abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52985012
Hey,
Ik zat vandaag in de les, perongeluk met mijn mobiel niet op stil. Ik word dus ongeveer op de helft van de les door een klojo gebeld met anoniem nummer. Komt de docent naar mij toe en die zegt tegen mij: Ja lever maar in.
Zo slecht als ik ben gaf ik niks aan hem, en zei tegen hem dat hij niet het recht heeft om mijn eigendommen in beslag te nemen. Gevolg > leraar boos en zeggen dat ik hem "nu moet inleveren". Ik heb tegen hem gezegd dat hij het kan bekijken en hij niets van mij krijgt. Nou moest ik de les uit van hem (heb ik ook gedaan) en zou hij met de rector gaan praten.

Maargoed, heb ik gelijk gehad? Natuurlijk is het lullig dat zijn uitleg werd onderbroken door mijn beltoon, maar ik vind niet dat hij beslag kan leggen op mijn eigendommen. Ook al zou ik deze aan het eind van de les al terug krijgen.
Iemand ervaring mee/ antwoord?

Graag serieuze replies
pi_52985078
Nou, als je hem aan het eind van de les terugkrijgt denk ik niet dat er een serieuze rechter is die jou een schadevergoeding toe zal kennen. Gewoon gekeken naar redelijkheid en billijkheid.

Houdt hij hem gewoon voor zichzelf en moet je een nieuwe telefoon kopen, dan is het een ander verhaal.
Dat wordt een gewonnen zaak. Alleen moet je wel denken aan een paar duizend euro advocaatkosten, tenzij je jezelf representeert.

HTH.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 6 september 2007 @ 16:48:26 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52985146
Natuurlijk heb je geen gelijk

Je krijgt je telefoon uiteindelijk wel terug maar je weet dondergoed dat je geen telefoons mee de klas in moet nemen. Want jij hebt namelijk GEEN recht om te bellen in de klas of de les te storen.

Dat jij per ongeluk je trilfunctie niet hebt aangezet heeft een leraar natuurlijk niets mee te maken.

Gewoon door de zure appel heenbijten en accepteren dat je pech hebt gehad.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_52985159
Hee, je hebt die avatar gejat van Repeat hè?
  donderdag 6 september 2007 @ 16:49:16 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52985166
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:45 schreef soylent het volgende:
Nou, als je hem aan het eind van de les terugkrijgt denk ik niet dat er een serieuze rechter is die jou een schadevergoeding toe zal kennen. Gewoon gekeken naar redelijkheid en billijkheid.

Houdt hij hem gewoon voor zichzelf en moet je een nieuwe telefoon kopen, dan is het een ander verhaal.
Dat wordt een gewonnen zaak. Alleen moet je wel denken aan een paar duizend euro advocaatkosten, tenzij je jezelf representeert.

HTH.
Rechter? Schadevergoeding? Dat gaat wel heel ver

Draaf je niet een beetje door?
pi_52985216
nee maar het gaat er om dat hij mijn eigendommen af wilt nemen, ook al geeft ie die 30 minuten later terug
  donderdag 6 september 2007 @ 16:53:29 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52985226
Voor de duidelijkheid: ik ben dus van mening dat de leraar een storend element inderdaad tijdelijk in beslag mag nemen.
pi_52985246
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:53 schreef Index het volgende:
nee maar het gaat er om dat hij mijn eigendommen af wilt nemen, ook al geeft ie die 30 minuten later terug
Wat is dat toch met dat 'hij wilt' tegenwoordig?
pi_52985274
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:54 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Wat is dat toch met dat 'hij wilt' tegenwoordig?
stfu.

Nee maar stel dat iemand in de trein zich ergert aan jouw ringtone, dan mag hij die toch ook niet voor 30 minuten afpakken? (je mobiel dan he)
pi_52985293
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:42 schreef Index het volgende:
Ik zat vandaag in de les, perongeluk met mijn mobiel niet op stil.
Eigen schuld, pech gehad.
Next.
pi_52985305
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:55 schreef Index het volgende:
stfu.
Misschien moet je eens opletten op school, in plaats van zitten te bellen.
  donderdag 6 september 2007 @ 16:57:17 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52985306
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:55 schreef Index het volgende:

[..]

stfu.

Nee maar stel dat iemand in de trein zich ergert aan jouw ringtone, dan mag hij die toch ook niet voor 30 minuten afpakken?
Dat is appels met peren vergelijken. Je stoort een les. Een leraar heeft een bepaalde vorm van gezag. Dan mag hij in redelijkheid dingen uitvoeren om te zorgen dat de les niet verder verstoord wordt.

In de trein zitten is niet hetzelfde als in de les dus...
  donderdag 6 september 2007 @ 16:57:18 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_52985308
tuurlijk mag is dat toegestaan, gezeik om niets en die kut dombo's die geen minuut zonder hun mobiel kunnen, meeste scholen hebben het tegenwoordig in de reglementen staan dat die dingen verboden zijn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_52985317
bij ons was het afgeven & aan het einde van de week weer afhalen. Terecht ook, tijdens een les zet je de GSM uit.

Span er maar een rechtzaak voor aan, geen enkele rechter die je daar ook maar 1¤ schadevergoeding voor gaat geven; jij gaat zelf mogen opdraaien voor de gerechtskosten en dat zal het zijn.

Als het je niet aanstaat dat je hem moet afgeven, stel je dan recht, verlaat de les & ga naar je directeur & zeg hem dat jouw gesprekken zo immens belangrijk zijn dat je er 24/24 voor beschikbaar moet zijn.

Ik had daar zelfs 3 gsm's voor, als de ene afgepakt werd (zelfs op de speelplaats SMS'en was voldoende om hem af te nemen) had ik gewoon een andere over . Heeft geduurd tot een leerkracht het zag en mijn gsm in een lavabo'tje met water verdronken heeft .
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 6 september 2007 @ 16:58:28 #15
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52985337
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:53 schreef Index het volgende:
Dan moet hij je maar gewoon uit de les of collegezaal zetten en de rest van het semester niet meer terug laten komen. Dat werkt meestal het beste.

Dingen afpakken vind ik nogal kinderachtig.
pi_52985350
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:57 schreef Klonk het volgende:
tuurlijk mag is dat toegestaan, gezeik om niets en die kut dombo's die geen minuut zonder hun mobiel kunnen, meeste scholen hebben het tegenwoordig in de reglementen staan dat die dingen verboden zijn
Als je even fatsoenlijk had gelezen dan had je gezien dat ik gebeld werd door een of andere pauper. Ik gebruik mijn mobiel niet zo vaak, en ben zeker geen "kut dombo" die geen minuut zonder zijn mobiel kan.

Maargoed, als je puur naar mijn recht kijkt, heeft hij geen recht om dat ding zonder mijn toestemming in beslag te nemen?
pi_52985356
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:57 schreef Klonk het volgende:
kut dombo's die geen minuut zonder hun mobiel kunnen
pi_52985375
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:58 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Dan moet hij je maar gewoon uit de les of collegezaal zetten en de rest van het semester niet meer terug laten komen. Dat werkt meestal het beste.

Dingen afpakken vind ik nogal kinderachtig.
Even ter info: Ik doe 5 HAVO
  donderdag 6 september 2007 @ 17:00:12 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52985386
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:58 schreef Index het volgende:

[..]

Als je even fatsoenlijk had gelezen dan had je gezien dat ik gebeld werd door een of andere pauper. Ik gebruik mijn mobiel niet zo vaak, en ben zeker geen "kut dombo" die geen minuut zonder zijn mobiel kan.

Maargoed, als je puur naar mijn recht kijkt, heeft hij geen recht om dat ding zonder mijn toestemming in beslag te nemen?
In beslag nemen gaat altijd zonder toestemming. En ja, hij heeft dat recht. Want je VERSTOORT DE LES.
pi_52985411
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:59 schreef Index het volgende:

[..]

Even ter info: Ik doe 5 HAVO
en dan? Bij ons had een leerkracht het recht je uit de les te zetten tot maximaal een week als je je niet gedroeg. Eventuele toetsen die die week vielen kreeg je automatisch een 0/10 voor wegens niet aanwezig. Het zal ook wel een reden hebben waarom er op die school nog wat discipline te vinden was.
pi_52985412
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:58 schreef Index het volgende:
Als je even fatsoenlijk had gelezen dan had je gezien dat ik gebeld werd door een of andere pauper.
Doet er niet toe, al werd je gebeld door Beatrix herself.
Dat ding moet gewoon UIT.
quote:
Ik gebruik mijn mobiel niet zo vaak, en ben zeker geen "kut dombo" die geen minuut zonder zijn mobiel kan.
Blijkbaar wel en fuck off met 'je recht'. *proest*
pi_52985430
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:02 schreef Athmozz het volgende:

[..]

en dan? Bij ons had een leerkracht het recht je uit de les te zetten tot maximaal een week als je je niet gedroeg. Eventuele toetsen die die week vielen kreeg je automatisch een 0/10 voor wegens niet aanwezig. Het zal ook wel een reden hebben waarom er op die school nog wat discipline te vinden was.
Uit de les zetten heb ik geen moeite mee, het gaat me er om dat hij iets van mij pakt zonder dat ik het er mee eens ben
pi_52985451
0

[ Bericht 99% gewijzigd door Index op 06-09-2007 17:05:22 ]
pi_52985485
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:04 schreef Index het volgende:
0
Koning, Keizer, Admiraal, wissen doen we allemaal.

Hoer?
Moeder?

Weet je zeker dat je Havo doet?
pi_52985503
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:04 schreef Index het volgende:

[..]

Uit de les zetten heb ik geen moeite mee, het gaat me er om dat hij iets van mij pakt zonder dat ik het er mee eens ben
als je het niet eens bent met een actie van de leerkracht, wat let jou om zelf uit de les te vertrekken naar de directeur? Ik ben in mijn middelbaar (havo equivalent) ook een paar keer gewoon vertrokken omdat er zaken waren die ik niet rechtvaardig vond, soms gelijk gehad en soms niet.

Uit de les zetten heb je geen moeite mee, maar bij ons hield dat wel in dat je de woensdagnamiddag ook naar de school mocht komen om kauwgom van de speelplaats te krabben. Als je weet dat dat er tegenover staat geef je dat mobieltje rap af hoor. Op school staan die dingen gewoon op stil. Vergeet je dat, dan is dat jouw fout en dan is het aan hen om je daarop te wijzen. Als jij het nu eens vergeet, dan is dat jammer, maar anders "vergeet" vanaf dan iedereen het kan er geen les meer gegeven worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')