Neuh, want ik geloof niet in God, en ik geloof ook niet dat Mohammed zijn profeet is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:16 schreef Posdnous het volgende:
Misschien ben je gewoon een inactieve moslim.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
hoe reageerden je familie en vrienden toen je vertelde geen moslim meer te zijn?
Die weten waarschijnlijk van niks en denken dat TS nog steeds een vrome moslim is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
hoe reageerden je familie en vrienden toen je vertelde geen moslim meer te zijn?
Een slapende celquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:16 schreef Posdnous het volgende:
En hoe kom je aan je wijsheid?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Die weten waarschijnlijk van niks en denken dat TS nog steeds een vrome moslim is.
Familie intereseerde het geen kont. We hebben 2 homo's in onze familie, eentje die het nog aan het ontdekken is. En we hebben een oom die Iman is en 2 jongens die in opleiding zijn voor Iman.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Dat komt voor; is gesignaleerd.quote:
Puur uit interesse...waarom kwam die ommekeer dan? Denk je dan opeens op een dag; wtf het is allemaal onzin, ik geloof er niet meer in. Of is het een proces en gaat het geleidelijk?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:40 schreef Paramnesia het volgende:
Ik ben van zeer gematigd, tot zeer fanatiek gegaan tot helemaal niet geloven. Er waren een paar jaar dat ik diep geloofde, koran iedere dag las, zelfs beetje predikte, mij onthield van seks en drank enz.
De Zuid-Amerikaanse islam.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:40 schreef Paramnesia het volgende:
Komt ook omdat we uit Suriname komen. Moslims zijn daar sowieso al een beetje vrijzinnig.
Het gaat heel geleidelijk. Ik begon me te interesseren in Natuurkunde om maar iets optenoemen. Toen begon het al te komen. Ik ging toen ook Technische Natuurkunde studeren, dat bracht het nog meer in twijfeling.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:47 schreef geppie het volgende:
[..]
Puur uit interesse...waarom kwam die ommekeer dan? Denk je dan opeens op een dag; wtf het is allemaal onzin, ik geloof er niet meer in. Of is het een proces en gaat het geleidelijk?
Ik ga je weer moslim maken TSquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:50 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Het gaat heel geleidelijk. Ik begon me te interesseren in Natuurkunde om maar iets optenoemen. Toen begon het al te komen. Ik ging toen ook Technische Natuurkunde studeren, dat bracht het nog meer in twijfeling.
Toen ik op die opleiding een Iraanse jongen tegenkwam die geheel niet geloofde, en zeer goede argumenten inbracht was het helemaal afgelopen.
Hij liet me bijvoorbeeld Nitsche lezen, en geschriften uit de Islam, vetelde me meer over de kalifaten en hoe moslims zijn land waren binnengevallen. Al die kennis liet me nadenken en tot conclusies komen.
Ga je gang ben wel benieuwd.quote:
zou je de combinatie natuurkunde/niet geloven kunnen toelichten?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:50 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Het gaat heel geleidelijk. Ik begon me te interesseren in Natuurkunde om maar iets optenoemen. Toen begon het al te komen. Ik ging toen ook Technische Natuurkunde studeren, dat bracht het nog meer in twijfeling.
Toen ik op die opleiding een Iraanse jongen tegenkwam die geheel niet geloofde, en zeer goede argumenten inbracht was het helemaal afgelopen.
Hij liet me bijvoorbeeld Nitsche lezen, en geschriften uit de Islam, vetelde me meer over de kalifaten en hoe moslims zijn land waren binnengevallen. Al die kennis liet me nadenken en tot conclusies komen.
Huh? Wat vreemd? Ik dacht dat er alleen maar één echte islam is, die de Koran letterlijk neemt en alle ongelovigen wil onderwerpen. Dat vertelde die blonde man me.quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Huh? Wat vreemd? Ik dacht dat er alleen maar één echte islam is, die de Koran letterlijk neemt en alle ongelovigen wil onderwerpen. Dat vertelde die blonde man me.
[..]
Huh? Wat vreemd? Ik dacht dat er alleen maar één echte islam is, die de Koran letterlijk neemt en alle ongelovigen wil onderwerpen. Dat vertelde die blonde man me.
fijn zeg dat je familie er zo goed op reageerdequote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Familie intereseerde het geen kont. We hebben 2 homo's in onze familie, eentje die het nog aan het ontdekken is. En we hebben een oom die Iman is en 2 jongens die in opleiding zijn voor Iman.
Ja dat is weird he. Niets wordt heel erg goedgekeurd, maar je moet zelf weten wat je met mn leven doet. Mn moeder is ook al een tijd ervan afgestapt. Komt ook omdat we uit Suriname komen. Moslims zijn daar sowieso al een beetje vrijzinnig.
Mij vrienden haalden hun schouders op. En maakte grapjes als in: Nu kun je wel lekker BBQen in de hel. Of noemden me gekscherend: varkenseter. Allemaal heel onschuldig.
Ik ben van zeer gematigd, tot zeer fanatiek gegaan tot helemaal niet geloven. Er waren een paar jaar dat ik diep geloofde, koran iedere dag las, zelfs beetje predikte, mij onthield van seks en drank enz.
Als alles wetenschappelijk kan worden uitgelegd, ipv van wonderen. En dingen altijd verklaabaar zijn, dan is het makkelijker van het geloof af te vallen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:07 schreef zquing het volgende:
[..]
zou je de combinatie natuurkunde/niet geloven kunnen toelichten?
Filosofen, geschiedenisleer en dat soort dingen kan ik wel begrijpen dat ze je doen niet geloven, alleen natuurkunde
[..]
Je moet niet alles geloven wat vreemden je wijs maken, zeker niet als ze een zak snoepjes bij zich hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:10 schreef Pool het volgende:
[..]
natuurkunde is het verklaren van de wetmatigheden om je heen. In geloof worden die wetmatigheden toegedicht aan God. Aangezien in de natuurkunde heel veel verklaard kan worden zonder tussenkomst van God, zou je kunnen zeggen dat, voor een gelovige, dat de macht van God aantast. Zelfde met biologie en chemie (evolutie, en abiogenese, die verkleinen het werkgebied van God ook)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:07 schreef zquing het volgende:
[..]
zou je de combinatie natuurkunde/niet geloven kunnen toelichten?
Filosofen, geschiedenisleer en dat soort dingen kan ik wel begrijpen dat ze je doen niet geloven, alleen natuurkunde
als je de ontstaansgeschiedenis van alle religies bestudeertquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:13 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Als alles wetenschappelijk kan worden uitgelegd, ipv van wonderen. En dingen altijd verklaabaar zijn, dan is het makkelijker van het geloof af te vallen.
Er zijn net zoveel versies van de Islam als dat er mensen zijn (en die verschillen zelfs nog van mening naarmate de tijd vordert)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:10 schreef Pool het volgende:
[..] Huh? Wat vreemd? Ik dacht dat er alleen maar één echte islam is, die de Koran letterlijk neemt en alle ongelovigen wil onderwerpen. Dat vertelde die blonde man me.
Natuurkunde zorgt ervoor dat je gebeurtenissen wetenschappelijk verklaren kan mbv wiskunde. Maar waarom gebeurt 't? Waarom volgt het bepaalde regels?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:13 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Als alles wetenschappelijk kan worden uitgelegd, ipv van wonderen. En dingen altijd verklaabaar zijn, dan is het makkelijker van het geloof af te vallen.
Klopt, maar het ontkracht wel een heleboel letterlijke zinnen uit bijv. de Bijbel zoals Genesis, die nu 'ineens' niet meer letterlijk geinterpreteerd moeten worden. Waarschijnlijk zal dat voor de Koran ook gelden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:25 schreef zquing het volgende:
[..] Natuurkunde zorgt ervoor dat je gebeurtenissen wetenschappelijk verklaren kan mbv wiskunde. Maar waarom gebeurt 't? Waarom volgt het bepaalde regels? Voor mij in ieder geval roept iedere natuurkundige verklaring weer vragen op. Verder geloof ik er niet in dat natuurkunde een bevredigend antwoord kan geven op wat er was voordat dit universum er was
Die eerste is een vraag die vaker gesteld wordt. Waarom de natuurkundige regels zo linair zijn. Ik heb hier ook geen goed antwoord op, het is wel zo dat er niks zou zijn ontstaan als er niks linears was. Het kan dus een van de vele pogingen zijn die gelukt is. Ook kunnen er meerde Universa bestaan, zo ook meerdere dimensies of ontelbare verschillende paden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:25 schreef zquing het volgende:
[..]
Natuurkunde zorgt ervoor dat je gebeurtenissen wetenschappelijk verklaren kan mbv wiskunde. Maar waarom gebeurt 't? Waarom volgt het bepaalde regels?
Voor mij in ieder geval roept iedere natuurkundige verklaring weer vragen op. Verder geloof ik er niet in dat natuurkunde een bevredigend antwoord kan geven op wat er was voordat dit universum er was
Die eerste zin is echt niet waar.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef longinus het volgende:
Er is een koran, en een heleboel interpretaties ervan.
net als de bijbel of torah, allemaal antieke boeken die teksten hebben die politiek incorrect zijn maar geleverd worden met een uitleg.
Ik ben Afvallig christen, ex rooms katholieke uitleg. verder probeer ik andere mensen niet kwaad te doen, en denk ik dat als er toch een hemel is die volzit met sex onthoudende stijve vrome mensen.
ga ik liever voor de hel, sex orgien warmte, veel gezelliger
Boeken zijn er ook niet om aan te nemen als waarheidquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:28 schreef mahlah het volgende:
[..]
Klopt, maar het ontkracht wel een heleboel letterlijke zinnen uit bijv. de Bijbel zoals Genesis, die nu 'ineens' niet meer letterlijk geinterpreteerd moeten worden. Waarschijnlijk zal dat voor de Koran ook gelden.
Ik ook, kunnen interessante gesprekken worden hier.quote:
Nee Colombia is lekker, maar dat is weer een ander topic wellicht...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik geloof meteen dat Surinaamse moslims een relaxtere houding tov afvalligheid hanteren dan Arabieren.
of heb ik het mis?
Van enkele Zuid Amerikaanse kennissen van me (Colombianen) hoor ik wel eens dat ze het Nederland niet in dank afnemen dat "we een moslimland in Zuid Amerika geplaatst" hebben (daarmee doelend op Suriname)
maar dat is weer een ander topic wellicht...
Aantal moslims staat op 20% in Suriname, maar velen geloven zeer matig, of noemen zich alleen moslim.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik geloof meteen dat Surinaamse moslims een relaxtere houding tov afvalligheid hanteren dan Arabieren.
of heb ik het mis?
Van enkele Zuid Amerikaanse kennissen van me (Colombianen) hoor ik wel eens dat ze het Nederland niet in dank afnemen dat "we een moslimland in Zuid Amerika geplaatst" hebben (daarmee doelend op Suriname)
Dat is helemaal niet zo bijzonder.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Aantal moslims staat op 20% in Suriname, maar velen geloven zeer matig, of noemen zich alleen moslim.
Trouwens een van de beroemde beelden uit Suriname:
[ afbeelding ]
Moskee en Synagoge in de Keizerstraat gebroederlijk naast elkaar.
Tja en hier wordt het ingewikkeld. 1 ding kunnen 2 dingen zijn of oneindig aantal dingen. Iets kan uit niets ontstaan zonder reden en 2 deeltjes kunnen met elkaar communiceren als ze miljarden kilometer ver weg staan.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:38 schreef zquing het volgende:
[..]
Boeken zijn er ook niet om aan te nemen als waarheid
Maar het geloven in de natuurkunde als de de waarheid is voor mij hetzelfde als het geloven in een God.
/offtopic, ik zie 't niet bestaan van tijd als het het niet bestaan van veranderingen. Is er niets, verandert er niets dan heb je nogsteeds niets
Klopt, maar dit staat in ons land symbool voor de vele geloven en bevolkingsgroepen die naast elkaar leven.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo bijzonder.
[ afbeelding ]
Kerk en een Moskee in Marrakech (Marokko) op nog geen 20 m afstand van elkaar.
Ik toon aan dat het in andere Islamitische landen dus ook helemaal niet vreemd of bijzonder is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:44 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Klopt, maar dit staat in ons land symbool voor de vele geloven en bevolkingsgroepen die naast elkaar leven.
Helaasch, ik doe alleen privé gesprekken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:38 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik ook, kunnen interessante gesprekken worden hier..
Er is niet zoiets als één letterlijke interpretatie, want woorden zijn nooit eenduidig. Als het allemaal zo makkelijk was om letterlijk te interpreteren, dan zouden er niet dagelijks duizenden conflicten bij rechters overal ter wereld liggen over de interpretatie van contracten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:36 schreef Mr.Spock het volgende:
[..]
Die eerste zin is echt niet waar.
In de eerste pagina's van de Koran staat dat het het letterlijke woord van Allah is en voor slechts een enkele interpretatie vatbaar: letterlijk
Klopt, maar die basis is een stuk gemeenschappelijker dan de interpretatie van woorden. Wiskunde is gebaseerd op een logica, die vrijwel iedereen heeft (hoeveel mensen heb je die 1 +1 = 2 oprecht niet geloven?) En de natuurkundige resultaten zijn met een veel hogere precisie te meten dan de interpretaties uit de Koran of Bijbel.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:38 schreef zquing het volgende:
[..] Boeken zijn er ook niet om aan te nemen als waarheid
Maar het geloven in de natuurkunde als de de waarheid is voor mij hetzelfde als het geloven in een God.
bekeerdrang?quote:
Jup.quote:
Neuhquote:respecteer gewoon zijn keuze,hij wil jou toch ook niet bekeren?
Jupquote:je kunt er wel een knipoog bijzetten,maar je meent het echt denk ik
Vertel die dan ff aan mij, aangezien jij het zo goed weet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als je de ontstaansgeschiedenis van alle religies bestudeert
dan is het nog makkelijker om van je geloof te vallen
Het is niet abnormaal om mensen te willen bekeren. Dit komt volgens mij uit de behoefte om je eigen geloof te bevestigen. Als Triggershot de bekering ziet als iets dat daarvoor nodig is, dan kan het eng worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..] bekeerdrang? respecteer gewoon zijn keuze,hij wil jou toch ook niet bekeren?
je kunt er wel een knipoog bijzetten,maar je meent het echt denk ik
Kijk dat 1+1=1 waar is dat weet iedereenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:52 schreef mahlah het volgende:
[..]
Klopt, maar die basis is een stuk gemeenschappelijker dan de interpretatie van woorden. Wiskunde is gebaseerd op een logica, die vrijwel iedereen heeft (hoeveel mensen heb je die 1 +1 = 2 oprecht niet geloven?) En de natuurkundige resultaten zijn met een veel hogere precisie te meten dan de interpretaties uit de Koran of Bijbel.
Op het moment dat de natuurkunde geen antwoorden meer heeft, ga ik ook richting het spritiuele. Maar tegen die tijd heb ik dat boek allang niet meer als enige 'waarheid' aangenomen.
ff ? Ik heb het over bestuderen, ga gewoon naar de bib en ga lezen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:04 schreef Asgard het volgende:
[..]
Vertel die dan ff aan mij, aangezien jij het zo goed weet.
Dat dat op dit moment nog niet kan, wil niet zeggen dat dat in de toekomst niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:06 schreef zquing het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de wetenschap niet alles verklaren kan(niet dat je dat moet willen).
Ik vind dat hij het mag proberen hoor, liefst in dit topic ook zodat jullie mee kunnen lezen. Iedereen mag met zn argumenten hier komen. En iedereen mag proberen te bekeren bij mij. Of het effect heeft is iets anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
bekeerdrang?
respecteer gewoon zijn keuze,hij wil jou toch ook niet bekeren?
je kunt er wel een knipoog bijzetten,maar je meent het echt denk ik
wellicht, maar alles is toch heel erg veel om te verklaren, ieder antwoord zal meer vragen oproepen en ik betwijfel dat er in de toekomst geen vragen meer zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:08 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat dat op dit moment nog niet kan, wil niet zeggen dat dat in de toekomst niet mogelijk is.
Uiteraard ja, maar ik wens eerst mijn opponent eerst te leren kennen, je -voormalige - religieuze achtergrond etc, voor ik met 'argumenten' kom.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:10 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ik vind dat hij het mag proberen hoor, liefst in dit topic ook zodat jullie mee kunnen lezen. Iedereen mag met zn argumenten hier komen. En iedereen mag proberen te bekeren bij mij. Of het effect heeft is iets anders.
Maar zeg je dan niet gewoon:quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:06 schreef zquing het volgende:
Mijn punt is dat de wetenschap niet alles verklaren kan(niet dat je dat moet willen).
quote aub 1 post waarin ik zeg dat ik in een "God" zou geloven.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zeg je dan niet gewoon:
"ik weet het niet, dus gooi ik het maar op het bergje 'god'?"
En ik vind wel dat de wetenschap moet trachten alles te verklaren.
Als die drang nooit bestaan had, had de wetenschap nooit wat ontdekt, en zaten we nog in plaggehutten.
Nou ja; je zegt dit:quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:34 schreef zquing het volgende:
[..]
quote aub 1 post waarin ik zeg dat ik in een "God" zou geloven.
Dan is het niet zo gek van mij om te veronderstellen dat jij iemand bent die z'n geloof hervonden heeft, oid.quote:Ik ben dan ook een afvallig van mijn eerdere puur atheistische wetenschappelijke levensverklaring.
Nou zelf heb ik ook wel een islamitische achtergrond. En ben bijna niet praktiserend zou je kunnen zeggen. Heb laatst een soort van docu gezien op youtube, waarin dus eigenlijk wordt verteld dat er maar 1 islam is. Alle gematigde moslims zijn dus eigenlijk tweederangs moslims als het ware.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, ik ben agnost. Ik wentel mij in onwetendheid.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja; je zegt dit:
[..]
Dan is het niet zo gek van mij om te veronderstellen dat jij iemand bent die z'n geloof hervonden heeft, oid.
Je kan ook van het vakje 'Atheist' verschoven zijn naar "Agnost" maar in mijn ervaring kunnen de meeste mensen die begrippen niet eens goed uit elkaar houden, en om die reden ging ik daar even niet vanuit.
Ikzelf vind Atheisme niet echt vol te houden.
Kun je zeker weten dat god niet bestaat? Lijkt me onmogelijk.
Ik acht zelf om meerdere redenen de kans niet zo groot.
Percies,las ergens dat Takfir haram is(iemand anders uitmaken voor ongelovige terwijl ie een andere versie van de islam aanhangt)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
Onzin.
Kun je zeker weten dat er geen elfjes bestaan?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun je zeker weten dat god niet bestaat? Lijkt me onmogelijk.
die behoefte om dingen zeker te weten, dat vind ik zo typisch in veel religieuze mensenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:05 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Kun je zeker weten dat er geen elfjes bestaan?
Kun je zeker weten dat er geen onzichtbare roze eenhoorns bestaan?
Kun je zeker weten dat er geen theepot in een baan om de zon vliegt?
Kun je zeker weten dat je dit niet droomt?
Kun je zeker weten dat god niet bestaat?
Lijkt me prima onmogelijk.
Dat zal waarschijnlijk dan komen omdat je gelovige vrienden jou nog WEL accepteren ipv dat ze je niet meer willen zien of dat ze je in elkaar hakken. Helaas is dat niet bij iedereen zo. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je bij die mensen enige afkeer van de islam kweekt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:15 schreef Paramnesia het volgende:
Maar ik haat de Islam eigenlijk helemaal niet. Kan het goed vinden met nog steeds gelovende vrienden, lees nog wel eens de koran. Volgensmij geld dat voor veel afvalligen.
Ik denk dat bij sommige 'autochtonen' het beed bestaat dat als je van je geloof afstapt je meteen dat geloof moet haten terwijl dat bij veel afvalligen niet zo is.
Ik snap meneer Jami ook niet zo goed. Afgezien dat hij niet echt als Moslim is opgegroeid en dat zijn afkeer nog een andere reden heeft snap ik niet waarom hij zich zo afzet. Als je niet meer geloofd dan doe je dat lekker niet meer en laat je iedereen doen wat hij maar doet.
Heb ook vrij weinig gemerkt van mijn beslissing. Nog andere 'afvalligen' op Fok!?
Tja, en gematigde moslims vinden weer dat die radicale idioten die aanslagen plegen, in strijd handelen met de islam en dus tweederangs moslims zijn. Het rare is dat Wilders zich in deze discussie aansluit bij de radicale moslims en de niet-radicale moslims als tweederangs beschouwt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:49 schreef AJ1987 het volgende:
[..]
Nou zelf heb ik ook wel een islamitische achtergrond. En ben bijna niet praktiserend zou je kunnen zeggen. Heb laatst een soort van docu gezien op youtube, waarin dus eigenlijk wordt verteld dat er maar 1 islam is. Alle gematigde moslims zijn dus eigenlijk tweederangs moslims als het ware.
Ik vond het wel een interessante docu. Ik vond het duidelijk overkomen...alleen heb ik natuurlijk niet genoeg kennis van koran om te beoordelen in welke mate de geciteerde verzen uit hun context zijn getrokken.
linkje docu bestaat uit twaalf delen:
was eerst ook een met nederlandse ondertiteling, die is nu verwijderd zie ik.
Wat vinden jullie van deze docu?
Zoek alle ontstaansgeschiedenissen op van alle geloven en trek zelf je conclusie over hoe erg het allemaal op elkaar lijktquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:04 schreef Asgard het volgende:
Vertel die dan ff aan mij, aangezien jij het zo goed weet.
Volgens mij mis jij hier de grapquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:05 schreef mahlah het volgende:
Het is niet abnormaal om mensen te willen bekeren. Dit komt volgens mij uit de behoefte om je eigen geloof te bevestigen. Als Triggershot de bekering ziet als iets dat daarvoor nodig is, dan kan het eng worden.
De vraag is dus: Hoever is Triggershot bereid om te gaan?
Of je geloof wat kritischer gaan bekijken: dat levert zeer waarschijnlijk op zijn minst net zoveel onbegrijpbare, onverklaarbare dingen op als de hedendaagse wetenschap met zich meebrengt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:51 schreef zquing het volgende:
Mischien moet ik volgend jaar toch maar natuurkunde vakken gaan volgen voor de lol
Je mist 't voor de lol deeltje, ik vind natuurkunde werkelijk boeiend.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:57 schreef Perceptor het volgende:
[..]
Of je geloof wat kritischer gaan bekijken: dat levert zeer waarschijnlijk op zijn minst net zoveel onbegrijpbare, onverklaarbare dingen op als de hedendaagse wetenschap met zich meebrengt.
Edit: zie net dat je agnost bent. Ik ben iig in de veronderstelling dat als je een religie net zo kritisch bekijkt als de wetenschap, dat je dan alleen maar meer vaagheden en onlogische kanten zult vinden.
Het is erg onwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:05 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Wat een vreemde reactie! Geven je vrienden dan niets om je, of zijn ze schijnmoslims? Wie gelooft dat een vriend in de hel komt omdat hij ongelovig is, maakt daar geen onschuldige grapjes over: die betreurt zeer het lot zijner vriend.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:40 schreef Paramnesia het volgende:
Mij vrienden haalden hun schouders op. En maakte grapjes als in: Nu kun je wel lekker BBQen in de hel. Of noemden me gekscherend: varkenseter. Allemaal heel onschuldig.
Ik weet niet waar je vandaan komt, welke stad en of je bijv Marokaanse, Iraanse vrienden hebt. Laat ik het zo zeggen. Die jongens zijn niet per see schijnmoslims, maar ook niet heel erg regelvast. Meer geinterreseerd in geld, autos en lekkere wijven dan of je nou moet geloven of niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:56 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wat een vreemde reactie! Geven je vrienden dan niets om je, of zijn ze schijnmoslims? Wie gelooft dat een vriend in de hel komt omdat hij ongelovig is, maakt daar geen onschuldige grapjes over: die betreurt zeer het lot zijner vriend.
Je zou toch verwachten dat je als gelovige meer geeft om leven na de dood dan om geld, auto's en 'lekkere wijven'. Maar ach, anything goes tegenwoordig: waarom zou je nog immers regelvast zijn?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:04 schreef Paramnesia het volgende:
Ik weet niet waar je vandaan komt, welke stad en of je bijv Marokaanse, Iraanse vrienden hebt. Laat ik het zo zeggen. Die jongens zijn niet per see schijnmoslims, maar ook niet heel erg regelvast. Meer geinterreseerd in geld, autos en lekkere wijven dan of je nou moet geloven of niet.
Wat een compleet achterhaald beeld van religie en maatschappij heb jij? In jouw idee zijn alle Christenen dus ook van het kaliber Staphorst?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:11 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat je als gelovige meer geeft om leven na de dood dan om geld, auto's en 'lekkere wijven'. Maar ach, anything goes tegenwoordig: waarom zou je nog immers regelvast zijn?
In mijn 'achterhaald beeld' van religie en maatschappij is het geloof de leidraad voor het deugdelijk leven ter ere van God en in liefde voor naasten. Het leven volgens universele en tijdloze normen betekent dan een verwerping van de moderne cultuur, waarin individualisme en materialisme hoogtij vieren. Een waarachtig gelovige (die geeft om de lotsbestemming van zijn naaste) is dus niet 'meer geinterreseerd in geld, autos en lekkere wijven dan of je nou moet geloven of niet' zoals de vrienden van Paramnesia.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wat een compleet achterhaald beeld van religie en maatschappij heb jij? In jouw idee zijn alle Christenen dus ook van het kaliber Staphorst?
Je hebt de wereldgeschiedenis van de laatste, pak hem beet, 50 jaar gemist?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:27 schreef Scaurus het volgende:
-knip-
Uit het gelovig zijn vloeit toch een bepaalde levensstijl voort?
Hoe zou dat komen dan denk je?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Het rare is dat Wilders zich in deze discussie aansluit bij de radicale moslims en de niet-radicale moslims als tweederangs beschouwt.
Oké, dan snappen we elkaarquote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:39 schreef Scaurus het volgende:
Ik redeneer hier normatief, jij descriptief. Is dat het? Zo ja, dan geef ik je gelijk: sinds de jaren '60 is het niet meer vanzelfsprekend dat uit een levenbeschouwing een bepaalde levensstijl voortvloeit.
Je omschrijft precies de redenen waarom ik niet religieus ben. Formeel ben ik ook moslim, maar ik praktiseer het absoluut niet. Zij die het praktiseren moeten het helemaal zelf weten, zolang ik er maar geen last van heb.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
die behoefte om dingen zeker te weten, dat vind ik zo typisch in veel religieuze mensen
ze hebben houvast nodig, kunnen moeilijker omgaan met onzekerheden, en zoeken hun heil in religie. die ze een antwoord geeft op al hun vragen en hun zekerheidsbehoefte bevredigd
ik denk dat een evenwichtig en sterk mens juist moet kunnen omgaan met onzekerheden
kennis van vandaag kan morgen weer achterhaald zijn, nieuwe inzichten komen en gaan
dat heet vooruitgang
iets wat met dogmatische religies niet mogelijk is, immers de bijbel en koran zijn het woord van god en worden geacht een eeuwigheidswaarde te hebben
Je kennis van de christelijke leer is duidelijk gebrekkig. In het christendom mag de mens nog geen eens pretenderen enorm vroom te zijn: de christen moet leven in de wetenschap dagelijks, elk uur zelfs, te zondigen, nooit volledig aan het morele ideaal voldoend.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Even over iets wat eerder werd gezegd en waar ik me enorm aan stoor. Gelovigen die pretenderen enorm vroom te zijn maar op hetzelfde moment wel alles doen wat God verboden heeft. En dan nog wel het gore lef hebben om jezelf als superieur te zien.
Vriend, waar heb ik het over de christelijke leer? Ik heb het over wat IK in de praktijk MEEMAAK. Dan kun je wel zeggen dat het niet zo hoort te zijn maar het gebeurt op GROTE SCHAAL. God, wat word ik er moe van als ik dat telkens weer moet uitleggen. Ik ben in ieder geval zo afgeknapt op dit soort mensen dat ik niks meer met "de kerk" te maken wil heben. Dat ik ook niet echt in God geloof speelt natuurlijk ook wel een rol maar ik ergerde me eigenlijk meer aan de houding van mijn ex-medegelovigen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:39 schreef Scaurus het volgende:
Je kennis van de christelijke leer is duidelijk gebrekkig. In het christendom mag de mens nog geen eens pretenderen enorm vroom te zijn: de christen moet leven in de wetenschap dagelijks, elk uur zelfs, te zondigen, nooit volledig aan het morele ideaal voldoend.
Maar dat is natuurlijk theorie. In de praktijk zijn er genoeg christenen die zichzelf als vroom zien. Vreemd genoeg zijn dit niet alleen hooghartige orthodoxen, maar ook evangelischen bij wie zondebesef (of: het besef dat de mens van nature slecht is) amper aanwezig is. Een 'echte' christen pretendeert echter niet vroom te zijn, die is zich juist bewust van zijn neiging tot het kwaad, zoals Augustinus dat ook was.
Maar je kunt ook niet zeggen: "Ik kan niet bewijzen dat God bestaat, dús hij bestaat niet."quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zeg je dan niet gewoon:
"ik weet het niet, dus gooi ik het maar op het bergje 'god'?"
Dit is een heel patristisch-calvinistische opvatting van het Christendom. Ook binnen het Christendom heb je stromingen, hoor.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:39 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Je kennis van de christelijke leer is duidelijk gebrekkig. In het christendom mag de mens nog geen eens pretenderen enorm vroom te zijn: de christen moet leven in de wetenschap dagelijks, elk uur zelfs, te zondigen, nooit volledig aan het morele ideaal voldoend.
Maar dat is natuurlijk theorie. In de praktijk zijn er genoeg christenen die zichzelf als vroom zien. Vreemd genoeg zijn dit niet alleen hooghartige orthodoxen, maar ook evangelischen bij wie zondebesef (of: het besef dat de mens van nature slecht is) amper aanwezig is. Een 'echte' christen pretendeert echter niet vroom te zijn, die is zich juist bewust van zijn neiging tot het kwaad, zoals Augustinus dat ook was.
klinkt haast goddelijkquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:30 schreef Paramnesia het volgende:
Bij de 2e is het antwoord simplel. Niks. Geen tijd, geen materie helemaal niks. En dat valt voor een mensenlijk brein bijna niet te bevatten. Het niet bestaan van tijd.
Zozo, iemand had een kater tijdens wetenschapsfilosofie, geloof ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:05 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Goddelijk = Wat mensen niet begrijpen.quote:
Op jihadwatch.orgquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:49 schreef AJ1987 het volgende:
was eerst ook een met nederlandse ondertiteling, die is nu verwijderd zie ik.
Wat vinden jullie van deze docu?
Jihad watch? Is dat een horloge met schermpje waarop je oproepen tot Jihad kunt ontvangen?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Op jihadwatch.orgstaat de volgende link: http://video.google.com/videoplay?docid=-8105709395775858867 naar de video in het Nederlands.
Dat zijn de die-hardsquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Vriend, hier ook een ex-christenextremist. Ik ging ook naar die zwarte kousen kerk, dus ik weet precies waar je het over hebt. En daarbij wil ik even zeggen dat je overdrijft. Ik heb ten eerste geen idee over wat je allemaal meemaakt, waarschijnlijk woon je ergens op de bijbelbelt denk ik dan, en ten tweede, benoem eens hoe ze zich hooghartig gedragen. Het klinkt haast wel alsof je jezelf superieur t.o.v. je ex-medegelovigen voelt, omdat zij denken dat ze beter zijn dan jij, en jij weer denkt dat je beter bent dan hen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vriend, waar heb ik het over de christelijke leer? Ik heb het over wat IK in de praktijk MEEMAAK. Dan kun je wel zeggen dat het niet zo hoort te zijn maar het gebeurt op GROTE SCHAAL. God, wat word ik er moe van als ik dat telkens weer moet uitleggen. Ik ben in ieder geval zo afgeknapt op dit soort mensen dat ik niks meer met "de kerk" te maken wil heben. Dat ik ook niet echt in God geloof speelt natuurlijk ook wel een rol maar ik ergerde me eigenlijk meer aan de houding van mijn ex-medegelovigen.
Jihadwatch is een website van Robert Spencer (die komt ook in die documentaire voor) die een tamelijk duidelijk beeld heeft over de Islam, namelijk dat het au fond een gewelddadige en intolerante religie is, die uiteindelijk maar één doel heeft: wereldoverheersing.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Jihad watch? Is dat een horloge met schermpje waarop je oproepen tot Jihad kunt ontvangen?
![]()
Ook? OOK? OOK? Ik ging helemaal niet naar een zwarte kousen kerk. Neen, ik zat op een prot. chr. basischool waar ook een groot aantal minder gelovigen op zaten. De schoolleiding e.d. was natuurlijk wel gelovig. De kerk waar ik naartoe ging was ook niet gevuld met mensen met zwarte hoedjes en zwarte kleding.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:26 schreef pjotr2001 het volgende:
Vriend, hier ook een ex-christenextremist. Ik ging ook naar die zwarte kousen kerk, dus ik weet precies waar je het over hebt.
Hoezo, weet jij wat ik heb ervaren?quote:En daarbij wil ik even zeggen dat je overdrijft.
Inderdaad, dat weet je dus niet. Dus kun je ook niet zeggen dat ik overdrijf.quote:Ik heb ten eerste geen idee over wat je allemaal meemaakt
Ik las laatst ergens dat de bijbelbelt hier wel zo ongeveer in een lijn tussen Cappele/Gouda/Alphen e.d. richting Veluwe loopt. Maar het is hier geen Staphorst al heb je wel een paar honderd mensen die in compleet zwart naar de kerk gaan als de klokjes luiden. Maar zoveel is dat niet op zo'n 75.000 man.quote:, waarschijnlijk woon je ergens op de bijbelbelt denk ik dan,
Dan heb ik het bijvoorbeeld over dingen die zij doen, zoals het blokkeren van brandgangen met zand voor ophogingen e.d. waarover niemand wat mag zeggen maar ze wel bij jouw huis aan komen kloppen als je zelf zand laat storten voor ophogingen op een zondag. Want nee, zo heeft God het niet gewild. En altijd dat eeuwige gezeik aan moeten horen over hoe sterk de relaties wel niet waren en ze schande spraken van scheidingen en dergelijke. Overal het geloof bij halen en wijzen op andermans terkortkomingen. Echt om gek van te worden. Zo'n echtpaar met zes kinderen dat doodleuk zeer ongevoelige opmerkingen gaat maken over een gehandicapt kind, waar dat kind zelf bij zit. "O, mijn kinderen zijn allemaal gezond. Zal wel komen omdat wij veel vaker naar de kerk gaan."quote:en ten tweede, benoem eens hoe ze zich hooghartig gedragen.
Wat probeer je in godsnaam op te schrijven in deze zin? Onleesbaar werkelijk. Ik voel me in ieder geval niet superieur. Ik ben alleen blij dat ik verlost ben van het eeuwige gezeik en een bepaalde hypocrisie.quote:Het klinkt haast wel alsof je jezelf superieur t.o.v. je ex-medegelovigen voelt, omdat zij denken dat ze beter zijn dan jij, en jij weer denkt dat je beter bent dan hen.
En wat heeft dit in vredesnaam met wat ik heb gezegd te maken?quote:Troost je met de gedachte, dat wij allemaal een stel idioten zijn die wel eens wat verzinnen om graag in te geloven:
Laatst stierf een kindje van 1,5. Haar moeder had het lichaampje huilend in haar armen. Ze wiegde het zachtjes en fluisterde het lieve woordjes toe. Zij zal ze nooit horen.
Ik zag het aan en tranen gleden over mijn wangen........zulks intens verdriet.
Ze keek mij aan en vroeg: "Zou ze nu een engeltje in de Hemel zijn?"
Ik antwoorde: "Ja, en ze kijkt uit naar jullie komst ook daar."
Op dat moment voelde het ook zo, is dat dan het geloof? Had ik moeten zeggen: "Er is geen hemel en geen God." "Of een discussie moeten aangaan waarom God haar dat aandeed, en dus een klootviool is die beter weg kan blijven?"
Heb ik verdomd weinig last van.quote:Soms is het heel moeilijk om niet te geloven. Ongelooflijk, maar waar.
Capelle.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik las laatst ergens dat de bijbelbelt hier wel zo ongeveer in een lijn tussen Cappele/Gouda/Alphen e.d. richting Veluwe loopt. Maar het is hier geen Staphorst al heb je wel een paar honderd mensen die in compleet zwart naar de kerk gaan als de klokjes luiden. Maar zoveel is dat niet op zo'n 75.000 man.
Excuses, moet a/d IJssel er ook nog achter of hoeft dat niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Capelle.
Capelle.
Capelle.
Capelle.
Capelle.
Capelle.
Capelle.
Capelle.
Capelle.
Hoeft niet, zou wel fijn zijnquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Excuses, moet a/d IJssel er ook nog achter of hoeft dat niet?
Eerlijk gezegd haat ik Capelle omdat ik een keer de verkeerde metro pakte op Kralingse Zoom. Dan komen er dus drie richtingen altijd; Ommoord, Nesselande en Capelle. Ommoord en Nesselande stoppen beide op Alexander dus kans van 2/3 dat ik de goede heb. Die dag was ik nogal pissed dus ik stapte gewoon in de eerste metro die aankwam.quote:
Och, ik moet juist immer naar Capelle. Die metro zit zo aan de Blakende treinen geroosterd dat ik altijd minstens 7 minuten moet wachtenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd haat ik Capelle omdat ik een keer de verkeerde metro pakte op Kralingse Zoom. Dan komen er dus drie richtingen altijd; Ommoord, Nesselande en Capelle. Ommoord en Nesselande stoppen beide op Alexander dus kans van 2/3 dat ik de goede heb. Die dag was ik nogal pissed dus ik stapte gewoon in de eerste metro die aankwam.Sta ik even later in Capelle. Nou, ik was al pissed...kun je nagaan.
![]()
Openbaar Vervoer in Nederland. Join the club.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 03:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Och, ik moet juist immer naar Capelle. Die metro zit zo aan de Blakende treinen geroosterd dat ik altijd minstens 7 minuten moet wachten.
Wederbekering is begonnen.quote:Paramnesia zegt:
zeer goed
Paramnesia zegt:
whaahh deze ga ik nog lang over nadenken
is dat een citaat uit een ander topic, ik kan nergens vinden in dit topic waar hij dat zegtquote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wederbekering is begonnen.
sence the tone.
quote:Paramnesia zegt:
zeer goed
Paramnesia zegt:
whaahh deze ga ik nog lang over nadenken
Nee, niet uit een topicquote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
is dat een citaat uit een ander topic, ik kan nergens vinden in dit topic waar hij dat zegt
[..]
Mwuah nee, het gesprek is tussen mij en hem, staat dan ook niet online, ik ben de link en Paramnesia bron.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
kun je dan ook de bron en link geven, dan snap ik beter in welke context ik het moet lezen
Het is niet op FOK! gebeurt hoor en weet hij dat ik zijn mail vroeg om hem te 'bekeren'.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
oh dacht ik al, dus het is niet uit een topic, maar uit berichten via het interne mail systeem van fok
je had al gezegd dat je hem in een prive gesprek te woord wilde staan, om hem weer te bekeren
waar fok allemaal niet goed voor is, het ronselen van nieuwe zieltje voor de islam
over misbruik gesproken
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik vind dit echt niet kunnen, iemand op fok verteld een afvallige te zijn, en niet meer moslim te zijn
wordt hij direct actief benadert door een moslim moderator van fok, zo van ik ga je wel weer bekeren
en gaat vervolgens in een prive mailing, buiten het publieke fok forum om, hem proberen te bekeren en op hem inpraten
dat is misbruik maken van fok en je positie als moderator
*proest*quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik vind dit echt niet kunnen, iemand op fok verteld een afvallige te zijn, en niet meer moslim te zijn
wordt hij direct actief benadert door een moslim moderator van fok, zo van ik ga je wel weer bekeren
en gaat vervolgens in een prive mailing, buiten het publieke fok forum om, hem proberen te bekeren en op hem inpraten
dat is misbruik maken van fok en je positie als moderator
Dat de afvallige zich niet geïntimideerd voelt maar jij wel zegt wel wat anders volgens mij.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Nou, je vertelde dat er jou familie heel relaxed omgaan wordt met je "afvallig" zijn, dat jij persoonlijk wel de grap inziet van triggers gedag snap ik...![]()
maar ik weet ook dat in heel veel andere moslims groepen er nog een groot taboe heerst op het afvallig zijn
als er dan een moslim fok moderator is, die afvalligen actief gaat benaderen, kan dat voor die mensen zeer intimiderend overkomen![]()
Nou ik heb les gegeven aan moslims, en weet dat er binnen die groep vaak heel veel sociale druk wasquote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat de afvallige zich niet geïntimideerd voelt maar jij wel zegt wel wat anders volgens mij.
In andere woorden heb jij dus meer moeite met dat ik met Paramnesia praat dan dat Paramnesia met mij praat, is dat het?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nou ik heb les gegeven aan moslims, en weet dat er binnen die groep vaak heel veel sociale druk was
ik kan me bevoordeeld herinneren dat ik les gaf aan een gescheiden , vrouw, die zich had afgewend van het geloof
ze werd regelmatig door een oudere man in de groep actief benadert en onder druk gezet.. dat vond ze niet leuk
ik heb het dus van dichtbij meegemaakt
nee Paramnesia, heeft er geen problemen mee... nou fijn.. daar gaat het me niet omquote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In andere woorden heb jij dus meer moeite met dat ik met Paramnesia praat dan dat Paramnesia met mij praat, is dat het?
post/PM die video eens?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:51 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
*proest*
![]()
Jullie nemen het soms ook een beetje te serieus he dit forum.
Triggershot heeft mij een video laten zien van een islam-geleerde die sprak over de verhouding wetenschap-islam. Zeer interesante argumenten werden naar voren gebracht.
Ik ben nog steeds atheist en ik ben het niet eens met de gehele video. Maar punten die hij aanbracht waren zeker het waard om over na te denken. Meer op filosofisch vlak dan op ik-wordt-weer moslim vlak.
Niet dat ik enige gevoel in me heb om me te verantwoorden tegen je, maar ik ben mod van WFL, ik heb theologische studies afgerond, groot deel van mijn werk en studie draait om de Islam. Vele fok! users waarmee ik buiten fok! praat, 'pesten' mij ook met de Islam of grappen over de humor.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nee Paramnesia, heeft er geen problemen mee... nou fijn.. daar gaat het me niet om
het gaat me om die anderen, die dit meelezen en zien dat er een moslim mod is, die actief iemand benaderd die van zijn geloof is gevallen
ik kan me dus voorstellen dat het voor die mensen geen prettig idee is, niet veilig gevoel geeft
zo van, ben je eindelijk van je geloof af, is er zelsf hier op fok al een soort sociale controle en wordt je er op aangespoken
iemand met een beetje inlevensvermogen kan dit toch wel aanvoelen, lijkt me
zoals ik al zei, het gaat me niet specifiek om Paramnesiaquote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:26 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat een onzin, waarom zou iemand zich onveilig voelen omdat een Moslim-mod met een niet-Moslim praat. En Paramnesia voelt zich niet aangesproken want hij wil blijkbaar graag de discussie aangaan met Triggershot.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:55 schreef Paramnesia het volgende:
En trouwens die balhaar die mij een PM stuurde dat ik moest oppassen geen persoonlijk gegevens te verstrekken aan Trigger omdat hij anders wel even een aanslag kwam plegen was wel het toppunt. Jezus wat lopen hier soms een paar psycho's rond.![]()
Kinky.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Ik zou wel willen dat Tri weer 'es een aanslag op mij pleegde
Jij komt jezelf wel tegenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:21 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Neuh, want ik geloof niet in God, en ik geloof ook niet dat Mohammed zijn profeet is.
Nou, dan zaten er dus in ieder geval twee mensen met een rood hoofd achter de PC op hun toetsen te rammen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:55 schreef Paramnesia het volgende:
Niet dat ik dat niet heb gehad, ik heb dat met Refragmental en SuperHarregarre gehad. Maar achteraf dacht ik echt van: Dit is zo kansloos dat je zo diep kwaad op iemand wordt vanwegen een menig.
Best Haramquote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Ik zou wel willen dat Tri weer 'es een aanslag op mij pleegde
Kunnen we niet eens zo'n hip Islamitisch Dawafeestje organiseren?quote:
Post hem maar ja, ben wel benieuwd nu.quote:
Ik kom ookquote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kunnen we niet eens zo'n hip Islamitisch Dawafeestje organiseren?
Edit: ik haal wel een kratje bier in huis.
slapercel heet dat dan toch tegenwoordig?quote:Op vrijdag 28 maart 200810:16 schreef Posdnous het volgende:
Dat is hun probleem.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nee Paramnesia, heeft er geen problemen mee... nou fijn.. daar gaat het me niet om
het gaat me om die anderen, die dit meelezen en zien dat er een moslim mod is, die actief iemand benaderd die van zijn geloof is gevallen
ik kan me dus voorstellen dat het voor die mensen geen prettig idee is, geen veilig gevoel geeft
zo van, ben je eindelijk van je geloof af, is er zelfs hier op fok al een soort sociale controle en wordt je er op aangespoken
iemand met een beetje inlevensvermogen(en kennis van de moslim gemeenschap) kan dit toch wel aanvoelen, lijkt me
of ditquote:Op zondag 30 maart 2008 22:06 schreef wijsneus het volgende:
Komop triggie - post anders even die video. Ik wil wel eens zien wat voor iteressante argumenten die moslimgeleerde naar voren bracht. Ik bedoel - kan alleen maar beter zijn dan dit...
Helaasch, sorry, de makers hebben mij nadrukkelijk gevraagd dit niet te doen, heb dan ook alleen toestemming gekregen voor Paramnesia.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:06 schreef wijsneus het volgende:
Komop triggie - post anders even die video. Ik wil wel eens zien wat voor iteressante argumenten die moslimgeleerde naar voren bracht. Ik bedoel - kan alleen maar beter zijn dan dit...
Ik gok dat Ibn-Roeshd (Averroës) erin voorkomt.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Helaasch, sorry, de makers hebben mij nadrukkelijk gevraagd dit niet te doen, heb dan ook alleen toestemming gekregen voor Paramnesia.
No sir.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik gok dat Ibn-Roeshd (Averroës) erin voorkomt.
En het gaat nog wel over Islam en wetenschap!? Jeetje, nu ben ik confuus. Ik hoop wel dat het beter is dan die filosofasters op YouTube. Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd!quote:
sorry, ik bezit de rechten niet om het te verspreiden, voor Paramnesia had ik toestemming gekregen.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
En het gaat nog wel over Islam en wetenschap!? Jeetje, nu ben ik confuus. Ik hoop wel dat het beter is dan die filosofasters op YouTube. Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd!
Je kan toch zeker wel de titel van de film noemen (en de makers ervan)?quote:Op zondag 30 maart 2008 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sorry, ik bezit de rechten niet om het te verspreiden, voor Paramnesia had ik toestemming gekregen.
Nope.quote:Op maandag 31 maart 2008 00:18 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Je kan toch zeker wel de titel van de film noemen (en de makers ervan)?
Bekant? Je kunt ook te veel integreren hè!quote:Op maandag 31 maart 2008 00:20 schreef Triggershot het volgende:
Dit gaat bekant het topic overnemen als het al niet te laat is, ik zwijg hier over verder.
Dat is ook te verklaren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef Mr.Spock het volgende:
of heb ik het mis?
Weet je? Hij deed volgend mij niet echt iets verkeerd. Hij heeft mij ook wel eens een fimpje laten zien en eigenlijk ben ik lij dat ik die gezien heb. Het werpt een heel ander licht op mijn visie over de Islam. Er zijn net zo veel verschillen in de Islam als die in het Christelijke geloof.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik kan me dus voorstellen dat het voor die mensen geen prettig idee is, geen veilig gevoel geeft
zo van, ben je eindelijk van je geloof af, is er zelfs hier op fok al een soort sociale controle en wordt je er op aangespoken
iemand met een beetje inlevensvermogen(en kennis van de moslim gemeenschap) kan dit toch wel aanvoelen, lijkt me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |