abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:43:25 #226
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_58964451
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:29 schreef Vliegvrager het volgende:
Laten we het Dixon setje eens naast de Canon Powershot S5IS leggen. Wat heb je dan? Bereik en kwaliteit onder normale omstandigheden zijn grofweg vergelijkbaar. Vergeleken met de S5 heeft de dSLR de volgende voordelen:

-minder gevoelig voor ruis bij weinig licht
-2 megapixels meer
-oneindig uit te breiden (tegen een meerprijs)
-grotere camera=stoerder

en nadelen:
-440 Eurootjes duurder
-gedoe met lenzen wisselen en sjouwen
-geen macro (kan je wel extra aanschaffen)
-geen beeldstabilisatie

Wat de doorslag geeft is aan jou. Het is maar net wat je belangrijker vindt. Neig je richting de S5, beperk je dan niet tot die ene camera (die gebruikte ik meer als voorbeeld), maar ook vergelijkbare modellen van Panasonic, Fuji, Olympus en Sony).
Ik neig richting de S5, maar daar hoor ik veel negatieve reviews over (op dpreview.com waren de owners niet zo happy). Wat zijn nou vergelijkbare modellen? Ik vond de Sony Cybershot DSC-H50, die me wel wat leek en de Coolpix serie van Nikon, maar ik heb geen idee waar ik nou op af moet gaan .
pi_58964922
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 14:43 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ik neig richting de S5, maar daar hoor ik veel negatieve reviews over (op dpreview.com waren de owners niet zo happy).
De S5 is een beetje een apart verhaal. Zijn voorganger was een briljante camera en de verwachtingen waren dus hooggespannen. Die verwachtingen heeft de S5 niet waar kunnen maken, hij is niet tot nauwelijks beter dan de S3. Nog steeds geen verkeerde camera verder, maar wel aardig ingehaald door de concurrenten.
quote:
Wat zijn nou vergelijkbare modellen? Ik vond de Sony Cybershot DSC-H50, die me wel wat leek en de Coolpix serie van Nikon, maar ik heb geen idee waar ik nou op af moet gaan .
Denk in de richting van:
Sony H50 (inderdaad)
Sony H9
Fuji S5700
Fuji S100FS
Fuji S8100fd
Panasonic FZ18
Olympus SP 570

Zijn allemaal behoorlijke alleskunners. Verschillen zijn in de regel niet enorm, bediening wel, dus ga ze eens vasthouden. De Fuji S100FS zou een doorbraak kunnen zijn vanwege zijn relatief grote sensor (fuji heeft hoe dan ook een erg goede reputatie om ruisarm te zijn), maar is nog te kort op de markt om daar iets zinnigs over te zeggen.

Nikon is heel lang niet vertegenwoordigd geweest in dit segment, maar heeft net de Coolpix P80 uitgebracht. Op papier moet die meekunnen met het rijtje hierboven, en we mogen aannemen dat Nikon geen rotzooi maakt. Ik weet er nog te weinig van om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar je kunt m allicht in het rijtje meenemen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:13:59 #228
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_58965141
Thx Vliegvrager. Vasthouden wordt lastig, maar ik ga eens Googlen en afstrepen .
pi_58966165
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:11 schreef CherryLips het volgende:
Bedankt voor de info .
Ik ben de A510 gewend en die vind ik heel fijn in gebruik, zoek nu een cameraatje voor mezelf. De foto's van de 720 zien er mooi uit, daar draait het dan eigenlijk om . Ik heb weinig verstand van de instellingen, maar misschien is het tijd om dat soort dingen eens te leren.
De A590 heeft geen uitklapbaar scherm geloof ik. Hij heeft 8MP en 4 x optische zoom en IS.
Canon heeft deze week een cashback actie, daarom begon de A720 ook een beetje te lonken . Vooral vanwege die extra zoom.
Welke batterijen heb je voor de A720 en hoe lang gaan ze ongeveer mee? Voor de A510 had ik van GP de 2300 en daar kon ik ruim 200 foto's mee maken.
2 AA batterijen. Ik heb de varta 2100mah en ze gaan lang zat mee, althans op vakantie als ik veel knip moet ik ze zo eens in de 4-5 dagen vervangen, dus 200 foto's zou best kunnen
pi_58969544
Ik ben toch voor de A590 gegaan . Hij lag lekkerder in de hand en toch de prijs he.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf woensdag 28 mei 2008 @ 18:58:55 #231
13368 NiGeLaToR
pi_58970032
Nou, heb er nog eens een nachtje over geslapen, maar ga toch voor de 40D.
Heb hem zojuist besteld met de 17-85 IS USM lens in kit erbij, mede gemotiveerd door de hoge cashback op deze set.

Zal er veel plezier aan gaan beleven, bedankt voor de adviezen.
pi_58996158
hey

Ik wil dus een cameraatje kopen, maar niet zo huis tuin en keuken ding.
Wil liefts wel 1tje met optische zoom.
Heb er niet super veel verstand van maar hier is lijstje

Budget: redelijke prijs voor een camera heb niet echt een budget (ben wel student dus kan niet gekste dingen nemen )
Formaat: geen idee
Doel:Hobby, strand (surfers en surfdettes), portretten, natuur, macro maar ook gewoon huis tuin en keuken dingen.
Fotograaf: Voor een camera lees ik meestal wel de handleiding maar hij moet wel makkelijk in gebruik zijn.
Huidige camera: Geen

Als dit te duur wordt wat raden jullie me anders aan want heb er niet echt 500 euro voor over ofzo (naja wel voor over maar dit heb ik niet in me budget)

edit:
ben deze tegen gekomen is dit een goede keuze ?
http://www.letsgodigital.org/nl/13067/fujifilm_finepix_s5700/

[ Bericht 6% gewijzigd door Fipotje op 30-05-2008 09:18:09 ]
pi_59005940
Oeps foutje quote ipv edit
pi_59006171
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:11 schreef Fipotje het volgende:

edit:
ben deze tegen gekomen is dit een goede keuze ?
http://www.letsgodigital.org/nl/13067/fujifilm_finepix_s5700/
Daar kan ik heel kort over zijn: ja.

en in deze post staan nog een aantal vergelijkbare camera's
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_59010924
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 09:32 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Daar kan ik heel kort over zijn: ja.

en in deze post staan nog een aantal vergelijkbare camera's
Top bedankt verder nog tips voordat ik een camera aanschaf?
pi_59015277
Budget:
Max ¤1000

Formaat:
D-SLR

Doel:
Half-half
Hobby-werk
Personen-architectuur

De fotograaf:
autodidact, maar lees de handleiding wel altijd, je weet maar nooit wat je mist...

Huidige camera:Dit gaat mijn eerste D-SLR worden. (al meerdere Sony vakantie camera'tjes gehad)

Welke camera’s twijfel je over:
een oude vertrouwde Canon of een nieuwe Sony A-serie (minimaal 10Mp)
De aanbeidingen van de nieuwe Sony's zien er leuk uit, zeker met de "cursus" er bij, als beginnende fotograaf. Maar ik wil wel zeker zijn van wat ik koop. Canon weet dondersgoed wat ze maakt en levert al wat jaartjes kwaliteit. Ik weet het niet meer dus....

Bijzondere eisen:
Voor mijn werk (bouwkundig inspecteur bij de overheid) ben ik opzoek naar een goede D-SLR camera. Wat ik zal fotograferen is divers; van totaal beelden van gebouwen, tot details, tot foto's van moeilijk te breiken plaatsen (details op afstand).
Als hobby zal ik meer personen en landschappen fotograferen. Geen directe bijzondere eisen.
"not by the One Above's grace, but by mine own, will I live, in pride"
pi_59018912
quote:
[b]Op donderdag 29 mei 2008 20:11 schreef Fipotje het volgende:[/b

Budget: redelijke prijs voor een camera heb niet echt een budget (ben wel student dus kan niet gekste dingen nemen )
Formaat: geen idee
Doel:Hobby, strand (surfers en surfdettes), portretten, natuur, macro maar ook gewoon huis tuin en keuken dingen.
Fotograaf: Voor een camera lees ik meestal wel de handleiding maar hij moet wel makkelijk in gebruik zijn.
Huidige camera: Geen

Als dit te duur wordt wat raden jullie me anders aan want heb er niet echt 500 euro voor over ofzo (naja wel voor over maar dit heb ik niet in me budget)

edit:
ben deze tegen gekomen is dit een goede keuze ?
http://www.letsgodigital.org/nl/13067/fujifilm_finepix_s5700/
Heb de Nikon D40 ook gezien en dit lijkt me ook een geschikt model... heb ik gelijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 30 mei 2008 @ 19:52:13 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59019115
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:42 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Heb de Nikon D40 ook gezien en dit lijkt me ook een geschikt model... heb ik gelijk
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

k geloof wel dat bij de D40 de AFmotor in de lenzen zit en niet op de body waardoor de lenzen waar die motor op zit duurder zijn dan andere
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:35 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wat Ynske al zegt; niet alle lenzen werken er goed op (de autofocus). Daar moet je dus rekening mee houden als je een nieuwe/extra lens wilt kopen. Er zijn volgens mij steeds meer van die lenzen die je wel kunt gebruiken (met een eigen focusmotor) maar toch is je keuze een stuk beperkter dan met een andere body.
Mijn persoonlijke keus zou het niet zijn in ieder geval.
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:44 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Als je begint met fotografie zijn de lenzen die nu voor de D40(x) of D60 te koop meer dan voldoende om heel veel te kunnen en nog lang niet tegen de grenzen van de camera aan te lopen.
Bovendien bieden ook veel "third party" bedrijven zoals Sigma en Tamron lenzen aan met interne AF motor... Echt heel veel keus. Dat zou dus geen geven moeten zijn om een camera niet te kopen.

uiteraard is het wél slim om je in te lezen over wat wel en niet kan, maar er kan veel meer dan vaak zo snel gezegd wordt
maar houd er rekening mee, met een DSLR ben je er voor die max 500 euro niet.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:29 schreef Vliegvrager het volgende:
Laten we het Dixon setje eens naast de Canon Powershot S5IS leggen. Wat heb je dan? Bereik en kwaliteit onder normale omstandigheden zijn grofweg vergelijkbaar. Vergeleken met de S5 heeft de dSLR de volgende voordelen:

-minder gevoelig voor ruis bij weinig licht
-2 megapixels meer
-oneindig uit te breiden (tegen een meerprijs)
-grotere camera=stoerder

en nadelen:
-440 Eurootjes duurder
-gedoe met lenzen wisselen en sjouwen
-geen macro (kan je wel extra aanschaffen)
-geen beeldstabilisatie

Wat de doorslag geeft is aan jou. Het is maar net wat je belangrijker vindt. Neig je richting de S5, beperk je dan niet tot die ene camera (die gebruikte ik meer als voorbeeld), maar ook vergelijkbare modellen van Panasonic, Fuji, Olympus en Sony).
deze vergelijking van Vv kun je ook trekken naar de D40 waar je nu naar aan het kijken was.
Ik zou zelf als ik jou was voor zoiets als die S5 gaan
als je iets terugscrolld oppert Vv nog een paar camera's die een optie kunnen zijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59020953
Super bedankt allemaal (sorry dat ik beetje lui was met terug bladeren etc)
Ga morgen even naar kamera-express is bij me om de hoek en daar laat ik me even goed informeren over een aantale camera's.
pi_59021515
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:19 schreef Fipotje het volgende:
Super bedankt allemaal (sorry dat ik beetje lui was met terug bladeren etc)
Ga morgen even naar kamera-express is bij me om de hoek en daar laat ik me even goed informeren over een aantale camera's.
Houd er rekening mee dat -hoewel KE een goede tent is- de verkoper geneigd zal zijn jouw te vertellen dat je het duurdere product nodig hebt. Dat is namelijk zijn vak, de naam zegt het al.

FIY, nog iets meer info over het verschil tussen een dSLR en een high-end compact
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:43:15 #241
164868 kezmaster
Live Life To The Max
pi_59034488
Mensen ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb een (beginnende) hobby met spotten van vliegtuigen etc.

Op dit moment heb ik een Konica Minolta Dimage Z2. Echt een super ding, al jarenlang veel plezier van, maar ik merk dat deze af en toe te kort komt (voornamelijk qua bereik).

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe. Zoals ik al zei vind ik het bereik erg belangrijk.

Nu heb ik deze 2 gezien:

- Fujifilm FinePix S100 FS
- SONY alpha 200 (met 2 lenzen)

Nu heb ik een vraagje waar ik heel zeker van wil zijn omdat ik liever in 1x iets goeds koop voor een langere tijd. Op mijn huidige camera (met 10x zoom) staat op de lens 38 - 380 mm. De FujiFilm heeft 28 - 400 mm (14 x zoom) en de sony lens heeft 75 - 300 mm (grootste lens in de kit).

Hoe zit dat nou dan met het bereik? Als ik kijk naar de grootste getallen dan is de FujiFilm het grootste en mijn huidige camera heeft dan eigenlijk nog meer als die Sony. Hoe moet ik dit dan oppakken? Heeft de sony dan kleiner bereik dan mijn huidige camera?? En gaat de FujiFilm gewoonweg het verste??
  zaterdag 31 mei 2008 @ 18:48:23 #242
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_59035639
Canon eos 450d
15-55mm
55-300mm
batterygrip
tas
1gb kaartje

voor 950 gekocht.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_59035978
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:43 schreef kezmaster het volgende:
Mensen ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb een (beginnende) hobby met spotten van vliegtuigen etc.

Op dit moment heb ik een Konica Minolta Dimage Z2. Echt een super ding, al jarenlang veel plezier van, maar ik merk dat deze af en toe te kort komt (voornamelijk qua bereik).

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe. Zoals ik al zei vind ik het bereik erg belangrijk.

Nu heb ik deze 2 gezien:

- Fujifilm FinePix S100 FS
- SONY alpha 200 (met 2 lenzen)

Nu heb ik een vraagje waar ik heel zeker van wil zijn omdat ik liever in 1x iets goeds koop voor een langere tijd. Op mijn huidige camera (met 10x zoom) staat op de lens 38 - 380 mm. De FujiFilm heeft 28 - 400 mm (14 x zoom) en de sony lens heeft 75 - 300 mm (grootste lens in de kit).

Hoe zit dat nou dan met het bereik? Als ik kijk naar de grootste getallen dan is de FujiFilm het grootste en mijn huidige camera heeft dan eigenlijk nog meer als die Sony. Hoe moet ik dit dan oppakken? Heeft de sony dan kleiner bereik dan mijn huidige camera?? En gaat de FujiFilm gewoonweg het verste??
Z2 is idd een erg fijne camera

maar de tijd heeft idd niet stilgestaan en hoewel de Z2 nog steeds een prima camera is, zijn er inmiddels wel veel betere op de markt.

Bij de camera's die je noemt, moet je er rekening mee houden dat de Sony een dSLR is, en de Fuji een compact. Over dat verschil valt een hoop te zeggen, zie het linkje in mijn post boven de jouwe.

Sony heeft een cropfactor van 1,5. Dat betekent dat je de focal length moet vermenigvuldigen om m te kunnen vergelijken met die van de fuji en de Z2. Met de Sony zit je dan op 450 mm, het hoogste dus. Maar het verschil is niet enorm; 400 vs 450 scheelt in de praktijk maar weinig.

Maar dat is niet het hele verhaal. Je kunt eventueel bij de dSLR een teleconverter kopen. Die schroef je tussen lens en camera, en dan heb je nog meer telebereik. Dat kost wel wat kwaliteit van de toch al niet fantastische lens.

Mocht je op enig moment besluiten (nog) meer willen investeren in een goede telelens (en die zijn verrekte duur), dan wordt de dSLR de duidelijke winnaar. Tot die tijd moet je je serieus afvragen of je een paar honderd Euro meer neer wilt leggen voor een beetje meer bereik.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:30:42 #244
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59037472
Ben eigelijk nog op zoek naar een simpele, digitale point&shoot. Maar dan bedoel ik ook echt point&shoot. Dus bijv. een compact met manual focus? Eentje met mogelijkheid tot handmatig instellen, en die snel schiet. Wegschrijven mag gerust even duren, als hij het plaatje maar snel maakt. Mag gerust een oud ding zijn, megapixels boeien me niet zo, opslagmedium ook niet. Enige eisen zijn dus: snel, compact (ik heb meestal vrij ruime broekzakken), (semi)manual focus.

Even voor alle duidelijkheid: 'n seconde zoeken naar correcte focus is al te langzaam.

Iemand tips?

Edit: Ik was er al achter dat de Canon Powershot G reeks mogelijkheid heeft tot handmatig focussen? Die reeks loopt terug tot de G1 volgens mij? Heeft die G1 ook MF? En kent iemand de reactiesnelheid van deze camera's?

Edit2: Hij hoeft geen zoom te hebben als dat bestaat. Fixed focallength is geen bezwaar (heb er zelfs het liefst een waarvan de lens niet uitschuift als je hem aanzet).

Kortom, 'n goed betaalbare digitale rangefinder die eigelijk geen rangefinder is.

[ Bericht 12% gewijzigd door kvdv op 31-05-2008 20:39:44 ]
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:58:01 #245
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59037942
[TK] Nikon D40 in nieuwstaat!

Interessant wellicht voor eventuele geinteresseerden?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:59:25 #246
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59037974
-foutje-
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 31 mei 2008 @ 21:22:33 #247
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_59038373
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:30 schreef kvdv het volgende:
Even voor alle duidelijkheid: 'n seconde zoeken naar correcte focus is al te langzaam.
Dan zou ik dat handmatig scherpstellen met een compact maar even gevoeglijk vergeten.
quote:
Edit: Ik was er al achter dat de Canon Powershot G reeks mogelijkheid heeft tot handmatig focussen? Die reeks loopt terug tot de G1 volgens mij? Heeft die G1 ook MF? En kent iemand de reactiesnelheid van deze camera's?

Een van de aandoenlijke aspecten van een oude digitale compact is de ongelofelijke traagheid van die dingen. De G's van Canon maken daar geen uitzondering op, mijn G5 autofocust nogal traag, echter altijd nog sneller dan mijn beide ouwe Coolpixen, die echter in al hun traagheid bijzonder trefzeker scherpstellen. Daarnaast gaat een G niet in je broekzak passen wanneer je in die broek ongestraft over straat kunt.
quote:
(heb er zelfs het liefst een waarvan de lens niet uitschuift als je hem aanzet)
Accu eruit halen, dan laat ie dat wel.

Wat nog wel een optie zou zijn is een Coolpix4500. Plat, splitbody, een AF die zo trefzeker is dat je niet eens meer handmatig wílt instellen. Lens wordt niet langer of korter. Die splitbodies zijn bijzonder geschikt voor straatfotografie, ze vallen als camera niet eens op en je kunt er vrij verdienstelijk mee 'uit de heup schieten'
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_59038444
Kvdv: Ik heb ook naar zoiets gezocht maar niet echt iets gevonden. Ricoh had een aantal modelletjes (oa GR-Digital / GRD) met 'snap mode', waarbij alles verder dan zo'n 2 meter in focus was en je geen enkele vertraging had. Misschien kun je daar naar kijken. Er zijn vroeger wel een paar echte fixed-focus cameraatjes geweest, maar die zouden tegenwoordig niet meer volstaan omdat ze maar 1 of 2 megapixels hadden.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:28:46 #249
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59038483
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:22 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Dan zou ik dat handmatig scherpstellen met een compact maar even gevoeglijk vergeten.
[..]

Een van de aandoenlijke aspecten van een oude digitale compact is de ongelofelijke traagheid van die dingen. De G's van Canon maken daar geen uitzondering op, mijn G5 autofocust nogal traag, echter altijd nog sneller dan mijn beide ouwe Coolpixen, die echter in al hun traagheid bijzonder trefzeker scherpstellen. Daarnaast gaat een G niet in je broekzak passen wanneer je in die broek ongestraft over straat kunt.
[..]

Accu eruit halen, dan laat ie dat wel.

Wat nog wel een optie zou zijn is een Coolpix4500. Plat, splitbody, een AF die zo trefzeker is dat je niet eens meer handmatig wílt instellen. Lens wordt niet langer of korter. Die splitbodies zijn bijzonder geschikt voor straatfotografie, ze vallen als camera niet eens op en je kunt er vrij verdienstelijk mee 'uit de heup schieten'
Bedankt alvast voor de tips, ik zat net toevallig te kijken naar een Coolpix 990, ook zo'n split body.
De bedoeling van MF was dat ik vantevoren focus, en als het moment daar is alleen maar hoef te klikken. Bij die Coolpix 990 kun je in 10 stappen handmatig focussen. Hoe werkt dat dan? Moet je aan iets draaien of gaat zoiets elektrisch?
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:29:47 #250
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59038494
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:26 schreef dvr het volgende:
Kvdv: Ik heb ook naar zoiets gezocht maar niet echt iets gevonden. Ricoh had een aantal modelletjes (oa GR-Digital / GRD) met 'snap mode', waarbij alles verder dan zo'n 2 meter in focus was en je geen enkele vertraging had. Misschien kun je daar naar kijken. Er zijn vroeger wel een paar echte fixed-focus cameraatjes geweest, maar die zouden tegenwoordig niet meer volstaan omdat ze maar 1 of 2 megapixels hadden.
Die Ricoh GR's ben ik ook tegengekomen, maar zijn nogal prijzig. (Budget ong tot 150 euro oid) Naja altijd nog betaalbaar vergeleken met een M8, maartoch...

Naja mocht ik niets vinden dan houden we het toch maar even bij film, alhoewel die coolpixen me wel interessant lijken.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')