abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57759410
Amsterdam zal binnenkort ook betaald parkeren invoeren in de laatste 'vrijplaatsen' van de stad; stukken openbare weg rond bedrijfsterreinen waar auto's nu gratis mogen staan.

Het nieuwe beleid is onderdeel van het plan voor schonere stadslucht van wethouder Tjeerd Herrema (PvdA), 'Voorrang voor een gezonde stad'.

Gevolg is dat ook in sommige stukken stad betaald parkeren zal worden ingevoerd, zoals in Geuzenveld en Noord.

Het nieuwe beleid drijft Amsterdammers zonder parkeervergunning - bijvoorbeeld omdat ze in het centrum wonen en nog jaren op de wachtlijst moeten staan - nog verder met hun auto de stad uit. Nu kunnen zij nog parkeren rond de bedrijfsterreinen in bijvoorbeeld Sloterdijk, rond de Spaklerweg en in Nieuw Sloten.

Volgens Aart Jan Hoolsema, fractieleider van de VVD in het stadsdeel Centrum, werd tot nog toe in deze gebieden bewust geen betaald parkeren ingevoerd, om het uitwijken naar woonwijken tegen te gaan.

''Het is echt een vergeten groep,'' zegt Hoolsema. ''Duizenden bewoners van het centrum kunnen nergens meer heen met hun auto. Ze parkeren ergens aan de rand van de stad om meestal met een vouwfietsje verder te gaan. En dat is nou precies zoals de milieuwethouders het graag zien!''

Hij denkt voor deze groep aan een speciaal parkeertarief bij een park and ride-plaats.

Ik weet bijna zeker dat die milieuwethouders zelf niet in het centrum wonen.

http://www.parool.nl/nieuws/2008/APR/01/ams2.html
pi_57759495
Autorijden moet natuurlijk alleen voor de rijken betaalbaar zijn en alles moet met financiele maatregelen afgedwongen worden.
pi_57759562
De beste stuurlui staan aan wal.
Het zoveelste voorbeeld van automobilistje pesten...aka......zakken vullen....

Triest...
pi_57760424
Welke godsgruwelijke tyfusmongool heeft, als ie in 't centrum van A'dam woont, in godsnaam een auto?!?!
Dan ben je ook wel een gigantische malloot hoor.
Eigen schuld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_57761548
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Welke godsgruwelijke tyfusmongool heeft, als ie in 't centrum van A'dam woont, in godsnaam een auto?!?!
Dan ben je ook wel een gigantische malloot hoor.
Eigen schuld.
Tja, want als je in het centrum van Amsterdam woont hoef je natuurlijk nooit buiten de stad te zijn

Mensen die zich dat kunnen veroorloven moeten vaak JUIST buiten de stad zijn. Dan is een auto wel zo handig.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57761912
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:25 schreef Seneca het volgende:
Tja, want als je in het centrum van Amsterdam woont hoef je natuurlijk nooit buiten de stad te zijn

Mensen die zich dat kunnen veroorloven moeten vaak JUIST buiten de stad zijn. Dan is een auto wel zo handig.
Mensen die zich dat kunnen veroorloven, kunnen ook hun auto in een bewaakte parkeergarage zetten.
Ze weten voordat ze er gaan wonen dat het centrum van Amsterdam een tekort aan ruimte heeft. Als ze er dan toch voor kiezen om een auto te hebben/nemen, moeten ze de consequenties er ook van dragen.
Ik woon ook binnen de A10 en voor mij is een auto overbodig. Op de fiets en met het OV kan ik alles doen wat ik wil. Ik kijk wel uit om hier een auto te nemen, ook al kan ik het wel betalen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_57762185
Zit niet te zeiken Spijkerbroek. In het centrum is geen ruimte, dus parkeren die mensen buiten de stad, WAAR WEL RUIMTE IS. Er is dus geen enkele aanleiding om daar betaald parkeren in te voeren. De enige reden is zakkenvullen over de ruggen van de centrumbewoners heen. Het is echt te zot woorden
pi_57762456
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:07 schreef Zjummie het volgende:
Zit niet te zeiken Spijkerbroek. In het centrum is geen ruimte, dus parkeren die mensen buiten de stad, WAAR WEL RUIMTE IS. Er is dus geen enkele aanleiding om daar betaald parkeren in te voeren. De enige reden is zakkenvullen over de ruggen van de centrumbewoners heen. Het is echt te zot woorden
FYI: buiten het centrum is ook geen ruimte.
Veel mensen parkeren hun auto in Sloterdijk, Spaklerweg, etc vanuit het centrum. Waarmee ze meteen de ruimte van de bewoners van die gebieden inpikken.
Ruimte in Nederland is schaars. Schaarse goederen zijn duur. Wet van vraag en aanbod.
Als de centrumbewoners hun auto gratis naast de deur willen parkeren, moeten ze maar naar Canada verhuizen.
Nogmaals: als je in het centrum van Amsterdam of van welke plaats dan ook in Nederland gaat wonen, dan WEET je dat er geen ruimte is en dat je moet dokken om je auto kwijt te mogen. Wil je niet betalen, moet je er niet gaan wonen of een alternatief zoeken, zoals het hebben van geen auto.
Simpel.
pi_57762819
Spijkerbroek, in de OP gaat het over bedrijventerreinen. Nou ken ik die terreinen niet persoonlijk, maar het lijkt me sterk dat daar mensen wonen.

Je sleept er allerlei niet ter zake doende argumenten bij. Die mensen uit de binnenstad hebben volgens mij allang geaccepteerd dat ze de auto niet in het centrum kunnen parkeren, en al helemaal niet gratis.

Daarom zetten ze dat ding in de buitenwijken bij de bedrijventerreinen. Blijkbaar is daar geen parkeerdruk, en dus geen reden om daar betaald parkeren in te voeren. Kortom: geldklopperij uit de 1e categorie.
pi_57762916
Prima, jij vindt het geldklopperij.
Ik vind het vraag en aanbod, dus betalen.
pi_57763858
Volgens mij wordt wonen in Amsterdam langzamerhand onbetaalbaar. Je moet er maar willen wonen: onbereikbaar, dure huizen, hoge parkeertarieven, veel criminaliteit....
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:36:54 #12
132605 kawotski
Il Dottore
pi_57764450
Het is natuurlijk onmogelijk om aan je eigen burgers gratis een papiertje te verstrekken waarop staat dat je recht hebt op een parkeerplaats in je eigen stad..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57764558
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:56 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij wordt wonen in Amsterdam langzamerhand onbetaalbaar. Je moet er maar willen wonen: onbereikbaar, dure huizen, hoge parkeertarieven, veel criminaliteit....
Dichtbij werk, vrienden, veel te doen....
Ik woon hier prima!
pi_57766458
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:36 schreef kawotski het volgende:
Het is natuurlijk onmogelijk om aan je eigen burgers gratis een papiertje te verstrekken waarop staat dat je recht hebt op een parkeerplaats in je eigen stad..
Dat is inderdaad nogal een kostbare grap. Zeker in de oudere wijken kosten 2 parkeerplaatsen per woning nogal een paar centen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57767177
tja het is gewoon tuig daar in 't stadhuis. Een kennis van mij moet voor zijn werk regelmatig de polder in, met het OV is dat niet te doen. Auto is dan de enige oplossing, maar hij woont in de jordaan. Dat houd nu dus in dat hij altijd eerst 25 minuten binnen amsterdam met het OV moet naar z'n parkeerplaats en daar pas in zijn auto kan stappen. Hij wacht inmiddels al ruim 4 jaar op z'n vergunning maar zal toch echt nog even wat langer moeten wachten, door dit plan zal hij binnenkort z'n auto nog verder buiten de ring moeten parkeren. ronduit schandalig. En dan is het bijzonder jammer om te zien dat er van die nsb'rs in deze stad wonen die dit soort wanbeleid goedkeuren.
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:31:28 #16
132605 kawotski
Il Dottore
pi_57767478
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nogal een kostbare grap. Zeker in de oudere wijken kosten 2 parkeerplaatsen per woning nogal een paar centen.
het is een kostbare grap voor de plaatselijke schatkist ja. De gemiddelde gemeente garandeerd nl. niet een parkeerplaats al betaal je er grof voor (IMHO).
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57767691
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 21:15 schreef Sora het volgende:
tja het is gewoon tuig daar in 't stadhuis. Een kennis van mij moet voor zijn werk regelmatig de polder in, met het OV is dat niet te doen. Auto is dan de enige oplossing, maar hij woont in de jordaan. Dat houd nu dus in dat hij altijd eerst 25 minuten binnen amsterdam met het OV moet naar z'n parkeerplaats en daar pas in zijn auto kan stappen. Hij wacht inmiddels al ruim 4 jaar op z'n vergunning maar zal toch echt nog even wat langer moeten wachten, door dit plan zal hij binnenkort z'n auto nog verder buiten de ring moeten parkeren. ronduit schandalig. En dan is het bijzonder jammer om te zien dat er van die nsb'rs in deze stad wonen die dit soort wanbeleid goedkeuren.
Hij kiest er zelf voor om in de Jordaan te wonen. Hij kan ook in de polder gaan wonen, daar kan ie z'n auto in z'n eigen garage zetten.
pi_57767739
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 21:31 schreef kawotski het volgende:

[..]

het is een kostbare grap voor de plaatselijke schatkist ja. De gemiddelde gemeente garandeerd nl. niet een parkeerplaats al betaal je er grof voor (IMHO).
Komt omdat minimaal 2 parkeerplaatsen per woning in al bestaande wijken erg lastig te realiseren zonder bv al het openbare groen op te offeren
pi_57767769
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 21:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij kiest er zelf voor om in de Jordaan te wonen. Hij kan ook in de polder gaan wonen, daar kan ie z'n auto in z'n eigen garage zetten.
Inderdaad, in zo'n wijk wonen en buiten de stad werken op een slecht bereikbare locatie is niet erg snugger lijkt me zo.
pi_57767824
quote:

[..]

Als je een beetje een fatsoenlijke plek hebt dat je daadwerkelijk 'huis' kan noemen in het centrum van Amsterdam heb je ook gewoon aan de Prinsengracht een garage onder je huis waar je altijd wel meerdere auto's kwijt kan.

Hoe dan ook, de auto kan niet hard genoeg uitgemolken worden zien we maar weer.
pi_57768702
quote:

[..]

Tuurlijk, want 3 van de 5 dagen moet 'ie enkelt in hartje amsterdam zijn (kantoor zit op keizersgracht). Maar goed, enkelt omdat iemand dus in de jordaan woont moet hij maar kilometers reizen naar zijn parkeerplaats? Ik dacht dat we hier niet meer in de jaren '30 leefden waar alleen de rijken zich een auto konden veroorloven en iedereen mobiel kon zijn.
pi_57768745
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 21:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad, in zo'n wijk wonen en buiten de stad werken op een slecht bereikbare locatie is niet erg snugger lijkt me zo.
zie post, kantoor zit vlakbij z'n huis.
pi_57771415
Ik heb niks tegen betaald parkeren zolang het middel het doel dient. Namelijk parkeeroverlast tegengaan.
Ik snap ook wel dat in de binnensteden betaald moet worden om te mogen parkeren.
Ik snap ook wel dat in de woonwijken om het centrum heen ook betaald moet worden omdat er uitgeweken wordt naar deze wijken.
Ik snap ook dat hierdoor het betaald parkeren zich als een olievlek over de stad verspreid.

Allemaal vrede mee. Zolang het dient om de parkeeroverlast tegen te gaan.

Maar het is imo ronduit schofterig om nu onder het mom van "schone lucht" nu betaald parkeren in te voeren op plekken waar GEEN PARKEEROVERLAST is. Dit is niks anders dan geldklopperij en heeft niks met vraag en aanbod te maken. Ik heb veel op met de PvdA, maar als ze dit soort dingen gaan roepen kan ik me behoorlijk opwinden.
pi_57771420
1 april
Redacted
pi_57771468
quote:
Op woensdag 2 april 2008 00:29 schreef cablegunmaster het volgende:
1 april
Hihi, is dit echt een 1 april grap ? Zit ik me op te winden over niks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: