abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:15:10 #1
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57667949
Maar ik haat de Islam eigenlijk helemaal niet. Kan het goed vinden met nog steeds gelovende vrienden, lees nog wel eens de koran. Volgensmij geld dat voor veel afvalligen.

Ik denk dat bij sommige 'autochtonen' het beed bestaat dat als je van je geloof afstapt je meteen dat geloof moet haten terwijl dat bij veel afvalligen niet zo is.

Ik snap meneer Jami ook niet zo goed. Afgezien dat hij niet echt als Moslim is opgegroeid en dat zijn afkeer nog een andere reden heeft snap ik niet waarom hij zich zo afzet. Als je niet meer geloofd dan doe je dat lekker niet meer en laat je iedereen doen wat hij maar doet.

Heb ook vrij weinig gemerkt van mijn beslissing. Nog andere 'afvalligen' op Fok!?
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:16:20 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_57667979
Misschien ben je gewoon een inactieve moslim.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:17:12 #3
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57667991
Verrader !
zzz
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:21:10 #4
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57668085
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:16 schreef Posdnous het volgende:
Neuh, want ik geloof niet in God, en ik geloof ook niet dat Mohammed zijn profeet is.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:22:33 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_57668108
Oke, maar je kunt toch gewoon afvallig zijn zonder er meteen zo'n heisa van te maken? . Snap ik best.

Sommigen vinden dan dat ze meteen anderen moeten waarschuwen etc. druktemakers. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_57668192
hoe reageerden je familie en vrienden toen je vertelde geen moslim meer te zijn?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:29:39 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57668281
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
hoe reageerden je familie en vrienden toen je vertelde geen moslim meer te zijn?
pi_57668374
quote:
Die weten waarschijnlijk van niks en denken dat TS nog steeds een vrome moslim is.
٩๏̯͡๏)۶
pi_57668409
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:16 schreef Posdnous het volgende:
Een slapende cel
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57668425
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:33 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Die weten waarschijnlijk van niks en denken dat TS nog steeds een vrome moslim is.
En hoe kom je aan je wijsheid?
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:40:06 #11
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57668461
quote:
Familie intereseerde het geen kont. We hebben 2 homo's in onze familie, eentje die het nog aan het ontdekken is. En we hebben een oom die Iman is en 2 jongens die in opleiding zijn voor Iman.

Ja dat is weird he. Niets wordt heel erg goedgekeurd, maar je moet zelf weten wat je met mn leven doet. Mn moeder is ook al een tijd ervan afgestapt. Komt ook omdat we uit Suriname komen. Moslims zijn daar sowieso al een beetje vrijzinnig.

Mij vrienden haalden hun schouders op. En maakte grapjes als in: Nu kun je wel lekker BBQen in de hel. Of noemden me gekscherend: varkenseter. Allemaal heel onschuldig.

Ik ben van zeer gematigd, tot zeer fanatiek gegaan tot helemaal niet geloven. Er waren een paar jaar dat ik diep geloofde, koran iedere dag las, zelfs beetje predikte, mij onthield van seks en drank enz.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:46:42 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_57668579
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:37 schreef saban het volgende:

[..]

En hoe kom je aan je wijsheid?
Dat komt voor; is gesignaleerd.

Het is leuk om te doen alsof in het licht van dit forum alle 'problemen' weg zijn, maar sommige moslims, in sommige kingen krijgen met intolerantie te maken, op het moment dat ze hun exit uit het geloof aankondigen.

Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat sommigen hier 'dat niet geloven, en daar een bron voor willen zien'
&lt;signature here&gt;.
pi_57668589
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:40 schreef Paramnesia het volgende:

Ik ben van zeer gematigd, tot zeer fanatiek gegaan tot helemaal niet geloven. Er waren een paar jaar dat ik diep geloofde, koran iedere dag las, zelfs beetje predikte, mij onthield van seks en drank enz.
Puur uit interesse...waarom kwam die ommekeer dan? Denk je dan opeens op een dag; wtf het is allemaal onzin, ik geloof er niet meer in. Of is het een proces en gaat het geleidelijk?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_57668599
*spuit 11*
pi_57668663
quote:

Komt ook omdat we uit Suriname komen. Moslims zijn daar sowieso al een beetje vrijzinnig.
De Zuid-Amerikaanse islam.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:50:30 #16
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57668670
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:47 schreef geppie het volgende:

[..]

Puur uit interesse...waarom kwam die ommekeer dan? Denk je dan opeens op een dag; wtf het is allemaal onzin, ik geloof er niet meer in. Of is het een proces en gaat het geleidelijk?
Het gaat heel geleidelijk. Ik begon me te interesseren in Natuurkunde om maar iets optenoemen. Toen begon het al te komen. Ik ging toen ook Technische Natuurkunde studeren, dat bracht het nog meer in twijfeling.

Toen ik op die opleiding een Iraanse jongen tegenkwam die geheel niet geloofde, en zeer goede argumenten inbracht was het helemaal afgelopen.

Hij liet me bijvoorbeeld Nitsche lezen, en geschriften uit de Islam, vetelde me meer over de kalifaten en hoe moslims zijn land waren binnengevallen. Al die kennis liet me nadenken en tot conclusies komen.
pi_57668697
En bevalt het leven nu ook beter ?
pi_57668748
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:50 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Het gaat heel geleidelijk. Ik begon me te interesseren in Natuurkunde om maar iets optenoemen. Toen begon het al te komen. Ik ging toen ook Technische Natuurkunde studeren, dat bracht het nog meer in twijfeling.

Toen ik op die opleiding een Iraanse jongen tegenkwam die geheel niet geloofde, en zeer goede argumenten inbracht was het helemaal afgelopen.

Hij liet me bijvoorbeeld Nitsche lezen, en geschriften uit de Islam, vetelde me meer over de kalifaten en hoe moslims zijn land waren binnengevallen. Al die kennis liet me nadenken en tot conclusies komen.
Ik ga je weer moslim maken TS
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:02:08 #19
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57668923
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ga je weer moslim maken TS
Ga je gang ben wel benieuwd.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:07:24 #20
122997 zquing
Drama Junk
pi_57669043
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:50 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

zou je de combinatie natuurkunde/niet geloven kunnen toelichten?

Filosofen, geschiedenisleer en dat soort dingen kan ik wel begrijpen dat ze je doen niet geloven, alleen natuurkunde
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:10:17 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57669096
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:50 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De Zuid-Amerikaanse islam.
Huh? Wat vreemd? Ik dacht dat er alleen maar één echte islam is, die de Koran letterlijk neemt en alle ongelovigen wil onderwerpen. Dat vertelde die blonde man me.
pi_57669118
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:10 schreef Pool het volgende:

[..]

Huh? Wat vreemd? Ik dacht dat er alleen maar één echte islam is, die de Koran letterlijk neemt en alle ongelovigen wil onderwerpen. Dat vertelde die blonde man me.
pi_57669168
quote:

[..]

pi_57669181
quote:

[..]

Familie intereseerde het geen kont. We hebben 2 homo's in onze familie, eentje die het nog aan het ontdekken is. En we hebben een oom die Iman is en 2 jongens die in opleiding zijn voor Iman.

Ja dat is weird he. Niets wordt heel erg goedgekeurd, maar je moet zelf weten wat je met mn leven doet. Mn moeder is ook al een tijd ervan afgestapt. Komt ook omdat we uit Suriname komen. Moslims zijn daar sowieso al een beetje vrijzinnig.

Mij vrienden haalden hun schouders op. En maakte grapjes als in: Nu kun je wel lekker BBQen in de hel. Of noemden me gekscherend: varkenseter. Allemaal heel onschuldig.

fijn zeg dat je familie er zo goed op reageerde

dat ze jou individuele keuze hebben gerespecteerd
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:13:55 #25
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57669187
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:07 schreef zquing het volgende:

[..]

Filosofen, geschiedenisleer en dat soort dingen kan ik wel begrijpen dat ze je doen niet geloven, alleen natuurkunde
Als alles wetenschappelijk kan worden uitgelegd, ipv van wonderen. En dingen altijd verklaabaar zijn, dan is het makkelijker van het geloof af te vallen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:14:16 #26
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57669192
quote:

[..]

pi_57669206
quote:

[..]

Je moet niet alles geloven wat vreemden je wijs maken, zeker niet als ze een zak snoepjes bij zich hebben.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_57669232
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:07 schreef zquing het volgende:

[..]

natuurkunde is het verklaren van de wetmatigheden om je heen. In geloof worden die wetmatigheden toegedicht aan God. Aangezien in de natuurkunde heel veel verklaard kan worden zonder tussenkomst van God, zou je kunnen zeggen dat, voor een gelovige, dat de macht van God aantast. Zelfde met biologie en chemie (evolutie, en abiogenese, die verkleinen het werkgebied van God ook)

(uiteraard is God hier uitwisselbaar voor Allah)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_57669258
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:13 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Als alles wetenschappelijk kan worden uitgelegd, ipv van wonderen. En dingen altijd verklaabaar zijn, dan is het makkelijker van het geloof af te vallen.
als je de ontstaansgeschiedenis van alle religies bestudeert

dan is het nog makkelijker om van je geloof te vallen

pi_57669268
quote:
[..] Huh? Wat vreemd? Ik dacht dat er alleen maar één echte islam is, die de Koran letterlijk neemt en alle ongelovigen wil onderwerpen. Dat vertelde die blonde man me.
Er zijn net zoveel versies van de Islam als dat er mensen zijn (en die verschillen zelfs nog van mening naarmate de tijd vordert)

Het probleem is echter dat de teksten (volgens Wilders) te vaak verkeerd worden geinterpreteerd en dat het daarom een gevaarlijk boek is. De teksten hadden volgens hem dus genuanceerder geschreven moeten worden. En de oude eruit gescheurd....

Persoonlijk vind ik dat hedendaagse probleem-moslims gewoon moet worden aangeleerd om een meer vrije interpretatie te gebruiken, waarmee ze leren meer gebruik te maken van genuanceerde argumenten ipv one-liners en geweld om hun gelijk te krijgen. Dat geldt trouwens voor iedereen, maar in het geval van moslims kun je hen de Koran voorhouden.
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:25:07 #31
122997 zquing
Drama Junk
pi_57669412
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:13 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Natuurkunde zorgt ervoor dat je gebeurtenissen wetenschappelijk verklaren kan mbv wiskunde. Maar waarom gebeurt 't? Waarom volgt het bepaalde regels?

Voor mij in ieder geval roept iedere natuurkundige verklaring weer vragen op. Verder geloof ik er niet in dat natuurkunde een bevredigend antwoord kan geven op wat er was voordat dit universum er was
pi_57669486
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:25 schreef zquing het volgende:
[..] Natuurkunde zorgt ervoor dat je gebeurtenissen wetenschappelijk verklaren kan mbv wiskunde. Maar waarom gebeurt 't? Waarom volgt het bepaalde regels? Voor mij in ieder geval roept iedere natuurkundige verklaring weer vragen op. Verder geloof ik er niet in dat natuurkunde een bevredigend antwoord kan geven op wat er was voordat dit universum er was
Klopt, maar het ontkracht wel een heleboel letterlijke zinnen uit bijv. de Bijbel zoals Genesis, die nu 'ineens' niet meer letterlijk geinterpreteerd moeten worden. Waarschijnlijk zal dat voor de Koran ook gelden.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:30:06 #33
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57669520
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:25 schreef zquing het volgende:

[..]

Natuurkunde zorgt ervoor dat je gebeurtenissen wetenschappelijk verklaren kan mbv wiskunde. Maar waarom gebeurt 't? Waarom volgt het bepaalde regels?

Voor mij in ieder geval roept iedere natuurkundige verklaring weer vragen op. Verder geloof ik er niet in dat natuurkunde een bevredigend antwoord kan geven op wat er was voordat dit universum er was
Die eerste is een vraag die vaker gesteld wordt. Waarom de natuurkundige regels zo linair zijn. Ik heb hier ook geen goed antwoord op, het is wel zo dat er niks zou zijn ontstaan als er niks linears was. Het kan dus een van de vele pogingen zijn die gelukt is. Ook kunnen er meerde Universa bestaan, zo ook meerdere dimensies of ontelbare verschillende paden.

Bij de 2e is het antwoord simplel. Niks. Geen tijd, geen materie helemaal niks. En dat valt voor een mensenlijk brein bijna niet te bevatten. Het niet bestaan van tijd.
pi_57669589
Ik geloof meteen dat Surinaamse moslims een relaxtere houding tov afvalligheid hanteren dan Arabieren.

of heb ik het mis?

Van enkele Zuid Amerikaanse kennissen van me (Colombianen) hoor ik wel eens dat ze het Nederland niet in dank afnemen dat "we een moslimland in Zuid Amerika geplaatst" hebben (daarmee doelend op Suriname)

maar dat is weer een ander topic wellicht...
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_57669595
Er is een koran, en een heleboel interpretaties ervan.
net als de bijbel of torah, allemaal antieke boeken die teksten hebben die politiek incorrect zijn maar geleverd worden met een uitleg.

Ik ben Afvallig christen, ex rooms katholieke uitleg. verder probeer ik andere mensen niet kwaad te doen, en denk ik dat als er toch een hemel is die volzit met sex onthoudende stijve vrome mensen.
ga ik liever voor de hel, sex orgien warmte, veel gezelliger
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_57669663
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef longinus het volgende:
Er is een koran, en een heleboel interpretaties ervan.
net als de bijbel of torah, allemaal antieke boeken die teksten hebben die politiek incorrect zijn maar geleverd worden met een uitleg.

Ik ben Afvallig christen, ex rooms katholieke uitleg. verder probeer ik andere mensen niet kwaad te doen, en denk ik dat als er toch een hemel is die volzit met sex onthoudende stijve vrome mensen.
ga ik liever voor de hel, sex orgien warmte, veel gezelliger
Die eerste zin is echt niet waar.

In de eerste pagina's van de Koran staat dat het het letterlijke woord van Allah is en voor slechts een enkele interpretatie vatbaar: letterlijk
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_57669686
Ja, maar die zin kun je vast ook weer anders interpreteren.
pi_57669687
Je zou een parallel kunnen trekken naar rokers > niet rokers.

Rokers die stoppen hebben ook vaak de neiging mensen die nog wel roken er op te attenderen dat ook zij beter kunnen stoppen. In dit geval denk ik niet dat de schuld bij de rokers ligt, maar dat degene die gestopt is een soort van bevesting zoekt.

In mijn ogen is dit ook bij de heer Jami het geval.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:38:38 #39
122997 zquing
Drama Junk
pi_57669705
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:28 schreef mahlah het volgende:

[..]

Klopt, maar het ontkracht wel een heleboel letterlijke zinnen uit bijv. de Bijbel zoals Genesis, die nu 'ineens' niet meer letterlijk geinterpreteerd moeten worden. Waarschijnlijk zal dat voor de Koran ook gelden.
Boeken zijn er ook niet om aan te nemen als waarheid

Maar het geloven in de natuurkunde als de de waarheid is voor mij hetzelfde als het geloven in een God.

/offtopic, ik zie 't niet bestaan van tijd als het het niet bestaan van veranderingen. Is er niets, verandert er niets dan heb je nogsteeds niets
pi_57669706
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:02 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Ga je gang ben wel benieuwd.
Ik ook, kunnen interessante gesprekken worden hier. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_57669747
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik geloof meteen dat Surinaamse moslims een relaxtere houding tov afvalligheid hanteren dan Arabieren.

of heb ik het mis?

Van enkele Zuid Amerikaanse kennissen van me (Colombianen) hoor ik wel eens dat ze het Nederland niet in dank afnemen dat "we een moslimland in Zuid Amerika geplaatst" hebben (daarmee doelend op Suriname)

Nee Colombia is lekker, maar dat is weer een ander topic wellicht...
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:40:49 #42
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57669748
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef Mr.Spock het volgende:

of heb ik het mis?

Aantal moslims staat op 20% in Suriname, maar velen geloven zeer matig, of noemen zich alleen moslim.
Trouwens een van de beroemde beelden uit Suriname:

Moskee en Synagoge in de Keizerstraat gebroederlijk naast elkaar.
pi_57669790
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:40 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Aantal moslims staat op 20% in Suriname, maar velen geloven zeer matig, of noemen zich alleen moslim.
Trouwens een van de beroemde beelden uit Suriname:

[ afbeelding ]

Moskee en Synagoge in de Keizerstraat gebroederlijk naast elkaar.
Dat is helemaal niet zo bijzonder.

Kerk en een Moskee in Marrakech (Marokko) op nog geen 20 m afstand van elkaar.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:43:21 #44
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57669792
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:38 schreef zquing het volgende:

[..]

Boeken zijn er ook niet om aan te nemen als waarheid

Maar het geloven in de natuurkunde als de de waarheid is voor mij hetzelfde als het geloven in een God.

/offtopic, ik zie 't niet bestaan van tijd als het het niet bestaan van veranderingen. Is er niets, verandert er niets dan heb je nogsteeds niets
Tja en hier wordt het ingewikkeld. 1 ding kunnen 2 dingen zijn of oneindig aantal dingen. Iets kan uit niets ontstaan zonder reden en 2 deeltjes kunnen met elkaar communiceren als ze miljarden kilometer ver weg staan.

Zie hier Quantummechanica. Waar niks zeker is en alles uit kansen bestaat. Kansen die wel exact berkend kunnen worden. Maar toch.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:44:17 #45
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57669811
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo bijzonder.

[ afbeelding ]

Kerk en een Moskee in Marrakech (Marokko) op nog geen 20 m afstand van elkaar.
Klopt, maar dit staat in ons land symbool voor de vele geloven en bevolkingsgroepen die naast elkaar leven.
pi_57669832
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:44 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Klopt, maar dit staat in ons land symbool voor de vele geloven en bevolkingsgroepen die naast elkaar leven.
Ik toon aan dat het in andere Islamitische landen dus ook helemaal niet vreemd of bijzonder is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57669866
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:38 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik ook, kunnen interessante gesprekken worden hier. .
Helaasch, ik doe alleen privé gesprekken.
Char style
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:48:43 #48
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57669893
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:36 schreef Mr.Spock het volgende:

[..]

Die eerste zin is echt niet waar.

In de eerste pagina's van de Koran staat dat het het letterlijke woord van Allah is en voor slechts een enkele interpretatie vatbaar: letterlijk
Er is niet zoiets als één letterlijke interpretatie, want woorden zijn nooit eenduidig. Als het allemaal zo makkelijk was om letterlijk te interpreteren, dan zouden er niet dagelijks duizenden conflicten bij rechters overal ter wereld liggen over de interpretatie van contracten.

En ja, in veel zakelijke contracten staat meestal ook een zin als "dit contract moet letterlijk worden uitgelegd". Toch vermindert dat het aantal conflicten over de uitleg niet.

Het is met de Koran net als met de Amerikaanse Grondwet: je hebt meerdere wijzen van uitleg en daardoor ook meerdere stromingen. http://en.wikipedia.org/wiki/Constitutional_interpretation
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:51:29 #49
122997 zquing
Drama Junk
pi_57669929
Maar een verandering is nogsteeds afhankelijk van een delta in de tijd toch?

Mischien moet ik volgend jaar toch maar natuurkunde vakken gaan volgen voor de lol
pi_57669954
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:38 schreef zquing het volgende:
[..] Boeken zijn er ook niet om aan te nemen als waarheid
Klopt, maar die basis is een stuk gemeenschappelijker dan de interpretatie van woorden. Wiskunde is gebaseerd op een logica, die vrijwel iedereen heeft (hoeveel mensen heb je die 1 +1 = 2 oprecht niet geloven?) En de natuurkundige resultaten zijn met een veel hogere precisie te meten dan de interpretaties uit de Koran of Bijbel.

Op het moment dat de natuurkunde geen antwoorden meer heeft, ga ik ook richting het spritiuele. Maar tegen die tijd heb ik dat boek allang niet meer als enige 'waarheid' aangenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')