Het was carnaval en er was gezegt dat je carnavals spullen mee mocht nemen!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Goh, wat vreemd dat je op school geen teringherrie mag maken met zo´n irritante gastoeter. Dat kan je toch nooit van tevoren weten!
Hoezo?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:32 schreef longinus het volgende:
mja, verkeerde forum voor dit
Het zal het enige systeem zijn wat helpt tegen kutkinderen die vinden dat ze een telefoon nodig hebben in de klas.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat mobieltjes systeem gaat wel wat ver trouwens. Voor de rest van het jaar een mobiele telefoon afpakken is wel erg extreem voor een school.
Nou, van de sommige kinderen uit mijn klas is hun mobiel wel eens voor een maand afgepakt maar dat zijn geen kutkinderen hoor!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Het zal het enige systeem zijn wat helpt tegen kutkinderen die vinden dat ze een telefoon nodig hebben in de klas.
Yes they are.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:48 schreef natte-tostie het volgende:
[..]
Nou, van de sommige kinderen uit mijn klas is hun mobiel wel eens voor een maand afgepakt maar dat zijn geen kutkinderen hoor!
Wel, je meot gewoon je mobiel niet uit je broekzak halen en al helemaal niet het geluid aan laten staan, dan is er niks aan de handquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:48 schreef natte-tostie het volgende:
[..]
Nou, van de sommige kinderen uit mijn klas is hun mobiel wel eens voor een maand afgepakt maar dat zijn geen kutkinderen hoor!
Kinderen die in de klas niet opletten omdat ze met een telefoon zitten te spelen zijn per defenitie kutkinderen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:48 schreef natte-tostie het volgende:
[..]
een rectrixquote:
Gelul. Je weet van tevoren dat je geen mobiele telefoon mee de klas in mag nemen. Laat staan gebruiken. Als je schijt hebt aan de regels moet je ook de consequenties maar aanvaarden.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:17 schreef sweetysven het volgende:
Wat een ongelooflijke huilie's hier ongelooflijk. BOEDIEBOEDIEBOEDIE!
En misschien is het wel interessant om dit eens te checken. Ik kan echt niet geloven dat een school legaal spullen mag pakken of voor je mag bewaren. Lijkt mij toch een vorm van diefstal.
Dat dus! In ben voor de herinvoering van het spaans rietje!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:19 schreef Seneca het volgende:
Kutkinderen tegenwoordig die alleen verwijzen naar de wet als het ze uitkomt maar zelf schijt hebben aan alle regels
Sukkel.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Goh, wat vreemd dat je op school geen teringherrie mag maken met zo´n irritante gastoeter. Dat kan je toch nooit van tevoren weten!
Goed onderbouwd, en juridisch ook verhelderend ditquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:23 schreef Ole het volgende:
Volkomen terecht van die school!
Wij hadden zelfs zo'n ettertje in de klas die weigerde eruit te gaan als de docent hem dat opdroeg. En dan ook nog het lef hebben om te zeggen: "Wat wil je eraan doen? Als je me aanraakt sleep ik je voor de rechter". Het bloed van onder je nagels halen dat soort figuren.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat dus! In ben voor de herinvoering van het spaans rietje!
Die had het begrepenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:25 schreef Seneca het volgende:
De enige die hij niet onder de duim kreeg was onze leraar Duits.
Geweldige man. Ik had destijds een gruwelijke hekel aan hem. Maar achteraf gezien heb ik van hem geleerd wat discipline is.quote:
De regels over mobieltjes in de klas lijken me duidelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:24 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Goed onderbouwd, en juridisch ook verhelderend dit.
Geen rectum?quote:
de groep straffen voor het gedrag van de grootste etter werkt het beste lijkt me toch?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:25 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wij hadden zelfs zo'n ettertje in de klas die weigerde eruit te gaan als de docent hem dat opdroeg. En dan ook nog het lef hebben om te zeggen: "Wat wil je eraan doen? Als je me aanraakt sleep ik je voor de rechter". Het bloed van onder je nagels halen dat soort figuren.
De enige die hij niet onder de duim kreeg was onze leraar Duits. Die stond erom bekend dat hij, als er een iemand maar bleef praten, de hele klas een schriftelijke overhoring gaf. Dus we komen de klas binnen, had datzelfde ettertje een hakenkruis op het bord getekend (oeh, stoer). De docent komt binnen, kijk naar het bord, pakt zijn bordenwisser, en veegt het uit. Vervolgens gaat hij zitten en begint met de les, alsof er niets gebeurd is. Je begrijpt natuurlijk dat de hele klas het de hele les spaansbenauwd had, omdat iedereen verwachtte dat er wat zou komen. Maar er kwam dus NIETS! Na de les is die jongen door een paar klasgenoten op niet al te vriendelijke wijze duidelijk gemaakt dat hij zoiets niet nog een keer moest flikken.
Precies.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:28 schreef Ole het volgende:
[..]
De regels over mobieltjes in de klas lijken me duidelijk.
En die toeter, het lijkt mij redelijk dat die wordt teruggegeven, met daarbij een waarschuwing deze niet meer mee naar school te nemen.
Natuurlijk mag een school regels op stellen, dat is terecht. Maar ze dienen zich wel binnen de wet te houden, en spullen afpakken en niet meer teruggeven lijkt me dat niet.quote:Juridisch?
Tja, een school mag regels stellen neem ik aan. Hoe lang ze dan spullen mogen afnemen zou ik niet weten.
Iddquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:41 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
de groep straffen voor het gedrag van de grootste etter werkt het beste lijkt me toch?
Dan vindt er vanzelf groepsregulatie plaats
Ten eerste: wie is de school die jou kan opleggen om geen mobiele telefoon mee te nemen? Bij ons was het zelfs zo dat je geen MP3-speler meer in je broezak mocht hebben? Wat denken ze wel, dat zij de macht hebben om te bepalen wat ik bij me draag ofniet? Misschien heb je die mobiele telefoon wel echt nodig.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:19 schreef Seneca het volgende:
[..]
Gelul. Je weet van tevoren dat je geen mobiele telefoon mee de klas in mag nemen. Laat staan gebruiken. Als je schijt hebt aan de regels moet je ook de consequenties maar aanvaarden.
Kutkinderen tegenwoordig die alleen verwijzen naar de wet als het ze uitkomt maar zelf schijt hebben aan alle regels
1) Je hebt op school geen GSM nodig.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:20 schreef sweetysven het volgende:
[..]
Ten eerste: wie is de school die jou kan opleggen om geen mobiele telefoon mee te nemen? Bij ons was het zelfs zo dat je geen MP3-speler meer in je broezak mocht hebben? Wat denken ze wel, dat zij de macht hebben om te bepalen wat ik bij me draag ofniet? Misschien heb je die mobiele telefoon wel echt nodig.
Natuurlijk, als je de les verstoort met een mobiele telefoon hebben ze het volste recht er iets van te zeggen, zet je hem op stil of uit, dan kunnen zij je helemaal niks maken. In mijn ogen kunnen ze je hooguit laten nablijven of iets dergelijks als je de les verstoort.
Wat een goed voorbeeld weer, iedereen keihard straffen omdat ze zich niet aan de regels houden, terwijl de school het niet nodig vindt zichzelf aan de wet te houden.
Daarnaast, schijnt niemand te begrijpen dat regels als deze vaak een averechts effect hebben, en iedereen een stronthekel krijgt aan het schoolbestuur, en hier zijn de leraren weer de dupe van.
Tja, als er iemand op sterven ligt en je moet bereikbaar zijn, dan stap je naar de docent en je legt het verhaal uit. Ongetwijfeld geen enkel probleem om dan die telefoon aan te hebben staan. Voor de rest heb je die telefoon tijdens de les niet nodig. Ik zal je 'n geheimpje verklappen: 'n jaar of 10 geleden waren er nog helemaal geen mobiele telefoons (in ieder geval niet betaalbaar), en toen kwamen we die lessen ook gewoon door hoor...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:20 schreef sweetysven het volgende:
Misschien heb je die mobiele telefoon wel echt nodig.
Dat dus. Bovendien moet je op de werkvloer met die gadgets ook niet aankomen, dus beter leer je die discipline nu alvast aan.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
1) Je hebt op school geen GSM nodig.
2) Je hebt op school geen walkman/diskman/MP3-speler nodig.
Je schoolboeken, schriften, pen en papier. DAT heb je op school nodig. En aandacht voor wat de leraar je vertelt. Verder niets.
Het gaat er niet om wat je nodig hebt. Je hebt het recht om die dingen bij je te hebben, en als de school meent jouw vrijheden te moeten inperken, dan is dat tegen de wet.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je schoolboeken, schriften, pen en papier. DAT heb je op school nodig. En aandacht voor wat de leraar je vertelt. Verder niets.
Nee hoor, dat kan gewoon met een reglement.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:41 schreef Oproerkraaier het volgende:
Het gaat er niet om wat je nodig hebt. Je hebt het recht om die dingen bij je te hebben, en als de school meent jouw vrijheden te moeten inperken, dan is dat tegen de wet.
Inderdaad, op de werkvloer wordt je meteen weggehoond als je een uitgeschakelde mp3-speler in je binnenzak hebtquote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:41 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat dus. Bovendien moet je op de werkvloer met die gadgets ook niet aankomen, dus beter leer je die discipline nu alvast aan.
kutkinderen vinden altijd van zichzelf en van hun kutvriendjes dat het geen kutkinderen zijnquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:48 schreef natte-tostie het volgende:
[..]
Onderweg naar/van school wel.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Laat die werelvreemde opa lekker lullen johquote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Inderdaad, op de werkvloer wordt je meteen weggehoond als je een uitgeschakelde mp3-speler in je binnenzak hebt
Tegen welke wet dan welquote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:41 schreef Oproerkraaier het volgende:
Het gaat er niet om wat je nodig hebt. Je hebt het recht om die dingen bij je te hebben, en als de school meent jouw vrijheden te moeten inperken, dan is dat tegen de wet.
Een gastoeter is ook een spuitbus, he, met een toeter eropquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:23 schreef natte-tostie het volgende:
...Tijdens carnaval had ik een gastoeter meegenomen naar school. Omdat het carnaval was is er gezegt dat je wat carnavals dingen mee mag nemen, alleen niet van die spuitbussen.
je hebt dat recht helemaal niet, er is nergens wettelijk vastgelegd dat je dat recht hebtquote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:43 schreef DennisMoore het volgende:
Je hebt ook 't recht in Nederland om mooie liedjes te zingen.
Dit is dan ook de enige juiste aanpak. In feite kunnen alleen de wettelijke vertegenwoordigers een recht doen gelden op de eigendom van de GSM, of gastoeter, niet de (minderjarige) leerling. En diezelfde wettelijke vertegenwoordigers zijn ook degene die aangesproken kunnen (moeten) worden op het overtreden van de huisregels door hun (minderjarige) kind.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:47 schreef geevee het volgende:
Als er van te voren gewaarschuwd is dat bepaalde spullen niet in de klas gebruikt mogen worden ze dan niet meenemen (of tijdens de lesuren uitzetten) de school zou in dit geval de telefoon kunnen teruggeven als de ouder hem terug komt eisen (dan kan er gelijk even een goed gesprek gevoerd worden met de ouder waarom mobieltjes in de klas niet wenselijk verboden zijn)
Ook niet dat je wel mag ademen of pratenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:55 schreef deur het volgende:
[..]
je hebt dat recht helemaal niet, er is nergens wettelijk vastgelegd dat je dat recht hebt
Met rechten schermen, dat kan de jeugd van tegenwoordig. Van plichten hebben ze nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:41 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Ja, daar kan je ècht niet zonder? Ga je dan dood?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:17 schreef De.Kromme het volgende:
Onderweg naar/van school wel.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:10 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja, daar kan je ècht niet zonder? Ga je dan dood?
Dat is bijna de enige reden dat ik dat ding héb, dat ik kan bellen als mijn band lek is ofzoquote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:10 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja, daar kan je ècht niet zonder? Ga je dan dood?
Wat een vergelijkingquote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:16 schreef De.Kromme het volgende:.
Kan jij vannacht écht niet zonder bed? Ga je dood als je op de grond slaapt?
Maar Swets, ik heb RECHT op 30 minuten lunchpauze! Dus de klant wacht maar terwijl ik op het gemak mijn boterhammetjes opeet.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
een aantal hier gaat het ernstig moeilijk krijgen zodra ze van school af zijn
Zodat je het overige verkeer niet meer hoeft te horen?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:19 schreef MouzurX het volgende:
En mp3speler is ook noodzakelijk voor op de fiets.
Dat is keiharde onzin aangezien jequote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:26 schreef Light het volgende:
[..]
Zodat je het overige verkeer niet meer hoeft te horen?
Dat dacht mijn buurjongen ook. Toen reed hij een niet beveiligde spoorweg over, zag de lichten niet omdat de zon in zijn ogen scheen, en hoorde de trein niet aankomen omdat hij z´n mp3 speler op maximaal volume had. Die is nu dus doodquote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:32 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat is keiharde onzin aangezien je
1. op maximum volume alles nog perfect hoort.
2. hem niet op maximaal zet.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:19 schreef MouzurX het volgende:
Dat is bijna de enige reden dat ik dat ding héb, dat ik kan bellen als mijn band lek is ofzo![]()
zo, jij heb een geavanceerde telefoon. bel je daarmee als je wat later komt vanwege een lekke band?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:36 schreef r_one het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
http://www.simson.nu/plakinstructies.htm
Je kijkt ook godver niet extra goed als je een spoorweg over rijdt he?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:33 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat dacht mijn buurjongen ook. Toen reed hij een niet beveiligde spoorweg over, zag de lichten niet omdat de zon in zijn ogen scheen, en hoorde de trein niet aankomen omdat hij z´n mp3 speler op maximaal volume had. Die is nu dus dood
En als er een ongeluk gebeurt is he took wel handigquote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:36 schreef r_one het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
http://www.simson.nu/plakinstructies.htm
Of als je vriendin plots moet bevallen, dan is het ook wel handig jaquote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:55 schreef MouzurX het volgende:
En als er een ongeluk gebeurt is he took wel handig
Nuecken voor het huwelijkquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:11 schreef r_one het volgende:
Of als je vriendin plots moet bevallen, dan is het ook wel handig ja
Kweenie waar jij werkt, maar in al mijn werkomgevingen (detachering, stuk of 4 verschillende bedrijven) de afgelopen 5 jaar is het vrij normaal dat iedereen een mobiele telefoon heeft (en deze ook aan heeft staan). Sterker nog, mijn baas heeft mij zo'n ding in bruikleen gegeven zodat ik altijd bereikbaar kan zijn (voor klanten en collega's, met name, maar ook privegesprekken zijn geen probleen). Dan moet ik er wel bijzeggen (om de vergelijking met school nog maar 'n klein beetje te kunnen maken) dat dat ding bij mij op z'n minst of 'stil' gaat als ik 'n vergadering ofzo in ga.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
een aantal hier gaat het ernstig moeilijk krijgen zodra ze van school af zijn
Voor de uitvinding van de mobiele telefoon gebeurden er ook al ongelukken hoor. Dat ging toen toch ook prima?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:55 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En als er een ongeluk gebeurt is he took wel handig
Nee. Alles buiten eten, drinken en ademen om is in principe luxe. Zowel zonder een bed als MP3-speler overleef je wel...quote:
Je doet er nu grappig over, maar beide dingen (je hebt RECHT op pauze, dat is wettelijk bepaald dus als jij gebruik van je pauze maakt kun je niet ontslagen worden; zo ja : dan kun je idd naar de rechter) lijken me eigenlijk heel normaal?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:25 schreef Seneca het volgende:
[..]
Maar Swets, ik heb RECHT op 30 minuten lunchpauze! Dus de klant wacht maar terwijl ik op het gemak mijn boterhammetjes opeet.
Wat?! Ik ben ontslagen? Dat kun je niet maken! Wacht maar! Ik stap naar de rechter!
Je hebt recht op 30 minuten pauze ja. Maar dat betekent niet dat je niet even 5 minuten uit je pauze weg kan gaan als er een klant staat te wachten en er niemand anders beschikbaar is. Dat is een stukje gemotiveerdheid. En als je dat niet toont, tja, dan vervangt je baas je wel voor iemand die dat wel doet. Hij zal natuurlijk nooit die 30 minuten pauze als reden noemen voor je ontslag.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:01 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Je doet er nu grappig over, maar beide dingen (je hebt RECHT op pauze, dat is wettelijk bepaald dus als jij gebruik van je pauze maakt kun je niet ontslagen worden; zo ja : dan kun je idd naar de rechter) lijken me eigenlijk heel normaal?
Dus onderwijs is in principe ook luxe (want geen eten, drinken of ademen)quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:59 schreef De.Kromme het volgende:
Nee. Alles buiten eten, drinken en ademen om is in principe luxe. Zowel zonder een bed als MP3-speler overleef je wel...
Pauze is bij mij pauze. Wil niet zeggen dat ik om 12:00 m'n spullen liet vallen, maar meestal ging (tegenwoordig studeer ik weer, veel beterquote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:21 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je hebt recht op 30 minuten pauze ja. Maar dat betekent niet dat je niet even 5 minuten uit je pauze weg kan gaan als er een klant staat te wachten en er niemand anders beschikbaar is. Dat is een stukje gemotiveerdheid. En als je dat niet toont, tja, dan vervangt je baas je wel voor iemand die dat wel doet. Hij zal natuurlijk nooit die 30 minuten pauze als reden noemen voor je ontslag.
Ik wou alleen maar zeggen dat je wel zonder 90 % van de dingen die je hebt en doet kunt, maar die dingen zijn gewoon makkelijk/leuk.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus onderwijs is in principe ook luxe (want geen eten, drinken of ademen)![]()
Mooi, blijf dan mooi thuis buiten in je bed op de grond liggen, zonder MP3-speler en gastoeter uiteraard![]()
Een bed en een dak boven je hoofd is wel even wat essentiëler dan een makkelijke/leuke gadget als een mp3-speler.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:31 schreef De.Kromme het volgende:
Ik wou alleen maar zeggen dat je wel zonder 90 % van de dingen die je hebt en doet kunt, maar die dingen zijn gewoon makkelijk/leuk.
Ik heb er nog wel een paar liggenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat dus! In ben voor de herinvoering van het spaans rietje!
Een mobiel kan je best nodig hebben! Stel je voor dat je moeder in het ziekenhuis op sterven ligt. Ze ligt al een paar maanden op sterven, die tijd kan je (jammergenoeg) niet vrij nemen van school. Waarom mag je dan geen mobiel? Ik zou wel gebeld willen worden als mijn moeder dan echt het laatste uur ingaat of echt dood is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Maar voor hoelang mogen ze hem inhouden?quote:Op zondag 30 maart 2008 11:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik heb er nog wel een paar liggen![]()
Ontopic: Ja, ze mogen je toeter afpakken. Nee, ze mogen 'm niet houden. Hetzelfde geldt voor je telefoon.
Nee toen moest er snel naar het dichtsbijzijnde huis gerend wordenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Voor de uitvinding van de mobiele telefoon gebeurden er ook al ongelukken hoor. Dat ging toen toch ook prima?
Dan geef je aan het ziekenhuis het telefoonnummer van de school maar door. Een GSM voor kinderen onder de 18 is totaal overbodig.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:27 schreef natte-tostie het volgende:
[..]
Een mobiel kan je best nodig hebben! Stel je voor dat je moeder in het ziekenhuis op sterven ligt. Ze ligt al een paar maanden op sterven, die tijd kan je (jammergenoeg) niet vrij nemen van school. Waarom mag je dan geen mobiel? Ik zou wel gebeld willen worden als mijn moeder dan echt het laatste uur ingaat of echt dood is.
En op school hebben ze geen vaste telefoonlijn en een telefoniste? Vroeger wel nog...quote:Op zondag 30 maart 2008 15:27 schreef natte-tostie het volgende:
[..]
Een mobiel kan je best nodig hebben! Stel je voor dat je moeder in het ziekenhuis op sterven ligt. Ze ligt al een paar maanden op sterven, die tijd kan je (jammergenoeg) niet vrij nemen van school. Waarom mag je dan geen mobiel? Ik zou wel gebeld willen worden als mijn moeder dan echt het laatste uur ingaat of echt dood is.
Einde van de dag terug. Ben je nou zo'n eikel die er niet van leert en de volgende dag weer lekker gebeld wordt in de klas, dan blijkt dat afpakken niet helpt en heb je een schorsing aan je broek.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:29 schreef natte-tostie het volgende:
[..]
Maar voor hoelang mogen ze hem inhouden?
Ik heb dislecty.quote:Op zondag 30 maart 2008 07:14 schreef anarchitect het volgende:
Blijkbaar is er op jouw school nog geen systeem dat de belabberde spelling van leerlingen aanpakt...
Staat dat in de wet?quote:Op maandag 31 maart 2008 10:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Einde van de dag terug. Ben je nou zo'n eikel die er niet van leert en de volgende dag weer lekker gebeld wordt in de klas, dan blijkt dat afpakken niet helpt en heb je een schorsing aan je broek.
Daar is geen wet voor nodig. Huisregels zijn afdoende.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:32 schreef natte-tostie het volgende:
[..]
Staat dat in de wet?
Ik wou dat het waar was....
En voor kinderen boven de 18 levensnoodzakelijk zeker?quote:Op zondag 30 maart 2008 16:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dan geef je aan het ziekenhuis het telefoonnummer van de school maar door. Een GSM voor kinderen onder de 18 is totaal overbodig.
quote:
Wat staat precies los van het afpakken? Het maken van een enorme herrie zal inderdaad volledig los staan van het afpakken van een toeter ja!quote:1.Het was carnaval.
2.Dat staat los van het afpakken.
Wat een kneusjes allemaal hier, iedereen was hier op de middelbare school destijds zeker een extreem braaf jongetje.
Ik ben ook wel benieuwd naar een juridische kant hiervan, het lijkt me niet dat een leraar of lerares zomaar spullen af mag gaan pakken en niet meer terug geven.
Met het continue schrijven van briefjes naar elkaar en kladderen in agenda'squote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:30 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik zal je 'n geheimpje verklappen: 'n jaar of 10 geleden waren er nog helemaal geen mobiele telefoons (in ieder geval niet betaalbaar), en toen kwamen we die lessen ook gewoon door hoor...
Ook niet. Misschien is het handig; tenslotte heb ik ook zo'n kreng, maar die ligt gewoon tijdens m'n werk in m'n kastje.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:27 schreef Defected het volgende:
[..]
En voor kinderen boven de 18 levensnoodzakelijk zeker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |