abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57611551
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk trouwens dat de kern van de hele heisa rondom Wilders en de islam terug te leiden is tot 1 punt.

Even heel simpel gesteld:

Het overgrote deel van de Wildersstemmers bestaat uit (ff generaliseren!) simpele Henk en simpele Truus uit de achterstandswijken.

Deze achterstandswijken (door het hele land) worden dagelijks geterroriseerd (criminaliteit, overlast, bedreigingen, drugs enz.) door voornamelijk (dat woord impliceert dus dat het ook om andere groepen gaat dus!) losgeslagen relschoppende jonge Marokkanen.

Simpele Henk en simpele Truus denken: Marokkanen = moslims. Daar speelt een Wilders heel handig op in; en voila; de huidige situatie!

Als er aan deze kern iets gedaan zou worden, kunnen simpele Henk en simpele Truus weer veilig op een kratje bier zittend, veilig van hun voortuintje en hun weer rustig geworden buurt genieten en dan valt het overgrote deel van Wilders' draagvlak weg!

Voor een deel heb je gelijk. Het is vooral het Berber tuig dat hier voor problemen zorgt (en niet alleen in achterstandswijken alhoewel daar wel het meest want daar wonen ze grotendeels), van Turken en andere Islamieten heb je al een stuk minder last.
En een hoop in onze ogen slechte gebruiken/ karaktereigenschappen zijn ook geen gebruiken die specifiek bij de Islam/ de moslim horen, maar bij de cultuur waar die moslims vandaan komen (die dan wel weer wat verweven is met die Islam natuurlijk).
Een hoop Islamieten in Nederland en daarbuiten zullen ook gewoon vroom en vredig leven en goed zijn voor vrouw en medemensch (en ja, die val je wel aan zo met zo'n film).

Maar er is anderzijds ook een trend gaande (nouja trend, was altijd al zo) dat de moslimwereld bezig is zijn gebied uit te breiden. Het is gewoon een ander geloof. Een geloof waarin een taak van een echt vrome moslim is om zoveel mogelijk mensen te bekeren, desnoods met geweld. Oja en ongelovigen worden niet echt gerespecteerd
Trendwatchers waarschuwen al voor een Eurabia en ja dat zie ik er ook wel komen. We laten het ook veel te veel toe.

In feite IS het al oorlog. We moeten vechten om onze westerse vrijheden te behouden, we moeten ons bewust zijn/ maken van dingen als tegemoetkomen aan de moslims. Ze verspreiden zich zo voor je het weet.
Ik was in den beginne geen voorstander van Wilders, en nog steeds deels niet (vanwege oa het genoemde in de quote, domme uitspraken als 'de koran verbieden' etc etc) maar ik vind het toch ook wel een man die durft. En ja iemand moet de pionier zijn, en volharden. Het is in feite toch al 'oorlog' dus die film kan wel komen.

Anderzijds: schiet het op om zo'n film te maken? De moslims maak je er alleen maar kwaad en radicaler mee. Je kwetst er de vreedzame goede moslim mee die nu misschien ook wat radicaler gaat worden. Het radicalisme en de polariteit zal toenemen. Het wordt dan ECHT oorlog.
En moslims hebben al een behoorlijk stapje voor: in onze politiek/ grondwet al (vrijheid van meningsuiting en geloof kan ook tegen ons werken bijv) en ook omdat moslims over de hele wereld elkaar zullen steunen. Meer dan 'het westen' 'de christelijke traditie' 'de westere waarden'. Wij hebben die broederschaps achtige geloofsband niet.
Schiet het dus op om zo'n film te maken als je waarschijnlijk toch het onderspit delft? Is het ook niet vreselijk asociaal om de levens van zovele mensen in gevaar te brengen voor zo'n film? Ja denk ik enerzijds, nee denk ik anderszijds. Maarja vreedzaam verder leven met je kop in het zand, kan dat ook nog?

Etc blabla moe morgen ff beter schrijven denk ik.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:16:44 #62
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57611782
quote:
'Kabinet moet Fitna verbieden'

Van onze verslaggever Theo Koelé
gepubliceerd op 25 maart 2008 22:08, bijgewerkt op 25 maart 2008 22:29

DEN HAAG - Minister van Staat Hans van den Broek (CDA) roept het kabinet op naar de rechter te stappen, in een poging de anti-islamfilm van PVV-leider Geert Wilders te verbieden. ‘Laat de rechter bepalen wat zwaarder weegt: de vrijheid van meningsuiting of het landsbelang.’
VergrotingVergroting
Hans van den Broek (ANP)

De oud-minister van Buitenlandse Zaken vreest dat Nederlanders wereldwijd het slachtoffer worden van geweldpleging door woedende moslims. In de Volkskrant zegt Van den Broek vandaag dat het kabinet een kort geding moet aanspannen, omdat de film tot veel ellende kan leiden. ‘Het is onbevredigend dat we eerst wachten totdat er doden zijn gevallen en daarna zien of we iets kunnen doen’. Als Minister van Staat is Van den Broek adviseur van de regering.

De Rijksvoorlichtingsdienst wilde dinsdag niet reageren. Premier Jan Peter Balkenende liet eerder weten dat mogelijke juridische stappen door het kabinet zijn onderzocht. Dat heeft niet tot actie geleid. Wilders zegt dat zijn film binnen de grenzen van de Nederlandse wet valt.

Kort geding
Vrijdag dient een kort geding tegen Wilders dat aangespannen is door de Nederlandse Islamitische Federatie (NIF). De organisatie wil juridisch afdwingen dat een onafhankelijke expert vóór verschijning van de film bekijkt of deze grievend is voor moslims en de islam. In dat geval zou de film verboden kunnen worden.

Wilders heeft tot dusverre elk verzoek om een ‘voorvertoning’ afgewezen. Dat is ook de reden dat zijn film vooralsnog niet op internet te zien zal zijn via de Amerikaanse internetprovider Network Solutions. Dit bedrijf zette een paar dagen geleden de website waarop Wilders zijn film wilde tonen offline.

Teleurgesteld
In de wandelgangen van de Tweede Kamer zei de PVV-politicus dinsdag teleurgesteld te zijn over de beslissing van Network Solutions. Temeer daar de Amerikanen wel ruimte bieden aan boodschappen van de radicaal-islamitische Hezbollah-beweging in Libanon. Wilders noemde de internetonderneming ‘inconsequent’.

Het is onduidelijk hoe en wanneer hij de al lang geleden aangekondigde film Fitna wereldkundig gaat maken.
http://www.volkskrant.nl/(...)verbieden?source=rss

Gut, spuit 11 komt ook aan met zijn mening.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Donald Duck held dinsdag 25 maart 2008 @ 23:20:09 #63
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57611849
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:16 schreef ethiraseth het volgende:

http://www.volkskrant.nl/(...)verbieden?source=rss

Gut, spuit 11 komt ook aan met zijn mening.
Weer iemand dus die op de lijst van landverraders kan worden bijgeschreven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:21:57 #64
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57611887
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:20 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ach, net zoals de koran verbieden een mening is, is fitna verbieden ook een mening. Kies maar.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57611915
Hij snapt ook niet echt hoe de wet in elkaar zit...
pi_57612043
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:21 schreef gronk het volgende:
[..] Ach, net zoals de koran verbieden een mening is, is fitna verbieden ook een mening. Kies maar.
Wat dacht je van: géén van beide!
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
  Donald Duck held dinsdag 25 maart 2008 @ 23:54:35 #67
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57612717
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:21 schreef gronk het volgende:
Ach, net zoals de koran verbieden een mening is, is fitna verbieden ook een mening. Kies maar.
De koran is een bekend werk. Daar kun je tegen zijn en het willen verbieden, wat uiteraard nooit gaat lukken overigens.
Maar deze oproep om een nog totaal onbekende film te laten verbieden omwille van veiligheid, dat is zwichten voor dreiging en daarmee verraad van de vrijheid
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:55:57 #68
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_57612746
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:20 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Landverrader waarom?

Omdat hij censuur wil toepassen?

Omdat niet mee loopt te bleren dat Moslims een groot gevaar voor de samenleving zijn, etc?
Krekker is de bom!
pi_57612992
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Is ook zo, het is een politiek (machts)spelletje. Het pluche zit immers lekker...

Maar dat zal Henk en Truus een zorg zijn; zij willen alleen maar rust en veiligheid in de straat, en dan zal de hele PVV en alle heisa eromheen als een kaartenhuis in mekaar donderen. Henk en Truus gaan dan weer gewoon, als vanouds op een SP e.d. stemmen; net als voorheen.
Henk en Truus zijn niet zo , je hebt veel tokkies en je hebt veel voetbalhooligans en je hebt veel tokkiespedofielen en je hebt veel tokkiesmoeders die hun eigen kinderen afmaken.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_57613127
Wilders en anderen zijn jaloers en tegen de Koran

De Koran is enige uit de hemel gekomen.
De Koran is als enige niet herschreven
pi_57613145
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:11 schreef Meki het volgende:
[..] Henk en Truus zijn niet zo , je hebt veel tokkies en je hebt veel voetbalhooligans en je hebt veel tokkiespedofielen en je hebt veel tokkiesmoeders die hun eigen kinderen afmaken.
Lees hier precies de achtergrondkenmerken:
Tabellen Nationaal Kiezersonderzoek 2006 (27-2-2007)
Bron: http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)3F72/0/Tabellen1.pdf
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
  woensdag 26 maart 2008 @ 00:22:17 #72
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_57613175
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Henk en Truus zijn niet zo , je hebt veel tokkies en je hebt veel voetbalhooligans en je hebt veel tokkiespedofielen en je hebt veel tokkiesmoeders die hun eigen kinderen afmaken.
Hihi en Marokkaanse Meki-tokkies die ook niet zo bijster intelligent zijn, naar ik vermoed gelukkig geen overlast veroorzaken, maar wel vaak net zoveel onzin uitkramen als bijvoorbeeld de autochtone Internet-tokkies .
Krekker is de bom!
pi_57613188
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:20 schreef mahlah het volgende:

[..]

Ik ga geen propoganda lezen
  woensdag 26 maart 2008 @ 00:23:25 #74
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57613196
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ga geen propoganda lezen
Het is van het CBS, niet echt propagandistisch te noemen hoor, sjeez.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57613199
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hihi en Marokkaanse Meki-tokkies die ook niet zo bijster intelligent zijn, naar ik vermoed gelukkig geen overlast veroorzaken, maar wel vaak net zoveel onzin uitkramen als bijvoorbeeld de autochtone Internet-tokkies .
Nee ik veroorzaak geen internetoverlast spreek enkel de waarheid
pi_57613230
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is van het CBS, niet echt propagandistisch te noemen hoor, sjeez.
Ook al is het van de overheid.
Het gaat mij erom dat we mensen moeten oordelen als individu
Velen hier beoordelen incidenten van enkelingen als een groep

Jullie nemen hetzelfde stelling als er zometeen Arabische landen Nederland boycotten omdat WIlders iets roept en zegt. Alleen bij andere gevallen
  woensdag 26 maart 2008 @ 00:25:33 #77
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_57613233
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:19 schreef Meki het volgende:
Wilders en anderen zijn jaloers en tegen de Koran

De Koran is enige uit de hemel gekomen.
De Koran is als enige niet herschreven
Dat zal het 'm zijn Meki

En als zeg dat onderstaande 'dame' mij absoluut niet aantrekkelijk lijkt

Dan komt dat uiteraard door de jaloezie
Krekker is de bom!
  woensdag 26 maart 2008 @ 00:25:38 #78
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57613236
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Jouw waarheid is niet dè waarheid.
  woensdag 26 maart 2008 @ 00:27:01 #79
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57613248
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:20 schreef mahlah het volgende:

[..]

Leuk onderzoekje.

-naarmate je hoger bent opgeleid, betaal je liever belasting. .
-hoger opgeleiden hebben meer vertrouwen in stemcomputers.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 26 maart 2008 @ 00:27:38 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_57613255
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Goed lezen

Ik zeg toch dat je voor zover ik het weet geen overlast veroorzaakt!

Ik zeg alleen dat je vaak onzin uitkraamt. Net zoals het gros van de autochtone Internet-tokkies. Maar hey, iedereen inclusief ikzelf, zijn eigen waarheid he.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')