Rechter? Schadevergoeding? Dat gaat wel heel verquote:Op donderdag 6 september 2007 16:45 schreef soylent het volgende:
Nou, als je hem aan het eind van de les terugkrijgt denk ik niet dat er een serieuze rechter is die jou een schadevergoeding toe zal kennen. Gewoon gekeken naar redelijkheid en billijkheid.
Houdt hij hem gewoon voor zichzelf en moet je een nieuwe telefoon kopen, dan is het een ander verhaal.
Dat wordt een gewonnen zaak. Alleen moet je wel denken aan een paar duizend euro advocaatkosten, tenzij je jezelf representeert.
HTH.
Wat is dat toch met dat 'hij wilt' tegenwoordig?quote:Op donderdag 6 september 2007 16:53 schreef Index het volgende:nee maar het gaat er om dat hij mijn eigendommen af wilt nemen, ook al geeft ie die 30 minuten later terug
stfu.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:54 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Wat is dat toch met dat 'hij wilt' tegenwoordig?![]()
Eigen schuld, pech gehad.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:42 schreef Index het volgende:
Ik zat vandaag in de les, perongeluk met mijn mobiel niet op stil.
Misschien moet je eens opletten op school, in plaats van zitten te bellen.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:55 schreef Index het volgende:
stfu.
Dat is appels met peren vergelijken. Je stoort een les. Een leraar heeft een bepaalde vorm van gezag. Dan mag hij in redelijkheid dingen uitvoeren om te zorgen dat de les niet verder verstoord wordt.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:55 schreef Index het volgende:
[..]
stfu.
Nee maar stel dat iemand in de trein zich ergert aan jouw ringtone, dan mag hij die toch ook niet voor 30 minuten afpakken?
Dan moet hij je maar gewoon uit de les of collegezaal zetten en de rest van het semester niet meer terug laten komen. Dat werkt meestal het beste.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:53 schreef Index het volgende:nee maar het gaat er om dat hij mijn eigendommen af wilt nemen, ook al geeft ie die 30 minuten later terug
Als je even fatsoenlijk had gelezen dan had je gezien dat ik gebeld werd door een of andere pauper. Ik gebruik mijn mobiel niet zo vaak, en ben zeker geen "kut dombo" die geen minuut zonder zijn mobiel kan.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:57 schreef Klonk het volgende:
tuurlijk mag is dat toegestaan, gezeik om niets en die kut dombo's die geen minuut zonder hun mobiel kunnen, meeste scholen hebben het tegenwoordig in de reglementen staan dat die dingen verboden zijn
quote:Op donderdag 6 september 2007 16:57 schreef Klonk het volgende:
kut dombo's die geen minuut zonder hun mobiel kunnen
Even ter info: Ik doe 5 HAVOquote:Op donderdag 6 september 2007 16:58 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Dan moet hij je maar gewoon uit de les of collegezaal zetten en de rest van het semester niet meer terug laten komen. Dat werkt meestal het beste.
Dingen afpakken vind ik nogal kinderachtig.
In beslag nemen gaat altijd zonder toestemming. En ja, hij heeft dat recht. Want je VERSTOORT DE LES.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:58 schreef Index het volgende:
[..]
Als je even fatsoenlijk had gelezen dan had je gezien dat ik gebeld werd door een of andere pauper. Ik gebruik mijn mobiel niet zo vaak, en ben zeker geen "kut dombo" die geen minuut zonder zijn mobiel kan.
Maargoed, als je puur naar mijn recht kijkt, heeft hij geen recht om dat ding zonder mijn toestemming in beslag te nemen?
en dan? Bij ons had een leerkracht het recht je uit de les te zetten tot maximaal een week als je je niet gedroeg. Eventuele toetsen die die week vielen kreeg je automatisch een 0/10 voor wegens niet aanwezig. Het zal ook wel een reden hebben waarom er op die school nog wat discipline te vinden was.quote:
Doet er niet toe, al werd je gebeld door Beatrix herself.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:58 schreef Index het volgende:
Als je even fatsoenlijk had gelezen dan had je gezien dat ik gebeld werd door een of andere pauper.
Blijkbaar wel en fuck off met 'je recht'. *proest*quote:Ik gebruik mijn mobiel niet zo vaak, en ben zeker geen "kut dombo" die geen minuut zonder zijn mobiel kan.
Uit de les zetten heb ik geen moeite mee, het gaat me er om dat hij iets van mij pakt zonder dat ik het er mee eens benquote:Op donderdag 6 september 2007 17:02 schreef Athmozz het volgende:
[..]
en dan? Bij ons had een leerkracht het recht je uit de les te zetten tot maximaal een week als je je niet gedroeg. Eventuele toetsen die die week vielen kreeg je automatisch een 0/10 voor wegens niet aanwezig. Het zal ook wel een reden hebben waarom er op die school nog wat discipline te vinden was.
Koning, Keizer, Admiraal, wissen doen we allemaal.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:04 schreef Index het volgende:
0
als je het niet eens bent met een actie van de leerkracht, wat let jou om zelf uit de les te vertrekken naar de directeur? Ik ben in mijn middelbaar (havo equivalent) ook een paar keer gewoon vertrokken omdat er zaken waren die ik niet rechtvaardig vond, soms gelijk gehad en soms niet.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:04 schreef Index het volgende:
[..]
Uit de les zetten heb ik geen moeite mee, het gaat me er om dat hij iets van mij pakt zonder dat ik het er mee eens ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |