Nee, ik vraag om een onderbouwing van jouw mening....quote:
Ik ken alleen couscous, maar Nigella gebruikt regelmatig bulgur. Op tv ziet het er ongeveer hetzelfde uit.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:06 schreef sigme het volgende:
Couscous wordt gemaakt van meel, bulgur zijn (grof gebroken) korrels.
Zo'n beetje in elk boek wat een introductie geeft over IB theoriën staat dat. Liberalen relativeren kwade bedoelingen van staten weg. Sommigen gaan zelfs nog een stapje verder en zeggen dat uiteindelijk alle staten democratisch zullen worden en er ook geen oorlog meer zal zijn.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:17 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, ik vraag om een onderbouwing van jouw mening....
Het is ook redelijk inwisselbaar, in recepten. Bulgur is wat steviger, omdat het dus hele korrels zijn. Couscous wordt gauw pap. Bulgur moet je wel koken, en lang genoeg ook, anders zit je ouderwetse muesli te malenquote:Op zondag 30 maart 2008 20:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ken alleen couscous, maar Nigella gebruikt regelmatig bulgur. Op tv ziet het er ongeveer hetzelfde uit.
Dit zegt dus niets... Uit welk(e) boek(en) heb je deze wijsheid?quote:Op zondag 30 maart 2008 20:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo'n beetje in elk boek wat een introductie geeft over IB theoriën staat dat. Liberalen relativeren kwade bedoelingen van staten weg. Sommigen gaan zelfs nog een stapje verder en zeggen dat uiteindelijk alle staten democratisch zullen worden en er ook geen oorlog meer zal zijn.
Maar hoe denk jij er dan over? Denk je echt dat Chinezen van die lieverdjes zijn? dat het staatsfonds van hen zich alleen laat leiden door commerciële belangen?
En ontwijk het nou niet, dat je een "arrogante zak" ben is al helder genoeg
quote:Dieren Blijdorp worden vegetariër
ROTTERDAM - De meeste dieren in Diergaarde Blijdorp gaan dit jaar over op volledig vegetarische voeding.
Blijdorp heeft dit met de Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) afgesproken. Dat heeft de dierentuin zondag bekendgemaakt.
Hoewel de beesten volgens het persbericht dinsdag 1 april aan de vegetarsiche maaltijd gaan, verzekert directeur Ton Dorresteyn dat dat toeval is en dat het geen grap is.
Ook de meeste carnivoren gaan aan de vegetarische hap. De verschillende diersoorten moeten over een periode van twee maanden gewend raken aan het eten van groente en fruit in plaats van vlees.
Positief effect
De dierentuin zegt tot deze stap gekomen te zijn door het positieve effect dat vegetarisch eten op het welzijn van de beesten heeft.
Ook is vegetarisch voedsel voor de dieren klimaatvriendelijker qua productie en dat vindt Blijdorp belangrijk.
Vind ik ook.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:59 schreef problematiQue het volgende:
Dierentuinen mogen ze wel eens opdoeken, eigenlijk.
Het te-grote-dieren-in-te-kleine-kooitjes-beeld. Ik weet niet hoe plezierig die beesten het vinden, maar ja...quote:Op zondag 30 maart 2008 21:04 schreef sigme het volgende:
Waarom? Voor de meeste beesten is een dierentuin tamelijk ideaal, en het is beschaafd vermaak voor de mensen.
Het is een goed teken dat de dieren er oud worden.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:04 schreef sigme het volgende:
Waarom? Voor de meeste beesten is een dierentuin tamelijk ideaal, en het is beschaafd vermaak voor de mensen.
Vroeger kwam ik vaak in Blijdorp; de vleerhonden en de otters waren daar mijn favorieten.
Ja ach, antropomorf is het niet in de haak, maar ik heb het niet zo op antropomorfen.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het te-grote-dieren-in-te-kleine-kooitjes-beeld. Ik weet niet hoe plezierig die beesten het vinden, maar ja...
Ik vind het ook leuk, hoor, een dierentuin.
Daarom zeg ik: ik weet niet hoe plezierig zij dat vinden.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja ach, antropomorf is het niet in de haak, maar ik heb het niet zo op antropomorfen.
Vanuit dierenoogpunt is het tamelijk ideaal. Onbedreigd territorium, natje, droogje, nest, en dat alles vlak bij elkaar. De meeste wilde beesten doen hun uiterste best om dat een beetje voor elkaar te krijgen, en sterven een ellendige dood tegen de tijd dat het er wat op gaat lijken.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarom zeg ik: ik weet niet hoe plezierig zij dat vinden.
Ben je nu een pamperende overheid goed aan het praten?quote:Op zondag 30 maart 2008 21:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Vanuit dierenoogpunt is het tamelijk ideaal. Onbedreigd territorium, natje, droogje, nest, en dat alles vlak bij elkaar. De meeste wilde beesten doen hun uiterste best om dat een beetje voor elkaar te krijgen, en sterven een ellendige dood tegen de tijd dat het er wat op gaat lijken.
Leven heeft zo z'n nadelen.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:24 schreef Monidique het volgende:
Uiteraard. Maar ik denk dat ook dieren opgefokt kunnen raken door gevangenschap... ...dat is niet leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |