abonnement Unibet Coolblue
pi_57609798
Ja ja het 23e deel alweer!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat is Roaccutane?
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne. Isotretinoïne behoort tot een groep geneesmiddelen die bekend staat onder de naam retinoïden. Retinoïden zijn afgeleid van vitamine A. Het middel wordt gebruikt bij de behandeling van moeilijk te bestrijden acne (jeugdpuistjes en meeëters). Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren. Roaccutane is alleen verkrijgbaar op recept en wordt vaak niet door de huisarts voorgeschreven, maar door een dermatoloog (huidarts).

De meeste posters hier gebruiken waarschijnlijk een generiek van Isotretinoine, omdat Roaccutane niet standaard wordt gegeven bij de apotheek. Wil je weten over wat generiek nu eigenlijk is, dan kan je hier er wat over lezen

Roaccutane patientinformatie en bijsluiters
Officiële website van Roche (fabrikant)
Patiëntenbijsluiter (pdf-formaat)
Informatie op Achmea Health
Overzichtelijke informatie (tip)

Middelen die helpen bij droge lippen (mogelijke bijwerking Roaccutane)
Labello lippencreme (verkrijgbaar bij bv de drogist)
Blistex lip relief cream (verkrijgbaar bij bv de drogist)



Pubmed (engelstalig - wetenschappelijke publicaties)
Roacutane
Blijvende oogklachten na gebruik Roacutane

Roaccutane negatief in de publiciteit
Rechtzaken aangespannen ivm Roaccutane (google search - engelstalig)

Voorgaande topics
Ervaringen met "Roaccutane"
Ervaringen met Roaccutane, deel 2
Ervaringen met Roaccutane - deel 3
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 4 alweer
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 5 -
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 6 -
Ervaringen met Roaccutane - Deel 7
Ervaringen met Roaccutane - Deel 8
Ervaringen met Roaccutane - Deel 9
Ervaringen met Roaccutane - Deel 10
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 11
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 12
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 13
Het Roaccutane topic - deel 14
Het Roaccutane topic - deel 15
Het Roaccutane topic - deel 16
Het Roaccutane topic - deel 17
Deel 18 is spoorloos!
Het Roaccutane Topic - Deel 19
Het Roaccutane Topic - Deel 20
Het Roaccutane topic - deel 21

pi_57611528
Nauw mensen vandaag na dermatoloog geweest en naast mij ligt weer 30 mg roa voor vandaag daar gaan we weer.

Mijn 2de kuur alweer het was toch deels weer terug gekomen gelukkig niet meer zo erg als voor mijn eerste kuur maar ben het gewoon zo zat vandaar een 2de kuur. De derma deed niet echt moeilijk maar probeerde mij eerst nog om te lullen door met zalfjes te proberen tuurlijk net of ik nog nooit benzolperioxide heb gebruikt kut spul Dus to the point gebleven dat ik roa wou

Maar goed morgen gaan we starten met de roa. Ik heb nu 30 mg
10 mg van alpharma en 20 mg van actavis ofzo 2 verschillende merken maar roa is roa.

Ik ben van plan om naast roa ook nog ijzer tabletten en vitamine b te slikken omdat ik vorige keer zo moe van de roa werdt bekende bijwerking

Zal morgen ook maar meteen spul voor mijn lippen gaan kopen hahaha daar gaan we weer droge lippen bloedneuzen maar all of it is het waard
  woensdag 26 maart 2008 @ 13:14:23 #3
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57620828
Hey

Actief nieuw hier, maar zeker niet passief Ik denk dat ik bijna alle berichten van de Roaccutane topics wel heb gelezen alvorens ik begonnen ben met de kuur (Alpharma Isotretinoine, waarvan ik gehoord heb dat het eigenlijk hetzelfde is). Donderdag heb ik er twee week opzitten met 2x20 mg per dag. De eerste week heb ik echt versteld gestaan van de werking, mn kaaklijn en wangen (waar het altijd het ergste was) zagen er heel rustig uit en mn voorhoofd, op wat vlekjes na, idem dito.
Maarrr, sinds gisteren is het terug en heviger dan ooit.
Nu zie ik heel veel mensen op dit forum die pas effect begonnen te zien na een fiks aantal maanden; de bijsluiter van Alpharma Isotretinoine echter, vermeldt een mogelijke verslechtering die na 7 tot 10 dagen over zou moeten zijn. Zou dit kunnen betekenen dat na deze utibraak het alleen nog maar beter moet gaan of mag ik me opmaken voor 2 maanden uitbraak na uitbraak?

[ Bericht 3% gewijzigd door HennRik op 26-03-2008 15:10:37 ]
pi_57630591
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:14 schreef HennRik het volgende:
Hey

Actief nieuw hier, maar zeker niet passief Ik denk dat ik bijna alle berichten van de Roaccutane topics wel heb gelezen alvorens ik begonnen ben met de kuur (Alpharma Isotretinoine, waarvan ik gehoord heb dat het eigenlijk hetzelfde is). Donderdag heb ik er twee week opzitten met 2x20 mg per dag. De eerste week heb ik echt versteld gestaan van de werking, mn kaaklijn en wangen (waar het altijd het ergste was) zagen er heel rustig uit en mn voorhoofd, op wat vlekjes na, idem dito.
Maarrr, sinds gisteren is het terug en heviger dan ooit.
Nu zie ik heel veel mensen op dit forum die pas effect begonnen te zien na een fiks aantal maanden; de bijsluiter van Alpharma Isotretinoine echter, vermeldt een mogelijke verslechtering die na 7 tot 10 dagen over zou moeten zijn. Zou dit kunnen betekenen dat na deze utibraak het alleen nog maar beter moet gaan of mag ik me opmaken voor 2 maanden uitbraak na uitbraak?
Hoi welkom grappige claim 7 tot 10 dagen. Bij mijn vorige kuur had ik ook alpharma zelfde merk als jij en true eerst komt alles eruit voordat beter wordt en kost paar maanden das nadeel.

maar het werkt gewoon goed Ik heb overgingens bij mijn 2de kuur nu 2 merken
slik 30 per dag:
10 MG alpharma
20 MG Actavis
Dus ben benieuwed vriend van mij zit nu 2 maandne ook aan 30 mg roa zelfde merken en zijn gezicht ziet er zoveel beter uit dus ben benieuwd ik ben vanaf vandaar weer begonnen.
pi_57644536
Haha bij mij kwam het juist na 10 dagen er pas uit! Ik slik het nu al bijna 3 weken en het begint eruit te komen helaas! Ik wil namelijk zaterdag uit! Tis niet heel erg bij mij nu, maar stuk of 5 egte plekjes/puistjes. Snap ook niet dat ik roaccutane heb gekregen maargoed.

Even iets over sudocrem:

Ik merk dat ik er heel erg puistjes van krijg, dus ik stop ermee! Het is egt bagger spul voor op je gezicht, dus een afrader voor mij. Wel is het zeker zo dat de rode plekjes een stuk minder zijn, maar in ruil daarvoor krijg je een paar puistjes erbij..

xx!
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:54:42 #6
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57650552
Het is zo apart om zoveel verschillende ervaringen te lezen... door mijn wishful-thinking gedrag identificeer ik me uiteraard met de mensen die na de eerste uitbraak alleen nog maar progressie boekten :] maar dat is waarschijnlijk niet reëel. Hebben jullie gemerkt dat uitbraken steeds minder ernstig werden of was het elke keer net zo erg als de eerste?

Verder vroeg ik mij af, en kon ik het nergens vinden, of de snelheid waarmee acne vermindert bij mensen die in het verleden resultaat hebben gezien met antibiotica, verschillen van mensen die dat niet hebben gebruikt. Resistentie tegen de Propioni-blabla bacterie die de acne veroorzaakt komt veel voor bij mensen die antibiotica hebben gebruikt, waaronder ikzelf :] Hierdoor zou ik mij kunnen voorstellen dat het langer gaat duren bij mij, hoewel ik uiteraard het tegenovergestelde hoop.

Zijn er hier mensen die (succesvol) met Clindamycine hebben gewerkt in het verleden, tot het punt van resistentie, en daarna zijn overgestapt op Roa?
  woensdag 2 april 2008 @ 11:51:58 #7
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_57776602
Nogmaals vraag ik hoe het nu zit met ROA en zon (die er hopelijk binnenkort weer aan zit te komen). Heb dit in het vorig deel al gevraagd maar nog weinig reactie op gekregen. Is het met een goede zonnecreme goed bij te houden? Heeft zonlicht nog negatieve effecten op de medicatie? Wordt je gewoon bruin netals voorheen?
Het lijkt mij gewoon een kwestie van goed bijhouden.

Verder zit ik op dit moment op 4,5 maand ROA. Gaat de goede kant op maar als mijn kuur over 2,5 maand stopt heb ik 7 maanden aaneengesloten 40 mg/dag geslikt. Is dit gebruikelijk? Ik bedoel, heb geen verhoging van de dosis gekregen. Wanneer de medicatie na 4 maanden goed aanslaat, mag je er dan vanuit gaan dat je na 7 maanden helemaal clean kunt zijn en blijven?

Hoor het graag..!
"Della Roma e Campioni D'Italia...."
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:56:37 #8
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_57820233
Hallo allemaal, ik ben al een tijdje gestopt met roa/iso.
Mijn vraag is of iemand iets weet voor in je gezicht te smeren zodat de huid daar niet zo vettig is.

Ik merk namelijk dat ik heel snel een vettige huid heb in mn gezicht.. en dat gaat zal ws. er ook weer voor zorgen dat ik weer puistjes krijg. Iemand die iets weet om dit te verminderen ?
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_57841665
vichy normaderm!
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:22:48 #10
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57841858
M'n kuur loopt in een maand tegen z'n einde aan, heb nog wel veel lidtekens maar die zullen vrijwel allemaal verdwijnen volgens m'n derma
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_57841949
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:51 schreef Chocolademousse het volgende:
Nogmaals vraag ik hoe het nu zit met ROA en zon (die er hopelijk binnenkort weer aan zit te komen). Heb dit in het vorig deel al gevraagd maar nog weinig reactie op gekregen. Is het met een goede zonnecreme goed bij te houden? Heeft zonlicht nog negatieve effecten op de medicatie? Wordt je gewoon bruin netals voorheen?
Het lijkt mij gewoon een kwestie van goed bijhouden.

Verder zit ik op dit moment op 4,5 maand ROA. Gaat de goede kant op maar als mijn kuur over 2,5 maand stopt heb ik 7 maanden aaneengesloten 40 mg/dag geslikt. Is dit gebruikelijk? Ik bedoel, heb geen verhoging van de dosis gekregen. Wanneer de medicatie na 4 maanden goed aanslaat, mag je er dan vanuit gaan dat je na 7 maanden helemaal clean kunt zijn en blijven?

Hoor het graag..!
Door de roa heb je gewoon een dunne huid, waardoor de kans op verbranden wat hoger is. Het hangt natuurlijk wel af hoe hoog je dosis is. Ik snap eigenlijk niet waarom je het hier vraagt, je moet toch sowieso om de maand langs de huisarts, of niet? Anders moet je even een afspraak maken om het aan hem/haar te vragen. Verder kan je ik je wel wat antwoorden geven:

Is het met een goede zonnecreme goed bij te houden?

Hangt er vanaf wat jou huidtype is. Ben je getint of juist bleek? Verbrand je snel of niet? Houd in ieder geval in gedachten dat je door je dunnere geworden huid sneller zult verbranden. Het is ook sowieso altijd goed om zonnebrandcreme te smeren. Maar op je gezicht zul je wel een speciale zonnebrandcreme moeten gebruiken, want een normale zonnebrandcreme is te vettig voor je gezicht wat weer puistjes kan laten opkomen!

Heeft zonlicht nog negatieve effecten op de medicatie?

Voor zover ik het weet, heeft het geen invloed op de medicatie zelf. Maar je huid is wel dunner geworden door de roa. Hierdoor kan je sneller verbranden of allergieen op je huid krijgen. Verder heeft geen negatieve invloed op de medicatie zelf.

Wordt je gewoon bruin net als voorheen?

Als je je goed insmeert, dan wel. Natuurlijk niet net zo poepiebruin als eerst, misschien ietsje minder, maar dit zal niet veel schelen. Ook al ben je een beetje verbrand, dit zal weer bijkleuren. Let wel op, als je teveel verbrand zal je vervellen en ben je het kleurtje kwijt. Vermijdt dus het verbranden!!

Verder zit ik op dit moment op 4,5 maand ROA. Gaat de goede kant op maar als mijn kuur over 2,5 maand stopt heb ik 7 maanden aaneengesloten 40 mg/dag geslikt. Is dit gebruikelijk? Ik bedoel, heb geen verhoging van de dosis gekregen. Wanneer de medicatie na 4 maanden goed aanslaat, mag je er dan vanuit gaan dat je na 7 maanden helemaal clean kunt zijn en blijven?

Reken het maar uit: 40 x 7 maanden (ong. 210 dagen) = 8400 mg. Dit getal deel je door je gewicht. Het getal wat er uitkomt moet rond de 120 zijn. Hoe minder het is, hoe meer kans er is dat het sneller terug zal komen. Sowieso zal je misschien maar hoogstens 4/5 jaartjes clean blijven als je wel rond de 120 zit, daarna kan het altijd weer terugkomen. Dit ligt aan je hormonen.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad!

xx!
pi_57841964
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:22 schreef Battlefan het volgende:
M'n kuur loopt in een maand tegen z'n einde aan, heb nog wel veel lidtekens maar die zullen vrijwel allemaal verdwijnen volgens m'n derma
En heeft het geholpen bij je??
  zaterdag 5 april 2008 @ 00:45:15 #13
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57842287
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:27 schreef southboy het volgende:

[..]

En heeft het geholpen bij je??
Tot nu toe wel ja
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_57842371
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:45 schreef Battlefan het volgende:

[..]

Tot nu toe wel ja
Haha ok!

Hoe erg was het bij jou en hoelang duurde het voordat het wel wegtrok?
pi_57852641
Zooo mensen, ik gebruik het nu ongeveer 4 weken en ik ben egt op gewoon! Zo moe enzo! Normaal heb ik dat niet!
  zaterdag 5 april 2008 @ 19:39:14 #16
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57854404
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 00:49 schreef southboy het volgende:

[..]

Haha ok!

Hoe erg was het bij jou en hoelang duurde het voordat het wel wegtrok?
Het was wel erg, de eerste maand gebeurde er niet veel, daarna ging het langzaam, na iets van 2 maanden ging het echt heel snel, na een maandje ging het weer langzaam door.
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_57867378
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 19:39 schreef Battlefan het volgende:

[..]

Het was wel erg, de eerste maand gebeurde er niet veel, daarna ging het langzaam, na iets van 2 maanden ging het echt heel snel, na een maandje ging het weer langzaam door.
Aah, ok. Ik heb het idee dat omdat het nu erger aan het worden is, dat het niet veel beter wordt..
  zondag 6 april 2008 @ 14:15:13 #18
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_57868409
ik zit nog zoooo erg te twijfelen of ik aan de roa zal beginnen
mijn diepe ontstekingen op me wangen en rond me kaaklijn zijn door 2 maanden benzylpexide 10% zo goed als weg, nu is me tweede tubetje differin gel ook al op. Maar me wang zit nog vol met littekens en me voorhoofd komen ook alweer ene stel rode bultjes op.

De nadelen die aan roa zitten,zitten mij dan ook zeer dwars. Maar ik had gelezen over een tussenweg orale antibiotica. Dus heeft iemand hier mishcien wat ervaring mee gehad? op het gebid van littekens
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
  zondag 6 april 2008 @ 15:05:36 #19
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57869383
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:20 schreef southboy het volgende:

[..]

Aah, ok. Ik heb het idee dat omdat het nu erger aan het worden is, dat het niet veel beter wordt..
Dat had ik in het begin ook, hoe lang ben je nu bezig?
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_57871702
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:05 schreef Battlefan het volgende:

[..]

Dat had ik in het begin ook, hoe lang ben je nu bezig?
ben nu iets langer dan 4 weken bezig, om precies te zijn; dit is mijn 29e dag.
pi_57871790
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:15 schreef oorsnot het volgende:
ik zit nog zoooo erg te twijfelen of ik aan de roa zal beginnen
mijn diepe ontstekingen op me wangen en rond me kaaklijn zijn door 2 maanden benzylpexide 10% zo goed als weg, nu is me tweede tubetje differin gel ook al op. Maar me wang zit nog vol met littekens en me voorhoofd komen ook alweer ene stel rode bultjes op.

De nadelen die aan roa zitten,zitten mij dan ook zeer dwars. Maar ik had gelezen over een tussenweg orale antibiotica. Dus heeft iemand hier mishcien wat ervaring mee gehad? op het gebid van littekens
2 maanden benzyolperoxide is wel lang zeg! Want je mag het maar eigenlijk 2 weken gebruiken. Het schijnt zelfs zo te zijn dat na 2 weken de benzyolperoxide niet eens meer werkt!

Dus het is toch de differin gel geweest. Maar zoals al zegt, roa heeft inderdaad een hoop bijwerkingen. Ik trek het na mijn 29e dag ook zowat niet eens meer. Ik ben moe, alles jeukt, droge lippen/huid enz.

Orale antibiotica werkt voor onstekingen en wat mee-eters ja. Maar wat het nadeel is; het werkt alleen in de tijd dat je het ook echt slikt. Nadat je bent gestopt met slikken, zal een hoop terugkomen na een aantal weken. Antibiotica is niet bedoeld voor littekens. Ik weet niet wat voor littekens je hebt? Als het rode vlekjes zijn, die schijnen in de loop der jaren te verdwijnen. Als je egt putjes hebt in je huid, kan je ervoor kiezen om ze weg te laten stralen/schaven. Over dat onderwerp weet ik niet erg veel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
pi_57871797
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:47 schreef southboy het volgende:

[..]

ben nu iets langer dan 4 weken bezig, om precies te zijn; dit is mijn 29e dag.
Bij mijn eerste kuur had ik ook dat ik erg moe was vooral de eerste maand

Ik zit nu aan mijn 2de kuur en heb er nu veel minder last van (ben 14 dagen bezig)

Ik slik bij mijn 2de kuur nu wel VItamine B Complex en ijzer tabletten ik heb het idee dat dat wel werkt
pi_57872016
Waar heb je die vitamnde b complex en die ijzer tabletten vandaan als ik vragen mag? en hoeveel kostten ze?
  zondag 6 april 2008 @ 19:32:13 #24
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_57874918
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:53 schreef southboy het volgende:

[..]

2 maanden benzyolperoxide is wel lang zeg! Want je mag het maar eigenlijk 2 weken gebruiken. Het schijnt zelfs zo te zijn dat na 2 weken de benzyolperoxide niet eens meer werkt!

Dus het is toch de differin gel geweest. Maar zoals al zegt, roa heeft inderdaad een hoop bijwerkingen. Ik trek het na mijn 29e dag ook zowat niet eens meer. Ik ben moe, alles jeukt, droge lippen/huid enz.

Orale antibiotica werkt voor onstekingen en wat mee-eters ja. Maar wat het nadeel is; het werkt alleen in de tijd dat je het ook echt slikt. Nadat je bent gestopt met slikken, zal een hoop terugkomen na een aantal weken. Antibiotica is niet bedoeld voor littekens. Ik weet niet wat voor littekens je hebt? Als het rode vlekjes zijn, die schijnen in de loop der jaren te verdwijnen. Als je egt putjes hebt in je huid, kan je ervoor kiezen om ze weg te laten stralen/schaven. Over dat onderwerp weet ik niet erg veel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
he dankjewel, wist niet een dat je het maar 2 weekjes mochht gebruiken! Mijn littekentjes zijn echt rode vlekjes. Ik ga dinsdag naar de huisarts dus even kijken wat hij mij aanraad. Had gehoord dat biodermal letteken creme wel heel goed werkte. Ik heb alleen zo'n gevoel dat die differin helemal niet werkt want mijn huid reageert er heel goed op, terrwijl bij de benzyl het helemaal droog word en begint te schilferen.
Dan krijg ik het gevoel dat het de rode vlekjes wegschilfert zeg maar.
Denk dat ik toch om de antibiotica ga vragen voor de opkomende ontstekeningen want die voel ik nog wel rond me kin opkomen en op me voorhoofd. Dus ik laat nog van me horen
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
pi_57876447
Haha als het wegschilfert, dan wordt het JUIST roder, althans dat ik bij mij zo!

Maar ik ben benieuwd wat je huisarts gaat zeggen!
  zondag 6 april 2008 @ 21:59:59 #26
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57878082
soutboy, weet je zeker dat je die nieuwe puistjes van de sudocrem krijgt? Het zou natuurlijk ook kunnen dat je die sowieso had gekregen en nu alleen dénkt dat het van de Sudo komt. Dat zeg ik omdat het wel heel erg relaxt spul is, dus het zou zonde zijn als je het ten onrechten zou laten staan. Mijn wangen zijn een stuk minder rood waardoor ik er iig wat gezonder uitzie hoe lang heb je het gebruikt voor je er mee gestopt bent?

Ik ben nu trouwens ruim 3 weken bezig, heb het gevoel dat ik de eerste verbeteringen begin te zien, hoewel ik nog wel nieuwe puistjes krijg
pi_57879027
heej HennRik!

Ik weet het haast bijna zeker helaas,
ik had namelijk eerst niet echt puistjes op de plekken waar ik het gesmeerd had, het was voor de roodheid die er al zat en de volgende dag zaten er op merendeels van die plekken waar ik gesmeerd had nieuwe puistjes..

Ook als ik een plekje insmeer overdag voor de roodheid, heb ik er 's avonds op dat plekje een puistje bij ergens bij die plaats. Dus niet op die preciese plaats. Het kan natuurlijk altijd nog toeval zijn! Ik gebruikte het toen een paar dagen. Nu blijf ik toch wel wat smeren, maar wat gematigder.

Hoelang duurde het bij jou voordat het een stuk minder rood was??


Je bent nu 3 weken bezig dus, heb je al een zogenaamde 'outbreak' (plotselinge explosie van (veel) puistjes) gehad? Zo niet, dan krijg je die nog wel! Daar zit ik dus nu middenin helaas. Ik hoop dat het nog goed verder gaat komen!! Ik wacht op spoedig antwoord!!
pi_57879770
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:04 schreef southboy het volgende:
Waar heb je die vitamnde b complex en die ijzer tabletten vandaan als ik vragen mag? en hoeveel kostten ze?
Kruidvat Vitamine B complex B100, IJzer tableten ook kruidvat samen 10tje kwijt ofzo kost niks kan je 2 maanden vooruit
pi_57879806
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:59 schreef HennRik het volgende:
soutboy, weet je zeker dat je die nieuwe puistjes van de sudocrem krijgt? Het zou natuurlijk ook kunnen dat je die sowieso had gekregen en nu alleen dénkt dat het van de Sudo komt. Dat zeg ik omdat het wel heel erg relaxt spul is, dus het zou zonde zijn als je het ten onrechten zou laten staan. Mijn wangen zijn een stuk minder rood waardoor ik er iig wat gezonder uitzie hoe lang heb je het gebruikt voor je er mee gestopt bent?

Ik ben nu trouwens ruim 3 weken bezig, heb het gevoel dat ik de eerste verbeteringen begin te zien, hoewel ik nog wel nieuwe puistjes krijg
@ Hendrik

True wat nadeel is SUDOCREME werkte bij mij perfect tegen rode vlekjes echt wonderlijk
Maar ik kreeg er net als soutboy ook extra puistjes van dus vandaar dat ik er ook mee gekapt ben.
  maandag 7 april 2008 @ 00:20:10 #30
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57881102
ik heb na ongeveer anderhalve week een uitbraak gehad waarbij mijn hele gezicht een slagveld was, en toen een week later alles weer was opgeklaard nog eentje, iets minder hevig. Nu is ook die serie puistjes goeddeels weggetrokken (met dank aan slechts 2 nachten sudocrem smeren, helpt erg goed tot zover).
Laat ik voorop stellen dat het nog lang niet over is, maar ik heb het gevoel dat het in ieder geval een beetje stabieler wordt. Niet meer die dagen waarbij ik 's ochtends 4 rode plekjes had en dat er dan 's avonds van die gigantische puisten zitten.

southboy en jeltos bedankt, ik blijf nog even doorgaan met sudo maar als ik hetzelfde merk op den duur moet ik er misschien ook maar mee stoppen. Ik heb eerder wel gelezen dat het voor sommige mensen perfect werkt, dus er is nog hoop i guess
pi_57881449
Ik hoop dat het bij jou wel goed werkt!
pi_57889558
hallow,
Ik ben aan mijn laatste week begonnen, in totaal zal ik een kuur van 6 maand doorlopen hebben. Het is echt gek hoe ik uitkijk naar het einde. De laatste loodjes wegen het zwaarst! Ik heb wel een schrik dat de puisten terug gaat komen. Ik kom, als ik uitreken hoeveel mg ik geslikt heb gedeeld door lichaamsgewicht, lang niet aan die grens om zeker te zijn dat ze niet terugkomen. Wat wel positief was is dat ik al na 3 maand bijna helemaal genezen was. De dokter stelde al voor om op 4.5 maand te stoppen, maar om toch zeker te zijn van de genezing heb ik nog een maand verder gedaan. Ik was niet echt een heel zwaar geval , ik slikte maar afwisselend 10 en 20 mg / dag (de laatste maand wel 20mg/dag). Wel waren de puistjes die ik had al van mijn 12 jaar aanwezig en besloot dan maar op 19jarige leeftijd actie te ondernemen. Ondanks de lichtere dosis had ik veel spierpijn en heb dan maar een sportpauze genomen. Soms had ik ook ontzettende jeuk aan mijn tenen!! Hopelijk krijg ik snel mijn energie terug en blijven de puistjes nu voorgoed weg.
veel moed aan iedereen die nog een kuur volgt of er gaat aan beginnen !
ciao
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:38:09 #33
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_57913237
quote:
Op zondag 6 april 2008 20:46 schreef southboy het volgende:
Haha als het wegschilfert, dan wordt het JUIST roder, althans dat ik bij mij zo!

Maar ik ben benieuwd wat je huisarts gaat zeggen!
hee, daar ben ik weer, nou net naar de huisarts geweest en die heeft mij voorgeschreven:
de gewone differin-gel die ik al gebruikte
een antibiotica kuur - tetracycline, daar moet ik 3 dagen 4 tabletten per dag, 3 dagen 3 tab., en dan derest van de tijd 2 tabletten per dag nemen
en een antibiotica zalfje.

Ben stiekem toch wel heel blij met mijn eerste antibiotica kuur! hoop dat er al snel resultat te zien is
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
pi_57914189
bedoel je niet ipv dagen; weken/maanden? Om de 3 dagen afbouwen lijkt me erg snel. Ik heb namelijk zelf ook tetracycline gehad. Ik heb 2 keer een kuur ervan gehad. De 2e keer op het einde was me hele gezicht gaaf! Alleen toen was ik ermee gestopt en begon ik het weer terug te krijgen helaas.. Daarom ben ik aan de roaccutane gegaan.

Ik zie ook dat je een antibioticazalfje hebt gekregen en differin gel, dus misschien gaat het bij jou wel wat sneller! Succes!
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:53:42 #35
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_57918454
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:24 schreef southboy het volgende:
bedoel je niet ipv dagen; weken/maanden? Om de 3 dagen afbouwen lijkt me erg snel. Ik heb namelijk zelf ook tetracycline gehad. Ik heb 2 keer een kuur ervan gehad. De 2e keer op het einde was me hele gezicht gaaf! Alleen toen was ik ermee gestopt en begon ik het weer terug te krijgen helaas.. Daarom ben ik aan de roaccutane gegaan.

Ik zie ook dat je een antibioticazalfje hebt gekregen en differin gel, dus misschien gaat het bij jou wel wat sneller! Succes!
hji had het over een kuurtje van 1/2 maanden. Ik moest beginnen met 4 tabletten per dag, ongeveer 3/4 dagen.
Dan 3 tabletten weer een paar dagen. en dan doorgaan met 2 tabletten per dag.
Maar het waren zeker weten dagen maar ik denk dat ie eerst even wil aankijken hoe ik erop reageer.
We zullen het zien! zometeen me tweede tabletje innemen en over een paar dagen zien jullie me weer.
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
pi_57920887
ik vind je een best vage dokter hebben! Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij tetracycline duurt het minstens 2 maanden voor je effect gaat zien!
  woensdag 9 april 2008 @ 12:29:38 #37
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57931912
Bah.. morgen naar de dokter omdat ik er dan 4 weken op heb zitten, en na de lichte verbetering die ik vorige week dacht te zien ben ik weer helemaal terug bij af, als het niet nog slechter is. Waar het door komt weet ik niet, maar ik zal de sudocrem toch ook maar even laten staan. Ik word er moedeloos van.

Hoe is het bij jou southboy? Jij bent iets eerder begonnen dan ik en het lijkt er op dat het bij mij ongeveer even slecht gaat na 4 weken..
pi_57936660
Heb sinds vandaag 2 verpakking mee van Isotretinoine, in totaal 30mg. Hoop dat de uitbraken meevallen. Hou jullie op de hoogte.
pi_57937894
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:29 schreef HennRik het volgende:
Bah.. morgen naar de dokter omdat ik er dan 4 weken op heb zitten, en na de lichte verbetering die ik vorige week dacht te zien ben ik weer helemaal terug bij af, als het niet nog slechter is. Waar het door komt weet ik niet, maar ik zal de sudocrem toch ook maar even laten staan. Ik word er moedeloos van.

Hoe is het bij jou southboy? Jij bent iets eerder begonnen dan ik en het lijkt er op dat het bij mij ongeveer even slecht gaat na 4 weken..
mmmh ik ken het hennrik tijdens mijn eerste kuur duurde het 5 maanden voordat ik echt goede verbetering zag toen ging het heel snel roa duurt lang voordat het optimaal werkt maar toen na 8 maanden slikken was ik helemaal puist vrij.

Nu met mijn 2de kuur is het zoizo al niet zo erg meer kleine puistjes (zit nu net in uitbraak periode) vrij kut want heb zaterdag net super dope feestje Maar dit stelt niks voor bij mijn eerste kuur erigelijk. Die uitbraak was wel erger

Want na mijn eerste kuur is het nooit zo erg terug gekomen als het ooit is geweest voor mijn eerst kuur maar wou er vanaf. Zit morgen aan mijn 2de week 30 mg 2de kuur. En lippen zijn weer mad droog maar AQUAPHOR is echt super aan te raden wonder spul. Heb er nu zoveel minder last van. Verder ik merk dat nu alles eruit komt het zijn meer kleine puistjes en meeetertjes maargoed.

Stiekem gisteren op wondje nog sudo creme gedaan en werkt wel maar echt oppassen want je krijgt er wel echt puisten van

En henndrik roa werkt met up and downs in begin zo is het nu eenmaal je zit heletijd van fuck zie je nu wel het werkt niet geen hoop ectra ken dat gevoel. maar het werkt echt 100% maar roa heeft gewoon veel tijd nodig maar geloof me het werkt anders zou ik never aan 2de kuur zijn begonnen

PS mensen hierbij maar even fotos Misschien zal het voor jullie wel doen meevallen mijn uitbraak maar goed ik heb al een roa kuur gehad en dit is mijn 2de roa kuur

Rechter zijde

Linker zijde


[ Bericht 4% gewijzigd door Jeltos op 09-04-2008 17:24:52 ]
  woensdag 9 april 2008 @ 17:32:21 #40
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57938241
Klinkt bemoedigend allemaal maar die 5 (!) maanden.. pfooehh kon ik maar even vooruitspoelen. Jouw uitbraak is inderdaad niet eentje om over naar huis te schrijven, volgens mij zag ik er ongeveer zo uit op een hele slechte dag toen ik nog aan de Clindamycine was, en daar heb ik me altijd prima bij gevoeld Maar zoals je al zegt, het is natuurlijk wel je 2e kuur..
Ik hoop maar dat ik geen 5 maanden hoef te wachten, wat moet het voor jou een relaxt gevoel zijn dat dit het ergst is wat je mee gaat maken!
  woensdag 9 april 2008 @ 17:35:00 #41
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57938282
oh nog even iets, ik ben namelijk naarstig opzoek naar een sprankje hoop in deze duistere week De mee-eters die mijn neus uit kwamen zeilen de afgelopen weken lijken weg te gaan.. behalve het puntje is mn neus ineens glad! En dat is lang geleden... goed teken? ik hoop het iig
pi_57938384
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:35 schreef HennRik het volgende:
oh nog even iets, ik ben namelijk naarstig opzoek naar een sprankje hoop in deze duistere week De mee-eters die mijn neus uit kwamen zeilen de afgelopen weken lijken weg te gaan.. behalve het puntje is mn neus ineens glad! En dat is lang geleden... goed teken? ik hoop het iig
je zult vanzelf merken dat je huid ook steeds gladder wordt je porrien trekken na elkaar toe zeg maar.
Ik zal je even hoop geven
Hier foto toen ik net klaar was met mijn 1ste roa kuur bijna 2 jaar geleden
PS mijn gezicht is 1,8 jaar zo geweest laaste 2 maanden kwam het terug vandaar 2 kuur (ook al kwam het minder erg terug opdonderen geen zin meer in heb wel gehad
pi_57945574
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:29 schreef HennRik het volgende:
Bah.. morgen naar de dokter omdat ik er dan 4 weken op heb zitten, en na de lichte verbetering die ik vorige week dacht te zien ben ik weer helemaal terug bij af, als het niet nog slechter is. Waar het door komt weet ik niet, maar ik zal de sudocrem toch ook maar even laten staan. Ik word er moedeloos van.

Hoe is het bij jou southboy? Jij bent iets eerder begonnen dan ik en het lijkt er op dat het bij mij ongeveer even slecht gaat na 4 weken..
Heej HennRik!

Ik had het ook, in de 4e week begon het zelfs nog erger te worden als dat ik voor de kuur begon, maar ik merk op dit moment nu wel wat verbetering weer. Ik zit nu bijna op precies 5 weken. Laten we zeggen dat ik tijdens de uitbraak wel zo'n 9 puistjes erbij kreeg, en nu heb ik er nog maar 3. Dus gaat vrij hard. Puistjes verdwijnen ook opeens wel wat sneller lijkt het wel. Ik wil nog niet zeggen dat het echt al werkt, maar het komt in zicht!
  donderdag 10 april 2008 @ 00:14:29 #44
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_57947938
Ik heb een dikke vette puist gekregen maar dat zal wel komen omdat ik ongesteld ben geworden.
Verder drink ik eigelijk best wel veel alcohol, elke keer als ik uitga word ik wel super zat. Ik dronk hiervoor ook al net zoveel. Ik heb verder nergens last van ofzo wat ik voor de roa ook nog niet had. Ik slik 20 mg per dag dus dat valt nog wel mee.
Hoe doen jullie dat met alcohol?

Mn huid is trouwens wel super glad geworden! Echt heel lekker zacht enzo.
  donderdag 10 april 2008 @ 09:38:38 #45
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57951069
Ik dronk eerder als een scheepskameel maar laat nu alles staan. Ik wil helemaal geen risico nemen met mn lever. Mn oom heeft leverproblemen gehad en dan zie je van iets dichterbij hoe ontzettend klote dat is. Dr staat nog een blikje palm in de koelkast die me elke avond roept, maar ik weersta
Hoe lang ben jij al bezig tessa? 20 mg p/dag en je huid is al superglad, klinkt goed..

Ben zelf net terug van de dokter, kom ik daar binnen, is het een arts in opleiding; die na een koetjes-en-kalfjes gesprek doodleuk vraagt: waarvoor kom je?
Mn huisarts is pas over 2 weken terug, dus dan maar weer heen. Gelukkig kan ik morgen wel meteen bloedprikken. En dan nu week 5 in, ik hoop op eenzelfde ontwikkeling als bij jou southboy
pi_57953897
Ik heb nu ook een fucking dikke puist op me linker jukbeen!! (van jukbeenderen; op je gezicht ) Hopelijk gaat ie snel weg, heb zaterdag feestje!!
pi_57967281
southboy, ik had gelezen dat je niet egt veel last had van puisten/acne maar alsnog roa kreeg voorgeschreven.
nu hoop ik op hetzelfde van mijn derma te krijgen, zie je al verbetering of begint het erger te worden etc?>
ben namelijk ook van plan om aan de kuur te beginnen..

mvg,
harry
  donderdag 10 april 2008 @ 23:09:36 #48
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57970050
Als ik me er mee mag bemoeien wanneer je weinig last hebt krijg je waarschijnlijk eerst een antibioticum mee, dat kan heel erg goed werken. Bij mij, en ik heb geen ernstige maar wel flink aanwezige acné, heeft topicaal clindamycine 2 jaar lang prima gewerkt. Het zou kunnen dat dat je over je acné-leeftijd heen sleept, als je begrijpt wat ik bedoel. Als jij idd 16 bent is die mogelijkheid aanwezig. Die optie is vele malen gunstiger dan direct aan de Roa/Iso. Komt bij dat ik met die antibiotica binnen 2 weken, want dat wil je natuurlijk horen een verbetering zag waar je U tegen zegt, vergeet dat maar met Roa.
pi_57970948
hmm oke, maar ik heb nu wat ik zelf vind erge/extreme acne maar daarintegen zeggen doktoren dat het wel meevalt..
nu heb ik op sommige plekken op me wang puisten die er al 8/9 maanden zitten dit zijn niet die gloeipuisten maar van die ondergrondse krengen met een andere kleur.
En roa zorgt er toch ook voor dat die verdwijnen?

mvg
pi_57971585
quote:
Op donderdag 10 april 2008 21:56 schreef harry16 het volgende:
southboy, ik had gelezen dat je niet egt veel last had van puisten/acne maar alsnog roa kreeg voorgeschreven.
nu hoop ik op hetzelfde van mijn derma te krijgen, zie je al verbetering of begint het erger te worden etc?>
ben namelijk ook van plan om aan de kuur te beginnen..

mvg,
harry
Beste Harry ,

ik heb vroeger heel erg last gehad van acne. Toen werd bij het antibioticum Tetracycline voorgeschreven. Dit hielp wel goed, maar na de 1e kuur was ik er nog niet vanaf. Toen kreeg ik een aantal maandjes later een 2e kuur en die maake me huid HELEMAAL puistvrij, ik had helemaal niks meer! Helaas is het zo bij antibioticum, zodra je het niet meer slikt, zal het effect ophouden en komt het gewoon weer terug. Dit was bij mij dus zo.

Het was niet heel erg teruggekomen, maar het begon wel weer. Dus ik weer naar de huistarts. Toen begon hij over roaccutane; wat ik hiervoor voelde en ik zei meteen: JA! Maar terwijl dacht ik; ik heb toch niet zulke erge acne meer? Ik heb het toen opgezocht, en het blijkt dat je ook Roaccutane krijgt als het zo is dat je al verschillende medicijnen ervoor hebt gehad, maar niet het gewenste effect hebben gehad. Dan schrijven ze ook Roaccutane voor!

Ik zie wel verbetering komen! Mijn puistjes beginnen goed te verdwijnen, heb vandaag wel 2 puisten er opeens bij gekregen helaas, maar dat is nu verder het enige op mijn gezicht. Want voor de kuur had ik er wel 9 of 15 of zo!

Ik zit nu bijna in mijn 5e week in! Hopelijk wordt het nu alleen maar beter, maar ik hoor dat je pas na 2 maanden echt verbetering gaat zien. Dus er zullen misschien nog wel wat uitbraken komen.. ...............

Ps. controleer wat de bijwerkingen zijn!
pi_57978152
Vandaag mijn laatste dag, hoe lang duurt het ongeveer tot de bijwerkingen verdwenen zijn?
pi_57979275
het duurt zo'n 2 tot 4 weken!

Hoe is je resultaat btw??
pi_57981392
thx voor de info southboy!,
nu heb ik maandag een afpsraak bij de huisarts ik gebruik nu differin gel alleen het lijkt alsof mijn huid in brand staat, dus heb ik gevraagd om een verwijzing naar de derma om daar roa hopelijk te krijgen;D...
Maar hoelang duurde het ongeveer bij jou dat je roa kreeg eerst bloedprikken etc?

mvg
pi_57983443
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 12:20 schreef southboy het volgende:
het duurt zo'n 2 tot 4 weken!

Hoe is je resultaat btw??
het resultaat is schitterend ! maar ik denk dat het nog beter gaat worden als mijn huid niet meer zo droog is ( ik heb momenteel namelijk een kop zo rood als een tomaat) Hoe verloopt het bij jou?
pi_57990433
ja bij mij wordt het ook droog helaas en ik heb hele uitslagen op me handen!! Echt niet leuk meer.. iemand tips hiervoor??
pi_57990461
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:51 schreef harry16 het volgende:
thx voor de info southboy!,
nu heb ik maandag een afpsraak bij de huisarts ik gebruik nu differin gel alleen het lijkt alsof mijn huid in brand staat, dus heb ik gevraagd om een verwijzing naar de derma om daar roa hopelijk te krijgen;D...
Maar hoelang duurde het ongeveer bij jou dat je roa kreeg eerst bloedprikken etc?

mvg
Uhhm nou, ik ging dus eerst naar de dokter, toen zei hij dat ik roa kon krijgen. Dus ik de volgende dag bloedprikken, toen had ik 4 dagen later de uitslag (dinsdag bloedprikken; vrijdag uitslag) en dan ook gelijk vrijdag roa gekregen via apotheek!
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:12:02 #57
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57992097
southboy, smeren smeren smeren... elke nacht voor je gaat slapen. En als je naar buiten gaat handschoenen aan. Bij mij werd het ook ernstig, maar ik heb me de afgelopen week goed aan het bovenstaande gehouden en mn handen zijn nu weer glad en uitslag-vrij.

Mn neus is echt glad aan het worden! Was ik er verder niet zo slecht aan toe zou ik er blij van worden. Ik heb ook het idee dat mijn hals gladder wordt, al zaten daar nooit echt puistjes.
pi_57993360
wat moet ik smeren dan?
pi_57995155
Zit nu 3 dagen aan de roa, lippen beginnen nu wel te schilferen. Morgen dus maar even een goede zalf halen. Hopelijk heb ik over 4 maanden goed resultaat.
pi_57996416
Wow, hele topics vol hier op FOK! over dit middel. Ik had t écht eerder moeten ontdekken hier =)

Ik ben ook zo'n typje waar de puistjes maar niet weg willen gaan van reguliere middelen. Zelfs de Diane-pil hield ze vorig jaar niet meer tegen. Tijdelijk gestopt met die pil (slikte em toen al 9 jaar) en andere middeltjes geprobeerd, maar effectloos. Uiteindelijk bij de dermatoloog terecht gekomen en die gaf aan dat ik vier opties had:
- er niets aan doen en de natuur z'n ding laten doen -> geen optie!
- langdurig antibiotica slikken -> geen optie wegens bijwerkingen van de meeste antibioticasoorten
- terug aan de DIane35 en dan enkel het echte merk, niet de goedkope nepvarianten -> wilde ik ook liever niet
- Roaccutane -> raadde de dermatoloog me af wegens de extreem droge huid, bijwerkingen aan de ogen, etc.

Dusss...het beste uit die vier 'kwaden' was voor mij om toch maar weer de pil te gaan slikken, ook al wilde ik dat eigenlijk niet. Het is gewoon pure hormonale pech, aldus de dermatoloog. Iets waar ik niet overheen zal groeien, aangezien ik toen al 23 was, nu 24... Heb nu nog steeds bultjes, op m'n gezicht en m'n borst en vind het afschuwelijk! Ook heb ik veel last van de hoofdhuid onder m'n haren zeg maar, kunnen 'ze' ookal niets tegen doen. I hate those hormones!

Maarruh...to the point...hier gebruiken dus meerdere mensen het middel dat de huidarts me zo sterk afraadde? Wat opvallend! Ben heel benieuwd naar ervaringen (m.n. bijwerkingen en effecten natuurlijk), dus ga actief teruglezen...alle 23 delen
  zaterdag 12 april 2008 @ 10:51:46 #61
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_57998529
alle 23 delen teruglezen had bij mij een positief effect Voordat ik dit forum had ontdekt zou ik voor nog geen miljoen aan de Roa gaan, maar de ervaringen hier zijn zo positief en de bijwerkingen blijkbaar goed te controleren, nu ben ik al een paar weken bezig.

southboy, ik smeer Nivea Hand Intensief Voedende Crème. Het is een hele mond vol maar dat heb je ook wat blauwe tube, staat gewoon bij de appie heijn. Werkt uitstekend!
pi_58005472
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:51 schreef HennRik het volgende:

southboy, ik smeer Nivea Hand Intensief Voedende Crème. Het is een hele mond vol maar dat heb je ook wat blauwe tube, staat gewoon bij de appie heijn. Werkt uitstekend!
Die kun je ook bij Schlecker bestellen. Daar kost ie maar ¤1,99 tegen ¤ 3,75 Albert Heijn.

Blistex is daar ook goedkoper, ¤ 1,69 tegen ¤ 3,39 Kruidvat en andere drogisterijen.



Betalen met acceptgiro en geen verzendkosten. Je moet alleen voor ¤ 15,00 bestellen.

Misschien een tip .
pi_58007561
geen zin om te bestellen ik doe wel met creme's van hier die ik al heb
  zondag 13 april 2008 @ 14:15:02 #64
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58020192
Misschien dat ik het me inbeeld omdat Jeltos het een paar post geleden aansneed maar ik heb het gevoel dat mn huid gladder aan het worden is! Na mn neus beginnen mn schouderbladen en mn borst gladder aan te voelen. Herkenbaar voor iemand? Betekent dit dat ik op de goede weg zit?
pi_58020572
quote:
Op zondag 13 april 2008 14:15 schreef HennRik het volgende:
Misschien dat ik het me inbeeld omdat Jeltos het een paar post geleden aansneed maar ik heb het gevoel dat mn huid gladder aan het worden is! Na mn neus beginnen mn schouderbladen en mn borst gladder aan te voelen. Herkenbaar voor iemand? Betekent dit dat ik op de goede weg zit?
ik zij het je je porrien trekken na elkaar toe
ps zit nu aan mijn 2de kuur 3de week en merk serius nu al dat verbeterd lijkt wel alsof het veel sneller werkt asl bij mijn eerste kuur

Misschien ook omdat ik er nu niet meer zoveel alst van had natuurlijk door mijn eerste kuur maar goed we hebben nog lange weg te gaan ik zou even iedreen aanraden

VOOR JE LIPPEN: AQUAPHOR
ECHT SUPER SPUL NIET VET EN WERKT 100X BETER DAN ALLE ANDERS TROEP ZOALS LABBELO BLISTEX ECTRA.
(nadeel je kan alleen in amerika kopen maar voordeel ik heb besteld bij vrouwtje dat ook aan roa zit verkoopt die tubetjes heb er 4 gekocht dus te vertrouwen)
Mensen die geintreseerdt zijn zeker bestellen: http://www.roaccutanekuur.nl/aquaphor-roaccutane.html
Je kan ook haar hele site checken: www.roaccutanekuur.nl

pi_58028478
Nou jongens, toch maar even besloten een foto te plaatsen. Ik heb even de meest lelijke foto gezocht die ik kon vinden. Ik heb helaas geen 'voor'-foto, dit is hoe het erop dit moment uitziet; ik zit nu in de 5e week van mijn roaccutanekuur:



Je ziet dat de rechtermondhoek van mijn lip vet is uitgescheurd, het doet verschrikkelijk pijn en verder is me huid een beetje droog en me lippen dus ook.
  zondag 13 april 2008 @ 21:40:42 #67
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58029661
ziet er hartstikke goed uit! die roze vlekjes op je wangen, zijn dat allemaal voormalig puistjes van die week 4 uitbraak? dan is dat supersnel opgeknapt.
pi_58030528
Misschien 1 of 2 maar ook heel wat oudere littekentjes (helaas!) gaat dit nog weg?
pi_58042770
quote:
Op zondag 13 april 2008 22:09 schreef southboy het volgende:
Misschien 1 of 2 maar ook heel wat oudere littekentjes (helaas!) gaat dit nog weg?
ziet er goed uit southboy
Ja trekt allemaal weg straks als er weer beetje zon komt gaat het helemaal snel dus komt helemaal goed dont worry + dat je nog rond de 6 a 7 maanden aan de roa zit he
pi_58042793
quote:
Op maandag 14 april 2008 14:16 schreef Jeltos het volgende:

[..]

ziet er goed uit southboy
Ja trekt allemaal weg straks als er weer beetje zon komt gaat het helemaal snel dus komt helemaal goed dont worry + dat je nog rond de 6 a 7 maanden aan de roa zit he
En wijze tip bestel die QAUAPHOR nu gewoon werkt echt 100% goed man. Tijdens mijn eerste kuur had ik ook zulke lippen nu nergens meer last van

http://www.roaccutanekuur.nl/aquaphor-roaccutane.html (is te vertrouwen heb er zelf ook besteld)

Soutboy Voor je droge huid Sebamed clear face verzorgende gel 9.95 gaat lang mee werkt super goed tegen droge huid niet vet geen olie er in super spul gewoon bij DA te halen


[ Bericht 5% gewijzigd door Jeltos op 14-04-2008 14:30:35 ]
pi_58042992
Ik heb die Quaphor besteld, zit nu op dag 5, met droge lippen. En had Roa nu ook invloed op vermoeidheid?
Gister sliep ik tot 16uur, en vandaag tot 14uur. Door de wekker heengeslapen. Naja zet wel even een extra wekker.
pi_58043047
quote:
Op maandag 14 april 2008 14:29 schreef tequi3 het volgende:
Ik heb die Quaphor besteld, zit nu op dag 5, met droge lippen. En had Roa nu ook invloed op vermoeidheid?
Gister sliep ik tot 16uur, en vandaag tot 14uur. Door de wekker heengeslapen. Naja zet wel even een extra wekker.
Ja vooral de eerste 4 weken kun je last hebben van vermoeidheid. Bij mijn eerste kuur had ik het vrij erg bij mijn 2de kuur valt het reuze mee.

Ik ga morgen wel na dokter voor vermoeidheid maar ik denk dat ik bloedarmoede heb ofzo want heb er al veel langer last van
pi_58043735
Heej Jeltos! Bedankt voor die Aquaphor tip, maar wat ik nu lees is dat het pas weer over 2 a 3 weken te bestellen is..

En voor de droge huid, ik smeer gwn een beetje vaseline op de droge plekjes en dan is het wel goed Verder gebruik ik de Vichy lijn, is erg goed vind ik zelf! Zorgt ervoor dat je huid niet heel erg rood meer is en houdt onzuiverheden tegen!

xx!
pi_58044731
quote:
Op maandag 14 april 2008 15:08 schreef southboy het volgende:
Heej Jeltos! Bedankt voor die Aquaphor tip, maar wat ik nu lees is dat het pas weer over 2 a 3 weken te bestellen is..

En voor de droge huid, ik smeer gwn een beetje vaseline op de droge plekjes en dan is het wel goed Verder gebruik ik de Vichy lijn, is erg goed vind ik zelf! Zorgt ervoor dat je huid niet heel erg rood meer is en houdt onzuiverheden tegen!

xx!
Ik had nav dit topic die vrouw die het verkoop gister gemaild, gister meteen een mailtje terug dat zodra het geld bijgeschreven was ze het opstuurde.. Heb je haar al gemaild of staat het op de website zelf?
pi_58044858
het staat op de website zelf! Maar ik hoor het anders nog wel ff!
pi_58055393
Nou jongens, tijd voor een tussentijds dagboekje :

Ik zit nou op de helft van de 5e week, ongeveer 37 dagen nu. Me gezicht is echt een stuk gladder geworden. Vooral deze week ging het heel erg snel. Me gezicht ging er een paar weken geleden hard op achteruit. Ik had haast de moed opgegeven! Maar nu gaat het weer goed en het ziet er goed uit vind ik zelf!!

Ik heb verder last van hele droge lippen, ik heb aquaphor besteld maar dat krijg ik dus pas over 3 weken ongeveer, omdat het uitverkocht is..

En verder een beetje last van droge huid, maar een beetje vaseline helpt verder goed

Hopelijk krijg ik geen outbreak meer, want die ben ik echt goed zat!!
  dinsdag 15 april 2008 @ 14:50:45 #77
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58067162
De helft van je 5e week? een snelle rekensom leert mij dat je al aan je 6e week bent begonnen.

Verder wil ik gewoon even klagen
Het gaat namelijk kut. Gisteren 4 (!) nieuwe puistjes op mn hoofd, en eentje zo groot dat je er bang van wordt. En dan reken ik een paar kleintjes nog niet eens mee Maar goed, ik moet zeggen dat het een stuk beter gaat op plekken waar ik er altijd lichtjes last van had. Alleen schouders en gezicht blijft een drama. Jammer dat het geen bivakmutsen-weer meer is

ik ben jaloers op je southboy!
pi_58071099
Hahaha oooh Hennrik! Dat had ik dus ook vorige week. Geloof me, in de 5e week gaat het allemaal weg!
pi_58073253
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:43 schreef southboy het volgende:
Nou jongens, tijd voor een tussentijds dagboekje :

Ik zit nou op de helft van de 5e week, ongeveer 37 dagen nu. Me gezicht is echt een stuk gladder geworden. Vooral deze week ging het heel erg snel. Me gezicht ging er een paar weken geleden hard op achteruit. Ik had haast de moed opgegeven! Maar nu gaat het weer goed en het ziet er goed uit vind ik zelf!!

Ik heb verder last van hele droge lippen, ik heb aquaphor besteld maar dat krijg ik dus pas over 3 weken ongeveer, omdat het uitverkocht is..

En verder een beetje last van droge huid, maar een beetje vaseline helpt verder goed

Hopelijk krijg ik geen outbreak meer, want die ben ik echt goed zat!!
Voor 2 euro kan ik je wel 1 tubetje van mijn QUAPHOR opsturen heb er toch 5 liggen thuis dan kan je zoizo 4 weken vooruit man PM me je adres gegevens maar even;) dan zorg ik dat je het deze week nog hebt

[ Bericht 2% gewijzigd door Jeltos op 15-04-2008 20:34:59 ]
pi_58075791
Haha nee toch bedankt! Ik heb nu al van Marjenda want er was een bestelling geannuleerd.. Dus maar ik vind het echt klote, want ik heb nu een vet dikke puist net onder me oog gekregen vandaag! God straft meteen! haha
pi_58077049
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:04 schreef southboy het volgende:
Haha nee toch bedankt! Ik heb nu al van Marjenda want er was een bestelling geannuleerd.. Dus maar ik vind het echt klote, want ik heb nu een vet dikke puist net onder me oog gekregen vandaag! God straft meteen! haha
hahah lucky guy nice. Tja ik op men kin ook zo fijn hahah maar gewoon slikken met die roa
pi_58084515
Nou jongens, ik heb vandaag:

- die puist onder me oog
- 2 puisjtes op me kin
- 1 op me kaaklijn
- 1 bij me oorlel of zo
pi_58093990
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:26 schreef southboy het volgende:
Nou jongens, ik heb vandaag:

- die puist onder me oog
- 2 puisjtes op me kin
- 1 op me kaaklijn
- 1 bij me oorlel of zo
oorlel dat had ik ook door roa krijg je echt op raare plaatsen puisten echt super vaag.
  donderdag 17 april 2008 @ 17:52:44 #84
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58116660
ik kwam gisteren iemand tegen die had roa een paar jaar geleden gebruikt (dacht ie, hij wist niet meer hoe het heette, maar het klonk idd als roa) maar was er na 4 dagen mee gestopt omdat het niet hielp
Hij was overigens wel een stuk cleaner dan ik... lul
pi_58120956
HALLO! 4 DAGEN MAN! Het duurt MINSTENS 2 maanden voordat het goed helpt!

Dit is ff een foto van vandaag van me gezicht (niet al te charmant, maar meest duidelijke!):



** De andere kant van me gezicht is hetzelfde..
pi_58121477
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:43 schreef southboy het volgende:
HALLO! 4 DAGEN MAN! Het duurt MINSTENS 2 maanden voordat het goed helpt!

Dit is ff een foto van vandaag van me gezicht (niet al te charmant, maar meest duidelijke!):

** De andere kant van me gezicht is hetzelfde..
Ziet er goed uit southboy alleen nog beetje rode vlekjes wegtrekken komt goed
pi_58128477
Heb sinds gister een flesje van dat Aquaphor binnen, meteen maar nieuwe bestellen. Dat spul trekt tenminste echt in, vaseline en oritza enzo blijft gewoon op je lip en was je er zo weer af. Lippen zijn wel snel kapot gegaan trouwens, zit vandaag op de 9e dag. Gister ging mijn lip bloeden en ze voelen verbrand aan, verder niet echt erg.
pi_58129699
Weet iemand overigens hoe lang je lippen ongeveer kapot kunnen blijven? Dan weet ik alvast even hoeveel Aquaphor ik moet inkopen
pi_58130054
Nou, uhmm net zo lang dat je roa slikt! Ik weet niet hoeveel maanden je moet?
pi_58130362
Geen idee, zit nu op de negende dag. Had het meteen meegekregen via de dokter, heb pillen voor 2 weken mee, woensdag nieuwe halen. Dan die week erop bloed laten prikken en die week daarop weer een afspraak met de dokter, daar zal ik wel te horen krijgen hoe lang hij het inschat.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:38:09 #91
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58131118
Mwah, bij mij was het de eerste twee week veel erger, nu is het alleen erg persistent. Eerder had ik sochtends echt korstjes op mn lippen, nu smeer ik 3 x per dag labello en dan komt het wel goed. Het belangrijkste, denk ik, is goed insmeren voor je gaat slapen. Geldt ook voor je handen. Als je dat minutieus blijft doen komt het wel in orde..
pi_58146343
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 07:19 schreef tequi3 het volgende:
Heb sinds gister een flesje van dat Aquaphor binnen, meteen maar nieuwe bestellen. Dat spul trekt tenminste echt in, vaseline en oritza enzo blijft gewoon op je lip en was je er zo weer af. Lippen zijn wel snel kapot gegaan trouwens, zit vandaag op de 9e dag. Gister ging mijn lip bloeden en ze voelen verbrand aan, verder niet echt erg.
Aquaphor blijven smeren man dan wordne je lippen weer normaal ik smeer nu elke keer als droog wordt geen kapotte lippen niks leven Aquaphor
Bij mijn eerste kuur roa ik leek wel een clown gek men lippen zo kapot niet normaal
pi_58148507
Ik heb van Vichy de lippenbalsem gekocht, het was f*cking 5 euro nogwat, maar na 1 nachtje smeren, en me lippen waren weer helemaal goed! Echt wonderlijk! Geen gescheurde mondhoeken meer, en dat in 2 dagen! Echt goed spul dat van vichy Maar tis best wel weinig voor veel geld, maar t helpt dus wel!
pi_58148520
Kunnen jullie trouwens geen foto's even plaatsen hoe jullie gezicht eruit ziet? Ik ben toch wel benieuwd! je kan het uploaden op:

www.tinypic.com
pi_58156007
Meld zich ook maar eens

Tot twee jaar geleden eigenlijk totaal geen last gehad van acne, op een enkel verdwaalde pukkel na dan misschien. Na een antischimmel kuurtje voor een geirriteerd plekje in mijn gezicht barste de hel eigenlijk pas los, opeens zat ik helemaal onder waarbij vooral mijn rug en borstkas het moesten ontgelden

Antischimmel kuur maakte plaats voor verschillende cremepjes, dalacin, differen, bethametason enfin vul het lijstje maar aan. Vorige week mijn laaste antibiotica kuur afgesloten van zo een drie maanden waarna het effect nog niet echt denderend was. Vanwege mogelijke litteken vorming vond de dermatoloog het maar eens tijd voor Roaccutane.

Heb de laatste paar dagen lang nagedacht over of ik het wel of niet zou doen, maar nadat de dermatoloog me belde over de uitslag van het bloed en mij echt aanraadde om het maar wel te doen ben ik maar overstag gegaan.

Vanavond nog de laaste keer legaal bezatten waarna ik morgen of overmorgen ga beginnen met de kuur (30 mg/dag), lipbalsem en dergelijke zijn al binnen gehaald. In mijn gezicht heb ik er gelukkig niet zo veel last van en hoop dan ook dat de uitbraak daar nog wel beperkt blijft. We zullen zien
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:32:42 #96
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58157699
Met voorizchtig optimisme meld ik dat ik in 3/4 dagen geen nieuwe pukkel op mn voorhoofd heb gehad, en in diezelfde periode slechts 4 misschien 5 pukkeltjes op mn wangen.. en deze ontwikkelden zich nauwelijks! Hopelijk betekent dat dat ik nu écht door de uitbraak heen ben. Ik zal vanavond even een foto maken, al is het met de webcam, en uploaden..
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:20:10 #97
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58158439
Nou ik heb de afgelopen dagen er weer 3 bij gekregen
Verder is mijn huid wel lekker glad moet ik zeggen, maar mijn lippen blijven kapot. Maar de ene keer wel erder dan de andere keer.
Ik heb eigelijk niet echt een idee hoelang ik nog moet omdat ik wel eens een dag oversla als ik hard ga zuipen(eigelijk weet ik niet eens zeker of dit helpt). Mijn dokter laat ook niet even weten of ik weer geprikt moet worden, de vorige keer moest ik er zelf helemaal achteraan gaan. Lullo. Maar ik denk dat ik nog een maand ofzo moet.
pi_58160341
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:20 schreef tessa-nicolai het volgende:
Nou ik heb de afgelopen dagen er weer 3 bij gekregen
Verder is mijn huid wel lekker glad moet ik zeggen, maar mijn lippen blijven kapot. Maar de ene keer wel erder dan de andere keer.
Ik heb eigelijk niet echt een idee hoelang ik nog moet omdat ik wel eens een dag oversla als ik hard ga zuipen(eigelijk weet ik niet eens zeker of dit helpt). Mijn dokter laat ook niet even weten of ik weer geprikt moet worden, de vorige keer moest ik er zelf helemaal achteraan gaan. Lullo. Maar ik denk dat ik nog een maand ofzo moet.
Dag overslaan helpt niet roa blijft als je stopt 2 tot 4 weken in je bloed dus maakt niks uit.
Hoelang ben je bezig en hoeveel MG?

Ik heb kuur gehad van 30 MG van 8 maanden.
  zaterdag 19 april 2008 @ 17:36:22 #99
184597 Marjenda
www.roaccutanekuur.nl
pi_58161533
Hey Jeltos,

Lees ik nou dat je weer aan de roa bent ?? Balen joh!

Kwamen de pukkels snel weer terug nadat je gestopt was ?

Ik ben sinds half dec gestopt en met mijn huid gaat het nog steeds goed! Merk wel dat mijn huid langzaam aan weer iets vetter wordt, ik smeer nu normaderm van Vichy. Verder ziet mijn huid er nog hetzelfde uit als de laatste foto's op mijn site.

Groetjes en succes met je kuur, hoop dat je hierna echt van die ellendelingen verlost zult zijn!

Marjenda

PS Ook succes voor alle andere die nu aan de roa zijn. Op naar een mooi glad huidje!
pi_58161954
Halo mensen!

Ik heb eigenlijk een vraag waar ik nog geeneen antwoord op heb kunnen krijgen. Mischien dat iemand van jullie toch een antwoord weet hierop, ik zou echt dankbaar zijn! Ik was vorig jaar februari begonnen met mijn 1st kuur roacutanne van 40mg/perdag en rond augustus ben ik gestopt op advies van mijn dermataloog. Klachten waren: extreem droge lippen en huid. Daarnaast was ik in de periode dat ik begon met de kuur ook in een depressie geraakt, wat tot ongeveer februari dit jaar heeft geduurd. Ik voel me gelukkig nu al een stuk beter! Maar de laaste paar weken zijn al weer enkele puistjes zichtbaar, dus zit ik te twijfelen om opnieuw te beginnen maar nu komt mijn vraag, zou het kunnen zijn dat de roacutanne mee heeft geholpen aan deze depressie? Daarnaast zit ik ook te twijfelen doordat ik tijdens de kuur verschrikkelijk!(!) last had van verwijde poriën op wangen en de neus, geloof me ze waren bijna net zo erg als dikke puisten op je gezicht . Nu ik gestopt ben zijn ze bijna totaal verdwenen! Maar nu heb ik nog van niemand dit probleem ook gehoord! Hoe kan dat? En zouden ze weer terugkomen als ik aan een nieuwe kuur gebegin? Of heb ik iets fouts gedaan tijdens de kuur?

Groetjes Mij
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:12:06 #101
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58168963
Ik vind het heel eng om uitspraken te doen over depressies bij mensen nav Roa, dus als je het niet erg vindt waag ik me er niet aan. Zelf zit ik prima in mn vel (al werkt het vel dan weer niet erg mee) maar dat kan voor iedereen ongetwijfeld anders zijn.
Dit is overigens mijn linkerkant, daar is het meestal iets erger dan rechts:

Het is wat onduidelijk, maar ik heb geen digicam. Paar pukkels op mn wang, bobbeltjes op mn kin en veel paarsige plekjes, oa op kaaklijn en hals.
  zondag 20 april 2008 @ 15:30:16 #102
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58179372
Hey allen,

nadat ik zo'n beetje alle 23 delen over roaccutane op dit forum heb doorgelezen (letterlijk), heb ik besloten zelf maar eens wat te gaan posten.

Ik heb hier sinds vandaag nieuw, dus even kijken hoe dit allemaal in elkaar zit.

Ben sinds begin maart begonnen met roaccutane, dus zit nu ong. op de 7 weken. Heb alleen nog last van acne langs mn kaken en gedeeltelijk m'n wangen. T-zone is eigenlijk helemaal clean (op heel af en toe zo'n brutale pukkel na). Na 10 dagen begon mn outbreak, dikke hel was 't. Daarne klaarde het op en ik merk dat er lichte vooruitgang in zit, ik zit echter wel vol met rode plekjes en dit kan nog wel even duren.
Ook heb ik nog behoorlijk wat korstjes van pukkels die zijn opgegaan.

ik slik nu 2 x 40 mg. per dag en heb alleen maar een kuur voor 3 maanden in totaal, dat betekent dat ik nu al op de helft zit. De derma zei dat ik dan ''genezen'' zou zijn en dat de zon evt. nog gunstig werk zou kunnen verrichten (zomer )

Ach, ik houd jullie op de hoogte

echt, echt heeeeuuul veel suc6 voor alle roaccutane gebruikers, er komt een dag dat we er allemaal vanaf zijn xD
pi_58186034
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 17:36 schreef Marjenda het volgende:
Hey Jeltos,

Lees ik nou dat je weer aan de roa bent ?? Balen joh!

Kwamen de pukkels snel weer terug nadat je gestopt was ?

Ik ben sinds half dec gestopt en met mijn huid gaat het nog steeds goed! Merk wel dat mijn huid langzaam aan weer iets vetter wordt, ik smeer nu normaderm van Vichy. Verder ziet mijn huid er nog hetzelfde uit als de laatste foto's op mijn site.

Groetjes en succes met je kuur, hoop dat je hierna echt van die ellendelingen verlost zult zijn!

Marjenda

PS Ook succes voor alle andere die nu aan de roa zijn. Op naar een mooi glad huidje!
Ja klopt na 1,5 jaar is toch weer beetje terug gekomen niet zo erg als eerst maja ik was het bue dus nog maar een kuur vandaar. Vichy ook gebruikt maar werkte ook niet echt geweldig. Dus toen toch maar besluit genomen voor 2de roa kuur. Hahah vandaar oop Aquaphor bij jouw besteld super spul geen kapotte lippen meer gelukkig.
Maag goed ik merk nu wel dat in mijn 2de kuur de roa veel sneller werkt en ik nu al vrij clean begin te worden (na 3 weken slikken) dus lets hope its the last one
  zondag 20 april 2008 @ 21:04:11 #104
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58187942
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 16:28 schreef Jeltos het volgende:

[..]

Dag overslaan helpt niet roa blijft als je stopt 2 tot 4 weken in je bloed dus maakt niks uit.
Hoelang ben je bezig en hoeveel MG?

Ik heb kuur gehad van 30 MG van 8 maanden.
OH haha oke naja dan kap ik daar wel mee. Ik slik 20 mg per dag en ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig.
pi_58205492
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:04 schreef tessa-nicolai het volgende:

[..]

OH haha oke naja dan kap ik daar wel mee. Ik slik 20 mg per dag en ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig.
Mkay dan ben je denk ik nog wel aantal maandjes bezig. maar inderdaad dag overslaan maakt niks uit teminste niet voor zuipen ofzo heb je geen last van dat je met roa sneller aangeschoten bent?
pi_58206536
Ik heb er geen last van dat ik sneller aangeschoten ben als ik drink eigenlijk..! Maargoed, ik zit dus nu in mijn .................... 6e week, bijna mijn 7e.. en ik heb WEER een outbreak! Ik heb afgelopen weekend zo'n 5 grote pukkels erbij gekregen en wat kleintjes. Ik heb nu zowat echt niet meer het gevoel dat ik clean ga worden :S:S
pi_58208226
Hey allemaal ik ben nieuw hier en ik doe ook eve mn verhaaltje

Na 2 jaar elk middeltje geprobeerd te hebben, vroeg ik aan mn huisarts of die me naar een dermatoloog kon doorsturen om aan een roa kuur te beginnen. Ik heb 5 weken moeten wachten op een plekje maar ben vandaag eindelijk geweest, de dermatoloog was het eens om met een roa kuur te beginnen.

Wat ik wel raar vind is dat ik na dit 1e gesprek al een doosje pillen mocht ophalen en gelijk beginnen met elke dag 1 pil van 20mg. Ik las namelijk altijd dat er eerst een bloedonderzoek moest worden gedaan. Maar volgens de dermatoloog is het de bedoeling dat ik eerst een maand die dingen ga slikken, dan bloed ga tetsten en dan terug bij hem komen om de resultaten te bekijken. Ik vind het wel fijn want hoe eerder hoe beter

Dus ik heb net me 1e pil genomen en heb er wel vertrouwen in..
pi_58208436
Is bij mij ook zo. Eerst een maand, heb er nu 2 weken op zitten, over 2 dagen herhaalrecept ophalen, dan over 2 weken bloedonderzoek. En synthmuse, begin meteen maar met je lippen in te smeren, want die gaan anders kapot.
pi_58209637
ik heb een klein potje met vaseline gehaald, als je je lippen gewoon de hele dag vet houd is er wel mee te leven toch? of is het beter om van dat aquaphor te halen?
pi_58214951
Denk het wel.. vind vaseline zelf niet zo fijn, but if it works for you . Wel zou ik het dan met je meenemen.. want als je een dagje niet thuis bent ofzo is het best klote.
pi_58216096
Ik gebruik vaseline en 't werkt top, het glimt alleen wel als je er veel op smeert, maar als je matig smeert en dan misschien iets vaker per dag is vaseline perfect. Zolang je maar geen labello shit gebruikt, waardeloos.
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:23:40 #112
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58220274
Weer bij de dokter geweest, en dankzij die top lever van mij ga ik naar 80 mg/dag. Met 1 mg/kilo moet het nu toch snel gedaan zijn met die klote dingen
southboy, ben jij tussendoor al van dosis gewisseld? nóg een uitbraak trek ik niet
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:46:23 #113
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58220675
Ik heb eigelijk maar 1 keer een soort van kleine outbreak gehad haha. Daar ben ik wel heel blij om.
Ik heb er nu 3 maanden opzitten en heb gister mijn laatste doosje opgehaalt dus ik moet nog 1 maand en dan ben ik klaar. Ik hoop zooooo dat ik er dan klaar mee ben.
Ohja ik ben niet sneller aangeschoten ofzo.
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:14:46 #114
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_58223710
Nog 2 weken en ik ben klaar met de eerste (en hopelijk de laatste) kuur
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_58224828
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:23 schreef HennRik het volgende:
Weer bij de dokter geweest, en dankzij die top lever van mij ga ik naar 80 mg/dag. Met 1 mg/kilo moet het nu toch snel gedaan zijn met die klote dingen
southboy, ben jij tussendoor al van dosis gewisseld? nóg een uitbraak trek ik niet
80 MG Ik heb maar 30.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:38:36 #116
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58225583
Waarom zou je meer willen? Hoe hoger de mg hoe meer last van bijwerkingen volgens mij. En slechter voor je lichaam lijkt me ook?

ohja die plekjes in mn neus zijn echt zo irritant, ik zit de hele dag zowat met mn vinger in mn neus haha! En nu weer bloed

[ Bericht 47% gewijzigd door tessa-nicolai op 22-04-2008 14:33:27 (iets vergeten) ]
pi_58227066
Ligt per persoon aan hoe je reageert op de hoeveelheid. Maar als 30 mg goed werkt bij jezelf, dan hoef je natuurlijk geen hogere dosis te hebben Ik zit nu op 2x 20 mg. per dag en 't gaat beter, maar die rode plekjes blijven toch wel lang aanwezig, maar daar zal ik sudocrem voor gaan gebruiken.

suc6 allen
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:24:08 #118
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58227987
Ja idd, als 30 goed voor je werkt, houden zo, en als je last heb van bijwerkingen, ook dan niet verhogen. Daarom vermeldde ik ook even hoe fantastisch mijn lever omgaat met de 40 mg Nou wordt mn levertje al een aantal jaar flink getraind dus wat wil je
Ik wil wel graag aan die 80 per dag, omdat ik dan minder lang die rommel hoef te slikken, dus sneller weer op maximale intensiteit kan sporten en risicoloos mn biertjes kan drinken. Ik hoop dat ik voor augustus klaar ben, dan kan ik zorgeloos op de terrassen zitten in de nazomer, mochten we die nu wel een keer krijgen.

Maar idd hoor, ieder zijn meug.. ik ben er happy mee
pi_58228043
heeft er trouwens iemand is meegemaakt dat de bloeduitslagen zo waren dat er direct met de kuur gestopt moest worden?
pi_58228628
quote:
Op zondag 20 april 2008 15:30 schreef AfromA het volgende:
Hey allen,

nadat ik zo'n beetje alle 23 delen over roaccutane op dit forum heb doorgelezen (letterlijk), heb ik besloten zelf maar eens wat te gaan posten.

Ik heb hier sinds vandaag nieuw, dus even kijken hoe dit allemaal in elkaar zit.

Ben sinds begin maart begonnen met roaccutane, dus zit nu ong. op de 7 weken. Heb alleen nog last van acne langs mn kaken en gedeeltelijk m'n wangen. T-zone is eigenlijk helemaal clean (op heel af en toe zo'n brutale pukkel na). Na 10 dagen begon mn outbreak, dikke hel was 't. Daarne klaarde het op en ik merk dat er lichte vooruitgang in zit, ik zit echter wel vol met rode plekjes en dit kan nog wel even duren.
Ook heb ik nog behoorlijk wat korstjes van pukkels die zijn opgegaan.

ik slik nu 2 x 40 mg. per dag en heb alleen maar een kuur voor 3 maanden in totaal, dat betekent dat ik nu al op de helft zit. De derma zei dat ik dan ''genezen'' zou zijn en dat de zon evt. nog gunstig werk zou kunnen verrichten (zomer )

Ach, ik houd jullie op de hoogte

echt, echt heeeeuuul veel suc6 voor alle roaccutane gebruikers, er komt een dag dat we er allemaal vanaf zijn xD
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:49:25 #121
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58230089
Ik fitness trouwens gewoon zo door zoals ik al deed en ik voel geen verschil verder. Ook niet meer spierpijn ofzo.
  dinsdag 22 april 2008 @ 17:44:22 #122
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58231311
Oh relaxt zeg. Ik heb heel snel last van mn onderrug en merk dat ik sneller 'op' ben.. helemaal leeg zeg maar. Maar ik probeer wel zoveel mogelijk actief te blijven, het is immers geen blessure ofzo. Kwestie van gewenning denk ik
pi_58231369
Goed dat je het zegt, heb namelijk ook sinds deze week last van mijn onderrug. Zat mij al af te vragen hoe het kwam (train 3 keer in de week). Beetje zeurderig gevoel, maar valt mee.
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:41:12 #124
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58233898
Oh heb wel eens dat ik wakker word en dat ik dan last heb van mn rug, maar als ik dan opsta en even douche dan is het weer weg.
pi_58234163
Wat me toch erg opvalt is dat ik een kuur van 'slechts' drie maanden heb á 2 x 20 mg. per dag. Ik ben op 4 maart begonnen, dus begin juni ben ik klaar. Ik mocht niet verder v/d derma omdat dan de zomer komt, voor jullie allen natuurlijk bekend.

Toch lijkt me 3 maanden erg kort. Ik denk namelijk dat ik na de drie maanden wel erg veel vooruitgang zal zien en met de zomer in aantocht denk ik dat het na de zomer helemaal weg zal zijn. Toch heb ik het gevoel dat het dan gewoon weer terug zal komen, omdat ik niet veel MG in totaal heb geslikt.

Suc6 allen, dat het maar zo snel mogelijk mag gaan xD
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:19:43 #126
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58234764
Ik slik ook maar 4 maanden, maar ik heb niet ernstig last van puisten ofzo. Maar wel al lang genoeg dat ik er echt eens vanaf wilde.
pi_58237794
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:19 schreef tessa-nicolai het volgende:
Ik slik ook maar 4 maanden, maar ik heb niet ernstig last van puisten ofzo. Maar wel al lang genoeg dat ik er echt eens vanaf wilde.
Ah ik snap 't. De derma + huisarts zeiden dat 't ernstige acne heb, maar het is op zich nog te doen (dan heb ik et even niet over de weken na de outbreak ofcourse). Ik heb niets op mn voorhoofd, niets op mn kin, alleen vrij erge acne op mn kaken en gedeeltelijk op mn wangen. Ik merk iig dat het al veel beter gaat.

Ohja, en dat van helemaal geen zon; zou het erg zijn om even een half uurtje per dag van de zon rond deze tijd v/h jaar te genieten? Ik merk dan dat ik een beetje rood wordt, maar meer ook niet. Ook is dit snel verdwenen. Dit alles natuurlijk omdat de zon een behoorlijk gunstige invloed op je huid heeft m.b.t. acne

Suc6 allen
  woensdag 23 april 2008 @ 00:33:48 #128
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58242112
Ja ik doe het wel, niet tussen 12 en 3 maar gewoon daarvoor of daarna zit ik best een half uurtje in de zon, of ik trap een balletje. In juli en augustus is het misschien wat minder verstandig, en het zal per persoon ook wel verschillend zijn, maar op dit moment ga ik graag even de zon in
pi_58244904
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:23 schreef HennRik het volgende:
Weer bij de dokter geweest, en dankzij die top lever van mij ga ik naar 80 mg/dag. Met 1 mg/kilo moet het nu toch snel gedaan zijn met die klote dingen
southboy, ben jij tussendoor al van dosis gewisseld? nóg een uitbraak trek ik niet
Nee ik ben niet van dosis gewisseld, m'n huisarts heeft het daar ook nooit over gehad.. Maar ik had pas bloeduitslag en het was een beetje verhoogd, dus moet volgende maand weer bloedprikken!

Maar tgaat eerlijk gezegd niet goed met m'n huid. 2 weken geleden ging het zo lekker, maar nu heb ik een uitbraak van hier tot tokio! Ik heb opeens 8(!!!!) van die dikke puisten! Dit is echt niet leuk meer, ik denk dat het niet meer gaat helpen ook.
pi_58260567
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:04 schreef tessa-nicolai het volgende:

[..]

OH haha oke naja dan kap ik daar wel mee. Ik slik 20 mg per dag en ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig.
De hoeveelheid MG roa hangt van meerdere dingen af
1. Ernst Ance
2. Je lichaamsgewicht
3 De tijd van het jaar (zo schijft arts minder snel roa voor zomer i.v.m verbranden)
4. Werking leverfunctie


Verder lees hieronder
Het gaat niet om de hoeveelheid in Miligram maar om de periode hoelang je een hoeveelheid miligram roa slikt. (de tijd dus, maanden)

Ook hangt het af van je lichaams gewicht weeg je zwaarder krijg je meer roa. Je roa zal ongeveer gelijk staan aan 0,5 MG per kilo lichaams gewicht.
Ik weeg 65 kilo 0,5 * 65= 32,5 MG roa (ik slik zelf 30 mg roa)
Slik je dus 1 mg per kilo lichaams gewicht dan krijg je dus meer binnen ben je ook kortere periode aan het slikken.

Stel:
Je slikt 30 mg dan ben je 8 maanden bezig om aan de benodigde hoeveelheid te komen dat het zo lang mogelijk wegblijft.

Slik je 40 mg ben je maar 6 maanden bezig want je slikt 10 mg meer.

Slik je 80 mg dan ben je dus een kortere periode bezig misschien heeft de arts dit gedaan met vooruitzicht op de zomer omdat roa dan vaak wordt afgeraden I.v.m snel verbranden.

Ps hoe meer MG betekend meer bijwerkingen maar kortere periode slikken.
In amerika zijn er kuuren van wel 100 MG die mensen slikken dus korte periode. Maar ook mensen die kuren doen van 10 mg.
Zo ken ik een meisje die ongveer een jaar lang 10 mg heeft geslikt.

@ Southboy dont worry man komt allemaal goed roa werkt nu eenmaal met up en downs maar geloof me n aantal maanden krijg je opeens complimentjes en ga je echt verschil zien dus komt goed man gewoon doorzetten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jeltos op 23-04-2008 19:09:34 ]
  woensdag 23 april 2008 @ 19:44:43 #131
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58262020
Ik heb even 3 kwartier op mijn dakterras gelegen nou OEPS ik keek in de spiegel en een dikke rode kop haha en armen een beetje rood. Ik heb geen pijn ofzo maar hoop wel dat het morgen weg is.
pi_58263505
@ southboy ; hoelang ben je nu bezig?

southboy, echt.. er zijn mensen die pas na 4/5 maanden verschil zien. Ik snap dat 't kut is om dit te aanvaarden, maar Roa werkt écht wel voor jou. Ik ben nu zo'n 7 weken bezig en ik heb nog steeds behoorlijk wat nieuwe pukkels (met name op mn linkerwang). Dont worry, ik loop nu met teringdikke grote puist op mn wang die knetterpijn doet. Komt goed

Enneh, mensen. Als er een whitehead zit oid, doen jullie er wat mee? of gewoon laten zitten totdat ze er vanaf vallen

suc6 allen
pi_58264989
quote:
Op woensdag 23 april 2008 20:31 schreef AfromA het volgende:
@ southboy ; hoelang ben je nu bezig?

southboy, echt.. er zijn mensen die pas na 4/5 maanden verschil zien. Ik snap dat 't kut is om dit te aanvaarden, maar Roa werkt écht wel voor jou. Ik ben nu zo'n 7 weken bezig en ik heb nog steeds behoorlijk wat nieuwe pukkels (met name op mn linkerwang). Dont worry, ik loop nu met teringdikke grote puist op mn wang die knetterpijn doet. Komt goed

Enneh, mensen. Als er een whitehead zit oid, doen jullie er wat mee? of gewoon laten zitten totdat ze er vanaf vallen

suc6 allen
Ik zou willen dat ik ervanaf kan blijven maar nee werkt niet. Ps pas op door roa is je huid super dun dus je maakt echt snel wondjes die dan ook echt 2 dagen vet rood blijven
pi_58265099
Tja, ok. Ik merk trouwens wel dat ik die lichte vooruitgang boek M'n rechterwang is op 3 puisten na alleen 'besmet xD' met vlekjes. Linkerwang is nog volop bezig argh.

Met die vakantie die eraan komt + het zonnige weertje op 't moment valt het allemaal nog wel mee. Ik weet zeker dat ik na twee weken vakantie heel anders op school zal komen

Suc6 allen
pi_58265908
Ik kan echt geen 4/5 maanden wachten hoor!!!:P:P:P

Ik zit nu in mijn 6e week ga bijna m'n 7e in. Dus ongeveer 40 dagen nu!

Van een whitehead kan ik echt absoluut NIET afblijven; en jongens echt erg! Ik had dus een paar dagen geleden een pukkel, naja uitgeknepen je kent het verhaal wel. Kom ik vandaag terug van school; k kijk in de spiegel hangt er echt zooooo'n!!! stuk droog vel aan dat plekje, en niemand op school heeft er ook maar iets over gezegd, twas egt heel erg!!
  woensdag 23 april 2008 @ 22:17:25 #136
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58266237
ja dat is super irritant als niemand er even iets van zegt, ik ben bijvoorbeeld erg droog af en toe op mn kin, neus of wangen en dan zeggen er ze ook niet altijd wat van. Dan loop ik mooi voor lul! Soms als ik wakker word kijk ik in de spiegel en dan lijkt het net of ik een witte baars en snor heb haha! Beetje zalf erop en het is wel weer weg gelukkig,
pi_58266520
ja bij mij, maar ik gebruik ook verder vichy normaderm, dat droogt volgens mij ook extra uit, verder gebruik ik iets van een klein beetje vaseline, maar dan wordt me huid weer iets roder en lijkt het net een pukkeltje!
pi_58266550
Mag je wel je lichaam bruinen maar je gezicht niet? Als het aan mij had gelegen had ik meer mg geslikt (meer bijwerkingen en dus kortere periode) dat uit de zon blijven overleef ik wel, er is altijd wel schaduw. Maargoed denk niet dat de dokter mij meer als 30mg krijgt, eerst nog een bloedtest en dan zie ik wel verder.
  woensdag 23 april 2008 @ 22:35:14 #139
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58266625
Ik slik maar 20 voor 4 maanden!
Ik moet morgen echt even zonnebrand spul kopen want straks loop ik de hele dag met een rode kop rond hehe.
pi_58268431
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:17 schreef tessa-nicolai het volgende:
ja dat is super irritant als niemand er even iets van zegt, ik ben bijvoorbeeld erg droog af en toe op mn kin, neus of wangen en dan zeggen er ze ook niet altijd wat van. Dan loop ik mooi voor lul! Soms als ik wakker word kijk ik in de spiegel en dan lijkt het net of ik een witte baars en snor heb haha! Beetje zalf erop en het is wel weer weg gelukkig,
Mag ik vragen wat voor zalf je daar voor gebruikt?

vandaag 3e pil geslikt, merk nog niets ook geen droge lippen enzo
  donderdag 24 april 2008 @ 08:28:05 #141
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58271082
OH ik gebruik hele simpele zalf van de etos voor de droge gevoelige huid,hydraterende creme. 4 euro!
  donderdag 24 april 2008 @ 14:41:15 #142
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58278852
Het is voor de 2e maand van de kuur ook niet raar dat je naar een hoge dosis gaat, afhankelijk van (bij)werking in de 1e maand.
Ik heb nou 2 dagen 80 mg geslikt en merk wel een 'schokeffect,' net als in de 1e week met 40. Mijn neus schiet weer talg uit elke porie en mn huid is gruwelijk droog. Ook heb ik gisteravond mn 1e bloedneus in mn leven gehad.. wat is dat wazig, kwil er niet nog één

Volgens mij heb ik nu 1740 mg binnen, gedeeld door mijn lichaamsgewicht van 80 is dat nog steeds maar ruim 20 mg per kilo.. Jeltos, heb jij de 1e keer je 120 p/kilo gehad of niet?
pi_58280101
Mmm, ik heb eigenlijk elke dag wel dat er van die velletjes aan m'n wang hangen. Niet echt heel stoer ofzo -.- Ondanks dat ik me goed insmeer met zo'n dure creme, ben ff de naam kwijt.
Gelukkig vakantie in aantocht

suc6 allen!
  donderdag 24 april 2008 @ 18:54:07 #144
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58284266
Ik scrub ook af en toe wel eens dan kan je iig die velletjes enzo eraf scrubben. Dan voeld mn huid weer een heel stuk beter hoor! ! keer om de paar weken kan best, bij mij dan
Kheb op dit moment niet 1 puist OMG! Ik ben benieuwd hoelang dit gaar duren haha.
pi_58286806
Wooo lekker dan! Haha! Kan je niet anders even een foto plaatsen tessa-nicolai??
  donderdag 24 april 2008 @ 21:48:03 #146
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58288466
Ja ik zal dat later even proberen
pi_58289677
Neeeee nu!!!!!!!
  donderdag 24 april 2008 @ 23:47:27 #148
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58291605
haha nee nu doe ik het niet meer, want dan moet ik flitsen en dan zie je heeeel veel niet. Overbelicht enzo.
Ik doe het maandag als ik weer thuiskom haha.
pi_58303006
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:14 schreef HennRik het volgende:
Hey

Actief nieuw hier, maar zeker niet passief Ik denk dat ik bijna alle berichten van de Roaccutane topics wel heb gelezen alvorens ik begonnen ben met de kuur (Alpharma Isotretinoine, waarvan ik gehoord heb dat het eigenlijk hetzelfde is). Donderdag heb ik er twee week opzitten met 2x20 mg per dag. De eerste week heb ik echt versteld gestaan van de werking, mn kaaklijn en wangen (waar het altijd het ergste was) zagen er heel rustig uit en mn voorhoofd, op wat vlekjes na, idem dito.
Maarrr, sinds gisteren is het terug en heviger dan ooit.
Nu zie ik heel veel mensen op dit forum die pas effect begonnen te zien na een fiks aantal maanden; de bijsluiter van Alpharma Isotretinoine echter, vermeldt een mogelijke verslechtering die na 7 tot 10 dagen over zou moeten zijn. Zou dit kunnen betekenen dat na deze utibraak het alleen nog maar beter moet gaan of mag ik me opmaken voor 2 maanden uitbraak na uitbraak?
pi_58311706
Dat ligt bij iedereen anders; ik heb na 6 weken alsnog mijne 4e uitbraak gehad! Dus je weet het gewoon niet.
pi_58312448
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:14 schreef HennRik het volgende:
Hey

Actief nieuw hier, maar zeker niet passief Ik denk dat ik bijna alle berichten van de Roaccutane topics wel heb gelezen alvorens ik begonnen ben met de kuur (Alpharma Isotretinoine, waarvan ik gehoord heb dat het eigenlijk hetzelfde is). Donderdag heb ik er twee week opzitten met 2x20 mg per dag. De eerste week heb ik echt versteld gestaan van de werking, mn kaaklijn en wangen (waar het altijd het ergste was) zagen er heel rustig uit en mn voorhoofd, op wat vlekjes na, idem dito.
Maarrr, sinds gisteren is het terug en heviger dan ooit.
Nu zie ik heel veel mensen op dit forum die pas effect begonnen te zien na een fiks aantal maanden; de bijsluiter van Alpharma Isotretinoine echter, vermeldt een mogelijke verslechtering die na 7 tot 10 dagen over zou moeten zijn. Zou dit kunnen betekenen dat na deze utibraak het alleen nog maar beter moet gaan of mag ik me opmaken voor 2 maanden uitbraak na uitbraak?
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:58:27 #152
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58313006
quote-functie gevonden?
Maar ik heb er een maand lang eigenlijk slechter uitgezien dan voorheen, ik zie nu, na 6 weken verbetering. Niet eens zozeer in de hoeveelheid pukkels, maar mijn huid wordt veel beter. Mn gezicht heeft nog wel wat meer tijd nodig, maar alle beetjes helpen. De dokter kon al verschil zien zei hij, en hij vond mn rug en borst (waar het altijd maar matig was hoor) stukken beter..
pi_58315471
AfromA? ik heb toch al antwoord op je vraag gegeven? Kap dan eens met dat 'gequote' :S
pi_58320121
Nou jongens, ff update:

Ik ga dus nu mijn zevende week in. Zit nu in dag 50. Ik merk zeker wel verbetering. Eerst was mijn huid, ja hoe zal ik het zeggen, dat je in ieder geval zag dat ik erge acn'e heb gehad. Door de roaccutane verdwijnen niet alleen puistjes (bij mij moet dat nou ff gebeuren want ik krijg telkens outbreaks), maar je merkt gewoon dat de structuur van je huid mooier wordt!
pi_58324022
Vandaag alweer dag zeven voor mij, en misschien dat het tussen de oren zit maar voor mijn gevoel is het al een stuk minder. Tot nu toe nog geen outbreak gehad (afkloppen) en alles wat ik had lijkt op de 'terugweg' te zijn.

Vanmiddag enkel in de zon gezeten en te eigenwijs zijn om me in te smeren, gevolg is wel dat ik nu met een rode kop rond loop
pi_58325932
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef HennRik het volgende:
Het is voor de 2e maand van de kuur ook niet raar dat je naar een hoge dosis gaat, afhankelijk van (bij)werking in de 1e maand.
Ik heb nou 2 dagen 80 mg geslikt en merk wel een 'schokeffect,' net als in de 1e week met 40. Mijn neus schiet weer talg uit elke porie en mn huid is gruwelijk droog. Ook heb ik gisteravond mn 1e bloedneus in mn leven gehad.. wat is dat wazig, kwil er niet nog één

Volgens mij heb ik nu 1740 mg binnen, gedeeld door mijn lichaamsgewicht van 80 is dat nog steeds maar ruim 20 mg per kilo.. Jeltos, heb jij de 1e keer je 120 p/kilo gehad of niet?
Volgens mij wel toen 8 maanden 30 MG dus moest goed zijn helaas is dit mijn 2de kuur.

Gaar eigelijk moest van de week op mijn stage voor een patient medicijnenen opzoeken dacht voor de grap zal eens bij roacutane kijken staat er echt zo bij: NA 1 OF 2 KUUREN ROA IS DE ANCE VAAK VOORGOED VERDWENEN. So lets hope
pi_58328117
Ja ik ben ook niet achterlijk en die quote was niet eens de bedoeling en dan ook nog 's dubbel post oid. iig, klaar.

@ Jeltos: Ja, tweede kuur lijkt me helemaal vervelend, maar ik zal er niet van opkijken als ik ook een tweede moet. Ik ben nl. begin maart begonnen en heb een kuur van slechts DRIE maanden, dat betekent dat ik op zo'n twee dagen na, nog 1 maand te gaan heb, terwijl ik nog behoorlijk wat nieuwe pukkels krijg. Ik mag niet doorgaan ivm. de zon (zoals bij jullie allemaal bekent, maar niet iedere derma houdt zich daar blijkbaar aan). Derma zei dat de zon het daarna moest 'overnemen', want de zon heeft tenslotte ook een gunstige werking op je huid ivm acne.

Trouwens, hoe zit het met de bijwerkingen tijdens de tweede kuur? Meer, minder, gelijk? Succes ermee iig

Groeten en succes allen !!
  zondag 27 april 2008 @ 13:04:58 #158
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58337197
Misschien kan je je derma vragen om met een lage dosis toch door te mogen slikken? Ik zou in eerste instantie ook 4 maanden 40 mg/dag nemen, maar ik heb gevraagd of ik toch mn 120 gram/kilo mocht hebben. Toen kreeg ik een juridisch praatje van gevaar dit gevaar dat en daarna zei hij dat het prima was, als ik maar niet te veel in de zon zou gaan. Nou kan ik daar vrij goed tegen dus je moet wel even goed je afweging maken, maar als het je een 2e kuur bespaard.. je kan het allicht aankaarten

Het gaat hier trouwens wel goed. Eigenlijk reageer ik een beetje zoals een gemiddeld persoon dunkt me Uitbraak na een week, houdt een paar weken aan. Nu een maand was dat een beetje over, nu (na 6 wk) mérk ik duidelijk verbetering maar is het slechts langzamerhand zichtbaar aan het worden. Ik ga dan ook met frisse moed de 3e maand in straks, ervanuitgaande dat het dan rap verbeterd
Bijwerkingen van de overgang naar 80 mg zijn ook weer verdwenen trouwens. Neus is weer prima, nauwelijks meer spierpijn, gister een bloedneusje maar dat was na 3 druppels ook weer gebeurd. Resultaat is chill
  zondag 27 april 2008 @ 14:34:34 #159
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58338890
Sowieso mooi voor je dat het je goed afgaat

Ik kan nog niet echt van extreme vooruitgang spreken, maar ik blijf hopen. Ná de kuur blijft het ook nog een bepaalde periode doorwerken, dus dit is ook een gunstig vooruitzicht. Ik denk dat ik na drie maanden (m'n hele kuur) zo'n beetje verschil zal gaan zien, maarja; we zien 't Trouwens, overmorgen schoonheidsspecialist , kost wat, maar misschien kan zij wat verandering brengen aan mijn uitgedroogde huid xD

@HennRik, je slikt 80 mg/per dag? Heel wat!

suc6 iedereen
  zondag 27 april 2008 @ 15:09:32 #160
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58339631
word je hard van
  zondag 27 april 2008 @ 15:32:39 #161
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58339970
Ja, ik zou ook wel graag wat meer willen slikken -.- Hoewel ik nog maar precies een maand + 2 dagen te gaan heb
  zondag 27 april 2008 @ 22:50:46 #162
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58348667
kan je misschien een foto plaatsen AfromA?
pi_58352207
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:20 schreef Ryouko het volgende:
Vandaag alweer dag zeven voor mij, en misschien dat het tussen de oren zit maar voor mijn gevoel is het al een stuk minder. Tot nu toe nog geen outbreak gehad (afkloppen) en alles wat ik had lijkt op de 'terugweg' te zijn.

Vanmiddag enkel in de zon gezeten en te eigenwijs zijn om me in te smeren, gevolg is wel dat ik nu met een rode kop rond loop
Voor mij ook dag 7, en ik zie ook vooruitgang, nietzozeer met minder puistjes maar gewoon dat het wat rustiger word. Minder roodheid enzo
  maandag 28 april 2008 @ 10:03:49 #164
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_58354059
Weet iemand waarom de derma de kuur soms laat stoppen in de zomer? Is dat omdat het de kuur negatief beinvloedt of gewoon omdat je snel verbrandt?

Hoor van sommige mensen dat ze moeten stoppen tijdens de zomer. Ik heb zelf het idee dat je met goed insmeren gewoon de kuur kunt volgen eigenlijk. Slik nu zo'n 5 maanden en de huid is natuurlijk een stuk dunner maar wel op te vangen met goede zonnecreme.

Heb 75% van m'n 120 mg/kg binnen en het gaat echt de goede kant op. Nauwelijks nog ontstekingen terwijl ik het echt heel erg had. Is dit vroeg in de kuur of normaal? Zouden die laatste 25% het helemaal kunnen verbannen?
"Della Roma e Campioni D'Italia...."
pi_58356463
Hoe zit dat met een afb. plaatsen? MOET je dan een link plaatsen naar een website waar je ze hebt geupload?

suc6 allen
  maandag 28 april 2008 @ 11:52:45 #166
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58356488
Ik zit zelf nog niet eens op twee maanden maar van wat ik gelezen heb is dat idd wel normaal. Naar mijn idee is de gemiddelde persoon na 2,5 tot 3 maand 'clean' en vooral omdat je zelf zegt dat het best erg was, lijkt me die 5 maand wel kloppen toch?
Die laatste paar weken gaat het waarschijnlijk alleen maar sneller, omdat er al zo'n enorme hoeveelheid roa in je lichaam zit.. ook na je kuur kan het nog flink verbeteren. Ga er maar vanuit dat alles weg is over een paar maanden
  maandag 28 april 2008 @ 14:54:35 #167
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58359785

Zo zag mijn huid er zaterdagavond uit! Super mooi dus

Mn huid is nu ongeveer een week puist vrij dus ik hoop dat het nu zo blijft want ik moet nog een maandje die zooi slikken.
Ik zat ook weer even 10 min in de zon MET zonnebrand en toch een dikke rode kop haha. naja trok gelukkig wel weg.
pi_58363715
welke ben je van de 2??? haha
  maandag 28 april 2008 @ 18:59:00 #169
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58364240
de chick haha!
tessa zou ook wel een rare naam zijn voor een man.
pi_58365077
Ziet er dan inderdaad goed uit! Je ziet wel dat je superdroge lippen heb hahaha, maar je huid ziet er verder goed uit! Hoelang ben je nou bezig, welke dosis en welke kuur?
pi_58369545
@ tessa: Ik zie geen spikkeltje acne lol, perfect! Was 't daar gewoon warm? (wat ik me goed kan voorstellen als ik die foto zie xD ) Of komt door de Roa? Echt, je huid ziet er top uit, helemaal niets over op te merken
pi_58369698
@ chocola, dont worry, echt. Een kuur van 5 (of 6? wat was 't) maanden is echt niet weinig hoor. Ik zou me meer zorgen moeten maken om mijn kuurtje van 3 maanden .

Anyway, als je zegt dat er nu nog maar nauwelijks ontstekingen zijn terwijl het Heel Erg was, dan gaat het toch perfect? Ook heb je dan nog eens een volle maand om te slikken. Daarbij komt ook nog 's dat de Roa ná de kuur nog doorwerkt en daar bovenop komt nog een keer de zon in de zomer, die een gunstige werking heeft op je huid.

Geen zorgen maken als ik jou was

suc6 allen
pi_58369800
Trouwens, morgen schoonheidsspecialist, hopen dat die wat verandering kan brengen.

Suc6 iedereen
  maandag 28 april 2008 @ 23:16:58 #174
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58370147
Dankjullie wel!
Ik ben nu 3 maanden bezig en ik moet nog 1 maand. Ik slik 20 mg per dag maar zuip wel elk weekend veeeeeeel te veeeel.
het was daar wel warm ja ik was hard aan het feesten en zuipen hehe.

Ik word echt gek van mn lippen ik smeer me echt rot mn blistix is alweer op. Mn mondhoekjes zijn ook kapot en doen zoveel pijn als ik mn mond tever open doe. Dat vind ik nog irritanter dan mn droge lippen.

[ Bericht 42% gewijzigd door tessa-nicolai op 29-04-2008 00:06:11 ]
pi_58379221
3 maand? Hoe was 't in het begin dan? Vast niet zeer ernstig als ik dit perfecte resultaat zie? Of de Roa is bij jou wel héél² goed aangeslagen.

Succes allen
  dinsdag 29 april 2008 @ 15:23:43 #176
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58381498
IK had er niet heel erg veel last van nee maar wel al 10 jaar lang waar ik strontziek van werd. Maar ik had ook periodes dat ik meer had dan anders zeg maar. Het is ook echt vanaf een week dat het er zo uit ziet hoor dus ik hoop dat het ook zo blijft!
pi_58383632
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 22:02 schreef AfromA het volgende:
Ja ik ben ook niet achterlijk en die quote was niet eens de bedoeling en dan ook nog 's dubbel post oid. iig, klaar.

@ Jeltos: Ja, tweede kuur lijkt me helemaal vervelend, maar ik zal er niet van opkijken als ik ook een tweede moet. Ik ben nl. begin maart begonnen en heb een kuur van slechts DRIE maanden, dat betekent dat ik op zo'n twee dagen na, nog 1 maand te gaan heb, terwijl ik nog behoorlijk wat nieuwe pukkels krijg. Ik mag niet doorgaan ivm. de zon (zoals bij jullie allemaal bekent, maar niet iedere derma houdt zich daar blijkbaar aan). Derma zei dat de zon het daarna moest 'overnemen', want de zon heeft tenslotte ook een gunstige werking op je huid ivm acne.

Trouwens, hoe zit het met de bijwerkingen tijdens de tweede kuur? Meer, minder, gelijk? Succes ermee iig

Groeten en succes allen !!
Bijwerkingen zo veel minder eerste kuur extreem moe nu slik ik vitamine B5 en IJzer tableten nergens meer last van. Droge lippen dankzij aquaphor niet meer.
Bloedneuzen gek genoeg ook niet meer.

Overgigens bij mijn 2 de kuur werkt de roa echt snel
pi_58383671
quote:
Op maandag 28 april 2008 23:16 schreef tessa-nicolai het volgende:
Dankjullie wel!
Ik ben nu 3 maanden bezig en ik moet nog 1 maand. Ik slik 20 mg per dag maar zuip wel elk weekend veeeeeeel te veeeel.
het was daar wel warm ja ik was hard aan het feesten en zuipen hehe.

Ik word echt gek van mn lippen ik smeer me echt rot mn blistix is alweer op. Mn mondhoekjes zijn ook kapot en doen zoveel pijn als ik mn mond tever open doe. Dat vind ik nog irritanter dan mn droge lippen.
AQUAPHOR ik ga handelen in dat spul denk hahah kut eucerin dat ze het in NL uitbrengen dat is echt enigste wat 100% tegen droge lippen werkt gewoon en goed.

Mijn eerste kuur ik leek wel een clown met mijn lippen joh en nu helemaal niks
pi_58385580
@ Jeltos; Helpen die tabletten (en dan heb ik het met name over die ijzertabletten) goed tegen moeheid? Ik neem aan dat ze daar voor dienen? Misschien zou 't een idee voor mij zijn, heb zooooo weinig zin in verschillende dingen gedurende deze kuur (net als vele anderen).

En vandaag naar schoonheidsspecialist geweest, ziet er nu toch enigzins beter uit.

PS: schoonheidsspecialist zei dat ik zulke acne-behandelingen vergoed kon krijgen als ik onder behandeling ben van een dermatoloog, wat 't geval is net als iedereen hier. Dus dit zou echt een enorm voordeel zijn! Het helpt zekers te weten, zo'n behandeling. IK WEET ECHTER NIET ZEKER OF DIT VERGOED WORDT !!

SUCCES ALLEN!

Succes allen
pi_58387502
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 18:52 schreef AfromA het volgende:
@ Jeltos; Helpen die tabletten (en dan heb ik het met name over die ijzertabletten) goed tegen moeheid? Ik neem aan dat ze daar voor dienen? Misschien zou 't een idee voor mij zijn, heb zooooo weinig zin in verschillende dingen gedurende deze kuur (net als vele anderen).

En vandaag naar schoonheidsspecialist geweest, ziet er nu toch enigzins beter uit.

PS: schoonheidsspecialist zei dat ik zulke acne-behandelingen vergoed kon krijgen als ik onder behandeling ben van een dermatoloog, wat 't geval is net als iedereen hier. Dus dit zou echt een enorm voordeel zijn! Het helpt zekers te weten, zo'n behandeling. IK WEET ECHTER NIET ZEKER OF DIT VERGOED WORDT !!

SUCCES ALLEN!

Succes allen
Voor mij werkt het zeker wel wat B5 En ijzer. Maar ik herken je precies weetje zo weinig zin in verschillende dingen.

Voorbeeld ik heb morgen avond dienst tot 10 uur in ziekenhuis. Al mijn vrienden zitten ja kom daarna nog lekker stad in konningendag enzo.
Maja ik zit dan van naah weet niet ben moe. Herken het zo erg ja kut is dat he maar goed wel beter om te lezen dat meerdere mensen het hebben
pi_58396944
Ja echt he Gewoon nergens zin aan. Met name met voetbal, én spierpijn én moe zijn, niet te doen.

Trouwens, gister toch nog wel ff naar koninginnenacht geweest, maar toch maar niet te laat gemaakt.

En ik moet zeggen dat de schoonheidsspecialist echt goed werk heeft verricht. Eerst reinigen en toen ging ze alles een beetje uitknijpen enz. Het ziet er véél rustiger uit na de behandeling. Als het vergoed wordt door de verzekering is dit ZEKER een aanrader voor jullie allemaal. Ik geloof dat ik nu na twee maanden Roa resultaat begin te zien.

SUCCES allen!
pi_58397123
Trouwens, Jeltos, ik kom je naam ook tegen in forums van zo'n jaar geleden. Ik zie dat je dan toch al een behoorlijke tijd aan de gang bent, succes man
  woensdag 30 april 2008 @ 22:37:34 #183
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58406129
Wat een kut koninginnenacht en -dag was dit zeg. Ik kan je niet vertellen hoe erg ik uitkijk naar een schoon gezicht en onbezorgd biertjes drinken. Zo, dat is eruit.
  donderdag 1 mei 2008 @ 02:17:01 #184
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58410010
ik zeg maar niks!!
pi_58414410
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:56 schreef AfromA het volgende:
Trouwens, Jeltos, ik kom je naam ook tegen in forums van zo'n jaar geleden. Ik zie dat je dan toch al een behoorlijke tijd aan de gang bent, succes man
Klopt dit is mijn 2de kuur roa. Ik heb al een kuur van 8 maanden 30 mg gehad 1 jaar terug.

Heb nooit super erge ance gehad maar veel kleine puistjes meeeters. En tja je kent het zalfjes pillentjes alle troep gehad en zo bij de derma gekomen toen kreeg ik roa.

1 jaar clean gezicht gehad en toch terug gekomen welles waar in 10x mindere mate als eerst maar toch wou ervanaf. Dus terug na derma en zit nu al aan 5 week van mijn 2de kuur 30 mg roa.

Maar het werkt nu echt veel sneller dat is wel beter ben nu na 5 weken al bijna helemaal clean alleen nog wat wondjes wegtrekken echt wel beter dus. Ik hoop na de 2de kuur voorgoed klaar te zijn
  vrijdag 2 mei 2008 @ 05:56:26 #186
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58430031
NOu leuk hoor was ik net puist vrij heb ik er weer 2 bijgekregen
Mijn konginnedag plus avond was echt super en kheb me helemaal lam gezopen haha.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 14:51:45 #187
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58436322
lol

Ik heb nu ook gemerkt dat ik na twee maanden minder pukkels krijg (laatste paar dagen geen nieuwe bij gekregen)

Dit is natuurlijk erg gunstig Misschien komt het ook doordat ik sinds kort (zo'n 1 a 2 weken) goed let op wat ik eet. Geen chocola, geen kaas, geen pindakaas, geen pinda's (onder andere) en dan natuurlijk veel water drinken (iets meer dan 2 L. per dag)

Bijna 2 maand gehad
Nog 28 dagen te gaan -.-

succes allen
pi_58439481
Gebruikt er hier iemand hier ook nog naast Roaccutane dat pakket van Vichy Normaderm? Pakket kost ¤41 euro. En bevalt dat?

En hoevaak per dag smeren jullie Aquaphor? Mijn lippen blijven namelijk kapot gaan, ondanks dat ik volgens mij redelijk vaak smeer.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:53:53 #189
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58442841
Ik word zo gek van mn mondhoekjes Doet zoveel pijn en moet binnenkort naar de tandarts dan ga ik even helemaal hard kapot!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:28:04 #190
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58443501
Hey, even een vraagje aan iedereen die momenteel actief is; hoe lang lopen jullie al met acné rond, en in welke mate? Daarmee bedoel ik van niet op de foto willen tot pijnlijke bobbels en van onzekerheid tot pijn bij aanraking.

Ik neem mezelf even als voorbeeld: ik heb ooit op mn 19e een maandje acné gehad waarvan ik onzeker werd en niet op de foto wilde. Ook waren sommige pukkels pijnlijk bij aanraking. Door clyndamicine gebruik heb ik 2 jaar heel milde acné gehad waarbij ik het alleen vervelend vond om van héél dicht bij op de foto te staan ivm oncharmant flitslicht Sinds februari zit ik weer op het niveau van mn 19e, vandaar Roa. Hoe zit het met jullie?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:34:31 #191
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58443615
Ik heb er al 10 jaar last van ik ben nu 25 jaar. Het was op het ergste toen ik 16 was maar het is nooit meer weggegaan. Het was niet meer zo erg maar ik had al zoveel dingen geprobeerd en niks hield. Dus daarom maar aan de roa.
pi_58447540
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:53 schreef tequi3 het volgende:
Gebruikt er hier iemand hier ook nog naast Roaccutane dat pakket van Vichy Normaderm? Pakket kost ¤41 euro. En bevalt dat?

En hoevaak per dag smeren jullie Aquaphor? Mijn lippen blijven namelijk kapot gaan, ondanks dat ik volgens mij redelijk vaak smeer.
Echte bazen gebruiken labello jeweetz. Paintz op aanvraag
Jeweetz
  zaterdag 3 mei 2008 @ 00:47:59 #193
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58447877
Toen ik bijna 14 was, begon mn acne. eerst minder en steeds meer, vooral in de T-zone. Sinds half jaar zit het alleen nog op m'n kaken en gedeeltelijk op m'n wangen.

Ik ben nu 17 en zo'n 8 maanden onder behandeling van een dermatoloog.

Eerst minocycline en toen dus ROA. Nog 28 dagen te gaan ofzo, maar nog steeds nieuwe pukkels. Ik heb ook slechts een kuur van 3 maanden. Tóch zie ik vooruitgang, er komen steeds minder nieuwe pukkels bij en mn huid wordt rustiger.

succes iedereen!
  zondag 4 mei 2008 @ 10:37:27 #194
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58467740
Werkt dat aquaphor spul nou echt zo goed of niet???
  zondag 4 mei 2008 @ 12:00:49 #195
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58468754
Mensen, ik heb nog bijna 1 maand te gaan, en ik heb de 2 voorgaande maanden 40 mg. per dag geslikt. Als ik contact opneem met de derma, zou hij het dan nog toelaten om de laatste maand 60 mg of evt. 50 mg/dag gaan slikken? Ik merk dat ik namelijk nog steeds pukkels erbij krijg. Ik weeg zelf 70 kilo op 't moment, dus ik zit nog makkelijk onder de 1 mg/kilo.

succes allen
  zondag 4 mei 2008 @ 12:02:09 #196
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58468774
wij weten niet wat voor dermatoloog je hebt! Altijd proberen, nooit geschoten is altijd mis!
  zondag 4 mei 2008 @ 13:49:15 #197
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58470809
Trouwens! Iets wat zinvol zou kunnen zijn; Zo'n Roa-pil past precies door het afvoerputje in de gootsteen, daar kwam ik achter toen ik 'm liet vallen -.-''

En dan bel ik morgen de derma wel even

Anyway, succes allen
  zondag 4 mei 2008 @ 15:43:14 #198
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58472882
Vandaag verjaardag van m'n pa en daar horen natuurlijk (vette) hapjes bij. Een tijdje heb ik deze laten staan, maar nu kon ik de verleiding echt niet weerstaan, dus we zien wat het resultaat hiervan zal zijn

succes iedereen
pi_58474961
@ tessa-nicolai
Ja dit is mijn 2de kuur roa mijn eerste kuur was een hell met mijn lippen pural blistex werkte allemaal voor geen meter.

Nu met aquaphor mijn 2de kuur nergens last meer van dus ja het werkt echt super. Heb een grote pot vanuit amerika besteld

@AfromA

Weetje met eten ik weet het nog steeds niet heb het idee dat als ik chocolade eet of pindas ik wel meer last van heb. Maar als ik chips eet of kaas eigelijk nooit.

Derma zegt natuurlijk wetenschappelijk bewezen geen link tussen eten en ance bla bla dokterpraat.

Mmmmh maja ik weet het niet bij mijzelf heb ik wel dat idee.
  zondag 4 mei 2008 @ 22:45:07 #200
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58481457
Nou jongens ik begin een beetje de moed op te geven.. Ik ga nu mijn 8e week in, en ik heb gewoon nog wat puistjes, ik heb 1 hele grote dikke puist op me jukbeendere, en verder wat kleine over me gezicht. Aan de andere kant; me voorhoofd is wel al 5 weken helemaal clean! Maar de rest dus niet..
  maandag 5 mei 2008 @ 00:05:58 #201
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58483160
Dude, dont give up, echt niet.

Als je zegt dat je voorhoofd nu al clean is, is dat al een erg gunstig resultaat! Er zijn mensen die pas na 4-5 maanden resultaat beginnen te zien! En verder: die grote dikke puist, ja dat is natuurlijk balen, daar heb ik er ook een van op 't moment. Maar die kleine, geloof me, die kunnen zo weg zijn, MITS je er niet aan zit te prutsen.

Mocht er een puntje (whitehead) opkomen, gewoon niets doen en wachten totdat 'ie uitdroogt en vervolgens na een aantal dagen er gewoon afvalt bij lichte aanraking.

Echt een slecht idee om nu de moed op geven, want dit medicijn werkt bij zo'n beetje iedereen. Zeker als je ziet dat het bij jou nú al resultaat heeft opgeleverd

Mijn vraag: hoelang moet je nog en hoelang slik je al? 1e of 2e kuur? En hoeveel mg per dag?

Succes iedereen!
pi_58484377
Hoe zit dat eigenlijk met zonnen? kunnne jullie dat gewoon, of moet je daar echt mee oppassen?

Ik gebruik al een tijdje tretinoine die ik heb meegekregen van de dokter, maar er staat dat ik felle UV-stralen moet vermijden. Echter wil ik eigenlijk wel zonnen =O , dus maybe kan ik door jullie ervaringen een beter beeld krijgen van de gevolgen van zonnen =P
  maandag 5 mei 2008 @ 11:29:41 #203
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58487800
quote:
Op maandag 5 mei 2008 00:05 schreef AfromA het volgende:
Dude, dont give up, echt niet.

Als je zegt dat je voorhoofd nu al clean is, is dat al een erg gunstig resultaat! Er zijn mensen die pas na 4-5 maanden resultaat beginnen te zien! En verder: die grote dikke puist, ja dat is natuurlijk balen, daar heb ik er ook een van op 't moment. Maar die kleine, geloof me, die kunnen zo weg zijn, MITS je er niet aan zit te prutsen.

Mocht er een puntje (whitehead) opkomen, gewoon niets doen en wachten totdat 'ie uitdroogt en vervolgens na een aantal dagen er gewoon afvalt bij lichte aanraking.

Echt een slecht idee om nu de moed op geven, want dit medicijn werkt bij zo'n beetje iedereen. Zeker als je ziet dat het bij jou nú al resultaat heeft opgeleverd

Mijn vraag: hoelang moet je nog en hoelang slik je al? 1e of 2e kuur? En hoeveel mg per dag?

Succes iedereen!

Ik zit nu in mijn 8e week, om precies te zijn is dit mijn 58e dag. Dit is mijn 1e kuur en ik moest maar 4 maanden met 40 mg/dag.

Maar wat me nu opvalt, is dat die grote pukkel bijna weg is (heb um gister uitgeknepen ff flink, gelukkig geen grote wond!) en ik heb gister toch wel een uur in de zon onbeschermd gezeten, en ik ben niet verbrand! Ik ben zelfs wat bruiner geworden!

Oh ja tip! Als je een best grote pukkel begint te krijgen, je moet hem eerst proberen zachtjes uit te knijpen en dan MOET je er een minimaal een halfuur een ijsklontje ophouden! Je smeert er daarna wat sudocreme op en de volgende dag is je puistje bijna niet meer zichtbaar!

Dit komt doordat het ijsklontje de opzwelling tegengaat! Meestal worden namelijk anders de puisten NOG dikker. En de sudocrem zorgt ervoor dat het rood weggaat! Egt een supertip!
pi_58487852
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:45 schreef southboy het volgende:
Nou jongens ik begin een beetje de moed op te geven.. Ik ga nu mijn 8e week in, en ik heb gewoon nog wat puistjes, ik heb 1 hele grote dikke puist op me jukbeendere, en verder wat kleine over me gezicht. Aan de andere kant; me voorhoofd is wel al 5 weken helemaal clean! Maar de rest dus niet..
Southboy gewoon doorgaan man bij mijn eerste kuur was ik na 5 maanden pas echt helemaal clean roa werkt me up en downs.

Maar op gegeven moment krijg je gewoon helemaal niks meer en gaat het alleen maar beter. En bij sommige is dit na 3 maanden bij sommige na 5 ectra.

Roa werkt gewoon echt dacht je dat ik zommaar aan een 2de kuur begon? omdat ik gewoon weet dat het werkt en het ook echt het enigeste is dat gewoon goed werkt.

Gewoon doorgaan man dont give up.
  maandag 5 mei 2008 @ 11:51:15 #205
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58488188
[quote]Op zondag 4 mei 2008 17:39 schreef Jeltos het volgende:
@ tessa-nicolai
Ja dit is mijn 2de kuur roa mijn eerste kuur was een hell met mijn lippen pural blistex werkte allemaal voor geen meter.

Nu met aquaphor mijn 2de kuur nergens last meer van dus ja het werkt echt super. Heb een grote pot vanuit amerika besteld


OOh kan je niet even een klein potje vullen voor mij ik betaal je
Ik kan zowat niet meer normaal eten mijn hoekjes zijn zo kapot dus kan mn mond niet ver open doen ziet er echt debiel uit.
  maandag 5 mei 2008 @ 21:07:08 #206
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58498829
Nou jongens, ff update hoe me huid er nu uitziet:



(aan de linkerkant zit een klein korstje van die enorme pukkel van gisteren als je goed kijkt)
  maandag 5 mei 2008 @ 23:56:22 #207
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58503123
Ik zou bijna willen zeggen; waar maak je je in godsnaam druk om? maar dat is uiteraard persoonlijk. Je gaat trouwens je 9e week in, niet je 8e
pi_58505453
quote:
Op maandag 5 mei 2008 21:07 schreef southboy het volgende:
Nou jongens, ff update hoe me huid er nu uitziet:

[ afbeelding ]

(aan de linkerkant zit een klein korstje van die enorme pukkel van gisteren als je goed kijkt)
Dude, je huid is helemaal schoon.
pi_58509369
@ southboy whooo man gaat goed dude ziet er goed uit

Vandaag bij derma geweest na 6 weken 30 mg krijg ik nu verhoging na 40 mg zij vond het niet snel genoeg gaan dus vandaar
pi_58509426
quote:
OOh kan je niet even een klein potje vullen voor mij ik betaal je
Ik kan zowat niet meer normaal eten mijn hoekjes zijn zo kapot dus kan mn mond niet ver open doen ziet er echt debiel uit.
Uuuuh ja zou best kunnen opzich ik hoop deze week die pot binnen te krijgen. Dan kunnen we wel wat regelen.

Ik kan ook wel hele pot voor je kopen kost je 10 euro zoits denk.
http://cgi.ebay.nl/Euceri(...)eZWD1VQQcmdZViewItem

Ma goed zodra ik die pot binnen heb kan ik wel wat na je opsturen PM me je adres gegevens maar.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:06:51 #211
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58513084
Hey thanks!
Ik hoef niet een hele pot want ik hoef nog maar 3 weken ofzo te slikken.
Ik hoor het wel als je hem binnen hebt
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:33:53 #212
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58517607
Ik had trouwens al eerder zo'n verhaal gelezen dat het laten we zeggen de 'outbreaks symetrisch' verlopen. Volgens mij klopt dit wel, want ik heb erg vaak dat als ik aan de ene kant van mijn gezicht op een bepaalde plek een puistje heb, dat ie op dezelfde plek aan de andere kant van me gezicht komt!

Ik heb dat dus nu WEER! Ik had dus eerst links op me jukbeendere een pukkel, nu heb ik er 1 op de andere kant van gezicht op m'n jukbeendere! NIET leuk! Snik!

Hoe zit/zat dat bij jullie?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:34:07 #213
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58519670
@ SOUTH, WHAAAAAAAAAAAAAAAT, ben je ziek ofzo? Of het is niet goed zichtbaar op de foto, maar ik zie geen pukkels, en jij zegt dat je de moed hebt opgegeven. Maar zonder gekheid; het ziet er echt goed uit...

Ik merk dat ik zelf nog maar enkele pukkels krijg, maar die rode plekjes duren gewoon erg lang voordat ze verdwijnen, GL all
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:36:20 #214
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58519714
En van dat zonnen, ik merk nog niet veel van sneller verbranden, maar dat komt omdat ik niet erg lang achter elkaar zon, omdat ik toch wel voorzichtig wil zijn.

Weet iemand hoelang het duurt voordat die rode/paarse vlekjes wegtrekken?

GLLLLL ALL
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:17:13 #215
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58521935
bij mij verdwijnen die rode vlekjes tog wel snel vindt ik, ik denk dat het eerlijk gezegd per persoon verschilt..
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:30:53 #216
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58526436
Ik heb op het moment ook geen puisten alleen wat rode vlekjes die weg moeten trekken. En rode vlekken in mn mondhoeken omdat dat kapot is ziet er nasty uit nog steeds

Omg ik kom er net achter dat ik nog maar 2 weken hoef te slikken!
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:25:56 #217
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58549590
ik hoef nog maar 3 weken, en dan zitten mn 3 (!) maanden er op, niet een erg lange kuur ofzo. Ik hoop dat 't wegblijft en dat mn huid ZEKER nog vooruitgang boekt, want ik heb nog steeds een aantal kleine pukkels en voor de rest rode/paarse vlekjes.

suc6 allen
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:38:00 #218
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58554730
Lekker voor jullie, nog eventjes en je bent er af, met een grote kans dat je ook voorgoed van je acne af bent
Ik heb nog ruim 2 maandjes te gaan, goed te doen vind ik. Het gaat best goed, mn schouders zijn ook 'onder controle,' nu rukt de roa op naar mn gezicht mn wangen zien er rustig uit, nog niet clean maar ik zie verschil. Ook is het hier zonnig scheelt ook een stuk. Tijd om naar het park te gaan bye
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:58:06 #219
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58558348
Letten jullie ook op wat je eet? Chocola? patat? chips? enz enz enz enz enz enz enz enz

En wel 's gemerkt dat 't van vet eten slechter werd? Of van gezond eten vooruitgang?

daag en succes allen!
pi_58558417
Ik let nu heel erg op wat ik eet (althans dat probeer ik sinds eergister . Geen dierlijke vetten meer, geen zuivelproducten meer. Weet alleen nu even niet meer wat ik op mijn brood moet doen.

Geen drank gaat me denk ik niet lukken, maar aangezien ik na 2 biertjes toch al aangeschoten ben zal dat eens in de week niet al te schadelijk zijn. Verder eet ik ook veel fruit.

Mijn ervaring is iig dat slecht slapen en slecht voedsel zeker invloed heeft op je huid.
pi_58559957
Nieuwe roa gebruikster komt zich melden

Bekend verhaal misschien. Ik heb eerst een aantal antibiotica kuren gehad in combinatie met een lotion, en dat hielp steeds wel, maar tijdelijk. Al moet ik zeggen dat mijn gezicht er nog altijd stukken beter uit ziet dan er voor! Maar op de rest van mijn lichaam blijft het wat hardnekkig, dus vandaar nu de roa. Dinsdag begonnen, 20 mg per dag.

Het is, en was, niet eens zo erg. Maar het beinvloed toch erg mijn leven, en ik word er zo onzeker van. Dus ik wil er gewoon vanaf
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:21:50 #222
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58571910
Even een vraagje:

Kan je meer last van acne krijgen als je gaat zwemmen of zo? Ik dan bedoel ik in een echt zwembad, geen meertje of riviertje of zo!

Alvast bedankt!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:55:52 #223
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58574957
AfromA, ik let helemaal niet op wat ik eet. Dat acne verergert door vet eten is wetenschappelijk weerlegd en van chocolade producten is het nooit bewezen. Soms eet ik wekenlang alleen maar chocolade koekjes en hagelslag op brood, andere weken eet ik niks met chocola; ik zie geen verschil. Tevens kan ik slecht zonder mn bakkie koffie sochtends.

Ook van zwemmen wordt het niet slechter. Als er chloor of zout in het water zit helpt het juist acne tegen te gaan.

Succes Dolce!
pi_58581937
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:21 schreef southboy het volgende:
Even een vraagje:

Kan je meer last van acne krijgen als je gaat zwemmen of zo? Ik dan bedoel ik in een echt zwembad, geen meertje of riviertje of zo!

Alvast bedankt!
@southboy

Ik heb lange tijd reddingszwemmen gedaan intesief 3x per week trainen enzo ook in chloor water is alleen maar beter wondjes genezen 3x zo snel door chloor

ZORG WEL VOOR DAT JE JE GEZICHT NA ZWEMMEN HYDRATEERT MET CREME OFZO anders zit je echt onder de schilfers chloor droogt wel erg uit.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 17:26:01 #225
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58596301
haha ok ik ga me best doen dan !
  zaterdag 10 mei 2008 @ 17:26:30 #226
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58596308
Hoe gaat het eigenlijk bij de rest?? Bij mij (super)goed!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:37:13 #227
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58601733
Super goed! Alleen mn mond is verrot en mn huid is snel gevoelig en rood.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:55:02 #228
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58602046
Kan je misschien een foto plaatsen?
  zondag 11 mei 2008 @ 10:49:27 #229
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58606572
ja dat heb ik laatst al gedaan! ik ben die rooie.
  zondag 11 mei 2008 @ 11:38:19 #230
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58607142
Ooh ja jij! Hehe!
pi_58608199
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:37 schreef tessa-nicolai het volgende:
Super goed! Alleen mn mond is verrot en mn huid is snel gevoelig en rood.
Pot is helaas nog steeds niet binnen damn
  zondag 11 mei 2008 @ 13:10:28 #232
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58608234
Heej Jeltos kan jij ff een foto plaatsen!
  zondag 11 mei 2008 @ 23:00:06 #233
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58617980
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:08 schreef Jeltos het volgende:

[..]

Pot is helaas nog steeds niet binnen damn
oei jammer! maarja goed ik hoef nog maar 2 weken dus misschien is het niet eens nodig.
Bah mn huid is super schilverig en rood en gevoelig
pi_58618220
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:45 schreef southboy het volgende:
Nou jongens ik begin een beetje de moed op te geven.. Ik ga nu mijn 8e week in, en ik heb gewoon nog wat puistjes, ik heb 1 hele grote dikke puist op me jukbeendere, en verder wat kleine over me gezicht. Aan de andere kant; me voorhoofd is wel al 5 weken helemaal clean! Maar de rest dus niet..
afwachten!!!! Bij mij werkte het pas na 5 maanden!!! WACHTEN, WACHTEN, WACHTEN.... ROA doet z'n werk wel 'ondergronds'... je moet maar denken dat elke pil weer een beetje bijdraagt.. het resultaat komt vroeg of laat 100% zeker!
Love is in the air!
pi_58628785
* Dolce. smeert er lustig op los met lippenbalsem

Jawel, de droge lippen zijn gearriveerd..
Gelukkig heb ik toch al genoeg van dat spul rondslingeren wegens lichte verslaving
pi_58630775
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:10 schreef southboy het volgende:
Heej Jeltos kan jij ff een foto plaatsen!
zal van week wel een plaatsen
  dinsdag 13 mei 2008 @ 07:04:37 #237
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58638402
IK ben mn labello kwijt! hij was net nieuw en ik kan mn mond maar een klein beetje open doen met eten, dat is zooooo irritant.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:39:02 #238
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58647134
Mmm, nog 16 dagen te gaan en ik krijg nog steeds nieuwe pukkels en zo'n beetje AL die rode/paarse vlekjes zitten er nog, hoewel ze wel minder zijn geworden. Dit is echt kut gewoon, ik hoop dat ik deze komende weken echt vooruitgang ga zien, want dit is niet leuk meer.

succes allen
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:44:56 #239
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58648426
Nog 10 dagen en geen puistjes meer! Maar verder is mn huid niet echt geweldig ik hoop dat dat gaat komen als ik klaar ben en mn huid niet meer zo droog is.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:10:36 #240
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58651661
bij mij ziet het er wel goed uit *ff afkloppen* beter dan het begin iig! Toch ik krijg ik wel om de 2/3 dagen een nieuw puistje er telkens bij
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:32:17 #241
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58653171
nog 16 dagen te gaan met nog zon 4 pukkels links en rechts, en voor de rest glad, maar vol met rode/paarse plekjes, niet echt perfect
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:17:26 #242
208466 southboy
Haha hoi!
pi_58654085
kan je niet anders even een fotootje plaatsen?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:44:30 #243
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58655926
Ik snap er niks van.. de antibiotica sloeg altijd aan op mn voorhoofd en in veel mindere mate op mn kaaklijn en wangen. Nu begint juist dat heel erg op te knappen maar krijg ik steeds nieuwe puistjes op mn voorhoofd.
Maar ik moet zeggen, de verbetering op de zijkanten van mn gezicht is enorm.

ongeveer 3600 mg down, 6000 to go
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:49:25 #244
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58668424
Dat kleurtje wat ik in de zon heb gekregen doet je huid echt goed

Nog 15 dagen te gaan en nog steeds nieuwe pukkels -.-

Maar ik probeer de moed er in te houden dat het na de kuur nog zoveel mogelijk opknapt.

SUCCES iedereen


PS: van dat fotootje, moet ik dan een link invullen waar die foto staat? Zo ja, waar zou ik ze dan het beste kunnen uploaden?
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:33:41 #245
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58669222
je moet op dat icoontje klikken boven je typvlak. dat vierkantje.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:20:05 #246
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58670286
Ik zal 's even gaan kijken met die foto's, wordt em nu niet denk ik, want errrrrrrrrg druk met school.

succes allen
pi_58675551
depressieve bende hier nu. Kan er niet even een potje succesverhalen over Roa opengetrokken worden?
pi_58675913
sure

Ik heb vandaag me 23e pil geslikt (20mg) per dag, en voorheen ik elkde dag nieuwe puistjes kreeg is het nu een stuk minder geworden. 1x gehad dat het erger werd maar dat gaat nu anderhalve week goed

En tsjaa om het uur ff wat blistex op me lippen smeren anders is het niet te doen, gelukkig krijg ik wel deze week aquaphor binnen. Verder droge handen en afentoe pijn in me rug. maar t valt me reuze mee met de bijwerkingen

Ookal wat complimentjes gehad dus ik ben happy =]

suc6 nog iedereen
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:21:24 #249
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58676351
BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ BEN PUISTVRIJ V
pi_58679164
Hahahaha! Kijk maar uit met wat je zegt, anders straft god meteen

Maargoed, ikzelf heb ook nog maar 1 puistje of zo, terwijl ik er voorheen eerst minstens minimaal 15 had ofzo!

Ik zit nu op de helft van mijn kuur, nog 2 maanden te gaan en het lijkt wel alsof ik nu mijn eindresultaat hebt bereikt! En dat terwijl ik nog lekker 2 maanden moet, zodat het alleen nog maar beter wordt! Ik kan niet wachten!
pi_58679295
Nog een maandje, dus einde begint in zicht te komen!
Heb inmiddels erg droge lippen en huid, maar de vaseline en zalf van Yves Rocher doet zijn werk, mits bijgehouden. Begin wel droge ogen te krijgen, maar daar helpen oogdruppels nog tegen!

Heb wel zo nu en dan nog een ontsteking (niet eens een puist, echt een ontsteking) op mijn schouders, maar dat is nu 4x geweest, terwijl dat normaal per week al vrij gebruikelijk was. Verder nu 1 puistje op mijn gezicht, maar dat is ook zo weer weg!

Zit nu op 60 mg per dag trouwens!
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:43:00 #252
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58684780
"Die shit werkt wel als een baas trouwens."

Kreeg ik vandaag letterlijk te horen.. persoonlijk zou ik het anders formuleren maar ik vind het een leuk compliment
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:54:52 #253
215276 Alsmere
Ook dat nog...
pi_58691734
Hallo, hier een nieuw gezicht.

Ik heb al heel veel delen gelezen, maar ik vraag me af of jullie dit probleem ook kennen:

Zelf heb ik al ca 10 jaar last van lichte acne in mijn gezicht (ben nu 26) en wilde er na van alles geprobeert te hebben echt vanaf.
Nu ben ik 5 weken geleden begonnen met Roa. De eerste 4 weken heb ik 30 mg per dag gebruikt en nu sinds een paar dagen 40 mg.
Mijn problemen zijn (behalve de gebruikelijke droge lippen en huid) dat mijn porieén echt heel groot zijn geworden, je kan ze makkelijk tellen en dat mijn gezicht knal rood is geworden. Vooral rond mijn neus en ogen.
Ook voelt mijn huid aan als een enorme korst als ik eraan voel.

Is dit bij meerdere mensen bekent en wat raden jullie mij aan te doen?
pi_58693328
2 vraagjes aan Alsmere:

1. Verzorg je je huid verder nog? En wat gebruik je dan?
2. Al langs de arts geweest? Zo ja, wat zei hij ervan?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:20:21 #255
215276 Alsmere
Ook dat nog...
pi_58703447
Ik smeer mijn gezicht in met verschillende cremes, dit doe ik altijd al, want raar of niet, heb altijd al een heel droog gezicht.
Meestal gebruik ik nivea of neutral.

Volgens de derma is het normaal dat dit gebeurt, maar aangezien ik er verder niemand over hoor...
Ook wil ik erbij zeggen dat de ene dag erger is dan de andere, het wisselt heel sterk.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:51:38 #256
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58706807
Ik merk een klein beetje dat bij sporten of als ik het warm heb dat mijn porieen wat groter zijn dan normaal. Als ik het me goed herinner stond er in deel 22 iets over een jongen die ook last had van grovere porieen door Roa. Misschien kan je hem eens een berichtje sturen, hoe het nu met hem is of wat hij ertegen gedaan heeft.
pi_58725354
%@^!^~! ik loop bij de internist voor levervetting. Had een verhoogde ASAT en ALAT. Vervolgens ben ik gaan afvallen en mijn waarden waren weer bijna goed. Ik kon eindelijk aan Roa beginnen. Na een maand slikken kreeg ik van iedereen opmerkingen dat mijn huid er goed uitzag...

Een week geleden (5 weken aan het slikken) bloed prikken en gisteren te horen gekregen dat mijn ASAT en ALAT weer veel te hoog geworden zijn >130+

Nou is de dermatoloog aan het twijfelen. Hij denk aan doorgaan me een lagere dosis, maar hij weet niet of het zin heeft. 40 mg of hoger is geen optie, want dat kan mijn lever niet aan.

Weet iemand of 20 mg of zelfs 10 mg effectief kan zijn???? Ik begrijp dat het neer komt op langer slikken, maar ik vraag me af of het effect dan ook net zo groot is? 40 MG gaf al goede resultaten na 1 maand.. dus dat is snel. Geen last van een outbreak.

De Dermatoloog heeft gisteren ook Differin mee gegeven. Roa mag ik pas weer slikken als ik woensdag met de internist gesproken heb en die het er mee eens is.. dan kunnen we beslissen eventueel over te gaan op 10 - 20 mg indien dit zinvol is...?

Ik ga nog geen differin smeren... ik heb ooit vitamine a-zuur gehad en daar raakte mijn HELE huid ontstoken van.. ben bang dat Differin het zelfde ontstekende effect ontlokt en het ziet er juist weer een beetje normaal uit..

Graag wat reacties van mensen die ervaring hebben met 10 - 20 mg.. ik word er aardig moe van. want de resultaten met 40 waren gewoon goed.. moet ik al weer stoppen door die kl*te lever :S
pi_58726275
Differin gel is goed toe doen moet ik zeggen, heb zelf totaal geen last van ontstekend effect of wat dan ook.

OVer die 10-20 mg. Ik heb zelf nu een maand lang aan de 30 mg per dag gezeten en het resultaat is ook al goed te zien. Helaas kreeg ik teveel bijwerken, elke nacht bloedneuzen en tientallen haren op mijn kussensloop. Bloedneuzen tot daar aan toe maar haaruitval is mij toch een station te ver.

In overleg met de dermatoloog besloten om de dosis te verlagen tot 10 mg per dag en dan even aankijken hoe het verloopt. Volgens hem was die 10 mg per dag nog boven de werkzame/ therapeutische dosis dus ga ik er maar ook vanuit:)
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:01:37 #259
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58727259
Ahh wat kut voor jullie beiden. Turbopinda begrijp ik goed dat je van te voren al lever"problemen" had ivm overgewicht?
Mijn huisarts vertelde mij in het begin dat er voorheen op gehamerd werd dat de dosis per dag zo hoog mogelijk moest liggen. Dat zou de werking ten goede komen. Tegenwoordig zou men echter van mening zijn dat de dagelijkse dosis er niet toe doet, als je maar een ruime hoeveeldheid binnen krijgt. Als je kan leven met een maand of 8/10 lichte bijwerkingen, zou ik het zeker overwegen.
pi_58729483
ja dat moet lukken hoor ... voor zeer lange tijd deze bijwerkingen want ze vallen wel mee.. alleen vindt mijn lever van niet haha.

Weet iemand trouwens of het slecht is een maandje helemaaal te stoppen? Of moet jee dan weer helemaal opnieuw beginnen.. Ik ga in jul naar Thailand en denk eraan om 2 wekeen van te voren e stoppen zodat ik nog wel gewoon de zon in kan (Heb al een bruine kleur,...)
  zondag 18 mei 2008 @ 12:45:32 #261
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58740988
Dag allen ^^

Terug van weggeweest, lekker.

Maar ik heb nog maar 12 dagen te gaan en nog steeds een paar nieuwe pukkels, hoewel ik nog heeel veel paarse/rode vlekjes heb die weg moeten trekken. Ze zijn echter al wel iets verminderd; door de zon waarschijnlijk. Ik hoop er het beste van, want een kuur van 3 maand blijft natuurlijk kort voor een Roa-kuur. Ik hoop dan ook dat het na de kuur nog erg opknapt, zoals je van anderen ook kunt horen.

iig , succes allen
pi_58742129
Ik ben 7 pillen kwijt.. alles al opgeruimd maar ben ze nog niet tegen gekomen.. zucht. Nog maar eens goed zoeken. Heb nu niets meer, zou van de week weer nieuwe moeten gaan halen. De volgende portie blijft iig in het doosje

En ik heb het nog niet gepost of het schiet me te binnen. Ze zaten in een tasje omdat ik ze een keer ergens mee naar toe genomen heb. Gelukkig zijn ze er iig weer

Ik merk trouwens nog niet zo veel van de bijwerkingen. Wel droge lippen, maar dat is goed te doen met vaseline. Verder nog geen droge huid of wat dan ook, maar dat zal vast nog komen. Ben immers nog maar 1,5 week bezig

[ Bericht 41% gewijzigd door Dolce. op 18-05-2008 14:15:28 ]
  zondag 18 mei 2008 @ 18:14:08 #263
205338 tessa-nicolai
www.tessa-nicolai.nl
pi_58746959
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:47 schreef turbopinda het volgende:
%@^!^~! ik loop bij de internist voor levervetting. Had een verhoogde ASAT en ALAT. Vervolgens ben ik gaan afvallen en mijn waarden waren weer bijna goed. Ik kon eindelijk aan Roa beginnen. Na een maand slikken kreeg ik van iedereen opmerkingen dat mijn huid er goed uitzag...

Een week geleden (5 weken aan het slikken) bloed prikken en gisteren te horen gekregen dat mijn ASAT en ALAT weer veel te hoog geworden zijn >130+

Nou is de dermatoloog aan het twijfelen. Hij denk aan doorgaan me een lagere dosis, maar hij weet niet of het zin heeft. 40 mg of hoger is geen optie, want dat kan mijn lever niet aan.

Weet iemand of 20 mg of zelfs 10 mg effectief kan zijn???? Ik begrijp dat het neer komt op langer slikken, maar ik vraag me af of het effect dan ook net zo groot is? 40 MG gaf al goede resultaten na 1 maand.. dus dat is snel. Geen last van een outbreak.

De Dermatoloog heeft gisteren ook Differin mee gegeven. Roa mag ik pas weer slikken als ik woensdag met de internist gesproken heb en die het er mee eens is.. dan kunnen we beslissen eventueel over te gaan op 10 - 20 mg indien dit zinvol is...?

Ik ga nog geen differin smeren... ik heb ooit vitamine a-zuur gehad en daar raakte mijn HELE huid ontstoken van.. ben bang dat Differin het zelfde ontstekende effect ontlokt en het ziet er juist weer een beetje normaal uit..

Graag wat reacties van mensen die ervaring hebben met 10 - 20 mg.. ik word er aardig moe van. want de resultaten met 40 waren gewoon goed.. moet ik al weer stoppen door die kl*te lever :S

hey ik moet nog 6 dagen slikken en dan heb ik 4 maanden 20 mg per dag gehad. Ik heb geen 1 puistje meer dus het werd super goed wel de gebruikelijke bijwerkingen.
  zondag 18 mei 2008 @ 22:44:55 #264
215276 Alsmere
Ook dat nog...
pi_58751713
Heeft er nog iemand AQUAPHOR over wat ik over kan nemen??
pi_58751992
quote:
Op zondag 18 mei 2008 22:44 schreef Alsmere het volgende:
Heeft er nog iemand AQUAPHOR over wat ik over kan nemen??
Ik kan voor je kopen op ebay.

Maar kost wel 3 weken levertijd ofzo wacht ook al vet lang op mijn pot.
Ik kan ook als die pot hopelijk deze week binnen is wat voor je vullen in klein potje en die opsturen.
Voor alleen verzendkosten (zon pot kost vanuit amerika 6 euro zitten 30 tubetjes in)
PM me maar even.

Nauw sinds ik 1 week aan de 40 mg roa zit (ben van 30 na 40 gegaan) Heb ik weer uitbarsting delux gekregen damit zeg echt alles komt eruit echt verrot blij dat ik deze week weekend dienst had. Had echt geen zin om uit te gaan voelde me echt down gewoon

Veelal rode vlekjes nu maar goed ik weet van mijn eerste kuur gewoon doorzetten dus we gaan ervoor.

Ik merk overgingens wel dat met 40 MG veel beter resultaat geeft alles trekt wel 2x zo snel weg en huid wordt nog beter.
  maandag 19 mei 2008 @ 00:16:29 #266
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58753718
Eigenlijk durf ik het nauwelijks hardop te zeggen, en afkloppen doe ik ook, maar ik ben voor het eerst puist-vrij !
Het is ineens heel snel gegaan. Nog ongeveer anderhalve maand slikken hoorde ik van mn huisarts Ik ben momenteel heel tevreden
pi_58762987
Kan je gewoon stoppen als je op vakantie gaat????

Of moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen, omdat de stof dan je lichaam uit is ? Ik dacht eraan omdat er een X aantal mg per Kilo lichaamsgewicht moet worden ingenomen, ik dacht dat als je misschien een tussenpauze neemt van 5 weken de stof weer helemaal je lichaam uit is en je misschien opnieuw moet beginnen?

Iemand tips?
pi_58763027
BTW ik gebruik Jojoba olie en PCL-E creme van biodermal om mijn gezicht een beetje "vet" te houden. Zo voorkom ik dat ik tijdens mijn werk rond het middaguur plots in de spiegel zie dat ik allemaal droge vellen aan mijn gezicht heb hangen :-S

Vooral de Jojoba werkt goed en is niet echt duur!
pi_58768820
Ik lees allemaal mooie verhalen over roaccutane, en ben dsu blij dat ik het nu ook krijg!
Alleen even 2 vraagjes;

Ik heb een schijnbaar hoge dosis gekregen, namelijk 60 mg per dag. ik vertrouw mijn dermatoloog volledig, alleen waarom is het zo hoog bij mij? Ik weeg 75 kilo, en ben 1.93..

En ten tweede, mischien een veelgestelde vraag, maar toch. Ik heb begrepen dat het eerst erger wordt en daarna gaat verbeteren. Wat hebben jullie in de tijd dat het verergert met de puistjes gedaan. Uitgeknepen, gecamoufleerd of gewoon niks?

Edit: ik lees nu net een paar posts boven mij dat iemand ook 60 mg heeft, maar heb jij dat ook direct gekregen, of heb jij het eerst opgebouwd?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ome_G op 19-05-2008 23:06:54 ]
FUUUUUUUUUUUU-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 03:38:53 #270
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58774032
Je kan ze beter laten zitten maar dat vind ik er zo vies uit zien, dus dat deed ik nooit. Zelf heb ik 80 mg per dag, maar ik ben idd begonnen met 40 mg, op 1.87 en 79 kilo.. Of je begindosis nou 40 of 60 is maakt denk ik niet zoveel uit, als je lever of je cholesterol het niet trekt merk je het wel bij het bloedprikken na de eerste maand.

Op twee miniscule pukkeltjes na aan de rechterkant van mn kin ben ik al 3 dagen 'clean..' ik begin er voorzichtig rekening mee te houden dat de Roa inmiddels de dienst uit maakt onder mijn huid
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:44:15 #271
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58789687
Dat van uitknijpen of niet. Tja, het blijft altijd zeer lastig. Wat ik ZELF deed als ik zo'n massive break-out had, was de pukkels gewoon laten zitten, want het zag er toch al niet uit. Vele pukkels droogden dan uit na enkele dagen en vielen er na (laten we zeggen een week) er zo vanaf. Natuurlijk is dit lang wachten, maar het is niet anders. Enneh, van die 60 mg, het is niet weinig, maar ook niet extreem veel voor jouw doen qua lengte en gewicht. Je moet maar zo zien, hoe hoger de dosis, hoe eerder je er vanaf bent. Ik ben natuurlijk geen dermatoloog, maar zo werkt het wel. iig, HET BESTE TOEGEWENST!

Trouwens, ik heb nog 10 dagen te slikken en ik heb nog 2 pukkels links en 3 pukkels rechts. Voor de rest m'n hele wangen onder de rode/paarse vlekjes, welke ik iedere nacht insmeer met SudoCrem. Ik hoop er echt het beste van, en ik zie dus nu al duidelijk resultaat na die 2,5 maand slikken. (M'n kuur duurde maar 3 maanden).

succes allen
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:58:48 #272
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58807210
En ohja, iets waar ik zelf erg mee zit: Ik heb nu nog maar 2 pukkels op m'n linker wang, en 1 kleine pukkel op m'n rechter wang. Voor de rest is m'n huid behoorlijk egaal, maar voor het oog NIET, omdat ik erg veel rode/paarse plekjes heb die gewoon egaal zijn.

Heeft iemand van jullie ervaring met die rode/paarse vlekjes en hoelang het duurde voordat die wegtrokken? Ik hoop namelijk niet dat het littekens worden. Ik denk het zelf niet, want ze zijn gewoon helemaal egaal, en het zijn geen putjes o.i.d.

succes allen
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:16:13 #273
215276 Alsmere
Ook dat nog...
pi_58808629
Ben nu 6 weken bezig en sinds een paar dagen merk ik ineens enorm verschil!
Die vieze schilvers zijn al een paar dagen verdwenen, het ziet er nog wel wat droog en rood uit, maar wel weer zacht en een stuk mooier!
Ook heb ik op dit moment helemaal geen één pukkel, ben benieuwd hoe lang dit zo blijft!!
pi_58809478
ey AfromA ik heb ook dat probleem als jouw, die rode vlekjes zullen geen littekens worden heb ik gehoord, het is namelijk de huid eronder die aan het herstellen is. Dit herstellen zal ongeveer een jaar. je krijgt pas littekens als de bovenste huid beschadigd is

Wat ik vroeger altijd deed was 1x per week onder de zonnebank om die plekjes minder te laten opvallen maarja dat kan nu niet meer roa, maar als je met de kuur klaarbent raad ik je dat aan

btw nu 30 pillen geslikt en ben nog steeds tevreden,

alleen mn pillen zijn nu op en ik heb pas maandag weer een afspraak met derma (en dan krijg ik waarschijnlijk nieuwe pillen) , maakt het dan uit dat je een paar dagen niet slikt?

sc6 iedereen
pi_58829444
Tja, het is niet erg goed om een aantal dagen over te slaan, omdat je een Spiegel opbouwd in je bloed. (Zei mn moeder

iig, het zal niet heel erg zijn, maar beter van niet natuurlijk!

En, is het niet zo dat die rode vlekjes erg snel weg gaan als je met de kuur stopt? Ik stop namelijk volgende week donderdag, omdat m'n 3 maanden er dan op zitten. Normaal had ik namelijk ook dat rode plekjes van pukkels best snel wegtrokken, maar met Roa is dat een heel ander verhaal.
pi_58876765


Denken jullie dat Roaccutane ook helpt bij het versoepelen van de huid op de bovenstaande foto? Opzich heb ik geen last van puistjes maar alleen van meeeters en een onzuivere huid.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jamboy op 24-05-2008 19:06:44 ]
pi_58888770
Ik ben stom . Toen ik begon aan de kuur heb ik meteen zonnebrandcreme factor 50 gehaald. Me steeds netjes ingesmeerd ook. Vandaag werken (paar uur buiten), shirt met korte mouwen, vergeten me in te smeren.. resultaat een vuurrood pijnlijk huidje

Dus echt, smeer je in..
pi_58905150
Iemand?
  zondag 25 mei 2008 @ 20:50:53 #279
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58905860
Roa verkleint toch ook de porieen? Er staan sowieso verhalen op internet van mensen die zeggen dat hun hele huidstructuur is veranderd. Jamboy, ik zou het niet durven zeggen. Wat zei je derma eigenlijk dan? als 't niet voor pukkels is?

succes
  zondag 25 mei 2008 @ 21:06:22 #280
215276 Alsmere
Ook dat nog...
pi_58906142
Ik heb sinds een tijdje dat mijn handen en voeten enorm vervellen, dit is echt zeer vervelend. Al heel snel staan de blaren in mijn handen en vooral mijn vingers, erg pijnlijk.
Bij mijn voeten is het nu zo erg dat ik van mijn schoenen spontaan blaren krijg.
Nu had ik pleisters over die blaren heen gedaan, was een stuk rustiger voor mijn hakken. Maar als ik de pleisters eraf haal, trek ik gewoon een laag huid mee. Het is nu zo erg dat ik zowat helemaal geen schoenen meer aankan.

Hebben jullie nog een idee behalve vet houden?
Ik zal morgen ook mijn arts bellen, want dit is echt pijnlijk
pi_58912401
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 23:31 schreef Dolce. het volgende:
Ik ben stom . Toen ik begon aan de kuur heb ik meteen zonnebrandcreme factor 50 gehaald. Me steeds netjes ingesmeerd ook. Vandaag werken (paar uur buiten), shirt met korte mouwen, vergeten me in te smeren.. resultaat een vuurrood pijnlijk huidje

Dus echt, smeer je in..
Heb geen last van verbrandheid, kan ook gewoon onder de zonnebank. Misschien moet je juist een lagere factor nemen om je huid beetje te laten wennen? In de zomer constant insmeren lijkt mij ook best klote namelijk.
pi_58919595
over een uurtje naar de derma, (ik heb nu 30 pillen geslikt 20mg) ik hoop dat ik naar de 40mg mag.

maarja even kijken wat die zegt
pi_58925279
kunnen jullie mij even uitleggen wat bij mij gepast is. Welke hoeveelheid e.d.? De foto staat bovenaan deze pagina.
pi_58926211
Als je aan Roa begint krijg je ws 20mg per dag om mee te beginnen.

Btw net bij derma geweest, bloeduitslagen zijn goed, en verder vond ie dat het al een stuk gladder aan het worden is. ik moet nog wel doorgaan met de 20mg per dag

suc6 iedereen
pi_58943402
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:43 schreef turbopinda het volgende:
BTW ik gebruik Jojoba olie en PCL-E creme van biodermal om mijn gezicht een beetje "vet" te houden. Zo voorkom ik dat ik tijdens mijn werk rond het middaguur plots in de spiegel zie dat ik allemaal droge vellen aan mijn gezicht heb hangen :-S

Vooral de Jojoba werkt goed en is niet echt duur!
Net binnen die Jojoba olie vanavond proberen want ik heb van me eigen al droge huid en 4 x per dag insmeren omdat je anders met schilfer kop rondloopt is niks bedankt voor de tip.
pi_58943430
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:06 schreef Jamboy het volgende:
[ afbeelding ]

Denken jullie dat Roaccutane ook helpt bij het versoepelen van de huid op de bovenstaande foto? Opzich heb ik geen last van puistjes maar alleen van meeeters en een onzuivere huid.
Ja ik had ook geen last van grote ontstekingen meer van meeeters en kleine puistjes het werkt.

Maar het kutte is veel meeters komen er uit dus in begin heb je echt kut kop. Maar nu na 2 maanden bij mij gaat heel goed geen meeeters meer te zien ik post binnenkort wel een foto.

Het beste is altijd nog bespreken met huidarts want roa is wel zwaar middel.
pi_58948267
Oke bedankt. Ik wacht met smart op de foto.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:58:03 #288
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58948447
nog 2 dagen te slikken en nog één pukkel! Toch zitten m'n beide wangen nog behoorlijk vol met de vlekjes die na een pukkel achter blijven, toch beginnen deze ook al te vervagen, dus goed nieuws voor mij

Ik verwacht dan ook na de kuur nog sterke vooruitgang...

succes allen
pi_58949083
moet je dit nu voor de rest blijven slikken. of is het echt genezend?
pi_58952342
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:23 schreef Jamboy het volgende:
moet je dit nu voor de rest blijven slikken. of is het echt genezend?
Ongeveer 60% van de Roa gebruikers heeft 1 kuur nodig waarna acne voor goed is verdwenen ( ooit een puistje kan natuurlijk altijd nog)

De overige 40% (waar ik helaas bij hoor) heeft een 2de (of meerdere) kuren nodig om voorgoed van de ance af te zijn.

Bij mijzelf is het de 2de kuur merk dat alles nu echt goed wegtrept beter als bij mijn eerste kuur sneller ook.

Het verschilt dus per persoon ik ken mensen die na 1 kuur de rest van hun leven nooit meer last hebben gehad van ance so lets hope
pi_58955857
Ik slik nu een maand en 20 dagen (30MG). Merk nog geen verschil. Denk dat ik dus wel een 2e kuur nodig heb. Heb nu een kuur van 3 maanden, totaan Juli.
pi_58958501
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:56 schreef Jeltos het volgende:

[..]

Net binnen die Jojoba olie vanavond proberen want ik heb van me eigen al droge huid en 4 x per dag insmeren omdat je anders met schilfer kop rondloopt is niks bedankt voor de tip.
Gisteren die Jojoba olie geprobeert super spul zeg echt fijn vandaag geen schilfers ofzo

@ tequi3

20 dagen is nog kort he. De arts verlengt de kuur bij te weinig resultaat
Mijn eerste kuur was 8 maanden 30mg.
Dus rekenen er maar niet op dat je na 3 maanden klaar bent
pi_58967781
Heeft er iemand nog voor - na fotos?
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:26:59 #294
213223 AfromA
Ach nee!
pi_58969419
Nog één dag te gaan
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:17:23 #295
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_58989577
lekker voor je AfromA.. ik begin de pilletjes ook goed zat te worden nu
Neemt niet weg dat het gewoon goed gaat, na 2,5 maand. Vanochtend had ik 3 pukkels, die ik gisteren aan zag komen. Dat verdubbelde direct mijn pukkel-aantal voor de afgelopen 2 weken, dus als dat alles is Denk dat het door tentamenstress ofzo komt.

Anyway, ik ben op de goede weg, heb elke week tot nu toe foto's gemaakt van mn wangen, zal op den duur wel even een afbeelding van alle progressie in elkaar klussen
pi_58991049
Vanavond nog één, ja echt, één pil slikken en 't is over

Hopen dat de rode vlekjes na de kuur sneller wegtrekken, want daar heb ik er nog genoeg van. Verder nog 1 dikke pukkel op m'n linkerwang, en een kleine pukkel op m'n rechterwang. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het na de zomer goed is

succes allen
pi_58994035
Net m'n laatste pil gehad ^^ En ohja, dat van die erg dunne huid is erg merkbaar. Bijvoorbeeld als je ergens tegen aanstoot heb je zo een wondje dat bloed. Zeker merkbaar toen ik gister een flinke sliding op droog gras maakte, het gevolg: ik mis een lap vel op m'n onderbeen van 10 cm lengte + 4 a 5 cm. dikte.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:53:14 #298
213223 AfromA
Ach nee!
pi_59039771
Niet erg veel activiteit meer te bekennen op dit forum ;D Zeker allemaal mensen met wie het errrrug goed gaat qua acne. Zelf heb ik ook haast geen ontstekingen meer, maar alleen nog maar rode/paarse vlekjes/plekjes. Het gaat dus de goede kant op en nu maar hopen dat er niets mee bij komt.

succes allen!
  zondag 1 juni 2008 @ 11:17:53 #299
210480 HennRik
2 N'en, geen D
pi_59044755
Die vlekjes zijn idd nog erg vervelend. Ik heb het idee dat ik er heel ongezond uitzie daardoor
Gisteren haal ik de was van de lijn, komt dat hele wasrek naar beneden, en schaaft over mn hand. Gigantische plek die lijkt op n vleeswond Zal een mooi litteken geven dankzij Roa
  zondag 1 juni 2008 @ 21:57:44 #300
215276 Alsmere
Ook dat nog...
pi_59056877
Ik heb vandaag per ongeluk 2 keer roa ingenomen.
Ipv van 40 mg heb ik vandaag 80 mg op.
Is dat erg voor een keer?
  maandag 2 juni 2008 @ 22:17:37 #301
215276 Alsmere
Ook dat nog...
pi_59078256
Hoi Jeltos,

Weet je al wat meer over die aquaphor?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')