Ik heb een nieuwe Daihatsu Cuore. Bedankt voor jullie antwoorden. De sexsuggestie had ik ook al bedacht ;-P Een hele truc om dat ding te laten spuiten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef Terpentin07 het volgende:
Wat heb je voor een auto? Ik had ook een probleem met tanken en het stopte ook direkt toen ik het handvat indrukte.Er zat een soort klepje dwars in de tankbuis en daardoor liep de benzine terug.Sinds het verholpen is kan ik weer zonder problemen tanken.
In NL is dat, als het goed is, altijd onklaar gemaakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:53 schreef novel het volgende:
En als het dan loopt zit er soms ook nog een knopje op het handvat waarmee je de hendel vast kunt zetten. Dan loopt het door zonder dat je de hele tijd heft vast te houden.
Waar ik altijd tank, gelukkig niet. Kan ik nog de voorruit wassen ondertussen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:54 schreef Dromer het volgende:
[..]
In NL is dat, als het goed is, altijd onklaar gemaakt.
Yep.. dat soort bladiebla.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:57 schreef novel het volgende:
[..]
Waar ik altijd tank, gelukkig niet. Kan ik nog de voorruit wassen ondertussen.![]()
Maar bij de meeste tankstations dus niet? Vanwege veiligheid zeker?
idd, mijn ma heeft ook een fiat punto en daar heb ik de eerste keer ook erg mee zitten kloten (en dat terwijl macgyver mn middle name isquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:52 schreef Dromer het volgende:
Ik heb zelf vele auto's gereden en altijd zonder problemen kunnen tanken, maar vorig jaar heb ik bij de Fiat Punto van m'n vriendin ook behoorlijk zitten klooien.
dat dusquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef unox_worst het volgende:
Je kan ook proberen het handvat een halve slag te draaien of iets minder ver in de tank te hangen. Ik hou dat tankding ook altijd op de kop anders slaat hij af bij mij.
Dat helpt inderdaad goed als die vulpistolen dienst weigeren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef DroogDok het volgende:
Anders een beetje half inknijpen. Er zijn gewoon tankstations waar die vulpistolen naatje zijn.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef nattermann het volgende:
Het is net als sex, je moet dat ding er helemaal induwen, en niet halverwegen ergens blijven steken.
Dank je voor de tipquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Sommige mensen gebruiken nu hun tankdop om ertussen te stoppen![]()
idd en als je klaar bent de slang er weer uithalen zodat een ander hem weer ergens anders in kan doenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef nattermann het volgende:
Het is net als sex, je moet dat ding er helemaal induwen, en niet halverwegen ergens blijven steken.
Vooroordelen?quote:
Maar het beschermend middel moet je hier wel achterwege laten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
idd en als je klaar bent de slang er weer uithalen zodat een ander hem weer ergens anders in kan doen.
Ach, het is de eerste keer voor die meid, dus niet nodgquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:55 schreef novel het volgende:
[..]
Maar het beschermend middel moet je hier wel achterwege laten.
Raar dat ze dan wel de minste brokken maken per km (volgens de verzekeraars)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Vooroordelen?
Dit zijn conclusies uit eigen ervaring.
Als je op de snelweg rijdt en je ziet iemand voor je echt heel slecht rijden zijn het meestal vrouwen.
Ze kijken niet of nauwelijks in de spiegels, pleuren de auto gewoon naar de linkerstrook terwijl je hard aan kwam en blijven vervolgens (nadat ze iemand hebben ingehaald) nog vrolijk 5 minuten op de linkerbaan totdat ze 'doorhebben' dat ze allang weer naar rechts konden gaan.
Oja, en mannen die bijrijder zijn naast de vrouw zijn bitches. Je ziet het vooral in van die trieste familie-auto's.
Betrokken zijn en veroorzaken zijn 2 verschillende dingen...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:57 schreef novel het volgende:
[..]
Raar dat ze dan wel de minste brokken maken per km (volgens de verzekeraars)
Benzine in de dieselquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:02 schreef Thieske het volgende:
Spannend! Ben benieuwd hoe dit afloopt!
Ach ja, de eeuwige discussie.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Vooroordelen?
Dit zijn conclusies uit eigen ervaring.
Als je op de snelweg rijdt en je ziet iemand voor je echt heel slecht rijden zijn het meestal vrouwen.
Ze kijken niet of nauwelijks in de spiegels, pleuren de auto gewoon naar de linkerstrook terwijl je hard aan kwam en blijven vervolgens (nadat ze iemand hebben ingehaald) nog vrolijk 5 minuten op de linkerbaan totdat ze 'doorhebben' dat ze allang weer naar rechts konden gaan.
Oja, en mannen die bijrijder zijn naast de vrouw zijn bitches. Je ziet het vooral in van die trieste familie-auto's.
Ja, lul je dr maar uitquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:06 schreef CasB het volgende:
[..]
Betrokken zijn en veroorzaken zijn 2 verschillende dingen...
Zeg nou eerlijk, al die dingen als tanken en eenvoudig onderhoud leer je toch niet op rijles? Moet je toch ooit eens gezien hebben of in theorie uit een boekje (welk?) leren?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:10 schreef Sport_Life het volgende:
En inparkeren, heb je dat wel geleerd?
Dat komt omdat wij geleerd hebben jullie te ontwijken. Echter, de beginnende bestuurders zijn hier wat minder bedreven in en raken nog wel eens van de weg bij de ontwijkmaneuvre. Vandaar ook dat vooral jonge mannelijke bestuurders vaker van de weg rakenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:57 schreef novel het volgende:
Raar dat ze dan wel de minste brokken maken per km (volgens de verzekeraars)
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat komt omdat wij geleerd hebben jullie te ontwijken. Echter, de beginnende bestuurders zijn hier wat minder bedreven in en raken nog wel eens van de weg bij de ontwijkmaneuvre. Vandaar ook dat vooral jonge mannelijke bestuurders vaker van de weg raken
![]()
Ja, er zijn genoeg mannen die echt slecht rijden. Sterker nog, de gemiddelde Nederlandse automobilist rijdt matig, zeker tov de Duitser.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ach ja, de eeuwige discussie.
Naar mjn mening zijn er net zo veel boute mannelijke als vrouwelijke chauffeurs. Lekker, zo´n vent die met 170 komt aan tyfen op een tweebaansweg waar het druk is, vervolgens al slalomment probeert de boel te ontwijken. En zo kan ik nog wel het nodige verzinnen.
Als je het zelf zo goed weet, doe het dan ook zelf...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:31 schreef novel het volgende:
En dan nog iets: zorg dat je zelf oplet waar een oog voor de sleepkabel zit of andere dingen zoals bv. krikpunten. Anders wordt je auto vernield door mannen die hun technische kennis bij de geboorte hebben meegekregen (en er daarna niks meer bij hebben geleerd) ....
Een of andere handige henkie wilde de sleepkabel bij mij eens aan de stuurstang vastknopen, en toen maar aan de bumper ....
Dat instructieboekje is echt heel nuttig, hoor.
Met slepen gaat dat moeilijk, he. En je trekt iemand ook niet meteen wat uit zijn handen. Sommige mensen zijn ook zo lekker 'snel'. En als jij dan eerst even wat wil opzoeken in de handleiding ...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:34 schreef CasB het volgende:
[..]
Als je het zelf zo goed weet, doe het dan ook zelf...
Auto laten staan, de volgende kan immers pas tanken nadat jij hebt afgerekend.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:37 schreef Meddo het volgende:
nog even over dat tanken.. wat moet je doen als de tank vol is?
auto laten staan en naar het winkeltje gaan, of moet je je auto eerst wegzetten??
graag een handleiding van aan komen rijden tot weg rijden
Interessant punt. Wat zijn de normen en waarden hierin?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:37 schreef Meddo het volgende:
nog even over dat tanken.. wat moet je doen als de tank vol is?
auto laten staan en naar het winkeltje gaan, of moet je je auto eerst wegzetten??
graag een handleiding van aan komen rijden tot weg rijden
Dit snap ik nou weer niet. Je kunt als volgende toch niet tanken totdat je voorganger heeft betaald en de enige winst die gemaakt wordt is de tijd die het je voorganger kost om terug te lopen van de kassa tot zijn/haar auto. En dan is er ook nog eens de kans dat de verplaatste auto elders in de weg staat.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:47 schreef novel het volgende:
[..]
Interessant punt. Wat zijn de normen en waarden hierin?
Mij leek het wel zo netjes om meteen plaats te maken voor de volgende en een paar meter verderop te gaan staan. Maar het tankstation is een beetje paranoia, en denkt dan gelijk dat je niet wil betalen...
Welke voorbereidingen? Knopje indrukken/schakelaar omzetten om je tankdop te openen en dan?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:47 schreef novel het volgende:
De volgende moet wel wachten tot je betaald hebt, maar kan toch al beginnen met voorbereidingen. Scheelt toch wat als het druk is.
De volgende moet wel wachten tot je betaald hebt, maar kan toch al beginnen met voorbereidingen. Scheelt toch wat als het druk is. Bovendien kopen sommige mensen nog wat in de winkel.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:49 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dit snap ik nou weer niet. Je kunt als volgende toch niet tanken totdat je voorganger heeft betaald en de enige winst die gemaakt wordt is de tijd die het je voorganger kost om terug te lopen van de kassa tot zijn/haar auto. En dan is er ook nog eens de kans dat de verplaatste auto elders in de weg staat.
Jij tankt, zeg 20 euro, hangt de slang terug, rijd een stukje door zodat iemand achter jou kan tanken. Diegene achter jou pakt de slang op, teller gaat op 0 en hij kan beginnen met tanken. Die 20 euro van jou blijft dan gewoon in de kassa in het systeem staan.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:57 schreef Copycat het volgende:
Maar tankt degene achter je dan niet op jouw kosten?
Maar wel als die dus meteen kan tanken. En dan is het ook geen probleem als iemand eerst nog wat in de winkel koopt (schijnt trouwens de belangrijkste bron van inkomsten - hoewel ik dat zelf zelden doe)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:01 schreef Copycat het volgende:
Ik zie nog steeds de tijdwinst niet als degene na je alvast tankvoorbereidingen kan treffen. Nogmaals: welke tijdconsumerende voorbereidingen zijn er nu nodig om te tanken?
En van wie heb jij het geleerd? Of durfde je het niet te vragen en ben je maar wat gaan prutsen?quote:
Volgens mij heeft mijn rij-instructeur me tijdens een rijles eens laten zien hoe je moet tanken, maar het kan ook m'n vader geweest zijn. Ik kan het me negen jaar na dato niet meer precies meer herinneren, do you mind?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:58 schreef novel het volgende:
[..]
En van wie heb jij het geleerd? Of durfde je het niet te vragen en ben je maar wat gaan prutsen?
Ach, je rijdt mee, en dan zie je dat tanken en oliepeilen wel (maar niet alles blijkbaarquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft mijn rij-instructeur me tijdens een rijles eens laten zien hoe je moet tanken, maar het kan ook m'n vader geweest zijn. Ik kan het me negen jaar na dato niet meer precies meer herinneren, do you mind?
Had ik het niet geweten, dan had ik bij het tankstation een willekeurige voorbijganger om hulp gevraagd en niet zoals TS een half uur staan klooien, om het vervolgens kansloos op een forum te vragen!
Van wie heb jij het geleerd dan?.
Ja und?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:41 schreef Copycat het volgende:
Ook altijd leuk: mensen die per se aan de linker- dan wel rechterzijde van een pomp moeten staan omdat het kleptje van de benzinetank van hun auto nu eenmaal aan die kant zit.
Hoe vaak horen we dat "feitje" nog?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, er zijn genoeg mannen die echt slecht rijden. Sterker nog, de gemiddelde Nederlandse automobilist rijdt matig, zeker tov de Duitser.
Blijkbaar heeft autorijdend Nederland het nog niet vaak genoeg gehoord.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe vaak horen we dat "feitje" nog?
Best lastig, als je in de VS staat en het bordje "lift the handle" niet ziet..quote:
Diegene kan gewoon meteen tanken dan, dus dan is er zeker tijdswinst, want je hoeft niet te wachten tot de persoon voor je terug is. En ja, dat kan 100% zeker weten. Dus als je iemand achter je hebt, gewoon ffies je auto opzij zetten als je rustig binnen gaat lopen shoppen...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:01 schreef Copycat het volgende:
Ik zie nog steeds de tijdwinst niet als degene na je alvast tankvoorbereidingen kan treffen. Nogmaals: welke tijdconsumerende voorbereidingen zijn er nu nodig om te tanken?
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:21 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe Daihatsu Cuore. Bedankt voor jullie antwoorden. De sexsuggestie had ik ook al bedacht ;-P Een hele truc om dat ding te laten spuiten.
Ik snap nu ook wel dat er iets met een sensortje aan de hand moet zijn oid. Als ik er echt niet uit komt ga ik gewoon eens naar de garage. Na jullie antwoorden heb ik wat meer vertrouwen dat ik niet helemaal dom over kom, hahaha.
Dat is een kwestie van slechte ontluchting van de tank, daar moet je mee naar de garage.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:52 schreef Dromer het volgende:
Ik heb zelf vele auto's gereden en altijd zonder problemen kunnen tanken, maar vorig jaar heb ik bij de Fiat Punto van m'n vriendin ook behoorlijk zitten klooien. Uiteindelijk blijkt dat je het vulpistool in precies de goede hoek ongeveer half en wat gedraaidin de tankopening moet houden. En dan nog gaat het maar redelijk (slaat ie maar 5 keer i.p.v. tig keer dicht).
TS uitlachen is dan ook een beetje een te snelle reacte i.m.o. => sommige auto's zijn behoorlijk rottig te tanken.
Het advies om de hendel volledig ingedrukt te houden gaat voor TS waarschijnlijk niet werken. Deels indrukken en wat vrotten met het vulpistool is meer aan te raden.
Nou dan mogen ze met alle fiat Grande Punto's en Bravo's naar de garage gaan dan, want met de Punto's en Bravo's waar ik mee gereden heb hadden ze daar allemaal last van als je de slang er normaal in hangt, zoals bij iedere normale auto kan...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van slechte ontluchting van de tank, daar moet je mee naar de garage.
Dan ligt het aan de auto zelf.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou dan mogen ze met alle fiat Grande Punto's en Bravo's naar de garage gaan dan, want met de Punto's en Bravo's waar ik mee gereden heb hadden ze daar allemaal last van als je de slang er normaal in hangt, zoals bij iedere normale auto kan...
Nee maar wel een tip, koop nooit een Fiat.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:50 schreef Dromer het volgende:
[..]
Heb je nog meer slimme constateringen?
Dat sowieso...quote:Op zondag 30 maart 2008 04:56 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nee maar wel een tip, koop nooit een Fiat.
Bullshit!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:14 schreef helldeskr het volgende:
Gebruik je wel de juiste benzine ?
Sommige tanks hebben een speciale vulopening waardoor er bijvoorbeeld alleen euro 95 in kan.
Bij 98 slaat ie af...
Sommige auto's hebben een flexibele vulpijp (mercedesquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:15 schreef maok het volgende:
Bekend probleem, had ik een keer bij een geleende auto, daarbij werkte het om de slang er niet helemaal in de stoppen maar een klein stukje terug te halen. Misschien dat de voorkant van de slang ergens tegen aan zit ofzo waar door hij 'denkt' dat de tank al vol zit.
Dit hoort trouwens niet zo, normaal zou je gewoon moeten kunnen knijpen en pas moeten doorklikken als je tank vol is.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 07:35 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Bullshit!
Het getalletje 95 of 98 geeft het octaangehalte aan. Denk jij dat je auto weet welke brandstof je er in gooit? Je motor gaat het wel merken maar als het goed is neemt je motormanagment het dan over.
Hoe vaak hoor je wel niet dat er 1 of andere sukkel benzine in een diesel ( of andersom ) gooit.
Of er zit een palletje op (alhoewel dat eigenlijk verboden is)quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 02:59 schreef burcubaz het volgende:
ja, ook een meisje. ik zie mensen voltanken zonder de pistool aan te raken, ik vraag me dus af hoe je automatisch kunt voltanken.
Het is idd een belachelijke autoquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:08 schreef Rutger1983 het volgende:
Ik wens je bij deze veel succes!
De tankdop vinden bij een daihatsu cuore is inderdaad een hele opgave! (heb je die er wel bij gekocht?)
Hoeveel liter gaat er eigenlijk in zo'n koekblik?
Lukt bij met mijn tankdop nietquote:
Kan je beter gewoon een paperclip door de gaten jassen en daar de pal die daarvoor bedoeld is achter laten hangen (of halen ze zelfs dat ding weg in NL? hier zit het mechanisme er altijd wel in, maar niet altijd een stuk ijzer waar het achter kan blijven hangen... op die plek dus een paperclip en klaar).quote:
Na anderhalf jaar nog?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:21 schreef zwartedoos het volgende:
Volgens mij moet TS de betekenis van het woordje snugger ook eens opzoeken
Andersom kan niet. Een dieselpistool is te breed voor de nauwe vulopening van een benzinetank.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 07:35 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Hoe vaak hoor je wel niet dat er 1 of andere sukkel benzine in een diesel ( of andersom ) gooit.
Toch zijn er mensen die 'm met geweld erin krijgen (serieus ja!).quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Andersom kan niet. Een dieselpistool is te breed voor de nauwe vulopening van een benzinetank.
Dude... weet jij niet aan welke kant je tankdop zit?quote:
Zo te zien niet neequote:Op zondag 30 augustus 2009 12:12 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Dude... weet jij niet aan welke kant je tankdop zit?
Foto is niet van mij.. eerste hit op 'tankdop tanken'quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:12 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Dude... weet jij niet aan welke kant je tankdop zit?
Een logisch van dat er 1. minder vrouwen een rijbewijs hebben en 2. dat vrouwen minder kilometers afleggen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:57 schreef novel het volgende:
[..]
Raar dat ze dan wel de minste brokken maken per km (volgens de verzekeraars)
Alleen kan niet iedere auto die E85 aan, iets met pingelen .....quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:25 schreef Infinti het volgende:
Super 98 is ook steeds minder verkrijgbaar de meeste pompen verkopen alleen Diesel en Euro 95.
In Zweden verkopen ze ook E 85 is goedkoper en milieuvriendelijker word tijd dat we die brandstof ook in Nederland kunnen krijgen.
Klopt, als ik mijn auto afgetankt heb dan rij ik altijd een stukje door zodat de volgende kan, wel zo netjes.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:56 schreef Thetallguy het volgende:
Er kan meestal 2x achterelkaar getankt worden van 1 pomp hoor. Na 2 vertankingen blokkeert ie automatisch totdat er iig 1tje betaald is.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:30 schreef Burakius het volgende:
Komt ook wel voor dat het gewoon op is en dan moet je bij een andere gaan (ja is mij overkomen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |