quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef Mr.Spock het volgende:Ik geloof meteen dat Surinaamse moslims een relaxtere houding tov afvalligheid hanteren dan Arabieren.
of heb ik het mis?
Van enkele Zuid Amerikaanse kennissen van me (Colombianen) hoor ik wel eens dat ze het Nederland niet in dank afnemen dat "we een moslimland in Zuid Amerika geplaatst" hebben (daarmee doelend op Suriname)
maar dat is weer een ander topic wellicht...
Dat is ook te verklaren.
Arbieren beschouwen Amerika als de vijand vanwegen het palstina en Isreal conflict. Dit is ook hoofdzakelijk de reden waar die haat vandaan komt.
Wanneer een moslim een vijand heeft is het niet raar dat ie roept, dat Allah hem gaat verbranden, want dat is wel waarom een moslim in geloven. Dat allah straft en niet hun.
Zo staat er ook in de Islam dat geduldig zijn een belangerijk eigenschap is en later goed beloont zal worden in de hiernamaals. Met geduld bedoel ik niet gewoon wachten, zoals op de trein wachten. Maar meer, de trein heeft vertraging en mijn auto staat beneden beschikbaar en toch op de trein blijven wachten.
Als je weet hoeveel moslims de terroristen als ongelovige beschouwen dan zul je versteld staan! Helaas worden deze terroristen wel gesteund, omdat nogmaals. Ze strijden wel tegen Amerika en de vrienden er van en dat wordt in de meeste Arabische landen gewoon gewardeerd.
Maar ja. Dat krijg je als je als grootmacht alleen maar oorlogen voert