets anders lijkt me zo.
Neuh niet direct.quote:Op maandag 7 april 2008 20:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je vindt dat er voldoende groen en speeltuintjes zijn om aan de vraag te voldoen.
Neehoor. Vervangen van bebouwing door andere functies die duidelijk minder opbrengen is over het algemeen financieel gezien niet zo slim.quote:Maar vervalt daarmee niet je financiële argument?
Maar wanneer jij van mening was geweest dat er te weinig groen en speeltuintjes waren, dan had je 't wél een goed idee gevonden.quote:Op maandag 7 april 2008 20:26 schreef du_ke het volgende:
Neehoor. Vervangen van bebouwing door andere functies die duidelijk minder opbrengen is over het algemeen financieel gezien niet zo slim.
Er is te weinig groen. Maar dan nog is het, zeker financieel, onnozel om er voor te pleiten om gebouwen te vervangen door groen.quote:Op maandag 7 april 2008 20:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Maar wanneer jij van mening was geweest dat er te weinig groen en speeltuintjes waren, dan had je 't wél een goed idee gevonden.
Neehoorquote:Daar gaat je argument.
Als er te weinig parkeerplaatsen zijn, dan moeten er nieuwe bij komen. Net zoals dat voor groen en speelplaatsen geldt. En dan bouwt men maar meer huizen erbij aan de rand van de stad, de mix moet in orde zijn.quote:Op maandag 7 april 2008 20:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er is te weinig groen. Maar dan nog is het, zeker financieel, onnozel om er voor te pleiten om gebouwen te vervangen door groen.
[..]
Neehoor. Maar jij bent wel voor die voorgestelde oplossing?
Tja sorry maar dat is economisch gezien nogal onbenullig. Maar goed ga gerust je gang met pogingen het voor elkaar te krijgen. Compleet kansloos maar doe je best zou ik zo zeggenquote:Op maandag 7 april 2008 20:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als er te weinig parkeerplaatsen zijn, dan moeten er nieuwe bij komen. Net zoals dat voor groen en speelplaatsen geldt. En dan bouwt men maar meer huizen erbij aan de rand van de stad, de mix moet in orde zijn.
De geconstrueerde prijs per vierkante meter is geen goede graadmeter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |