Misgegaan? Je bedoelt dat ik niet meer geloof dat onderdrukken en dwang helpt?quote:Op maandag 31 maart 2008 09:38 schreef Klopkoek het volgende:
Waar is het toch met Extreem en Boze Appel misgegaan.
Wat overigens niet een heel snugger geloof is, dwang en onderdrukken helpt wel zeker.quote:Op maandag 31 maart 2008 09:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misgegaan? Je bedoelt dat ik niet meer geloof dat onderdrukken en dwang helpt?
Het helpt de leiders tijdelijk, maar het is onmogelijk om structureel vol te houden.quote:Op maandag 31 maart 2008 09:45 schreef sigme het volgende:
Wat overigens niet een heel snugger geloof is, dwang en onderdrukken helpt wel zeker.
Daarnaar gaan we juist weer terug. We gaan juist weer terug naar een wereld vol verderf en onderdrukking, waar iedereen inderdaad al bij zijn geboorte zijn plaats kent.quote:Op maandag 31 maart 2008 09:44 schreef sigme het volgende:
"Tegenwoordig stevenen we af op een nare soort wereld. "
Vroeger was de wereld beter. De mensen, het leven. En toen kende men z'n plaats nog.
Que? Eh, zijn er -volgens jou- tijden geweest dat er géén sprake was van dwang & onderdrukking? Ik bedoel- als je de huidige situatie er een van dwang en onderdrukking vindt, dan was er nooit geen dwang & onderdrukking. Dus blijkbaar is het best structureel vol te houden.quote:Op maandag 31 maart 2008 09:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het helpt de leiders tijdelijk, maar het is onmogelijk om structureel vol te houden.
Ok, in dat geval, wanneer was de wereld op z'n best, volgens jou?quote:Op maandag 31 maart 2008 09:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daarnaar gaan we juist weer terug. We gaan juist weer terug naar een wereld vol verderf en onderdrukking, waar iedereen inderdaad al bij zijn geboorte zijn plaats kent.
http://www.depers.nl/binn(...)dit-Wilders-dat.htmlquote:Ik kom binnenkort met een eigen film en die laat een zelfstandige visie zien, niet een zoveelste reactie op Wilders. Dat die bekend is komen te staan als tegenfilm, daar baal ik van, dat is-ie niet.
Jaren 60 en 70. Aids bestond nog niet, economische groei op zijn top, koopkracht op zijn hoogst, geen voedsel en olietekorten, weinig armoede, hoop, algemeen aanvaard vooruitgangsgeloof, onderukkende Katholieke Kerk en gereformeerden op zijn retour, geen racisme, geen moslimextremisme, geen Ahmenidjad, Israel was nog oppermachtig, geen Janmaat/Wilders, geen grote VVD, Soviet Unie die al op zijn reour was enzovoorts enzovoorts.quote:Op maandag 31 maart 2008 09:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, in dat geval, wanneer was de wereld op z'n best, volgens jou?
Maar eh - USSR op z'n retour, dat zal best, maar ondertussen zuchtte wel het hele Oostblok eronder. Niet zo ideaal. Dekolonisatie en de tamelijk warme koude oorlog in Afrika. Bekrompen Nederland, waarin ongetrouwde moeders nog ouderwets uitgekotst werden, abortus niet toegestaan etc etc.quote:Op maandag 31 maart 2008 09:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jaren 60 en 70. Aids bestond nog niet, economische groei op zijn top, koopkracht op zijn hoogst, geen voedsel en olietekorten, weinig armoede, hoop, algemeen aanvaard vooruitgangsgeloof, onderukkende Katholieke Kerk en gereformeerden op zijn retour, geen racisme, geen moslimextremisme, geen Ahmenidjad, Israel was nog oppermachtig, geen Janmaat/Wilders, geen grote VVD, Soviet Unie die al op zijn reour was enzovoorts enzovoorts.
Jaren '90 was ook nog wel te pruimen (zelf meegemaakt). Maar toen klotste het geld ook zo tegen de plinten dat het een hele moet zijn geweest om dat te verkloten.
Maar toen was de tijdsgeest tenminste dat de vrouwen gememancipeert moesten worden. Zelfs in de KVP had je die mensen. Nu is de tijdsgeest eerder conservatief en hoor je weer geluiden dat vrouwen vooral niet te ambitieus moeten zijn. Denk maar aan de discussie over gratis kinderopvang. Het tegenargument dat de vrouw voor het kind hoort te zorgen wordt zonder tegenspraak als valide ervaren.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar eh - USSR op z'n retour, dat zal best, maar ondertussen zuchtte wel het hele Oostblok eronder. Niet zo ideaal. Dekolonisatie en de tamelijk warme koude oorlog in Afrika. Bekrompen Nederland, waarin ongetrouwde moeders nog ouderwets uitgekotst werden, abortus niet toegestaan etc etc.
Nogal een Europees blank mannelijk ideale tijd.
Nou, dat emancipatie is volgens mij nog niet af. En toch zijn er reactionaire tendensen waar te nemen.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:14 schreef sigme het volgende:
Ja, poeh, fijn was dat, dat je weliswaar uitgekotst werd maar dat er mensen waren die vonden dat dat best anders kon. Daar heb je wat aan.
Nee, dan nu. Alle rechten maar er zijn mensen die vinden dat je daar niet perse allemaal op dezelfde manier gebruik van hoeft te maken. Pure terreur zeg ik je!
Is dit nou jouw idee van een inhoudelijke reactie? Heb je ook nog argumenten op mijn post over sovereign wealth funds? Of kun je echt alleen maar op de persoon spelen?quote:Op maandag 31 maart 2008 09:27 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag in de Pers een mooi artikel over Nederlandse ondernemers die heulen met het Chinese regime. Jaja, dat krijg je als VVD'er Extreem zijn zin krijgt.
Ondernemers willen geen democratie, die willen geld en onderdrukken.
Waarom is het probleem beperkt? Vertel eens.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:31 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dit zegt dus niets... Uit welk(e) boek(en) heb je deze wijsheid?
Wat mij betreft is er geen eenduidig antwoord. Wanneer het fonds onafhankelijk is (dwz een redelijk onafhankelijk bestuur (niet alleen partijbonzen), openbare statuten e.d. , openbare doelstellingen en beleggingsbeleid e.d.) zie ik geen probleem.
Wanneer het fonds (duidelijk) onder invloed van de staat staat dan is er wel sprake van een mogelijk risico. Maar nog dan is het probleem beperkt. Het zal mij worst wezen of 'de Chinezen' Corporate Express overnemen of niet. Het is vooral aan het bedrijf zelf, en niet aan de staat zoals Engelen ook zei.
'Vragen stellen over' =/= 'argumenten tegen'quote:Op maandag 31 maart 2008 10:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom is het probleem beperkt? Vertel eens.
Je geeft een mooi verhaaltje maar gaat niet in op mijn punt: dat de Chinese politiek misschien niet alleen op winstbejag uit is. Het enige wat jij zegt is 'ik zie het gevaar niet'.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:24 schreef Xtreem het volgende:
[..]
'Vragen stellen over' =/= 'argumenten tegen'
Ik zeg dat een fonds, een SWF, de investering doet. Als deze onafhankelijk is, is er m.i. geen probleem.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je geeft een mooi verhaaltje maar gaat niet in op mijn punt: dat de Chinese politiek misschien niet alleen op winstbejag uit is. Het enige wat jij zegt is 'ik zie het gevaar niet'.
Als die onafhankelijk is idd. Van de Chinese staat.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:32 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik zeg dat een fonds, een SWF, de investering doet. Als deze onafhankelijk is, is er m.i. geen probleem.
quote:Op maandag 31 maart 2008 09:08 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Ik vraag me af of ze zich net zo veilig voelen als dat ze zijn. Qua voedsel is het inderdaad luilekkerland, maar daar moeten - even Blijdorp's vegetarisme daargelaten - ook weer dieren voor dood. Ik weet niet precies waar die vandaan komen en hoe ze leven, maar het is waarschijnlijk een soort made in china situatie; die dieren leven in "luxe", op kosten van anderen die in een betonnen kooi van 2m2 leven.quote:De mening van beesten is niet objectiveerbaar. Wel objectief is de observatie dat er voor beesten in gevangenschap gezorgd wordt, en dat beesten graag eten, drinken & veiligheid hebben - en dat daar zeer behoorlijk krijgen aangereikt. Ik denk dat de observatie dat beesten in het wild geen plezier beleven aan doodhongeren ook redelijk onantropomorf is.
Het is net zo aannemelijk als dat het wél een ramp voor ze is. Ik zeg niet te weten hoe het zit, maar volgens mij is het een noch het ander met zekerheid vast te stellen.quote:Mijn standpunt is dat het niet speciaal aannemelijk is dat het voor de beesten een ramp is om in een dierentuin te leven, en dat pleidooien dierentuinen af te schaffen wegens dierenleed dus niet steekhoudend beargumenteerd zijn.
Apies kijken is leerzaam? Volgens mij leer je meer uit een boek of van video. "Kijk, hier gooit de verzorger de ijsbeer een vis toe, en die eet hij op."quote:Er tegenover stel ik dat dierentuinbezoek voor de mens redelijk nuttig, leerzaam & beschaafd is (of beschavend zou moeten zijn), en er dus argumenten zijn om dierentuinen te handhaven.
Wat is er mis met strategische aankopen? Dat doen wij westerlingen 'all the time'...quote:Op maandag 31 maart 2008 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je geeft een mooi verhaaltje maar gaat niet in op mijn punt: dat de Chinese politiek misschien niet alleen op winstbejag uit is. Het enige wat jij zegt is 'ik zie het gevaar niet'.
Om de Afrikaanse jungles plat te trappen...quote:Op maandag 31 maart 2008 11:18 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Misschien, als er geen dierentuinen waren, zouden mensen een reden hebben om eens andere delen van de wereld te bezoeken dan steeds maar de spaanse Costa's en Zuid-Frankrijk.
Nouja, zonder de toekijkende mensen zouden die parken er nooit zijn en waren het nu akkertjes.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:21 schreef sigme het volgende:
Meer toerisme is zeker niet bevordelijk voor de beesten. Doodhongeren mét toekijkende mensen, haha. Leuke Afrikaanse wildparken.
Zonder toeristen zijn er überhaupt geen Afrikaanse jungles. Veel landen onder de Sahara zitten van dal tot top vol met mensen, en de jungles (grond waar wel wat op wil groeien) worden door geld van de toeristen beschermd. In Rwanda kun je berggorilla's bekijken, en van het geld wat je daarvoor betaalt gaat een deel naar de boeren in de omgeving, om ze een reden te geven het bos niet plat te branden en aardappels te gaan verpoten.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Om de Afrikaanse jungles plat te trappen...
Verschillende subsahara landen behoren tot de dichtbevolkste ter wereld, en West-Afrika zit ook aardig vol, naar mijn weten.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
Afrika is helemaal niet overbevolkt, niet als we het vergelijken met Westerse landen iig.
Soms denk ik wel eens dat Nederland gewoon niet beter verdientquote:Balkenende spint garen bij veroordeling Fitna
Accent Zetelwinst voor CDA
DEN HAAG De scherpe veroordeling van Wilders’ film Fitna heeft het CDA van premier Balkenende geen windeieren gelegd. Blijkens twee opiniepeilingen steeg de partij de afgelopen dagen in de kiezersgunst.
De PVV van Wilders profiteert niet of nauwelijks van de anti-Koranfilm.
‘Het optreden van Balkenende lijkt gewaardeerd Balkenende lijkt gewaardeerd te worden’, is de voorzichtige conclusie van het bureau Interview NSS, dat daags na de verschijning van de internetfilm vier extra zetels voor de grootste regeringspartij registreerde.
Opiniepeiler Maurice de Hond signaleerde zondag ook winst (zij het slechts één zetel) voor het CDA, eveneens ten opzichte van een week eerder. In eerstgenoemde peiling staat de PVV op verlies (twee zetels), in die van De Hond op lichte winst (één zetel).
Meteen na het verschijnen van de film, toen onrust in Nederland uitbleef, rees de vraag of Balkenende en zijn partij niet al te veel heisa hadden gemaakt over Fitna.
De premier had grote woorden als ‘crisis’ gebruikt, en gewaarschuwd voor ‘nare dingen’ die Nederlanders in het buitenland zouden overkomen.
CDA-minister Verhagen van Buitenlandse Zaken riep Wilders publiekelijk op om af te zien van de film, evenals CDA-fractievoorzitter Van Geel. De laatste velde donderdagavond een harder oordeel over de film (‘vilein en onnodig kwetsend’) dan collega’s in de Kamer, die schamper spraken schamper spraken over knip-enplakwerk.
De peilingen suggereren dat het CDA toch de juiste toon wist te vinden.
Balkenende mag zich ook verheugen in buitenlandse steun. Nederland kreeg zaterdag veel bijval van de EU-partners.
Dat was niet vanzelfsprekend.
Een paar weken geleden reageerden collegaregeringsleiders en staatshoofden in Brussel lauw op een uiteenzetting van de premier over ‘de mogelijke film’. De reactie beperkte toen zich tot ‘begrijpende blikken’ en ‘knikkende hoofdbewegingen’, meldden Balkenende en Verhagen. Na dit weekeinde hebben zij een extra reden voor ‘opluchting’ – het meest gebruikte woord in reacties op de film.
Theo Koelé
Jan Peter Balkenende Foto ANP
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Soms denk ik wel eens dat Nederland gewoon niet beter verdient
quote:
Dat gezin is wel een extremiteit, zelfs binnen bevindelijk-gereformeerde kringen. Het heeft ook al de nodige (pers)aandacht gehad.quote:Op maandag 31 maart 2008 14:02 schreef Monidique het volgende:
In de Volkskrant vandaag, een pagina over een gereformeerd gezin..
Ik vond het aardig apart.quote:Op maandag 31 maart 2008 14:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat gezin is wel een extremiteit, zelfs binnen bevindelijk-gereformeerde kringen. Het heeft ook al de nodige (pers)aandacht gehad.
Zij vormen de regel die de uitzondering bevestigd.quote:Op maandag 31 maart 2008 14:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat gezin is wel een extremiteit, zelfs binnen bevindelijk-gereformeerde kringen. Het heeft ook al de nodige (pers)aandacht gehad.
Zoals Mohammed Atta jouw gedrag bevestigt.quote:Op maandag 31 maart 2008 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zij vormen de regel die de uitzondering bevestigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |