Het enige kwaliteitsgesprek dat je kunt voeren is tenslotte het gesprek over kinderen. De rest is allemaal inferieur.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:17 schreef Vivi het volgende:
Sinds ik een kind heb vind ik veel gesprekken van mijn vrienden zoals ik ze vroegah had, over de kroeg, stappen, bezopen worden en hun opslag en ga zo maar door nogal oppervlakkig, ik ga tenslotte uit om even niet op kinderniveau te hoeven converseren. Dat is dan weer de andere kant..
Ja, ze maakt compleet mijn punt, zonder het zelf door te hebben. Best zielig op zich, ik heb er alleen geen medelijden mee want het is Fifi, het schoothondje met een schutting voor het hoofd.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:27 schreef Dagonet het volgende:
En weer zo'n hooghartig figuur die denkt dat wanneer je kinderen krijgt je opeens op volwassen niveau kan praten..
Ik begrijp het ook niet helemaal, geloof ik. Of het moet zijn dat je *compleet*quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:27 schreef Dagonet het volgende:
En weer zo'n hooghartig figuur die denkt dat wanneer je kinderen krijgt je opeens op volwassen niveau kan praten..
Ook al zo'n enge uitdrukking van sommige ouders ja. Ik ben zelf al compleet, dank je.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet helemaal, geloof ik. Of het moet zijn dat je *compleet*bent mét kinderen...
Dus als het niet over kinderen gaat, boeit het je niet meer? Wat een ontzéttend boeiend leven moet dat zijn zeg. Ik kan niet wachten om in jouw voetsporen te treden en totaal geen interesse meer te hebben in het leven, leuke vrouwen of een carriere. Iedereen zonder kinderen heeft een LEEG leven, Swets. Allemaal! We zijn slaven van de sexmaatschappij, die alleen maar aan bmw's en tieten denken!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
En de rest.... KOM ALSJEBLIEFT NIET! Ik ben niet geïnteresseerd in je carrière, je kei har de managers kwaliteiten, je nieuwste verovering bij het koffie apparaat, je nieuwste leasebak (max 750 euro he... en diesel. Maar ja ik maak wel vijf tig dui zend kilometers per jaar!... *glazige blik*) en die geile nieuwe tent in het centrum waar allemaal lekkere chickies komen.
Ow... er is geen middenweg? Het is nu eenmaal niet zo dat nu, zoals *vroeger*, desnoods midden in de nacht weg kan glippen, omdat er iets leuks te doen is. Dat moet je een beetje plannen, zeg maar. Maar op zich is het best te doen en daarnaast: je kunt ook best iets zónder elkaar doen.....quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb helemaal geen zin om zaterdagavond nadat je je de hele week de tering gewerkt heb je in je netste nudie jeans te moeten hijsen om vervolgens als bijna 40er te moeten laten zien dat ik wél jong snel en flitsend ben.
amai, ja want dat is idd waar mensen zonder kinderen alleen maar over kunnen pratenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
En de rest.... KOM ALSJEBLIEFT NIET! Ik ben niet geïnteresseerd in je carrière, je kei har de managers kwaliteiten, je nieuwste verovering bij het koffie apparaat, je nieuwste leasebak (max 750 euro he... en diesel. Maar ja ik maak wel vijf tig dui zend kilometers per jaar!... *glazige blik*) en die geile nieuwe tent in het centrum waar allemaal lekkere chickies komen.
Dat dus... en in tegenstelling tot wat Vivi zegt, Isa is daadwerkelijk een aanvulling op mijn leven, geen invulling ervan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:32 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ook al zo'n enge uitdrukking van sommige ouders ja. Ik ben zelf al compleet, dank je..
Iets in deze strekking was ook mijn eerste gedachte bij het doorlezen van dit topic..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:01 schreef DDBtje het volgende:
Toen ik zwanger was waren het vooral anderen die dachten dat ik het daar de hele dag over wou hebben.
Dat is wel weer een ander uiterste he?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom zeg alsof mannen onder elkaar regelmatig zeer interessante boeiende gesprekken hebben, flikker toch op.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dus als het niet over kinderen gaat, boeit het je niet meer? Wat een ontzéttend boeiend leven moet dat zijn zeg. Ik kan niet wachten om in jouw voetsporen te treden en totaal geen interesse meer te hebben in het leven, leuke vrouwen of een carriere. Iedereen zonder kinderen heeft een LEEG leven, Swets. Allemaal! We zijn slaven van de sexmaatschappij, die alleen maar aan bmw's en tieten denken!
My god! Mag ik je aanraken?
Je bedoeld zoals jullie blijkbaar alleen maar mensen kennen die over niets anders dan de kinderen kunnen spreken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
amai, ja want dat is idd waar mensen zonder kinderen alleen maar over kunnen praten
Als je alleen zulke mensen kende snap ik dat je het zo lekkerder vindt
...als je het zo stelt, kun je ook stellen dat je op 2 manieren antwoord kunt geven.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:36 schreef lcicle het volgende:
"Ja, die praat alleen maar over d'r kind" krijg je dan. Terwijl je gewoon beleefd vragen van andere beantwoord.
Nou nou nou, dat zullen spannende gesprekken geweest zijn hoor "Wilders is stout!" Nietus!"quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:38 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat is wel weer een ander uiterste he?.
Het gaat mij om de gesprekken tijdens een etentje of bezoekje aan vrienden. Voor ze kinderen kregen, konden we heerlijk heftig discussieren over maatschappelijke, filosofische of politieke kwesties. Dat zit er nu gewoon niet meer in, want ze hebben een nieuw gespreksonderwerp en al het andere is niet meer relevant of interessant en dat vind ik erg jammer.
Dat ligt dan aan de persoon.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:38 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat is wel weer een ander uiterste he?.
Het gaat mij om de gesprekken tijdens een etentje of bezoekje aan vrienden. Voor ze kinderen kregen, konden we heerlijk heftig discussieren over maatschappelijke, filosofische of politieke kwesties. Dat zit er nu gewoon niet meer in, want ze hebben een nieuw gespreksonderwerp en al het andere is niet meer relevant of interessant en dat vind ik erg jammer.
Ik had zaterdag in de kroeg met m'n beste vriend zeer interessante boeiende gesprekken, terwijl we ons tussen lekkere wijven begaven, een biertje dronken en tieten keken. Ja dat kan natuurlijk ook hè, dat het én boeiend is én niet over kinderen gaat én in de kroeg is! Dat jij het vergeten bent, wil niet zeggen dat het niet meer bestaat.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom zeg alsof mannen onder elkaar regelmatig zeer interessante boeiende gesprekken hebben, flikker toch op.
Ik verkies mijn sociale leven nog altijd boven het posten in [oud] en vegeteren met m'n vriendin op de bank tijdens dancing on ice, terwijl we over de kinderen babbelen met de buurman. Sorry dat ik een boeiender leven heb dan dat.quote:Sociaal levenHet 'sociaal leven' van de gemiddelde nederlander bestaat uit de plaatselijke kroeg op zaterdag en de voetbal kantine op zondag. Oe... wat een verrijking.
Maar gelukkig kan Fok! je nog bekoren, met al haar diepgang.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Oi oi oi.
Dat hangt er maar net vanaf welke mannen jij kent, degene die ik ken hebben wél interessante dingen te melden. Of hadden dat in ieder geval tot ze kinderen kregen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom zeg alsof mannen onder elkaar regelmatig zeer interessante boeiende gesprekken hebben, flikker toch op.
In OUD kletsen zodat je mensen in het dagelijkse leven niet hoeft dwars te zitten met die kinderpraat indien dat onwenselijk is?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:44 schreef on_air het volgende:
[..]
Maar gelukkig kan Fok! je nog bekoren, met al haar diepgang.
Wat vind je dan hier online wél, wat al die verschrikkelijke mensen irl je niet brengen?
Dat jij het boeiend vind wil niet zeggen dat het zo is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik had zaterdag in de kroeg met m'n beste vriend zeer interessante boeiende gesprekken, terwijl we ons tussen lekkere wijven begaven, een biertje dronken en tieten keken. Ja dat kan natuurlijk ook hè, dat het én boeiend is én niet over kinderen gaat én in de kroeg is! Dat jij het vergeten bent, wil niet zeggen dat het niet meer bestaat.
Het is maar wat je boeiender vind he.quote:Ik verkies mijn sociale leven nog altijd boven het posten in [oud] en vegeteren met m'n vriendin op de bank tijdens dancing on ice, terwijl we over de kinderen babbelen met de buurman. Sorry dat ik een boeiender leven heb dan dat.
Of jij het spannende gesprekken vindt of niet, is niet echt relevant. Ik constateer alleen dat veel van mijn vrienden die onlangs ouders zijn geworden, nergens anders meer over kunnen praten dan over hun kinderen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou nou nou, dat zullen spannende gesprekken geweest zijn hoor "Wilders is stout!" Nietus!"
en "Iedereen interpreteert wat hij ziet anders. Ik zie die boom daar bijvoorbeeld heel anders als jij! Fascinerend he!" Bespaar me die zweverige wijven die zo lekker 'filosofisch' en 'maatschappelijk' betrokken zijn.
Ik kan toch hetzelfde aan jou vragen? En hier kan ik het weg klikken als ik het niets zeggende geneuzel zat wordt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:44 schreef on_air het volgende:
[..]
Maar gelukkig kan Fok! je nog bekoren, met al haar diepgang.
Wat vind je dan hier online wél, wat al die verschrikkelijke mensen irl je niet brengen?
Nou... vertel eens, wat voor verschrikkelijk interessants hadden ze te melden?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf welke mannen jij kent, degene die ik ken hebben wél interessante dingen te melden. Of hadden dat in ieder geval tot ze kinderen kregen..
In OUD is het geweldig, haske leuk forum, juist omdat het zo lekker met z'n allen op z'n plaats is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:46 schreef Llewella het volgende:
[..]
In OUD kletsen zodat je mensen in het dagelijkse leven niet hoeft dwars te zitten met die kinderpraat indien dat onwenselijk is?
Jeetje mina, wat kunnen mensen toch zwart-wit zijn.
Is er dan niet meer zoiets als en/en?
(Ik geniet denk net iets teveel van het leven).
Je bent er zelf 1. Dat zeg je net zelf. Jezus, Swets. Wel een beetje consequent blijven hè.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, de mensen die in dit topic genoemd worden ben ik nog nooit tegen gekomen. Ouders die over niets anders praten. Blijkbaar heeft TS gewoon een stel sufkutterige vrienden. En dat is nadat ze ouders geworden zijn blijkbaar niet veranderd.
JIJ hangt er een waarde oordeel aan. Als de waarde betwist wordt moet je niet opeens terug gaan krabbelen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:48 schreef Misstique het volgende:
[..]
Of jij het spannende gesprekken vindt of niet, is niet echt relevant. Ik constateer alleen dat veel van mijn vrienden die onlangs ouders zijn geworden, nergens anders meer over kunnen praten dan over hun kinderen.
Nee hoor, ik praat zelden over mijn kinderen in gezelschap. Ik heb alleen liever geen types zoals jij nog over de vloer. Wel bij de les blijven Krea.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je bent er zelf 1. Dat zeg je net zelf. Jezus, Swets. Wel een beetje consequent blijven hè.
Ja en dat is dus het antwoord op het andere deel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:48 schreef Misstique het volgende:
[..]
Of jij het spannende gesprekken vindt of niet, is niet echt relevant. Ik constateer alleen dat veel van mijn vrienden die onlangs ouders zijn geworden, nergens anders meer over kunnen praten dan over hun kinderen.
Ik blijf bij de les, Swets:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee hoor, ik praat zelden over mijn kinderen in gezelschap. Ik heb alleen liever geen types zoals jij nog over de vloer. Wel bij de les blijven Krea.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb helemaal geen zin om te moeten laten zien dat ik wél jong snel en flitsend ben.
Laat mij lekker als een burgertrut met vrouw en kinderen over de hei banjeren.
Hooguit komen er nog eens vrienden op bezoek die ook kinderen hebben, kunnen we lekker burgertruttig leuteren over spuitluiers en grappige versprekingen van kleutertjes van 4.
En de rest.... KOM ALSJEBLIEFT NIET!
Af en toe komt mijn broer nog es langs... met zijn dochter. Lullen we een beetje over computers, werk en de kinderen... uiteraard.
Okay, hejje effe? Discussies over het geloof in het algemeen en vergelijken van diverse geloven in het bijzonder. Tikkeltje dieper dan jouw Wilders heb geleik niveau dat je hier aanhaalt. Augustinus, Thomas van Aquinas en een paar islamitische filosofen plus een paar humanisten kwamen langs. Gesprekken over góede boeken en de theorieën die je daar uit kan halen met betrekking tot een maatschappij-invulling. Kunst, muziek, theater, film.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... vertel eens, wat voor verschrikkelijk interessants hadden ze te melden?
Ja... waar zeg ik dat ik alleen nog over kinderen praat? Ik zeg dat ik geen zin heb in ander geneuzel. Betekent niet dat ik het niet doe.quote:
Tja, misschien cursusje begrijpend lezen volgen.quote:Maar goed zo gaat het straks nergens meer over, als iedereen z'n eigen woorden ineens gaat verdraaien. Next!
Ik hang er geen waarde oordeel aan, ik constateer slechts een verandering in de gespreksonderwerpen van mn vrienden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JIJ hangt er een waarde oordeel aan. Als de waarde betwist wordt moet je niet opeens terug gaan krabbelen.
Ah ja, kut moslims en de knuffelturk... spannend.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Okay, hejje effe? Discussies over het geloof in het algemeen en vergelijken van diverse geloven in het bijzonder.
Hitchhikers guide to the galaxy en the davinci code. Boeiend Dago....quote:Tikkeltje dieper dan jouw Wilders heb geleik niveau dat je hier aanhaalt. Augustinus, Thomas van Aquinas en een paar islamitische filosofen plus een paar humanisten kwamen langs. Gesprekken over góede boeken en de theorieën die je daar uit kan halen met betrekking tot een maatschappij-invulling. Kunst, muziek, theater, film.
Nee, semi intellectuele gesprekken... die zijn interessantquote:Gesprekken over werk en auto's komen weinig voor, die zijn niet interessant namelijk.
ik denk dat dit het ultieme antwoord op de vraag van krea isquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, de mensen die in dit topic genoemd worden ben ik nog nooit tegen gekomen. Ouders die over niets anders praten. Blijkbaar heeft TS gewoon een stel sufkutterige vrienden. En dat is nadat ze ouders geworden zijn blijkbaar niet veranderd.
quote:
Mooie constatering. Blijkbaar hebben ze andere interesses gekregen. Veranderen jouw interesses nooit?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:54 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik hang er geen waarde oordeel aan, ik constateer slechts een verandering in de gespreksonderwerpen van mn vrienden.
..als je iets anders doet dan dat je 20 minuten geleden zelf zei, dan wordt het lastig discussieren hè. Kun je mij proberen af te serveren met een halflaffe 'begrijpend lezen' poging, maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja... waar zeg ik dat ik alleen nog over kinderen praat? Ik zeg dat ik geen zin heb in ander geneuzel. Betekent niet dat ik het niet doe.
Tuurlijk wel, alleen kan ik daarnaast ook nog over andere zaken praten. Helemaal als mn vrienden mijn interesses niet delen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooie constatering. Blijkbaar hebben ze andere interesses gekregen. Veranderen jouw interesses nooit?
Eh nee, dat is precies hetzelfde als ik 20 minuten geleden zei. Of heeft 'kunnen' in de achterhoek een andere betekenins?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
..als je iets anders doet dan dat je 20 minuten geleden zelf zei, dan wordt het lastig discussieren hè.
Nee, blijkbaar begrijp je het nog steeds niet.quote:Kun je mij proberen af te serveren met een halflaffe 'begrijpend lezen' poging, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Kom er dan gewoon niet meer?quote:Je bent gewoon een zoutloze bankhanger geworden die alleen over kinderen kan praten. Dat is niet erg, doe het alleen liever niet waar ik bij ben, want ik word er doodmoe van.
Ja hoor heb ik gelezen. Evenals elk andere jaaaaaaaren oude cliches. Dus ik chargeer lekker mee. Dat wil je toch?quote:Dat is namelijk m'n stelling in de OP, voor het geval je dat ook anders hebt gelezen dan de rest.
Nogmaals. Ik ben wer ke lijk nog NOOIT ouders tegen gekomen die nergens anders meer over kunnen praten. En ik heb aardig wat ouders in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:01 schreef Misstique het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, alleen kan ik daarnaast ook nog over andere zaken praten. Helemaal als mn vrienden mijn interesses niet delen.
Blijkbaar ben je niet zo intellectueel dat je doorhebt wanneer je een spiegel wordt voorgehouden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het enige kwaliteitsgesprek dat je kunt voeren is tenslotte het gesprek over kinderen. De rest is allemaal inferieur.
Gelukkig heb ik, in tegenstelling tot jij, wel inhoud en kan dus ook een intellectueel gesprek voeren.
Omdat veel reacties in dit topic nogal vallen over het feit dat 'ouders' blijkbaar niet meer 'lekker' willen stappen?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:09 schreef DarkElf het volgende:
"k heb ook geen behoefte om me na een werkweek op te tutten en in een kroeg of dancing te hangen" hoe komen jullie er toch bij dat geen kinderen hebben automatisch inhoudt dat je dit doet
Nee, Tijd, drieëenheid, onverdeeldheid van een god, vergelijkende mythologie, de invloed van eerdere mythologieën op Christendom, de invloed daarvan op de diverse beschavingen etc. Jij komt niet verder dan kutmoslims en knuffelturk (want dat is waar jij steeds mee komt in dit topic, een gesprek over geloof moet daarover gaan volgens jou) maar dat wil niet zeggen dat iedereen op dat niveau rondhangt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah ja, kut moslims en de knuffelturk... spannend.
Eerder Ayn Rand, Heinlein, dystopische romans en Bookerprize winnaars. Wederom trek je alles naar een grote gemene deler niveau waar mensen zonder kinderen meer tijd hebben om zich daarin uit te breiden indien ze dat willen. Hoeft niet en lang niet iedereen is zo, maar de mensen die ik ken wel zo waren en nu kinderen hebben komen idd niet verder dan DVC tegenwoordig waar ze voorheen nog wel geïnteresseerd waren in boeken waar ze bij na moesten denken. Laat staan dat ze nog een theatervoorstelling gaan bekijken.quote:Hitchhikers guide to the galaxy en the davinci code. Boeiend Dago....
Wie loopt er nu met waardeoordelen te smijten? Dat jij ze niet interessant vindt, prima, ik vind het alleen jammer dat de mensen die die gesprekken wél interessant vonden tegenwoordig niet verder komen dan gesprekken over de aftrekbaarheid van hun kleuterstal.quote:Nee, semi intellectuele gesprekken... die zijn interessant
Een kind zou in veel gevallen op nr 1 moeten staan, enkel en alleen omdat het afhankelijk is van de personen die het kind verzorgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind het eng hoe sommige mensen tegen voortplanten aankijken tegenwoordig.
Nu is het een wónder en wordt de koter op een voetstuk geplaatst en word je raar aangekeken als je je kind niet op nummer 1 zet en je leven ervoor opoffert en hem altijd het beste van het beste aanbiedt.
Een kind moet niet vóór alles gaan.
Het kan maar beter jong leren dat de wereld niet om hem draait lijkt me...
Maar goed, dit is wel een beetje een uitgekauwd onderwerp, alles is er allang over gezegd inmiddels...
Dat is natuurlijk maar een voorbeeldje (Kreator had het hierboven over)quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:09 schreef DarkElf het volgende:
"k heb ook geen behoefte om me na een werkweek op te tutten en in een kroeg of dancing te hangen" hoe komen jullie er toch bij dat geen kinderen hebben automatisch inhoudt dat je dit doet
Ik denk helemaal niet dat ie-de-reen zo doet..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:15 schreef lily het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk maar een voorbeeldje (Kreator had het hierboven over)
hoe komen jullie er dan toch op dat kinderen hebben automatisch inhoudt dat je alleen nog maar met je kinderen bezig bent, is dan hetzelfde
Huh? Volgens mij gaat het in dit topic over ouders die alleen nog maar over hun kinderen kunnen praten en waarom dat zo is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat veel reacties in dit topic nogal vallen over het feit dat 'ouders' blijkbaar niet meer 'lekker' willen stappen?
In het oldbie topic? Ja, en dan ook nog voornamelijk op verzoek. Ik had het natuurlijk niet over mijn online leven (quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het enige waar ik jou het afgelopen jaar over heb gehoord/gezien is je zwangerschap! Hou je dan nu ook jezelf voor de gek?
vanaf 7 oktober j.l. zijn mijn vriend en ik aanstaande ouders, maar in de jaren ervoor deden we dat ook al niet meer idd.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:09 schreef DarkElf het volgende:
Dit is toch godverdomme de bloody limitquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:13 schreef Dagonet het volgende:
Wederom trek je alles naar een grote gemene deler niveau
Een gesprek over kinderen op hoog niveau, sorry maar hoe zie je dat voor je, tips uitwisselen over hoe het beste uit te leggen dat vuur wél heet is?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:19 schreef Vivi het volgende:
Idd, mensen die over hun kinderen praten worden weggezet als vreselijke nono's die alleen over de uitwerpselen van hun kind kunnen debatteren, want stel je eens voor dat een gesprek dat over je kind gaat ook nog van wat hoger niveau is..Ónmogelijk!
Het is niet eens zozeer het niveau dat tegenstaat, het is de eentonigheid van interesses en gespreksonderwerpen.quote:Maar als je dan meldt dat al die andere gesprekken die doorgaans op een sociaal samenkomen worden gevoerd over het algemeen ook niet zo ontzettend hoogdravend zijn heb je de popjes aan het dansen en wordt er meteen met quantum mechanica gesmeten om het tegendeel te beweren.
Prima dat ze veel tijd vreten, maar waarom moet élk gesprek erover gaan zodra er twee of meer ouders bijelkaar komen?quote:Mensen praten over de dingen die voor hen belangrijk zijn in het leven, en zolang je kinderen klein zijn slokken ze een groot gedeelte van je tijd en zorg op, en dat je interesse hebt in je eigen kinderen lijkt me evident, als het niet zo is lijkt me dat eerlijk gezegd meer reden tot alarm. Ik zie niet in waarom je je daar in vredesnaam voor zou moeten schamen, alsof het iets vreselijks is.
Ja, en daarbij wordt aangehaald dat die ouders allemaal niets meer willen doen en niet meer gaan stappen, etc etc.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:17 schreef Misstique het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij gaat het in dit topic over ouders die alleen nog maar over hun kinderen kunnen praten en waarom dat zo is.
Hehequote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:19 schreef Vivi het volgende:
Idd, mensen die over hun kinderen praten worden weggezet als vreselijke nono's die alleen over de uitwerpselen van hun kind kunnen debatteren, want stel je eens voor dat een gesprek dat over je kind gaat ook nog van wat hoger niveau is..Ónmogelijk!
Maar als je dan meldt dat al die andere gesprekken die doorgaans op een sociaal samenkomen worden gevoerd over het algemeen ook niet zo ontzettend hoogdravend zijn heb je de popjes aan het dansen en wordt er meteen met quantum mechanica gesmeten om het tegendeel te beweren.
Tja tenslotte is er over opgroeien, leerprocessen, toekomstverwachtingen gerelateerd aan de maatschappelijke ontwikkelingen, de psychologie achter kinder gedrag niets te zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een gesprek over kinderen op hoog niveau, sorry maar hoe zie je dat voor je, tips uitwisselen over hoe het beste uit te leggen dat vuur wél heet is?
Het napraten van artikelen uit Ouders van nu klinkt inderdaad heel erg boeiend.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja tenslotte is er over opgroeien, leerprocessen, toekomstverwachtingen gerelateerd aan de maatschappelijke ontwikkelingen, de psychologie achter kinder gedrag niets te zeggen.
Nou, je kan het bijvoorbeeld hebben over onderwijsvormen, entingsprogramma's, ontwikkelingsfases....kinderen zijn niet alleen maar schijt en pies hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een gesprek over kinderen op hoog niveau, sorry maar hoe zie je dat voor je, tips uitwisselen over hoe het beste uit te leggen dat vuur wél heet is?
"Tuurlijk, maar dat heb ik net zo goed bij yuppen die alleen maar over hun nieuwe BMW kunnen zagen, of kerels die een uur lang orakelen over hun nieuwe Veluxraam. Ik voel me trouwens niet aangesproken, Ik vind het heerlijk als ik een rustig over wat anders kan praten dan mijn zoontje.quote:Het is niet eens zozeer het niveau dat tegenstaat, het is de eentonigheid van interesses en gespreksonderwerpen.
Dat is jouw, subjectieve, beleving, ik ervaar dat zelf niet zo. Misschien zit je toch in het verkeerde "kringetje" dan. Als je twee paar ouders bij elkaar zet van kinderen in dezelfde leeftijdscategorie lijkt het me logisch dat daarover wordt gesproken, het is een gemene deler, net als dat twee mensen die beiden golf blijken te spelen het daarover zullen hebben. Imo is het vaak slechts een intro op het gesprek, als dat vervolgens niet verder gaat dan alleen de kinderen ligt dat denk ik aan de respectievelijke gesprekspartner, niet aan mij iigquote:Prima dat ze veel tijd vreten, maar waarom moet élk gesprek erover gaan zodra er twee of meer ouders bijelkaar komen?
Is met je vrienden ALTIJD filosofische gesprekken voeren niet eentonig?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Het is niet eens zozeer het niveau dat tegenstaat, het is de eentonigheid van interesses en gespreksonderwerpen.
niet elk gesprek gaat daarover, maar als jij er bij voorbaat al vanuit gaat dat dat het geval zal zijn, hoor je niets van het gesprek naast je tot je hoort dat het over kinderen gaat en denk je: zie je wel.quote:Prima dat ze veel tijd vreten, maar waarom moet élk gesprek erover gaan zodra er twee of meer ouders bijelkaar komen?
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja tenslotte is er over opgroeien, leerprocessen, toekomstverwachtingen gerelateerd aan de maatschappelijke ontwikkelingen, de psychologie achter kinder gedrag niets te zeggen.
De 'drieeenheid' en 'religieuze symboliek' komt ook rechtstreeks uit de koker van Dan Brownquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het napraten van artikelen uit Ouders van nu klinkt inderdaad heel erg boeiend..
Nope.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Is met je vrienden ALTIJD filosofische gesprekken voeren niet eentonig?
Nope, ik zeg trouwens niet dat dat het enige is waar gesprekken over gaan, er zijn avonden geweest waar er over niets anders werd gesproken dan remakes van oude films en welke huidige acteurs dan het best geschikt zouden zijn voor de rollen.quote:Is uberhaupt met je vrienden ALTIJD diepgaande gesprekken voeren niet eentoning?
Maar dan vraag ik me toch af hoe jij denkt dat een diepgaande discussie altijd over hetzelfde moet gaan? Het gesprek éindigt vaak niet eens op hetzelfde onderwerp als waar het mee begon.quote:Of zit er toch ZELFS bij jullie wel verandering van onderwerpen in?
Ah ja, het ligt aan mij, ik hoor maar de helft en verzin de rest erbij, dát zal het zijn.quote:niet elk gesprek gaat daarover, maar als jij er bij voorbaat al vanuit gaat dat dat het geval zal zijn, hoor je niets van het gesprek naast je tot je hoort dat het over kinderen gaat en denk je: zie je wel.
Denk je werkelijk dat jij en jouw vrienden werkelijk originele gesprekken voeren, die niet al talloze malen door andere zijn gevoerd en waarover ook niet boeken, sites, artikelen en tv-programma's zijn geproduceerd?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het napraten van artikelen uit Ouders van nu klinkt inderdaad heel erg boeiend..
Jaahaaa....want slechts zónder nageslacht kan je pas écht oorspronkelijk en authentiek zijn!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat jij en jouw vrienden werkelijk originele gesprekken voeren, die niet al talloze malen door andere zijn gevoerd en waarover ook niet boeken, sites, artikelen en tv-programma's zijn geproduceerd?
Hier kan ik een heel eind in meegaan, behalve het materialisme deel. Mensen zonder kinderen zijn niet per definitie materialistisch ingesteld (ik iig niet). Bovendien vind ik het persoonlijk erg jammer dat de quality-time waar je het over hebt alleen nog met het gezin gespendeerd kan worden, ipv (ook) met vrienden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Serieus dan maar. Ik kom ze nooit tegen hoor... ouders die over niets anders kunnen praten. Ik merk wel dat ze gewoon allemaal ouder (leeftijd) geworden zijn en de interesses verschoven zijn. Wat ik wel vaak merk is dat mensen van mijn leeftijd die bewust NIET voor kinderen gekozen hebben gewoon op een andere manier in het leven staan en interesses hebben die ik niet (meer) heb. Die zijn vaker geinsteresseerd in 'lol' in het leven in de ruimste zin van het woord. Waarbij het voor mij (en andere ouders) de verrijking niet meer in materialisme en 'leuke dingen doen' zit maar meer in 'qualitytime'.
En waarom moet dat in jouw beleving dan wel zo zijn als mensen kinderen hebben en ook over kinderen, opvoeding, scholing, de toekomst of wat dan ook praten?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nope.
[..]
Nope, ik zeg trouwens niet dat dat het enige is waar gesprekken over gaan, er zijn avonden geweest waar er over niets anders werd gesproken dan remakes van oude films en welke huidige acteurs dan het best geschikt zouden zijn voor de rollen.
[..]
Maar dan vraag ik me toch af hoe jij denkt dat een diepgaande discussie altijd over hetzelfde moet gaan? Het gesprek éindigt vaak niet eens op hetzelfde onderwerp als waar het mee begon.
Nee, ik zeg niet dat je het erbij verzint, ik zeg dat het zomaar kan zijn dat het je pas opvalt als het over kinderen gaat, omdat je dat verwacht en je daaraan wilt ergeren. Tenminste, je komt op mij een beetje over als iemand die zichzelf en zijn vrienden op een intellectuele manier dusdanig verheven vindt boven mensen met kinderen, dat je die bevestiging bewust of onbewust ook zoekt. En als je dat zoekt, zul je dat ook beslist kunnen vinden.quote:Ah ja, het ligt aan mij, ik hoor maar de helft en verzin de rest erbij, dát zal het zijn..
Misschien is het gewoon zo dat de mens te ver is geëvolueerd om om voortplanting, zwangerschap en het grootbrengen van je kroost gewoon als een deel van het leven te beschouwen, net als eten, drinken, jagen (op vrouwen of op geld) en gewoon genieten als je daar de kans toe hebt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind het eng hoe sommige mensen tegen voortplanten aankijken tegenwoordig.
Nu is het een wónder en wordt de koter op een voetstuk geplaatst en word je raar aangekeken als je je kind niet op nummer 1 zet en je leven ervoor opoffert en hem altijd het beste van het beste aanbiedt.
Nou, nee, probeer het eens met boeken van een jaartje of 1500 eerder, maar goed. DVC is trouwens een gemakkelijker leesbare versie van de Slinger van Foucault van Eco, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De 'drieeenheid' en 'religieuze symboliek' komt ook rechtstreeks uit de koker van Dan Brown
Althans: de mensen die een keuze hebben.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:42 schreef remlof het volgende:
Nee, voor de menselijke soort is het voortbrengen van nakomelingen iets héél speciaals geworden.gemaakt
Dat komt doordat er vaak weinig "vrije" tijd is. De tijd die je hebt spendeer je dan toch echt het liefst met je gezin.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:41 schreef Misstique het volgende:
Bovendien vind ik het persoonlijk erg jammer dat de quality-time waar je het over hebt alleen nog met het gezin gespendeerd kan worden, ipv (ook) met vrienden.
Maar is vriendschap dan juist niet om daar in het redelijke in mee te gaan en in mee te leven? Empathie, weet je wel?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon zo dat de mens te ver is geëvolueerd om om voortplanting, zwangerschap en het grootbrengen van je kroost gewoon als een deel van het leven te beschouwen, net als eten, drinken, jagen (op vrouwen of op geld) en gewoon genieten als je daar de kans toe hebt.
Nee, voor de menselijke soort is het voortbrengen van nakomelingen iets héél speciaals geworden. In de ogen van sommigen die net hun eerste nestje hebben tenminste...
Dat klopt, alleen praten ze dan voornamelijk over (hun) kinderen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:47 schreef lily het volgende:
[..]
Dat komt doordat er vaak weinig "vrije" tijd is. De tijd die je hebt spendeer je dan toch echt het liefst met je gezin.
Maar dat neemt niet weg dat een avondje uit met vrienden niet heel leuk is natuurlijk. Veel ouders maken hier in mijn beleving dan ook heus wel tijd voor vrij.
Ik ook. Maar anders dan jij.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind het eng hoe sommige mensen tegen voortplanten aankijken tegenwoordig.....
Als mijn vriend en ik allebei een hele drukke tijd hebben gehad en elkaar amper gezien hebben, dan is onze quality time ook eerst voor onszelf. Eerst even weer samen bijpraten, samen zijn, op de bank of uit. Als er dan nog tijd is voor quality time, komen er vrienden en familie aan te pas. En nee, wij hebben geen kinderen, maar bij gebrek aan tijd gaat de quality time toch eerst naar je geliefde(n)?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:41 schreef Misstique het volgende:
[..]
Hier kan ik een heel eind in meegaan, behalve het materialisme deel. Mensen zonder kinderen zijn niet per definitie materialistisch ingesteld (ik iig niet). Bovendien vind ik het persoonlijk erg jammer dat de quality-time waar je het over hebt alleen nog met het gezin gespendeerd kan worden, ipv (ook) met vrienden.
Ah ja. Dus jij en je vrienden zijn ECHT intellectueel. En ALLE ouders praten artikelen uit de ouders van nu na....quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, nee, probeer het eens met boeken van een jaartje of 1500 eerder, maar goed. DVC is trouwens een gemakkelijker leesbare versie van de Slinger van Foucault van Eco, maar dat terzijde.
Nee dus. Ik heb het over vrienden. Vrienden hebben gezamelijke interesses en ook interesse naar elkaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:49 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen praten ze dan voornamelijk over (hun) kinderen.
In mijn ervaring is het ook zo dat tot de kinderen in de pubertijd komen en voor zichzelf kunnen denken de ouders alleen nog maar onderwerpen hebben die over kinderen gaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:41 schreef miss_sly het volgende:
En waarom moet dat in jouw beleving dan wel zo zijn als mensen kinderen hebben en ook over kinderen, opvoeding, scholing, de toekomst of wat dan ook praten?
Ik vind me niet verheven boven mensen met kinderen. Mensen met maar één gespreksonderwerp vind ik wel erg saai en vervelend. Helemaal als het "maar wij hebben nu kinderen dus wij hebben geen tijd meer voor uitgaan en dat soort dingen, wij zijn nu verantwoordelijk" type ouders zijn zoals je hier in dit topic ook tegenkomt. Vivi bijvoorbeeld die zich heel verheven opstelt omdat ze toevallig bezig is met datgene wat élk gezond mens kan en een heleboel mensen ook doen, al miljoenen jaren. Zelfs varkens met een lobotomie kunnen het, het is niet alsof kinderen krijgen nou echt speciaal is, het is geen kunst of aangeleerde vaardigheid.quote:Nee, ik zeg niet dat je het erbij verzint, ik zeg dat het zomaar kan zijn dat het je pas opvalt als het over kinderen gaat, omdat je dat verwacht en je daaraan wilt ergeren. Tenminste, je komt op mij een beetje over als iemand die zichzelf en zijn vrienden op een intellectuele manier dusdanig verheven vindt boven mensen met kinderen, dat je die bevestiging bewust of onbewust ook zoekt. En als je dat zoekt, zul je dat ook beslist kunnen vinden.
Ach, het is niet meer dan normaal dat loopgraven betrokken worden, ouders voelen zich aangevallen en stellen zich verheven op, swets verdraait een woord of wat waardoor het opeens van ouders die alleen maar over kinderen praten verwordt tot ouders die niet meer de tijd en zin hebben om uit te gaan, ze zijn volwassener en, geimpliceerd, beter dan de kinderlozen.quote:Maar mijn laatste zin reageer je niet op....vind jij bepaalde ideeen die hier neergezet worden niet erg zwart-wit?
Materialisme in de zin van lekker naar een restaurant, bioscoopje, shoppen, avontuurlijke vakantie,etc... Bourgondisch leven zeg maar. Je kan je dat vaak als gezin niet meer veroorloven. Het spenderen van tijd met elkaar in de familiesfeer wordt echter vaak hoog gewaardeerd door ouders.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:41 schreef Misstique het volgende:
[..]
Hier kan ik een heel eind in meegaan, behalve het materialisme deel. Mensen zonder kinderen zijn niet per definitie materialistisch ingesteld (ik iig niet).
Mijn vrienden zijn welkom om mee te banjeren over de hei hoor. Maar mijn kinderen banjeren wel mee. En als die een hele interessante kever zien ga ik daar toch echt otijd voor vrijmaken.quote:Bovendien vind ik het persoonlijk erg jammer dat de quality-time waar je het over hebt alleen nog met het gezin gespendeerd kan worden, ipv (ook) met vrienden.
Je doelt toch wel op de auto heh, want andersquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
En als die een hele interessante kever zien ga ik daar toch echt otijd voor vrijmaken.
Kan dat ook aan jouw ervaring met die specifieke mensen liggen? Je scheert namelijk hier vrijwel alle ouders over een kam, en laat geen ruimte voor de mogelijkheid dat er ouders zijn die anders zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In mijn ervaring is het ook zo dat tot de kinderen in de pubertijd komen en voor zichzelf kunnen denken de ouders alleen nog maar onderwerpen hebben die over kinderen gaan.
En mensen als TS (en jij, bijvoorbeeld) stellen zich niet verheven op? Je kunt in alle oprechtheid zeggen dat je vindt dat er niet alleen aan de kant van de ouders erg zwart-wit wordt gepost?quote:Ik vind me niet verheven boven mensen met kinderen. Mensen met maar één gespreksonderwerp vind ik wel erg saai en vervelend. Helemaal als het "maar wij hebben nu kinderen dus wij hebben geen tijd meer voor uitgaan en dat soort dingen, wij zijn nu verantwoordelijk" type ouders zijn zoals je hier in dit topic ook tegenkomt. Vivi bijvoorbeeld die zich heel verheven opstelt omdat ze toevallig bezig is met datgene wat élk gezond mens kan en een heleboel mensen ook doen, al miljoenen jaren. Zelfs varkens met een lobotomie kunnen het, het is niet alsof kinderen krijgen nou echt speciaal is, het is geen kunst of aangeleerde vaardigheid.
[..]
Ach, het is niet meer dan normaal dat loopgraven betrokken worden, ouders voelen zich aangevallen en stellen zich verheven op, swets verdraait een woord of wat waardoor het opeens van ouders die alleen maar over kinderen praten verwordt tot ouders die niet meer de tijd en zin hebben om uit te gaan, ze zijn volwassener en, geimpliceerd, beter dan de kinderlozen.
Hoi, ik kom langs met kind, zorg je wel dat je kat niet in dezelfde kamers komt als mijn kind, want straks krabt de kat m'n kind.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:54 schreef Vivi het volgende:
Het valt me trouwens op dat het altijd de mensen zonder kinderen zijn die lopen te mekkeren en totaal intolerant zijn t.o.v. mensen met kinderen, andersom een stuk minder.
Ik weet echt niet waar jullie werken hoor. Ik werk nu 8 jaar in mijn huidige werkkring met allemaal mensen van rond dezelfde leeftijd. In de afgelopen 8 jaar zijn er 13 kinderen geboren bij 5 directe collega's. Als er per dag een kwartiertje over kinderen gesproken wordt is het veel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:57 schreef Maeghan het volgende:
De mensen die te veel over kinderen praten, zul je via dit topic niet vinden, want die mensen vinden ongetwijfeld helemaal niet dat ze té veel over kinderen praten.
ik herken het wel hoor, ook met mijn collega's die in de fokleeftijd komen (fok als in fokken, dus niet Fok!ken). Die hebben nog niet eens kinderen, maar het gaat er toch over. Er kan geen kind voorbij komen of ze beginnen waterig te kijken, te kwijlen en allerlei kinderlijke kreetjes uit te slaan. "Aaaaaaah wat lief he?" Eh. Nee? Nu houd ik toevallig dus níet van kinderen en het is ontzettend frustrerend je iedere keer te moeten verdedigen omdat jij een kind níet lief vindt. Ik ga ook niet iedere keer als een hond zie van mijn werkplek af om met de baas te praten of iedere keer aan mijn collega's vragen of ze die hond ook zo lief vinden. Mensen die van kinderen houden, verwachten van je dat jij er ook zo over denkt. Zij houden van kinderen, zij willen erover praten, en als jij dat niet wilt is er iets mis met jou. Het is vooral die houding, dat mensen verwáchten van je dat jij alles even leuk vindt als zij, die me stoort, niet zo zeer het feit dat zij zelf ergens blij mee zijn en dat willen delen. Als iemand zwanger is of net bevallen, begrijp ik heus wel dat je leven daarom draait op dat moment. Als iemand twee kinderen van boven de twaalf heeft en hij kan nog steeds nergens over praten en verwacht dan nog dat jij gezellig meekeuvelt, dan houdt het begrip bij mij echt op.
Toch wel een beetje herkenbaar....quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waarom zou ik het op een verjaardag alléén nog maar over zwangerschappen/kinderen moeten hebben als iemand anders (meestal slechts 1 of 2 in de groep) de keus maakt om koters in deze verpauperde wereld te zetten? Dat is toch de omgekeerde wereld?
Wil iemand best es vragen hoe het gaat enzo hoor, maar mag het ook eens ergens anders over gaan? Kennelijk niet....
Dat dus.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:49 schreef Tinkepink het volgende:
Wat ik hier mee wil zeggen. Ik werd pas ouder (lees moeder) nadat ik ouder (lees rustiger) geworden was. Saai was ik dus al voordat ik met kind geschopt werd.
Ik denk dat je je daarop verkijkt. Ik ga lang niet zo vaak meer uit, omdat ik de prijzen van zo'n avondje uit exorbitant hoog vind. Veel vaker ga ik langs bij vrienden/familie of komen ze bij mij voor een avondje keuvelen of spelletjes doen. Puur persoonlijk dit, maar wellicht ben ik wel een uitzondering.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Materialisme in de zin van lekker naar een restaurant, bioscoopje, shoppen, avontuurlijke vakantie,etc... Bourgondisch leven zeg maar. Je kan je dat vaak als gezin niet meer veroorloven. Het spenderen van tijd met elkaar in de familiesfeer wordt echter vaak hoog gewaardeerd door ouders.
[..]
No problem, als ze daarnaast ook interesse kunnen tonen in wat míj beweegt.quote:Mijn vrienden zijn welkom om mee te banjeren over de hei hoor. Maar mijn kinderen banjeren wel mee. En als die een hele interessante kever zien ga ik daar toch echt otijd voor vrijmaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |