Nee ik wist iets niet of het zeker was. En wat Triggershort zei is juist.quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:03 schreef mahlah het volgende:
[..]
Wie bepaalt of je er kennis over hebt? Zodra je van het bestaan afweet heb je al kennis van iets.
Misschien dat jij bedoelt: "Doe geen beweringen, waarvan je niet zeker weet of iedereen het er mee eens is"
Nee hoor, ik bedoelde nog steeds zoals je het leest, doe geen uitspraken over dingen waar je geen kennis over hebt, dat Islam met Mohammed is gekomen heeft geen basis in de Islam, Meki kan zich vergissen geen probleem, maar geen een moslim mag uitspraken doen over de Koran als ze er geen kennis over hebben, een assumptie is weer wat anders, maar ook verboden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:03 schreef mahlah het volgende:
[..]
Wie bepaalt of je er kennis over hebt? Zodra je van het bestaan afweet heb je al kennis van iets.
Misschien dat jij bedoelt: "Doe geen beweringen, waarvan je niet zeker weet of iedereen het er mee eens is"
Ik had en ik heb geen intentie gehad om schade toe te brengen aan de ware Islaam.quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bedoelde nog steeds zoals je het leest, doe geen uitspraken over dingen waar je geen kennis over hebt, dat Islam met Mohammed is gekomen heeft geen basis in de Islam, Meki kan zich vergissen geen probleem, maar geen een moslim mag uitspraken doen over de Koran als ze er geen kennis over hebben, een assumptie is eer wat anders, maar ook verboden.
Zeg ik ook niet hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 01:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik had en ik heb geen intentie gehad om schade toe te brengen aan de ware Islaam.
Ik weet maar het was meer gericht tegen de anderenquote:
De volgende woorden uit de signature van Triggershort, wil ik graag aanhalen om jouw laatste interpretatie te beschrijven. Er zijn vele mensen die fouten vinden in perfecte woorden, als de fout in hun eigen gebrekkige waarneming bestaat. De Koran bestaat uit woorden, maar de waarheid zit in je eigen waarneming. Ik ben van mening dat Muhammed inderdaad een profeet was en de Koran inderdaad een zeer effectieve levensleer biedt. Dat is voor mij bewezen evenals de Bijbel, dat zijn bestaansrecht heeft verdiend. Er zijn echter mensen zonder Bijbel of Koran dichter de ware Islam staan dan jullie.quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..] Nee hoor, ik bedoelde nog steeds zoals je het leest, doe geen uitspraken over dingen waar je geen kennis over hebt, dat Islam met Mohammed is gekomen heeft geen basis in de Islam, Meki kan zich vergissen geen probleem, maar geen een moslim mag uitspraken doen over de Koran als ze er geen kennis over hebben, een assumptie is weer wat anders, maar ook verboden.
Ik heb die intentie ook niet, alleen ik ben het niet eens met jouw interpretatie. Iedereen doet aannames, maar niemand praat over zaken waar hij geen verstand van heeft.... Wat jij bedoelt met verstand is een relatief begrip en dus een aanname van jouw kant.quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:08 schreef Meki het volgende:
[..] Ik had en ik heb geen intentie gehad om schade toe te brengen aan de ware Islaam.
Het is Triggershot hé .quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:22 schreef mahlah het volgende:
[..]
De volgende woorden uit de signature van Triggershort, wil ik graag aanhalen om jouw laatste interpretatie te beschrijven. Er zijn vele mensen die fouten vinden in perfecte woorden, als de fout in hun eigen gebrekkige waarneming bestaat. De Koran bestaat uit woorden, maar de waarheid zit in je eigen waarneming. Ik ben van mening dat Muhammed inderdaad een profeet was en de Koran inderdaad een zeer effectieve levensleer biedt. Dat is voor mij bewezen evenals de Bijbel, dat zijn bestaansrecht heeft verdiend. Er zijn echter mensen zonder Bijbel of Koran dichter de ware Islam staan dan jullie.
Sorry maatquote:
Ik geloof dat er een doel uitgaat van de Koran; Een spiritueel level leiden zoals Muhammed het ervaarde. Niemand is gelijk, dus tenzij je Muhammed kloont en precies dezelfde gebeurtenissen laat ervaren, zal dat niet gebeuren. Vele van de lessen zoals ik ze heb voorbij zien komen, lijken ontzettend veel op algemene kennis van de hedendaagse samenleving. Lessen die ook komen uit veel oudere geschriften. Ik denk dat er mensen op deze wereld zijn die zonder het lezen van de Koran, toch al meer van die lessen hebben geleerd dan jij en ik.quote:Dus we accepteren de Koran wel om te defineren wat Islam inhoudt, maar vervolgens wordt er geclaimd dat mensen zonder de Koran dichterbij de ware Islam kunnen staan? Tegenstrijdig in uiting en essentie, daarentegen accepteer ik wel dat er mensen dichter bij de ware Islam staan dan ik, maar niet zonder de Koran, Islam zonder de Koran is als een Neger zonder huidskleur.
Deze man heeft dus ook de Vara opgebeld om het stukje van Rudi Carrell niet uit te zenden, de Vara deed het dus ook niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)verbieden?source=rss
Gut, spuit 11 komt ook aan met zijn mening.
Jij snapt nog steeds niet wat ik met die post bedoel he...quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Henk en Truus zijn niet zo , je hebt veel tokkies en je hebt veel voetbalhooligans en je hebt veel tokkiespedofielen en je hebt veel tokkiesmoeders die hun eigen kinderen afmaken.
Klopt, het is oorspronkelijk al een slechte kopie van de Thora en het NT.quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:19 schreef Meki het volgende:
Wilders en anderen zijn jaloers en tegen de Koran
De Koran is enige uit de hemel gekomen.
De Koran is als enige niet herschreven
quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:38 schreef gronk het volgende:
Leuk stukje in de NRC
Jezus was een moslim!
quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:45 schreef Meki het volgende:
Stop de Islaam is begonnen op 672 en daarvoor bestond Islaam niet.
Jezus was toch ook geen Christen! Het Christendom begon ook pas veel later.quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dus de Islam begon pas nadat Mohammed al 40 jaar dood was? Nu is mijn kennis van de geschiedenis van het midden-oosten vrij roestig ondertussen maar historici zijn volgens mij toch echt van mening dat de islam wel eerder dan 672 begon. Of waren de eerste kalifaten na Mohammed nog niet islamitisch, om nog maar niet te spreken van mohammed zelf?
Maar een niet-moslim mag dat wel, gelukkig, en laten we dat zo houden!quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:06 schreef Triggershot het volgende:
Meki kan zich vergissen geen probleem, maar geen een moslim mag uitspraken doen over de Koran als ze er geen kennis over hebben, een assumptie is weer wat anders, maar ook verboden.
En dat komt schijnbaar beide voor. Accepteer het.quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:25 schreef Triggershot het volgende:
Islam zonder de Koran is als een Neger zonder huidskleur.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 06:09 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Deze man heeft dus ook de Vara opgebeld om het stukje van Rudi Carrell niet uit te zenden, de Vara deed het dus ook niet.![]()
Wat blijft die v/d Broek een vreselijke enge man
quote:Een incident deed zich in 1987 voor toen de redactie een sketch van Rudi Carrell wilde uitzenden. In deze sketch werd ayatollah Khomeini door vrouwelijke aanhangers met slipjes bekogeld. Enkele minuten voor de uitzending besloot Paul Witteman op aandringen van minister Van den Broek om de sketch niet uit te zenden, ter wille van de goede betrekkingen met Iran.
Wat beide teksten wel wat meer hadden mogen benadrukken is 'dit boek is een manier om tot de ware islam/de hemel/etc te komen, maar het is een hulpmiddel, geen doel op zich'. Maar goed, gezien de tijd waarin die dingen werden opgesteld, kan ik me wel voorstellen dat dat er niet ingekomen is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:22 schreef mahlah het volgende:
De volgende woorden uit de signature van Triggershort, wil ik graag aanhalen om jouw laatste interpretatie te beschrijven. Er zijn vele mensen die fouten vinden in perfecte woorden, als de fout in hun eigen gebrekkige waarneming bestaat. De Koran bestaat uit woorden, maar de waarheid zit in je eigen waarneming. Ik ben van mening dat Muhammed inderdaad een profeet was en de Koran inderdaad een zeer effectieve levensleer biedt. Dat is voor mij bewezen evenals de Bijbel, dat zijn bestaansrecht heeft verdiend. Er zijn echter mensen zonder Bijbel of Koran dichter de ware Islam staan dan jullie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |