abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57606745
Toen ik zwanger was waren het vooral anderen die dachten dat ik het daar de hele dag over wou hebben. Heb op een verjaardag gezeten waarbij ik echt bewust ergens anders ben gaan zitten, omdat de vrouw naast me het alleen maar over zwanger zijn, bevallen en kinderen had. Dat terwijl ik naast het zwanger zijn ook gewoon nog een normaal leven had, maar daar werd niet naar gevraagd. En elke poging tot een ander onderwerp kon ze weer terug brengen naar kinderen.

Nu ik een kind heb merk ik wel dat je met andere ouders het snel over je kind hebt, het is toch normaal ernaar te vragen, hoe het gaat, etc. Maar goed, naast een kind studeer ik, werk ik en heb ik ook nog een sociaal leven, dus ik heb wel meer te vertellen dan alleen hoe goed mijn dochter slaapt, poept of eet. Verjaardagen waar ze niet welkom is, zou ik zelf ook niet heen gaan.
's avonds gaat er een weekendbedje mee en slaapt mevrouw gewoon daar. Tja en ook ik heb wel eens meegemaakt dat ze niet wou slapen en dat haar vader of ik de halve avond bij haar moesten zitten. Dat hoort er bij.
En als anderen dat vervelend vinden...dan ben ik maar egoistisch. Als ik niet was gekomen was het ook niet goed. En als ik eerder wegga omdat ze niet wil slapen, dan zeuren ze ook. Wat dat betreft doe je het nooit goed, dus trek ik me er maar weinig van aan.
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:17:27 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57607207
Topic nummer zoveel .

Sinds ik een kind heb vind ik veel gesprekken van mijn vrienden zoals ik ze vroegah had, over de kroeg, stappen, bezopen worden en hun opslag en ga zo maar door nogal oppervlakkig, ik ga tenslotte uit om even niet op kinderniveau te hoeven converseren. Dat is dan weer de andere kant. .

En zeggen dat mensen een kind moeten nemen als aanvulling en niet als invulling is wel een erg naieve gedachte die alleen door iemand zonder kinderen gemaakt kan worden.

Btw: op feestjes praat ik alleen over mijn zoontje als er naar gevraagd wordt .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 maart 2008 @ 20:21:48 #103
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57607299
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:17 schreef Vivi het volgende:
Sinds ik een kind heb vind ik veel gesprekken van mijn vrienden zoals ik ze vroegah had, over de kroeg, stappen, bezopen worden en hun opslag en ga zo maar door nogal oppervlakkig, ik ga tenslotte uit om even niet op kinderniveau te hoeven converseren. Dat is dan weer de andere kant. .
Het enige kwaliteitsgesprek dat je kunt voeren is tenslotte het gesprek over kinderen. De rest is allemaal inferieur.
Gelukkig heb ik, in tegenstelling tot jij, wel inhoud en kan dus ook een intellectueel gesprek voeren.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:27:57 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57607432
En weer zo'n hooghartig figuur die denkt dat wanneer je kinderen krijgt je opeens op volwassen niveau kan praten. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 maart 2008 @ 20:29:14 #105
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57607466
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:27 schreef Dagonet het volgende:
En weer zo'n hooghartig figuur die denkt dat wanneer je kinderen krijgt je opeens op volwassen niveau kan praten. .
Ja, ze maakt compleet mijn punt, zonder het zelf door te hebben. Best zielig op zich, ik heb er alleen geen medelijden mee want het is Fifi, het schoothondje met een schutting voor het hoofd.
pi_57607473
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:27 schreef Dagonet het volgende:
Ik begrijp het ook niet helemaal, geloof ik. Of het moet zijn dat je *compleet* bent mét kinderen...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 maart 2008 @ 20:30:29 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57607502
Ik heb helemaal geen zin om zaterdagavond nadat je je de hele week de tering gewerkt heb je in je netste nudie jeans te moeten hijsen om vervolgens als bijna 40er te moeten laten zien dat ik wél jong snel en flitsend ben.
Laat mij lekker als een burgertrut met vrouw en kinderen over de hei banjeren. Hooguit komen er nog eens vrienden op bezoek die ook kinderen hebben, kunnen we lekker burgertruttig leuteren over spuitluiers en grappige versprekingen van kleutertjes van 4.

En de rest.... KOM ALSJEBLIEFT NIET! Ik ben niet geïnteresseerd in je carrière, je kei har de managers kwaliteiten, je nieuwste verovering bij het koffie apparaat, je nieuwste leasebak (max 750 euro he... en diesel. Maar ja ik maak wel vijf tig dui zend kilometers per jaar!... *glazige blik*) en die geile nieuwe tent in het centrum waar allemaal lekkere chickies komen.

Af en toe komt mijn broer nog es langs... met zijn dochter. Lullen we een beetje over computers, werk en de kinderen... uiteraard.
pi_57607558
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook niet helemaal, geloof ik. Of het moet zijn dat je *compleet* bent mét kinderen...
Ook al zo'n enge uitdrukking van sommige ouders ja. Ik ben zelf al compleet, dank je. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_57607581
Ik praat weleens op m'n werk over de baby etc, maar absoluut niet continue, omdat er een redelijk groot percentage collega's is zonder kinderen. Ik ben me er bewust van dat het voor sommige mensen ook vervelend kan zijn tot zelfs pijnlijk (ik ben net iets te berekenend van mezelf, ik denk dan aan ongewenste kinderloosheid, of een mogenlijke anti tegen die kant van het leven).

M'n leven wordt op dit moment inderdaad redelijk beheerst door de kleine op komst, maar er is meer in het leven, zo heb ik hobby's waar ik ook graag vol passie over praat maar anderen niet altijd even leuk vinden (veel mensen zijn bang voor slangen, dus ook daar pas ik me in aan qua praatstof, en computers en speelgoedpaardjes vind ook niet iedereen leuk, en ook de andere dingen die ik leuk vind niet).

Hehe, en onze vriendengroep was bij voorbaat al uit elkaar gevallen, sommigen blijven beesten, feesten en vooral veel drugs tot hun 40e (of verder zelfs), anderen gaan andere leuke dingen doen in hun leven.
Zowieso vrienden komen en gaan, 1 of 2 vrienden kun je tot echte vrienden scharen in je leven.
Niks mis mee, helpt je ook je horizon te verbreden wat betreft mensen, maar ook jezelf.

Mijn leven bestaat wel uit net iets meer dan alleen de toekomstige kleine, ook al neemt het nu idd een groot deel van m'n gedachten in beslag (kinderkamer, uitzet, naam, geboortekaartje, verloskundige, echo's, trotse familie, veel mensen die het ook gewoon heel leuk vinden, etc etc ohw en een schoppende baby in je buik die je dag en nacht bij je draagt, slapenloze nachten bezorgd en veel momenten van vertedering).
Maar ik voel me net even te veel mens dan alleen (a.s.) mama om mezelf volledig te beperken tot alleen het ouderschap (en hoop van harte dat ik ook mijn hobby's kan blijven beoefenen).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 maart 2008 @ 20:33:50 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57607610
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
En de rest.... KOM ALSJEBLIEFT NIET! Ik ben niet geïnteresseerd in je carrière, je kei har de managers kwaliteiten, je nieuwste verovering bij het koffie apparaat, je nieuwste leasebak (max 750 euro he... en diesel. Maar ja ik maak wel vijf tig dui zend kilometers per jaar!... *glazige blik*) en die geile nieuwe tent in het centrum waar allemaal lekkere chickies komen.
Dus als het niet over kinderen gaat, boeit het je niet meer? Wat een ontzéttend boeiend leven moet dat zijn zeg. Ik kan niet wachten om in jouw voetsporen te treden en totaal geen interesse meer te hebben in het leven, leuke vrouwen of een carriere. Iedereen zonder kinderen heeft een LEEG leven, Swets. Allemaal! We zijn slaven van de sexmaatschappij, die alleen maar aan bmw's en tieten denken!

My god! Mag ik je aanraken?
pi_57607614
quote:
Ik heb helemaal geen zin om zaterdagavond nadat je je de hele week de tering gewerkt heb je in je netste nudie jeans te moeten hijsen om vervolgens als bijna 40er te moeten laten zien dat ik wél jong snel en flitsend ben.
Ow... er is geen middenweg? Het is nu eenmaal niet zo dat nu, zoals *vroeger*, desnoods midden in de nacht weg kan glippen, omdat er iets leuks te doen is. Dat moet je een beetje plannen, zeg maar. Maar op zich is het best te doen en daarnaast: je kunt ook best iets zónder elkaar doen.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_57607639
quote:

amai, ja want dat is idd waar mensen zonder kinderen alleen maar over kunnen praten

Als je alleen zulke mensen kende snap ik dat je het zo lekkerder vindt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar dinsdag 25 maart 2008 @ 20:36:13 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57607660
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:32 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ook al zo'n enge uitdrukking van sommige ouders ja. Ik ben zelf al compleet, dank je. .
Dat dus... en in tegenstelling tot wat Vivi zegt, Isa is daadwerkelijk een aanvulling op mijn leven, geen invulling ervan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57607667
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:01 schreef DDBtje het volgende:
Toen ik zwanger was waren het vooral anderen die dachten dat ik het daar de hele dag over wou hebben.
Iets in deze strekking was ook mijn eerste gedachte bij het doorlezen van dit topic..

Veel mensen verwáchten van je dat je alleen maar over kinderen en zwangerschappen wilt praten, als je zwanger bent of een kind hebt. Tja, dan ga je meestal gewoon vriendelijk in op de vragen die je krijgt over beide onderwerpen.

"Ja, die praat alleen maar over d'r kind" krijg je dan. Terwijl je gewoon beleefd vragen van andere beantwoord.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_57607709
quote:
Dat is wel weer een ander uiterste he? .
Het gaat mij om de gesprekken tijdens een etentje of bezoekje aan vrienden. Voor ze kinderen kregen, konden we heerlijk heftig discussieren over maatschappelijke, filosofische of politieke kwesties. Dat zit er nu gewoon niet meer in, want ze hebben een nieuw gespreksonderwerp en al het andere is niet meer relevant of interessant en dat vind ik erg jammer.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 maart 2008 @ 20:40:04 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57607748
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dus als het niet over kinderen gaat, boeit het je niet meer? Wat een ontzéttend boeiend leven moet dat zijn zeg. Ik kan niet wachten om in jouw voetsporen te treden en totaal geen interesse meer te hebben in het leven, leuke vrouwen of een carriere. Iedereen zonder kinderen heeft een LEEG leven, Swets. Allemaal! We zijn slaven van de sexmaatschappij, die alleen maar aan bmw's en tieten denken!

My god! Mag ik je aanraken?
Ach kom zeg alsof mannen onder elkaar regelmatig zeer interessante boeiende gesprekken hebben, flikker toch op.

De gemiddelde gesprekken op feestjes zijn uberhaupt nietszeggend. Ik heb net zoveel zin in dat soort geneuzel als de hele avond geneuzel over kinderen. Had ik al niet meer voor de kinderen en nu nog steeds niet.

Sociaal leven Het 'sociaal leven' van de gemiddelde nederlander bestaat uit de plaatselijke kroeg op zaterdag en de voetbal kantine op zondag. Oe... wat een verrijking.
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

amai, ja want dat is idd waar mensen zonder kinderen alleen maar over kunnen praten

Als je alleen zulke mensen kende snap ik dat je het zo lekkerder vindt
Je bedoeld zoals jullie blijkbaar alleen maar mensen kennen die over niets anders dan de kinderen kunnen spreken.

Of mogen alleen mensen zonder kinderen chargeren?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 maart 2008 @ 20:40:05 #117
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57607749
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:36 schreef lcicle het volgende:
"Ja, die praat alleen maar over d'r kind" krijg je dan. Terwijl je gewoon beleefd vragen van andere beantwoord.
...als je het zo stelt, kun je ook stellen dat je op 2 manieren antwoord kunt geven.

"Hoe was je zwangerschap?"

1. blalblalalblalasllblalblal gezever, gewauwel, bloed, pijn, uitgescheurd, gepoept (haha) tijdens het baren (ja dit zit me dwars). blablalblalalblalablalalbala. [ 2 uur verder]

of.

2. Ja, wel zwaar. Hoe is het met je nieuwe huis?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 maart 2008 @ 20:42:04 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57607798
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:38 schreef Misstique het volgende:

[..]

Het gaat mij om de gesprekken tijdens een etentje of bezoekje aan vrienden. Voor ze kinderen kregen, konden we heerlijk heftig discussieren over maatschappelijke, filosofische of politieke kwesties. Dat zit er nu gewoon niet meer in, want ze hebben een nieuw gespreksonderwerp en al het andere is niet meer relevant of interessant en dat vind ik erg jammer.
Nou nou nou, dat zullen spannende gesprekken geweest zijn hoor "Wilders is stout!" Nietus!"
en "Iedereen interpreteert wat hij ziet anders. Ik zie die boom daar bijvoorbeeld heel anders als jij! Fascinerend he!" Bespaar me die zweverige wijven die zo lekker 'filosofisch' en 'maatschappelijk' betrokken zijn.
pi_57607821
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_57607843
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:38 schreef Misstique het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan de persoon.

Ik heb zondag nog een mooie discussie gehad met mijn vriend en stiefbroer over geloof, en over buitenaards leven, en over hoe oneindig het heelal is, einstein theorie (2.0) etc, zowel mijn vriend als ik hebben een passie om na te denken over die dingen en erover te discussieren.

Kwestie van en/en.
Er is meer in het leven.
Maar het klopt dat dat niet voor iedereen opgaat, maar dat staat los van of ze kinderen hebben of niet. Sommige mensen zijn zich niet bewust van wat ze mogelijk leuk vinden of niet; ontbreekt de passie in het leven voor bepaalde onderwerpen, en doen ze gewoon wat de rest doet, of gewoon simpelweg lamzuipen in de kroeg omdat dat nog een beetje fun is (niet dat iedereen in de kroeg zo is, maar ik kan mezelf wel voorbeelden voor de geest halen, die zelf ook een gemis hebben aan leuke hobbies en passies als ze naar anderen kijken).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 maart 2008 @ 20:43:36 #121
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57607846
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom zeg alsof mannen onder elkaar regelmatig zeer interessante boeiende gesprekken hebben, flikker toch op.
Ik had zaterdag in de kroeg met m'n beste vriend zeer interessante boeiende gesprekken, terwijl we ons tussen lekkere wijven begaven, een biertje dronken en tieten keken. Ja dat kan natuurlijk ook hè, dat het én boeiend is én niet over kinderen gaat én in de kroeg is! Dat jij het vergeten bent, wil niet zeggen dat het niet meer bestaat.
quote:
Sociaal leven Het 'sociaal leven' van de gemiddelde nederlander bestaat uit de plaatselijke kroeg op zaterdag en de voetbal kantine op zondag. Oe... wat een verrijking.
Ik verkies mijn sociale leven nog altijd boven het posten in [oud] en vegeteren met m'n vriendin op de bank tijdens dancing on ice, terwijl we over de kinderen babbelen met de buurman. Sorry dat ik een boeiender leven heb dan dat.
pi_57607885
quote:
Oi oi oi.
Maar gelukkig kan Fok! je nog bekoren, met al haar diepgang.
Wat vind je dan hier online wél, wat al die verschrikkelijke mensen irl je niet brengen?
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:45:59 #123
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57607917
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat hangt er maar net vanaf welke mannen jij kent, degene die ik ken hebben wél interessante dingen te melden. Of hadden dat in ieder geval tot ze kinderen kregen. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_57607944
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:44 schreef on_air het volgende:

[..]

Maar gelukkig kan Fok! je nog bekoren, met al haar diepgang.
Wat vind je dan hier online wél, wat al die verschrikkelijke mensen irl je niet brengen?
In OUD kletsen zodat je mensen in het dagelijkse leven niet hoeft dwars te zitten met die kinderpraat indien dat onwenselijk is?

Jeetje mina, wat kunnen mensen toch zwart-wit zijn.

Is er dan niet meer zoiets als en/en?
(Ik geniet denk net iets teveel van het leven ).
Amber Mae
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 maart 2008 @ 20:47:07 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57607952
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik had zaterdag in de kroeg met m'n beste vriend zeer interessante boeiende gesprekken, terwijl we ons tussen lekkere wijven begaven, een biertje dronken en tieten keken. Ja dat kan natuurlijk ook hè, dat het én boeiend is én niet over kinderen gaat én in de kroeg is! Dat jij het vergeten bent, wil niet zeggen dat het niet meer bestaat.
Dat jij het boeiend vind wil niet zeggen dat het zo is.
quote:
Ik verkies mijn sociale leven nog altijd boven het posten in [oud] en vegeteren met m'n vriendin op de bank tijdens dancing on ice, terwijl we over de kinderen babbelen met de buurman. Sorry dat ik een boeiender leven heb dan dat.
Het is maar wat je boeiender vind he.

Anyway, de mensen die in dit topic genoemd worden ben ik nog nooit tegen gekomen. Ouders die over niets anders praten. Blijkbaar heeft TS gewoon een stel sufkutterige vrienden. En dat is nadat ze ouders geworden zijn blijkbaar niet veranderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')