Nog zo'n vréselijk bijbelverhaal aanhalen. Het wanstaltige verhaal Job, vol ellende, dood en verderf. Ben ik toch al wel eens over uitgevaren?quote:
Dat kan,quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog zo'n vréselijk bijbelverhaal aanhalen. Het wanstaltige verhaal Job, vol ellende, dood en verderf. Ben ik toch al wel eens over uitgevaren?
toch schattig je ontkenning....quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet! Hoewel, 't is beter dan "schattig".
quote:TS:Job is een man die destijds gruwelijk veel had en rijk was. Gelukkig gezin enz. En verloor alles maar alsnog bleef hij bij God en daardoor kreeg hij ook alles weer terug!
sigme: Weliswaar wordt Job na zijn beproeving weer rijk & gelukkig, om hem te beproeven zijn wel zijn herders afgeslacht en zijn kinderen verpletterd. Na de beproeving krijgt hij nieuwe zoons en dochters, maar toch, die eersten zijn wel dood. En dat omdat god zich door satan liet uitlokken om een goed, rechtvaardig en gelukkig man in het ongeluk te storten, en-passant vallen wat dodelijke slachtoffers. Ik hou niet van een god die op die wijze, en met die reden, mensen doodt en laat lijden.
TS: Hij krijgt gewoon weer alles terug wat hij ervoor had. Dus alles wordt weer hersteld zoals het was. Niet dat er onschuldige mensen worden afgeslacht ofzo.. Weet niet hoe je daar aankomt.
sigme: <stukje Job (Job 1, 17-19)>
TS: Ja enIk bedoel hij kreeg ze allemaal terug.... Waar wil je heen dan
Dat geintje was al een vervolg op een geintje van een jaar ervoorquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
toch schattig je ontkenning....![]()
is dit een vervolg op een geintje van 2 jaar geleden ?
Nee. Wel aan Franse Marokkanen. Bovendien krijg je de kans niet om asociaal te gedragen, tenzij je een knuppel op je hoofd wil.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Van een Nederlandse Marrokaan begreep ik dat Marokkanen een 'bloedhekel' hebben aan hun Nederlandse nationaliteitsgenoten, omdat ze zich enorm asociaal gedragen in Marokko..
Daarmee wil ik niet insinueren dat jij asociaal bent, maar klopt het dat veel 'autochtone Marokkanen' dit beeld hebben?
Verklaar je nader?quote:
Nou, sommigen daarvan worden gezien als arrogante, smerige, armzalige mensen. O en ze praten altijd Frans...tegen iedereen. En als je geen Frans kan, dan kan je de pot op. En luidruchtig, net Engelse wijven.quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:54 schreef Bluesdude het volgende:
yipp... kun je je voorstellen mijn ontdekking dat je er uitzag als de vrouw van die fishermansfriend-commercial.
quote:Sigme en 'dom blondje' wilde niet riijmen..
Okee rood haar, krullend, lang, plattelands of kustvrouwe... rechtop in de wind staand .. geen traantje.. doe me denk aan ht vrouwtje van Stavoren maar dan in Ierland..
Ook daar worden vaak goed & kwaad verminkt. De bijbel, en zeker het oude testament, is natuurlijk ook gewoon een geschiedenisboek. De historie van een volk en hun god.quote:btw de geschiedenis is net als de bijbel... ook was de werkelijkheid gruwelijker dan je wilt onthouden en ook valt er een moraal bij te winnen..
Licht dat eens toe.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:00 schreef Monolith het volgende:
Hugo Borst was ook lekker op dreef in DWDD vandaag.
Zat een vrouw met een kind die haar gezin op een of ander rauw voedsel dieet had gezet. Hij beschuldigde haar zo ongeveer van kindermishandeling en zei dat ze eens naar een psychiater moest. Toen mevrouw zei dat zij het voorbeeld was van het feit dat een dergelijk dieet gezond was, zei hij dat hij het ook geloofd had als iemand hem had verteld dat ze terminaal ziek was.quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zat een vrouw met een kind die haar gezin op een of ander rauw voedsel dieet had gezet. Hij beschuldigde haar zo ongeveer van kindermishandeling en zei dat ze eens naar een psychiater moest. Toen mevrouw zei dat zij het voorbeeld was van het feit dat een dergelijk dieet gezond was, zei hij dat hij het ook geloofd had als iemand hem had verteld dat ze terminaal ziek was.
Kijk, het grote Voorbij Fok!-wedstrijdje 'Ik kan niet achterblijven bij mijn gebande broeders' vangt aan,quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[Op dinsdag 25 maart 2008 23:11 schreef sigme het volgende:
Daar geldt de wet meer? Strenger? Vaker?]
Ben je echt zo dom? (...) Snappen die lijers zoals Marokko-aanhangers als jij misschien niet....
Kan ik me voorstellen, gezien onze discussies.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:01 schreef sigme het volgende:
Môgge!
[..]
Jij moest je ook maar eens op een POLmeet vertonen. Ben zeer benieuwd.
Nou, geschiedenis? Het oude testament nou juist niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:00 schreef sigme het volgende:
Ook daar worden vaak goed & kwaad verminkt. De bijbel, en zeker het oude testament, is natuurlijk ook gewoon een geschiedenisboek. De historie van een volk en hun god.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |