abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57692700
Hoi,
Ik ben Bas. Tijdens carnaval had ik een gastoeter meegenomen naar school. Omdat het carnaval was is er gezegt dat je wat carnavals dingen mee mag nemen, alleen niet van die spuitbussen. In de pauze was ik lekker aan het toeteren . Komt de rectorin op me af en gritst hem uit mijn handen! Ik zei dat ik niet wist dat het kennerlijk niet mocht, bogen ze te schreeuwen en roept dat ik hem kwijt ben en niet meer terug krijg. Wij hebben op school nog al een heel erg opvliegende rectorin die voor dat soort dingen gewoon flipt, geen ander woord voor.

Bij ons op school zijn ze daar heel streng is . Maar ik vraag mer af, mag en school wel spullen definitief afpakken? En bij ons heb je ook dit mobieltjes systeem:
Als je in de les betrapt word:
1e keer een week kwijt
2e keer een maand
3e keer de rest van het school jaar.

Zit daar wettelijk een beperking aan van dat je bijvoorbeeld spullen maar maximaal 2 maanden in mag houden?

Ik zit vol met vragen! Help mij!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:27:04 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57692768
Serves you right, had je maar geen gastoeter mee naar school moeten nemen, klapjtosti
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_57692791
Nou daar heb ik wat aan! Er is niet gezegt dat het niet mocht!
pi_57692795
aangifte van diefstal en bedreiging.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_57692817
Ik zou ook graag als aanvulling hierop willen weten wat voor straffen de school eigenlijk mag geven en of ze zelf mogen bepalen hoe streng die zijn.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:31:35 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57692855
Goh, wat vreemd dat je op school geen teringherrie mag maken met zo´n irritante gastoeter. Dat kan je toch nooit van tevoren weten!
pi_57692866
mja, verkeerde forum voor dit

[ Bericht 80% gewijzigd door longinus op 29-03-2008 11:37:58 ]
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:33:10 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57692878
Dat mobieltjes systeem gaat wel wat ver trouwens. Voor de rest van het jaar een mobiele telefoon afpakken is wel erg extreem voor een school.
pi_57692907
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Goh, wat vreemd dat je op school geen teringherrie mag maken met zo´n irritante gastoeter. Dat kan je toch nooit van tevoren weten!
Het was carnaval en er was gezegt dat je carnavals spullen mee mocht nemen!
pi_57693035
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:32 schreef longinus het volgende:
mja, verkeerde forum voor dit
Hoezo?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:44:27 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_57693047
Goede actie van de rector
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:45:20 #12
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57693060
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat mobieltjes systeem gaat wel wat ver trouwens. Voor de rest van het jaar een mobiele telefoon afpakken is wel erg extreem voor een school.
Het zal het enige systeem zijn wat helpt tegen kutkinderen die vinden dat ze een telefoon nodig hebben in de klas.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_57693119
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:45 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Het zal het enige systeem zijn wat helpt tegen kutkinderen die vinden dat ze een telefoon nodig hebben in de klas.
Nou, van de sommige kinderen uit mijn klas is hun mobiel wel eens voor een maand afgepakt maar dat zijn geen kutkinderen hoor!
pi_57693153
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:48 schreef natte-tostie het volgende:

[..]

Nou, van de sommige kinderen uit mijn klas is hun mobiel wel eens voor een maand afgepakt maar dat zijn geen kutkinderen hoor!
Yes they are.

[ Bericht 0% gewijzigd door refused. op 29-03-2008 12:00:25 ]
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_57693188
quote:

[..]

Wel, je meot gewoon je mobiel niet uit je broekzak halen en al helemaal niet het geluid aan laten staan, dan is er niks aan de hand
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:58:30 #16
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57693309
quote:

[..]

Kinderen die in de klas niet opletten omdat ze met een telefoon zitten te spelen zijn per defenitie kutkinderen.

Oja: Mobiel? Zitten er wieltjes onder?
  Eindredactie Games zaterdag 29 maart 2008 @ 12:01:02 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_57693371
wat is een rectorin
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:01:15 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57693378
Je moet gewoon geen spullen mee naar school nemen, kan je ze ook niet kwijtraken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57693666
Wat een ongelooflijke huilie's hier ongelooflijk. BOEDIEBOEDIEBOEDIE!

En misschien is het wel interessant om dit eens te checken. Ik kan echt niet geloven dat een school legaal spullen mag pakken of voor je mag bewaren. Lijkt mij toch een vorm van diefstal.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:17:22 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_57693668
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:01 schreef donald_dick het volgende:
wat is een rectorin
een rectrix
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:17:59 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57693679
Aangifte doen van diefstal! Geen enkele crimineel mag zo behandeld worden, maar scholieren worden zonder rechter, zonder advocaat, door 1 persoon veroordeeld die aanklager, verdediger en beul tegelijk is!

Tip: Bel direct "papa Mosquowitz", binden ze ongetwijfeld in!
censuur :O
pi_57693707
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:17 schreef sweetysven het volgende:
Wat een ongelooflijke huilie's hier ongelooflijk. BOEDIEBOEDIEBOEDIE!

En misschien is het wel interessant om dit eens te checken. Ik kan echt niet geloven dat een school legaal spullen mag pakken of voor je mag bewaren. Lijkt mij toch een vorm van diefstal.
Gelul. Je weet van tevoren dat je geen mobiele telefoon mee de klas in mag nemen. Laat staan gebruiken. Als je schijt hebt aan de regels moet je ook de consequenties maar aanvaarden.

Kutkinderen tegenwoordig die alleen verwijzen naar de wet als het ze uitkomt maar zelf schijt hebben aan alle regels
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57693724
Nee, natuurlijk mag een school dat niet. Alleen is er geen ouder die ervoor naar de rechter zal gaan .

Rechter zal zeggen: "Ja hoi school, leuk dat je de orde wil bewaren en sancties wil opleggen aan leerlingen die zich niet aan de regels houden, maar dat doe je maar mooi op een andere manier. Ga bijvoorbeeld in contact met de ouders, etc etc."
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:20:46 #24
109065 sungaMsunitraM
pi_57693746
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:19 schreef Seneca het volgende:
Kutkinderen tegenwoordig die alleen verwijzen naar de wet als het ze uitkomt maar zelf schijt hebben aan alle regels
Dat dus! In ben voor de herinvoering van het spaans rietje!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:21:35 #25
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57693760
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Sukkel.

1.Het was carnaval.
2.Dat staat los van het afpakken.

Wat een kneusjes allemaal hier, iedereen was hier op de middelbare school destijds zeker een extreem braaf jongetje .

Ik ben ook wel benieuwd naar een juridische kant hiervan, het lijkt me niet dat een leraar of lerares zomaar spullen af mag gaan pakken en niet meer terug geven.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 maart 2008 @ 12:23:09 #26
22592 crew  Ole
pi_57693789
Volkomen terecht van die school!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:24:47 #27
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57693826
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:23 schreef Ole het volgende:
Volkomen terecht van die school!
Goed onderbouwd, en juridisch ook verhelderend dit .
pi_57693827
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:17 schreef Flurry het volgende:

[..]

een rectrix
een rectrice
pi_57693842
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Wij hadden zelfs zo'n ettertje in de klas die weigerde eruit te gaan als de docent hem dat opdroeg. En dan ook nog het lef hebben om te zeggen: "Wat wil je eraan doen? Als je me aanraakt sleep ik je voor de rechter". Het bloed van onder je nagels halen dat soort figuren.

De enige die hij niet onder de duim kreeg was onze leraar Duits. Die stond erom bekend dat hij, als er een iemand maar bleef praten, de hele klas een schriftelijke overhoring gaf. Dus we komen de klas binnen, had datzelfde ettertje een hakenkruis op het bord getekend (oeh, stoer ). De docent komt binnen, kijk naar het bord, pakt zijn bordenwisser, en veegt het uit. Vervolgens gaat hij zitten en begint met de les, alsof er niets gebeurd is. Je begrijpt natuurlijk dat de hele klas het de hele les spaansbenauwd had, omdat iedereen verwachtte dat er wat zou komen. Maar er kwam dus NIETS! Na de les is die jongen door een paar klasgenoten op niet al te vriendelijke wijze duidelijk gemaakt dat hij zoiets niet nog een keer moest flikken.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57693877
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:25 schreef Seneca het volgende:

De enige die hij niet onder de duim kreeg was onze leraar Duits.
Die had het begrepen .
pi_57693924
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Die had het begrepen .
Geweldige man. Ik had destijds een gruwelijke hekel aan hem. Maar achteraf gezien heb ik van hem geleerd wat discipline is.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 29 maart 2008 @ 12:28:58 #32
22592 crew  Ole
pi_57693926
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:24 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Goed onderbouwd, en juridisch ook verhelderend dit .
De regels over mobieltjes in de klas lijken me duidelijk.
En die toeter, het lijkt mij redelijk dat die wordt teruggegeven, met daarbij een waarschuwing deze niet meer mee naar school te nemen.

Juridisch?
Tja, een school mag regels stellen neem ik aan. Hoe lang ze dan spullen mogen afnemen zou ik niet weten.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_57693991
tvp
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:39:54 #34
pi_57694132
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:24 schreef giscard het volgende:

[..]

een rectrice
Geen rectum?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_57694155
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:25 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wij hadden zelfs zo'n ettertje in de klas die weigerde eruit te gaan als de docent hem dat opdroeg. En dan ook nog het lef hebben om te zeggen: "Wat wil je eraan doen? Als je me aanraakt sleep ik je voor de rechter". Het bloed van onder je nagels halen dat soort figuren.

De enige die hij niet onder de duim kreeg was onze leraar Duits. Die stond erom bekend dat hij, als er een iemand maar bleef praten, de hele klas een schriftelijke overhoring gaf. Dus we komen de klas binnen, had datzelfde ettertje een hakenkruis op het bord getekend (oeh, stoer ). De docent komt binnen, kijk naar het bord, pakt zijn bordenwisser, en veegt het uit. Vervolgens gaat hij zitten en begint met de les, alsof er niets gebeurd is. Je begrijpt natuurlijk dat de hele klas het de hele les spaansbenauwd had, omdat iedereen verwachtte dat er wat zou komen. Maar er kwam dus NIETS! Na de les is die jongen door een paar klasgenoten op niet al te vriendelijke wijze duidelijk gemaakt dat hij zoiets niet nog een keer moest flikken.
de groep straffen voor het gedrag van de grootste etter werkt het beste lijkt me toch?
Dan vindt er vanzelf groepsregulatie plaats
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:59:05 #36
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57694450
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:28 schreef Ole het volgende:

[..]

De regels over mobieltjes in de klas lijken me duidelijk.
En die toeter, het lijkt mij redelijk dat die wordt teruggegeven, met daarbij een waarschuwing deze niet meer mee naar school te nemen.
Precies.
quote:
Juridisch?
Tja, een school mag regels stellen neem ik aan. Hoe lang ze dan spullen mogen afnemen zou ik niet weten.
Natuurlijk mag een school regels op stellen, dat is terecht. Maar ze dienen zich wel binnen de wet te houden, en spullen afpakken en niet meer teruggeven lijkt me dat niet.
pi_57694675
Een docent die iets afpakt is natuurlijk diefstal.
In de vorm van een disciplainere maatregel kan het echter weer wel, maar dan moet de school/docent het goed wel binnen redelijke termijn teruggeven.

Overigens is het wel verstandig om een bewijs van inname te vragen.
So we just called him Fred too
pi_57694705
er is eerder over dit onderwerp gepraat (incl juridische onderbouwing):

Mobiel op school afgepakt worden door leraar
  zaterdag 29 maart 2008 @ 13:19:08 #39
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57694718
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:41 schreef GForceT1 het volgende:

[..]

de groep straffen voor het gedrag van de grootste etter werkt het beste lijkt me toch?
Dan vindt er vanzelf groepsregulatie plaats
Idd
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
pi_57694732
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

Gelul. Je weet van tevoren dat je geen mobiele telefoon mee de klas in mag nemen. Laat staan gebruiken. Als je schijt hebt aan de regels moet je ook de consequenties maar aanvaarden.

Ten eerste: wie is de school die jou kan opleggen om geen mobiele telefoon mee te nemen? Bij ons was het zelfs zo dat je geen MP3-speler meer in je broezak mocht hebben? Wat denken ze wel, dat zij de macht hebben om te bepalen wat ik bij me draag ofniet? Misschien heb je die mobiele telefoon wel echt nodig.

Natuurlijk, als je de les verstoort met een mobiele telefoon hebben ze het volste recht er iets van te zeggen, zet je hem op stil of uit, dan kunnen zij je helemaal niks maken. In mijn ogen kunnen ze je hooguit laten nablijven of iets dergelijks als je de les verstoort.

Wat een goed voorbeeld weer, iedereen keihard straffen omdat ze zich niet aan de regels houden, terwijl de school het niet nodig vindt zichzelf aan de wet te houden.

Daarnaast, schijnt niemand te begrijpen dat regels als deze vaak een averechts effect hebben, en iedereen een stronthekel krijgt aan het schoolbestuur, en hier zijn de leraren weer de dupe van.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 13:25:36 #41
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57694813
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:20 schreef sweetysven het volgende:

[..]

Ten eerste: wie is de school die jou kan opleggen om geen mobiele telefoon mee te nemen? Bij ons was het zelfs zo dat je geen MP3-speler meer in je broezak mocht hebben? Wat denken ze wel, dat zij de macht hebben om te bepalen wat ik bij me draag ofniet? Misschien heb je die mobiele telefoon wel echt nodig.

Natuurlijk, als je de les verstoort met een mobiele telefoon hebben ze het volste recht er iets van te zeggen, zet je hem op stil of uit, dan kunnen zij je helemaal niks maken. In mijn ogen kunnen ze je hooguit laten nablijven of iets dergelijks als je de les verstoort.

Wat een goed voorbeeld weer, iedereen keihard straffen omdat ze zich niet aan de regels houden, terwijl de school het niet nodig vindt zichzelf aan de wet te houden.

Daarnaast, schijnt niemand te begrijpen dat regels als deze vaak een averechts effect hebben, en iedereen een stronthekel krijgt aan het schoolbestuur, en hier zijn de leraren weer de dupe van.
1) Je hebt op school geen GSM nodig.
2) Je hebt op school geen walkman/diskman/MP3-speler nodig.

Je schoolboeken, schriften, pen en papier. DAT heb je op school nodig. En aandacht voor wat de leraar je vertelt. Verder niets.
pi_57694886
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:20 schreef sweetysven het volgende:
Misschien heb je die mobiele telefoon wel echt nodig.
Tja, als er iemand op sterven ligt en je moet bereikbaar zijn, dan stap je naar de docent en je legt het verhaal uit. Ongetwijfeld geen enkel probleem om dan die telefoon aan te hebben staan. Voor de rest heb je die telefoon tijdens de les niet nodig. Ik zal je 'n geheimpje verklappen: 'n jaar of 10 geleden waren er nog helemaal geen mobiele telefoons (in ieder geval niet betaalbaar), en toen kwamen we die lessen ook gewoon door hoor...
pi_57695049
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:25 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Je schoolboeken, schriften, pen en papier. DAT heb je op school nodig. En aandacht voor wat de leraar je vertelt. Verder niets.
Dat dus. Bovendien moet je op de werkvloer met die gadgets ook niet aankomen, dus beter leer je die discipline nu alvast aan.
pi_57695065
quote:

[..]

Het gaat er niet om wat je nodig hebt. Je hebt het recht om die dingen bij je te hebben, en als de school meent jouw vrijheden te moeten inperken, dan is dat tegen de wet.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_57695088
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:41 schreef Oproerkraaier het volgende:

Het gaat er niet om wat je nodig hebt. Je hebt het recht om die dingen bij je te hebben, en als de school meent jouw vrijheden te moeten inperken, dan is dat tegen de wet.
Nee hoor, dat kan gewoon met een reglement.

Je hebt ook 't recht in Nederland om mooie liedjes te zingen. Maar niet tijdens de les.
Tenzij 't zangles is, whehe.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 13:47:38 #46
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57695168
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat dus. Bovendien moet je op de werkvloer met die gadgets ook niet aankomen, dus beter leer je die discipline nu alvast aan.
Inderdaad, op de werkvloer wordt je meteen weggehoond als je een uitgeschakelde mp3-speler in je binnenzak hebt
  zaterdag 29 maart 2008 @ 13:49:38 #47
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_57695209
quote:

[..]

kutkinderen vinden altijd van zichzelf en van hun kutvriendjes dat het geen kutkinderen zijn
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:17:51 #48
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57695380
quote:

[..]

Onderweg naar/van school wel.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:18:26 #49
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57695390
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Inderdaad, op de werkvloer wordt je meteen weggehoond als je een uitgeschakelde mp3-speler in je binnenzak hebt
Laat die werelvreemde opa lekker lullen joh .
pi_57695413
gewoon terugstelen . En dan ook de 17" flatscreen van je rector erbij. Weet het zelluf.
pi_57695744
quote:
Tegen welke wet dan wel

Dingen bij je hebben is 1 ding, dingen gebruiken is wat anders. Het zal je nog verbazen hoeveel instellingen een ingeschakelde GSM verbieden middels een huisreglement: ziekenhuizen, op de werkvloer, in een rechtzaal, etc. etc. En dus ook een onderwijsinstelling. Die perken hiermee allemaal jouw vrijheden in "dus" die handelen allemaal tegen "de wet"?

OT: Het in bewaring nemen van overlastbezorgende (of verboden) spullen is niet onevenredig bezwarend, het in bewaring houden voor een langere periode dan nodig is dat wel. De toeter voor de rest van het schooljaar in bewaring houden, treft geen enkel doel meer (tenzij TS nog steeds in carnavalsstemming verkeert) dus de toeter moet retour eigenaar.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57695905
Als er van te voren gewaarschuwd is dat bepaalde spullen niet in de klas gebruikt mogen worden ze dan niet meenemen (of tijdens de lesuren uitzetten) de school zou in dit geval de telefoon kunnen teruggeven als de ouder hem terug komt eisen (dan kan er gelijk even een goed gesprek gevoerd worden met de ouder waarom mobieltjes in de klas niet wenselijk zijn)

Je komt tenslotte om te leren en niet met je telefoon te spelen,tot voor 10 jaar waren er nog geen mobiele telefoontjes (althans niet telefoons die je in je broekzak kon vervoeren)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_57696005
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:23 schreef natte-tostie het volgende:
...Tijdens carnaval had ik een gastoeter meegenomen naar school. Omdat het carnaval was is er gezegt dat je wat carnavals dingen mee mag nemen, alleen niet van die spuitbussen.
Een gastoeter is ook een spuitbus, he, met een toeter erop
Fout dus...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_57696047
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:43 schreef DennisMoore het volgende:

Je hebt ook 't recht in Nederland om mooie liedjes te zingen.
je hebt dat recht helemaal niet, er is nergens wettelijk vastgelegd dat je dat recht hebt
pi_57696078
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 14:47 schreef geevee het volgende:
Als er van te voren gewaarschuwd is dat bepaalde spullen niet in de klas gebruikt mogen worden ze dan niet meenemen (of tijdens de lesuren uitzetten) de school zou in dit geval de telefoon kunnen teruggeven als de ouder hem terug komt eisen (dan kan er gelijk even een goed gesprek gevoerd worden met de ouder waarom mobieltjes in de klas niet wenselijk verboden zijn)
Dit is dan ook de enige juiste aanpak. In feite kunnen alleen de wettelijke vertegenwoordigers een recht doen gelden op de eigendom van de GSM, of gastoeter, niet de (minderjarige) leerling. En diezelfde wettelijke vertegenwoordigers zijn ook degene die aangesproken kunnen (moeten) worden op het overtreden van de huisregels door hun (minderjarige) kind.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:09:20 #56
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57696217
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 14:55 schreef deur het volgende:

[..]

je hebt dat recht helemaal niet, er is nergens wettelijk vastgelegd dat je dat recht hebt
Ook niet dat je wel mag ademen of praten .
pi_57696459
quote:

[..]

Met rechten schermen, dat kan de jeugd van tegenwoordig. Van plichten hebben ze nog nooit gehoord.
pi_57697350
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 14:17 schreef De.Kromme het volgende:
Onderweg naar/van school wel.
Ja, daar kan je ècht niet zonder? Ga je dan dood?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:16:30 #59
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57697462
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:10 schreef Modus het volgende:

[..]

.

Kan jij vannacht écht niet zonder bed? Ga je dood als je op de grond slaapt?
pi_57697515
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:10 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat is bijna de enige reden dat ik dat ding héb, dat ik kan bellen als mijn band lek is ofzo
En mp3speler is ook noodzakelijk voor op de fiets.
pi_57697535
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:16 schreef De.Kromme het volgende:
.

Kan jij vannacht écht niet zonder bed? Ga je dood als je op de grond slaapt?
Wat een vergelijking
.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 maart 2008 @ 16:23:41 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57697587
een aantal hier gaat het ernstig moeilijk krijgen zodra ze van school af zijn
pi_57697615
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar Swets, ik heb RECHT op 30 minuten lunchpauze! Dus de klant wacht maar terwijl ik op het gemak mijn boterhammetjes opeet.

Wat?! Ik ben ontslagen? Dat kun je niet maken! Wacht maar! Ik stap naar de rechter!

pi_57697638
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:19 schreef MouzurX het volgende:

En mp3speler is ook noodzakelijk voor op de fiets.
Zodat je het overige verkeer niet meer hoeft te horen?
pi_57697743
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:26 schreef Light het volgende:

[..]

Zodat je het overige verkeer niet meer hoeft te horen?
Dat is keiharde onzin aangezien je
1. op maximum volume alles nog perfect hoort.
2. hem niet op maximaal zet.

Door die muziek ben je juist opgewekter en dat is beter dan half-slapend op de fiets voor je uit zitten staren.
pi_57697769
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:32 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat is keiharde onzin aangezien je
1. op maximum volume alles nog perfect hoort.
2. hem niet op maximaal zet.
Dat dacht mijn buurjongen ook. Toen reed hij een niet beveiligde spoorweg over, zag de lichten niet omdat de zon in zijn ogen scheen, en hoorde de trein niet aankomen omdat hij z´n mp3 speler op maximaal volume had. Die is nu dus dood
pi_57697831
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:19 schreef MouzurX het volgende:
Dat is bijna de enige reden dat ik dat ding héb, dat ik kan bellen als mijn band lek is ofzo

+

+
http://www.simson.nu/plakinstructies.htm

.
  Eindredactie Games zaterdag 29 maart 2008 @ 16:43:50 #68
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_57697959
quote:
zo, jij heb een geavanceerde telefoon. bel je daarmee als je wat later komt vanwege een lekke band?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_57698057
School bellen als je een lekke band hebt? .
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:51:46 #70
pi_57698098
Een band plakken met een telefoon
pi_57698145
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:33 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat dacht mijn buurjongen ook. Toen reed hij een niet beveiligde spoorweg over, zag de lichten niet omdat de zon in zijn ogen scheen, en hoorde de trein niet aankomen omdat hij z´n mp3 speler op maximaal volume had. Die is nu dus dood
Je kijkt ook godver niet extra goed als je een spoorweg over rijdt he?

Maar spoorwegen daar moet ik niet over dus
pi_57698156
quote:
En als er een ongeluk gebeurt is he took wel handig
pi_57698193
Ja die gebeuren ook echt el-ke dag he. .
pi_57698435
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:55 schreef MouzurX het volgende:
Of als je vriendin plots moet bevallen, dan is het ook wel handig ja
.
pi_57698507
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:11 schreef r_one het volgende:

Of als je vriendin plots moet bevallen, dan is het ook wel handig ja
Nuecken voor het huwelijk .
pi_57698515
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Kweenie waar jij werkt, maar in al mijn werkomgevingen (detachering, stuk of 4 verschillende bedrijven) de afgelopen 5 jaar is het vrij normaal dat iedereen een mobiele telefoon heeft (en deze ook aan heeft staan). Sterker nog, mijn baas heeft mij zo'n ding in bruikleen gegeven zodat ik altijd bereikbaar kan zijn (voor klanten en collega's, met name, maar ook privegesprekken zijn geen probleen). Dan moet ik er wel bijzeggen (om de vergelijking met school nog maar 'n klein beetje te kunnen maken) dat dat ding bij mij op z'n minst of 'stil' gaat als ik 'n vergadering ofzo in ga.

En wat MP3 spelers betreft: afhankelijk van waar je werkt, kunnen die ook prima geaccepteerd zijn. Als ik een of ander document moet uitwerken en daarin even niet teveel afgeleid wil worden, dan zet ik 'n koptelefoon op. Niemand die daar 'n probleem van maakt.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:41:26 #77
109065 sungaMsunitraM
pi_57699034
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:55 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Voor de uitvinding van de mobiele telefoon gebeurden er ook al ongelukken hoor. Dat ging toen toch ook prima?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:59:20 #78
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57699365
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat een vergelijking
Nee. Alles buiten eten, drinken en ademen om is in principe luxe. Zowel zonder een bed als MP3-speler overleef je wel...
  zaterdag 29 maart 2008 @ 18:01:46 #79
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57699412
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:25 schreef Seneca het volgende:

[..]

Maar Swets, ik heb RECHT op 30 minuten lunchpauze! Dus de klant wacht maar terwijl ik op het gemak mijn boterhammetjes opeet.

Wat?! Ik ben ontslagen? Dat kun je niet maken! Wacht maar! Ik stap naar de rechter!

Je doet er nu grappig over, maar beide dingen (je hebt RECHT op pauze, dat is wettelijk bepaald dus als jij gebruik van je pauze maakt kun je niet ontslagen worden; zo ja : dan kun je idd naar de rechter) lijken me eigenlijk heel normaal?
pi_57699755
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 18:01 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Je doet er nu grappig over, maar beide dingen (je hebt RECHT op pauze, dat is wettelijk bepaald dus als jij gebruik van je pauze maakt kun je niet ontslagen worden; zo ja : dan kun je idd naar de rechter) lijken me eigenlijk heel normaal?
Je hebt recht op 30 minuten pauze ja. Maar dat betekent niet dat je niet even 5 minuten uit je pauze weg kan gaan als er een klant staat te wachten en er niemand anders beschikbaar is. Dat is een stukje gemotiveerdheid. En als je dat niet toont, tja, dan vervangt je baas je wel voor iemand die dat wel doet. Hij zal natuurlijk nooit die 30 minuten pauze als reden noemen voor je ontslag.
pi_57700074
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:59 schreef De.Kromme het volgende:
Nee. Alles buiten eten, drinken en ademen om is in principe luxe. Zowel zonder een bed als MP3-speler overleef je wel...
Dus onderwijs is in principe ook luxe (want geen eten, drinken of ademen)
Mooi, blijf dan mooi thuis buiten in je bed op de grond liggen, zonder MP3-speler en gastoeter uiteraard
.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:30:07 #82
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57701120
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 18:21 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je hebt recht op 30 minuten pauze ja. Maar dat betekent niet dat je niet even 5 minuten uit je pauze weg kan gaan als er een klant staat te wachten en er niemand anders beschikbaar is. Dat is een stukje gemotiveerdheid. En als je dat niet toont, tja, dan vervangt je baas je wel voor iemand die dat wel doet. Hij zal natuurlijk nooit die 30 minuten pauze als reden noemen voor je ontslag.
Pauze is bij mij pauze. Wil niet zeggen dat ik om 12:00 m'n spullen liet vallen, maar meestal ging (tegenwoordig studeer ik weer, veel beter ) ik bewust van m'n werk weg de stad in ofzo dus ook geen last van vervelende klanten ofzo .
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:31:41 #83
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57701161
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 18:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Dus onderwijs is in principe ook luxe (want geen eten, drinken of ademen)
Mooi, blijf dan mooi thuis buiten in je bed op de grond liggen, zonder MP3-speler en gastoeter uiteraard
Ik wou alleen maar zeggen dat je wel zonder 90 % van de dingen die je hebt en doet kunt, maar die dingen zijn gewoon makkelijk/leuk.
pi_57701454
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:31 schreef De.Kromme het volgende:
Ik wou alleen maar zeggen dat je wel zonder 90 % van de dingen die je hebt en doet kunt, maar die dingen zijn gewoon makkelijk/leuk.
Een bed en een dak boven je hoofd is wel even wat essentiëler dan een makkelijke/leuke gadget als een mp3-speler.
.
pi_57710401
Blijkbaar is er op jouw school nog geen systeem dat de belabberde spelling van leerlingen aanpakt...
pi_57711538
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ik heb er nog wel een paar liggen

Ontopic: Ja, ze mogen je toeter afpakken. Nee, ze mogen 'm niet houden. Hetzelfde geldt voor je telefoon.
  zondag 30 maart 2008 @ 13:16:36 #87
124403 UZN
Hello world!
pi_57713143
Ach. Toen ik nog op school zat pikte de leraar ook regelmatig spullen in. FF wachten tot ie een keer vergat de kast op slot te doen en terug waren mijn spullen.

Mobiel in nemen vind ik idd niet kunnen. Je kan wel andere sancties stellen. Les uit, schorsing bij herhaling etc.
pi_57713250
je bent ook dom dat je het gegeven hebt
pi_57715849
quote:

[..]

Een mobiel kan je best nodig hebben! Stel je voor dat je moeder in het ziekenhuis op sterven ligt. Ze ligt al een paar maanden op sterven, die tijd kan je (jammergenoeg) niet vrij nemen van school. Waarom mag je dan geen mobiel? Ik zou wel gebeld willen worden als mijn moeder dan echt het laatste uur ingaat of echt dood is.
pi_57715875
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:21 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik heb er nog wel een paar liggen

Ontopic: Ja, ze mogen je toeter afpakken. Nee, ze mogen 'm niet houden. Hetzelfde geldt voor je telefoon.
Maar voor hoelang mogen ze hem inhouden?
  zondag 30 maart 2008 @ 15:33:56 #91
181126 MouzurX
Misschien?
pi_57715959
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Voor de uitvinding van de mobiele telefoon gebeurden er ook al ongelukken hoor. Dat ging toen toch ook prima?
Nee toen moest er snel naar het dichtsbijzijnde huis gerend worden
  zondag 30 maart 2008 @ 16:43:50 #92
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57717391
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:27 schreef natte-tostie het volgende:

[..]

Een mobiel kan je best nodig hebben! Stel je voor dat je moeder in het ziekenhuis op sterven ligt. Ze ligt al een paar maanden op sterven, die tijd kan je (jammergenoeg) niet vrij nemen van school. Waarom mag je dan geen mobiel? Ik zou wel gebeld willen worden als mijn moeder dan echt het laatste uur ingaat of echt dood is.
Dan geef je aan het ziekenhuis het telefoonnummer van de school maar door. Een GSM voor kinderen onder de 18 is totaal overbodig.
  Licht Ontvlambaar zondag 30 maart 2008 @ 17:35:57 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57718283
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:27 schreef natte-tostie het volgende:

[..]

En op school hebben ze geen vaste telefoonlijn en een telefoniste? Vroeger wel nog...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57732150
quote:
Op zondag 30 maart 2008 15:29 schreef natte-tostie het volgende:

[..]

Maar voor hoelang mogen ze hem inhouden?
Einde van de dag terug. Ben je nou zo'n eikel die er niet van leert en de volgende dag weer lekker gebeld wordt in de klas, dan blijkt dat afpakken niet helpt en heb je een schorsing aan je broek.
pi_57914303
quote:
Op zondag 30 maart 2008 07:14 schreef anarchitect het volgende:
Blijkbaar is er op jouw school nog geen systeem dat de belabberde spelling van leerlingen aanpakt...
Ik heb dislecty.

En hier wou ik het ook niet over hebben.
pi_57914342
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Einde van de dag terug. Ben je nou zo'n eikel die er niet van leert en de volgende dag weer lekker gebeld wordt in de klas, dan blijkt dat afpakken niet helpt en heb je een schorsing aan je broek.
Staat dat in de wet?

Ik wou dat het waar was....
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:34:05 #97
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_57914360
ik word oud, het laatste wat een rector van mij ooit heeft afgepakt, was een walkman.
Een echte, met een cassetebandje erin.
En niet omdat ik 'm aan had staan, want dat stond-ie niet - maar omdat ik 'm bij me had.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_57914876
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:32 schreef natte-tostie het volgende:

[..]

Staat dat in de wet?

Ik wou dat het waar was....
Daar is geen wet voor nodig. Huisregels zijn afdoende.

Hoe dan ook mag er niets definitief worden afgenomen. Ook niet een week worden bewaard oid. Gewoon einde van de les/dag terug.
pi_57915289
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:43 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dan geef je aan het ziekenhuis het telefoonnummer van de school maar door. Een GSM voor kinderen onder de 18 is totaal overbodig.
En voor kinderen boven de 18 levensnoodzakelijk zeker?
  dinsdag 8 april 2008 @ 18:33:30 #100
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57915405
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:21 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Sukkel.
quote:
1.Het was carnaval.
2.Dat staat los van het afpakken.

Wat een kneusjes allemaal hier, iedereen was hier op de middelbare school destijds zeker een extreem braaf jongetje .

Ik ben ook wel benieuwd naar een juridische kant hiervan, het lijkt me niet dat een leraar of lerares zomaar spullen af mag gaan pakken en niet meer terug geven.
Wat staat precies los van het afpakken? Het maken van een enorme herrie zal inderdaad volledig los staan van het afpakken van een toeter ja!

Daarnaast was ik ook niet braaf nee, maar leuk doen met een toeter betekent ook dat je de consequenties daarvan moet accepteren, ook als je 15 bent.
pi_57917147
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:30 schreef anboni het volgende:

[..]

Ik zal je 'n geheimpje verklappen: 'n jaar of 10 geleden waren er nog helemaal geen mobiele telefoons (in ieder geval niet betaalbaar), en toen kwamen we die lessen ook gewoon door hoor...
Met het continue schrijven van briefjes naar elkaar en kladderen in agenda's

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2008 19:59:39 ]
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:00:50 #102
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57917171
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 18:27 schreef Defected het volgende:

[..]

En voor kinderen boven de 18 levensnoodzakelijk zeker?
Ook niet. Misschien is het handig; tenslotte heb ik ook zo'n kreng, maar die ligt gewoon tijdens m'n werk in m'n kastje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')