Nee, Tijd, drieëenheid, onverdeeldheid van een god, vergelijkende mythologie, de invloed van eerdere mythologieën op Christendom, de invloed daarvan op de diverse beschavingen etc. Jij komt niet verder dan kutmoslims en knuffelturk (want dat is waar jij steeds mee komt in dit topic, een gesprek over geloof moet daarover gaan volgens jou) maar dat wil niet zeggen dat iedereen op dat niveau rondhangt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah ja, kut moslims en de knuffelturk... spannend.
Eerder Ayn Rand, Heinlein, dystopische romans en Bookerprize winnaars. Wederom trek je alles naar een grote gemene deler niveau waar mensen zonder kinderen meer tijd hebben om zich daarin uit te breiden indien ze dat willen. Hoeft niet en lang niet iedereen is zo, maar de mensen die ik ken wel zo waren en nu kinderen hebben komen idd niet verder dan DVC tegenwoordig waar ze voorheen nog wel geïnteresseerd waren in boeken waar ze bij na moesten denken. Laat staan dat ze nog een theatervoorstelling gaan bekijken.quote:Hitchhikers guide to the galaxy en the davinci code. Boeiend Dago....
Wie loopt er nu met waardeoordelen te smijten? Dat jij ze niet interessant vindt, prima, ik vind het alleen jammer dat de mensen die die gesprekken wél interessant vonden tegenwoordig niet verder komen dan gesprekken over de aftrekbaarheid van hun kleuterstal.quote:Nee, semi intellectuele gesprekken... die zijn interessant
Een kind zou in veel gevallen op nr 1 moeten staan, enkel en alleen omdat het afhankelijk is van de personen die het kind verzorgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind het eng hoe sommige mensen tegen voortplanten aankijken tegenwoordig.
Nu is het een wónder en wordt de koter op een voetstuk geplaatst en word je raar aangekeken als je je kind niet op nummer 1 zet en je leven ervoor opoffert en hem altijd het beste van het beste aanbiedt.
Een kind moet niet vóór alles gaan.
Het kan maar beter jong leren dat de wereld niet om hem draait lijkt me...
Maar goed, dit is wel een beetje een uitgekauwd onderwerp, alles is er allang over gezegd inmiddels...
Dat is natuurlijk maar een voorbeeldje (Kreator had het hierboven over)quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:09 schreef DarkElf het volgende:
"k heb ook geen behoefte om me na een werkweek op te tutten en in een kroeg of dancing te hangen" hoe komen jullie er toch bij dat geen kinderen hebben automatisch inhoudt dat je dit doet
Ik denk helemaal niet dat ie-de-reen zo doet..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:15 schreef lily het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk maar een voorbeeldje (Kreator had het hierboven over)
hoe komen jullie er dan toch op dat kinderen hebben automatisch inhoudt dat je alleen nog maar met je kinderen bezig bent, is dan hetzelfde
Huh? Volgens mij gaat het in dit topic over ouders die alleen nog maar over hun kinderen kunnen praten en waarom dat zo is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat veel reacties in dit topic nogal vallen over het feit dat 'ouders' blijkbaar niet meer 'lekker' willen stappen?
In het oldbie topic? Ja, en dan ook nog voornamelijk op verzoek. Ik had het natuurlijk niet over mijn online leven (quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het enige waar ik jou het afgelopen jaar over heb gehoord/gezien is je zwangerschap! Hou je dan nu ook jezelf voor de gek?
vanaf 7 oktober j.l. zijn mijn vriend en ik aanstaande ouders, maar in de jaren ervoor deden we dat ook al niet meer idd.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:09 schreef DarkElf het volgende:
"k heb ook geen behoefte om me na een werkweek op te tutten en in een kroeg of dancing te hangen" hoe komen jullie er toch bij dat geen kinderen hebben automatisch inhoudt dat je dit doet
Dit is toch godverdomme de bloody limitquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:13 schreef Dagonet het volgende:
Wederom trek je alles naar een grote gemene deler niveau
Een gesprek over kinderen op hoog niveau, sorry maar hoe zie je dat voor je, tips uitwisselen over hoe het beste uit te leggen dat vuur wél heet is?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:19 schreef Vivi het volgende:
Idd, mensen die over hun kinderen praten worden weggezet als vreselijke nono's die alleen over de uitwerpselen van hun kind kunnen debatteren, want stel je eens voor dat een gesprek dat over je kind gaat ook nog van wat hoger niveau is..Ónmogelijk!
Het is niet eens zozeer het niveau dat tegenstaat, het is de eentonigheid van interesses en gespreksonderwerpen.quote:Maar als je dan meldt dat al die andere gesprekken die doorgaans op een sociaal samenkomen worden gevoerd over het algemeen ook niet zo ontzettend hoogdravend zijn heb je de popjes aan het dansen en wordt er meteen met quantum mechanica gesmeten om het tegendeel te beweren.
Prima dat ze veel tijd vreten, maar waarom moet élk gesprek erover gaan zodra er twee of meer ouders bijelkaar komen?quote:Mensen praten over de dingen die voor hen belangrijk zijn in het leven, en zolang je kinderen klein zijn slokken ze een groot gedeelte van je tijd en zorg op, en dat je interesse hebt in je eigen kinderen lijkt me evident, als het niet zo is lijkt me dat eerlijk gezegd meer reden tot alarm. Ik zie niet in waarom je je daar in vredesnaam voor zou moeten schamen, alsof het iets vreselijks is.
Ja, en daarbij wordt aangehaald dat die ouders allemaal niets meer willen doen en niet meer gaan stappen, etc etc.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:17 schreef Misstique het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij gaat het in dit topic over ouders die alleen nog maar over hun kinderen kunnen praten en waarom dat zo is.
Hehequote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:19 schreef Vivi het volgende:
Idd, mensen die over hun kinderen praten worden weggezet als vreselijke nono's die alleen over de uitwerpselen van hun kind kunnen debatteren, want stel je eens voor dat een gesprek dat over je kind gaat ook nog van wat hoger niveau is..Ónmogelijk!
Maar als je dan meldt dat al die andere gesprekken die doorgaans op een sociaal samenkomen worden gevoerd over het algemeen ook niet zo ontzettend hoogdravend zijn heb je de popjes aan het dansen en wordt er meteen met quantum mechanica gesmeten om het tegendeel te beweren.
Tja tenslotte is er over opgroeien, leerprocessen, toekomstverwachtingen gerelateerd aan de maatschappelijke ontwikkelingen, de psychologie achter kinder gedrag niets te zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een gesprek over kinderen op hoog niveau, sorry maar hoe zie je dat voor je, tips uitwisselen over hoe het beste uit te leggen dat vuur wél heet is?
Het napraten van artikelen uit Ouders van nu klinkt inderdaad heel erg boeiend.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja tenslotte is er over opgroeien, leerprocessen, toekomstverwachtingen gerelateerd aan de maatschappelijke ontwikkelingen, de psychologie achter kinder gedrag niets te zeggen.
Nou, je kan het bijvoorbeeld hebben over onderwijsvormen, entingsprogramma's, ontwikkelingsfases....kinderen zijn niet alleen maar schijt en pies hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een gesprek over kinderen op hoog niveau, sorry maar hoe zie je dat voor je, tips uitwisselen over hoe het beste uit te leggen dat vuur wél heet is?
"Tuurlijk, maar dat heb ik net zo goed bij yuppen die alleen maar over hun nieuwe BMW kunnen zagen, of kerels die een uur lang orakelen over hun nieuwe Veluxraam. Ik voel me trouwens niet aangesproken, Ik vind het heerlijk als ik een rustig over wat anders kan praten dan mijn zoontje.quote:Het is niet eens zozeer het niveau dat tegenstaat, het is de eentonigheid van interesses en gespreksonderwerpen.
Dat is jouw, subjectieve, beleving, ik ervaar dat zelf niet zo. Misschien zit je toch in het verkeerde "kringetje" dan. Als je twee paar ouders bij elkaar zet van kinderen in dezelfde leeftijdscategorie lijkt het me logisch dat daarover wordt gesproken, het is een gemene deler, net als dat twee mensen die beiden golf blijken te spelen het daarover zullen hebben. Imo is het vaak slechts een intro op het gesprek, als dat vervolgens niet verder gaat dan alleen de kinderen ligt dat denk ik aan de respectievelijke gesprekspartner, niet aan mij iigquote:Prima dat ze veel tijd vreten, maar waarom moet élk gesprek erover gaan zodra er twee of meer ouders bijelkaar komen?
Is met je vrienden ALTIJD filosofische gesprekken voeren niet eentonig?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Het is niet eens zozeer het niveau dat tegenstaat, het is de eentonigheid van interesses en gespreksonderwerpen.
niet elk gesprek gaat daarover, maar als jij er bij voorbaat al vanuit gaat dat dat het geval zal zijn, hoor je niets van het gesprek naast je tot je hoort dat het over kinderen gaat en denk je: zie je wel.quote:Prima dat ze veel tijd vreten, maar waarom moet élk gesprek erover gaan zodra er twee of meer ouders bijelkaar komen?
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja tenslotte is er over opgroeien, leerprocessen, toekomstverwachtingen gerelateerd aan de maatschappelijke ontwikkelingen, de psychologie achter kinder gedrag niets te zeggen.
De 'drieeenheid' en 'religieuze symboliek' komt ook rechtstreeks uit de koker van Dan Brownquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het napraten van artikelen uit Ouders van nu klinkt inderdaad heel erg boeiend..
Nope.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Is met je vrienden ALTIJD filosofische gesprekken voeren niet eentonig?
Nope, ik zeg trouwens niet dat dat het enige is waar gesprekken over gaan, er zijn avonden geweest waar er over niets anders werd gesproken dan remakes van oude films en welke huidige acteurs dan het best geschikt zouden zijn voor de rollen.quote:Is uberhaupt met je vrienden ALTIJD diepgaande gesprekken voeren niet eentoning?
Maar dan vraag ik me toch af hoe jij denkt dat een diepgaande discussie altijd over hetzelfde moet gaan? Het gesprek éindigt vaak niet eens op hetzelfde onderwerp als waar het mee begon.quote:Of zit er toch ZELFS bij jullie wel verandering van onderwerpen in?
Ah ja, het ligt aan mij, ik hoor maar de helft en verzin de rest erbij, dát zal het zijn.quote:niet elk gesprek gaat daarover, maar als jij er bij voorbaat al vanuit gaat dat dat het geval zal zijn, hoor je niets van het gesprek naast je tot je hoort dat het over kinderen gaat en denk je: zie je wel.
Denk je werkelijk dat jij en jouw vrienden werkelijk originele gesprekken voeren, die niet al talloze malen door andere zijn gevoerd en waarover ook niet boeken, sites, artikelen en tv-programma's zijn geproduceerd?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het napraten van artikelen uit Ouders van nu klinkt inderdaad heel erg boeiend..
Jaahaaa....want slechts zónder nageslacht kan je pas écht oorspronkelijk en authentiek zijn!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat jij en jouw vrienden werkelijk originele gesprekken voeren, die niet al talloze malen door andere zijn gevoerd en waarover ook niet boeken, sites, artikelen en tv-programma's zijn geproduceerd?
Hier kan ik een heel eind in meegaan, behalve het materialisme deel. Mensen zonder kinderen zijn niet per definitie materialistisch ingesteld (ik iig niet). Bovendien vind ik het persoonlijk erg jammer dat de quality-time waar je het over hebt alleen nog met het gezin gespendeerd kan worden, ipv (ook) met vrienden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Serieus dan maar. Ik kom ze nooit tegen hoor... ouders die over niets anders kunnen praten. Ik merk wel dat ze gewoon allemaal ouder (leeftijd) geworden zijn en de interesses verschoven zijn. Wat ik wel vaak merk is dat mensen van mijn leeftijd die bewust NIET voor kinderen gekozen hebben gewoon op een andere manier in het leven staan en interesses hebben die ik niet (meer) heb. Die zijn vaker geinsteresseerd in 'lol' in het leven in de ruimste zin van het woord. Waarbij het voor mij (en andere ouders) de verrijking niet meer in materialisme en 'leuke dingen doen' zit maar meer in 'qualitytime'.
En waarom moet dat in jouw beleving dan wel zo zijn als mensen kinderen hebben en ook over kinderen, opvoeding, scholing, de toekomst of wat dan ook praten?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nope.
[..]
Nope, ik zeg trouwens niet dat dat het enige is waar gesprekken over gaan, er zijn avonden geweest waar er over niets anders werd gesproken dan remakes van oude films en welke huidige acteurs dan het best geschikt zouden zijn voor de rollen.
[..]
Maar dan vraag ik me toch af hoe jij denkt dat een diepgaande discussie altijd over hetzelfde moet gaan? Het gesprek éindigt vaak niet eens op hetzelfde onderwerp als waar het mee begon.
Nee, ik zeg niet dat je het erbij verzint, ik zeg dat het zomaar kan zijn dat het je pas opvalt als het over kinderen gaat, omdat je dat verwacht en je daaraan wilt ergeren. Tenminste, je komt op mij een beetje over als iemand die zichzelf en zijn vrienden op een intellectuele manier dusdanig verheven vindt boven mensen met kinderen, dat je die bevestiging bewust of onbewust ook zoekt. En als je dat zoekt, zul je dat ook beslist kunnen vinden.quote:Ah ja, het ligt aan mij, ik hoor maar de helft en verzin de rest erbij, dát zal het zijn..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |