Het enige kwaliteitsgesprek dat je kunt voeren is tenslotte het gesprek over kinderen. De rest is allemaal inferieur.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:17 schreef Vivi het volgende:
Sinds ik een kind heb vind ik veel gesprekken van mijn vrienden zoals ik ze vroegah had, over de kroeg, stappen, bezopen worden en hun opslag en ga zo maar door nogal oppervlakkig, ik ga tenslotte uit om even niet op kinderniveau te hoeven converseren. Dat is dan weer de andere kant..
Ja, ze maakt compleet mijn punt, zonder het zelf door te hebben. Best zielig op zich, ik heb er alleen geen medelijden mee want het is Fifi, het schoothondje met een schutting voor het hoofd.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:27 schreef Dagonet het volgende:
En weer zo'n hooghartig figuur die denkt dat wanneer je kinderen krijgt je opeens op volwassen niveau kan praten..
Ik begrijp het ook niet helemaal, geloof ik. Of het moet zijn dat je *compleet*quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:27 schreef Dagonet het volgende:
En weer zo'n hooghartig figuur die denkt dat wanneer je kinderen krijgt je opeens op volwassen niveau kan praten..
Ook al zo'n enge uitdrukking van sommige ouders ja. Ik ben zelf al compleet, dank je.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet helemaal, geloof ik. Of het moet zijn dat je *compleet*bent mét kinderen...
Dus als het niet over kinderen gaat, boeit het je niet meer? Wat een ontzéttend boeiend leven moet dat zijn zeg. Ik kan niet wachten om in jouw voetsporen te treden en totaal geen interesse meer te hebben in het leven, leuke vrouwen of een carriere. Iedereen zonder kinderen heeft een LEEG leven, Swets. Allemaal! We zijn slaven van de sexmaatschappij, die alleen maar aan bmw's en tieten denken!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
En de rest.... KOM ALSJEBLIEFT NIET! Ik ben niet geïnteresseerd in je carrière, je kei har de managers kwaliteiten, je nieuwste verovering bij het koffie apparaat, je nieuwste leasebak (max 750 euro he... en diesel. Maar ja ik maak wel vijf tig dui zend kilometers per jaar!... *glazige blik*) en die geile nieuwe tent in het centrum waar allemaal lekkere chickies komen.
Ow... er is geen middenweg? Het is nu eenmaal niet zo dat nu, zoals *vroeger*, desnoods midden in de nacht weg kan glippen, omdat er iets leuks te doen is. Dat moet je een beetje plannen, zeg maar. Maar op zich is het best te doen en daarnaast: je kunt ook best iets zónder elkaar doen.....quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb helemaal geen zin om zaterdagavond nadat je je de hele week de tering gewerkt heb je in je netste nudie jeans te moeten hijsen om vervolgens als bijna 40er te moeten laten zien dat ik wél jong snel en flitsend ben.
amai, ja want dat is idd waar mensen zonder kinderen alleen maar over kunnen pratenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
En de rest.... KOM ALSJEBLIEFT NIET! Ik ben niet geïnteresseerd in je carrière, je kei har de managers kwaliteiten, je nieuwste verovering bij het koffie apparaat, je nieuwste leasebak (max 750 euro he... en diesel. Maar ja ik maak wel vijf tig dui zend kilometers per jaar!... *glazige blik*) en die geile nieuwe tent in het centrum waar allemaal lekkere chickies komen.
Dat dus... en in tegenstelling tot wat Vivi zegt, Isa is daadwerkelijk een aanvulling op mijn leven, geen invulling ervan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:32 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ook al zo'n enge uitdrukking van sommige ouders ja. Ik ben zelf al compleet, dank je..
Iets in deze strekking was ook mijn eerste gedachte bij het doorlezen van dit topic..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:01 schreef DDBtje het volgende:
Toen ik zwanger was waren het vooral anderen die dachten dat ik het daar de hele dag over wou hebben.
Dat is wel weer een ander uiterste he?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom zeg alsof mannen onder elkaar regelmatig zeer interessante boeiende gesprekken hebben, flikker toch op.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dus als het niet over kinderen gaat, boeit het je niet meer? Wat een ontzéttend boeiend leven moet dat zijn zeg. Ik kan niet wachten om in jouw voetsporen te treden en totaal geen interesse meer te hebben in het leven, leuke vrouwen of een carriere. Iedereen zonder kinderen heeft een LEEG leven, Swets. Allemaal! We zijn slaven van de sexmaatschappij, die alleen maar aan bmw's en tieten denken!
My god! Mag ik je aanraken?
Je bedoeld zoals jullie blijkbaar alleen maar mensen kennen die over niets anders dan de kinderen kunnen spreken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
amai, ja want dat is idd waar mensen zonder kinderen alleen maar over kunnen praten
Als je alleen zulke mensen kende snap ik dat je het zo lekkerder vindt
...als je het zo stelt, kun je ook stellen dat je op 2 manieren antwoord kunt geven.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:36 schreef lcicle het volgende:
"Ja, die praat alleen maar over d'r kind" krijg je dan. Terwijl je gewoon beleefd vragen van andere beantwoord.
Nou nou nou, dat zullen spannende gesprekken geweest zijn hoor "Wilders is stout!" Nietus!"quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:38 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat is wel weer een ander uiterste he?.
Het gaat mij om de gesprekken tijdens een etentje of bezoekje aan vrienden. Voor ze kinderen kregen, konden we heerlijk heftig discussieren over maatschappelijke, filosofische of politieke kwesties. Dat zit er nu gewoon niet meer in, want ze hebben een nieuw gespreksonderwerp en al het andere is niet meer relevant of interessant en dat vind ik erg jammer.
Dat ligt dan aan de persoon.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:38 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat is wel weer een ander uiterste he?.
Het gaat mij om de gesprekken tijdens een etentje of bezoekje aan vrienden. Voor ze kinderen kregen, konden we heerlijk heftig discussieren over maatschappelijke, filosofische of politieke kwesties. Dat zit er nu gewoon niet meer in, want ze hebben een nieuw gespreksonderwerp en al het andere is niet meer relevant of interessant en dat vind ik erg jammer.
Ik had zaterdag in de kroeg met m'n beste vriend zeer interessante boeiende gesprekken, terwijl we ons tussen lekkere wijven begaven, een biertje dronken en tieten keken. Ja dat kan natuurlijk ook hè, dat het én boeiend is én niet over kinderen gaat én in de kroeg is! Dat jij het vergeten bent, wil niet zeggen dat het niet meer bestaat.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom zeg alsof mannen onder elkaar regelmatig zeer interessante boeiende gesprekken hebben, flikker toch op.
Ik verkies mijn sociale leven nog altijd boven het posten in [oud] en vegeteren met m'n vriendin op de bank tijdens dancing on ice, terwijl we over de kinderen babbelen met de buurman. Sorry dat ik een boeiender leven heb dan dat.quote:Sociaal levenHet 'sociaal leven' van de gemiddelde nederlander bestaat uit de plaatselijke kroeg op zaterdag en de voetbal kantine op zondag. Oe... wat een verrijking.
Maar gelukkig kan Fok! je nog bekoren, met al haar diepgang.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Oi oi oi.
Dat hangt er maar net vanaf welke mannen jij kent, degene die ik ken hebben wél interessante dingen te melden. Of hadden dat in ieder geval tot ze kinderen kregen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom zeg alsof mannen onder elkaar regelmatig zeer interessante boeiende gesprekken hebben, flikker toch op.
In OUD kletsen zodat je mensen in het dagelijkse leven niet hoeft dwars te zitten met die kinderpraat indien dat onwenselijk is?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:44 schreef on_air het volgende:
[..]
Maar gelukkig kan Fok! je nog bekoren, met al haar diepgang.
Wat vind je dan hier online wél, wat al die verschrikkelijke mensen irl je niet brengen?
Dat jij het boeiend vind wil niet zeggen dat het zo is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik had zaterdag in de kroeg met m'n beste vriend zeer interessante boeiende gesprekken, terwijl we ons tussen lekkere wijven begaven, een biertje dronken en tieten keken. Ja dat kan natuurlijk ook hè, dat het én boeiend is én niet over kinderen gaat én in de kroeg is! Dat jij het vergeten bent, wil niet zeggen dat het niet meer bestaat.
Het is maar wat je boeiender vind he.quote:Ik verkies mijn sociale leven nog altijd boven het posten in [oud] en vegeteren met m'n vriendin op de bank tijdens dancing on ice, terwijl we over de kinderen babbelen met de buurman. Sorry dat ik een boeiender leven heb dan dat.
Of jij het spannende gesprekken vindt of niet, is niet echt relevant. Ik constateer alleen dat veel van mijn vrienden die onlangs ouders zijn geworden, nergens anders meer over kunnen praten dan over hun kinderen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou nou nou, dat zullen spannende gesprekken geweest zijn hoor "Wilders is stout!" Nietus!"
en "Iedereen interpreteert wat hij ziet anders. Ik zie die boom daar bijvoorbeeld heel anders als jij! Fascinerend he!" Bespaar me die zweverige wijven die zo lekker 'filosofisch' en 'maatschappelijk' betrokken zijn.
Ik kan toch hetzelfde aan jou vragen? En hier kan ik het weg klikken als ik het niets zeggende geneuzel zat wordt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:44 schreef on_air het volgende:
[..]
Maar gelukkig kan Fok! je nog bekoren, met al haar diepgang.
Wat vind je dan hier online wél, wat al die verschrikkelijke mensen irl je niet brengen?
Nou... vertel eens, wat voor verschrikkelijk interessants hadden ze te melden?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf welke mannen jij kent, degene die ik ken hebben wél interessante dingen te melden. Of hadden dat in ieder geval tot ze kinderen kregen..
In OUD is het geweldig, haske leuk forum, juist omdat het zo lekker met z'n allen op z'n plaats is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:46 schreef Llewella het volgende:
[..]
In OUD kletsen zodat je mensen in het dagelijkse leven niet hoeft dwars te zitten met die kinderpraat indien dat onwenselijk is?
Jeetje mina, wat kunnen mensen toch zwart-wit zijn.
Is er dan niet meer zoiets als en/en?
(Ik geniet denk net iets teveel van het leven).
Je bent er zelf 1. Dat zeg je net zelf. Jezus, Swets. Wel een beetje consequent blijven hè.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, de mensen die in dit topic genoemd worden ben ik nog nooit tegen gekomen. Ouders die over niets anders praten. Blijkbaar heeft TS gewoon een stel sufkutterige vrienden. En dat is nadat ze ouders geworden zijn blijkbaar niet veranderd.
JIJ hangt er een waarde oordeel aan. Als de waarde betwist wordt moet je niet opeens terug gaan krabbelen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:48 schreef Misstique het volgende:
[..]
Of jij het spannende gesprekken vindt of niet, is niet echt relevant. Ik constateer alleen dat veel van mijn vrienden die onlangs ouders zijn geworden, nergens anders meer over kunnen praten dan over hun kinderen.
Nee hoor, ik praat zelden over mijn kinderen in gezelschap. Ik heb alleen liever geen types zoals jij nog over de vloer. Wel bij de les blijven Krea.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je bent er zelf 1. Dat zeg je net zelf. Jezus, Swets. Wel een beetje consequent blijven hè.
Ja en dat is dus het antwoord op het andere deel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:48 schreef Misstique het volgende:
[..]
Of jij het spannende gesprekken vindt of niet, is niet echt relevant. Ik constateer alleen dat veel van mijn vrienden die onlangs ouders zijn geworden, nergens anders meer over kunnen praten dan over hun kinderen.
Ik blijf bij de les, Swets:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee hoor, ik praat zelden over mijn kinderen in gezelschap. Ik heb alleen liever geen types zoals jij nog over de vloer. Wel bij de les blijven Krea.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb helemaal geen zin om te moeten laten zien dat ik wél jong snel en flitsend ben.
Laat mij lekker als een burgertrut met vrouw en kinderen over de hei banjeren.
Hooguit komen er nog eens vrienden op bezoek die ook kinderen hebben, kunnen we lekker burgertruttig leuteren over spuitluiers en grappige versprekingen van kleutertjes van 4.
En de rest.... KOM ALSJEBLIEFT NIET!
Af en toe komt mijn broer nog es langs... met zijn dochter. Lullen we een beetje over computers, werk en de kinderen... uiteraard.
Okay, hejje effe? Discussies over het geloof in het algemeen en vergelijken van diverse geloven in het bijzonder. Tikkeltje dieper dan jouw Wilders heb geleik niveau dat je hier aanhaalt. Augustinus, Thomas van Aquinas en een paar islamitische filosofen plus een paar humanisten kwamen langs. Gesprekken over góede boeken en de theorieën die je daar uit kan halen met betrekking tot een maatschappij-invulling. Kunst, muziek, theater, film.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... vertel eens, wat voor verschrikkelijk interessants hadden ze te melden?
Ja... waar zeg ik dat ik alleen nog over kinderen praat? Ik zeg dat ik geen zin heb in ander geneuzel. Betekent niet dat ik het niet doe.quote:
Tja, misschien cursusje begrijpend lezen volgen.quote:Maar goed zo gaat het straks nergens meer over, als iedereen z'n eigen woorden ineens gaat verdraaien. Next!
Ik hang er geen waarde oordeel aan, ik constateer slechts een verandering in de gespreksonderwerpen van mn vrienden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JIJ hangt er een waarde oordeel aan. Als de waarde betwist wordt moet je niet opeens terug gaan krabbelen.
Ah ja, kut moslims en de knuffelturk... spannend.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Okay, hejje effe? Discussies over het geloof in het algemeen en vergelijken van diverse geloven in het bijzonder.
Hitchhikers guide to the galaxy en the davinci code. Boeiend Dago....quote:Tikkeltje dieper dan jouw Wilders heb geleik niveau dat je hier aanhaalt. Augustinus, Thomas van Aquinas en een paar islamitische filosofen plus een paar humanisten kwamen langs. Gesprekken over góede boeken en de theorieën die je daar uit kan halen met betrekking tot een maatschappij-invulling. Kunst, muziek, theater, film.
Nee, semi intellectuele gesprekken... die zijn interessantquote:Gesprekken over werk en auto's komen weinig voor, die zijn niet interessant namelijk.
ik denk dat dit het ultieme antwoord op de vraag van krea isquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, de mensen die in dit topic genoemd worden ben ik nog nooit tegen gekomen. Ouders die over niets anders praten. Blijkbaar heeft TS gewoon een stel sufkutterige vrienden. En dat is nadat ze ouders geworden zijn blijkbaar niet veranderd.
quote:
Mooie constatering. Blijkbaar hebben ze andere interesses gekregen. Veranderen jouw interesses nooit?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:54 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik hang er geen waarde oordeel aan, ik constateer slechts een verandering in de gespreksonderwerpen van mn vrienden.
..als je iets anders doet dan dat je 20 minuten geleden zelf zei, dan wordt het lastig discussieren hè. Kun je mij proberen af te serveren met een halflaffe 'begrijpend lezen' poging, maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja... waar zeg ik dat ik alleen nog over kinderen praat? Ik zeg dat ik geen zin heb in ander geneuzel. Betekent niet dat ik het niet doe.
Tuurlijk wel, alleen kan ik daarnaast ook nog over andere zaken praten. Helemaal als mn vrienden mijn interesses niet delen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooie constatering. Blijkbaar hebben ze andere interesses gekregen. Veranderen jouw interesses nooit?
Eh nee, dat is precies hetzelfde als ik 20 minuten geleden zei. Of heeft 'kunnen' in de achterhoek een andere betekenins?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
..als je iets anders doet dan dat je 20 minuten geleden zelf zei, dan wordt het lastig discussieren hè.
Nee, blijkbaar begrijp je het nog steeds niet.quote:Kun je mij proberen af te serveren met een halflaffe 'begrijpend lezen' poging, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Kom er dan gewoon niet meer?quote:Je bent gewoon een zoutloze bankhanger geworden die alleen over kinderen kan praten. Dat is niet erg, doe het alleen liever niet waar ik bij ben, want ik word er doodmoe van.
Ja hoor heb ik gelezen. Evenals elk andere jaaaaaaaren oude cliches. Dus ik chargeer lekker mee. Dat wil je toch?quote:Dat is namelijk m'n stelling in de OP, voor het geval je dat ook anders hebt gelezen dan de rest.
Nogmaals. Ik ben wer ke lijk nog NOOIT ouders tegen gekomen die nergens anders meer over kunnen praten. En ik heb aardig wat ouders in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:01 schreef Misstique het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, alleen kan ik daarnaast ook nog over andere zaken praten. Helemaal als mn vrienden mijn interesses niet delen.
Blijkbaar ben je niet zo intellectueel dat je doorhebt wanneer je een spiegel wordt voorgehouden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het enige kwaliteitsgesprek dat je kunt voeren is tenslotte het gesprek over kinderen. De rest is allemaal inferieur.
Gelukkig heb ik, in tegenstelling tot jij, wel inhoud en kan dus ook een intellectueel gesprek voeren.
Omdat veel reacties in dit topic nogal vallen over het feit dat 'ouders' blijkbaar niet meer 'lekker' willen stappen?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:09 schreef DarkElf het volgende:
"k heb ook geen behoefte om me na een werkweek op te tutten en in een kroeg of dancing te hangen" hoe komen jullie er toch bij dat geen kinderen hebben automatisch inhoudt dat je dit doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |