Ja, lul je dr maar uitquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:06 schreef CasB het volgende:
[..]
Betrokken zijn en veroorzaken zijn 2 verschillende dingen...
Zeg nou eerlijk, al die dingen als tanken en eenvoudig onderhoud leer je toch niet op rijles? Moet je toch ooit eens gezien hebben of in theorie uit een boekje (welk?) leren?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:10 schreef Sport_Life het volgende:
En inparkeren, heb je dat wel geleerd?
Dat komt omdat wij geleerd hebben jullie te ontwijken. Echter, de beginnende bestuurders zijn hier wat minder bedreven in en raken nog wel eens van de weg bij de ontwijkmaneuvre. Vandaar ook dat vooral jonge mannelijke bestuurders vaker van de weg rakenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:57 schreef novel het volgende:
Raar dat ze dan wel de minste brokken maken per km (volgens de verzekeraars)
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat komt omdat wij geleerd hebben jullie te ontwijken. Echter, de beginnende bestuurders zijn hier wat minder bedreven in en raken nog wel eens van de weg bij de ontwijkmaneuvre. Vandaar ook dat vooral jonge mannelijke bestuurders vaker van de weg raken
![]()
Ja, er zijn genoeg mannen die echt slecht rijden. Sterker nog, de gemiddelde Nederlandse automobilist rijdt matig, zeker tov de Duitser.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ach ja, de eeuwige discussie.
Naar mjn mening zijn er net zo veel boute mannelijke als vrouwelijke chauffeurs. Lekker, zo´n vent die met 170 komt aan tyfen op een tweebaansweg waar het druk is, vervolgens al slalomment probeert de boel te ontwijken. En zo kan ik nog wel het nodige verzinnen.
Als je het zelf zo goed weet, doe het dan ook zelf...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:31 schreef novel het volgende:
En dan nog iets: zorg dat je zelf oplet waar een oog voor de sleepkabel zit of andere dingen zoals bv. krikpunten. Anders wordt je auto vernield door mannen die hun technische kennis bij de geboorte hebben meegekregen (en er daarna niks meer bij hebben geleerd) ....
Een of andere handige henkie wilde de sleepkabel bij mij eens aan de stuurstang vastknopen, en toen maar aan de bumper ....
Dat instructieboekje is echt heel nuttig, hoor.
Met slepen gaat dat moeilijk, he. En je trekt iemand ook niet meteen wat uit zijn handen. Sommige mensen zijn ook zo lekker 'snel'. En als jij dan eerst even wat wil opzoeken in de handleiding ...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:34 schreef CasB het volgende:
[..]
Als je het zelf zo goed weet, doe het dan ook zelf...
Auto laten staan, de volgende kan immers pas tanken nadat jij hebt afgerekend.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:37 schreef Meddo het volgende:
nog even over dat tanken.. wat moet je doen als de tank vol is?
auto laten staan en naar het winkeltje gaan, of moet je je auto eerst wegzetten??
graag een handleiding van aan komen rijden tot weg rijden
Interessant punt. Wat zijn de normen en waarden hierin?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:37 schreef Meddo het volgende:
nog even over dat tanken.. wat moet je doen als de tank vol is?
auto laten staan en naar het winkeltje gaan, of moet je je auto eerst wegzetten??
graag een handleiding van aan komen rijden tot weg rijden
Dit snap ik nou weer niet. Je kunt als volgende toch niet tanken totdat je voorganger heeft betaald en de enige winst die gemaakt wordt is de tijd die het je voorganger kost om terug te lopen van de kassa tot zijn/haar auto. En dan is er ook nog eens de kans dat de verplaatste auto elders in de weg staat.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:47 schreef novel het volgende:
[..]
Interessant punt. Wat zijn de normen en waarden hierin?
Mij leek het wel zo netjes om meteen plaats te maken voor de volgende en een paar meter verderop te gaan staan. Maar het tankstation is een beetje paranoia, en denkt dan gelijk dat je niet wil betalen...
Welke voorbereidingen? Knopje indrukken/schakelaar omzetten om je tankdop te openen en dan?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:47 schreef novel het volgende:
De volgende moet wel wachten tot je betaald hebt, maar kan toch al beginnen met voorbereidingen. Scheelt toch wat als het druk is.
De volgende moet wel wachten tot je betaald hebt, maar kan toch al beginnen met voorbereidingen. Scheelt toch wat als het druk is. Bovendien kopen sommige mensen nog wat in de winkel.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:49 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dit snap ik nou weer niet. Je kunt als volgende toch niet tanken totdat je voorganger heeft betaald en de enige winst die gemaakt wordt is de tijd die het je voorganger kost om terug te lopen van de kassa tot zijn/haar auto. En dan is er ook nog eens de kans dat de verplaatste auto elders in de weg staat.
Jij tankt, zeg 20 euro, hangt de slang terug, rijd een stukje door zodat iemand achter jou kan tanken. Diegene achter jou pakt de slang op, teller gaat op 0 en hij kan beginnen met tanken. Die 20 euro van jou blijft dan gewoon in de kassa in het systeem staan.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:57 schreef Copycat het volgende:
Maar tankt degene achter je dan niet op jouw kosten?
Maar wel als die dus meteen kan tanken. En dan is het ook geen probleem als iemand eerst nog wat in de winkel koopt (schijnt trouwens de belangrijkste bron van inkomsten - hoewel ik dat zelf zelden doe)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:01 schreef Copycat het volgende:
Ik zie nog steeds de tijdwinst niet als degene na je alvast tankvoorbereidingen kan treffen. Nogmaals: welke tijdconsumerende voorbereidingen zijn er nu nodig om te tanken?
En van wie heb jij het geleerd? Of durfde je het niet te vragen en ben je maar wat gaan prutsen?quote:
Volgens mij heeft mijn rij-instructeur me tijdens een rijles eens laten zien hoe je moet tanken, maar het kan ook m'n vader geweest zijn. Ik kan het me negen jaar na dato niet meer precies meer herinneren, do you mind?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:58 schreef novel het volgende:
[..]
En van wie heb jij het geleerd? Of durfde je het niet te vragen en ben je maar wat gaan prutsen?
Ach, je rijdt mee, en dan zie je dat tanken en oliepeilen wel (maar niet alles blijkbaarquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft mijn rij-instructeur me tijdens een rijles eens laten zien hoe je moet tanken, maar het kan ook m'n vader geweest zijn. Ik kan het me negen jaar na dato niet meer precies meer herinneren, do you mind?
Had ik het niet geweten, dan had ik bij het tankstation een willekeurige voorbijganger om hulp gevraagd en niet zoals TS een half uur staan klooien, om het vervolgens kansloos op een forum te vragen!
Van wie heb jij het geleerd dan?.
Ja und?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:41 schreef Copycat het volgende:
Ook altijd leuk: mensen die per se aan de linker- dan wel rechterzijde van een pomp moeten staan omdat het kleptje van de benzinetank van hun auto nu eenmaal aan die kant zit.
Hoe vaak horen we dat "feitje" nog?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, er zijn genoeg mannen die echt slecht rijden. Sterker nog, de gemiddelde Nederlandse automobilist rijdt matig, zeker tov de Duitser.
Blijkbaar heeft autorijdend Nederland het nog niet vaak genoeg gehoord.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe vaak horen we dat "feitje" nog?
Best lastig, als je in de VS staat en het bordje "lift the handle" niet ziet..quote:
Diegene kan gewoon meteen tanken dan, dus dan is er zeker tijdswinst, want je hoeft niet te wachten tot de persoon voor je terug is. En ja, dat kan 100% zeker weten. Dus als je iemand achter je hebt, gewoon ffies je auto opzij zetten als je rustig binnen gaat lopen shoppen...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:01 schreef Copycat het volgende:
Ik zie nog steeds de tijdwinst niet als degene na je alvast tankvoorbereidingen kan treffen. Nogmaals: welke tijdconsumerende voorbereidingen zijn er nu nodig om te tanken?
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:21 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe Daihatsu Cuore. Bedankt voor jullie antwoorden. De sexsuggestie had ik ook al bedacht ;-P Een hele truc om dat ding te laten spuiten.
Ik snap nu ook wel dat er iets met een sensortje aan de hand moet zijn oid. Als ik er echt niet uit komt ga ik gewoon eens naar de garage. Na jullie antwoorden heb ik wat meer vertrouwen dat ik niet helemaal dom over kom, hahaha.
Dat is een kwestie van slechte ontluchting van de tank, daar moet je mee naar de garage.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:52 schreef Dromer het volgende:
Ik heb zelf vele auto's gereden en altijd zonder problemen kunnen tanken, maar vorig jaar heb ik bij de Fiat Punto van m'n vriendin ook behoorlijk zitten klooien. Uiteindelijk blijkt dat je het vulpistool in precies de goede hoek ongeveer half en wat gedraaidin de tankopening moet houden. En dan nog gaat het maar redelijk (slaat ie maar 5 keer i.p.v. tig keer dicht).
TS uitlachen is dan ook een beetje een te snelle reacte i.m.o. => sommige auto's zijn behoorlijk rottig te tanken.
Het advies om de hendel volledig ingedrukt te houden gaat voor TS waarschijnlijk niet werken. Deels indrukken en wat vrotten met het vulpistool is meer aan te raden.
Nou dan mogen ze met alle fiat Grande Punto's en Bravo's naar de garage gaan dan, want met de Punto's en Bravo's waar ik mee gereden heb hadden ze daar allemaal last van als je de slang er normaal in hangt, zoals bij iedere normale auto kan...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van slechte ontluchting van de tank, daar moet je mee naar de garage.
Dan ligt het aan de auto zelf.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou dan mogen ze met alle fiat Grande Punto's en Bravo's naar de garage gaan dan, want met de Punto's en Bravo's waar ik mee gereden heb hadden ze daar allemaal last van als je de slang er normaal in hangt, zoals bij iedere normale auto kan...
Nee maar wel een tip, koop nooit een Fiat.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:50 schreef Dromer het volgende:
[..]
Heb je nog meer slimme constateringen?
Dat sowieso...quote:Op zondag 30 maart 2008 04:56 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nee maar wel een tip, koop nooit een Fiat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |